REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja w firmie, Działalność socjalna

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czym jest komunikacja wewnętrzna w firmie

Komunikacja wewnętrzna to nie tylko przekazywanie informacji, lecz również pozwolenie pracownikom na udział w kształtowaniu środowiska pracy. Według badań największy wpływ na wyniki firmy ma partnerska i otwarta komunikacja z pracownikami.

Pierwsze kroki w nowej pracy

O najważniejsze zasady panujące w nowym miejscu pracy warto zapytać się już na rozmowie kwalifikacyjnej. Już na tym etapie jesteśmy w stanie zdecydować jakie zasady zaakceptujemy, a jakie nie.

Crowdsourcing, czyli jak wykorzystywać potencjał

Crowdsourcing jest procesem, dzięki któremu można czerpać z wiedzy grupy ludzi oraz ich potencjału, który wyraża się w poglądach, opiniach, czasie, a także zasobach.

Ważne zmiany ws. spółdzielni socjalnych

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało projekt zmian, który zakłada zwiększenie wparcia finansowego oraz ułatwienia w zakładaniu spółdzielni socjalnych. Projekt trafił do konsultacji społecznych.

Wysokość odpisu na zfśs i świadczenie urlopowe w 2017 r.

W 2017 r. zmieniła się wysokość świadczenia urlopowego oraz odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Wysokość świadczenia urlopowego należy ustalać proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy pracownika. Jaka jest maksymalna wysokość świadczenia urlopowego?

Rola HR przy zwolnieniach grupowych

Rola działu HR w trakcie zwolnień grupowych jest niezwykle istotna. Wspieranie zwalnianych, pomoc w przeorganizowaniu działów, to tylko niektóre przykłady z jakimi może zetknąć się dział HR w sytuacji restrukturyzacji firmy.

Jak rozliczyć prezenty świąteczne dla pracowników

W okresie świątecznym pracownicy mogą otrzymać dodatkowe świadczenia od pracodawcy, między innymi karty upominkowe, bony, a także bilety do teatru. Jak zatem rozliczyć prezenty świąteczne dla pracowników?

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - zmiany w 2017 r.

Od 2017 r. zmienią się zasady tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, w myśl których pracodawca, który zatrudnia mniej niż 50 pracowników nie będzie miał obowiązku tworzenia ZFŚŚ.

Powrót do dawnej firmy, czyli dlaczego nie warto palić mostów

Podobno nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. Ale w przypadku życia zawodowego warto tę regułę nieco złagodzić i przyjąć, że odejście z organizacji nie musi definitywnie kończyć relacji. W aplikacjach widać zresztą, że momentów powrotowych jest całkiem sporo. Z odpowiednim nastawieniem i przygotowaniem – zarówno pracownika, jak organizacji – taki powrót może mieć wiele zalet.

Jakich zachowań unikać w pracy?

W celu utrzymania dobrych relacji w firmie, powinniśmy unikać niektórych zachowań. Notoryczne spóźnialstwo, plotkowanie to tylko niektóre z zachowań, które mogą postawić nas w złym świetle. Czego jeszcze nie warto robić w pracy?

Pierwsza rata odpisu na ZFŚS do 31 maja 2016 r.

31 maja 2016 r. to ostateczny termin na przekazanie odpisu na ZFŚS. Pracodawcy, którzy obowiązkowo utworzyli w tym roku Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych powinni przekazać co najmniej 75% równowartości odpisu podstawowego ustalonego na cały rok. Jaka jest wysokość odpisu podstawowego i odpisów dodatkowych (nieobowiązkowych) na ZFŚS w 2016 r.

Referencje po zakończeniu pracy

Referencje pozwalają na zarekomendowanie pracownika u przyszłego pracodawcy. Stanowią one kartę przetargową i pomagają wyróżnić się z tłumu. Jak poprosić szefa o referencje?

Jak zintegrować się z nowymi pracownikami?

Każda osoba rozpoczynająca pracę musi się postarać by odnaleźć się w niej i zrobić dobre wrażenie. Zobacz jak unikać podstawowych błędów by zintegrować się z zespołem.

Po co tworzyć ścieżki karier i opisy stanowisk?

W dzisiejszym świecie zrekrutowanie odpowiednich pracowników nie jest łatwe. Jeszcze trudniejsze jest stworzenie zauważalnej oraz atrakcyjnej oferty pracy i zbudowanie takiego wizerunku firmy, który będzie zachęcał potencjalnych Kandydatów. Prowadzenie otwartej polityki i prezentowanie możliwych ścieżek kariery w firmie jest doskonałym sposobem na budowanie Employer Branding.

Jak wynegocjować lepsze warunki pracy?

Pracodawcy muszą się starać aby utrzymać w firmie najlepszych i wartościowych pracowników. Natomiast pracownik może wykorzystać sytuację, która panuje na rynku pracy i starać się wynegocjować lepsze warunki pracy, np. podwyżkę. Jak to zrobić?

Nowoczesne narzędzia HR a komunikacja wewnętrzna w firmie

Rola komunikacji jest niezwykle ważna w każdej społeczności. W środowisku pracowniczym tym bardziej, zwłaszcza jeśli mowa o realizacji wspólnie wyznaczonych celów i osiąganiu zamierzonych efektów. W komunikacji wewnętrznej firmy chodzi nie tylko o swobodny przepływ informacji, ale przede wszystkim o budowanie zaangażowania pracowników. Nie można jednak zapomnieć, z jaką społecznością pracowniczą mamy obecnie do czynienia. To społeczność nastawiona na komunikację, przede wszystkim w czasie rzeczywistym, a co się z tym wiąże - nastawiona też na ciągłą interakcję.

Jak przygotować się do spotkania biznesowego

Do spotkania biznesowego należy się odpowiednio przygotować, bowiem im mniej jesteśmy przygotowani, tym większy stres. Kilka wskazówek - jak poradzić sobie ze stresem i wypaść dobrze na spotkaniu z potencjalnym partnerem biznesowym lub szefem.

Składki ZUS od świadczeń przyznanych z ZFŚS

Świadczenia finansowane ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (zfśs), np. dopłaty do wypoczynku, zapomogi bez względu na ich wartość czy rodzaj są wyłączone z podstawy wymiaru składek ZUS. W przypadku tego rodzaju świadczeń istotne znaczenie ma źródło ich finansowania a także okoliczności, w jakich są one wypłacane.

Praca w korporacji - jak się w niej odnaleźć

Praca w korporacji rządzi się swoimi regułami. Z jednej strony jest to możliwość rozwoju, z drugiej duża dynamika pracy, która wywołuje stres czy napięcie. Jak się odnaleźć w dużej firmie?

Kiedy pracownik może odmówić wykonania polecenia służbowego?

Jednym z podstawowych obowiązków pracownika jest wykonywanie poleceń pracodawcy. Zdarzają się sytuacje, że trzeba będzie powiedzieć "nie". Jak i kiedy odmawiać szefowi, aby zachować dobre relacje i nie narazić się na nieprzyjemności?

Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych a podatek dochodowy

Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (ZFŚS) to fundusz celowy obejmujący środki przeznaczo­ne na finansowanie działalności socjalnej przed­siębiorstwa, gromadzone na odrębnym rachunku bankowym. Jakie świadczenia z ZFŚS podlegają opodatkowaniu?

10 sposobów na wynegocjowanie podwyżki

Rozmowa o pieniądzach może być bardzo stresująca. Można się jednak do takiego zadania dobrze przygotować i osiągnąć zamierzony sukces, w tym przypadku - podwyżkę. Poniżej 10 zasad, dzięki którym wynegocjujemy podwyżkę.

Zmiany dotyczące zatrudniania socjalnego

Zmiany dotyczące zatrudniania socjalnego zostały przyjęte przez Sejm podczas drugiego dnia 98. posiedzenia izby. Będą ułatwienia i zachęty dla uczestników integracji w klubach i centrach integracji społecznej.

Inwestycja w naukę języków obcych dla pracowników

Inwestycję w naukę języków obcych dla pracowników praktykuje tylko połowa badanych menadżerów. Tymczasem znajomość języków obcych to kluczowa umiejętność w komunikacji z partnerami i klientami firmy.

Pierwsza rata odpisu na ZFŚS do 1 czerwca 2015 r.

Pierwsza rata odpisu na ZFŚS powinna zostać uiszczona do 31 maja. W 2015 r. ostatni termin wpłaty przypada na niedzielę, dlatego ulega przesunięciu do 1 czerwca. Jak prawidłowo przekazać pierwszą ratę odpisu na ZFŚS?

Jak podnieść efektywność wynagradzania?

Temat wynagrodzeń budzi wiele emocji i powszechne zainteresowanie zarówno pracowników, dla których stanowi główną korzyść z pracy, jak i samych pracodawców z uwagi na wysoki koszt, jaki stanowią wynagrodzenia w kosztach operacyjnych przedsiębiorstwa, sięgając nawet 85 proc.

Jak komunikować wynagrodzenia?

Komunikacja wynagrodzeń powinna stanowić jeden z obszarów prowadzonej w firmie komunikacji wewnętrznej. Aby była ona efektywna i użyteczna z punktu widzenia przedsiębiorstwa, konieczne jest przyjęcie odpowiedniej strategii komunikacji wynagrodzeń.

Rywalizacja pracowników - kradzieże pomysłów

Pracodawcy cenią u pracowników zaangażowanie i kreatywność. Rywalizacja pracowników doprowadza więc czasami do kradzieży pomysłów. Jak poradzić sobie w sytuacji, gdy współpracownik przedstawia twój pomysł jako autorski?

Wolontariat pracowniczy korzyścią dla pracodawcy

Wolontariat pracowniczy przynosi korzyści nie tylko ludziom potrzebującym, ale również pracownikom i pracodawcom. Pracownik, który brał udział w projekcie potrafi lepiej pracować w grupie oraz rozwija umiejętności komunikacyjne.

Znaczenie szacunku do pracownika

Pracownicy niezadowoleni z pracy szukają innych miejsc zatrudnienia, a przy tym opowiadają innym o warunkach pracy i płacy funkcjonujących w firmie. Warto zapoznać się z wynikami badania Harvard Business School, według których ponad 70 proc. kryzysów medialnych to efekty doniesień byłych bądź aktualnych pracowników. Jakie zatem jest znaczenie szacunku do pracownika?

Open space - wady i zalety

Open space ma swoje wady i zalety. Pracownicy wykonujący pracę w biurze o otwartej przestrzeni mogą łatwiej się ze sobą porozumiewać, co może wpłynąć pozytywnie na integrację zespołu. Z drugiej strony może ucierpieć na tym efektywność pracowników. Niektórzy nie potrafią pracować w takich warunkach w skupieniu.

Niezdrowe współzawodnictwo w pracy

Podstawą zdrowej atmosfery w pracy są uczciwe relacje ze współpracownikami i przełożonymi. Czasami jednak zdarzają się sytuacje, które komplikują życie zawodowe, a w niektórych osobach wyzwalają nieznane dotąd instynkty. O jakich ludziach mowa?

Onboarding czyli powitanie nowego pracownika

Powitanie nowego pracownika w firmie jest bardzo ważne. Wpływa na późniejszą efektywność, wydajność pracy i zaangażowanie pracownika. Może także przyczynić się do zmniejszenia stresu zawodowego.

Employer branding jako wyzwanie organizacji

Employer branding, czyli tworzenie wizerunku marki odpowiedzialnej i społecznie pożądanej, nie jest łatwym zadaniem, ale na pewno opłacalnym. Coraz więcej firm dostrzega związek między strategicznym kształtowaniem wizerunku pracodawcy a pozyskiwaniem najlepszych pracowników.

Jak negocjować podwyżkę?

Rozmowy o pieniądzach nie należą do łatwych. Gruntowne przygotowanie do negocjacji pensji okaże się nieocenione, gdy przekraczając próg gabinetu szefa dopadnie nas stres. Należy się zastanowić: co chcemy uzyskać? Czy zależy nam wyłącznie na podwyżce pensji, czy zadowoleni będziemy z uzyskania dodatkowych benefitów? Jak poprowadzić rozmowę, by szef nie powiedział „nie”.

Dofinansowanie do urlopu pracownika

Pracodawca prowadzący działalność socjalną ma możliwość dofinansowania pracownikom i ich rodzinom m.in. letniego wypoczynku. W przypadku pracodawców, którzy nie tworzą zfśs, wsparcie może pochodzić ze środków obrotowych. Pracodawca ma przy tym możliwość skorzystania w określonych przypadkach z ulgi w opłacaniu podatku.

Umiejętne korzystanie ze skrzynki elektronicznej - rozwiązania ERP

Pracę biurową charakteryzuje częste komunikowanie się za pomocą skrzynki elektronicznej. Wiele czasu zajmuje czytanie, porządkowanie, usuwanie i odpowiadanie na wiadomości e-mail. Warto zastanowić się, jak zoptymalizować pracę. Czego nie robić? Jak korzystać ze skrzynki e-mail w sposób umiejętny?

Budowanie relacji ze współpracownikami

Badania wskazują, że Polacy cenią sobie atmosferę w miejscu pracy. Zła atmosfera w pracy może być nawet przyczyną zmiany zatrudnienia. Czasami jednak wystarczy zadbać o relacje ze współpracownikami, aby praca stała się lżejsza. Jak budować relacje ze współpracownikami?

Karty żywieniowe dla pracowników a składki ZUS

Zastanawiamy się w firmie nad dofinansowaniem pracownikom posiłków, gdyż w badaniach opinii wskazali taki bonus jako element motywacyjny.

Romans w pracy

Z reguły praca zabiera nam co najmniej jedną trzecią doby, a w wielu przypadkach - nawet więcej. Nie dziwi więc, że zdarza nam się zbytnio zacieśniać więzi ze współpracownikami czy szefostwem. W którymś momencie „rozsądna” granica może jednak zostać przekroczona. Co może oznaczać romans w pracy?

Czynniki utrudniające koncentrację w pracy

Czynników, które mają wpływ na brak skupienia pracowników przy wykonywanej pracy jest wiele. To nie tylko głośne rozmowy, telefony czy irytująca muzyka. Czynników, które nie pozwalają skupić się na pracy jest dużo więcej.

Języki, których warto się uczyć

Pracownicy znający holenderski, fiński, ukraiński czy estoński są dziś na wagę złota. Znalezienie odpowiednich kandydatów jest jednak wyzwaniem dla działów HR. Brakuje bowiem osób potrafiących łączyć kompetencje biznesowe z językowymi. Jakich języków warto się uczyć?

Zakaz rozmów o wynagrodzeniu

W wielu firmach pracodawcy zabraniają pracownikom rozmawiania między sobą o wynagrodzeniu, które otrzymują za swoją pracę. Czy zakaz rozmów o wynagrodzeniu jest uzasadniony?

Podjęcie i utrzymanie pracy w Polsce przez osobę niepełnosprawną – program 45+

Podjęcie i utrzymanie pracy w Polsce przez osobę niepełnosprawną jest bardzo istotne. Żyje tu prawie 5 mln osób niepełnosprawnych, a roczna renta z tytułu niezdolności do pracy na jedną osobę wynosi 95000 zł. To koszty, których państwo nie musiałoby ponosić, gdyby niepełnosprawni pracowali. Kluczowym programem aktywizującym jest program 45+. Na czym polega?

Reformy systemu zabezpieczeń socjalnych w Wielkiej Brytanii

System zabezpieczeń socjalnych w Wielkiej Brytanii cechuje się zmiennością. Reformy mają na celu zapewnienie edukacji podnoszącej kwalifikacje oraz zaangażowania w proces poszukiwania pracy. Stosowane programy opierają się na filozofii jak najefektywniejszej, dopasowanej do potrzeb każdej osoby zindywidualizowanej pomocy.

Czy prawidłowe jest przyznanie świadczeń z zfśs na podstawie rozmowy z pracodawcą

Przepisy nie określają formy (ustna czy pisemna), w jakiej pracodawca jest zobowiązany weryfikować sytuację rodzinną, materialną i życiową pracowników ubiegających się o świadczenia z zfśs. Ustawodawca nie przesądził też o najwłaściwszym kryterium do oceny tej sytuacji. Pozostawił tę kwestię do dyspozycji pracodawcy i pracowników.

Kryteria decydujące o wysokości dofinansowania do „wczasów pod gruszą”

Czy komisja socjalna, przyznając środki z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych na „wczasy pod gruszą”, może brać pod uwagę to, że pracownik jest zatrudniony na niepełny etat? Czy przez to może on otrzymać mniej, czy jedynym kryterium powinna być sytuacja materialna? Czy zwrot za „wczasy pod gruszą” można wypłacić naraz wszystkim pracownikom, czy powinno się wypłacać każdemu osobno przed dwutygodniowym urlopem?

Zasady pisowni oficjalnych e-maili

Jakie są zasady pisowni oficjalnych e-maili? Od tego, jak będzie skonstruowana nasza wiadomość, zależy zwykle to, czy pracodawca na nią odpowie. Czy stać nas na to, aby robić błędy albo popełniać komunikacyjne gafy?

Savoir-vivre rozmów telefonicznych

Poznaj savoir-vivre rozmów telefonicznych. Rozmowy telefoniczne stanowią nieodłączną część komunikacji, również biznesowej.

Najgorsi szefowie firm

Sydney Finkelstein od kilku lat przygotowuje i publikuje ranking najgorszych prezesów/dyrektorów generalnych firm. W poprzedniej edycji na liście znalazł się np. szef firmy Hewlett-Packard, a w najnowszym rankingu, np. Andrea Jung, była prezes koncernu Avon. Jakie są najważniejsze kryteria, którymi się kieruje, prowadząc badanie?

REKLAMA