Nowoczesne narzędzia HR a komunikacja wewnętrzna w firmie
REKLAMA
REKLAMA
Można też powiedzieć, że mamy obecnie do czynienia ze swego rodzaju społecznościową rewolucją. Wraz ze zmieniającymi się potrzebami i warunkami pracy, konieczne jest inwestowanie w nowe technologie. Cel jest jeden: wzrost efektywności. Wdrożenie odpowiedniej technologii powinno przełożyć się na usprawnienie komunikacji i wzrost zaangażowania pracowników. W jaki sposób? Odpowiednio dobrane narzędzie ułatwia wykonywanie codziennych zadań, umożliwia naukę i rozwój, pozwala wywierać wpływ na rzeczywistość w firmie, usprawnia współpracę. Aktywne budowanie firmowych sieci społecznościowych przekłada się na wzrost zaangażowania w wykonywanie codziennych obowiązków.
REKLAMA
Na czym polega udana komunikacja wewnętrzna w firmie?
Wymienić można wiele czynników, które stanowią istotę komunikacji wewnętrznej w firmie. Chodzi przede wszystkim o swobodny dostęp do potrzebnych pracownikom informacji i możliwość udzielenia informacji zwrotnej. Konieczny jest zatem wybór odpowiedniego kanału komunikacyjnego, który umożliwi ponadto swobodne planowanie pracy, kontrolowanie stanu realizacji zadań, czy nawet szkolenie zespołu. Nie zapominajmy też, że skutecznej komunikacji w firmie towarzyszyć powinna właściwa atmosfera. Niezwykle ważne jest też nastawienie pracowników. Brak jakiejkolwiek chęci skutkuje niestety zakłóceniem tej komunikacji.
O jej powodzeniu decyduje aktywne uczestnictwo pracowników w tworzeniu wizji firmy. Mowa tu przede wszystkim o możliwości wywierania wpływu na firmową rzeczywistość, a więc wyrażaniu własnych opinii i zadawaniu pytań. Największe wyzwanie stanowi jednak stworzenie warunków odpowiednich do tego, aby pracownicy rzeczywiście mogli identyfikować się z wizją firmy. Właściwa komunikacja wewnętrzna to taka, która stwarza warunki skutecznej pracy. To z kolei przekłada się nie tylko na zadowolenie pracowników, ale też na odpowiednią realizację zadań związanych z komunikacją zewnętrzną.
INFORAKADEMIA poleca: Wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie rekrutacji
W jaki sposób narzędzia społecznościowe wspomagają wewnętrzną komunikację w firmie?
Firmowe platformy społecznościowe wspierają komunikację wewnętrzną przede wszystkim dzięki temu, że pozwalają na wielokierunkową wymianę wiedzy oraz skuteczną pracę
w zespole. Co to oznacza w praktyce? Łatwy i szybki dostęp do wszystkich pracowników online, sprawny przepływ informacji, udział w grupach dyskusyjnych, zarządzanie wydarzeniami, wszelkie dokumenty pod ręką, współudział w tworzeniu treści, bycie na bieżąco z firmowymi aktualnościami i poczucie wpływu na otaczającą rzeczywistość. Przypomina Facebooka? Trochę tak właśnie jest - nowoczesne platformy społecznościowe sprawdzają się doskonale także w życiu firmowym.
Dołącz do nas na Facebooku!
REKLAMA
Dzięki takim narzędziom pracownicy mają możliwość budowania komunikacji razem ze swoimi współpracownikami, jak i przełożonymi. To z kolei daje im poczucie, że mają wpływ na to, co dzieje się w ich otoczeniu, przyczyniając się tym samym do wzrostu zaangażowania.
Należy jednak przyznać, że technologia to rzecz, która komunikację wewnętrzną powinna wspierać. O komunikacji tej w głównej mierze decyduje bowiem kultura organizacyjna firmy. Jeżeli wcześniej komunikacja w firmie funkcjonowała jako tako, wdrożenie odpowiedniego narzędzia może jej tylko dopomóc. Nie zapominajmy też o tym, jak ważna jest komunikacja bezpośrednia. Im ważniejsze zadania do zrealizowania i decyzje do podjęcia, tym wartościowsza komunikacja face-to-face.
Zadaj pytanie na naszym FORUM!
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat