REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Motywowanie, Komunikacja w firmie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Sabbatical - urlop dla profesjonalistów

Subbatical jest nową forma motywowania pracowników. W Polsce z możliwości tej korzystają nieliczni pracodawcy. Benefit ten jest inaczej nazywany urlopem dla profesjonalistów. Na czym polega Sabbatical i jaki przybiera kształt w Polsce i na świecie?

Seans na Gwiazdkę

MultiBilet i Karta Kinowa to nie tylko miłe podarunki, mogą być również atrakcyjnym i cennym elementem systemu motywacyjnego. Program Kinowy Benefit Systems to cenny, niedrogi i oryginalny prezent dla własnych pracowników, jak również klientów lub partnerów firmy – w końcu to nasza tradycja, aby właśnie w okresie świątecznym obdarowywać najbliższych oraz współpracowników.

Budowanie poczucia własnej wartości pomocne w poszukiwaniu pracy

Budowanie poczucia własnej wartości jest ważne dla osoby bezrobotnej. Wzrost samooceny zwiększa szanse na znalezienie pracy. Stąd pojawiają się inicjatywy oferujące pracę nad wyglądem zewnętrznym i kondycją fizyczną.

Korzyści z zatrudniania niepełnosprawnych

Zatrudnianie osób niepełnosprawnych to świetna inwestycja i znakomita decyzja biznesowa. Jakie płyną z tego korzyści? Jest ich wiele. Wymienimy kilka najważniejszych obszarów.

Jak przeprowadzać zebrania z pracownikami

Przeprowadzenie zebrania, tak jak każde wystąpienie publiczne może przysporzyć kłopotów. Wystąpienia są znamienne choćby dla pełnienia funkcji kierowniczych. Poniżej kilka wskazówek, jak przygotować się do wypowiedzi przed swoimi pracownikami.

Języki, których warto się uczyć

Pracownicy znający holenderski, fiński, ukraiński czy estoński są dziś na wagę złota. Znalezienie odpowiednich kandydatów jest jednak wyzwaniem dla działów HR. Brakuje bowiem osób potrafiących łączyć kompetencje biznesowe z językowymi. Jakich języków warto się uczyć?

Zakaz rozmów o wynagrodzeniu

W wielu firmach pracodawcy zabraniają pracownikom rozmawiania między sobą o wynagrodzeniu, które otrzymują za swoją pracę. Czy zakaz rozmów o wynagrodzeniu jest uzasadniony?

Sukces zawodowy a charakter pracownika

Psycholodzy od lat zajmują się tematem wpływu naszej osobowości na życie zawodowe. Warto być świadomym posiadanych cech. Pozwala to na kierowanie swoją karierą.

Czy rotacja na stanowiskach pracy jest dobrym sposobem na motywowanie pracowników?

Strategia zarządzania, polegająca na  częstej rotacji na stanowiskach pracy przynosi korzyści dla obu stron stosunku pracy: pracodawcy oraz jego pracowników. Menedżer ma bowiem do dyspozycji zgrany zespół ludzi, którym nie grozi wypalenie zawodowe.

Coaching a skuteczność biznesowa

Zarządzanie zespołem jest zadaniem wymagającym wielu umiejętności. Na ile właściwy i umiejętny coaching może przysporzyć się prowadzonemu biznesowi?

Zasady pisowni oficjalnych e-maili

Jakie są zasady pisowni oficjalnych e-maili? Od tego, jak będzie skonstruowana nasza wiadomość, zależy zwykle to, czy pracodawca na nią odpowie. Czy stać nas na to, aby robić błędy albo popełniać komunikacyjne gafy?

HRowcy jak wino – im starsi tym lepsi

Z raportu portalu HR24 wynika, że wraz ze wzrostem stażu pracy zwiększa się sprawność zawodowa pracowników kadrowych. Okazuje się, że wraz z doświadczeniem rośnie również tolerancja na odmienność i zaufanie.

Jak budować zaangażowanie menedżerów w rozwój ich pracowników?

