REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

HRM

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.2

Kompetencje pracowników HR w Polsce przedstawia raport HR24. Sprawdź, czy staż pracy wpływa na konkretne kompetencje oraz czy wielkość firmy ma wpływ na umiejętności pracowników HR.

Szkolenia pracowników: twarde czy miekkie?

Szkolenie pracowników w dzisiejszych czasach staje się normą, a nie wyjątkiem. Mimo wysokiego bezrobocia, pracodawcy często nie mogą znaleźć odpowiednich osób do pracy. Decydują się więc na zainwestowanie w szkolenia, nie zaś w procesy rekrutację, które nierzadko są kosztowne, a zawsze pochłaniają czas.

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.1

Kompetencje pracowników HR w Polsce przedstawia raport HR24. Sprawdź, jakie cechy miękkie dominują u pracowników obszarów HR, czy staż pracy wpływa na konkretne kompetencje, czy umiejętność radzenia sobie ze stresem jest skorelowana z doświadczeniem oraz czy wielkość firmy ma wpływ na nasze umiejętności.

Dlaczego mentoring jest dobry dla organizacji?

Mentoring jest wszechstronnym narzędziem HR, przynoszącym korzyści dla Organizacji go stosujących, osób mentorowanych jak i samych mentorów. W pierwszej części artykułu, zatytułowanej „Mentoring dobry na wszystko”, przedstawione zostały korzyści jakie osiąga osoba mentorowana i mentee z relacji mentoringowej. W tej części przedstawiona zostanie idea, koncepcja oraz rodzaje mentoringu realizowanego w organizacji.

REKLAMA

Savoir-vivre rozmów telefonicznych

Poznaj savoir-vivre rozmów telefonicznych. Rozmowy telefoniczne stanowią nieodłączną część komunikacji, również biznesowej.

Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie – wzór

Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie jest jednym z dokumentów, jakich wypełnienia i dostarczenia może wymagać od kandydata do pracy potencjalny przyszły pracodawca. Wzór takiego kwestionariusza został wskazany przez ustawodawcę. Kwestionariusz ten może być modyfikowany przez pracodawcę, który jednak powinien mieć na uwadze, jakich informacji ma prawo żądać od kandydatów. Poniżej przedstawiamy wzór kwestionariusza.

Jakich dokumentów może wymagać potencjalny przyszły pracodawca?

Podczas procesu rekrutacyjnego, pracodawca może żądać od pracownika określonych informacji. Nie jest on jednak w tym uprawnieniu nieograniczony. Z jakimi pytaniami możemy się spotkać podczas rekrutacji? O co może prosić potencjalny przyszły pracodawca?

Najgorsi szefowie firm

Sydney Finkelstein od kilku lat przygotowuje i publikuje ranking najgorszych prezesów/dyrektorów generalnych firm. W poprzedniej edycji na liście znalazł się np. szef firmy Hewlett-Packard, a w najnowszym rankingu, np. Andrea Jung, była prezes koncernu Avon. Jakie są najważniejsze kryteria, którymi się kieruje, prowadząc badanie?

REKLAMA

Mentoring dobry na wszystko

Mentoring jest wszechstronnym narzędziem HR, przynoszącym korzyści dla Organizacji go stosujących, osób mentorowanych jak i samych mentorów. Poniżej przedstawiona została koncepcja mentoringu oraz obszary jego stosowania.

Przeciwdziałanie stresowi w miejscu pracy

Przeciwdziałanie stresowi w miejscu pracy jest krokiem rozsądnym ze strony pracodawcy. Stres bowiem może być przyczyną wielu negatywnych konsekwencji dla samego pracodawcy i prowadzonego przez niego zakładu pracy. Nie można nie wspomnieć również o konsekwencjach, jakie stres wywiera na zdrowie pracowników.

Przyczyny i skutki stresu w miejscu pracy

Stres w miejscu pracy może mieć poważne skutki zdrowotne dla pracowników oraz duże skutki ekonomiczne dla pracodawcy. Warto jest więc znać przyczyny stresu, aby móc z nim skutecznie walczyć.

Rekrutacja do pracy w organizacji non profit

Każdemu pracodawcy zależy na znalezieniu dobrego i kompetentnego pracownika. Przeprowadzając rekrutację, pracodawca musi mieć świadomość tego, jakich informacji może żądać od kandydatów. Jest to równie ważne, jak potrzeba sprawdzenia, czy dany kandydat spełnia wymagania do zajmowania określonego stanowiska i czy rzeczywiście się na nie nadaje, zwłaszcza w obliczu praktyki umieszczania w życiorysach nieprawdziwych informacji.

Badanie Opinii Pracowników - między redukcją kosztów a utrzymaniem motywacji

Badanie Opinii Pracowników jest narzędziem dialogu pomiędzy pracodawcą a pracownikami. Dialog ten jest niezbędny dla utrzymania dobrej kondycji firmy.

Nudne czynności pozytywnie wpływają na kreatywność

Wykonywanie nudnych, powtarzających się czynności, wbrew pozorom może mieć pozytywne konsekwencje, w postaci poprawy koncentracji, która to z kolei sprzyja większej kreatywności. Nie musisz się frustrować znudzeniem, możesz je wykorzystać lepiej, niż myślisz. Wystarczy, że uświadomisz sobie, że nuda jest potrzebna, a ciągła aktywność – przereklamowana.

Zwrot kosztów szkolenia przez pracownika

Pracodawca może domagać się od pracownika zwrotu poniesionych przez niego kosztów szkolenia. Wymaga to jednak spełnienia pewnych wymogów określonych w kodeksie pracy.

Jak było na urlopie? – czyli powrót do rzeczywistości

Jak było na urlopie? To pytanie często pada po powrocie do pracy. Jak sprawić, by powrót do rzeczywistości był równie udany jak odpoczynek?

Biura open space a jakość pracy

Jak biura open space wpływają na jakość pracy? Wiele stanowisk pracy na dużych i otwartych przestrzeniach to dobre rozwiązanie dla pracodawców. Pozwala na lepszą kontrolę i szybszy przepływ informacji. Jak biura open space oceniają pracownicy?

Ocena pracowników - bieżąca czy roczna?

Ocena pracowników powinna być dokonywana na bieżąco czy rocznie? Ze szkoleń, treningów i książek o zarządzaniu menedżerowie dowiadują się, że kluczowe jest przekazywanie pracownikom informacji zwrotnej na co dzień. Pracownik powinien wiedzieć od razu, które jego działania przełożony ocenia pozytywnie, co jest jego mocną stroną, a nad którymi kompetencjami powinien pracować.

Czy alkohol na firmowej imprezie zawsze jest niestosowny?

Alkohol na firmowej imprezie często stanowi problem zarówno dla organizatorów jak i dla gości. Zapewnić alkohol na imprezie? Napić się alkoholu? Czy alkohol na firmowej imprezie zawsze jest niestosowny?

Zmiany w firmie - od czego zacząć?

Zmiany w firmie często mogą doprowadzić do lepszych rezultatów. Wykorzystanie wiedzy i mądrości pracowników może pomóc w określeniu niezbędnych zmian. Od czego zacząć? Jakie narzędzia HR zastosować?

Rozmowa kwalifikacyjna – pytania gwarantujące sukces rekrutacji

Rozmowa kwalifikacyjna powinna obejmować pytania gwarantujące sukces rekrutacji. Jakie pytania należy zadawać kandydatom do pracy?

Jak radzić sobie z rutyną i nawykami pracowników?

Rutyna i nawykowe działania podwładnych mogą stanowić przyczynę braku wzrostu wydajności pracy zespołu. Co może zrobić szef doświadczonego zespołu, aby jego praca stała się bardziej wydajna? Jak zwalczać nawyki pracowników?

Coaching i zderzenie dwóch światów

Trzy pytania do dr. Johna Scherera, coacha w dziedzinie przywództwa i transformacji

Co ma wspólnego gniew z motywacją?

Naukowcy z Holandii udowodnili, że doświadczanie wybuchu czyjegoś gniewu może mieć dla nas pozytywne skutki. Warunek jest jeden – musimy charakteryzować się wysoką motywacją epistemiczną.

Jakie błędy popełniają młodzi na rynku pracy?

Na rynek pracy wkracza pokolenie młodych, ambitnych ludzi. My, świeżo upieczeni absolwenci, już na wstępie kariery zawodowej jesteśmy pewni swojej wiedzy i zdobytych umiejętności. Mamy jasno określone cele, zorientowani jesteśmy na siebie i na rozwój. Jednak taka postawa nie zawsze wróży sukces.

Wizytówka w biznesie

Wizytówka to dziś niezbędny atrybut pracownika nawet małej firmy, ale także osoby prywatnej. Nie można jednak wykorzystywać na przemian kartoników oficjalnych i osobistych. Służą one bowiem do załatwiania zupełnie innych typów interesów.

Komunikowanie problemów w zakładzie pracy

Komunikowanie problemów w zakładzie pracy nie należy do prostych zadań. Stosunki łączące osoby znajdujące się w pracy powodują, że nie każdy sposób przekazywania trudnych informacji jest dozwolony. Jak uniknąć przy tym nadmiaru stresu?

