REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Szkolenia pracowników, Zarządzanie zmianą

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Finansowanie studiów podyplomowych z Europejskiego Funduszu Społecznego

Od lat czekasz na awans? A może szukasz nowej pracy? Chcesz dostać podwyżkę? Nie wiesz, jak udowodnić szefowi, że chcesz się rozwijać i jesteś otwarty na nową wiedzę? Warto zatem skorzystać z oferty tanich studiów podyplomowych dofinansowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Czy potrzebne są szkolenia miękkie?

Wiele firm, żeby zainwestować w szkolenia miękkie dla swoich pracowników, potrzebuje pragmatycznego uzasadnienia, że przełożą się one na wymierne rezultaty. W innym wypadku, po co mają inwestować w tego typu szkolenia? Często pozycję i markę już mają. To, czego chce każda firma, to lepszy zysk, lepsza rentowność. Jak rozwój pracowników w miękkim obszarze kompetencji może pomnożyć wyniki finansowe?

Kwalifikacje pracowników pomocy społecznej

Aby wykonywać zawód pracownika socjalnego, należy spełnić wymagania dotyczące wykształcenia określone przez ustawodawcę, np. ukończyć studia wyższe na kierunku praca socjalna.

Jak skutecznie planować i wdrażać szkolenia w dziale sprzedaży?

Od niedawna rozpoczęłam pracę w dziale HR jako specjalista do spraw szkoleń działu sprzedaży. W trakcie rozmowy z jednym z menedżerów sprzedaży na temat szkoleń usłyszałam: „Nie chciałbym cię zniechęcać, ale te szkolenia nic nie dają. Kilku sprzedawców brało udział w szkoleniach w poprzednich latach i nie widzę, aby to coś zmieniło. Po każdym szkoleniu słyszę, że program nie był dostosowany do naszej specyfiki pracy. Nie wiem, co tam ustaliliście w dziale HR, ale znajdźcie szkolenie, które rzeczywiście pomoże im w pracy i podniesie skuteczność handlowców. W innym przypadku szkoda dwóch dni pracy”. Nie była to odosobniona opinia. Na co mam zwrócić uwagę, żeby tym razem szkolenie było skuteczne?

Certyfikat na horyzoncie - jak rozsądnie wznowić szkolenia językowe

Bez względu na to, czy w naszej firmie kryzys już minął, jest czy też dopiero nadejdzie, szkolenia językowe pracowników to istotny element rozwijania kapitału ludzkiego firmy i coraz częściej warunek rozwoju. Pod koniec 2008 roku, często pochopnie, zawieszano szkolenia językowe. Zbliża się kolejny rok akademicki, wiele firm będzie się zastanawiało nad ich wznowieniem. Ważne, żeby zrobić to w zaplanowany sposób – mądrze zainwestować w pracowników i to w tych, w których naprawdę warto.

Jak zwiększyć efektywność coachingu?

Kieruję zespołem 25 przedstawicieli handlowych. Od sześciu miesięcy prowadzę regularny coaching z każdym z nich. W wielu przypadkach przynosi on oczekiwane korzyści, jednak w ogólnym rozrachunku rezultaty nie są satysfakcjonujące. Co zrobić, aby zwiększyć efektywność działań?

Obowiązek uczestniczenia w szkoleniach

Przepisy prawa pracy nie zawierają przepisów rozstrzygających wprost, kiedy pracownik ma obowiązek uczestniczenia w szkoleniach organizowanych przez pracodawcę. Jedyny wyjątek stanowią szkolenia dotyczące bhp.

Udoskonalanie dobrego

Czy programy poprawy produktywności, jak np. japoński Program 5S, tworzenie środowisk innowacyjnych to tylko moda, bezrefleksyjny sposób naśladowania zagranicznych wzorów zarządzania, czy jednak przynoszą firmom korzyści? Przykład Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych świadczy o sensowności wdrażania podobnych programów.

Kompetencje na sprzedaż

W sprzedaży szkoleń ważna jest postawa, czyli stosunek do szkoleń zarówno zleceniodawcy, jak i firmy szkoleniowej. Dla zleceniodawcy szkolenie może być obciążeniem jego budżetu, a tak naprawdę dobrze zaplanowane, przygotowane i przeprowadzone może przyczynić się do zdobycia przewagi konkurencyjnej. Z kolei firma szkoleniowa powinna mieć ambicje, by zostać partnerem biznesowym, który poprzez wsparcie szkoleniowe może przeprowadzić swoich klientów przez czas kryzysu.

Badania kompetencji menedżerskich

Menedżerowie, a szczególnie liderzy, muszą odznaczać się szczególnymi umiejętnościami, wśród których ważne miejsce zajmują umiejętności społeczne. O tym, że badania i rozwój kompetencji menedżerskich są kluczowe dla sukcesu organizacji, nie trzeba przekonywać nikogo. Jak najskuteczniej je badać?

Kształtowanie cech przywódczych menedżerów

Nie ma uniwersalnej recepty na przywództwo, tak jak nie ma uniwersalnych cech charakterystycznych dla liderów – to, co sprawdza się u jednego przywódcy, nie sprawdza się u drugiego.

Jak pracować z konformistą i nonkonformistą

Informacja zwrotna powinna być dostosowana do odbiorcy. Co, jeśli mamy do czynienia z dwoma różnymi pracownikami? Jeden to perfekcjonista, który wszystko wykonuje zgodnie ze wskazówkami, ale nigdy nie przejawia inicjatywy, nie przekracza zasad i zgłasza same problemy, gdy trzeba zrobić coś inaczej niż do tej pory było to wykonywane. Drugi ma mnóstwo pomysłów, świetnie radzi sobie z trudnymi zadaniami, ale wiem też, że ma kłopot z terminowością i dokańczaniem wykonywanych zadań. Jakie są inne sposoby funkcjonowania tych ludzi w pracy? W jaki sposób ta wiedza pomoże przygotować trafny feedback?

W jaki sposób wprowadzić system HRM oparty na modelu kompetencyjnym

Wyzwaniem dla dużych organizacji jest mnogość procesów i narzędzi HRM. Szkolenia, programy rozwojowe, systemy ocen i zarządzania talentami, testy, procedury oraz narzędzia stosowane w rekrutacji – wszystko to składa się na bardzo rozbudowany system, komplikujący się wraz z rozrostem organizacji i pojawianiem się nowych jednostek oraz nowych dostawców. Jedną z odpowiedzi na brak spójności procesów i narzędzi jest oparcie całego systemu HRM na modelu kompetencyjnym. Co należy zrobić, aby adaptacja modelu kompetencyjnego zakończyła się sukcesem?

Przeprowadzanie procesu zmian w organizacji

O sukcesie firmy, zwłaszcza w aspekcie inicjowania zmian i przeprowadzania przez nie całych organizacji, decyduje suma zachowań przywódczych - przywództwo staje się obecnie najbardziej pożądaną właściwością.

Jak dać się zauważyć w pracy

Mam dobre pomysły, znam się na tym, co robię i wiem, że stać mnie na więcej. Niestety, czuję się niedoceniany przez przełożonego. Po kilku latach ciężkiej pracy mam przeczucie, że szef nie do końca zdaje sobie sprawę, że większość sukcesów naszego działu było wynikiem moich działań i zaangażowania. Mimo mojego dużego doświadczenia nigdy nie zostałem wydelegowany jako przedstawiciel firmy na coroczny prestiżowy kongres naszej branży, na czym mi bardzo zależało. Młodsi stażem koledzy szybciej awansują i dostają ciekawsze projekty. Wszystko to sprawia, że zmniejsza się moje zaangażowanie i innowacyjne podejście do pracy.

Etyczny dyrektor personalny

Niewiele jest profesji mających tak duże oddziaływanie społeczne, jak funkcja dyrektora personalnego. Działania podejmowane przez osoby odpowiedzialne za zarządzanie kapitałem ludzkim odzwierciedlają nie tylko strategię biznesową firmy, lecz także (a może przede wszystkim) jej wartości etyczne. Zazwyczaj to właśnie na podstawie ogółu relacji z pracownikami można organizację nazwać etyczną lub nieetyczną.

Które metody doskonalenia kompetencji miękkich są najskuteczniejsze

Dziś często mówi się o tym, że bez wystarczająco rozwiniętych kompetencji miękkich menedżer nie jest w stanie efektywnie zarządzać swoim zespołem. Zależy mi na tym, aby być skutecznym menedżerem. Nieustannie więc doskonalę swój styl zarządzania zespołem. W związku z powyższym zainteresowałem się ostatnio możliwościami rozwoju własnych kompetencji miękkich. Niestety, nie bardzo wiem, od czego zacząć. W szczególności chciałbym dowiedzieć się, czy jest jakaś metoda ich rozwoju, która jest szczególnie godna polecenia menedżerowi.

Czy warto korzystać z usług pracowników tymczasowych

Nasza firma zastanawia się nad skorzystaniem z usług pracowników tymczasowych, aby zredukować koszty pracy. Na rynku spotyka się jednak wiele opinii, że z pracownikami tymczasowymi jest wiele kłopotów. Czy zatem w przypadku pracy tymczasowej korzyści są większe niż ewentualne ryzyko? Co zrobić, by uniknąć kiepskich pracowników i nie narażać się na niepotrzebne koszty?

W jaki sposób komunikować zmiany w organizacji

Jestem menedżerem personalnym w dużej firmie. Zamieszanie na światowych rynkach dotarło także do mojej organizacji. Wszyscy już wiedzą, że będą zmiany, na korytarzach aż huczy od plotek o grupowych zwolnieniach. Mało kto wierzy w uspokajające komunikaty centrali, tym bardziej że konkurencja już podejmuje drastyczne kroki, a gazety bez konsultacji z nami analizują scenariusze zmian, jakie czekają naszą firmę. Najgorsze jest to, że w tak szybko zmieniającym się otoczeniu i wobec niepewności co do decyzji centrali sami nie mamy jasnej odpowiedzi na wiele pytań. W jaki sposób rozmawiać z pracownikami?

Działaj jak właściciel

Kształtowanie współodpowiedzialności i współdecydowania u pracowników jest trudne. Nie zawsze bowiem udaje się w sposób praktyczny i zrozumiały przekazać informacje o wartościach wynikających ze strategicznych celów organizacji wszystkim grupom pracowników. W przypadku DPD Polska na początku te pojęcia okazały się zbyt abstrakcyjne, niedostępne dla ogółu. Jak zatem firma poradziła sobie w tej sytuacji?

Dofinansowanie do szkoleń

Wielu przedsiębiorców w czasie obecnego kryzysu podejmuje kroki zmierzające do ograniczenia kosztów swojej działalności. Dzięki funduszom unijnym działania te nie muszą dotyczyć budżetów szkoleniowych przedsiębiorstw.

Jak radzić sobie z oporem pracowników

Jestem menedżerem w dziale sprzedaży, firma właśnie przechodzi poważny proces zmian, a ja jestem odpowiedzialny za wyniki sprzedaży. W jaki sposób powinienem podejść do oporu pracowników, którzy zamiast skupić się na realizacji celów biznesowych zajmują się roztrząsaniem kwestii związanych z zachodzącymi w organizacji zmianami.

Kiedy pracownikowi wysyłanemu na szkolenie przysługuje zwrot kosztów podróży służbowej

Nasz pracownik pracuje w siedzibie naszej spółki, która mieści się w Warszawie. Miejsce zamieszkania pracownika to Lublin, skąd codziennie dojeżdża do pracy. Czy wysyłając tego pracownika na szkolenie do Lublina mamy obowiązek zwrócić mu koszty podróży służbowej? Jeśli wyślemy tego pracownika na szkolenie do Warszawy, to czy również musimy mu zwracać koszty podróży służbowej z miejsca jego zamieszkania do miejsca szkolenia?

Dokształcanie pracowników - niekonstytucyjne

W ciągu najbliższych miesięcy wszystkich pracodawców czeka kolejna zmiana przepisów - tym razem dotycząca warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracowników.

Coaching - nagroda czy kara?

Jestem dyrektorem sprzedaży w dużej firmie produkcyjnej. Nasz dział personalny zaproponował kadrze menedżerskiej udział w szkoleniu z coachingu, abyśmy mogli wykorzystać to narzędzie w pracy z podwładnymi. Pomysł wydał mi się bardzo interesujący, jednak kiedy próbowałem zastosować coaching w praktyce, spotkałem się z oporem pracowników. Zarzucili mi, że nie ufam ich umiejętnościom i że wprowadzam kolejne narzędzie oceny. Moją intencją był rozwój moich pracowników i ich kompetencji sprzedażowych. Dostałem od nich informację zwrotną, że stresuje ich moja obecność podczas rozmów z klientami, a każde proponowane przeze mnie rozwiązanie negują stwierdzeniem, że „już próbowali i to nie działa”. Mam bardzo dobre relacje z zespołem i nie chcę ich stracić. Wierzę jednak, że coaching może im pomóc. Jak poradzić sobie z ich oporem?

Czy wyjazd szkoleniowy powinien być rozliczany jak podróż służbowa

Nasza firma wysłała pracowników na szkolenie w celu podniesienia ich kwalifikacji zawodowych. Szkolenie trwało 3 dni i odbywało się na obszarze kraju. Z pracownikami skierowanymi na szkolenie została podpisana umowa szkoleniowa. Jednak w umowie nie zawarliśmy postanowień dotyczących rozliczania tych szkoleń. Czy wyjazd na szkolenie to podróż służbowa? Jak rozliczyć taki wyjazd?

Jak zatrzymać utalentowanych pracowników

Pracuję w branży finansowej. Kieruję 30-osobowym zespołem doradców. W ciągu ostatnich czterech miesięcy odeszło z pracy trzech moich najlepszych pracowników, podając za przyczynę brak czasu dla rodziny w związku ze zbyt dużym obciążeniem obowiązkami. Nigdy wcześniej nie otrzymałem od nich sygnału, że są przeciążeni. Sądziłem, iż są zadowoleni z pracy - mieli świetne wyniki, byli bardzo zaangażowani i chętnie podejmowali nowe wyzwania. Mimo moich starań nie udało się ich zatrzymać. Co zrobić, aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości?

Jak wykazać w dokumentach ubezpieczeniowych okres nieobecności pracownika na szkoleniu organizowanym przez pracodawcę

Wysłaliśmy pracownika na dwudniowe szkolenie związane z pracą, którą wykonuje. Szkolenie odbywało się 6 i 7 lutego 2009 r. Przy okazji płacenia faktury za szkolenie okazało się, że pracownik uczestniczył w zajęciach tylko 6 lutego. Był natomiast nieobecny na szkoleniu 7 lutego - w sobotę. Pracuje od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00, sobota 6 lutego była więc dla pracownika dniem wolnym. Jak wykazać nieobecność pracownika na szkoleniu w ZUS RSA?

Oddzielić ludzi od problemów

Rozmowa z Susan Wildau, światowym ekspertem i konsultantem w dziedzinie mediacji

W jaki sposób z klasą rozstać się z pracownikiem

Jestem dyrektorem personalnym dużego przedsiębiorstwa. Ze względu na sytuację ekonomiczną firma przechodzi znaczną restrukturyzację, w związku z którą zachodzi potrzeba zwolnienia 50 pracowników. Od czego rozpocząć ten proces, jak powinien on wyglądać i o czym szczególnie trzeba pamiętać?

Moralne przywództwo lekiem na spowolnienie gospodarcze

Większość menedżerów HR w związku z kryzysem ograniczy w pierwszej kolejności wydatki na coaching - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę szkoleniową Delta Training. Cięcia raczej nie obejmą szkoleń z technik sprzedaży, zarządzania, negocjacji i, co najważniejsze - z przywództwa. To dobrze, bo eksperci na świecie właśnie w zmianie modelu przywództwa widzą szansę na pokonanie kryzysu.

Czy czas poświęcony na sprawdzanie wiedzy o firmie zaliczamy do czasu pracy

W firmie obowiązuje regulamin pracy nakazujący pracownikom poddawanie się okresowym testom wiedzy (o produktach oferowanych przez firmę, o procedurach stosowanych w firmie itp.). Testy te są przeprowadzane w godzinach pracy. W jaki sposób rozliczyć pracownikom czas spędzony na testach? Czy należy za niego zapłacić?

Świadczenia dla kształcących się nauczycieli

Nauczyciel skierowany do dalszej nauki może liczyć na przywileje w pracy. Jednak brak postępów w nauce może spowodować poważne konsekwencje, m.in. utratę płatnego urlopu na czas pobierania nauki.

