REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyzwania w zarządzaniu ludźmi w czasie pandemii

Artur Lempkowski
CEO, Execon Group
Wyzwania w zarządzaniu ludźmi w czasie pandemii
Wyzwania w zarządzaniu ludźmi w czasie pandemii
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Zarządzanie w czasie pandemii - jakie wyzwania stoją przed liderami? Czego im brakuje? Jak oceniają efektywność pracowników?

Wyzwania w czasie pandemii

W czasie pandemii nasze przyzwyczajenia dotyczące sposobu pracy musimy zderzyć z obostrzeniami i ograniczeniami. Pozostanie w domu, przełączenie na tryb zdalny w marcu ubiegłego roku wydawały się dość dużą barierą. Jednak szybko zaadaptowaliśmy się do nowych realiów. Największym wyzwaniem jest jednak to, co pozostaje poza naszym zasięgiem – kontakt z drugim człowiekiem. W relacji firma – pracownicy z naszych ankiet przeprowadzonych wśród pracowników wynika, że blisko 70% z nich narzeka na brak szeroko pojętej integracji. Retrospektywa projektu, warsztaty czy po prostu spotkanie po godzinach, stały się możliwe jedynie on-line, co dla wielu osób jest niewystarczającym substytutem prawdziwego spotkania.

REKLAMA

Autopromocja

Nowi pracownicy mają trudniej

Jako Grupa Execon od wielu lat odnotowujemy wzrosty rok do roku zarówno w obszarze liczby realizowanych kontraktów, jak i zatrudnienia. Nowe osoby, które dołączyły do zespołu w okresie pandemii, miały bardzo utrudnione zadanie, jeśli chodzi o wdrożenie się do organizacji – nie spotkały całego zespołu, nie mogły liczyć na taki poziom mentoringu, jaki mogłyby otrzymać, siedząc obok kolegi/koleżanki z zespołu.

Brakuje bezpośredniego kontaktu z pracownikami

I na koniec, myślę, że moje odczucia podziela wielu liderów zarządzających organizacjami, brak bezpośredniego kontaktu z pracownikami uniemożliwia wyczucie nastrojów, emocji, które mogą towarzyszyć np. w trudnych sytuacji na projektach czy podczas konfliktu w zespole, które dzieją się w przestrzeni, do której nikt z managerów nie ma dostępów – kanałów on-line. W normalnych warunkach, mamy możliwość rozwiązania takich sytuacji nawet podczas krótkiego spotkania na kawę w biurowej kuchni w nieformalnej atmosferze. Aktualnie jesteśmy tej szansy pozbawieni.

Pandemia a efektywność pracowników

Z perspektywy tych 12 miesięcy nie obserwujemy spadku efektywności pracowników. W wielu obszarach zauważyliśmy wręcz jej wzrost –nie tracimy tak wiele czasu na przemieszczanie się pracowników pomiędzy naszymi biurami i biurami naszych klientów. Dzięki temu, ten czas możemy przeznaczyć na pracę przy projektach. Niemniej jednak, musimy pamiętać, że koszt i efektywność wdrożenia nowych pracowników oraz przepływ wiedzy i informacji wewnątrz organizacji uległ pogorszeniu, co w efekcie niweluje korzyści wynikające ze wzrostów o których wspomniałem. Długofalowo, wszystko wskazuje na to, że model hybrydowy – część pracy w biurze a część realizowana zdalnie, będzie optymalnym modelem w przyszłości.

Pandemia a rekrutacja

Większość rekrutacji odbywają się aktualnie w 100% zdalnie. W zasadzie jedynie w przypadku rekrutacji osób, których charakter pracy wymaga dużej interakcji z innymi – osoby odpowiedzialne za sprzedaż, project managerowie, stosujemy model hybrydowy, tj. zarówno spotkanie on-line jak i spotkanie bezpośrednie. Daje nam to możliwość lepszego poznania kandydata.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Większość pracowników pojawiła się od momentu zatrudnienia tylko raz w biurze po to, by załatwić kwestie formalne, przejąć sprzęt i przejść proces onboardingu. Największym wyzwaniem jest oczywiście zapoznanie nowych osób z zespołem i płynność ich wejścia w trwające projekty.

