REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak napisać CV?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Joanna Biernacka
Jak napisać CV? /Fot. Fotolia
Jak napisać CV? /Fot. Fotolia
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Wiele osób szukając pracy i wysyłając swoją aplikacje na konkretne stanowisko nie wie jak napisać CV, żeby zaciekawić pracodawcę. Poniższy artykuł wyjaśnia na co warto zwrócić szczególną uwagę tworząc swoje CV i co w nim zawrzeć, aby pracodawca zwrócił uwagę na Twoje CV.

W dzisiejszych czasach na bardzo konkurencyjnym rynku pracy już nie wystarczy mieć po prostu dobre kwalifikacje, ale także umiejętność wyróżnienia się. Zdolność napisania dobrego CV, które zaciekawi pracodawcę stało się jednym z najważniejszych atutów przyszłego pracownika. Wykształcenie w sobie umiejętności wyeksponowania i przekazania najważniejszych informacji może być kluczowe przy poszukiwaniu wymarzonej pracy

REKLAMA

Dlaczego nie warto kopiować gotowych CV?

Na co zwrócić uwagę przy pisaniu CV

Pierwszą rzeczą na jaką należy zwrócić uwagę przy pisaniu CV jest poprawność formalna. Przede wszystkim CV powinno być przejrzyste i czytelne tzn. napisany w sposób konkretny, usystematyzowany, zwięzły i spójny /v. Ponadto ważne jest, aby zwrócić uwagę na pisownie i ewentualne błędy zarówno ortograficzne, jak i gramatyczne. CV z błędami może świadczyć o niestaranności i niedokładności potencjalnego pracownika. CV powinno być również dostosowane do wymogów firmy do której wysyłamy naszą kandydaturę. Jeżeli nie zastosujemy się do postulatu firmy, to pracodawca może uznać, że nie zapoznaliśmy się dokładnie z ofertą i nie jesteśmy zainteresowani pracą w danej firmie. Drugą rzeczą na jaką należy zwrócić uwagę przy pisaniu CV jest poprawność merytoryczna. CV powinno być tak skonstruowane, żeby zaciekawić przyszłego pracodawcę, dlatego też przy tworzeniu CV powinniśmy kierować się ofertą i preferencjami firmy. Profil kandydata powinien być jak najbardziej dopasowany do konkretnej oferty. Zatem po zapoznaniu się z działalnością przedsiębiorstwa i opisem stanowiska powinno zawrzeć się w CV te informacje, które  najbardziej spełniają wymogi pracodawcy. Ważne jest również, aby na pierwszym miejscu umieścić swoje doświadczenie w podobnej branży na podobnym stanowisku.

Dokumenty aplikacyjne mogą przyczynić się do sukcesu zawodowego

Co powinno zawierać CV

Poniżej przedstawiona została jedna z możliwości poprawnego wyglądu CV.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. Pierwszym elementem jaki powinien pojawić się przy tworzeniu CV jest nagłówek w postaci „CURRICULUM VITAE”
  2. Drugim elementem są dane osobowe kandydata takie jak imię i nazwisko, adres, telefon, e-mail, data urodzenia po lewej stronie kartki i zdjęcie po prawej stronie.
  3. Trzecim elementem jest wykształcenie, które powinno być wpisane w odwrotnej chronologii tzn. zaczynając od ostatnio ukończonej szkoły, kończąc na pierwszej ukończonej szkole
  4. Czwartym elementem jest doświadczenie zawodowe, które obejmuje zarówno dotychczasowe prace, jak i staże i praktyki. Jeżeli doświadczenie zawodowe kandydata jest bardzo duże należy wpisać tylko te stanowiska pracy, które najbardziej odpowiadają profilowi stanowiska na które wysyłana jest aplikacja. W tym punkcie należy zacząć od daty rozpoczęcia i zakończenia pracy, nazwy firmy i opisu stanowiska, na którym pracowałeś.
  5. Piątym elementem są dodatkowe umiejętności w tym:
    • znajomość obcych języków, stopień ich zaawansowania oraz uzyskane certyfikaty (jeżeli kandydat posiada),
    • znajomość obsługi komputera i programów komputerowych,
    • prawo jazdy (jeżeli kandydat posiada)
  6. Szóstym elementem są wszelkie zainteresowania aplikującego np. taniec, rodzaj muzyki, dyscyplina sportu.
  7. Siódmym i ostatnim elementem jest klauzula o zgodzie przetwarzania danych osobowych kandydata, która jest koniecznym elementem, aby pracodawca mógł się skontaktować z osobą ubiegająca się o stanowisko w jego firmie.

Powyższe wskazówki mogą być pomocne w znalezieniu pracy.

Forum Kadry

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wyzwania dla pracodawców w zakresie wynagrodzeń. Zmiany pomogą zmniejszyć rotację pracowników

Połowa polskich pracowników uważa, że zarabia za mało. To powód dużej rotacji pracowników. Jakie wyzwania stoją przed pracodawcami? Co muszą zmienić, aby zmniejszyć rotację w firmie?

Raz w roku 14 dni z rzędu urlopu wypoczynkowego? Czy to obowiązek pracownika?

Czy pracownik musi raz w roku kalendarzowym wykorzystać 14 dni urlopu wypoczynkowego z rzędu? Zgodnie z art. 162 Kodeksu pracy na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części, ale co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł: nowe przepisy już w mocy. Poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł. Aż 9. krotnie poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Kto zyska a kto straci i dlaczego tak się stało? Ustawodawca reaguje na bieżącą sytuację na rynku pracy. Tym samym znowelizowano najistotniejszą ustawą w obszarze ubezpieczeń społecznych jaką jest ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 350, dalej jako: ustawa). Zatem za co można nałożyć taką grzywnę?

Sprawdź, którym liderem jesteś: kontroler, terapeuta, mesjasz, eko-lider [Zarządzanie]

Dr Simon Western wyróżnia 4 typy liderów w firmach: terapeuta, mesjasz, kontroler i eko-lider. Który typ przywództwa został uszyty na miarę naszych czasów? Sprawdź, którym typem lidera jesteś.

REKLAMA

Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Co się zmieni?

94% kandydatów do pracy przez brak widełek płacowych w ogłoszeniu rezygnuje z aplikowania, nawet jeśli oferta jest atrakcyjna dla rozwoju ich ścieżki kariery. Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Co to oznacza? Czy podanie widełek płacowych w ogłoszeniach o pracę będzie obowiązkowe?

Lipiec 2025: jakie zmiany i ważne daty w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych?

Lipiec 2025 r. przyniósł ważne zmiany w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych. Zmiany mają wpływ na sytuację pracowników, pracodawców, osób z niepełnosprawnościami, przedsiębiorców, osób bezrobotnych, stażystów i dla wielu innych grup. Wchodzi w życie sporo nowych przepisów - jedne są bardziej niszowe - bo dotyczące np. zatrudnienia w służbach, a drugie mniej, odnoszące się do wielu osób. Przypominamy też jakie są ważne terminy kadrowo-płacowe, które powinny być dochowane w lipcu 2025 r.

Czy certyfikacja ISO nadal ma sens?

Zarządzanie jakością, zarządzanie środowiskowe, systemy zapewniania bezpieczeństwa i higieny pracy czy czystości mikrobiologicznej – nowoczesne organizacje, szczególnie te, działające globalnie, porządkują wewnętrzne procesy własnymi procedurami. Czy w tej sytuacji certyfikacja ISO nadal ma sens? – Bez wątpienia. I to nie tylko po to, żeby zwiększyć konkurencyjność i wiarygodność w oczach kontrahentów – przekonuje Katarzyna Petrusiewicz, ekspert CWS Workwear.

Najbardziej szanowane zawody 2025. B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę

Jakie zawody są obecnie najbardziej szanowane przez społeczeństwo? Na końcu listy znajdują się posłowie, europosłowie, samorządowcy, influencerzy i youtuberzy. Zmienia się idealna wizja pracy - B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę.

REKLAMA

Pracodawca powinien redukować przebodźcowanie pracowników [SPOSOBY]

Współcześnie pracujemy za dużo, za głośno i za szybko. Wpływa to na przebodźcowanie, co z kolei powoduje niezdolność do koncentracji, złe samopoczucie, a nawet problemy psychiczne. Raport Pracuj.pl “Neurokomfort w pracy i rekrutacji, czyli przed jakimi wyzwaniami stajemy jako neuroróżnorodni w świecie pełnym bodźców” przedstawia problem i podaje pracodawcom sposoby na redukowanie przebodźcowania pracowników.

Uwaga! Komunikat ZUS: Od 1 lipca 2025 nowy kod ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych na stażu. Sprawdź, jak rozliczać 09 21 i 09 20

ZUS przypomina: od 1 lipca 2025 r. obowiązuje nowy kod tytułu ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych pobierających stypendium z urzędu pracy. Zmiana wynika z nowelizacji rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

REKLAMA