Wypadek na szkoleniu

Jeżeli pracownik odbywa szkolenie na polecenie pracodawcy i jest to polecenie służbowe wydane w ramach łączącego strony stosunku pracy, np. pracodawca kieruje pracownika na przeszkolenie w zakresie obsługi nowej maszyny, to wypadek w takich okolicznościach jest wypadkiem przy pracy. Wyraźny jest w tym przypadku związek z pracą.

Jak przygotować i poprowadzić efektywne spotkanie?

Naszym firmowym problemem jest nadmiar spotkań. Zdarza się, że w kalendarzu mam trzy nachodzące na siebie zebrania. Podejmujemy na nich ustalenia, z których nie mamy czasu się wywiązać, bo znów się spotykamy. Jako przełożony przyczyniam się niestety do tej sytuacji. Z drugiej strony chcę regularnie spotykać się ze swoim zespołem. Dodatkowo kieruję projektami wymagającymi zebrań. Jak spotykać się efektywnie?

Ufać czy kontrolować

Wprowadzanie monitoringu zachowań pracowników (np. kamery, rejestrowanie rozmów telefonicznych itp.) mogłoby w pewnych sytuacjach zapobiec nadużyciom. Czasami jednak grozi pogorszeniem wizerunku firmy. Co wybrać?

Jak radzić sobie z nadmiarem wiadomości i zadań?

Jestem menedżerem średniego szczebla w dziale IT w dużej korporacji. Aby sprostać wszystkim zadaniom, dużo pracuję. Mimo to mam coraz więcej zaległości. Czuję się sfrustrowany i odnoszę wrażenie, że ile bym nie pracował, nie zdążę ze wszystkim. Nagromadzenie spraw powoduje, że zaczynam mieć kłopoty z koncentracją i zajmuję się kilkoma tematami naraz. Czy jest sposób, aby radzić sobie lepiej z natłokiem informacji i obowiązków?

Co zrobić z pracownikiem, który nie wykazuje chęci do pracy?

Od pół roku jestem kierownikiem niewielkiego zespołu. Ostatnio mam problem z jednym z moich pracowników. Pracuje on u nas od miesiąca. Jest to jego drugi etat. Już wcześniej były trudności z dopasowaniem godzin jego pracy, ale ostatnio ostentacyjnie stwierdził, że traktuje pracę tylko jak zarabianie pieniędzy, nie stara się, bo jest zmęczony, nie lubi tego, ale robi, bo musi. Inni współpracownicy narzekają na jego niewielkie chęci i lenistwo. Mój przełożony, gdy usłyszał to, od razu podjął decyzję o zwolnieniu tego pracownika. Podejrzewam, że to ja będę musiał go o tym poinformować. Nie jestem do końca przekonany do tej decyzji. Nie wiem, jak to zrobić, bo jeszcze nie byłem w takiej sytuacji, a chciałbym to zrobić uczciwie i z klasą.

Zwrot kosztów kształcenia przez pracownika

Obowiązek zwrotu kosztów kształcenia poniesionych przez pracodawcę zależy w dużej mierze od tego, czy dokształcanie odbywało się na podstawie skierowania pracodawcy czy bez skierowania.

Czy udział pracownika w szkoleniu zorganizowanym w dniu wolnym od pracy może mieć charakter obowiązkowy

Chcemy zorganizować szkolenie dla pracowników w dniu wolnym od pracy, tj. w sobotę. Jeden z pracowników zapowiedział, że nie będzie uczestniczyć w tym szkoleniu, bo jest to dzień wolny od pracy, a szkolenia powinny być organizowane w godzinach pracy. Czy ma rację? Czy udział pracownika w szkoleniu organizowanym w sobotę może mieć charakter obowiązkowy? Czy odmowa pracownika udziału w szkoleniach organizowanych w dni wolne od pracy może być podstawą wypowiedzenia umowy o pracę?

Udział pracownika w szkoleniu

 Pracownicy naszej firmy zostali przeszkoleni z zakresu bhp w dniu rozkładowo wolnym od pracy (sobota). Szkolenie dla poszczególnych grup pracowników odbyło się w godz. 7.00-9.00, 9.00-11.00 i 11.00-13.00. Normalnie pracownicy ci są zatrudnieni od poniedziałku do piątku w stałych godzinach od 8.00 do16.00. Do końca okresu rozliczeniowego, czyli do końca czerwca br., nie było możliwe udzielenie im dnia wolnego. Termin wypłaty wynagrodzeń w naszej firmie przypada do 10. dnia miesiąca za miesiąc poprzedni. Jakie dodatki do wynagrodzeń powinniśmy wypłacić tym pracownikom?

Umowa o finansowanie kształcenia

We wrześniu 2003 r. zawarliśmy z pracownikiem dodatkową umowę o finansowaniu jego kształcenia na rocznych studiach podyplomowych. Zgodnie z postanowieniami umowy pracownik powinien przepracować u nas 5 lat po ukończeniu studiów (tj. do czerwca 2009 r.), a jeżeli wypowiedziałby umowę o pracę wcześniej, powinien oddać nam proporcjonalną część nakładów poniesionych na jego kształcenie. Pracownik wypowiedział umowę o pracę w lutym br. (umowa rozwiąże się z końcem maja). Stwierdził, że nie powinien oddawać nam pieniędzy za czesne, gdyż zapis w umowie o finansowaniu kształcenia nie mógł przewidywać dłuższego okresu odpracowania studiów, niż 3 lata. Naszym zdaniem limit 3 lat dotyczy tylko pracowników skierowanych na kształcenie. My zaś pracownika na studia podyplomowe nie kierowaliśmy. Kto ma w tej sytuacji rację?

Kiedy szkolenie wlicza się do czasu pracy

Pracownica pracująca na zmiany w systemie równoważnego czasu pracy po 12 godzin została wysłana na szkolenie zorganizowane przez pracodawcę w sobotę, czyli w dniu, który był dla niej dniem wolnym od pracy. Czy za ten dzień przysługuje jej inny dzień wolny od pracy? Czy dzień szkolenia wlicza się do czasu pracy? Należy podkreślić, że pracodawca wymagał od pracowników udziału w tym szkoleniu, co w praktyce odebrało im wolną sobotę - pyta Czytelnik z Wrocławia.

Czy rzucać na głęboką wodę

Sam pomysł budzi sprzeciw w dobie rozpieszczania pracowników. Naukowcy, doradcy i praktycy HRM prześcigają się w wymyślaniu rozbudowanych systemów służących do bezpiecznego startu utalentowanych pracowników na drodze przywództwa. Czy jednak słusznie?

Leczyć czy zwalniać?

Czy pracownika, który nadużywa alkoholu, należy nakłonić do terapii, czy lepiej się go po prostu pozbyć? Dziś, gdy media powtarzają informacje o braku rąk do pracy, o konieczności budowania wizerunku dobrego pracodawcy, powstał klimat sprzyjający tej pierwszej możliwości.

Zubożenie komunikacji e-mailowej

Czy zdarza się wam otrzymać e-maila od szefa i nie do końca wiedzieć, o co was prosi? Czy zdarzyło się wam, że z wiadomości od przełożonego wywnioskowaliście zupełnie coś innego niż to, co faktycznie miał na myśli? Winę za to ponosi niedoskonała konwersacja w sieci.

Trudny początek

Wprowadzanie głębokich zmian restrukturyzacyjnych w przedsiębiorstwie jest dużym wydarzeniem dla pracowników i kadry kierowniczej. Aby skutecznie wdrożyć nowe rozwiązania, trzeba profesjonalnie oddziaływać na psychologiczne i społeczne mechanizmy tkwiące w procesie przemian.

Szkolenia pracownicze

Początek roku to doskonały czas na zaplanowanie szkoleń dla swoich pracowników. Przed wysłaniem pracownika na kurs warto jednak pamiętać o kosztach, jakie się z tym wiążą.

Urlop szkoleniowy na licencjat

Wyraziłam zgodę, aby pracownik studiował zaocznie (licencjat - 2,5 roku) na warunkach pracownika skierowanego. Mam jednak wątpliwości, czy mogę licencjat traktować tak samo jak studia wyższe. Jeśli tak, to ile mam udzielić pracownikowi urlopu szkoleniowego w ostatnim roku - 28 czy 14 dni? - pyta Czytelniczka z Płocka.

Zasady rozliczania studiów pracownika

Podjęcie studiów przez pracownika wiąże się z korzyściami finansowymi zarówno dla pracownika, jak i jego pracodawcy.

REKLAMA