REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Employer branding jako wyzwanie organizacji

Sylwia Rudek
Employer branding jako wyzwanie organizacji /Fot. Fotolia
Employer branding jako wyzwanie organizacji /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Employer branding, czyli tworzenie wizerunku marki odpowiedzialnej i społecznie pożądanej, nie jest łatwym zadaniem, ale na pewno opłacalnym. Coraz więcej firm dostrzega związek między strategicznym kształtowaniem wizerunku pracodawcy a pozyskiwaniem najlepszych pracowników.

Czym jest employer branding?

Employer branding to długoterminowa współpraca działów HR, PR i marketingu mająca na celu utworzenie i utrzymanie wizerunku pracodawcy jako przedsiębiorstwa odpowiedzialnego. Ideą employer brandingu jest zbudowanie pozytywnego wizerunku wewnątrz firmy, czyli wśród osób w niej zatrudnionych, i na zewnątrz, czyli wśród potencjalnych kandydatów, przyszłych klientów i partnerów biznesowych.

REKLAMA

Autopromocja

Trudne wyzwanie

Zanim organizacja określi własne i niepowtarzalne wartości, powinna przyjrzeć się konkurencji i ocenić, na czym ona opiera swoją wyjątkowość. Następnie należy skonfrontować, czym różni się wizerunek rzeczywisty od pożądanego i ustalić kroki, jakie trzeba zrealizować, aby cel został osiągnięty, a wizerunek pożądany stał się rzeczywistym. Niezwykle istotnym zadaniem jest ocena pakietu korzyści, który pracodawca oferuje pracownikom (Employee Value Proposition). Pakiet ten ma ogromny wpływ na jakość pracy każdego pracownika. Jeżeli zatrudniony oceni, że korzyści, które otrzymuje od firmy są proporcjonalne do ceny wysiłku, jaki wkłada w pracę, wówczas motywacja takiego pracownika będzie większa. Gdy pracownik jest zaangażowany, wykonuje zadania skuteczniej, a to przekłada się bezpośrednio na sukces firmy. Jednak, gdy pracownik określa swój wkład jako większy niż zapłata jaką otrzymuje (w postaci pensji i benefitów), wówczas motywacja spada i firma zaczyna zmagać się z dużą rotacją pracowników.

Wewnętrzny employer branding

Tak samo jak zatrudnienie dobrze wykonujących swoje obowiązki pracowników ważna jest ich pozytywna opinia na temat pracy i pracodawcy. To właśnie pracownicy są fundamentami organizacji, a zadowoleni są najlepszą reklamą firmy. Strategia employer brandingowa zakłada stworzenie możliwie jak najlepszych warunków pracy i rozwoju dla każdego pracownika. Dbałość o zatrudnionych widoczna jest na każdym etapie zatrudnienia, od przeprowadzanych rozmów rekrutacyjnych, aż do zwolnień. Inwestycja w działania employer brandingowe przynosi pracodawcy korzyści – kierując się odpowiednimi wartościami, firmy są w stanie pozyskać najlepszych ludzi na rynku. Dobry pracownik to taki, który identyfikuje się z założeniami firmy, rozumie i popiera jej filozofię, ale przede wszystkim odczuwa satysfakcję z wykonywanej pracy.

Jak przekazać pracownikowi decyzję o zwolnieniu?

Zewnętrzny employer branding

Przed przystąpieniem do działań należy określić grupę docelową, do której kierowana jest komunikacja. Inne komunikaty stosuje się w przypadku osób młodych, a innymi drogami dociera się do starszych. Coraz więcej pracodawców wykorzystuje nowe media do budowania strategii marki. Jedną z form promocji marki w internecie są rozbudowane i doskonale zarządzane profile na serwisach społecznościowych. Często to one właśnie są pierwszym kontaktem z firmą i od jakości treści na nich umieszczanych, sposobu kierowania stroną i komunikowania się poprzez nią z potencjalnymi klientami zależy stosunek społeczny do organizacji. W środowiskach akademickich popularne jest zatrudnianie przez firmy ambasadorów marki, czyli studentów, którzy mają za zadanie informować o możliwościach ewentualnej współpracy i udzielać odpowiedzi na wszelkie pytania związane z działalnością firmy. Ambasadorzy najpierw prowadzą komunikację ze studentami, by następnie przekazać firmom opinie studentów na temat ich oferty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Korzyści z employer brandingu

Skutecznie prowadzony employer branding prowadzi do zdobycia i utrzymania przewagi konkurencyjnej na rynku. Dzięki większej znajomości firmy wyłącznie zaciekawieni ofertą kandydaci wysyłają aplikacje i CV. Wyższa jakość nadsyłanych CV zdecydowanie skraca czas rekrutacji i obniża jej koszty. W budowaniu wizerunku pracodawcy chodzi nie tylko o zatrudnienie, ale przede wszystkim zatrzymanie prawdziwych talentów. Pracownicy zadowoleni z pracy, o większej motywacji skuteczniej przykładają się do sukcesu firmy. Poza tym, mniej negatywnych opinii o pracodawcy podnosi prestiż firmy, której łatwiej zabiegać o nowych klientów i partnerów biznesowych.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ważność orzeczeń o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności zostanie wydłużona. Będą nowe przepisy

19 lipca 2024 r. do Sejmu wpłynął projekt nowelizacji ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Dzięki nowym przepisom zostanie wydłużona ważność orzeczeń o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności niemal 400 tys. osób.

Dostosowanie stanowisk pracy wyposażonych w monitory ekranowe - sprawdź, czy Twoje jest odpowiednie

Przepisy bhp wymagają odpowiednio przygotowanych i dostosowanych stanowisk pracy wyposażonych w monitory ekranowe. Sprawdź, czy Twoje stanowisko pracy jest zgodne z przepisami!

Czy pracownik na zwolnieniu lekarskim może wyjechać na urlop

Podczas zwolnienia lekarskiego pracownikowi nie wolno wykonywać żadnej pracy zarobkowej. Ponadto nie może wykorzystywać zwolnienia w sposób niezgodny z jego celem. Czy to oznacza, że podczas choroby pracownik powinien zostać w domu i nie wolno mu wyjechać na urlop?

Wskaźnik waloryzacji na ustawowym minimum. W 2025 r. emerytury i renty wzrosną o 6,78 proc.

6,78 proc. - co najmniej o tyle wzrosną emerytury i renty w przyszłym roku. Rząd pracuje nad rozporządzeniem w sprawie wysokości zwiększenia wskaźnika waloryzacji emerytur i rent w 2025 r.

REKLAMA

Czy 21 lipca to niedziela handlowa?

Czy przedostatnia niedziele lipca to niedziela handlowa? Czy sklepy będą otwarte? 

Składki tylko do ZUS czy do ZUS i OFE. Kończy się czas na podjęcie decyzji

Wkrótce „okno transferowe” pozwalające ubezpieczonym decydować, gdzie ma być przekazywana część ich składki emerytalnej, zostanie zamknięte. O tym, gdzie ma trafiać część składki, mogą decydować mężczyźni, którzy nie ukończyli 55 lat, i kobiety, które nie ukończyły 50 lat.

Wypłata z PPK bez podatku – wystarczy wybrać odpowiedni sposób wypłaty

Środki z PPK można wypłacić bez podatku. Bez względu na to, jaki wariant wypłaty oszczędności uczestnik PPK wybierze – zyski wypracowane przez 25% środków zgromadzonych na jego rachunku PPK będą zwolnione z podatku dochodowego. Rozłożenie wypłaty na co najmniej 120 miesięcznych rat zwalnia z podatku zyski wypracowane przez całość oszczędności. 

Wydłużenie ważności orzeczeń o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności – projekt ustawy

Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Nowelizacja przewiduje wydłużenie ważności orzeczeń o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności maksymalnie o 6 miesięcy.

REKLAMA

Czy pracodawca może zmusić do 14-dniowego urlopu?

Według Kodeksu pracy wymiar urlopu wypoczynkowego wynosi 20 lub 26 dni – w zależności od stażu pracy pracownika. Urlop może być podzielony na części, z których co najmniej jedna powinna trwać nie mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych. Czy 14-dniowy urlop jest obowiązkowy?

4 dni albo 35 godzin tygodnia pracy w Polsce do 2027 roku? Za granicą już testowali a efekty są pozytywne

W oczekiwaniu na zapowiadane przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej  skrócenie tygodniowego czasu pracy w Polsce, warto przyjrzeć się przykładom z innych państw. Dotąd w programach pilotażowych 4-dniowego tygodnia pracy zaobserwowano np. spadek rotacji zatrudnienia o 40 proc., polepszenie dobrostanu pracowników w 82 proc. firm oraz oszczędności dla pracodawców na poziomie niemal 2 mln zł w skali roku. Krótszy tydzień pracy najlepiej przyjął się na Islandii, gdzie 86 proc. pracowników korzysta z niego lub ma taką możliwość. Ale polscy pracodawcy nie są entuzjastami tego rozwiązania. Aż 51 proc. firm uważa, że w ich branży jest ono niemożliwe. Jeżeli nie uda się skrócić tygodnia pracy, to dobrą alternatywą dla 54 proc. Polaków mogłaby być częstsza praca zdalna lub hybrydowa. 

REKLAMA