REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Employer branding jako wyzwanie organizacji

Sylwia Rudek
Employer branding jako wyzwanie organizacji /Fot. Fotolia
Employer branding jako wyzwanie organizacji /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Employer branding, czyli tworzenie wizerunku marki odpowiedzialnej i społecznie pożądanej, nie jest łatwym zadaniem, ale na pewno opłacalnym. Coraz więcej firm dostrzega związek między strategicznym kształtowaniem wizerunku pracodawcy a pozyskiwaniem najlepszych pracowników.

Czym jest employer branding?

Employer branding to długoterminowa współpraca działów HR, PR i marketingu mająca na celu utworzenie i utrzymanie wizerunku pracodawcy jako przedsiębiorstwa odpowiedzialnego. Ideą employer brandingu jest zbudowanie pozytywnego wizerunku wewnątrz firmy, czyli wśród osób w niej zatrudnionych, i na zewnątrz, czyli wśród potencjalnych kandydatów, przyszłych klientów i partnerów biznesowych.

REKLAMA

REKLAMA

Trudne wyzwanie

Zanim organizacja określi własne i niepowtarzalne wartości, powinna przyjrzeć się konkurencji i ocenić, na czym ona opiera swoją wyjątkowość. Następnie należy skonfrontować, czym różni się wizerunek rzeczywisty od pożądanego i ustalić kroki, jakie trzeba zrealizować, aby cel został osiągnięty, a wizerunek pożądany stał się rzeczywistym. Niezwykle istotnym zadaniem jest ocena pakietu korzyści, który pracodawca oferuje pracownikom (Employee Value Proposition). Pakiet ten ma ogromny wpływ na jakość pracy każdego pracownika. Jeżeli zatrudniony oceni, że korzyści, które otrzymuje od firmy są proporcjonalne do ceny wysiłku, jaki wkłada w pracę, wówczas motywacja takiego pracownika będzie większa. Gdy pracownik jest zaangażowany, wykonuje zadania skuteczniej, a to przekłada się bezpośrednio na sukces firmy. Jednak, gdy pracownik określa swój wkład jako większy niż zapłata jaką otrzymuje (w postaci pensji i benefitów), wówczas motywacja spada i firma zaczyna zmagać się z dużą rotacją pracowników.

Wewnętrzny employer branding

Tak samo jak zatrudnienie dobrze wykonujących swoje obowiązki pracowników ważna jest ich pozytywna opinia na temat pracy i pracodawcy. To właśnie pracownicy są fundamentami organizacji, a zadowoleni są najlepszą reklamą firmy. Strategia employer brandingowa zakłada stworzenie możliwie jak najlepszych warunków pracy i rozwoju dla każdego pracownika. Dbałość o zatrudnionych widoczna jest na każdym etapie zatrudnienia, od przeprowadzanych rozmów rekrutacyjnych, aż do zwolnień. Inwestycja w działania employer brandingowe przynosi pracodawcy korzyści – kierując się odpowiednimi wartościami, firmy są w stanie pozyskać najlepszych ludzi na rynku. Dobry pracownik to taki, który identyfikuje się z założeniami firmy, rozumie i popiera jej filozofię, ale przede wszystkim odczuwa satysfakcję z wykonywanej pracy.

Jak przekazać pracownikowi decyzję o zwolnieniu?

REKLAMA

Zewnętrzny employer branding

Przed przystąpieniem do działań należy określić grupę docelową, do której kierowana jest komunikacja. Inne komunikaty stosuje się w przypadku osób młodych, a innymi drogami dociera się do starszych. Coraz więcej pracodawców wykorzystuje nowe media do budowania strategii marki. Jedną z form promocji marki w internecie są rozbudowane i doskonale zarządzane profile na serwisach społecznościowych. Często to one właśnie są pierwszym kontaktem z firmą i od jakości treści na nich umieszczanych, sposobu kierowania stroną i komunikowania się poprzez nią z potencjalnymi klientami zależy stosunek społeczny do organizacji. W środowiskach akademickich popularne jest zatrudnianie przez firmy ambasadorów marki, czyli studentów, którzy mają za zadanie informować o możliwościach ewentualnej współpracy i udzielać odpowiedzi na wszelkie pytania związane z działalnością firmy. Ambasadorzy najpierw prowadzą komunikację ze studentami, by następnie przekazać firmom opinie studentów na temat ich oferty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Korzyści z employer brandingu

Skutecznie prowadzony employer branding prowadzi do zdobycia i utrzymania przewagi konkurencyjnej na rynku. Dzięki większej znajomości firmy wyłącznie zaciekawieni ofertą kandydaci wysyłają aplikacje i CV. Wyższa jakość nadsyłanych CV zdecydowanie skraca czas rekrutacji i obniża jej koszty. W budowaniu wizerunku pracodawcy chodzi nie tylko o zatrudnienie, ale przede wszystkim zatrzymanie prawdziwych talentów. Pracownicy zadowoleni z pracy, o większej motywacji skuteczniej przykładają się do sukcesu firmy. Poza tym, mniej negatywnych opinii o pracodawcy podnosi prestiż firmy, której łatwiej zabiegać o nowych klientów i partnerów biznesowych.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Nawet 50 tys. zł kary za nielegalne zatrudnienie i do 6000 zł mandatu za pracownika za pozorny outsourcing. O tym nie wiedzą pracodawcy

Przeciwdziałanie patologiom rynku pracy, walka z wyzyskiem i realne zabezpieczenie praw cudzoziemców to główne cele nowych przepisów, które już obowiązują. Państwowa Inspekcja Pracy oraz Straż Graniczna otrzymały szersze uprawnienia kontrolne, w tym możliwość nakładania kar, mandatów i kierowania wniosków o ukaranie do sądu. W ograniczaniu nielegalnego zatrudnienia mają pomóc również nowe zasady dla agencji pracy m.in. 2-letni okres karencji dotyczący świadczenia usług na rzecz zatrudniania cudzoziemców. O czym jeszcze muszą wiedzieć pracodawcy, którzy w szczególnie gorącym okresie przedświątecznym szukają rąk do pracy „na już”?

Czy można zatrudniać młodocianych do pracy w niskich temperaturach? Przepisy BHP szczególnie chronią młodych pracowników

Czy można zatrudniać młodocianych do pracy w niskich temperaturach? Przepisy BHP szczególnie chronią młodych pracowników. Reguluje to rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2023 r. w sprawie wykazu prac wzbronionych młodocianym i warunków ich zatrudniania przy niektórych z tych prac.

6140,20 zł: nowa kwota graniczna przychodu emeryta i rencisty od grudnia 2025 r. do lutego 2026 r. i kwota graniczna przychodu w całym 2025 r. [ZUS]

6140,20 zł - tyle emeryci i renciści mogą dorabiać do emerytury bez żadnych konsekwencji dla swojego głównego świadczenia. Nowe kwoty dorabiania obowiązują od grudnia 2025 r. do lutego 2026 r. Ile wynoszą kwoty graniczne przychodu w całym 2025 r.?

Bielizna ochronna trudnopalna – wymóg prawny czy standard najlepszej praktyki? [Rozporządzenie UE]

Z perspektywy zapewnienia efektywnej i kompletnej ochrony pracownikom w obszarach zagrożonych wybuchem, noszenie bielizny o właściwościach trudnopalnych jest uznawane za bezwzględnie konieczne. Chociaż polskie ramy prawne mogą nie zawierać bezpośredniego i jednoznacznego przepisu nakazującego wprost stosowanie bielizny trudnopalnej pod odzieżą ochronną, obowiązek ten wynika pośrednio z ogólnych regulacji dotyczących bezpieczeństwa pracy. Producenci środków ochrony indywidualnej (ŚOI) są zobowiązani do przestrzegania unijnych wymagań określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/425 oraz odpowiednich norm branżowych.

REKLAMA

36 miliardów zł rocznie strat dla polskiej gospodarki. Tyle kosztuje nas pandemia XXI wieku!

36 miliardów zł rocznie strat dla polskiej gospodarki. Tyle kosztuje nas pandemia XXI wieku! W ubiegłym roku NFZ przeznaczył ponad 4 mld zł na koszty leczenia chorób bezpośrednio związanych z nadwagą i otyłością, takich jak cukrzyca typu 2, choroby układu krążenia czy zwyrodnienia stawów. To tylko wierzchołek góry lodowej i część prawdziwego kosztu. Według raportu Najwyższej Izby Kontroli, całkowity koszt otyłości dla polskiej gospodarki sięga 36 miliardów złotych rocznie. Współczesne środowisko, pełne wysoko przetworzonej żywności, pracy siedzącej i stresu, jest „otyłotwórcze”. Jak pokazują analizy ekspertów zawarte w książce „OTYŁOŚĆ, Zdrowie, Zrównoważony Rozwój”, urbanizacja, automatyzacja i łatwy dostęp do kalorycznych produktów stworzyły warunki, w których organizm człowieka, ewolucyjnie przystosowany do niedoboru, nie radzi sobie z nadmiarem.

Reforma PIP może zdestabilizować polski sektor IT. SoDA apeluje o pilne korekty projektu

Polska branża technologiczna alarmuje: projekt reformy Państwowej Inspekcji Pracy, zakładający administracyjną i natychmiast wykonalną możliwość ustalania istnienia stosunku pracy przez inspektorów PIP, może doprowadzić do poważnych zakłóceń w funkcjonowaniu firm technologicznych i osłabić konkurencyjność całej polskiej gospodarki cyfrowej. SoDA - Organizacja Pracodawców Usług IT, zrzeszająca blisko 120 firm i ponad 30 tysięcy specjalistów – przedstawia stanowisko, które szczegółowo analizuje skutki zmian i wskazuje, że projekt w obecnym kształcie stoi w sprzeczności z realiami rynkowymi oraz wieloletnią polityką państwa.

Pracownicy 50 plus zachwyceni uchwałą Sądu Najwyższego: takie prawo to ogromny przywilej. Wreszcie jest jednolite stanowisko co do ochrony przedemerytalnej

W dniu 30 września 2025 r. Sąd Najwyższy w składzie siedmiu sędziów podjął uchwałę, która porządkuje sporne dotąd zasady ochrony przedemerytalnej. Powinni się nią zainteresować zwłaszcza pracownicy po 50. roku życia, bo może bezpośrednio przesądzać o tym, czy pracodawca będzie mógł wypowiedzieć im umowę o pracę, czy też będzie miał zakaz wypowiadania. Orzeczenie zapadło ​w zakresie analizy zagadnienia prawnego i pytania zadanego przez Sąd Okręgowy: czy zakaz wypowiedzenia z art. 39 Kodeksu Pracy dotyczy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony także wówczas, gdy umowę zawarto na okres, który upływa przed osiągnięciem przez pracownika wieku emerytalnego?

Co za wieści z ZUS! Dotyczy to już 1 mln osób. Czy jesteś na tej liście?

Co za wieści z ZUS! Dotyczy to już 1 mln osób. Czy jesteś na tej liście? Chodzi o udogodnienie, które dostępne jest w ZUS już od 2022 r.. Co istotne jest przeznaczone dla osób ubezpieczonych, świadczeniobiorców i osób mogących skorzystać z programów świadczeń dla rodziny.

REKLAMA

Kiedy pracodawca musi zgodzić się na przesunięcie terminu urlopu, a kiedy nie? Jest kilka reguł, które trzeba zastosować

Czy termin raz zaplanowanego urlopu wypoczynkowego można zmienić? To zależy od kilku okoliczności. W jednych zakładach pracy nie ma z tym problemów, a w innych niezbędne jest spełnienie warunków wynikających z przepisów.

0,04 proc. wartości aktywów netto za udział w Portalu PPK. Czy będzie niższa stawka opłaty? Jest projekt rozporządzenia

Jest pomysł Ministerstwa Finansów, aby obniżyć stawkę opłaty za udział w Portalu PPK. Zamiast obecnych 0,05 proc. wartości aktywów netto zgromadzonych w programie byłoby 0,04 proc. Jest projekt rozporządzenia.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA