REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Employer branding jako wyzwanie organizacji

Sylwia Rudek
Employer branding jako wyzwanie organizacji /Fot. Fotolia
Employer branding jako wyzwanie organizacji /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Employer branding, czyli tworzenie wizerunku marki odpowiedzialnej i społecznie pożądanej, nie jest łatwym zadaniem, ale na pewno opłacalnym. Coraz więcej firm dostrzega związek między strategicznym kształtowaniem wizerunku pracodawcy a pozyskiwaniem najlepszych pracowników.

Czym jest employer branding?

Employer branding to długoterminowa współpraca działów HR, PR i marketingu mająca na celu utworzenie i utrzymanie wizerunku pracodawcy jako przedsiębiorstwa odpowiedzialnego. Ideą employer brandingu jest zbudowanie pozytywnego wizerunku wewnątrz firmy, czyli wśród osób w niej zatrudnionych, i na zewnątrz, czyli wśród potencjalnych kandydatów, przyszłych klientów i partnerów biznesowych.

REKLAMA

REKLAMA

Trudne wyzwanie

Zanim organizacja określi własne i niepowtarzalne wartości, powinna przyjrzeć się konkurencji i ocenić, na czym ona opiera swoją wyjątkowość. Następnie należy skonfrontować, czym różni się wizerunek rzeczywisty od pożądanego i ustalić kroki, jakie trzeba zrealizować, aby cel został osiągnięty, a wizerunek pożądany stał się rzeczywistym. Niezwykle istotnym zadaniem jest ocena pakietu korzyści, który pracodawca oferuje pracownikom (Employee Value Proposition). Pakiet ten ma ogromny wpływ na jakość pracy każdego pracownika. Jeżeli zatrudniony oceni, że korzyści, które otrzymuje od firmy są proporcjonalne do ceny wysiłku, jaki wkłada w pracę, wówczas motywacja takiego pracownika będzie większa. Gdy pracownik jest zaangażowany, wykonuje zadania skuteczniej, a to przekłada się bezpośrednio na sukces firmy. Jednak, gdy pracownik określa swój wkład jako większy niż zapłata jaką otrzymuje (w postaci pensji i benefitów), wówczas motywacja spada i firma zaczyna zmagać się z dużą rotacją pracowników.

Wewnętrzny employer branding

Tak samo jak zatrudnienie dobrze wykonujących swoje obowiązki pracowników ważna jest ich pozytywna opinia na temat pracy i pracodawcy. To właśnie pracownicy są fundamentami organizacji, a zadowoleni są najlepszą reklamą firmy. Strategia employer brandingowa zakłada stworzenie możliwie jak najlepszych warunków pracy i rozwoju dla każdego pracownika. Dbałość o zatrudnionych widoczna jest na każdym etapie zatrudnienia, od przeprowadzanych rozmów rekrutacyjnych, aż do zwolnień. Inwestycja w działania employer brandingowe przynosi pracodawcy korzyści – kierując się odpowiednimi wartościami, firmy są w stanie pozyskać najlepszych ludzi na rynku. Dobry pracownik to taki, który identyfikuje się z założeniami firmy, rozumie i popiera jej filozofię, ale przede wszystkim odczuwa satysfakcję z wykonywanej pracy.

Jak przekazać pracownikowi decyzję o zwolnieniu?

REKLAMA

Zewnętrzny employer branding

Przed przystąpieniem do działań należy określić grupę docelową, do której kierowana jest komunikacja. Inne komunikaty stosuje się w przypadku osób młodych, a innymi drogami dociera się do starszych. Coraz więcej pracodawców wykorzystuje nowe media do budowania strategii marki. Jedną z form promocji marki w internecie są rozbudowane i doskonale zarządzane profile na serwisach społecznościowych. Często to one właśnie są pierwszym kontaktem z firmą i od jakości treści na nich umieszczanych, sposobu kierowania stroną i komunikowania się poprzez nią z potencjalnymi klientami zależy stosunek społeczny do organizacji. W środowiskach akademickich popularne jest zatrudnianie przez firmy ambasadorów marki, czyli studentów, którzy mają za zadanie informować o możliwościach ewentualnej współpracy i udzielać odpowiedzi na wszelkie pytania związane z działalnością firmy. Ambasadorzy najpierw prowadzą komunikację ze studentami, by następnie przekazać firmom opinie studentów na temat ich oferty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Korzyści z employer brandingu

Skutecznie prowadzony employer branding prowadzi do zdobycia i utrzymania przewagi konkurencyjnej na rynku. Dzięki większej znajomości firmy wyłącznie zaciekawieni ofertą kandydaci wysyłają aplikacje i CV. Wyższa jakość nadsyłanych CV zdecydowanie skraca czas rekrutacji i obniża jej koszty. W budowaniu wizerunku pracodawcy chodzi nie tylko o zatrudnienie, ale przede wszystkim zatrzymanie prawdziwych talentów. Pracownicy zadowoleni z pracy, o większej motywacji skuteczniej przykładają się do sukcesu firmy. Poza tym, mniej negatywnych opinii o pracodawcy podnosi prestiż firmy, której łatwiej zabiegać o nowych klientów i partnerów biznesowych.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Wynagrodzenia w Polsce wzrosły o 8,2%, ale dysproporcje międzybranżowe pogłębiają się

Wynagrodzenia w Polsce wzrosły o 8,2%, ale dysproporcje międzybranżowe pogłębiają się. Jak się okazuje przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw w Polsce wzrosło o 8,2% rok do roku, osiągając we wrześniu poziom 8750 zł. Firmy technologiczne, produkcyjne i spożywcze przyciągają wykwalifikowanych specjalistów rosnącymi wynagrodzeniami, podczas gdy branże usługowe, mimo większej liczby ofert, wykazują stabilizację płac.

Do wypalenia zawodowego dochodzi cyfrowe przesycenie. Jak im przeciwdziałać? [WYWIAD]

We współczesnym świecie do niebezpieczeństwa wypalenia zawodowego dochodzi wypalenie cyfrowe. Czy to odpowiednia nazwa? Jak im skutecznie przeciwdziałać? Na pytania infor.pl odpowiada dr hab. Andrzej Silczuk.

PPK z aktywami blisko 44 mld zł. PFR Portal PPK zapowiada propozycję podniesienia dopłaty rocznej

PPK bije rekordy – aktywa zbliżają się do 44 mld zł, a liczba uczestników rośnie w tempie trzech osób co cztery minuty. Jak zapowiada Marta Damm-Świerkocka z PFR Portal PPK, podczas przeglądu ustawy w 2026 r. pojawi się propozycja zwiększenia dopłaty rocznej, by wzmocnić długoterminowe oszczędzanie.

Zwolnienie z pracy: jakie przyczyny naprawdę akceptują polskie sądy? Oto lista przyczyn i błędy, które kosztują pracodawców fortunę, a pracownikowi dają szansę na wygraną w sądzie

Każdego roku tysiące Polaków odwołuje się do sądów pracy od wypowiedzenia umowy. Statystyki są bezlitosne – pracodawcy przegrywają mnóstwo spraw, bo nie potrafią właściwie uzasadnić zwolnienia. Co musi zawierać wypowiedzenie, żeby sąd uznał je za zasadne? Jakie przyczyny są akceptowane, a jakie błędy prowadzą do przegranej? Przeanalizowaliśmy orzecznictwo i przygotowaliśmy przewodnik.

REKLAMA

Grudzień 2025: ważne terminy dla kadr i płac. Są nowości - trzeba pamiętać

Grudzień 2025 r. to szczególny czas, koniec roku i wiele różnych rozliczeń. Działy kadry i płac powinny więc pamiętać o kluczowych terminach na grudzień 2025 r. jak i nowych regulacjach prawnych, które wchodzą w życie właśnie w grudniu 2025 r.

Czy dla państwa tak ważne są składki i podatki - że ograniczy wolność pracy na wybranej podstawie? Decyzja PIP ustalająca stosunek pracy - co nowego?

Co z konstytucyjną wolnością pracy, co z wolą stron, co ze swobodą umów z KC, co ze swobodą kształtowania stosunków prawnych - w tym stosunku pracy? W ostatnich tygodniach w Polsce toczą się zażarte dyskusje wokół projektowanej nowelizacji ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy (PIP). Projekt ten, który miał rozszerzyć kompetencje inspektorów pracy, nie został przyjęty na ostatnim posiedzeniu Stałego Komitetu Rady Ministrów. Co jednak ważniejsze – dyskusja wokół tego konkretnego projektu nie kończy się tutaj. W najbliższych tygodniach rządu ponownie podejmie się prac, bo propozycji było wiele, a organizacje pracodawców czekają na zmiany, które mogłyby złagodzić obawy dotyczące pewności prawa i konsekwencji finansowych dla przedsiębiorców, a z drugiej strony związki zawodowe czekają na szerszą ochronę dla zatrudnionych. A co na to wszystko sami zainteresowani?

9 wyższych świadczeń dla pracownika od stycznia 2026 r. To trzeba wiedzieć

Pracownicy będą mieli więcej pieniędzy w kieszeni od stycznia. Wraz ze wzrostem minimalnego wynagrodzenia za pracę rosną inne świadczenia. Oto podwyżka 9. ważnych świadczeń pracowniczych w 2026 r.

Komu rząd da podwyżki w 2026 roku, a kogo pominie? Duża grupa pracowników czuje się oszukana

Rozmowy o podwyżkach zakończyły się fiaskiem. 2 grudnia przy jednym stole zasiedli przedstawiciele rządu, resortów finansowych, strona społeczna i pracodawcy. Mimo pełnego składu nie udało się ustalić absolutnie nic. Nie ma porozumienia w sprawie mechanizmu waloryzacji, nie ma terminu podwyżek, a rząd wciąż nie pokazuje żadnych środków na ich sfinansowanie. Związki mówią o poczuciu zdrady i próbie zamrożenia płac kosztem zwykłych pracowników. Rząd odpowiada, że budżet pęka w szwach. Emocje rosną, konflikt narasta, a cały system wchodzi w najbardziej napięty moment od lat.

REKLAMA

Syndrom oszusta w erze AI: 1/3 pracowników czuje, że oszukuje korzystając ze sztucznej inteligencji

Choć sztuczna inteligencja zwiększa efektywność pracy, aż 34 proc. polskich pracowników czuje, że oszukuje wykonując zadania z pomocą narzędzi AI. Co więcej, 28 proc. z nich ukrywa przed przełożonymi fakt używania tej technologii – podaje raport „Jak pracować, by nie żałować? W dobie rewolucji AI” przygotowany przez portale pracy rocketjobs.pl i justjoin.it oraz Totalizator Sportowy. Eksperci podkreślają, że syndrom oszusta u pracowników to jeden z kosztów psychologicznych rewolucji AI.

Nowość: Rada Rodziny i Demografii już działa. Czy będą nowe świadczenia dla rodzin na skalę 800+? Co nowa Rada da Polakom?

2 grudnia 2025 r. Prezydent RP Karol Nawrocki powołał przy sobie nowy organ doradczy – Radę Rodziny i Demografii. Gremium złożone z ekspertów od polityki społecznej, ekonomii, demografii i socjologii ma wspierać Pałac Prezydencki w tworzeniu długofalowej polityki rodzinnej i odpowiedzi na narastający kryzys demograficzny w Polsce.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA