REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie czasem, Hr

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Inwestycja w rozwój pracowników

Inwestycja w rozwój pracowników się opłaca. Warto szkolić najlepszych pracowników i starać się o zatrzymanie ich w firmie. Pracodawca dbający o rozwój zawodowy swojej kadry ma większą szansę na zwielokrotnienie zysku firmy.

Mniej-więcej menedżer coach

Jak wiadomo, nie ma uniwersalnego stylu zarządzania, który sprawdzałby się w każdej sytuacji. Im bardziej elastyczny menedżer, tym lepiej sobie radzi z różnymi wyzwaniami organizacyjnymi, decyzyjnymi, personalnymi dostosowując styl do zmieniających się okoliczności. Nierzadko pojawia się potrzeba przyjęcia przez menedżera roli coacha, która nadal zbyt często kojarzona jest bardziej z reprymendą menedżerską niż stylem partycypacyjnym, angażującym, wspierającym rozwój i zmianę.

Pożegnanie pracownika

Odejście pracownika z firmy zwykle podyktowane jest brakiem satysfakcjonującego wynagrodzenia i nieprzyjemną atmosferą w danym miejscu pracy. Poprawa sytuacji na rynku pracy może dodatkowo wpłynąć na decyzję pracownika o zmianie zatrudnienia. Co w takim przypadku należy zrobić? Jak pracodawca powinien pożegnać pracownika?

Jak komunikować wynagrodzenia?

Komunikacja wynagrodzeń powinna stanowić jeden z obszarów prowadzonej w firmie komunikacji wewnętrznej. Aby była ona efektywna i użyteczna z punktu widzenia przedsiębiorstwa, konieczne jest przyjęcie odpowiedniej strategii komunikacji wynagrodzeń.

REKLAMA

Działy kadrowe muszą przejść transformację

W obecnych czasach działy kadrowe muszą przejść transformację. 80% zarządów firm nie ma dostatecznej wiedzy na temat własnych pracowników. Bez niej nie da się skutecznie zarządzać pracownikami. Działy personalne będą odgrywały coraz ważniejszą rolę w firmach.

Szkolenia i opieka medyczna dla pracowników

Szkolenia i opieka medyczna dla pracowników to najpopularniejsze benefity stosowane przez pracodawców w Polsce.

Kursy językowe - najlepsza inwestycja w siebie

Kursy językowe wciąż stanowią najlepszą inwestycję w siebie. Znajomość języków obcych jest bowiem brana pod uwagę praktycznie przez każdego pracodawcę i daje większe szanse na rynku pracy.

Wellness w firmie (1)

Dziś, w obliczu rosnącej świadomości ekologii i profilaktyki zdrowia, prognozy starzejącego się społeczeństwa, a z drugiej strony, wzrostu tempa życia i towarzyszącego mu braku poczucia równowagi życiowej, trend wellness w firmie stał się realną potrzebą zarówno po stronie pracownika, jak i jego pracodawcy. Dynamicznie rośnie liczba organizacji, które wdrażają programy wellness. I bardzo im się to opłaca.

REKLAMA

Zawodowe postanowienia na nowy rok

Badania wskazują jednoznacznie na niski procent realizacji noworocznych postanowień zawodowych. Tylko 8% społeczeństwa udaje się osiągnąć zakładane cele. Jaka jest tego przyczyna? Które postanowienia mają większą szansę na realizację?

Nowe trendy w kulturze organizacyjnej – CIO i CLO

Chief Innovation Officer (CIO) oraz Chief Learning Officer (CLO) to nowe trendy w kulturze organizacyjnej. Jakie role pełni dyrektor ds. innowacji i dyrektor ds. zarządzania wiedzą?

Jak osiągać wyznaczone cele?

Wiele osób poddaje się rutynie i nie realizuje własnych celów. Czasami brakuje im odwagi, by po nie sięgnąć. Zdarza się również, że te osoby w ogóle nie planują przyszłości. Tymczasem warto urzeczywistniać swoje marzenia. Jak dążyć do ich realizacji?

Znaczenie szacunku do pracownika

Pracownicy niezadowoleni z pracy szukają innych miejsc zatrudnienia, a przy tym opowiadają innym o warunkach pracy i płacy funkcjonujących w firmie. Warto zapoznać się z wynikami badania Harvard Business School, według których ponad 70 proc. kryzysów medialnych to efekty doniesień byłych bądź aktualnych pracowników. Jakie zatem jest znaczenie szacunku do pracownika?

Optymalna motywacja

Wydawałoby się, że im większa motywacja, tym osiągnięcie celu staje się łatwiejsze. Ale czy rzeczywiście tak jest? Okazuje się, że wysoka motywacja może przeszkodzić w osiągnięciu planowanego rezultatu. Jak osiągnąć optymalną motywację?

Hobby w CV a zatrudnienie

Prawie każde CV zawiera rubrykę "Hobby" bądź "Zainteresowania". Zwykle znajduje się na końcu strony i w wielu CV wygląda tak samo. Warto zastanowić się nad jej zawartością, gdyż rekruterzy lubią czytać o zainteresowaniach kandydatów do pracy. Czy zainteresowania i hobby mogą zaważyć o zatrudnieniu pracownika?

Godzenie życia prywatnego z zawodowym w dobie Internetu

Godzenie życia prywatnego z zawodowym w dobie Internetu to nielada wyzwanie. Zadaje się pytania o granicę dzielenia się życiem prywatnym na portalach społecznościowych. Czy prezes poważnej firmy nie może pozwolić sobie na odrobinę luzu na Facebooku? Autorka książki „Dot.s(com)plikowane. Jak rozplątać nasze życie w sieci”, Randi Zuckerberg, odpowiada w niej na trudne pytania.

Nowe technologie w rekrutacji

Coraz widoczniejszym trendem w branży HR jest wykorzystywanie nowych technologii w rekrutacji. Czy rzeczywiście specjaliści ds. personalnych szukają pracowników poprzez Internet? Czy analizy kompetencji kandydatów dokonuje program komputerowy? Jak sprawdzają się social media w procesie pozyskania nowej kadry?

Wpływ wzrostu gospodarczego na wykwalifikowanych pracowników

Wzrost gospodarczy przyczynia się do masowej ucieczki wykwalifikowanych pracowników. Tak wynika z przeprowadzonego przez Hay Group badania. Pracodawcy stają przed trudnym zadaniem. Co zrobić, aby zatrzymać talenty w swojej firmie?

Ocena pracy działów HR przez menedżerów

Badania przeprowadzone przez Hay Group wykazały brak partnerstwa między działami HR a menedżerami liniowymi, który utrudnia skuteczne zarządzanie. Podstawowym problemem wydaje się być niechętne dzielenie się informacjami i wolna reakcja działów zarządzania zasobami ludzkimi. Jak zmienić aktualną sytuację?

Transformacja działów HR

20 ostatnich lat to okres transformacji działów HR. Wiąże się z otwarciem rynku, wolnością gospodarczą i rozwojem przestrzeni biznesowej w Polsce. W dalszym ciągu zmian wymaga podejście do kapitału ludzkiego. Jak wygląda proces ewolucji zarządzania zasobami ludzkimi?

Jak powinno wyglądać przywitanie i uścisk dłoni?

W kontaktach biznesowych oraz komunikacji między pracownikiem a pracodawcą bardzo ważne znaczenie ma pierwsze wrażenie. Jak powinno wyglądać prawidłowe przywitanie i uścisk dłoni? Na co należy zwrócić uwagę?

Zarządzanie talentami w firmie

Zarządzanie talentami w firmie powinno być oparte na rozwijaniu umiejętności i kompetencji pracownika. Dotyczy to szczególnie pracowników o najwyższym potencjale, którzy mogą mieć ogromny wpływ na przyszłość pracodawcy.

Open space - wady i zalety

Open space ma swoje wady i zalety. Pracownicy wykonujący pracę w biurze o otwartej przestrzeni mogą łatwiej się ze sobą porozumiewać, co może wpłynąć pozytywnie na integrację zespołu. Z drugiej strony może ucierpieć na tym efektywność pracowników. Niektórzy nie potrafią pracować w takich warunkach w skupieniu.

Regionalny Konwent HR - 16 października 2014 r.

Serdecznie zapraszamy na Regionalny Konwent HR, który odbędzie się 16 października 2014 r. w Gdańsku.

Międzynarodowy Konwent HR - 9 października 2014 r.

Zapraszamy na Konferencję Międzynarodowy Konwent HR, która odbędzie się 9 października w Warszawie. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie branży HR.

Kompetencje mentora w organizacji

W mentoringu wszyscy wygrywają: mentee, mentor i organizacja. Mentor to osoba będąca wzorem dla mentee. Jakie kompetencje powinien posiadać dobry mentor?

Menedżer kooperacyjny

Obecnie zmiany są fundamentalnym i ważnym elementem działania każdej nowoczesnej organizacji. Z reguły wpływaja korzystnie na funkcjonowanie firm. Dotyczą one różnych obszarów – otoczenia, zarządzania i metod organizacji pracy oraz zmian strukturalnych wewnątrz instytucji. W tak dynamicznych warunkach najlepiej sprawdza się menedżer kooperacyjny.

Zaplanuj rok

Przełom roku sprzyja tworzeniu planów i postanowień, także zawodowych. To nic, że w przeszłości zapał do zmiany nawyków i zachowań mijał w okolicach 2 stycznia, ale teraz na pewno będzie inaczej: koniec ze zwlekaniem z odpowiedziami na e-maile, perfekcyjna organizacja dnia, porządek na biurku i w kalendarzu, konsekwentne trzymanie się założonej godziny wyjścia z biura, praca w domu jako wyjątek, a nie reguła. Jak sprawić, by nie była to tylko lista pobożnych życzeń?

Co to jest cyberslacking?

Kieruję przedsiębiorstwem usługowym zatrudniającym 30 pracowników, którzy w większości korzystają przy wykonywaniu swojej pracy z komputerów. Od kiedy firma rozwinęła się poza rynek lokalny, jestem zmuszony do częstszych wyjazdów. Niestety, zauważyłem, że w tym czasie efektywność pracowników spada. Wiąże się to najczęściej z poświęcaniem czasu na surfowanie po sieci w celach innych niż praca. Jest to w ostatnich latach problem większości firm nie tylko w Polsce. Jak temu zaradzić?

Ograniczenie godzin pracy w systemie zadaniowym – czy jest dopuszczalne

Większość pracowników naszej firmy jest zatrudniona w zadaniowym systemie czasu pracy. Czy mogę ustalić w ramach tego systemu, że pracownicy powinni wykonywać zadania służbowe jedynie między godz. 8.00 a godz. 20.00 od poniedziałku do piątku? Pracownicy mogliby pracować w dowolnym czasie mieszczącym się jedynie w określonym przez nas przedziale. Czy takie ustalenie jest dozwolone i nie będzie ograniczało pracy w zadaniowym systemie czasu pracy?

Czy wypalenie zawodowe to problem tylko pracownika?

Większość pracowników nieustannie narzeka, że czują się wypaleni zawodowo i że nie chce się im pracować. Czy rzeczywiście aż tak dużo osób jest wypalonych i nie może z tego powodu efektywnie funkcjonować w organizacji? Na czym polega to zjawisko?

Jak promować wśród swoich pracowników model work-life balance

Praca w korporacji, jaką wykonuję, często nie pozwala mi na załatwienie moich prywatnych spraw – wizyta w urzędzie, zakupy, pralnia itd. Jednocześnie w ramach systemu motywacyjnego oferowanego przez mojego pracodawcę otrzymuję dofinansowanie na kartę uprawniającą do korzystania z obiektów sportowych, z której nie korzystam (choć chciałbym), bo, oprócz podstawowych obowiązków domowych, na ćwiczenia brakuje mi czasu. Pracodawca promuje wśród swoich pracowników model work-life balance, ale niestety daleko do osiągnięcia wymarzonego celu. Co powinien zrobić?

Jak ograniczyć przeciwproduktywne zachowania pracowników?

Zachowania przeciwproduktywne są jedną z największych przeszkód na drodze do zwiększenia wydajności pracy. Niektórzy pracownicy mogą mieć skłonność do częstszego angażowania się w nie. Konsekwencją tego jest, niestety, nie tylko obniżona produktywność tych osób, lecz także zmniejszona wydajność czy obniżone morale zespołów, do których należą. Na szczęście można zadbać o ograniczenie tego typu zachowań już na etapie selekcji zawodowej.

Jak zwiększyć wartość programów zarządzania talentami dla organizacji?

Programy zarządzania talentami często są kosztowne i czasochłonne. W ostatnim czasie znalazły się one pod baczniejszą obserwacją zarządów, co nie znaczy jednak, że ich popularność spadła. Jak powinien wyglądać program zarządzania talentami, aby przynosił organizacji optymalne korzyści i zwrot z inwestycji?

Zarządzanie międzypokoleniowe – studium przypadku

Ewolucja pokoleniowa trwa nieprzerwanie. Następujące po sobie generacje stawiają przed działami personalnymi nowe wyzwania i wpływają w znaczącym stopniu na efektywność firmy. Jak organizacja ma efektywnie zarządzać pracownikami pokoleń X, Y i Z, by godzić ich interesy?

W jaki sposób przekazywać zadania podwładnym?

Delegowanie zadań, uprawnień i obowiązków należy do podstawowych czynności w każdej organizacji. Najczęściej delegowanie można określić jako wręczanie władzy innym. To przekazywanie pracownikom wykonania zadania, które leży w zakresie działania przełożonego wraz z uprawnieniami i odpowiedzialnością. Istotne jest, że powinno się ono wiązać z zapewnieniem pracownikom wsparcia, które naprowadzi ich na osiągnięcie wyznaczonego celu.

Outsourcing funkcji personalnych sposobem na kryzys

Wydzielenie funkcji personalnych na zewnątrz może pomóc firmie w redukcji kosztów i przydać się szczególnie w czasach spowolnienia gospodarczego. Nie powinno to być jednak jedynym powodem, dla którego wybierzemy takie rozwiązanie.

Jak utrzymywać konstruktywne relacje z pracownikami?

W atmosferze niepokoju o przyszłość finansową świata trudno znaleźć firmę, w której nie byłoby presji na wynik, lęku o pozycję rynkową i strachu przed nieoczekiwaną zmianą w gospodarce. Trzeba szukać nowych, niepewnych sposobów przetrwania. Taka atmosfera sprzyja stresującym sytuacjom, wzmaga poczucie zagrożenia i odbija się na relacjach między pracownikami, a przede wszystkim między menedżerami a ich podwładnymi. Wtedy właśnie konieczne są podstawowe zasady przywództwa.

W jaki sposób można obniżyć koszty pracy w firmie?

Wysokie koszty pracy w czasie kryzysu podsuwają myśli o redukcji zatrudnienia. Zanim podejmie się tę niełatwą decyzję, warto pomyśleć, czy to jedyne wyjście. Może się bowiem okazać, że wystarczy kilka niewielkich zmian w firmie, aby nie były potrzebne żadne zwolnienia.

Czym jest stres organizacyjny i jak sobie z nim radzić?

Z badań Europejskiej Fundacji na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy wynika, że stres związany z pracą znalazł się na drugim miejscu wśród problemów, na które uskarżają się pracownicy. Dotyka on około 28 proc. pracowników. Jak organizacja oddziałuje na pracownika w zakresie jego dobrostanu psychicznego? Jak każdy z nas może radzić sobie ze stresem?

Inicjatywy z zakresu zarządzania wiedzą – opis praktyk

Wszechobecność informacji wymusza zajęcie się nią w sposób systemowy wewnątrz organizacji. Dla jednych jest to moda, dla innych konieczność. W dzisiejszych czasach, aby wiedzę, na której zależy organizacji, móc efektywnie pozyskiwać, przekazywać i stosować w praktyce, niezbędne jest profesjonalne podejście do zarządzania tym obszarem. W jaki sposób skutecznie zarządzać wiedzą, które metody sprawdzają się najlepiej i jak przy tym osiągać efekty biznesowe – prezentujemy na przykładzie firm Bank Pekao SA, Deloitte Advisory oraz Grupa ITI.

Jak efektywnie planować swój czas?

Czas jest najcenniejszym i zarazem najbardziej trwonionym majątkiem, w jaki jesteśmy wyposażeni. Wiele osób poświęca większość czasu na zajmowanie się wieloma – przeważnie marginalnymi problemami i zadaniami, zamiast skoncentrować się na niewielu, za to ważnych życiowo kwestiach. Na co zatem warto zwracać uwagę, planując swój czas?

Czym objawia się pracoholizm i jak się przed nim bronić?

Powszechnie uważa się, że uzależnienie od pracy jest efektem zewnętrznych uwarunkowań spowodowanych trudną, stresującą sytuacją życiową i zawodową, a także uwarunkowaniami społeczno-kulturowymi, które wymuszają taki styl pracy. Nałogiem stają się zachowania ludzi oraz poczynania uznawane i akceptowane społecznie. Jak zatem bronić się przed pracoholizmem?

Audyt personalny w organizacji

Coraz szybciej następujące przemiany w otoczeniu wymuszają na przedsiębiorstwach wprowadzanie zmian wewnętrznych już nie co kilka czy kilkanaście lat, lecz co kilka miesięcy bądź tygodni. Odnosi się to także do realizacji funkcji personalnych. Jedną z możliwości dokonania szybkiej zmiany tych funkcji jest audyt personalny.

Po raz ostatni pracownicy dostaną dzień wolny za święto w sobotę

Po raz ostatni za święto przypadające w sobotę pracownicy dostaną dodatkowy dzień wolny. Chodzi o 25 grudnia 2010 roku, czyli pierwszy dzień świąt Bożego Narodzenia, który przypada w sobotę. Od 2011 r. takie uprawnienie zniknie w zamian za wolne w święto Trzech Króli.

Udoskonalanie dobrego

Czy programy poprawy produktywności, jak np. japoński Program 5S, tworzenie środowisk innowacyjnych to tylko moda, bezrefleksyjny sposób naśladowania zagranicznych wzorów zarządzania, czy jednak przynoszą firmom korzyści? Przykład Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych świadczy o sensowności wdrażania podobnych programów.

Jak pracować z konformistą i nonkonformistą

Informacja zwrotna powinna być dostosowana do odbiorcy. Co, jeśli mamy do czynienia z dwoma różnymi pracownikami? Jeden to perfekcjonista, który wszystko wykonuje zgodnie ze wskazówkami, ale nigdy nie przejawia inicjatywy, nie przekracza zasad i zgłasza same problemy, gdy trzeba zrobić coś inaczej niż do tej pory było to wykonywane. Drugi ma mnóstwo pomysłów, świetnie radzi sobie z trudnymi zadaniami, ale wiem też, że ma kłopot z terminowością i dokańczaniem wykonywanych zadań. Jakie są inne sposoby funkcjonowania tych ludzi w pracy? W jaki sposób ta wiedza pomoże przygotować trafny feedback?

Przeprowadzanie procesu zmian w organizacji

O sukcesie firmy, zwłaszcza w aspekcie inicjowania zmian i przeprowadzania przez nie całych organizacji, decyduje suma zachowań przywódczych - przywództwo staje się obecnie najbardziej pożądaną właściwością.

Co zrobić, żeby nie spędzać 60 proc. czasu pracy na zebraniach

Jestem nowo mianowanym menedżerem. Pracuję w dużej międzynarodowej firmie. Każdego dnia odbywa się wiele spotkań, zebrań, konferencji, w których muszę brać udział. Od momentu, kiedy kilka miesięcy temu awansowałem, obserwuję, że większą część dnia spędzam na różnych spotkaniach, konsekwencją tego jest coraz dłuższe siedzenie w pracy, bo przecież po spotkaniach muszę wypełniać swoje obowiązki. Jako szef też często prowadzę zebrania. Jak najefektywniej przygotować się i przeprowadzić spotkanie, żeby uczestnicy wyszli z poczuciem, że czas na to przeznaczony został dobrze wykorzystany, a zebranie faktycznie było potrzebne?

W jaki sposób planować i organizować pracę

Jestem specjalistą ds. szkoleń w dużej firmie produkcyjnej. Moje obowiązki polegają na dokładnej analizie problemów pracowniczych oraz odpowiednim doborze, zaplanowaniu i koordynowaniu szkoleń. Czasem w natłoku spraw nie mogę nad nimi zapanować. W jaki sposób powinnam zaplanować i organizować pracę własną, aby podnieść swoją efektywność?

Które metody doskonalenia kompetencji miękkich są najskuteczniejsze

Dziś często mówi się o tym, że bez wystarczająco rozwiniętych kompetencji miękkich menedżer nie jest w stanie efektywnie zarządzać swoim zespołem. Zależy mi na tym, aby być skutecznym menedżerem. Nieustannie więc doskonalę swój styl zarządzania zespołem. W związku z powyższym zainteresowałem się ostatnio możliwościami rozwoju własnych kompetencji miękkich. Niestety, nie bardzo wiem, od czego zacząć. W szczególności chciałbym dowiedzieć się, czy jest jakaś metoda ich rozwoju, która jest szczególnie godna polecenia menedżerowi.

REKLAMA