Poprzez zarządzanie zespołami pracowników, menedżerowie mają ogromny wpływ na funkcjonowanie całej firmy. Ważnym ich zadaniem jest wydobywanie potencjału z pracowników, którymi zarządzają. Jak budować zaangażowanie menedżerów w rozwój ich pracowników?

Dlaczego mentoring jest dobry dla organizacji?

Mentoring jest wszechstronnym narzędziem HR, przynoszącym korzyści dla Organizacji go stosujących, osób mentorowanych jak i samych mentorów. W pierwszej części artykułu, zatytułowanej „Mentoring dobry na wszystko”, przedstawione zostały korzyści jakie osiąga osoba mentorowana i mentee z relacji mentoringowej. W tej części przedstawiona zostanie idea, koncepcja oraz rodzaje mentoringu realizowanego w organizacji.

Savoir-vivre rozmów telefonicznych

Poznaj savoir-vivre rozmów telefonicznych. Rozmowy telefoniczne stanowią nieodłączną część komunikacji, również biznesowej.

Najgorsi szefowie firm

Sydney Finkelstein od kilku lat przygotowuje i publikuje ranking najgorszych prezesów/dyrektorów generalnych firm. W poprzedniej edycji na liście znalazł się np. szef firmy Hewlett-Packard, a w najnowszym rankingu, np. Andrea Jung, była prezes koncernu Avon. Jakie są najważniejsze kryteria, którymi się kieruje, prowadząc badanie?

Mentoring dobry na wszystko

Mentoring jest wszechstronnym narzędziem HR, przynoszącym korzyści dla Organizacji go stosujących, osób mentorowanych jak i samych mentorów. Poniżej przedstawiona została koncepcja mentoringu oraz obszary jego stosowania.

Badanie Opinii Pracowników - między redukcją kosztów a utrzymaniem motywacji

Badanie Opinii Pracowników jest narzędziem dialogu pomiędzy pracodawcą a pracownikami. Dialog ten jest niezbędny dla utrzymania dobrej kondycji firmy.

Nudne czynności pozytywnie wpływają na kreatywność

Wykonywanie nudnych, powtarzających się czynności, wbrew pozorom może mieć pozytywne konsekwencje, w postaci poprawy koncentracji, która to z kolei sprzyja większej kreatywności. Nie musisz się frustrować znudzeniem, możesz je wykorzystać lepiej, niż myślisz. Wystarczy, że uświadomisz sobie, że nuda jest potrzebna, a ciągła aktywność – przereklamowana.

Jak było na urlopie? – czyli powrót do rzeczywistości

Jak było na urlopie? To pytanie często pada po powrocie do pracy. Jak sprawić, by powrót do rzeczywistości był równie udany jak odpoczynek?

Biura open space a jakość pracy

Jak biura open space wpływają na jakość pracy? Wiele stanowisk pracy na dużych i otwartych przestrzeniach to dobre rozwiązanie dla pracodawców. Pozwala na lepszą kontrolę i szybszy przepływ informacji. Jak biura open space oceniają pracownicy?

Czy alkohol na firmowej imprezie zawsze jest niestosowny?

Alkohol na firmowej imprezie często stanowi problem zarówno dla organizatorów jak i dla gości. Zapewnić alkohol na imprezie? Napić się alkoholu? Czy alkohol na firmowej imprezie zawsze jest niestosowny?

Jak radzić sobie z rutyną i nawykami pracowników?

Rutyna i nawykowe działania podwładnych mogą stanowić przyczynę braku wzrostu wydajności pracy zespołu. Co może zrobić szef doświadczonego zespołu, aby jego praca stała się bardziej wydajna? Jak zwalczać nawyki pracowników?

Co ma wspólnego gniew z motywacją?

Naukowcy z Holandii udowodnili, że doświadczanie wybuchu czyjegoś gniewu może mieć dla nas pozytywne skutki. Warunek jest jeden – musimy charakteryzować się wysoką motywacją epistemiczną.

Wizytówka w biznesie

Wizytówka to dziś niezbędny atrybut pracownika nawet małej firmy, ale także osoby prywatnej. Nie można jednak wykorzystywać na przemian kartoników oficjalnych i osobistych. Służą one bowiem do załatwiania zupełnie innych typów interesów.

Komunikowanie problemów w zakładzie pracy

Komunikowanie problemów w zakładzie pracy nie należy do prostych zadań. Stosunki łączące osoby znajdujące się w pracy powodują, że nie każdy sposób przekazywania trudnych informacji jest dozwolony. Jak uniknąć przy tym nadmiaru stresu?

Technologia "w chmurze"

Trzy pytania do Marcina Stawowiaka, dyrektora ds. sprzedaży i współpracy partnerskiej na Europę Środkową rozwiązań SuccessFactors, SAP EMEA

Jak współpracować z „gwiazdą”?

Błyskotliwy, posiada szczególne uzdolnienia, których jest świadomy. Ambitny, pewny siebie, zaangażowany w swoją pracę, lubiący być w centrum uwagi, a na dodatek – przekonany, że jest najważniejszy. Przyciąga do siebie ludzi, ale chce nimi bezwzględnie rządzić. Jest niezbędnym elementem każdej firmy, a jednocześnie trudno z nim wytrzymać. Współpraca z osobowością „gwiazdy” nie musi kończyć się rozbiciem zespołu, choć – jak mówi stara prawda – „upadek gwiazdy boli najbardziej tych, którzy wybrali ją sobie na drogowskaz”.

Pozbądź się myślenia słonia

Jak poradzić sobie z pozoru trudnymi problemami? Czy potrafisz korzystać z technik kreatywnego myślenia?

Zaangażowanie pracowników

Pozytywne nastawienie, zainteresowanie, gotowość do większego wysiłku, a czasem nawet ekscytacja powierzonymi zadaniami, oznacza zaangażowanie pracowników do wykonywania swojej pracy w jak najlepszy sposób. Zadaniem firmy jest wykorzystanie wszystkich możliwych środków, niezbędnych do rozwoju tego typu zachowań, czyli zastosowanie tzw. strategii zaangażowania.

Przegrywanie jest sztuką

Warto popełniać błędy, bo na nich uczymy się najłatwiej - przekonują psycholodzy. Strach przed pomyłką blokuje kreatywność, demobilizuje i wpędza w pułapkę perfekcjonizmu.

Czym jest ukryta komunikacja?

Jedną z barier utrudniających efektywną komunikację są tzw. komunikaty ukryte. Na czym polega "komunikacja ukryta"?

Postaw na siebie!

Dlaczego jedni ludzie potrafią zmieniać swoje życie na lepsze, a inni nie? Chcesz zawsze liczyć na kogoś innego? Musisz wiedzieć, że najlepiej postawić na siebie.

Arka Noego nie tonie w kryzysie

Prognozy pokazują, że biznes i gospodarkę czeka niełatwy rok. Wielu menedżerów obawia się – całkiem słusznie – że ich dotychczasowe metody zarządzania mogą stać się nieadekwatne wobec pojawiających się problemów. Na czołowe miejsce wysuwa się pytanie, co robić i co zrobić, aby utrzymać wysoką efektywność i motywację pracowników mimo tak niewesołych perspektyw? Jak zachować wysokie morale zespołu i nie dopuścić do erozji zaangażowania w projekty w przypadku możliwej porażki? No i jak podtrzymać własną skuteczność i automotywację lidera?

Jak radzić sobie z trudnymi osobami w pracy

Ostatnio brałam udział w kwartalnym zebraniu kadry zarządzającej wyższego i niższego szczebla u mojego klienta. Dwaj panowie pokłócili się publicznie o to, który z nich bardziej przyczynił się do zwiększenia obrotów firmy. Jak się dowiedziałam, nie była to ich pierwsza publiczna sprzeczka. To zdarzenie nasunęło mi refleksję – jak bardzo osoby ze sobą współpracujące potrafią utrudnić sobie życie, tworząc złą atmosferę w pracy, a przez to niszczyć się psychicznie. Jak zatem poradzić sobie z tak trudnymi osobami? Co zrobić, by uchronić się przed ich niszczycielskimi praktykami?