Praca w IT w czasie pandemii

Pandemia wymusiła wiele zmian w organizacjach. Rozwiązania eCommerce przeżywają silny rozkwit. Stale rośnie liczba i wartość realizowanych przez Internet zakupów. Intensywnie rozwijają się też platformy do obsługi klienta. Procesy wewnątrz organizacji naszych klientów też przenoszone są do kanałów cyfrowych. To wszystko wymusza szereg działań związanych z bezpieczeństwem oraz dostosowaniem platform do nowych uwarunkowań. To zmiany, które wpłyną na rynek na zawsze i zostaną z nami w post pandemicznej rzeczywistości. Dla naszej firmy, ale w ogóle branży IT, to czas rozkwitu.Nasze zespoły podjęły szereg interesujących projektów związanych ze wsparciem naszych klientów w obszarze transformacji cyfrowej i budowaniem rozwiązań w oparciu o nowoczesną architekturę mikroserwisową. Liczymy, że wkrótce świat upora się z pandemią, ale trendy w technologii związane z cyfryzacją będą nam towarzyszyć, dając w nadchodzących latach wiele powodów do dumy i satysfakcji z przeprowadzonych wdrożeń IT.

Źródło: Execon Group

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dodatek za pracę w porze nocnej po 1 lipca 2024

1 lipca 2024 r. zmianie uległa wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej. Od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4300 zł brutto. W związku z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, zmianie uległa także wysokość dodatku za pracę w porze nocnej.

Świadectwo pracy [treść świadectwa pracy, załączane informacje, termin wydania]

Świadectwo pracy potwierdza zakończone zatrudnienie. Dokument ten pracodawca wydaje pracownikowi w dniu zakończenia stosunku pracy. Razem ze świadectwem pracy pracodawca przekazuje też informacje dotyczące dokumentacji pracowniczej.

Kto jest chroniony przed zwolnieniem? 5 przypadków

Kto jest chroniony przed zwolnieniem w formie wypowiedzenia umowy o pracę? Oto 5 szczególnych przypadków przewidzianych w Kodeksie pracy. Przepisy te zapewniają stabilność zatrudnienia i ochronę przed niesprawiedliwym traktowaniem.

Co najbardziej motywuje pracowników? Czego pracownik wymaga od szefa?

Oczywiste jest, że najbardziej motywują pracowników pieniądze. Co jest drugim w kolejności najlepszym motywatorem? Wyniki różnią się w zależności od pokolenia pracowników i stanowiska. Na czym zależy młodszym, a na czym starszym pracownikom? Czego pracownik wymaga od szefa? Okazuje się, że ważne jest, aby przełożony potrafił przyznać się do błędu i by stosował wobec wszystkich równe zasady. 

REKLAMA

Konfederacja Lewiatan: Trzeba zmienić sposób ustalania minimalnego wynagrodzenia za pracę

Konieczne jest większe powiązanie wynagrodzenia minimalnego z aktualną lub prognozowaną sytuacją gospodarczą. Mogłoby się to odbywać poprzez zmniejszenie roli rządu w tym procesie.

Czterodniowy tydzień pracy: Kodeks pracy już umożliwia pracę na cały etat przez 4 dni w tygodniu

W przestrzeni medialnej trwa debata nad skróceniem tygodnia pracy do czterech dni w tygodniu. Resort rodziny analizuje możliwość skrócenia czasu pracy do 4 dni, bądź 35 godzin. Przy tej okazji warto przypomnieć, że kodeks pracy umożliwia taką pracę.

Główny Inspektor Pracy: Praca zdalna może wpływać na wydajność pracowników

Do Państwowej Inspekcji Pracy nie wpływa wiele skarg w związku z pracą zdalną. Zdaniem Głównego Inspektora Pracy, w praktyce najlepiej sprawdza się praca zdalna okazjonalna. Praca zdalna może wpływać na wzrost wydajności pracowników.

ZUS: ponad 1,1 mln cudzoziemców (w tym 771 tys. obywateli Ukrainy) płaci polskie składki na ubezpieczenia społeczne

Na koniec czerwca 2024 roku do ubezpieczeń społecznych w ZUS było zgłoszonych 1 mln 160 tys. cudzoziemców. W ciągu miesiąca przybyło ich blisko 10 tys. a od 2008 roku ponad 1 mln 140 tys. Takie dane podał 24 lipca 2024 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

REKLAMA

Awaria uniemożliwiająca wykonywanie pracy, a wynagrodzenie pracownika

Awaria w miejscu pracy może skutecznie uniemożliwić wykonywanie obowiązków zawodowych, stając się poważnym problemem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niespodziewane problemy techniczne, takie jak przerwy w dostawie prądu, awarie sprzętu komputerowego, czy problemy z infrastrukturą, mogą prowadzić do przestojów i zakłóceń w normalnym funkcjonowaniu firmy. W artykule omówimy, jakie prawa przysługują pracownikom w przypadku wystąpienia awarii i jakie obowiązki mają pracodawcy w takich sytuacjach.

Jakie prawa ma pracownik niepełnosprawny?

Pracownikom niepełnosprawnym przysługują dodatkowe uprawnienia w miejscu pracy. Uprawnienia te przysługują od dnia złożenia pracodawcy orzeczenia o niepełnosprawności.

REKLAMA