REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Hr, Kadry

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kompetencje cyfrowe - tego wymagają pracodawcy [RAPORT]

Kompetencje cyfrowe - tego przede wszystkim wymagają pracodawcy. Cyfryzacja rynku pracy to trend przyspieszony przez epidemię koronawirusa. Jak nową rzeczywistość oceniają pracownicy? Na to pytanie odpowiada raport "Cyfrowa ewolucja kariery".

Jak wybrać system kadrowo-płacowy?

System kadrowo-płacowy powinien być dostosowany do działalności firmy. Jak wybrać? Oto garść użytecznych wskazówek.

Praca zdalna a rozwój pracownika

Rozwój pracownika podczas pracy zdalnej - jak go zaplanować? Czy można zdalnie ocenić wydajność pracy i ryzyko odejścia pracownika?

Wyzwania w zarządzaniu ludźmi w czasie pandemii

Zarządzanie w czasie pandemii - jakie wyzwania stoją przed liderami? Czego im brakuje? Jak oceniają efektywność pracowników?

REKLAMA

Portal Pracownika - wsparcie działu HR w czasie pandemii

Portal Pracownika to wsparcie działu HR w czasie pandemii. Do czego służy? Jakie korzyści przynosi działom HR?

EVP w okresie niepewności rynkowej

EVP czyli Employee Value Proposition a okres niepewności rynkowej - dlaczego warto je zrewidować?

Podstawa naliczania wpłat do PPK

Wpłaty do PPK - jak ustalić podstawę wymiaru wpłat? Co z nagrodą jubileuszową wypłaconą w czasie urlopu macierzyńskiego?

System uczenia się w pracy - badanie gotowości organizacji

System uczenia się w pracy przynosi wiele korzyści pracownikom i pracodawcom. Ostatnią częścią systemu LEarNS jest PROMO czyli badanie gotowości organizacji do wdrożenia środowiska uczenia się w miejscu pracy.

REKLAMA

Instamatka w czasie pandemii - jak godzi życie z pracą?

Instamatka w czasie pandemii - badanie, które pokazuje jak godzi życie prywatne z pracą. Jakie są największe problemy? Co kobiety sądzą na temat pracy zdalnej i elastycznych godzinach pracy?

Użyteczny czas nauki w pracy - jak go zaplanować?

Użyteczny czas nauki w pracy - jak go dobrze zaplanować? Co powinien zawierać standardowy zapis w kalendarzu?

Czym jest kultura organizacyjna?

Kultura organizacyjna - czym jest? Jakie są składniki kultury organizacyjnej?

Teoria autodeterminacji (SDT) w procesie uczenia się w pracy

Teoria autodeterminacji (SDT) w procesie uczenia się w pracy - na czym polega? Czym charakteryzuje się potrzeba autonomii, kompetencji i relacji? Jakie są 2 typy celów teorii SDT?

Nowe przepisy prawa pracy - aż 4 razy częściej

Nowe przepisy prawa pracy pojawiają się 4 razy częściej niż przed pandemią. Jak pandemia dokonała rewolucji w HR? Jakie wyzwania stoją przed działem kadr i płac?

System kadrowo-płacowy a PPK

System kadrowo-płacowy należy dostosować do PPK. Jak to zrobić? Jakie funkcjonalności powinien mieć?

Jak zmienia się rynek pracy w 2021 r.?

Rynek pracy w 2021 r. charakteryzuje się elastycznością. Co się zmienia? Jaka jest zawodowa przyszłość Polaków?

Elektroniczne paski płacowe a ochrona danych osobowych

Elektroniczne paski płacowe zawierają informacje o wynagrodzeniu, jego składnikach, a także potrąceniach. Pracodawca, przechowując dokumentację płacową pracowników, jest zobowiązany do ochrony danych osobowych jako ich administrator. Za złamanie zasad poufności danych grozi odpowiedzialność karna.

Praca zdalna bardziej wyczerpująca?

Praca zdalna okazuje się bardziej wyczerpująca niż praca w biurze. Nasila się zjawisko "zoom fatique". Jakie są minusy home office? Czy pracuje się dłużej? Jak spotkania online wpływają na pracowników?

Zarządzanie personelem w nowej rzeczywistości

Zarządzanie personelem w czasie pandemii nie jest proste. Mimo zmęczenia epidemią, nowa rzeczywistość przyniosła także dobre rozwiązania. Przykładem jest praca zdalna i hybrydowy model pracy. Pracodawcy muszą być elastyczni.

