REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zintegrować się z nowymi pracownikami?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 MonsterPolska.pl
lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą
 Bartosz Struzik
Dyrektor Zarządzający internetowego serwisu pracy MonsterPolska.pl, polskiego oddziału międzynarodowej grupy Monster.com.
Jak zintegrować się z nowymi pracownikami?
Jak zintegrować się z nowymi pracownikami?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Każda osoba rozpoczynająca pracę musi się postarać by odnaleźć się w niej i zrobić dobre wrażenie. Zobacz jak unikać podstawowych błędów by zintegrować się z zespołem.

Przetrwałeś pierwszy dzień w nowej firmie? Brawo! A teraz skup się na tym, jak stać się cenionym członkiem zespołu. Unikaj błędów nowicjusza, a pójdzie ci jak z płatka.

REKLAMA

Każdy nowy pracownik, niezależnie od tego, na jakie stanowisko przychodzi, musi się postarać. Wchodzi do zgranego, dobrze działającego zespołu. To on musi zaskarbić sobie sympatię współpracowników, nie na odwrót.

Dowiedz się, z kim pracujesz

Informacja to władza – mówią politycy i mają rację. Kiedy jest się dobrze przygotowanym, mało co może zaskoczyć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Redakcja poleca: Personel i Zarządzanie

REKLAMA

„Warto wiedzieć, z kim się pracuje. Trzeba spróbować ustalić, jak długo jego poszczególni członkowie są w firmie, jakie piastują stanowiska, gdzie pracowali wcześniej. Słowem, jak wygląda hierarchia. To pomaga odnaleźć się w zespole.” – mówi Bartosz Struzik, ekspert międzynarodowego serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl.

Byle tylko subtelnie - te informacje można wyłuskać z ogólnej rozmowy, w żadnym wypadku nie wolno wypytywać. Dobrze wiedzieć, kogo łączą romantyczne relacje, by niechcący nie wejść między partnerów.

Polecamy serwis: HRM

Prędzej czy później zacznie się integrowanie także poza pracą. Wspólne wyjścia to dobry sposób na to, by się bliżej poznać. Ale jest haczyk. Im dłużej trwa impreza, tym rośnie ryzyko przekroczenia granicy między tym, co zawodowe a prywatne. Warto dbać o reputację osoby, która chętnie się integruje, ale zawsze wie, kiedy skończyć zabawę. Szczególnie, kiedy w imprezie uczestniczy szef. Spoufalanie się z przełożonym to zdecydowanie zły pomysł.

Ważne też by od początku rozumieć, czego się oczekuje po tych znajomościach. W pracy nie chodzi o to, by wszystkich lubić. Liczą się efektywne, zawodowe relacje. Emocje i uczucia trzeba odłożyć na bok.

Każdy ma swoje ograniczenia

W pierwszych dniach nowej pracy twoim największym wrogiem możesz być ty sam. Większość nowicjuszy popełnia kilka błędów, które prowadzą do niepowodzeń i frustracji. 

Przede wszystkim: wygórowane oczekiwania. Chcemy za dużo i za szybko. Lepiej być realistą, odnośnie tego, co jest się w stanie osiągnąć w pierwszych miesiącach. Mierzyć siły na zamiary. Trzeba też stanowczo reagować, gdy nierealnych wyników oczekuje przełożony.

Do zguby może doprowadzić też przeświadczenie, że zna się wszystkie odpowiedzi. Lepiej dobrze się zastanowić, zanim wyda się o czymś kategoryczny sąd i nie wyciągać pochopnych wniosków. Pomyśl więc dwa razy, zanim skrytykujesz jakiś program albo narzędzie – możesz rozmawiać z osoba, która je tworzyła. Nikt przecież nie chce wyjść na aroganta lub mądralę.

I w końcu: uwaga na przepracowywanie się.

„By zrobić dobre wrażenie, nowi pracownicy biorą na siebie więcej niż trzeba. To zła taktyka. Mądrzej jest wziąć się tylko za to, co umie się zrobić dobrze. I zostawić sobie trochę więcej czasu na wypadek, gdyby coś poszło nie po naszej myśli.” – dodaje ekspert MonsterPolska.pl.

Dlatego warto upewnić się, że to, co się robi, robi się dobrze. I, że szef zdaje sobie z tego sprawę.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wyzwania dla pracodawców w zakresie wynagrodzeń. Zmiany pomogą zmniejszyć rotację pracowników

Połowa polskich pracowników uważa, że zarabia za mało. To powód dużej rotacji pracowników. Jakie wyzwania stoją przed pracodawcami? Co muszą zmienić, aby zmniejszyć rotację w firmie?

Raz w roku 14 dni z rzędu urlopu wypoczynkowego? Czy to obowiązek pracownika?

Czy pracownik musi raz w roku kalendarzowym wykorzystać 14 dni urlopu wypoczynkowego z rzędu? Zgodnie z art. 162 Kodeksu pracy na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części, ale co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł: nowe przepisy już w mocy. Poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł. Aż 9. krotnie poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Kto zyska a kto straci i dlaczego tak się stało? Ustawodawca reaguje na bieżącą sytuację na rynku pracy. Tym samym znowelizowano najistotniejszą ustawą w obszarze ubezpieczeń społecznych jaką jest ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 350, dalej jako: ustawa). Zatem za co można nałożyć taką grzywnę?

Sprawdź, którym liderem jesteś: kontroler, terapeuta, mesjasz, eko-lider [Zarządzanie]

Dr Simon Western wyróżnia 4 typy liderów w firmach: terapeuta, mesjasz, kontroler i eko-lider. Który typ przywództwa został uszyty na miarę naszych czasów? Sprawdź, którym typem lidera jesteś.

REKLAMA

Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Co się zmieni?

94% kandydatów do pracy przez brak widełek płacowych w ogłoszeniu rezygnuje z aplikowania, nawet jeśli oferta jest atrakcyjna dla rozwoju ich ścieżki kariery. Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Co to oznacza? Czy podanie widełek płacowych w ogłoszeniach o pracę będzie obowiązkowe?

Lipiec 2025: jakie zmiany i ważne daty w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych?

Lipiec 2025 r. przyniósł ważne zmiany w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych. Zmiany mają wpływ na sytuację pracowników, pracodawców, osób z niepełnosprawnościami, przedsiębiorców, osób bezrobotnych, stażystów i dla wielu innych grup. Wchodzi w życie sporo nowych przepisów - jedne są bardziej niszowe - bo dotyczące np. zatrudnienia w służbach, a drugie mniej, odnoszące się do wielu osób. Przypominamy też jakie są ważne terminy kadrowo-płacowe, które powinny być dochowane w lipcu 2025 r.

Czy certyfikacja ISO nadal ma sens?

Zarządzanie jakością, zarządzanie środowiskowe, systemy zapewniania bezpieczeństwa i higieny pracy czy czystości mikrobiologicznej – nowoczesne organizacje, szczególnie te, działające globalnie, porządkują wewnętrzne procesy własnymi procedurami. Czy w tej sytuacji certyfikacja ISO nadal ma sens? – Bez wątpienia. I to nie tylko po to, żeby zwiększyć konkurencyjność i wiarygodność w oczach kontrahentów – przekonuje Katarzyna Petrusiewicz, ekspert CWS Workwear.

Najbardziej szanowane zawody 2025. B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę

Jakie zawody są obecnie najbardziej szanowane przez społeczeństwo? Na końcu listy znajdują się posłowie, europosłowie, samorządowcy, influencerzy i youtuberzy. Zmienia się idealna wizja pracy - B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę.

REKLAMA

Pracodawca powinien redukować przebodźcowanie pracowników [SPOSOBY]

Współcześnie pracujemy za dużo, za głośno i za szybko. Wpływa to na przebodźcowanie, co z kolei powoduje niezdolność do koncentracji, złe samopoczucie, a nawet problemy psychiczne. Raport Pracuj.pl “Neurokomfort w pracy i rekrutacji, czyli przed jakimi wyzwaniami stajemy jako neuroróżnorodni w świecie pełnym bodźców” przedstawia problem i podaje pracodawcom sposoby na redukowanie przebodźcowania pracowników.

Uwaga! Komunikat ZUS: Od 1 lipca 2025 nowy kod ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych na stażu. Sprawdź, jak rozliczać 09 21 i 09 20

ZUS przypomina: od 1 lipca 2025 r. obowiązuje nowy kod tytułu ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych pobierających stypendium z urzędu pracy. Zmiana wynika z nowelizacji rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

REKLAMA