REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

EVP w okresie niepewności rynkowej

Randstad Polska
lider na polskim rynku doradztwa personalnego i pracy tymczasowej, jest częścią holenderskiego Randstad N.V.
Lisowska Marta
talent acquisition & development specialist w Randstad Polska
EVP w okresie niepewności rynkowej
EVP w okresie niepewności rynkowej

REKLAMA

REKLAMA

EVP czyli Employee Value Proposition a okres niepewności rynkowej - dlaczego warto je zrewidować?

Czym jest EVP?

Mianem EVP – Employee Value Proposition – określa się unikalne cechy pracodawcy, które wyróżniają go na tle konkurentów. Odpowiednio wypracowane nie tylko przyciągają talenty, ale również sprzyjają ich utrzymaniu w organizacji. Dlatego do określenia EVP warto zaangażować samych pracowników, a nie wyłącznie pracodawcę.

REKLAMA

Autopromocja

Pamiętaj, że podejmowane przez Ciebie działania będące pochodną EVP w okresie niepewności rynkowej mogą wyglądać inaczej niż w normalnej sytuacji. To, co jeszcze do niedawna sprawdzało się podczas rekrutacji, dzisiaj może ograniczać jej skuteczność. W czasie kryzysu warto więc pochylić się nad EVP i przyjrzeć mu się jeszcze raz.

Jak niepewność rynkowa wpływa na oczekiwania pracowników?

Możliwości rozwoju, atrakcyjne wynagrodzenie czy też pakiet benefitów –  to elementy, które jeszcze do niedawna przesądzały o tym, że firma była w stanie pozyskać i utrzymać pracowników. Wraz z nadejściem nowej rzeczywistości potrzeby personelu się zmieniły. I chociaż udział w atrakcyjnych, rozwijających projektach wciąż jest dla pracowników istotny, teraz rośnie znaczenie stabilności i bezpieczeństwa zatrudnienia. Potwierdzają to badania Randstad Employee Brand Research.

Zmiany w potrzebach pracowników są standardową odpowiedzią na kryzys. Wynikają z piramidy Maslowa. U jej podstaw leżą potrzeby fizjologiczne (zaspokojenie głodu i pragnienia) oraz potrzeby bezpieczeństwa, obejmujące m.in. posiadanie pracy. To absolutne minimum, niezbędne do życia. Dopiero zaspokojenie potrzeb niższego rzędu pozwala realizować potrzeby wyższego rzędu, w tym samorealizację czy też poczucie zawodowego spełnienia.

Kryzys – istotna reakcja przedsiębiorcy

Po pierwsze, kiedy pojawia się kryzys, nie każdy przedsiębiorca jest w stanie obronić wszystkie miejsca pracy. Po drugie,  żeby zachować zatrudnienie na dotychczasowym poziomie, część pracodawców jest zmuszona obniżyć wynagrodzenie. Jeśli więc do tej pory za najważniejsze cechy EVP uznawałeś potrzebę samorealizacji czy też uznania, w dobie kryzysu powinieneś zaspokoić przede wszystkim potrzebę bezpieczeństwa. Możliwości rozwoju nie będą przez pracowników w ogóle brane pod uwagę, jeśli na co dzień będą drżeć o posadę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Niezależnie od tego, jakie działania zamierzasz podjąć, postaw na komunikację. Zespół musi być na bieżąco informowany o sytuacji firmy. Jeżeli chcesz zabezpieczyć miejsca pracy, w związku z czym planujesz redukcję premii i szkoleń czy też obniżkę wynagrodzenia, poinformuj o tym personel. Organizuj cykliczne spotkania zarządu z pracownikami i postaw na szczery przekaz. W ten sposób zadbasz o poczucie bezpieczeństwa załogi.

Cyklicznie przeprowadzaj również badania opinii wśród pracowników. Dowiesz się z nich, na którym etapie piramidy Maslowa znajduje się Twój personel i czy należycie dbasz o zaspokajanie potrzeb załogi.

Budowa wizerunku dobrego pracodawcy w dobie niepewności

To, w jaki sposób zachowasz się w czasie niepewności, zdefiniuje Cię jako pracodawcę w oczach pracowników. Nawet w czasie kryzysu nie powinieneś zawieszać employer brandingu. Budowanie wizerunku to mozolna, długotrwała praca, od której nie ma wakacji.

Pamiętaj, działania, które podejmiesz teraz, mogą pozytywnie wpłynąć na pozycję Twojej firmy w przyszłości. Zwłaszcza, że nikt do końca nie wie, jak potoczy się sytuacja – czy będzie korzystniejsza dla kandydatów i pracowników, czy może pogorszy się. Postaw więc na szczerą komunikację.

Rozwój firmy w dobie kryzysu

Warto zaznaczyć, że nie wszystkie firmy w dobie kryzysu borykają się z problemami. Niektóre przedsiębiorstwa dynamicznie się rozwijają, zwiększają moce przerobowe i aktywnie poszukują pracowników. Są one w stanie zapewnić personelowi nie tylko poczucie bezpieczeństwa, ale również realizację potrzeb wyższego rzędu.

