Podpisując umowę zlecenia zastanawiamy się, czy od uzyskanych przychodów będziemy musieli opłacać składki na wszystkie ubezpieczenia. Jeżeli nie zarobkujemy w inny sposób, musimy liczyć się z tym, że dosięgnie nas obowiązek ubezpieczeń. Co jednak, kiedy zawieramy jednocześnie kolejną umowę zlecenia, a potem może następną? Czy każda z tych umów będzie w pełni oskładkowana?
Pracownik, którego od 1 września 2009 r. zatrudniliśmy na czas określony, przez 3 lata (do 31 sierpnia 2009 r.) pracował w innej firmie. Do 27 sierpnia br. był na urlopie wypoczynkowym w poprzedniej firmie, który spędził w Hiszpanii. Po podpisaniu z nim umowy o pracę i rozpoczęciu pracy 4 września okazało się, że zachorował na świńską grypę. Jest w domu, ale do 18 września 2009 r. ma zwolnienie lekarskie. Czy pracownik ma prawo do wynagrodzenia chorobowego od 4 września? Ze świadectwa pracy wynika, że w tym roku nie był jeszcze na zwolnieniu lekarskim.