W jaki sposób wyrażać swoje uczucia, szanując prawa i uczucia innych

W firmie, z którą współpracuję, ostatnio wybuchł konflikt między asystentkami, gdyż jedna z nich odmówiła pomocy drugiej, gdy ta, dość nachalnie i bezpośrednio, zażądała pomocy przy wykonaniu zleconego jej zadania. Jak się okazało, sytuacja ta powtarzała się co jakiś czas. Jednak nikt nie potrafił pomóc dziewczynom, a i one nie wiedziały, jak problem rozwiązać. Co robić i jak, by umiejętnie odmówić i nikogo przy tym nie urazić? Jak reagować, co mówić, by wyznaczać i egzekwować swoje granice?

Prześwietlanie firmy

Komunikacja stanowi o skuteczności firmy i w dłuższej perspektywie na równi z kulturą organizacji decyduje o szansach biznesowych. Zwłaszcza w warunkach coraz większej konkurencji. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na zamówienie profesjonalnego badania komunikacji, zwanego audytem komunikacyjnym.

Elastyczny szef

Według jednej z definicji styl kierowania to względnie trwały i powtarzalny sposób, w jaki przełożony oddziałuje na podwładnych w celu pobudzenia i koordynacji ich działania w zespole, a przez to – osiągania celów stojących przed organizacją. Jeżeli z definicji styl kierowania jest względnie trwały dla danej osoby, to czy można go zmieniać, poprawiać, w jakikolwiek sposób nad nim pracować?

By chciało się chcieć...

Pracownik idealny to taki, który nie dość, że osiąga dobre efekty pracy, to jeszcze czerpie z tego osobistą satysfakcję. Pytanie brzmi – jak ją zapewnić? Wewnątrzsterowny pracownik ma wiele atutów – nie trzeba go pilnować, sam dba o jakość wykonania, często cele traktuje osobiście. Dla menedżera to jednak większe wyzywanie, ponieważ często taki pracownik jest również mniej sterowny. Jeżeli przyjmuje cele i chce pracować, jest bezcenny. Jeżeli jednak nie chce, trudno go do tej pracy zachęcić czy zmusić.

Jak być szefem dla swoich kolegów?

Zostałem świeżo upieczonym szefem zespołu, w którym do tej pory sam byłem pracownikiem. Cieszę się bardzo z awansu, bo jest dla mnie kolejnym krokiem w rozwoju kariery, ale jestem też pełen obaw o to, jak poradzę sobie z zarządzaniem zespołem. Mimo różnic wiekowych, łączyły nas do tej pory bardzo dobre relacje koleżeńskie.

Jak małymi gestami można osiągnąć wielkie efekty w motywowaniu podwładnych?

Motywowanie pracowników to jedno z największych wyzwań stojących przed każdym menedżerem. Jest to szczególnie trudne w okresie spowolnienia gospodarczego, kiedy wydatki na rozwój pracowników czy dodatkowe wynagrodzenia spadają. Co robić, aby utrzymać motywacje pracowników na wysokim poziomie, bez ponoszenia dużych kosztów?

W jaki sposób podkreślać zasługi najlepszych pracowników?

Jestem menedżerem od niedawna. Zarządzam kilkunastoosobowym zespołem. Zastanawiam się, czy są jakieś sposoby wyróżniania podwładnych, które mogłyby pozytywnie wpływać także na innych pracowników. Jakie pomysły mogłabym wykorzystać?