Jak organizować zespoły, by stawiały czoła wyzwaniom?

Organizacja zespołów w czasie pandemii może przynieść wiele korzyści. Rynek pracy podlega dynamicznym przeobrażeniom. Zmiany te wpływają na funkcjonowanie nie tylko całych firm, ale również poszczególnych zespołów. Jak więc je organizować, by skutecznie stawiały czoła wyzwaniom? Oto 3 wskazówki.

Jak komunikować się z pracownikami w dobie niepewności?

Komunikacja z pracownikami składa się na sukces przedsiębiorstwa. Od zawsze odgrywała kluczową rolę w rozwoju działalności – personel, który otrzymuje jasne, precyzyjne komunikaty, działa bowiem efektywniej. Jednak teraz, w dobie niepewności, jest szczególnie ważna. Oto wskazówki, jak komunikować się z pracownikami w dobie niepewności?

Konkurs "HR OF CHANGE" - zmiany w czasie pandemii

Konkurs "HR OF CHANGE" nagradza pozytywne zmiany w obszarze HRM w czasie pandemii. To właśnie HR-owcy stanęli do walki o pracowników i utrzymanie biznesu w czasie kryzysu. Zapraszamy do udziału w trzech kategoriach: szkolenia i rozwój. zarządzanie zmianą, HR Business Partnering.

Restrukturyzacja – co z pracownikami?

Restrukturyzacja wiąże się ze zwolnieniami grupowymi lub indywidualnymi. Co ze zwalnianymi pracownikami? Czym jest outplacement? Jak przekazać pracownikowi informację o zwolnieniu? Jak informować pracowników o restrukturyzacji? Jak umiejętnie zarządzać emocjami kadry? Jakie znaczenie dla wizerunku ma komunikacja?

Kadry i płace bez wychodzenia z domu

Kadry i płace bez wychodzenia z domu? Zarządzanie procesami kadrowo-płacowymi zostało zinformatyzowane. Wszystko to dzięki możliwości elektronicznego podpisywania dokumentów. Czym jest portal pracowniczy i kiosk w firmie produkcyjnej? Jak wprowadzać innowacje?

Kultury propartnerskie i protransakcyjne - jak się komunikować?

Jak się komunikować w kulturze propartnerskiej i protransakcyjnej? Które państwa nastawione są na budowanie relacji, a które na cel biznesowy i wykonanie zadania? Oto wskazówki do skutecznej komunikacji z przedstawicielami innych kultur.

Jak budować relacje w pracy zdalnej?

Relacje w pracy zdalnej są utrudnione poprzez odległość. Czym jest bliskość symboliczna? Jak budować relacje w zdalnie pracującym zespole? Jakie zadania ma menedżer wirtualnego zespołu? Jakie 4 ćwiczenia warto zadać pracownikom?

Uważność i obserwacja ważne w komunikacji międzykulturowej

Uważność i obserwacja są bardzo ważne w komunikacji międzykulturowej. Okazuje się, że do dobrej komunikacji wystarczą podstawowe umiejętności używane na co dzień. Jak zachować się w sytuacji międzykulturowej? Czym jest kultura niskokontekstowa oraz tryb kontrolowany i automatyczny?

Etykieta wirtualnych spotkań

Etykieta wirtualnych spotkań czyli jak przeprowadzić biznesowe spotkanie online, oszczędzając czas i energię? Jak powinno wyglądać zaproszenie? Jak napisać agendę? Wirtualne spotkania w pracy stały się codziennością, jednak nie wszyscy wiedzą, co wypada, a czego nie wypada robić. Jak się ubrać? Czy można pić kawę?

Rozmowa kwalifikacyjna online - 7 porad dla rekruterów

Rozmowa kwalifikacyjna online dostarcza więcej informacji niż rozmowa telefoniczna. Jak skutecznie przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej online? Oto 7 porad dla rekruterów.

Wypalenie zawodowe - jak przeciwdziałać?

Wypalenie zawodowe jest to problem zarówno dla pracownika jak i dla pracodawcy. Co to jest? Jak przeciwdziałać wypaleniu? Podajemy 4 przykłady profilaktyki.

PPK - jak naliczać wpłaty?

Wpłaty na PPK odprowadzane są od wynagrodzenia pracownika. Jak naliczać wpłaty? Jaka jest podstawa wymiaru wpłat? Jakie wynagrodzenie bierze się pod uwagę? Czy to też abonament medyczny? Kiedy dokonać pierwszej wpłaty? Czy przychód z tytułu wpłat na PPK jest opodatkowany? Przykładowa lista płac znajduje się poniżej.

Tolerancja niepewności w miejscu pracy

Tolerancja niepewności w miejscu pracy czyli jak sobie radzić, gdy zasady gry są niejasne, a przyszłość niepewna. Odporność to najważniejsze słowo ubiegłego roku. Jak być zatem odpornym na niepewność? Czym jest tolerancja niepewności? Kto się nią charakteryzuje? Dlaczego teraz jest szczególnie ważna? Ekspert podaje 6 sposobów na budowanie tolerancji niepewności.

Języki obce a wysokość wynagrodzenia

Języki obce w pracy mają wpływ na wysokość wynagrodzenia. Jaka jest znajomość języków obcych w Polsce? Jak jest w innych państwach? Ile czasu Polacy poświęcają na naukę? Czy znajomość języków obcych podnosi zarobki? Które języki są potrzebne w pracy? Czy pracodawcy cenią tę umiejętność? Czy kursy językowe to dobry benefit pracowniczy?

Choroba na przełomie miesiąca - jak liczyć podstawę zasiłkową?

Choroba pracownika na przełomie miesiąca w przypadku zawarcia nowej umowy od kolejnego miesiąca może powodować wątpliwości przy wyliczaniu podstawy wymiaru chorobowego. Jak liczyć w takim przypadku podstawę zasiłkową, gdy brak jest przerwy między kolejnymi umowami o pracę? Artykuł zawiera przykład wraz z wyjaśnieniami.

Praca zdalna - większym wyzwaniem HR czy IT?

HR jest największym wyzwaniem pracy zdalnej. Okazuje się, że przewyższa nawet IT. Co wymusił na firmach nowy model pracy? Wylicza się digitalizację, inwestycje w oprogramowanie, chmurę obliczeniową, bezpieczeństwo cyfrowe i dodatkowy sprzęt IT. Prawdziwym problemem okazuje się jednak zarządzanie związane ze zmianą komunikacji w zespole. Jak zmieniła się praca działów IT?

Wyzwania HR 2021

Wyzwania HR w 2021 r. wynikają z wniosków, które należy wyciągnąć z 2020 r. Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na pracę? Czy w 2021 r. czeka nas powrót do normalności? Czy pracodawcy będą zwalniać? Jak zwalniać, nie tracąc na wizerunku? Czy praca zdalna będzie rozwijana? Co zmienia się w komunikacji?

Rekrutacja wewnętrzna czy zewnętrzna?

Rekrutacja może być prowadzona wewnętrznie bądź zewnętrznie. Ile pracodawcę kosztuje rekrutacja wewnętrzna? Jakie są jej minusy? Jakie korzyści przynosi rekrutacja zewnętrzna? Ile pracodawca może zaoszczędzić?

Trendy HR 2021

Trendy HR w 2021 r. można sprowadzić do 3 najważniejszych: zapewnianie bezpieczeństwa pracownikom, dążenie do redukcji stresu pracowników, stosowanie elastycznych form pracy.

Naliczanie składek PPK [PORADNIK]

Naliczanie składek PPK to ostatnio częsty przedmiot pytań i wątpliwości kadr. Czy składka powinna być zaokrąglona do 10 gr? Kiedy przedstawicielstwo zagranicznej spółki powinno zawrzeć umowę o prowadzenie i zarządzanie PPK? Czy wpłaty do PPK pobiera się także od dofinansowania z NFZ? Czy przystąpienie do PPK wymaga zmiany wysokości wynagrodzenia członka zarządu? Co w przypadku finansowania składek za czas przestoju lub obniżonego wymiaru czasu pracy? Jak prawidłowo naliczyć pierwszą składkę PPK? Poradnik wskazuje konkretny przykład, jak zrobić to krok po kroku.

Niskie wynagrodzenie najczęstszą przyczyną zmiany pracy

Aż 80% pracowników zmieniłoby pracę z powodu zbyt niskiego wynagrodzenia. Jak w raporcie Polskiego Instytutu Ekonomicznego przedstawiają się nadużycia przełożonych, relacje pracownicze, styl przywództwa, możliwość rozwoju, obciążenie obowiązkami służbowymi i model kultury organizacyjnej?

Ocena okresowa jako uzasadnienie zwolnienia

Zwolnienie wywołuje u pracownika stres, zaniżenie samooceny, poczucie zagrożenia. Pracodawca powinien opracować procedury offboardingowe, które łagodzą rozstania z pracownikiem. Ocena okresowa może stanowić uzasadnienie zwolnienia. Dobrze jest również przedstawić pracownikowi jego mocne strony

7 grzechów głównych rekrutera IT

Do 7 głównych grzechów rekrutera IT należą: brak feedbacku po zakończonym procesie rekrutacyjnym, brak elastyczności czy przedłużająca się rekrutacja. Sprawdź, jakich błędów nie popełniać.

Roboty w księgowości i kadrach

Roboty zastąpią pracowników w księgowości i kadrach. Pierwszy proces, który ma być całkowicie zrobotyzowany, to naliczanie i zamykanie listy płac. W czym konkretnie pomogą algorytmy robotyzacyjne? Ludzie będą jednak niezbędni do kontroli robotów.

Nowe wyzwania HR w postpandemicznym świecie

Koronawirus w sposób szczególny wpłynął na organizację pracy i wyzwania HR. Jak rekrutować w postpandemicznym świecie? Jak zarządzać zespołem rozproszonym?

Jak umiejętnie negocjować? [PORADNIK]

Negocjacje to nie tylko instrument przedsiębiorców. Wszyscy negocjujemy. Jak dojść do porozumienia? Okazuje się, że najważniejsze są przygotowania do rozmowy. Jak umiejętnie negocjować? Przedstawiamy krótki poradnik skutecznych negocjacji.

Dlaczego pokolenie Z chce pracować w centrum?

Z badań wynika, że pokolenie Z chce pracować w ścisłym centrum miast. Dlaczego praca w takiej lokalizacji jest przez młodych pracowników najbardziej pożądana?

Jak budować odporność psychiczną pracowników?

Przeprowadzone badania wskazują na negatywne działanie stresu pracowników na ich efektywność w pracy. Jak zatem budować ich odporność psychiczną, aby pomimo różnych przeszkód zawsze działali i szukali rozwiązań? Czym jest rezyliencja?

Zdrowy styl życia pracowników wyzwaniem pracodawców

Promocja zdrowego stylu życia pracowników do współcześnie wyzwanie pracodawców. Zdrowy styl życia zatrudnionych ma bowiem wpływ na zrównoważony rozwój i to nie tylko przedsiębiorstw. Jakie korzyści wynikają z prozdrowotnych działań firmy?

Czy przy ponownym zatrudnieniu pracownika trzeba zakładać nowe akta osobowe

Zatrudnialiśmy pracownika na podstawie umowy o pracę na czas określony od 1 sierpnia 2019 r. do 29 lutego 2020 r. w pełnym wymiarze czasu pracy na stanowisku technika farmaceutycznego. Umowa o pracę rozwiązała się z upływem czasu, na jaki była zawarta. Po 6-miesięcznej przerwie od 1 września 2020 r. ponownie nawiązaliśmy stosunek pracy z byłym pracownikiem w niepełnym wymiarze czasu pracy na tym samym stanowisku. Czy akta osobowe tego pracownika powinny być kontynuowane, czy należy założyć nową dokumentację?

Bezpłatne szkolenie online: “Praca zdalna z perspektywy działów HR. Aspekty prawne” (cz. I)

Zapraszamy na najbliższe bezpłatne szkolenie online dla branży hr "Praca zdalna z perspektywy działów HR. Aspekty prawne", które odbędzie się 9 października 2020 r. o godz. 10:30. Patronat nad cyklem szkoleń objął portal Infor.pl.

Zespoły rozproszone a przestrzeń biurowa

Wiele zespołów pracuje obecnie zdalnie bądź w modelu mieszanym (model hybrydowy). Pracownicy w celu utrzymania odpowiedniej energii i zaangażowania w pracę spotykają się w biurze. Przestrzeń biurowa traci dawny charakter. To przede wszystkim miejsce spotkań, wymiany poglądów i koordynacji zadań. Jak dostosować ją to obecnych realiów?

REKLAMA