Mimo to również i te firmy powinny zrewidować EVP i skupić się na celach związanych ze stabilnością i bezpieczeństwem zatrudnienia. W ten sposób pracownicy będą wiedzieć, że pracodawca ma świadomość zmian toczących się na innych rynkach i dba o swój personel. Takie działanie pozwoli również wyróżnić przedsiębiorstwo na tle innych pracodawców i przyciągnie talenty.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zabójczo wysoki podatek od pensji albo zleceń grozi już od 8400 zł netto. Brutto to 11 879 zł

Po podwyżkach inflacyjnych coraz więcej osób jest zagrożonych podatkiem 32%. Niewielu z nas wie, że wynagrodzenie miesięczne brutto: 11 879 zł i netto 8 427,85 zł, jest dochodem granicznym między stawką 12% a 32%. Wiadomo, że niewielu z nas zarabia powyżej 8500 zł netto pensji podstawowej. Ale jak się uwzględni premie i zlecenia dodatkowe, to okaże się, że osób zagrożonych stawką 32% jest sporo. Pewnym ratunkiem może być wpłata przeszło 9000 zł na IKZE. Da to odpis podatkowy około 3000 zł. 

Wykorzystaj póki możesz, bo te dni nie przejdą na 2025 r. [nie chodzi o urlop]

W prawie pracy jest kilka uprawnień dla pracowników, które są ściśle związane z danym rokiem kalendarzowym. Jednym z nich jest np. okazjonalna praca zdalna. Niewykorzystana w 2024 r. nie przejdzie na 2025 r. Podobnie jest z urlopem opiekuńczym czy ze zwolnieniem z pracy z powodu działania siły wyższej. Mamy jeszcze czas w grudniu na wykorzystanie pewnych uprawnień, które nie odwracalnie przepadną w nowym roku.

Sprawdź czy masz prawo do trzynastki w 2024 r. Nie dla każdego prawo do dodatkowego rocznego wynagrodzenia

W pewnych sytuacjach pracownicy szeroko pojętej budżetówki mogą nie otrzymać za 2024 r. dodatkowego rocznego wynagrodzenia, tzw. trzynastki. Ważny jest okres zatrudnienia oraz jakoś świadczonej pracy.

Likwidacja stanowiska pracy. Jaka odprawa w 2025 r.? [PORADA]

Wraz ze wzrostem minimalnego wynagrodzenia za pracę zmianie ulegną również inne świadczenia m.in. maksymalna wysokość odprawy, która przysługuje pracownikowi zwalnianemu z przyczyn leżących wyłącznie po stronie pracodawcy. Jaka kwota będzie obowiązywała od 1 stycznia 2025 r.? Kiedy likwidacja stanowiska pracy uprawnia do otrzymania odprawy?

REKLAMA

5 świadczeń dla pracowników niepełnosprawnych w 2025 r.

5 świadczeń dla pracowników niepełnosprawnych w 2025 r.: dodatkowy urlop dla osób niepełnosprawnych w 2025 r., dofinansowanie do zatrudnienia osoby niepełnosprawnej, świadczenie rehabilitacyjne, renta z tytułu niezdolności do pracy, ulga rehabilitacyjna.

Czy 8 grudnia to niedziela handlowa? W grudniu aż dwie niedziele handlowe!

Zbliża się okres Świąt Bożego Narodzenia. Przedsiębiorcy z zakresu handlu już zacierają ręce. W grudniu 2024 r. będą aż dwie niedziele handlowe, a na dodatek w dniu 24 grudnia też zrobimy zakupy. Przedsiębiorcy muszą jednak pamiętać o karze, która grozi za pracę w handlu po 14:00. Może to być nawet do 100 000 zł.

Sejm uchwalił dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Od kiedy będzie przysługiwać?

Sejm uchwalił nowelizację ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Nowelizacja zakłada zwiększenie dopłat do wynagrodzeń pracowników z niepełnosprawnością o około 15 proc. Ustawa trafi teraz do Senatu.

Interpelacja poselska: Czy dodatek wiejski przysługuje nauczycielowi bez wymaganego przygotowania pedagogicznego?

Dodatek wiejski przysługuje nauczycielowi zatrudnionemu na terenie wsi lub w mieście liczącym do 5000 mieszkańców i posiadającemu określone kwalifikacje. Czy nauczyciel legitymujący się właściwym wykształceniem lecz nieposiadający przygotowania pedagogicznego, ma wymagane kwalifikacje do uzyskania dodatku wiejskiego?

REKLAMA

Dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych – od lipca 2024 r. czy od stycznia 2025 r.?

Posłowie pracują nad nowelizacją przepisów o dofinansowaniu wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Jedną z rozstrzyganych kwestii jest termin, od którego waloryzacja wejdzie w życie. W grę wchodzi 1 stycznia 2025 r. lub 1 lipca 2024 r.

Rotacja pracowników - przyczyny i środki zaradcze. Dlaczego w niektórych firmach pracownicy spędzają lata a z innych szybko odchodzą?

W niektórych firmach pracownicy spędzają długie lata, w innych ich rotacja jest wysoka i wydaje się niezrozumiała. Skąd wynika różnica? Sprawne zarządzanie rotacją może znacząco wpłynąć na koszty firmy i jej sukces. Poniżej przedstawiam szczegółowe przyczyny rotacji oraz działania, które pomagają ją zmniejszyć

REKLAMA