Biznesowy dress code – czyli jak odnieść sukces w kontaktach z klientami

Wygląd zewnętrzny odgrywa w biznesie bardzo ważną rolę. Powinien podkreślać naszą pozycję i zajmowane stanowisko, czyli być uzupełnieniem wizerunku profesjonalisty. Niestety, często się zdarza, że popełniane na tym polu błędy, dyskredytują nas w oczach potencjalnych klientów, a także… naszego szefa.

Technologia "w chmurze"

Trzy pytania do Marcina Stawowiaka, dyrektora ds. sprzedaży i współpracy partnerskiej na Europę Środkową rozwiązań SuccessFactors, SAP EMEA

Warto znać programy graficzne

Cyfrowa obróbka graficzna nigdy nie była jeszcze tak prosta jak dziś. Na rynku obecne są przeróżne programy służące do wykonywania wszelkich zmian w plikach graficznych.

Dress code dla mężczyzn

Męski dress code - czyli jak powinien wyglądać mężczyzna sukcesu.

Jak współpracować z „gwiazdą”?

Błyskotliwy, posiada szczególne uzdolnienia, których jest świadomy. Ambitny, pewny siebie, zaangażowany w swoją pracę, lubiący być w centrum uwagi, a na dodatek – przekonany, że jest najważniejszy. Przyciąga do siebie ludzi, ale chce nimi bezwzględnie rządzić. Jest niezbędnym elementem każdej firmy, a jednocześnie trudno z nim wytrzymać. Współpraca z osobowością „gwiazdy” nie musi kończyć się rozbiciem zespołu, choć – jak mówi stara prawda – „upadek gwiazdy boli najbardziej tych, którzy wybrali ją sobie na drogowskaz”.

Innowacja dla mikro, małych i średnich firm. Rewolucja w HR - reklama

Zachęcamy mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z Lubelszczyzny zatrudniające m.in. pracownice w wieku 50 lat i więcej do skorzystania z możliwości testowania w swojej firmie nowoczesnego rozwiązania informatyczno-psychologicznego służącego zarządzaniu personelem – KONSULTANTA HR. Aplikacja jest tworzona w ramach prestiżowego innowacyjnego projektu współfinansowanego przez Unię Europejską. Współtworzenie narzędzi i ich testowanie związane z gratyfikacją finansową niesie za sobą wiele korzyści dla zakładu pracy i jego pracowników.

Sprawdź jaką masz osobowość - test MBTI

Najbardziej znana definicja osobowości określa ją jako zespół cech, które wzajemnie na siebie wpływają i są manifestowane poprzez ludzkie zachowania. Osobowość kształtuje się przez całe życie człowieka, wpływają na nią uwarunkowania biologiczne, środowisko i wszystkie przeżycia, których doświadczyła jednostka. To, kim jesteśmy, czym kierujemy się w życiu i jak radzimy sobie w konkretnych sytuacjach, uzależnione jest od naszej osobowości. Znajomość preferencji osobowościowych jest ważna, pozwala bowiem na określenie mocnych i słabych stron charakteru. Czy wiesz, jak sprawdzić swój typ osobowości?

Pozbądź się myślenia słonia

Jak poradzić sobie z pozoru trudnymi problemami? Czy potrafisz korzystać z technik kreatywnego myślenia?

Odpoczynek w pracy

Co robić, gdy dopada znużenie i ciężko jest się skoncentrować na wykonywanych zadaniach? Czy odpoczynek w pracy jest niezbędny? Wcale nie trzeba kłaść się do łóżka. To zaskakujące, kiedy nasz mózg odpoczywa w ciągu dnia…

Zaangażowanie pracowników

Pozytywne nastawienie, zainteresowanie, gotowość do większego wysiłku, a czasem nawet ekscytacja powierzonymi zadaniami, oznacza zaangażowanie pracowników do wykonywania swojej pracy w jak najlepszy sposób. Zadaniem firmy jest wykorzystanie wszystkich możliwych środków, niezbędnych do rozwoju tego typu zachowań, czyli zastosowanie tzw. strategii zaangażowania.

Przegrywanie jest sztuką

Warto popełniać błędy, bo na nich uczymy się najłatwiej - przekonują psycholodzy. Strach przed pomyłką blokuje kreatywność, demobilizuje i wpędza w pułapkę perfekcjonizmu.

Czym jest ukryta komunikacja?

Jedną z barier utrudniających efektywną komunikację są tzw. komunikaty ukryte. Na czym polega "komunikacja ukryta"?

Postaw na siebie!

Dlaczego jedni ludzie potrafią zmieniać swoje życie na lepsze, a inni nie? Chcesz zawsze liczyć na kogoś innego? Musisz wiedzieć, że najlepiej postawić na siebie.

Nie spóźniaj się do pracy!

Dlaczego nie powinniśmy się spóźniać? Jak zorganizować sobie czas aby uniknąć spóźnień?

Wydawaj mniej, niż zarabiasz!

Spór o to, czy „pieniądze dają szczęście”, trwa. Dyskusja ani chyli się ku końcowi, zwolennicy i przeciwnicy wysnuwają argumenty za i przeciw. Każdy ma na ten temat własne zdanie. Jednak wszyscy zgodzą się ze stwierdzeniem, że pieniądze warto mieć. Rozsądni natomiast powiedzą, że należy się z nimi obchodzić ostrożnie. Chuchać i dmuchać może niekoniecznie (chyba że na szczęście), jednak warto być ostrożnym i mądrze rozporządzać zarobioną gotówką.

Zalety pracy w korporacji

Dyscyplina w korporacji niejednokrotnie męczy, ale długodystansowe skutki takiego porządku mają niebagatelny wpływ na naszą psychikę…

Jak powinno wyglądać ogłoszenie o pracę

Chcesz, aby twoje działania rekrutacyjne odbywały się szybko i sprawnie? Poszukujesz nowego kandydata do pracy, ale masz dość odbierania wiadomości od osób, które nie spełniają żadnego z wymaganych kryteriów na dane stanowisko? Skup się na początkowym etapie poszukiwania odpowiednich osób – na zredagowaniu odpowiedniego ogłoszenia.

Sztuka rozwoju - jak wspierać pracowników w karierze

Nie jest sztuką wyszkolić pracownika. Sztuką jest pozwolić mu się rozwijać i wspólnie cieszyć się długofalowymi zyskami – jego i organizacji. Nierozłączność rozwoju osobistego i zawodowego powoduje, że rozwój kariery to także kształtowanie się postaw, wartości, motywacji i zainteresowań, a nie tylko kompetencji zawodowych.

Rekrutowany rekruter

Jak wygląda dzisiaj dział personalny i jaka jest jego rola? Na jakiego rodzaju stanowiska z tego obszaru jest największe zapotrzebowanie i co może zyskać organizacja, zatrudniając odpowiednią osobę?

Podcinanie skrzydeł

Teoretycznie żaden przełożony nie chce mieć pracowników, którzy tracą chęć i zapał do pracy oraz przestają w pełni angażować się w zadania. Jednak zdarzają się przypadki, w których sami szefowie pozwalają sobie czasem na działania, które w mniejszym lub w większym stopniu demotywują pracowników. Dlatego warto sobie odpowiedzieć na pytanie – czego robić nie wolno, by nie odbierać ludziom chęci do pracy.

Arka Noego nie tonie w kryzysie

Prognozy pokazują, że biznes i gospodarkę czeka niełatwy rok. Wielu menedżerów obawia się – całkiem słusznie – że ich dotychczasowe metody zarządzania mogą stać się nieadekwatne wobec pojawiających się problemów. Na czołowe miejsce wysuwa się pytanie, co robić i co zrobić, aby utrzymać wysoką efektywność i motywację pracowników mimo tak niewesołych perspektyw? Jak zachować wysokie morale zespołu i nie dopuścić do erozji zaangażowania w projekty w przypadku możliwej porażki? No i jak podtrzymać własną skuteczność i automotywację lidera?

Jak sprzedawać swoje pomysły i swoją pracę

Pracuję w banku trzy lata, jestem zaangażowana, jak trzeba zostać po godzinach, to zawsze zostaję. Gdy szefowa przynosi dodatkowe zadania, najczęściej to mnie one przypadają, koleżanki zawsze tak są zajęte, że nie mogą nic dodatkowego zrobić, ale wychodzą pierwsze z pracy. W zeszłym miesiącu przy wyborze osoby do awansu okazało się, że przełożona nie wzięła mnie pod uwagę. Nie czuję się z tym dobrze, bo mam wrażenie, iż nikt nie widzi, jak wiele zadań realizuję. Co powinnam zrobić, aby moja praca była zauważana i doceniana, tak abym przy kolejnych awansach została wzięta pod uwagę?

Na czym polega small talk

Zdarzało mi się czasem uczestniczyć w różnych spotkaniach biznesowych. Przy okazji różnych spotkań często zdarza mi się obserwować, jak trudno jest rozpocząć rozmowę biznesową. Niedługo sam znajdę się w podobnej sytuacji i nie wiem, czy sobie poradzę. Słyszałem, że przed przejściem do meritum spotkania warto zacząć je od small talk? Na czym polega i jak nawiązać taką rozmowę?

REKLAMA