REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

HRM

Jak negocjować podwyżkę?

Rozmowy o pieniądzach nie należą do łatwych. Gruntowne przygotowanie do negocjacji pensji okaże się nieocenione, gdy przekraczając próg gabinetu szefa dopadnie nas stres. Należy się zastanowić: co chcemy uzyskać? Czy zależy nam wyłącznie na podwyżce pensji, czy zadowoleni będziemy z uzyskania dodatkowych benefitów? Jak poprowadzić rozmowę, by szef nie powiedział „nie”.

Jak częsta zmiana pracy wpływa na wizerunek pracownika?

Rynek pracy zmienia się bardzo dynamicznie. Wraz z nim podejście pracowników do pracy i pracodawców do pracowników. Do niedawna cenieni byli przede wszystkim pracownicy, którzy mogli pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w jednej firmie. Dziś takich pracowników jest coraz mniej, a pracodawcy przestali obawiać się kandydatów często zmieniających miejsce zatrudnienia.

Testy psychometryczne w rekrutacji - jak je wprowadzać?

Warto korzystać z testów psychometrycznych jako narzędzi selekcyjnych w procesie rekrutacji lub rozwojowych. Pracownicy działów HR zanim wprowadzą w firmie testy psychometryczne powinni poznać odpowiedzi na kilka pytań. Jakie to pytania?

Czy wygląd może zadecydować o awansie?

Choć o awansie powinny decydować umiejętności, wiedza, doświadczenie i osiągnięcia w wykonywanej pracy, niekiedy to strój, czy ogólniej rzecz ujmując wygląd, mogą się przysłużyć do awansu. Nie tylko na rozmowie kwalifikacyjnej powinniśmy zadbać o elegancki i schludny wygląd, równie ważny jest on w trakcie pracy.

REKLAMA

Zawód underwriter

Underwriter to osoba zajmująca się szacowaniem ryzyka ubezpieczeniowego. Zawód ten jest atrakcyjny z finansowego punktu widzenia i cieszy się coraz większą popularnością.

Wpływ komunikacji niewerbalnej na wynik rozmowy o pracę

W czasie rozmowy kwalifikacyjnej dla pracodawcy ważna jest nasza komunikacja niewerbalna. Niektórzy są nawet zdania, iż komunikacja niewerbalna jest ważniejsza od tego, co mówimy.

CV i list motywacyjny - rola w procesie rekrutacji

Dokumenty aplikacyjne w postaci CV i listu motywacyjnego mogą przesądzić o przyjęciu kandydata do pracy bądź odrzuceniu jego aplikacji. Czy Polacy mają problem ze stworzeniem CV i listu motywacyjnego?

Letni dress code

Pora letnia i związane z tym upalne dni często stwarzają problemem w co powinniśmy ubrać się do pracy. Czy wysoka temperatura może być usprawiedliwieniem dla dowolnego stroju w miejscu pracy i czy pracodawca może nam narzucić reguły ubioru? W wielu firmach obowiązuje dress code tzn. zasady jakimi muszą kierować się pracownicy przy wyborze stroju.

REKLAMA

Lojalnośc pracowników sukcesem pracodawcy cz. 2

Wpływ pracowników na powodzenie pracodawcy jest nieoceniony i niekwestionowany. Jak zatem pozyskać pracownika lojalnego i utrzymać go w firmie?

Lojalność pracowników sukcesem pracodawcy cz. 1

Lojalny pracownik jest niekiedy gwarantem sukcesu pracodawcy. Jak zatem pozyskać lojalnego pracownika i utrzymać go w firmie?

Jak napisać CV?

Wiele osób szukając pracy i wysyłając swoją aplikacje na konkretne stanowisko nie wie jak napisać CV, żeby zaciekawić pracodawcę. Poniższy artykuł wyjaśnia na co warto zwrócić szczególną uwagę tworząc swoje CV i co w nim zawrzeć, aby pracodawca zwrócił uwagę na Twoje CV.

Zarządzanie pracownikami 50+ z korzyścią dla pracodawcy

Prognozy demograficzne dla Polski nie są optymistyczne. Przewidują duży wzrost populacji w wieku 60–65 lat, przy jednoczesnym coraz większym spadku liczebności populacji w grupach wiekowych 0–17 i 18–44 lata. W Polsce spójne programy zarządzania wiekiem 50+ należą do rzadkości. Jakie korzyści dla firmy może przynieść wdrożenie takiego programu.

Czy warto korzystać z usług doradcy zawodowego?

Dynamiczne zmiany na rynku pracy powodują, że wiele osób ma problem z podjęciem właściwej decyzji odnośnie wyboru ścieżki zawodowej. Czy warto zatem korzystać z usług doradcy zawodowego?

Praca w działach Call/Contact Center

Pierwsze w Polsce inwestycje w rozwiązania organizacyjne i technologiczne służące profesjonalnemu zarządzaniu obsługą klienta oraz telesprzedaży i telemarketingowi pojawiły się w połowie lat 90-tych. Na przestrzeni 20 lat dokonała się rewolucja w obszarze Customer Care. Akuszerem rewolucji był polski HR. Przedstawiamy badania pracy w działach Call/Contact Center.

Zarządzanie sukcesją w polskich firmach

Odejście kluczowego pracownika może mocno osłabić organizację. Poszukiwanie nowego kandydata do pracy na danym stanowisku dopiero w momencie powstania wakatu prowadzi do destabilizacji w firmie. W celu zapobieżenia wystąpieniu takiej sytuacji należy stale budować grupę potencjalnych sukcesorów.

Rozwój nowych technologii szansą na nowe stanowiska pracy, cz. 1

Nieustający rozwój nowych technologii na rynku jest szansą na nowe stanowiska pracy. Jak zapewnia dr inż. Paweł Tadejko, kierownik studiów podyplomowych na Politechnice Białostockiej, zapotrzebowanie na pracowników tej branży nie zmniejszy się.

Szkolenia dla pracodawców

Wiele osób marzy o rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej, ale nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że to naprawdę ogromne wyzwanie. Stworzenie sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa wymaga wiedzy nie tylko tej o oferowanych produktach bądź usługach, ale także z zakresu prawa pracy, finansów i zarządzania zasobami ludzkimi.

Ewolucja działu HR

Dotychczas dział HR był podmiotem wykonującym jedynie usługi kadrowo- płacowe. Obecnie jego rola wzrosła do rangi strategicznego partnera biznesu co spowodowało zacieśnienie współpracy działów personalnych z klientami wewnętrznymi. W związku z tym jednym z najistotniejszych elementów tej relacji stało się wypracowanie jasnej komunikacji oraz znalezienie pomocnych narzędzi.

Badanie dotyczące wypalenia zawodowego

Zapraszamy do udziału w ankiecie, której celem jest zbadanie świadomości na temat zjawiska wypalenia zawodowego w organizacjach funkcjonujących na terenie całej Polski, a także poznanie mechanizmów wykorzystywanych w organizacjach celem przeciwdziałania wypaleniu.

Przygotowanie do poszukiwania pracy

Jak przygotować się do poszukiwania pracy? W jaki sposób zaprezentować się przyszłemu pracodawcy z dobrej strony? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek.

Umiejętne korzystanie ze skrzynki elektronicznej - rozwiązania ERP

Pracę biurową charakteryzuje częste komunikowanie się za pomocą skrzynki elektronicznej. Wiele czasu zajmuje czytanie, porządkowanie, usuwanie i odpowiadanie na wiadomości e-mail. Warto zastanowić się, jak zoptymalizować pracę. Czego nie robić? Jak korzystać ze skrzynki e-mail w sposób umiejętny?

Kompetencje miękkie zamiast twardych - raport PARP

Pracodawcy poszukują kandydatów do pracy, którzy mogą pochwalić się miękkimi kompetencjami. Tymczasem młodzi ludzie przekonani są o zapotrzebowaniu na kompetencje twarde. Pracodawcy najbardziej doceniają: kontakt z klientem, umiejętność rozwiązywania problemów, kompetencje interpersonalne oraz umiejętność pracy w grupie.

Rozmowa kwalifikacyjna - co warto wiedzieć?

Rozmowa kwalifikacyjna to bardzo ważny etap rekrutacji. Decyduje o ostatecznym zatrudnieniu kandydata do pracy bądź odrzuceniu jego aplikacji. Co warto wiedzieć, wybierając się na rozmowę kwalifikacyjną?

Różnorodność płci w miejscu pracy

Zjawiska związane z różnorodnością płci mogą wpływać na wyniki przedsiębiorstwa, dlatego tak ważne jest ich zrozumienie. Jak kształtuje się różnorodność płci w miejscu pracy?

Pozycja kobiet na rynku pracy

Jak budować świadomie pozycję w biznesie? Niewiele kobiet w sposób konstruktywny dba o swoją pozycję w firmie. Oto kilka warsztatowych wskazówek jak profesjonalnie kreować ścieżkę kariery, unikając błędów typowych dla kobiet.

Niedopasowanie kompetencyjne na rynku pracy

Wchodzący na rynek pracy absolwenci nie mają łatwego startu. Kwalifikacje zdobyte podczas studiów często nie są adekwatne do oczekiwań pracodawców. Powoduje to problem niedopasowania kompetencyjnego na rynku pracy.

Talenty w firmie

Wojna o Talenty to temat dyskutowany od wielu lat… i niezależnie od sytuacji rynkowej ciągle aktualny. W czasach kryzysu Talenty pomagają firmom przetrwać, w czasach dobrobytu umożliwiają ich pełny rozkwit. Dlatego w chwili obecnej, kiedy jesteśmy na pograniczu kryzysu i powrotu do okresu dobrej koniunktury, szczególnie ważne dla organizacji powinno być zrewidowanie swoich działań wobec najcenniejszych pracowników. Dlaczego?

Podróż służbowa a telepraca

Podróż służbowa stanowi przykład efektywności pracownika poza stałym miejscem wykonywania pracy. Pracownik powinien mieć więc większą swobodę w wyborze miejsca wykonywania pracy. Telepraca powinna zyskiwać na popularności.

Kim jest HR biznes partner?

Badanie roli HR biznes partnerów pozwala poznać ich codzienną pracę, najważniejsze obowiązki oraz przewidzieć rozwój HR biznes partnerów w kolejnych latach. Kim jest HR biznes partner?

Zarządzanie Talentami

Zarządzanie Talentami jest coraz bardziej popularne. To od nich zależy sukces organizacji. Z powodu braku spójności pomiędzy oferowanymi przez uczelnie kierunkami studiów a potrzebami biznesu firmy muszą sobie radzić same. W tym celu tworzą specjalne rozwiązania.

Perfekcjonizm - główny sponsor stresu kobiet

Do niedawna choroby wynikające ze stresu dotyczyły osób posiadających 25-30 lat doświadczenia zawodowego. Teraz sytuacja wygląda zaskakująco inaczej – specjalistyczne leczenie związane z chorobami wynikającymi ze stresu podejmują ludzie młodzi, którzy mają od 30 do 35 lat i przepracowali najwyżej 8-10 lat. Kobiety stanowią aż 70% tej grupy. Stres może być spowodowany perfekcjonizmem. Jaki wpływ może on mieć na rozwój kariery?

Ogólnopolski Dzień Pracowników HR - 20 czerwca

Ogólnopolski Dzień Pracowników HR przypada na 20 czerwca. Dnia 20 maja wystartowała kampania wizerunkowa "Moda na HR", która jest ściśle powiązana z dniem HR-owca.

Testy psychometryczne - rekrutacja

Rekrutacja przeprowadzana w firmach często zostaje wydłużona o kolejny etap, który stanowią testy psychometryczne. Pracodawcy chcą, jak najlepiej poznać przyszłych pracowników, stąd zwykle przedstawiają im do wypełnienia testy wielokrotnego wyboru. Co zawierają testy psychometryczne?

Praca jako wartość

Według badań socjologicznych praca jest dla Polaków jedną z najważniejszych wartości. Psycholodzy twierdzą, że praca nadaje ludzkiemu życiu głębszy sens i daje zdecydowanie więcej niż tylko środki na utrzymanie.

Różnorodność płci w procesie prowadzenia polityki kadrowej

Wiele się mówi o różnicach miedzy kobietami a mężczyznami w biznesie. Czy rzeczywiście te różnice są tak znaczne? Jak kształtuje się różnorodność płci w miejscu pracy i jak należy kształtować w związku z tym politykę kadrową w firmie?

Zarządzanie różnorodnością w środowisku pracy z korzyścią dla pracodawcy

Psychologiczna koncepcja efektu synergicznego zakłada, iż występowanie obok siebie elementów bądź osób skutkuje wzrostem efektywności ich działania. Rezultat wypracowany w wyniku ich interakcji jest większy, niż gdyby działały osobno. Właściwe zarządzanie różnorodnością w miejscy pracy może przynieść korzyści dla pracodawcy. Dlaczego?

Synergia płci

Jak dotrzeć do nieodkrytych talentów? To pytanie zadaje sobie z pewnością wielu dyrektorów HR. Odpowiedź jest niezwykle prosta. Trzeba się tylko rozejrzeć dookoła. To kobiety: od recepcjonistki poprzez sekretarki do kierowniczek działów finansów czy administracji.

Jak przygotować się do wideorekrutacji?

Z roku na rok ta forma wideokrekrutacji staje się coraz popularniejszym sposobem na pozyskiwanie pracowników. Wynika to z dwóch zasadniczych czynników: jest szybciej i taniej niż w przypadku standardowej rekrutacji. Czym więc różni się wideorekrutacja od tradycyjnej rozmowy o pracę?

Zatajenie ciąży podczas rekrutacji

Czy w trakcie rozmowy rekrutacyjnej kobieta starająca się o pracę może zataić przed przyszłym pracodawcą, że jest w ciąży? Jakich informacji pracodawca może wymagać podczas rozmowy kwalifikacyjnej?

Dokumenty aplikacyjne mogą przyczynić się do sukcesu zawodowego

Dokumenty aplikacyjne mogą przyczynić się do odniesienia sukcesu zawodowego, a ponieważ nie są one dokumentami uniwersalnymi, raz stworzone powinny podlegać kolejnym modyfikacjom. Jak stworzyć CV i list motywacyjny, aby odnieść sukces nie tylko w poszukiwaniu pracy?

Jak postępować z nielojalnym pracownikiem?

Lojalność i zaufanie to podstawowe zasady współpracy, jednak nie mogą one podlegać tylko subiektywnej ocenie pracodawcy. Kiedy dochodzi do nadużycia jego zaufania? Jakie działania można w takich przypadkach podjąć wobec szeregowych pracowników, a jakie wobec kadry kierowniczej?

Staże i praktyki w internecie

Staże i praktyki bardzo często poszukiwane są w internecie. Wiele osób w internecie szuka także stażystów. Dużą rolę w przekazywaniu informacji na temat praktyk i staży odgrywają media społecznościowe.

Budowanie relacji ze współpracownikami

Badania wskazują, że Polacy cenią sobie atmosferę w miejscu pracy. Zła atmosfera w pracy może być nawet przyczyną zmiany zatrudnienia. Czasami jednak wystarczy zadbać o relacje ze współpracownikami, aby praca stała się lżejsza. Jak budować relacje ze współpracownikami?

Nowoczesne narzędzia badania well-being pracowników

To, jak ważne jest zadowolenie pracowników z pracy staje się szczególnie odczuwalne, gdy go brak. Prowadzi to do frustracji, bezsilności a nawet do wypalenia zawodowego. Dlatego dbałość o dobrostan pracownika zwiększa szansę na jego zaangażowanie w zrozumienie i realizację misji przedsiębiorstwa oraz utrzymanie wysokiego poziomu jego motywacji.

Praca w małej firmie czy w korporacji?

Zatrudnienie w małej firmie czy w korporacji? - przed takim dylematem stoi wiele młodych osób, które nie mają zbyt wielkiego doświadczenia zawodowego. Wśród tych, którzy je w mniejszym lub większym stopniu nabyli, opinie są podzielone. Jedni wolą stabilne zatrudnienie, które oferuje praca w korporacji. Inni wybierają wyzwania i szeroki zakres kompetencji, jakie spotkać można pracując w małej firmie. Kto ma rację?

Idealna oferta pracy

Oferta pracy powinna przyciągać wzrok i docierać do grupy docelowej. Jej zadaniem jest trafienie w target. Warto więc dokładnie przemyśleć jej treść. Jak wygląda idealna oferta pracy?

Dlaczego nie warto kopiować gotowych CV?

CV oraz list motywacyjny powinny być za każdym razem konkretną odpowiedzią na konkretne ogłoszenie o pracę. Powielanie udostępnionych w internecie wzorów CV może z góry skazać kandydata do pracy na porażkę.

CV i list motywacyjny

CV i list motywacyjny mają ogromne znaczenie w procesie rekrutacji. To pierwsze zetknięcie się pracodawcy z kandydatem do pracy. Już na wstępie mogą pomóc lub bardzo zaszkodzić. Jak prawidłowo stworzyć CV i list motywacyjny?

Zarządzanie talentami pracowników: dlaczego tak niewielu firmom się to udaje?

W czasach gospodarki opartej na wiedzy zasoby ludzkie stanowią największy potencjał firm i organizacji. Dlatego tak ważne jest umiejętne zarządzanie zdolnościami i kompetencjami pracowników. Bo dobrze zarządzane talenty to najlepszy sposób dystansowania konkurencji.

Wybór lidera zespołu pracowniczego

Wybór lidera zespołu pracowniczego jest niezwykle ważny w każdej firmie. Od niego zależy efektywność pracy całego zespołu. Jego obowiązkiem jest czuwać nad pracą pozostałych pracowników oraz mobilizować ich do działania. Jak dokonać wyboru najlepszego lidera i wykorzystać jego talent w firmie?

REKLAMA