REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Letni dress code

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Joanna Biernacka
Dress code na lato. /Fot. Fotolia
Dress code na lato. /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Pora letnia i związane z tym upalne dni często stwarzają problemem w co powinniśmy ubrać się do pracy. Czy wysoka temperatura może być usprawiedliwieniem dla dowolnego stroju w miejscu pracy i czy pracodawca może nam narzucić reguły ubioru? W wielu firmach obowiązuje dress code tzn. zasady jakimi muszą kierować się pracownicy przy wyborze stroju.

Wielu osób zastanawia się jak pogodzić wysoką temperaturę ze strojem, który będzie odpowiadał zarówno zajmowanemu przez nas stanowisku, jak i naszemu komfortowi i wygodzie. Wprawdzie prawo pracy nie reguluje kwestii jak pracownicy powinni ubierać się do pracy, ale coraz więcej przedsiębiorców wprowadza w swojej firmie tzn. Dress Code. Pracodawcy wprowadzają etykietę ubioru, aby zapobiec sytuacjom w których pracownicy mogliby do pracy przyjść w krótkich spodenkach, butach z odkrytymi placami, czy bluzkach z dużym dekoltem czy gołymi plecami. Istnieją takie zawody i stanowiska, w których taki niestosowny strój często jest niedopuszczalny. Takimi miejscami są w szczególności kancelarie, duże korporacje, banki, urzędy.

REKLAMA

Autopromocja

Biznesowy dress code - czyli jak odnieść sukces w kontaktach z klientami

Odpowiedni strój w upalne dni

REKLAMA

Jak sobie radzić ze strojem w pracy w upalne dni? Nie każdy ma możliwość pracy w klimatyzowanym pomieszczeniu i dojeżdżania do pracy klimatyzowanym środkiem transportu. Przy temperaturze 30 stopni ciężko ubrać się w gruba marynarkę, ciemne rajstopy, czy golf. Jednak przy wyborze stroju powinniśmy pamiętać, że to my jesteśmy wizytówką naszych pracodawców i to my reprezentujemy miejsce, w którym pracujemy. Zatem nasz ubiór powinien być stosowny i dobrany do zajmowanego przez nas stanowiska. Zakryte ramiona i stopy, garnitury to już powszechnie przyjmowane normy w pracy. Mężczyźni powinni głownie zwrócić uwagę na koszule, które powinny mieć długi rękaw i unikać koszul z krótkim rękawem. Kobiety natomiast powinny zwrócić uwagę na bluzki, które nie powinny mieć zbyt dużego dekoltu i spódnice, które nie powinny być zbyt krótkie. Warto również sprawdzić z jakiego materiału jest strój. W lecie najlepszym rozwiązaniem są ubrania wykonane z naturalnych włókien, ponieważ są lekkie i przewiewne. Kolor też nie pozostaje bez znaczenia. Powinniśmy wybierać jasne stonowane kolory, a unikać ciemnych w szczególności czarnych.

Oczywiście istnieją również zawody i firmy, w których pracodawcy nie narzucają norm ubioru. Taką swoboda często cieszą się pracownicy, którzy nie mają kontaktu z klientem i mogą pozwolić sobie na luźny, nieformalny strój.

Dress code dla mężczyzn

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Służbowy strój w miejscu pracy

Istnieją profesje, w których pracownicy zobowiązani są do noszenia służbowych strojów narzuconych przez pracodawców i miejsce pracy. Takimi zawodami są np. zawód lekarza, zawód pilota, zawód policjanta. Charakterystyczna cechą służbowego stroju jest jednakowym wygląd. Najczęściej to pracodawca dostarcza pracownikom takie ubiory, albo wypłaca ekwiwalent pieniężny na ich zakup.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Realia pracy tymczasowej. Co liczy się dziś dla firm i kandydatów? [Badanie]

Na rynku pracy, gdzie coraz trudniej o trwałość i przewidywalność, głos pracowników oraz pracodawców staje się jednym z najczulszych barometrów zmian. Job Impulse co roku bada poziom satysfakcji obu tych grup. Najnowsze wyniki wskazują, że oczekiwania wobec agencji dynamicznie rosną: firmy domagają się sprawnych, natychmiastowych rekrutacji, ale przy zachowaniu wysokiej jakości procesów i maksymalnym ograniczeniu rotacji. Z kolei pracownicy tymczasowi coraz wyraźniej sygnalizują potrzebę stabilności, poszerzania systemu benefitów, a także obsługi formalności online.

Lipiec 2025 – dni wolne, godziny pracy

Lipiec 2025 – dni wolne od pracy i godziny pracy. To najbardziej zapracowany miesiąc w roku. Jaki jest wymiar czasu pracy w lipcu? Czy kalendarz dni wolnych od pracy przewiduje święta w tym miesiącu?

Wyzwania dla pracodawców w zakresie wynagrodzeń. Zmiany pomogą zmniejszyć rotację pracowników

Połowa polskich pracowników uważa, że zarabia za mało. To powód dużej rotacji pracowników. Jakie wyzwania stoją przed pracodawcami? Co muszą zmienić, aby zmniejszyć rotację w firmie?

Raz w roku 14 dni z rzędu urlopu wypoczynkowego? Czy to obowiązek pracownika?

Czy pracownik musi raz w roku kalendarzowym wykorzystać 14 dni urlopu wypoczynkowego z rzędu? Zgodnie z art. 162 Kodeksu pracy na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części, ale co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

REKLAMA

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł: nowe przepisy już w mocy. Poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł. Aż 9. krotnie poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Kto zyska a kto straci i dlaczego tak się stało? Ustawodawca reaguje na bieżącą sytuację na rynku pracy. Tym samym znowelizowano najistotniejszą ustawą w obszarze ubezpieczeń społecznych jaką jest ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 350, dalej jako: ustawa). Zatem za co można nałożyć taką grzywnę?

Sprawdź, którym liderem jesteś: kontroler, terapeuta, mesjasz, eko-lider [Zarządzanie]

Dr Simon Western wyróżnia 4 typy liderów w firmach: terapeuta, mesjasz, kontroler i eko-lider. Który typ przywództwa został uszyty na miarę naszych czasów? Sprawdź, którym typem lidera jesteś.

Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Co się zmieni?

94% kandydatów do pracy przez brak widełek płacowych w ogłoszeniu rezygnuje z aplikowania, nawet jeśli oferta jest atrakcyjna dla rozwoju ich ścieżki kariery. Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Co to oznacza? Czy podanie widełek płacowych w ogłoszeniach o pracę będzie obowiązkowe?

Lipiec 2025: jakie zmiany i ważne daty w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych?

Lipiec 2025 r. przyniósł ważne zmiany w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych. Zmiany mają wpływ na sytuację pracowników, pracodawców, osób z niepełnosprawnościami, przedsiębiorców, osób bezrobotnych, stażystów i dla wielu innych grup. Wchodzi w życie sporo nowych przepisów - jedne są bardziej niszowe - bo dotyczące np. zatrudnienia w służbach, a drugie mniej, odnoszące się do wielu osób. Przypominamy też jakie są ważne terminy kadrowo-płacowe, które powinny być dochowane w lipcu 2025 r.

REKLAMA

Czy certyfikacja ISO nadal ma sens?

Zarządzanie jakością, zarządzanie środowiskowe, systemy zapewniania bezpieczeństwa i higieny pracy czy czystości mikrobiologicznej – nowoczesne organizacje, szczególnie te, działające globalnie, porządkują wewnętrzne procesy własnymi procedurami. Czy w tej sytuacji certyfikacja ISO nadal ma sens? – Bez wątpienia. I to nie tylko po to, żeby zwiększyć konkurencyjność i wiarygodność w oczach kontrahentów – przekonuje Katarzyna Petrusiewicz, ekspert CWS Workwear.

Najbardziej szanowane zawody 2025. B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę

Jakie zawody są obecnie najbardziej szanowane przez społeczeństwo? Na końcu listy znajdują się posłowie, europosłowie, samorządowcy, influencerzy i youtuberzy. Zmienia się idealna wizja pracy - B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę.

REKLAMA