REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Letni dress code

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Joanna Biernacka
Dress code na lato. /Fot. Fotolia
Dress code na lato. /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Pora letnia i związane z tym upalne dni często stwarzają problemem w co powinniśmy ubrać się do pracy. Czy wysoka temperatura może być usprawiedliwieniem dla dowolnego stroju w miejscu pracy i czy pracodawca może nam narzucić reguły ubioru? W wielu firmach obowiązuje dress code tzn. zasady jakimi muszą kierować się pracownicy przy wyborze stroju.

Wielu osób zastanawia się jak pogodzić wysoką temperaturę ze strojem, który będzie odpowiadał zarówno zajmowanemu przez nas stanowisku, jak i naszemu komfortowi i wygodzie. Wprawdzie prawo pracy nie reguluje kwestii jak pracownicy powinni ubierać się do pracy, ale coraz więcej przedsiębiorców wprowadza w swojej firmie tzn. Dress Code. Pracodawcy wprowadzają etykietę ubioru, aby zapobiec sytuacjom w których pracownicy mogliby do pracy przyjść w krótkich spodenkach, butach z odkrytymi placami, czy bluzkach z dużym dekoltem czy gołymi plecami. Istnieją takie zawody i stanowiska, w których taki niestosowny strój często jest niedopuszczalny. Takimi miejscami są w szczególności kancelarie, duże korporacje, banki, urzędy.

REKLAMA

Biznesowy dress code - czyli jak odnieść sukces w kontaktach z klientami

Odpowiedni strój w upalne dni

REKLAMA

Jak sobie radzić ze strojem w pracy w upalne dni? Nie każdy ma możliwość pracy w klimatyzowanym pomieszczeniu i dojeżdżania do pracy klimatyzowanym środkiem transportu. Przy temperaturze 30 stopni ciężko ubrać się w gruba marynarkę, ciemne rajstopy, czy golf. Jednak przy wyborze stroju powinniśmy pamiętać, że to my jesteśmy wizytówką naszych pracodawców i to my reprezentujemy miejsce, w którym pracujemy. Zatem nasz ubiór powinien być stosowny i dobrany do zajmowanego przez nas stanowiska. Zakryte ramiona i stopy, garnitury to już powszechnie przyjmowane normy w pracy. Mężczyźni powinni głownie zwrócić uwagę na koszule, które powinny mieć długi rękaw i unikać koszul z krótkim rękawem. Kobiety natomiast powinny zwrócić uwagę na bluzki, które nie powinny mieć zbyt dużego dekoltu i spódnice, które nie powinny być zbyt krótkie. Warto również sprawdzić z jakiego materiału jest strój. W lecie najlepszym rozwiązaniem są ubrania wykonane z naturalnych włókien, ponieważ są lekkie i przewiewne. Kolor też nie pozostaje bez znaczenia. Powinniśmy wybierać jasne stonowane kolory, a unikać ciemnych w szczególności czarnych.

Oczywiście istnieją również zawody i firmy, w których pracodawcy nie narzucają norm ubioru. Taką swoboda często cieszą się pracownicy, którzy nie mają kontaktu z klientem i mogą pozwolić sobie na luźny, nieformalny strój.

Dress code dla mężczyzn

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Służbowy strój w miejscu pracy

Istnieją profesje, w których pracownicy zobowiązani są do noszenia służbowych strojów narzuconych przez pracodawców i miejsce pracy. Takimi zawodami są np. zawód lekarza, zawód pilota, zawód policjanta. Charakterystyczna cechą służbowego stroju jest jednakowym wygląd. Najczęściej to pracodawca dostarcza pracownikom takie ubiory, albo wypłaca ekwiwalent pieniężny na ich zakup.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawne wymogi automatyzacji. Co może zrobić AI, a co nadal wymaga pracy człowieka? AI Act od 2026 roku - co nowe przepisy zmienią w biznesie?

Wraz z dynamicznym rozwojem narzędzi opartych na sztucznej inteligencji pojawia się pytanie o granice ich stosowania w kontekście odpowiedzialności prawnej. Choć Polska nie posiada jeszcze kompleksowej regulacji dotyczącej AI, to już dziś na gruncie obowiązujących przepisów prawa cywilnego, prawa pracy, RODO czy kodeksu cywilnego można ocenić, co wolno, a czego nie wolno automatyzować. Uwagę przedsiębiorców i prawników coraz bardziej przyciąga także unijne rozporządzenie w sprawie sztucznej inteligencji (AI Act), które wejdzie w życie w 2026 roku i wprowadzi kategoryzację systemów AI, nakładając ścisłe wymogi na te uznane za wysokiego ryzyka.

Wypadki przy pracy 2024 [GUS]

Wypadki przy pracy w 2024 roku - jakie są statystyki GUS? Okazuje się, że liczba wypadków ogółem spada, ale rośnie liczba wypadków ciężkich i śmiertelnych. Jakie jest wskaźnik wypadkowości?

Rekrutacja smart. Jak wykorzystać AI, by zatrudniać lepiej, szybciej i bardziej fair?

Rekrutacja smart to nowoczesne podejście do zatrudniania oparte na danych, analityce i sztucznej inteligencji, zamiast na deklaracjach z CV czy subiektywnych ocenach. Technologia umożliwia obiektywną i powtarzalną ocenę dopasowania do roli, wspierając bardziej sprawiedliwe i efektywne decyzje rekrutacyjne. Warto zatem odejść od bezkrytycznej wiary w CV czy testów osobowości i stworzyć kandydatom warunki do pokazania, co naprawdę potrafią. To nie futurystyczna wizja, ale konieczność w obliczu przeciążenia informacyjnego i rosnących wyzwań na rynku pracy.

Problemy z zasiłkami przedsiębiorców. ZUS odmawia wypłaty. Rzecznik MŚP interweniuje

Do końca 2021 roku brak opłaty składki chorobowej w terminie albo opłacenie jej w niepełnej wysokości skutkowało automatyczną utratą ubezpieczenia chorobowego przez przedsiębiorcę. Obecnie przepisy zostały zmienione i nie dochodzi do tego, jeśli niedopłata wynosi do 1% minimalnego wynagrodzenia. Aktualnie, mimo zmiany przepisów, ZUS odmawia wypłaty świadczeń zasiłkowych, gdy przedsiębiorcy nie podlegali ubezpieczeniu chorobowemu w okresie przed 2022 r. Rzecznik MŚP interweniuje.

REKLAMA

Pilotaż 4-dniowego tygodnia pracy: wyjaśnienia, konsultacje, wyniki analiz, przedstawiciel MŚP w zespole

Rusza pilotaż 4-dniowego tygodnia pracy. Rzecznik MŚP prosi o wyjaśnienia w tej sprawie. Apeluje również o gruntowne konsultacje i wyniki analiz dotyczące skróconego tygodnia pracy. Postuluje o włączenie przedstawiciela Rzecznika MŚP do zespołu ds. skróconego czasu pracy.

Zmiany w zawodzie psychologa 2025: jest projekt ustawy

Będą duże zmiany w zawodzie psychologa. Jest projekt ustawy o zawodzie psychologa oraz samorządzie psychologów. Aktualne przepisy są niezgodne z prawem. Co się zmieni?

ZUS: renta wdowia 2025. Komu się należy i jaka jest wysokość świadczenia? [WNIOSEK]

Seniorzy wciąż pytają komu w 2025 r. należy się renta wdowia. ZUS tłumaczy, ile wynosi świadczenie, jakie są warunki i jak złożyć wniosek. Czy można dorabiać do renty wdowiej?

Do 31 maja 2025 r. odpis na ZFŚS. Ile wynosi?

Pierwszą ratę odpisu na ZFŚS należy przekazać do końca maja 2025 roku (31 maja – sobota). Ile wynosi odpis na ZFŚS w 2025 roku? Kiedy trzeba wpłacić drugą ratę?

REKLAMA

Pracujący, bezrobotni i bierni zawodowo. GUS opublikował wyniki wstępne BAEL w I kwartale 2025 r.

Główny Urząd Statystyczny opublikował wyniki wstępne Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności (BAEL) w I kwartale 2025 r. Wyniki te odnoszą się do ludności przebywającej lub zamierzającej przebywać na terenie kraju przez co najmniej 12 miesięcy, zamieszkałej w gospodarstwach domowych.

Work-life balance wciąż wyzwaniem polskich mam

Im starsze dziecko, tym większe zaangażowanie kobiet w nieodpłatną pracę opiekuńczą. Chociaż rośnie udział ojców, to nadal jest on niewielki, zwłaszcza w opiece nad starszymi dziećmi. Takie wnioski płyną z raportu przygotowanego przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych i Fundację Share the Care.

REKLAMA