Obecność w sieci

Na przestrzeni ostatnich lat media społecznościowe stały się znaczącym kanałem komunikacji zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Za pośrednictwem takich portali jak: Facebook, LinkedIn, Google+ czy Goldenline miliony użytkowników nawiązują kontakty, wymieniają poglądy i pomysły, a także komentują otaczającą ich rzeczywistość. Media społecznościowe coraz częściej stają się także istotnym narzędziem dla przedsiębiorców i pracodawców, umożliwiając im niespotykany do tej pory dostęp do potencjalnych klientów i kontrahentów i bezpośredni z nimi kontakt.

Kwestionariusz orientacji na działanie

Ludzie czy zadania? Razem czy samodzielnie? Co jest skuteczniejsze? Czy Twoje przekonania na ten temat mają wpływ na Twoją sprawność w pracy? Jak organizować swoje życie zawodowe, żeby było satysfakcjonujące? To, czy ważniejsze są dla Ciebie relacje, czy cel, warunkuje nie tylko Twój styl pracy, lecz także efektywność działań, jakie podejmujesz w konkretnej sytuacji. Sprawdź, czy jesteś zorientowany na działanie, czy na ludzi i zobacz, jakie są Twoje atuty.

Czy wypalenie zawodowe to problem tylko pracownika?

Większość pracowników nieustannie narzeka, że czują się wypaleni zawodowo i że nie chce się im pracować. Czy rzeczywiście aż tak dużo osób jest wypalonych i nie może z tego powodu efektywnie funkcjonować w organizacji? Na czym polega to zjawisko?

Wartości wyznawane przez pracowników a motywacja do pracy

Informacje o wartościach wyznawanych przez pracowników mogą pomóc przy organizacji ich pracy i budowaniu systemów motywowania, wynagradzania czy tworzenia ścieżek kariery zawodowej. Z drugiej strony, świadomość wyznawanych wartości może posłużyć też samym do porównania z tym, jakie oczekiwania odnośnie do wartości, szczególnie w pracy, mają pracodawcy.

Jakie kompetencje powinien mieć pracownik strategiczny?

Organizacje potrzebują pracowników, którzy sprostają wyzwaniom XXI wieku. Drogą do sukcesu są osoby, które potrafią bardziej efektywnie wykorzystać obecne zasoby firmy, wybiegają myślami w przyszłość, widzą często to, czego inni nie widzą. Takich pracowników określa się często mianem pracowników strategicznych. Ich pomysły, wiedza, umiejętności i doświadczenie mogą decydować o sukcesie biznesowym.

Jak radzić sobie z niepowodzeniami?

Niepowodzenie w słowniku języka polskiego definiowane jest jako brak powodzenia, porażka. Takie sformułowanie zero–jedynkowe generuje negatywne myśli, wywołuje spadek energii, poczucie smutku. Gdy dodatkowo pojawi się przy tym gniew, styl myślenia ulega wyraźnemu spaczeniu. Z niepowodzeniami można sobie jednak radzić, a dzięki temu zwiększyć orientację na działanie.

W jaki sposób trafnie argumentować?

Za kilka dni czeka mnie kluczowa prezentacja przed zarządem. Muszę przekonać go, że inwestowanie w rozwój pracowników przyniesie organizacji korzyści. Wiem, że kluczem do sukcesu będzie trafna argumentacja. Jak powinnam się przygotować i jak skonstruować swoją wypowiedź, by odnieść sukces?

Jak promować wśród swoich pracowników model work-life balance

Praca w korporacji, jaką wykonuję, często nie pozwala mi na załatwienie moich prywatnych spraw – wizyta w urzędzie, zakupy, pralnia itd. Jednocześnie w ramach systemu motywacyjnego oferowanego przez mojego pracodawcę otrzymuję dofinansowanie na kartę uprawniającą do korzystania z obiektów sportowych, z której nie korzystam (choć chciałbym), bo, oprócz podstawowych obowiązków domowych, na ćwiczenia brakuje mi czasu. Pracodawca promuje wśród swoich pracowników model work-life balance, ale niestety daleko do osiągnięcia wymarzonego celu. Co powinien zrobić?

REKLAMA