Jak rozliczyć dodatkową umowę zlecenia zawartą z własnym pracownikiem na kwotę nie wyższą niż 200 zł miesięcznie
REKLAMA
W obu przypadkach nie wystąpi obowiązek poboru podatku zryczałtowanego (dlatego pobrane składki na ZUS będą podlegały odliczeniu od dochodu i podatku). Jeśli jednak podpiszą Państwo umowę zlecenia z osobą niebędącą pracownikiem, będzie trzeba zgłosić ją do odpowiednich ubezpieczeń w ZUS, a następnie co miesiąc rozliczać za nią składki i sporządzać osobne raporty. Przy zaangażowaniu pracownika do dodatkowych zadań unikną Państwo tych formalności.
UZASADNIENIE
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat