REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

HRowcy jak wino – im starsi tym lepsi

HRowcy jak wino – im starsi tym lepsi. /Fot. Fotolia
HRowcy jak wino – im starsi tym lepsi. /Fot. Fotolia
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Z raportu portalu HR24 wynika, że wraz ze wzrostem stażu pracy zwiększa się sprawność zawodowa pracowników kadrowych. Okazuje się, że wraz z doświadczeniem rośnie również tolerancja na odmienność i zaufanie.

Wśród osób zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi panuje przekonanie, że młodzi ludzie lepiej odnajdują się w obecnych warunkach. Aktualnie w branży liczy się przede wszystkim energia i inicjatywa, której w powszechnym mniemaniu nie brak właśnie młodym. Młodzi lepiej znają nowe technologie, co ważne lepiej też rozumieją potrzeby innych. Jednak okazuje się, że to, co jest podstawą w pracy HRowca, czyli otwartość i zaufanie, zwiększa się wraz ze zdobywanym doświadczeniem.

REKLAMA

REKLAMA

– Taka sytuacja nie powinna dziwić, bo niemal w każdej dziedzinie przepracowany staż jest potwierdzeniem umiejętności. W naszym wypadku okazuje się, że zmieniają się również cechy osobowości. Zaskakującym było, że młodzi są mniej tolerancyjni – mówi Magdalena Pawłowska, konsultant HR24, narzędzia do badania kompetencji pracowników.

Ciekawe jest także to, że wiek nie ma wpływu na poziom motywacji i zaangażowania u pracowników HR. Wbrew opiniom, są oni odporni na wypalenie zawodowe. Badanie wykazało też, że bardziej elastyczni i lepiej radzący sobie w nietypowych sytuacjach są doświadczeni HRowcy. 

Polecamy serwis: Szkolenia i rozwój

REKLAMA

Im więcej osób, tym lepsza współpraca

Celem przeprowadzonego projektu było także sprawdzenie, czy pracownicy HR w małych firmach (do 200 pracowników) i w korporacjach (powyżej 200 pracowników) różnią się przejawianymi postawami. Jak się okazuje, lepszą umiejętność kooperacji posiadają osoby pracujące w większych organizacjach. Dlaczego tak jest, wyjaśnia Konsultantka HR24 – Pracując w dużej firmie musimy współpracować z większą liczbą osób. Naturalne jest, że musimy im bardziej ufać, bo jesteśmy zależni od efektów ich pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dyrektorzy bardziej elastyczni i nastawieni na sukces

Osoby zajmujące stanowiska kierownicze lepiej przystosowują się do nowych sytuacji, łatwiej przełączają się między zadaniami i rolami w pracy. Jednak cechuje ich też większy poziom ambicji, zorientowanie na osiągnięcia, a to może prowadzić do zachowań ryzykownych i nieprzemyślanych.

Wszystko pod kontrolą?

Zaskakująco niskie okazały się wyniki tej grupy pracowniczej w obszarze poczucia kontroli i odpowiedzialności. Wartości tych aspektów na skali są w większości niskie lub obniżone. Pracownicy HR chętniej więc przekazują podejmowanie decyzji i inicjatywę innym. Jedynie u dyrektorów poziom uwewnętrznienia kontroli był istotnie wyższy w porównaniu do pracowników HR, co (a raczej wahał się w szerszym zakresie), ale ledwie 25% wyników było równe bądź wyższe od średniej dla całej populacji.

– Praca w HR jest zależna od wielu czynników zewnętrznych, a przełożenie wykonywanej pracy na efekty następuję w długim terminie. To może sprawiać, że HRowcom ciężko wziąć odpowiedzialność za swoją pracę – dodaje Magdalena Pawłowska.

Zadaj pytanie na: Forum Kadry

Badanie przeprowadzone zostało od grudnia 2012 roku do lutego 2013 na grupie 192 osób składającej się z pracowników jednostek organizacyjnych zajmujących się polityką zarządzania zasobami ludzkimi na różnych szczeblach oraz konsultantów zajmujących się doradztwem HR i szkoleniami. Celem projektu było określenie, jakie cechy osobowości dominują u HRowców. Badanie polegało na wypełnieniu przez uczestników testu osobowościowego SOFTSkill na platformie HR24. Patronami raportu są: portale eGospodarka.pl, HRNews.pl, Jobs.pl oraz firma doradcza Inwenta.

Raport:

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.1

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.2

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.3

O HR24:

Platforma HR24 udostępnia kompleksowe narzędzia wspierające ocenę kompetencji pracowników, testy psychologiczne i proces rekrutacji. Narzędzia HR24 dostępne online są połączeniem najnowszych technologii z wieloletnim doświadczeniem zespołu w projektach rekrutacyjnych, rozwojowych i szkoleniowych.

Źródło: HR24

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Lista kontrolna PIP: pomoc dla pracodawców w wyborze właściwej umowy z pracownikiem. Ma ograniczyć nadużywanie umów cywilnoprawnych

Lista kontrolna przygotowana przez PIP i związki zawodowe ma pomóc pracodawcom w wyborze właściwej umowy z pracownikiem. Celem tej inicjatywy jest ograniczenie nadużywania umów cywilnoprawnych w sytuacjach, kiedy powinna być zawarta umowa o pracę.

Grudzień 2025: kalendarz do druku (PDF). Pobierz i wydrukuj

Grudzień 2025: darmowy kalendarz do druku z miejscem na notatki w formacie PDF. Grudzień 2025 roku ma aż 11 dni wolnych od pracy. Jakie ważne dni występują w tym miesiącu? Wydrukuj i zrób notatki na kolejny miesiąc.

Grudzień 2025 inny niż zwykle: dni wolne i godziny pracy [Kalendarz]

Grudzień 2025 roku jest inny niż zwykle. Jak zmieniają się dni wolne od pracy i niedziele handlowe w ostatnim miesiącu roku? Jak liczyć godziny pracy w miesiącu? Zobacz przykład wyliczeń na podstawie grudnia. Oto kalendarz grudnia 2025 roku z zaznaczonymi świętami, weekendami i niedzielami handlowymi.

Czy pracodawca może wysłać na przymusowy urlop między Świętami a Nowym Rokiem? W jakich przypadkach?

Okres między Świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem to czas, kiedy w wielu firmach robi się spokojniej. Dla pracowników oznacza to możliwość odpoczynku i spokojnego planowania przerwy świątecznej. Dla pracodawców – moment zastanowienia się, czy mogą wysłać pracownika na urlop „na siłę”. Prawo jasno określa granice, a ich znajomość pozwala uniknąć nieporozumień i stresu w tym wyjątkowym okresie.

REKLAMA

4140 zł miesięcznie za zatrudnienie osoby z niepełnosprawnością. Orzeczenie o niepełnosprawności to nie bariera. Pracodawcy zaczynają wykorzystywać potencjał osób niepełnosprawnych

Orzeczenie o niepełnosprawności to nie bariera. Pracodawcy zaczynają wykorzystywać potencjał osób niepełnosprawnych. To konieczność również z tego względu, że rynek pracy nie nadąża za rzeczywistością. Co roku ubywa ogromna liczba pracowników. Należy aktywizować dostępne zasoby, takie jak osoby niepełnosprawne, kobiety w wieku produkcyjnym, najmłodsi i najstarsi pracownicy. Co więcej, można otrzymywać nawet 4140 zł miesięcznie za zatrudnienie osoby z niepełnosprawnością.

Nawet 50 tys. zł kary za nielegalne zatrudnienie i do 6000 zł mandatu za pracownika za pozorny outsourcing. O tym nie wiedzą pracodawcy

Przeciwdziałanie patologiom rynku pracy, walka z wyzyskiem i realne zabezpieczenie praw cudzoziemców to główne cele nowych przepisów, które już obowiązują. Państwowa Inspekcja Pracy oraz Straż Graniczna otrzymały szersze uprawnienia kontrolne, w tym możliwość nakładania kar, mandatów i kierowania wniosków o ukaranie do sądu. W ograniczaniu nielegalnego zatrudnienia mają pomóc również nowe zasady dla agencji pracy m.in. 2-letni okres karencji dotyczący świadczenia usług na rzecz zatrudniania cudzoziemców. O czym jeszcze muszą wiedzieć pracodawcy, którzy w szczególnie gorącym okresie przedświątecznym szukają rąk do pracy „na już”?

Czy można zatrudniać młodocianych do pracy w niskich temperaturach? Przepisy BHP szczególnie chronią młodych pracowników

Czy można zatrudniać młodocianych do pracy w niskich temperaturach? Przepisy BHP szczególnie chronią młodych pracowników. Reguluje to rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2023 r. w sprawie wykazu prac wzbronionych młodocianym i warunków ich zatrudniania przy niektórych z tych prac.

6140,20 zł: nowa kwota graniczna przychodu emeryta i rencisty od grudnia 2025 r. do lutego 2026 r. i kwota graniczna przychodu w całym 2025 r. [ZUS]

6140,20 zł - tyle emeryci i renciści mogą dorabiać do emerytury bez żadnych konsekwencji dla swojego głównego świadczenia. Nowe kwoty dorabiania obowiązują od grudnia 2025 r. do lutego 2026 r. Ile wynoszą kwoty graniczne przychodu w całym 2025 r.?

REKLAMA

Bielizna ochronna trudnopalna – wymóg prawny czy standard najlepszej praktyki? [Rozporządzenie UE]

Z perspektywy zapewnienia efektywnej i kompletnej ochrony pracownikom w obszarach zagrożonych wybuchem, noszenie bielizny o właściwościach trudnopalnych jest uznawane za bezwzględnie konieczne. Chociaż polskie ramy prawne mogą nie zawierać bezpośredniego i jednoznacznego przepisu nakazującego wprost stosowanie bielizny trudnopalnej pod odzieżą ochronną, obowiązek ten wynika pośrednio z ogólnych regulacji dotyczących bezpieczeństwa pracy. Producenci środków ochrony indywidualnej (ŚOI) są zobowiązani do przestrzegania unijnych wymagań określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/425 oraz odpowiednich norm branżowych.

36 miliardów zł rocznie strat dla polskiej gospodarki. Tyle kosztuje nas pandemia XXI wieku!

36 miliardów zł rocznie strat dla polskiej gospodarki. Tyle kosztuje nas pandemia XXI wieku! W ubiegłym roku NFZ przeznaczył ponad 4 mld zł na koszty leczenia chorób bezpośrednio związanych z nadwagą i otyłością, takich jak cukrzyca typu 2, choroby układu krążenia czy zwyrodnienia stawów. To tylko wierzchołek góry lodowej i część prawdziwego kosztu. Według raportu Najwyższej Izby Kontroli, całkowity koszt otyłości dla polskiej gospodarki sięga 36 miliardów złotych rocznie. Współczesne środowisko, pełne wysoko przetworzonej żywności, pracy siedzącej i stresu, jest „otyłotwórcze”. Jak pokazują analizy ekspertów zawarte w książce „OTYŁOŚĆ, Zdrowie, Zrównoważony Rozwój”, urbanizacja, automatyzacja i łatwy dostęp do kalorycznych produktów stworzyły warunki, w których organizm człowieka, ewolucyjnie przystosowany do niedoboru, nie radzi sobie z nadmiarem.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA