REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

HRowcy jak wino – im starsi tym lepsi

HRowcy jak wino – im starsi tym lepsi. /Fot. Fotolia
HRowcy jak wino – im starsi tym lepsi. /Fot. Fotolia
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Z raportu portalu HR24 wynika, że wraz ze wzrostem stażu pracy zwiększa się sprawność zawodowa pracowników kadrowych. Okazuje się, że wraz z doświadczeniem rośnie również tolerancja na odmienność i zaufanie.

Wśród osób zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi panuje przekonanie, że młodzi ludzie lepiej odnajdują się w obecnych warunkach. Aktualnie w branży liczy się przede wszystkim energia i inicjatywa, której w powszechnym mniemaniu nie brak właśnie młodym. Młodzi lepiej znają nowe technologie, co ważne lepiej też rozumieją potrzeby innych. Jednak okazuje się, że to, co jest podstawą w pracy HRowca, czyli otwartość i zaufanie, zwiększa się wraz ze zdobywanym doświadczeniem.

Autopromocja

– Taka sytuacja nie powinna dziwić, bo niemal w każdej dziedzinie przepracowany staż jest potwierdzeniem umiejętności. W naszym wypadku okazuje się, że zmieniają się również cechy osobowości. Zaskakującym było, że młodzi są mniej tolerancyjni – mówi Magdalena Pawłowska, konsultant HR24, narzędzia do badania kompetencji pracowników.

Ciekawe jest także to, że wiek nie ma wpływu na poziom motywacji i zaangażowania u pracowników HR. Wbrew opiniom, są oni odporni na wypalenie zawodowe. Badanie wykazało też, że bardziej elastyczni i lepiej radzący sobie w nietypowych sytuacjach są doświadczeni HRowcy. 

Polecamy serwis: Szkolenia i rozwój

Im więcej osób, tym lepsza współpraca

Celem przeprowadzonego projektu było także sprawdzenie, czy pracownicy HR w małych firmach (do 200 pracowników) i w korporacjach (powyżej 200 pracowników) różnią się przejawianymi postawami. Jak się okazuje, lepszą umiejętność kooperacji posiadają osoby pracujące w większych organizacjach. Dlaczego tak jest, wyjaśnia Konsultantka HR24 – Pracując w dużej firmie musimy współpracować z większą liczbą osób. Naturalne jest, że musimy im bardziej ufać, bo jesteśmy zależni od efektów ich pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dyrektorzy bardziej elastyczni i nastawieni na sukces

Osoby zajmujące stanowiska kierownicze lepiej przystosowują się do nowych sytuacji, łatwiej przełączają się między zadaniami i rolami w pracy. Jednak cechuje ich też większy poziom ambicji, zorientowanie na osiągnięcia, a to może prowadzić do zachowań ryzykownych i nieprzemyślanych.

Wszystko pod kontrolą?

Zaskakująco niskie okazały się wyniki tej grupy pracowniczej w obszarze poczucia kontroli i odpowiedzialności. Wartości tych aspektów na skali są w większości niskie lub obniżone. Pracownicy HR chętniej więc przekazują podejmowanie decyzji i inicjatywę innym. Jedynie u dyrektorów poziom uwewnętrznienia kontroli był istotnie wyższy w porównaniu do pracowników HR, co (a raczej wahał się w szerszym zakresie), ale ledwie 25% wyników było równe bądź wyższe od średniej dla całej populacji.

– Praca w HR jest zależna od wielu czynników zewnętrznych, a przełożenie wykonywanej pracy na efekty następuję w długim terminie. To może sprawiać, że HRowcom ciężko wziąć odpowiedzialność za swoją pracę – dodaje Magdalena Pawłowska.

Zadaj pytanie na: Forum Kadry

Badanie przeprowadzone zostało od grudnia 2012 roku do lutego 2013 na grupie 192 osób składającej się z pracowników jednostek organizacyjnych zajmujących się polityką zarządzania zasobami ludzkimi na różnych szczeblach oraz konsultantów zajmujących się doradztwem HR i szkoleniami. Celem projektu było określenie, jakie cechy osobowości dominują u HRowców. Badanie polegało na wypełnieniu przez uczestników testu osobowościowego SOFTSkill na platformie HR24. Patronami raportu są: portale eGospodarka.pl, HRNews.pl, Jobs.pl oraz firma doradcza Inwenta.

Raport:

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.1

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.2

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.3

O HR24:

Platforma HR24 udostępnia kompleksowe narzędzia wspierające ocenę kompetencji pracowników, testy psychologiczne i proces rekrutacji. Narzędzia HR24 dostępne online są połączeniem najnowszych technologii z wieloletnim doświadczeniem zespołu w projektach rekrutacyjnych, rozwojowych i szkoleniowych.

Źródło: HR24

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komunikat ZUS: 29 marca 2024 r. kontakt z ZUS będzie możliwy tylko przez Platformę Usług Elektronicznych - PUE ZUS

    W Wielki Piątek, 29 marca 2024 r., wszystkie placówki ZUS będą zamknięte. W tym dniu czynna będzie jedynie Platforma Usług Elektronicznych (PUE ZUS).

    BHP: Bony, talony, kupony zamiast posiłku profilaktycznego. Kiedy i komu przysługują, kto wydaje

    Pracownicy zatrudnieni w warunkach szczególnie uciążliwych mają prawo do posiłków profilaktycznych. Zamiast posiłku w formie dania gorącego pracodawca może im przekazać bony, talony, kupony i inne dowody uprawniające do otrzymania produktów spożywczych lub posiłku.

    Profilaktyk - czy ten zawód medyczny ochroni nas przed kolejną epidemią?

    Profilaktyk - czy ten zawód medyczny ochroni nas przed kolejną epidemią? Profilaktyk będzie się zajmował oceną sytuacji zdrowotnej i społecznej populacji, jej potrzeb, określaniem priorytetów jak i opracowywaniem danych epidemiologicznych. Trzeba wiedzieć, że od dnia 26 marca obowiązują nowe zawody medyczne, takie jak: profilaktyk, asystentka stomatologiczna, elektroradiolog, higienistka stomatologiczna, instruktor terapii uzależnień, opiekun medyczny, optometrysta, ortoptystka, podiatra, protetyk słuchu, technik farmaceutyczny, technik masażysta, technik ortopeda, technik sterylizacji medycznej, terapeuta zajęciowy.

    Terapeuta zajęciowy - nowość, szczególnie dla niepełnosprawnych

    Terapeuta zajęciowy, często pracuje z osobami wykluczonymi społecznie (chorymi, niepełnosprawnymi, starszymi, bezrobotnymi). Często wykorzystuje różnorodne metody aktywności życiowej pacjentów, stara się przeciwdziałać powstawaniu przewlekłego stanu chorobowego lub trwałego kalectwa oraz wspierać podopiecznego w przystosowaniu do życia w społeczności szpitalnej i pozaszpitalnej. Głównymi zadaniem terapeuty zajęciowego jest dobór odpowiednich form terapii, dostosowanych do stanu zdrowia, potrzeb, zainteresowań i możliwości podopiecznego. Trzeba wiedzieć, że to nowy zawód medyczny.

    REKLAMA

    Dożywotnie świadczenie honorowe: Co miesiąc dodatkowe 6246,13 zł od ZUS

    Świadczenie honorowe to dodatkowe pieniądze od ZUS dla osób, które ukończyły 100 lat życia. Od 1 marca 2024 r. kwota świadczenia honorowego dla nowych stulatków wynosi 6246,13 zł brutto.

    Rada Ochrony Pracy: Marszałek Sejmu Szymon Hołownia wręczył akty powołania członkom Rady

    27 marca 2024 r. Szymon Hołownia, marszałek Sejmu RP, powołał nową Radę Ochrony Pracy. Akty powołania na nową kadencję odebrało 25 członków Rady.

    10000 zł brutto – ile to netto?

    10000 zł brutto wynagrodzenia - ile to netto? Umowa o pracę zawiera wynagrodzenie brutto, od którego należy odjąć składki ZUS, składkę zdrowotną i zaliczkę na podatek. Pozostaje wynagrodzenie netto. Oblicz za pomocą kalkulatora, ile na rękę z 10000 zł brutto otrzyma pracownik.

    Wybierasz się do urzędu, ZUS-u , czy na pocztę w Wielki Piątek? Lepiej sprawdź, które placówki są czynne

    Wielki Piątek nie jest dniem wolnym od pracy, ale nie wszystkie urzędy będą otwarte. Niektóre urzędy marszałkowskie i gminne będą zamknięte, a inne skrócą godziny pracy do 13:00.

    REKLAMA

    Pracownicy chcą zmienić pracodawcę - raport z rynku pracy

    Aż 45% pracowników w Polsce chce zmienić pracodawcę - taka informacja wynika z raportu "Barometr Rynku Pracy".

    Urlop bezpłatny a zapis do PPK

    Urlop bezpłatny - jak wpływa na zapis do PPK? Okazuje się, że nie każda nieobecność w pracy przeszkadza w „zapisaniu” do PPK. Kiedy urlop bezpłatny opóźni zapis do PPK?

    REKLAMA