REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

HRowcy jak wino – im starsi tym lepsi

HRowcy jak wino – im starsi tym lepsi. /Fot. Fotolia
HRowcy jak wino – im starsi tym lepsi. /Fot. Fotolia
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Z raportu portalu HR24 wynika, że wraz ze wzrostem stażu pracy zwiększa się sprawność zawodowa pracowników kadrowych. Okazuje się, że wraz z doświadczeniem rośnie również tolerancja na odmienność i zaufanie.

Wśród osób zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi panuje przekonanie, że młodzi ludzie lepiej odnajdują się w obecnych warunkach. Aktualnie w branży liczy się przede wszystkim energia i inicjatywa, której w powszechnym mniemaniu nie brak właśnie młodym. Młodzi lepiej znają nowe technologie, co ważne lepiej też rozumieją potrzeby innych. Jednak okazuje się, że to, co jest podstawą w pracy HRowca, czyli otwartość i zaufanie, zwiększa się wraz ze zdobywanym doświadczeniem.

REKLAMA

Autopromocja

– Taka sytuacja nie powinna dziwić, bo niemal w każdej dziedzinie przepracowany staż jest potwierdzeniem umiejętności. W naszym wypadku okazuje się, że zmieniają się również cechy osobowości. Zaskakującym było, że młodzi są mniej tolerancyjni – mówi Magdalena Pawłowska, konsultant HR24, narzędzia do badania kompetencji pracowników.

Ciekawe jest także to, że wiek nie ma wpływu na poziom motywacji i zaangażowania u pracowników HR. Wbrew opiniom, są oni odporni na wypalenie zawodowe. Badanie wykazało też, że bardziej elastyczni i lepiej radzący sobie w nietypowych sytuacjach są doświadczeni HRowcy. 

Polecamy serwis: Szkolenia i rozwój

Im więcej osób, tym lepsza współpraca

Celem przeprowadzonego projektu było także sprawdzenie, czy pracownicy HR w małych firmach (do 200 pracowników) i w korporacjach (powyżej 200 pracowników) różnią się przejawianymi postawami. Jak się okazuje, lepszą umiejętność kooperacji posiadają osoby pracujące w większych organizacjach. Dlaczego tak jest, wyjaśnia Konsultantka HR24 – Pracując w dużej firmie musimy współpracować z większą liczbą osób. Naturalne jest, że musimy im bardziej ufać, bo jesteśmy zależni od efektów ich pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dyrektorzy bardziej elastyczni i nastawieni na sukces

Osoby zajmujące stanowiska kierownicze lepiej przystosowują się do nowych sytuacji, łatwiej przełączają się między zadaniami i rolami w pracy. Jednak cechuje ich też większy poziom ambicji, zorientowanie na osiągnięcia, a to może prowadzić do zachowań ryzykownych i nieprzemyślanych.

Wszystko pod kontrolą?

Zaskakująco niskie okazały się wyniki tej grupy pracowniczej w obszarze poczucia kontroli i odpowiedzialności. Wartości tych aspektów na skali są w większości niskie lub obniżone. Pracownicy HR chętniej więc przekazują podejmowanie decyzji i inicjatywę innym. Jedynie u dyrektorów poziom uwewnętrznienia kontroli był istotnie wyższy w porównaniu do pracowników HR, co (a raczej wahał się w szerszym zakresie), ale ledwie 25% wyników było równe bądź wyższe od średniej dla całej populacji.

– Praca w HR jest zależna od wielu czynników zewnętrznych, a przełożenie wykonywanej pracy na efekty następuję w długim terminie. To może sprawiać, że HRowcom ciężko wziąć odpowiedzialność za swoją pracę – dodaje Magdalena Pawłowska.

Zadaj pytanie na: Forum Kadry

Badanie przeprowadzone zostało od grudnia 2012 roku do lutego 2013 na grupie 192 osób składającej się z pracowników jednostek organizacyjnych zajmujących się polityką zarządzania zasobami ludzkimi na różnych szczeblach oraz konsultantów zajmujących się doradztwem HR i szkoleniami. Celem projektu było określenie, jakie cechy osobowości dominują u HRowców. Badanie polegało na wypełnieniu przez uczestników testu osobowościowego SOFTSkill na platformie HR24. Patronami raportu są: portale eGospodarka.pl, HRNews.pl, Jobs.pl oraz firma doradcza Inwenta.

Raport:

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.1

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.2

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.3

O HR24:

Platforma HR24 udostępnia kompleksowe narzędzia wspierające ocenę kompetencji pracowników, testy psychologiczne i proces rekrutacji. Narzędzia HR24 dostępne online są połączeniem najnowszych technologii z wieloletnim doświadczeniem zespołu w projektach rekrutacyjnych, rozwojowych i szkoleniowych.

Źródło: HR24

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dodatek za pracę w porze nocnej po 1 lipca 2024

1 lipca 2024 r. zmianie uległa wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej. Od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4300 zł brutto. W związku z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, zmianie uległa także wysokość dodatku za pracę w porze nocnej.

Świadectwo pracy [treść świadectwa pracy, załączane informacje, termin wydania]

Świadectwo pracy potwierdza zakończone zatrudnienie. Dokument ten pracodawca wydaje pracownikowi w dniu zakończenia stosunku pracy. Razem ze świadectwem pracy pracodawca przekazuje też informacje dotyczące dokumentacji pracowniczej.

Kto jest chroniony przed zwolnieniem? 5 przypadków

Kto jest chroniony przed zwolnieniem w formie wypowiedzenia umowy o pracę? Oto 5 szczególnych przypadków przewidzianych w Kodeksie pracy. Przepisy te zapewniają stabilność zatrudnienia i ochronę przed niesprawiedliwym traktowaniem.

Co najbardziej motywuje pracowników? Czego pracownik wymaga od szefa?

Oczywiste jest, że najbardziej motywują pracowników pieniądze. Co jest drugim w kolejności najlepszym motywatorem? Wyniki różnią się w zależności od pokolenia pracowników i stanowiska. Na czym zależy młodszym, a na czym starszym pracownikom? Czego pracownik wymaga od szefa? Okazuje się, że ważne jest, aby przełożony potrafił przyznać się do błędu i by stosował wobec wszystkich równe zasady. 

REKLAMA

Konfederacja Lewiatan: Trzeba zmienić sposób ustalania minimalnego wynagrodzenia za pracę

Konieczne jest większe powiązanie wynagrodzenia minimalnego z aktualną lub prognozowaną sytuacją gospodarczą. Mogłoby się to odbywać poprzez zmniejszenie roli rządu w tym procesie.

Czterodniowy tydzień pracy: Kodeks pracy już umożliwia pracę na cały etat przez 4 dni w tygodniu

W przestrzeni medialnej trwa debata nad skróceniem tygodnia pracy do czterech dni w tygodniu. Resort rodziny analizuje możliwość skrócenia czasu pracy do 4 dni, bądź 35 godzin. Przy tej okazji warto przypomnieć, że kodeks pracy umożliwia taką pracę.

Główny Inspektor Pracy: Praca zdalna może wpływać na wydajność pracowników

Do Państwowej Inspekcji Pracy nie wpływa wiele skarg w związku z pracą zdalną. Zdaniem Głównego Inspektora Pracy, w praktyce najlepiej sprawdza się praca zdalna okazjonalna. Praca zdalna może wpływać na wzrost wydajności pracowników.

ZUS: ponad 1,1 mln cudzoziemców (w tym 771 tys. obywateli Ukrainy) płaci polskie składki na ubezpieczenia społeczne

Na koniec czerwca 2024 roku do ubezpieczeń społecznych w ZUS było zgłoszonych 1 mln 160 tys. cudzoziemców. W ciągu miesiąca przybyło ich blisko 10 tys. a od 2008 roku ponad 1 mln 140 tys. Takie dane podał 24 lipca 2024 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

REKLAMA

Awaria uniemożliwiająca wykonywanie pracy, a wynagrodzenie pracownika

Awaria w miejscu pracy może skutecznie uniemożliwić wykonywanie obowiązków zawodowych, stając się poważnym problemem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niespodziewane problemy techniczne, takie jak przerwy w dostawie prądu, awarie sprzętu komputerowego, czy problemy z infrastrukturą, mogą prowadzić do przestojów i zakłóceń w normalnym funkcjonowaniu firmy. W artykule omówimy, jakie prawa przysługują pracownikom w przypadku wystąpienia awarii i jakie obowiązki mają pracodawcy w takich sytuacjach.

Jakie prawa ma pracownik niepełnosprawny?

Pracownikom niepełnosprawnym przysługują dodatkowe uprawnienia w miejscu pracy. Uprawnienia te przysługują od dnia złożenia pracodawcy orzeczenia o niepełnosprawności.

REKLAMA