REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowoczesne narzędzia HR a komunikacja wewnętrzna w firmie

Smart MBC
ekspert z zakresu HR
Ewelina Stachowiak
Marketing Team Leader w firmie HR Tools
Nowoczesne narzędzia HR a komunikacja wewnętrzna w firmie/fot. Fotolia
Nowoczesne narzędzia HR a komunikacja wewnętrzna w firmie/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rola komunikacji jest niezwykle ważna w każdej społeczności. W środowisku pracowniczym tym bardziej, zwłaszcza jeśli mowa o realizacji wspólnie wyznaczonych celów i osiąganiu zamierzonych efektów. W komunikacji wewnętrznej firmy chodzi nie tylko o swobodny przepływ informacji, ale przede wszystkim o budowanie zaangażowania pracowników. Nie można jednak zapomnieć, z jaką społecznością pracowniczą mamy obecnie do czynienia. To społeczność nastawiona na komunikację, przede wszystkim w czasie rzeczywistym, a co się z tym wiąże - nastawiona też na ciągłą interakcję.

Można też powiedzieć, że mamy obecnie do czynienia ze swego rodzaju społecznościową rewolucją. Wraz ze zmieniającymi się potrzebami i warunkami pracy, konieczne jest inwestowanie w nowe technologie. Cel jest jeden: wzrost efektywności. Wdrożenie odpowiedniej technologii powinno przełożyć się na usprawnienie komunikacji i wzrost zaangażowania pracowników. W jaki sposób? Odpowiednio dobrane narzędzie ułatwia wykonywanie codziennych zadań, umożliwia naukę i rozwój, pozwala wywierać wpływ na rzeczywistość w firmie, usprawnia współpracę. Aktywne budowanie firmowych sieci społecznościowych przekłada się na wzrost zaangażowania w wykonywanie codziennych obowiązków.

REKLAMA

REKLAMA

Na czym polega udana komunikacja wewnętrzna w firmie?

Wymienić można wiele czynników, które stanowią istotę komunikacji wewnętrznej w firmie. Chodzi przede wszystkim o swobodny dostęp do potrzebnych pracownikom informacji i możliwość udzielenia informacji zwrotnej. Konieczny jest zatem wybór odpowiedniego kanału komunikacyjnego, który umożliwi ponadto swobodne planowanie pracy, kontrolowanie stanu realizacji zadań, czy nawet szkolenie zespołu. Nie zapominajmy też, że skutecznej komunikacji w firmie towarzyszyć powinna właściwa atmosfera. Niezwykle ważne jest też nastawienie pracowników. Brak jakiejkolwiek chęci skutkuje niestety zakłóceniem tej komunikacji.

O jej powodzeniu decyduje aktywne uczestnictwo pracowników w tworzeniu wizji firmy. Mowa tu przede wszystkim o możliwości wywierania wpływu na firmową rzeczywistość, a więc wyrażaniu własnych opinii i zadawaniu pytań. Największe wyzwanie stanowi jednak stworzenie warunków odpowiednich do tego, aby pracownicy rzeczywiście mogli identyfikować się z wizją firmy. Właściwa komunikacja wewnętrzna to taka, która stwarza warunki skutecznej pracy. To z kolei przekłada się nie tylko na zadowolenie pracowników, ale też na odpowiednią realizację zadań związanych z komunikacją zewnętrzną.

INFORAKADEMIA poleca: Wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie rekrutacji

REKLAMA

W jaki sposób narzędzia społecznościowe wspomagają wewnętrzną komunikację w firmie?

Firmowe platformy społecznościowe wspierają komunikację wewnętrzną przede wszystkim dzięki temu, że pozwalają na wielokierunkową wymianę wiedzy oraz skuteczną pracę
w zespole. Co to oznacza w praktyce? Łatwy i szybki dostęp do wszystkich pracowników online, sprawny przepływ informacji, udział w grupach dyskusyjnych, zarządzanie wydarzeniami, wszelkie dokumenty pod ręką, współudział w tworzeniu treści, bycie na bieżąco z firmowymi aktualnościami i poczucie wpływu na otaczającą rzeczywistość. Przypomina Facebooka? Trochę tak właśnie jest - nowoczesne platformy społecznościowe sprawdzają się doskonale także w życiu firmowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dołącz do nas na Facebooku!

Dzięki takim narzędziom pracownicy mają możliwość budowania komunikacji razem ze swoimi współpracownikami, jak i przełożonymi. To z kolei daje im poczucie, że mają wpływ na to, co dzieje się w ich otoczeniu, przyczyniając się tym samym do wzrostu zaangażowania.

Należy jednak przyznać, że technologia to rzecz, która komunikację wewnętrzną powinna wspierać. O komunikacji tej w głównej mierze decyduje bowiem kultura organizacyjna firmy. Jeżeli wcześniej komunikacja w firmie funkcjonowała jako tako, wdrożenie odpowiedniego narzędzia może jej tylko dopomóc. Nie zapominajmy też o tym, jak ważna jest komunikacja bezpośrednia. Im ważniejsze zadania do zrealizowania i decyzje do podjęcia, tym wartościowsza komunikacja face-to-face.

Zadaj pytanie na naszym FORUM!

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Jawność wynagrodzeń i luka płacowa: jak przygotować organizację na nową rzeczywistość?

Wraz z wdrożeniem unijnej Pay Transparency Directive, europejskie firmy stają przed dużym wyzwaniem. W Polsce problem nierówności płacowych wciąż jest znaczący, według „Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 2024” nieskorygowana luka płacowa wyniosła 13%, a w 2025 r. średnia różnica między wynagrodzeniem kobiet, a mężczyzn wynosiła 7,8%. Co zatem dalej? Jawność wynagrodzeń i luka płacowa: jak przygotować organizację na nową rzeczywistość?

Lista kontrolna PIP: pomoc dla pracodawców w wyborze właściwej umowy z pracownikiem. Ma ograniczyć nadużywanie umów cywilnoprawnych

Lista kontrolna przygotowana przez PIP i związki zawodowe ma pomóc pracodawcom w wyborze właściwej umowy z pracownikiem. Celem tej inicjatywy jest ograniczenie nadużywania umów cywilnoprawnych w sytuacjach, kiedy powinna być zawarta umowa o pracę.

Grudzień 2025: kalendarz do druku (PDF). Pobierz i wydrukuj

Grudzień 2025: darmowy kalendarz do druku z miejscem na notatki w formacie PDF. Grudzień 2025 roku ma aż 11 dni wolnych od pracy. Jakie ważne dni występują w tym miesiącu? Wydrukuj i zrób notatki na kolejny miesiąc.

Grudzień 2025 inny niż zwykle: dni wolne i godziny pracy [Kalendarz]

Grudzień 2025 roku jest inny niż zwykle. Jak zmieniają się dni wolne od pracy i niedziele handlowe w ostatnim miesiącu roku? Jak liczyć godziny pracy w miesiącu? Zobacz przykład wyliczeń na podstawie grudnia. Oto kalendarz grudnia 2025 roku z zaznaczonymi świętami, weekendami i niedzielami handlowymi.

REKLAMA

Czy pracodawca może wysłać na przymusowy urlop między Świętami a Nowym Rokiem? W jakich przypadkach?

Okres między Świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem to czas, kiedy w wielu firmach robi się spokojniej. Dla pracowników oznacza to możliwość odpoczynku i spokojnego planowania przerwy świątecznej. Dla pracodawców – moment zastanowienia się, czy mogą wysłać pracownika na urlop „na siłę”. Prawo jasno określa granice, a ich znajomość pozwala uniknąć nieporozumień i stresu w tym wyjątkowym okresie.

4140 zł miesięcznie za zatrudnienie osoby z niepełnosprawnością. Orzeczenie o niepełnosprawności to nie bariera. Pracodawcy zaczynają wykorzystywać potencjał osób niepełnosprawnych

Orzeczenie o niepełnosprawności to nie bariera. Pracodawcy zaczynają wykorzystywać potencjał osób niepełnosprawnych. To konieczność również z tego względu, że rynek pracy nie nadąża za rzeczywistością. Co roku ubywa ogromna liczba pracowników. Należy aktywizować dostępne zasoby, takie jak osoby niepełnosprawne, kobiety w wieku produkcyjnym, najmłodsi i najstarsi pracownicy. Co więcej, można otrzymywać nawet 4140 zł miesięcznie za zatrudnienie osoby z niepełnosprawnością.

Nawet 50 tys. zł kary za nielegalne zatrudnienie i do 6000 zł mandatu za pracownika za pozorny outsourcing. O tym nie wiedzą pracodawcy

Przeciwdziałanie patologiom rynku pracy, walka z wyzyskiem i realne zabezpieczenie praw cudzoziemców to główne cele nowych przepisów, które już obowiązują. Państwowa Inspekcja Pracy oraz Straż Graniczna otrzymały szersze uprawnienia kontrolne, w tym możliwość nakładania kar, mandatów i kierowania wniosków o ukaranie do sądu. W ograniczaniu nielegalnego zatrudnienia mają pomóc również nowe zasady dla agencji pracy m.in. 2-letni okres karencji dotyczący świadczenia usług na rzecz zatrudniania cudzoziemców. O czym jeszcze muszą wiedzieć pracodawcy, którzy w szczególnie gorącym okresie przedświątecznym szukają rąk do pracy „na już”?

Czy można zatrudniać młodocianych do pracy w niskich temperaturach? Przepisy BHP szczególnie chronią młodych pracowników

Czy można zatrudniać młodocianych do pracy w niskich temperaturach? Przepisy BHP szczególnie chronią młodych pracowników. Reguluje to rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2023 r. w sprawie wykazu prac wzbronionych młodocianym i warunków ich zatrudniania przy niektórych z tych prac.

REKLAMA

6140,20 zł: nowa kwota graniczna przychodu emeryta i rencisty od grudnia 2025 r. do lutego 2026 r. i kwota graniczna przychodu w całym 2025 r. [ZUS]

6140,20 zł - tyle emeryci i renciści mogą dorabiać do emerytury bez żadnych konsekwencji dla swojego głównego świadczenia. Nowe kwoty dorabiania obowiązują od grudnia 2025 r. do lutego 2026 r. Ile wynoszą kwoty graniczne przychodu w całym 2025 r.?

Bielizna ochronna trudnopalna – wymóg prawny czy standard najlepszej praktyki? [Rozporządzenie UE]

Z perspektywy zapewnienia efektywnej i kompletnej ochrony pracownikom w obszarach zagrożonych wybuchem, noszenie bielizny o właściwościach trudnopalnych jest uznawane za bezwzględnie konieczne. Chociaż polskie ramy prawne mogą nie zawierać bezpośredniego i jednoznacznego przepisu nakazującego wprost stosowanie bielizny trudnopalnej pod odzieżą ochronną, obowiązek ten wynika pośrednio z ogólnych regulacji dotyczących bezpieczeństwa pracy. Producenci środków ochrony indywidualnej (ŚOI) są zobowiązani do przestrzegania unijnych wymagań określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/425 oraz odpowiednich norm branżowych.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA