Czym jest stres organizacyjny i jak sobie z nim radzić?
REKLAMA
W związku z coraz szybszym tempem pracy, częstymi zmianami technologii, zwiększającymi się oczekiwaniami pracodawców co do efektywności pracowników i coraz większą liczbą informacji, wychodzenie z pracy po 8 godzinach zaczyna graniczyć z cudem. Firmy z roku na rok stawiają coraz bardziej ambitne cele, które przekładają się później na wyższe wymagania w stosunku do pracowników. Zwiększające się obciążenia pracą budzą sprzeciw zatrudnionych i coraz częściej stają się dużym problemem organizacyjnym. Nierealistyczne wymagania i związane z tym zaburzenia pomiędzy pracą a życiem prywatnym powodują natężenie stresu i są coraz częstszym powodem spadku efektywności pracowników, ich absencji, a w efekcie końcowym – migracji. Stres zajmuje obecnie drugie miejsce wśród najczęściej zgłaszanych problemów związanych z pracą zawodową. Europejskie Obserwatorium Ryzyka ostrzega, że wzrasta liczba osób dotkniętych skutkami nadmiernego stresu w miejscu pracy. Badania Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy wskazują, że aż 50–60 proc. wszystkich nieprzepracowanych dni roboczych ma związek ze stresem. Jego skutki zarówno z perspektywy jednostki, jak i organizacji są ogromne i bardzo kosztowne – stres wpływa na stan zdrowia i wydolności jednostki, a co za tym idzie, również na wyniki działalności danej organizacji.
Czym jest stres
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat