REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowoczesne narzędzia HR a komunikacja wewnętrzna w firmie

Smart MBC
ekspert z zakresu HR
Ewelina Stachowiak
Marketing Team Leader w firmie HR Tools
Nowoczesne narzędzia HR a komunikacja wewnętrzna w firmie/fot. Fotolia
Nowoczesne narzędzia HR a komunikacja wewnętrzna w firmie/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rola komunikacji jest niezwykle ważna w każdej społeczności. W środowisku pracowniczym tym bardziej, zwłaszcza jeśli mowa o realizacji wspólnie wyznaczonych celów i osiąganiu zamierzonych efektów. W komunikacji wewnętrznej firmy chodzi nie tylko o swobodny przepływ informacji, ale przede wszystkim o budowanie zaangażowania pracowników. Nie można jednak zapomnieć, z jaką społecznością pracowniczą mamy obecnie do czynienia. To społeczność nastawiona na komunikację, przede wszystkim w czasie rzeczywistym, a co się z tym wiąże - nastawiona też na ciągłą interakcję.

Można też powiedzieć, że mamy obecnie do czynienia ze swego rodzaju społecznościową rewolucją. Wraz ze zmieniającymi się potrzebami i warunkami pracy, konieczne jest inwestowanie w nowe technologie. Cel jest jeden: wzrost efektywności. Wdrożenie odpowiedniej technologii powinno przełożyć się na usprawnienie komunikacji i wzrost zaangażowania pracowników. W jaki sposób? Odpowiednio dobrane narzędzie ułatwia wykonywanie codziennych zadań, umożliwia naukę i rozwój, pozwala wywierać wpływ na rzeczywistość w firmie, usprawnia współpracę. Aktywne budowanie firmowych sieci społecznościowych przekłada się na wzrost zaangażowania w wykonywanie codziennych obowiązków.

REKLAMA

REKLAMA

Na czym polega udana komunikacja wewnętrzna w firmie?

Wymienić można wiele czynników, które stanowią istotę komunikacji wewnętrznej w firmie. Chodzi przede wszystkim o swobodny dostęp do potrzebnych pracownikom informacji i możliwość udzielenia informacji zwrotnej. Konieczny jest zatem wybór odpowiedniego kanału komunikacyjnego, który umożliwi ponadto swobodne planowanie pracy, kontrolowanie stanu realizacji zadań, czy nawet szkolenie zespołu. Nie zapominajmy też, że skutecznej komunikacji w firmie towarzyszyć powinna właściwa atmosfera. Niezwykle ważne jest też nastawienie pracowników. Brak jakiejkolwiek chęci skutkuje niestety zakłóceniem tej komunikacji.

O jej powodzeniu decyduje aktywne uczestnictwo pracowników w tworzeniu wizji firmy. Mowa tu przede wszystkim o możliwości wywierania wpływu na firmową rzeczywistość, a więc wyrażaniu własnych opinii i zadawaniu pytań. Największe wyzwanie stanowi jednak stworzenie warunków odpowiednich do tego, aby pracownicy rzeczywiście mogli identyfikować się z wizją firmy. Właściwa komunikacja wewnętrzna to taka, która stwarza warunki skutecznej pracy. To z kolei przekłada się nie tylko na zadowolenie pracowników, ale też na odpowiednią realizację zadań związanych z komunikacją zewnętrzną.

INFORAKADEMIA poleca: Wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie rekrutacji

REKLAMA

W jaki sposób narzędzia społecznościowe wspomagają wewnętrzną komunikację w firmie?

Firmowe platformy społecznościowe wspierają komunikację wewnętrzną przede wszystkim dzięki temu, że pozwalają na wielokierunkową wymianę wiedzy oraz skuteczną pracę
w zespole. Co to oznacza w praktyce? Łatwy i szybki dostęp do wszystkich pracowników online, sprawny przepływ informacji, udział w grupach dyskusyjnych, zarządzanie wydarzeniami, wszelkie dokumenty pod ręką, współudział w tworzeniu treści, bycie na bieżąco z firmowymi aktualnościami i poczucie wpływu na otaczającą rzeczywistość. Przypomina Facebooka? Trochę tak właśnie jest - nowoczesne platformy społecznościowe sprawdzają się doskonale także w życiu firmowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dołącz do nas na Facebooku!

Dzięki takim narzędziom pracownicy mają możliwość budowania komunikacji razem ze swoimi współpracownikami, jak i przełożonymi. To z kolei daje im poczucie, że mają wpływ na to, co dzieje się w ich otoczeniu, przyczyniając się tym samym do wzrostu zaangażowania.

Należy jednak przyznać, że technologia to rzecz, która komunikację wewnętrzną powinna wspierać. O komunikacji tej w głównej mierze decyduje bowiem kultura organizacyjna firmy. Jeżeli wcześniej komunikacja w firmie funkcjonowała jako tako, wdrożenie odpowiedniego narzędzia może jej tylko dopomóc. Nie zapominajmy też o tym, jak ważna jest komunikacja bezpośrednia. Im ważniejsze zadania do zrealizowania i decyzje do podjęcia, tym wartościowsza komunikacja face-to-face.

Zadaj pytanie na naszym FORUM!

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn: czy nierówny wiek emerytalny w Polsce to dyskryminacja?

W Polsce funkcjonuje nierówny wiek emerytalny dla kobiet i mężczyzn. Kobiety mogą przejść na emeryturę w wieku 60 lat, a mężczyźni w wieku 65 lat. Czy to nie jest dyskryminacja? Czy ustalony wiek emerytalny Polek i Polaków narusza zasadę równości wyrażoną w Konstytucji RP?

7 najważniejszych zmian w układach zbiorowych pracy. Parlament zakończył prace nad ustawą

Parlament zakończył prace nad ustawą dotyczącą układów zbiorowych. Będzie łatwiej zawrzeć układ, a więc i ustanowić przepisy bardziej korzystne dla pracowników, np. dodatkowe dni urlopu czy systematyczne podwyżki wynagrodzeń. Oto 7 najważniejszych zmian w ustawie.

Podpisanie umowy o pracę w formie elektronicznej. Jak to zrobić zgodnie z przepisami prawa pracy

Współcześnie pracownicy bardzo często pracują zdalnie. Niekiedy łączy ich z pracodawcą znaczna odległość. W takich sytuacjach firmy proponują podpisanie umowy o pracę w formie elektronicznej. Jak można to zrobić zgodnie z przepisami prawa pracy? Czy kwalifikowany podpis elektroniczny to profil zaufany?

W 2035 r. na polskim rynku pracy ma brakować nawet 2,1 mln pracowników. Co roku ubywa od 150 do 200 tys. pracowników. Mamy poważne problemy demograficzne

Mamy poważne problemy demograficzne. W 2035 r. na polskim rynku pracy może brakować nawet 2,1 mln pracowników. Co roku ubywa od 150 do 200 tys. pracowników. Polska coraz bardziej zależna od imigracji zarobkowej. Co z nowymi przepisami o zatrudnianiu cudzoziemców i nowelizacją ustawy o PIP?

REKLAMA

Era zdalnych rent, zasiłków, świadczeń: orzeczenia komisji bez wychodzenia z domu, uproszczone procedury, szybsze decyzje, brak stawiennictwa [ROZPORZĄDZENIE W MOCY]

To istna rewolucja w orzecznictwie: uproszczone procedury, szybsze decyzje, brak stawiennictwa a w konsekwencji przyznanie świadczenia. Dotychczas wydanie decyzji o przyznaniu lub odmowie przyznania świadczenia (renty, zasiłku i innych) wiązało się z obecnością pacjenta u lekarza-orzecznika, często nawet wielokrotną. Podobne procedury obowiązywały na poziomie odwoławczym, gdy wnioskodawca musiał stawiać się przed komisją lekarską. Teraz będzie to już możliwe bez udziału pacjenta. Większość spraw zostanie rozstrzygnięta „zaocznie”, co oznacza mniej stresujących i kosztownych wizyt u orzecznika i przed komisją lekarską - czytamy w komunikacie KRUS.

Ogromny problem polskich seniorów i Polski: system opieki długoterminowej, starzenie się społeczeństwa i wiele innych. Co dalej?

Ogromny problem polskich seniorów: system opieki długoterminowej. Co dalej? Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) opublikowała swój najnowszy, cykliczny raport „Health at a glance”, który stanowi kompleksową analizę systemów ochrony zdrowia w krajach członkowskich. W tegorocznej edycji dokumentu szczególny nacisk położono na kwestie związane ze zdrowiem osób starszych oraz kondycją systemów opieki długoterminowej. Niestety, dane dotyczące Polski pokazują że Polska nie tylko odstaje od średniej dla krajów rozwiniętych, ale w kluczowych obszarach znajduje się na szarym końcu stawki.

Nowelizacja ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej. Polska dostosowuje przepisy do unijnych zasad, Prezydent podpisuje

W polskim porządku prawnym pojawił się nowy, choć wąski, ale znaczący element dotyczący zawodu pielęgniarki. Ustawa z 9 października 2025 r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej wprowadza szczegółowe rozwiązania w zakresie uznawania kwalifikacji zawodowych pielęgniarek, które kształciły się w Rumunii. Jak wynika z informacji opublikowanej przez Kancelarię Prezydenta RP, celem nowelizacji jest zapewnienie spójności przepisów krajowych z prawem Unii Europejskiej, w szczególności z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/505.

Coraz bliżej reforma orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zmienią się m.in. kontrole zwolnień lekarskich, wydawanie orzeczeń i zasady utraty zasiłku

Kluby koalicji rządzącej poparły w środę podczas drugiego czytania w Sejmie projekt reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. PiS wstrzyma się od głosu, a Konfederacja nie zagłosuje przeciw. Zgłoszono również poprawki i wniosek o niezwłoczne przystąpienie do trzeciego czytania.

REKLAMA

W 2026 r. trzynasta pensja dla każdego etatowego pracownika na minimalnej płacy – otrzymaj nawet 5.379,20 zł więcej w skali roku!

Już od września 2025 r. są znane kwoty wynagrodzenia minimalnego miesięcznego oraz minimalnej stawki godzinowej. Jest sposób aby zarabiać więcej będąc na minimalnej płacy – nawet o jedną dodatkową minimalną pensję w roku! Konkretnie mowa o 5.379,20 zł więcej w skali roku.

Do 31 marca 2026 r. trwa okres zimowy. Sprawdź 5 obowiązków pracodawcy w tym czasie

Od 1 listopada 2025 r. do 31 marca 2026 r. trwa okres zimowy ustalany na potrzeby przepisów BHP. Sprawdź 5 obowiązków, jakie muszą spełniać pracodawcy w tym czasie. Czy dotyczą wszystkich pracowników?

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA