REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Employer branding jako wyzwanie organizacji

Sylwia Rudek
Employer branding jako wyzwanie organizacji /Fot. Fotolia
Employer branding jako wyzwanie organizacji /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Employer branding, czyli tworzenie wizerunku marki odpowiedzialnej i społecznie pożądanej, nie jest łatwym zadaniem, ale na pewno opłacalnym. Coraz więcej firm dostrzega związek między strategicznym kształtowaniem wizerunku pracodawcy a pozyskiwaniem najlepszych pracowników.

Czym jest employer branding?

Employer branding to długoterminowa współpraca działów HR, PR i marketingu mająca na celu utworzenie i utrzymanie wizerunku pracodawcy jako przedsiębiorstwa odpowiedzialnego. Ideą employer brandingu jest zbudowanie pozytywnego wizerunku wewnątrz firmy, czyli wśród osób w niej zatrudnionych, i na zewnątrz, czyli wśród potencjalnych kandydatów, przyszłych klientów i partnerów biznesowych.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Trudne wyzwanie

Zanim organizacja określi własne i niepowtarzalne wartości, powinna przyjrzeć się konkurencji i ocenić, na czym ona opiera swoją wyjątkowość. Następnie należy skonfrontować, czym różni się wizerunek rzeczywisty od pożądanego i ustalić kroki, jakie trzeba zrealizować, aby cel został osiągnięty, a wizerunek pożądany stał się rzeczywistym. Niezwykle istotnym zadaniem jest ocena pakietu korzyści, który pracodawca oferuje pracownikom (Employee Value Proposition). Pakiet ten ma ogromny wpływ na jakość pracy każdego pracownika. Jeżeli zatrudniony oceni, że korzyści, które otrzymuje od firmy są proporcjonalne do ceny wysiłku, jaki wkłada w pracę, wówczas motywacja takiego pracownika będzie większa. Gdy pracownik jest zaangażowany, wykonuje zadania skuteczniej, a to przekłada się bezpośrednio na sukces firmy. Jednak, gdy pracownik określa swój wkład jako większy niż zapłata jaką otrzymuje (w postaci pensji i benefitów), wówczas motywacja spada i firma zaczyna zmagać się z dużą rotacją pracowników.

Wewnętrzny employer branding

Tak samo jak zatrudnienie dobrze wykonujących swoje obowiązki pracowników ważna jest ich pozytywna opinia na temat pracy i pracodawcy. To właśnie pracownicy są fundamentami organizacji, a zadowoleni są najlepszą reklamą firmy. Strategia employer brandingowa zakłada stworzenie możliwie jak najlepszych warunków pracy i rozwoju dla każdego pracownika. Dbałość o zatrudnionych widoczna jest na każdym etapie zatrudnienia, od przeprowadzanych rozmów rekrutacyjnych, aż do zwolnień. Inwestycja w działania employer brandingowe przynosi pracodawcy korzyści – kierując się odpowiednimi wartościami, firmy są w stanie pozyskać najlepszych ludzi na rynku. Dobry pracownik to taki, który identyfikuje się z założeniami firmy, rozumie i popiera jej filozofię, ale przede wszystkim odczuwa satysfakcję z wykonywanej pracy.

Jak przekazać pracownikowi decyzję o zwolnieniu?

REKLAMA

Zewnętrzny employer branding

Przed przystąpieniem do działań należy określić grupę docelową, do której kierowana jest komunikacja. Inne komunikaty stosuje się w przypadku osób młodych, a innymi drogami dociera się do starszych. Coraz więcej pracodawców wykorzystuje nowe media do budowania strategii marki. Jedną z form promocji marki w internecie są rozbudowane i doskonale zarządzane profile na serwisach społecznościowych. Często to one właśnie są pierwszym kontaktem z firmą i od jakości treści na nich umieszczanych, sposobu kierowania stroną i komunikowania się poprzez nią z potencjalnymi klientami zależy stosunek społeczny do organizacji. W środowiskach akademickich popularne jest zatrudnianie przez firmy ambasadorów marki, czyli studentów, którzy mają za zadanie informować o możliwościach ewentualnej współpracy i udzielać odpowiedzi na wszelkie pytania związane z działalnością firmy. Ambasadorzy najpierw prowadzą komunikację ze studentami, by następnie przekazać firmom opinie studentów na temat ich oferty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Korzyści z employer brandingu

Skutecznie prowadzony employer branding prowadzi do zdobycia i utrzymania przewagi konkurencyjnej na rynku. Dzięki większej znajomości firmy wyłącznie zaciekawieni ofertą kandydaci wysyłają aplikacje i CV. Wyższa jakość nadsyłanych CV zdecydowanie skraca czas rekrutacji i obniża jej koszty. W budowaniu wizerunku pracodawcy chodzi nie tylko o zatrudnienie, ale przede wszystkim zatrzymanie prawdziwych talentów. Pracownicy zadowoleni z pracy, o większej motywacji skuteczniej przykładają się do sukcesu firmy. Poza tym, mniej negatywnych opinii o pracodawcy podnosi prestiż firmy, której łatwiej zabiegać o nowych klientów i partnerów biznesowych.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Nie 4 tys., a 7 tys. zł zasiłku pogrzebowego z ZUS od 2026 r. Długo wyczekiwana waloryzacja w końcu wchodzi w życie. Na wniosek Z-12 jest 12 miesięcy od zgonu

Nie 4 tys., a 7 tys. zł zasiłku pogrzebowego z ZUS od 2026 r. Długo wyczekiwana waloryzacja w końcu wchodzi w życie. Ile czasu zasiłek ten wynosił 4 tys. zł? Na wniosek Z-12 (czyli wniosek o zasiłek pogrzebowy) jest 12 miesięcy, licząc od dnia zgonu.

To koniec działu XI KP - likwidacja przepisów. Pracownicy, pracodawcy, działy kadr: 13 grudnia 2025 wchodzi w życie totalnie nowa ustawa o kolosalnym znaczeniu dla polskiego prawa pracy. Czekano na nią kilkadziesiąt lat

Uchyla się dział jedenasty z Kodeksu pracy (sic!). Co za zmiana dla pracowników, pracodawców, związków zawodowych oraz organizacji pracodawców! Na taką zmianę czekano kilkadziesiąt lat. Naukowcy już dawno mówili, że trzeba to zrobić i stało się! Ale uwaga, z jednej strony likwidacja przepisów, a z drugiej strony już w dniu 13 grudnia 2025 r. wchodzi w życie totalnie nowa ustawa o kolosalnym znaczeniu dla polskiego prawa pracy, a konkretnie dla ZPP.

NSA wydaje kolejny przełomowy wyrok w sprawie renty, stażu i kwalifikacji chorób

W listopadowym wyroku NSA wydaje kolejne ważne interpretacje w sprawie renty, stażu i kwalifikacji chorób. NSA potwierdził restrykcyjne podejście do świadczeń przyznawanych „w drodze wyjątku". Podkreślono, że wszystkie przesłanki muszą być spełnione łącznie – brak jednej (np. odpowiedniego okresu składkowego) wyklucza możliwość przyznania świadczenia. Wyrok pokazuje, że trudna sytuacja życiowa, choć istotna, nie wystarczy bez spełnienia wymogów formalnych. Jaka jest więc konsekwencja wyroku?

Kolory, wykresy i kontekst – psychologia odbioru danych w controllingu. Jak kolory i forma wpływają na decyzje menedżerów?

Kolory, wykresy i kontekst – psychologia odbioru danych w controllingu. Jak kolory i forma wpływają na decyzje menedżerów? Okazuje się, że organizacje cierpią dziś na paradoks „nadmiaru danych i braku wiedzy”, co w połączeniu ze spadkiem czasu skupienia uwagi do zaledwie 47 sekund paraliżuje proces decyzyjny. Rozwiązaniem niekoniecznie jest nowa technologia (w tym AI), lecz wykorzystanie w raportowaniu wiedzy o psychologii percepcji oraz data storytellingu. Współczesny raport musi być intuicyjny, by menedżer mógł go zrozumieć w niecałą minutę. Niniejszy artykuł wyjaśnia, jak diagnoza kontekstu, dobór wykresów i kolorów zmniejsza obciążenie poznawcze i poprawia jakość decyzji biznesowych.

REKLAMA

Pracodawca wtedy musi zapłacić, choć pracownik nie pracuje, a nie jest to urlop - te dni wolne a płatne należą się

Pracujesz na etacie i myślisz, że znasz wszystkie swoje prawa? Okazuje się, że polskie prawo pracy przewiduje specjalne dni wolne z zachowaniem pełnego wynagrodzenia, o których wielu pracowników nawet nie słyszało. Nie chodzi wcale o urlop wypoczynkowy ani zwolnienie lekarskie - to zbyt proste. Sprawdź, w jakich sytuacjach możesz legalnie nie przyjść do pracy, a pracodawca i tak musi Ci zapłacić.

Kontrowersyjna reforma PIP: czy jej potrzebujemy? Stały Komitet Rady Ministrów przyjął projekt. Oto najważniejsze zmiany

Kontrowersyjna reforma PIP to m.in. nowe uprawnienie inspektorów pracy do przekształcania umów cywilnoprawnych jak umowa o dzieło czy zlecenie w umowy o prace. Czy potrzebujemy tak dużych zmian? Stały Komitet Rady Ministrów przyjął projekt. Oto najważniejsze punkty projektu ustawy o zmianie ustawy o PIP.

Alarmujące dane GUS: albo bezpiecznie, albo szybko. Dramatycznie rośnie liczba poważnych wypadków przy pracy

Alarmujące dane GUS z 2024 r. i pierwszego półrocza 2025 r.: dramatycznie rośnie liczba poważnych wypadków przy pracy. Trzeba wybrać: albo bezpiecznie, albo szybko. Jak zahamować niebezpieczny kierunek?

Emerytury czerwcowe 2026 - kiedy przeliczenie przez ZUS?

Emerytury czerwcowe - nowe przepisy wchodzą w życie w styczniu 2026 r. Komu ZUS przeliczy emeryturę? Kiedy nastąpi przeliczenie? Czy trzeba składać wnioski do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych?

REKLAMA

PPK: nie każdy o tym wie, że uczestnik PPK może przenosić środki między swoimi rachunkami PPK

Podmiot zatrudniający dokonuje wpłat do PPK na rachunek uczestnika utworzony w związku z zatrudnieniem w tym podmiocie. Uczestnik PPK, który ma kilka rachunków PPK, może jednak w każdym czasie złożyć wniosek o wypłatę transferową środków między tymi rachunkami. Oznacza to, że osoba mająca kilka rachunków PPK ma możliwość przenoszenia środków pomiędzy tymi rachunkami.

Migracja pracownicza po polsku: Nie żądaj podwyżki, bo zastąpi Cię cudzoziemiec. Excel rośnie, państwo znika

W polskich fabrykach trwa cichy eksperyment: jeśli pracownicy chcą podwyżki, zawsze można ich zastąpić tańszymi pracownikami z Azji czy Afryki. W Excelu wszystko się zgadza. Problem w tym, że coraz mniej zgadza się w państwie, wspólnocie i relacjach społecznych.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA