REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Employer branding jako wyzwanie organizacji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Sylwia Rudek
Employer branding jako wyzwanie organizacji /Fot. Fotolia
Employer branding jako wyzwanie organizacji /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Employer branding, czyli tworzenie wizerunku marki odpowiedzialnej i społecznie pożądanej, nie jest łatwym zadaniem, ale na pewno opłacalnym. Coraz więcej firm dostrzega związek między strategicznym kształtowaniem wizerunku pracodawcy a pozyskiwaniem najlepszych pracowników.

Czym jest employer branding?

Employer branding to długoterminowa współpraca działów HR, PR i marketingu mająca na celu utworzenie i utrzymanie wizerunku pracodawcy jako przedsiębiorstwa odpowiedzialnego. Ideą employer brandingu jest zbudowanie pozytywnego wizerunku wewnątrz firmy, czyli wśród osób w niej zatrudnionych, i na zewnątrz, czyli wśród potencjalnych kandydatów, przyszłych klientów i partnerów biznesowych.

REKLAMA

Autopromocja

Trudne wyzwanie

Zanim organizacja określi własne i niepowtarzalne wartości, powinna przyjrzeć się konkurencji i ocenić, na czym ona opiera swoją wyjątkowość. Następnie należy skonfrontować, czym różni się wizerunek rzeczywisty od pożądanego i ustalić kroki, jakie trzeba zrealizować, aby cel został osiągnięty, a wizerunek pożądany stał się rzeczywistym. Niezwykle istotnym zadaniem jest ocena pakietu korzyści, który pracodawca oferuje pracownikom (Employee Value Proposition). Pakiet ten ma ogromny wpływ na jakość pracy każdego pracownika. Jeżeli zatrudniony oceni, że korzyści, które otrzymuje od firmy są proporcjonalne do ceny wysiłku, jaki wkłada w pracę, wówczas motywacja takiego pracownika będzie większa. Gdy pracownik jest zaangażowany, wykonuje zadania skuteczniej, a to przekłada się bezpośrednio na sukces firmy. Jednak, gdy pracownik określa swój wkład jako większy niż zapłata jaką otrzymuje (w postaci pensji i benefitów), wówczas motywacja spada i firma zaczyna zmagać się z dużą rotacją pracowników.

Wewnętrzny employer branding

Tak samo jak zatrudnienie dobrze wykonujących swoje obowiązki pracowników ważna jest ich pozytywna opinia na temat pracy i pracodawcy. To właśnie pracownicy są fundamentami organizacji, a zadowoleni są najlepszą reklamą firmy. Strategia employer brandingowa zakłada stworzenie możliwie jak najlepszych warunków pracy i rozwoju dla każdego pracownika. Dbałość o zatrudnionych widoczna jest na każdym etapie zatrudnienia, od przeprowadzanych rozmów rekrutacyjnych, aż do zwolnień. Inwestycja w działania employer brandingowe przynosi pracodawcy korzyści – kierując się odpowiednimi wartościami, firmy są w stanie pozyskać najlepszych ludzi na rynku. Dobry pracownik to taki, który identyfikuje się z założeniami firmy, rozumie i popiera jej filozofię, ale przede wszystkim odczuwa satysfakcję z wykonywanej pracy.

Jak przekazać pracownikowi decyzję o zwolnieniu?

Zewnętrzny employer branding

Przed przystąpieniem do działań należy określić grupę docelową, do której kierowana jest komunikacja. Inne komunikaty stosuje się w przypadku osób młodych, a innymi drogami dociera się do starszych. Coraz więcej pracodawców wykorzystuje nowe media do budowania strategii marki. Jedną z form promocji marki w internecie są rozbudowane i doskonale zarządzane profile na serwisach społecznościowych. Często to one właśnie są pierwszym kontaktem z firmą i od jakości treści na nich umieszczanych, sposobu kierowania stroną i komunikowania się poprzez nią z potencjalnymi klientami zależy stosunek społeczny do organizacji. W środowiskach akademickich popularne jest zatrudnianie przez firmy ambasadorów marki, czyli studentów, którzy mają za zadanie informować o możliwościach ewentualnej współpracy i udzielać odpowiedzi na wszelkie pytania związane z działalnością firmy. Ambasadorzy najpierw prowadzą komunikację ze studentami, by następnie przekazać firmom opinie studentów na temat ich oferty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Korzyści z employer brandingu

Skutecznie prowadzony employer branding prowadzi do zdobycia i utrzymania przewagi konkurencyjnej na rynku. Dzięki większej znajomości firmy wyłącznie zaciekawieni ofertą kandydaci wysyłają aplikacje i CV. Wyższa jakość nadsyłanych CV zdecydowanie skraca czas rekrutacji i obniża jej koszty. W budowaniu wizerunku pracodawcy chodzi nie tylko o zatrudnienie, ale przede wszystkim zatrzymanie prawdziwych talentów. Pracownicy zadowoleni z pracy, o większej motywacji skuteczniej przykładają się do sukcesu firmy. Poza tym, mniej negatywnych opinii o pracodawcy podnosi prestiż firmy, której łatwiej zabiegać o nowych klientów i partnerów biznesowych.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wszystkie weekendy z wolnym piątkiem: ta grupa gotowa przejść na czterodniowy tydzień pracy natychmiast

90 proc. profesjonalistów chce pracować w modelu czterodniowego tygodnia pracy, o ile nie wpłynie to na ich zarobki. Jako największe korzyści skróconego tygodnia pracy specjaliści wskazują więcej czasu wolnego oraz poprawę ogólnej satysfakcji z życia Jako największe zagrożenia – obniżenie wynagrodzenia oraz pracę w nadgodzinach.

Najmłodsi pracownicy niechętnie idą na zwolnienie lekarskie, dlaczego

Pracownicy z pokolenia Z czyli do 29. roku życia) rzadziej korzystają ze zwolnień lekarskich niż ich starsi współpracownicy. Dane z audytów absencji chorobowej przeprowadzonych w przedsiębiorstwach na terenie całej Polski w okresie ostatnich kilkunastu miesięcy pokazują jasno, że najmłodsza grupa pracowników charakteryzuje się najniższym poziomem nieobecności z powodów zdrowotnych.

Zetki chcą pracować z sensem, w dobrej atmosferze i za dużą kasę

Dla pokolenia Z zaangażowanie w pracę naprawdę ma znaczenie. Z kolei 40 procent młodych mówi, że bardzo się stara w codziennych obowiązkach, a kolejne 42 procent twierdzi, że nie zawsze wszystko wychodzi im idealnie. 57 proc. młodych wskazuje pieniądze jako kluczowy czynnik wyboru pracodawcy i motywacji. Ale to nie wystarczy.

Ksiądz: 6000 zł, biskup: 10000 zł, a zakonnica ...300 zł? Zarobki i emerytury duchownych 2025

Jak wyglądają finanse duchowieństwa w Polsce? Najnowsze dane pokazują, że zarobki i świadczenia kapłanów oraz sióstr zakonnych są bardzo zróżnicowane. Prześwietlamy ich miesięczne dochody i zasady przyznawania emerytur, ujawniając pełen obraz finansowy osób duchownych.

REKLAMA

Zaufanie pracowników: jaką jest dla firmy wartością, co zrobić by ją budować

Stwierdzenie, że zaufanie pracowników zwiększa wyniki firmy, nie budzi kontrowersji. Firmy radzą sobie lepiej, gdy ich pracownicy im ufają. Czy można jednak przeliczyć zaufanie na konkretny wynik finansowy?

Czy będą zmiany dla osób z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności?

Osoby niepełnosprawne ruchowo w stopniu umiarkowanym czują się dyskryminowane. Z tego powodu do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej skierowano kilka ważnych pytań. Wątpliwości na temat ewentualnych zmian w obowiązujących przepisach rozwiewa Pełnomocnik Rządu do spraw Osób Niepełnosprawnych Łukasz Krasoń.

Czas pracy kadry zarządzającej (kierownicy, dyrektorzy i inni). Czy wszyscy menadżerowie nie mają prawa do nadgodzin? Co wynika z kodeksu pracy i orzecznictwa?

Czas pracy kadry zarządzającej w Polsce podlega szczególnym regulacjom prawnym, które różnią się od zasad obowiązujących pracowników wykonujących zadania operacyjne. Przepisy kodeksu pracy wskazują możliwość wyłączenia menadżerów pełniących funkcje kierownicze z norm dotyczących limitów czasu pracy i rozliczania nadgodzin. W praktyce pojawiają się liczne pytania, jak te zasady stosować, a orzecznictwo sądowe dostarcza cennych wskazówek.

Od 19 czerwca 2025 r. kolosalne podwyżki dla tych pracowników. Rozporządzenie w mocy, po nowemu zarabiają do 23 000 zł a dodatki do 3 400 zł

W wielu tekstach skupiamy się na podwyżkach dla pracowników samorządowych, dla pracowników w budżetówce, w tym nauczycieli, policjantów czy w służbie zdrowia, a warto też pamiętać o innych grupach zawodowych, może bardziej niszowych, ale jednak istniejących od dawna na polskim rynku pracy. Już od 19 czerwca 2025 r. kolosalne podwyżki dla tych pracowników. Rozporządzenie jest w mocy i po nowemu pracownicy zarabiają do 23 000 zł a dodatki do wynagrodzenia to nawet do 3 400 zł. Dla wielu takie stawki to tylko marzenie. Zatem ile zarabia się w KSSiP?

REKLAMA

Niedoszacowane ryzyko w branży budowlanej. Blisko 3,5 tys. wypadków w 2024 r.

W branży budowlanej co roku dochodzi do tysięcy wypadków – w 2024 r. odnotowano 3442 zdarzenia, 78 osób zginęło, a 57 zostało ciężko rannych (dane GUS). Choć główną przyczyną jest błąd ludzki, finansową odpowiedzialność ponoszą pracodawcy. Dzięki rozszerzonej polisie OC możliwe jest przeniesienie roszczeń na ubezpieczyciela, jednak pośrednicy ubezpieczeniowi ostrzegają: firmy często zaniżają sumy gwarancyjne i bagatelizują ryzyko.

Wakacyjna praca nastolatków 2025 [Co mówią przepisy i na co muszą uważać rodzice oraz pracodawcy]

Sezon letni to czas, gdy młodzież chętnie podejmuje się pierwszych zawodowych wyzwań. Jednak zanim nastolatek trafi do pracy w gastronomii, biurze czy przy zbiorach owoców, warto upewnić się, że jego zatrudnienie jest zgodne z prawem. Eksperci Job Impulse przypominają, że przepisy jasno określają, kto, kiedy i w jakich warunkach może pracować w czasie wakacji.

REKLAMA