REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Hr, Komunikacja w firmie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jakich zwrotów unikać w rozmowie z szefem

Przed rozmową o podwyżce lub awansie, warto przeanalizować swój sposób komunikacji z szefem i poprawić go. Jakich zachowań unikać, aby nie zostać negatywnie ocenionym przez pracodawcę?

Jak napisać ogłoszenie o pracę, które zainteresuje osoby z pokoleń X,Y,Z

Wymiana pokoleniowa na rynku pracy jest naturalnym procesem. W środowisku zawodowym najczęściej spotykamy trzy grupy wiekowe: pokolenie X, Y, Z. Dla tych poszczególnych grup istotne jest stworzenie osobnego ogłoszenia o pracę.

Jak zrekrutować pracownika pasującego do zespołu

Zatrudnienie nowego pracownika to szansa na rozwój firmy i wzmocnienie zespołu. Z drugiej strony nowy pracownik może sprawić, że dział zacznie się rozpadać. Dlatego, warto przeprowadzić taką rekrutację, która wyłoni najbardziej pasującą osobę do zespołu.

Początki w nowej pracy - na co zwrócić uwagę

Osoby rozpoczynające nową pracę w firmie powinny poznać zasady panujące w biurze, między innymi dress code czy kwestie urlopu. Pozwoli to na zbudowaniu własnej pozycji już na początku nowej pracy.

Jak skutecznie delegować zadania

Trudności związane z delegowaniem można zminimalizować, jeżeli przekazywanie obowiązków zostanie potraktowane jako proces - podzielony na etapy. Delegowanie zadań krok po kroku wyjaśnia ekspert.

Premia i bonusy za polecenie pracownika?

Programy referencyjne są domeną w szczególności dużych, zagranicznych korporacji. Jak wynika z badań MonsterPolska większość firm jednak nie płaci za polecenie pracownika. W Polsce z możliwości wypłacania jednorazowej premii korzysta niecałe 4 proc. pracodawców.

Mówisz językiem szakala czy żyrafy? O sztuce budowania porozumienia w zespole

W każdym z nas jest coś z żyrafy i szakala. W codziennych rozmowach – zawodowych, rodzinnych czy towarzyskich – posługujemy się językami symbolizowanymi właśnie przez te zwierzęta. Co to oznacza dla nas samych i naszych relacji? Jak, mając tego świadomość, budować porozumienie nawet w trudnych sytuacjach?

Jak zorganizować święta w wielokulturowej firmie

Wielokulturowość w firmie jest zjawiskiem coraz bardziej powszechnym. Wyzwaniem dla pracodawcy może być zorganizowanie świąt, jeżeli w naszym zespole są osoby z różnych stron świata. Poznaj świąteczny savoire vivre, czyli jak i czy w ogóle organizować święta w firmie.

Jak unikać konfliktów w pracy

Niejednokrotnie źródłem konfliktów w pracy może być tylko jeden pracownik określony mianem "konfliktowy". Sposobów na uniknięcie sporów w pracy jest kilka. Jak rozmawiać z konfliktowym współpracownikiem?

Jak przygotować się rozmowy rekrutacyjnej w formie wideo

Rozmowa kwalifikacyjna w formie wideo coraz bardziej zyskuje na popularności. Ważne jest, aby odpowiednio się do niej przygotować. Oto 7 kroków, jak to zrobić, by zwiększyć swoje szanse na zdobycie pracy.

Niezgodne z prawem pytania na rozmowie kwalifikacyjnej

Czy należy odpowiadać na wszystkie pytania pracodawcy? Co zrobić, gdy otrzymane pytanie jest niezgodne z prawem? Na kim spoczywa obowiązek udowodnienia dyskryminacji? O błędach i naruszeniach prawa przez pracodawców podczas rekrutacji pisze dr Katarzyna Antolak-Szymanski ze Szkoły Prawa Uniwersytetu SWPS.

Jak zwiększyć swoje szanse podczas rekrutacji

Dobre CV to jeden z najważniejszych punktów przy szukaniu pracy. Żeby zwiększyć swoje szanse podczas rekrutacji warto również skorzystać z innych sposobów. Eksperci przedstawiają 7 sposobów, które zwiększą szansę na znalezienie pracy.

Jak przygotować nowoczesne CV

Nowoczesne, kreatywne, dopracowane CV to duża szansa na zwrócenie uwagi rekruterów. Jak zatem napisać nowoczesne CV? Jaką czcionkę zastosować? Czym jest track record?

Jak podnieść efektywność w polsko-ukraińskich zespołach?

Ogromne niedobory kadrowe w naszym kraju spowodowały, że przedsiębiorcy coraz chętniej zatrudniają pracowników z Ukrainy. Choć wielu z nas się wydaje, że są oni przyjmowani do prac fizycznych, to coraz częściej także na wyższe, menedżerskie stanowiska. Pomimo tego, że według badań około połowa Polaków i nieco więcej niż 50% Ukraińców dostrzega bliskość tradycji i stylów życia, w miejscach pracy zdarzają się nieporozumienia wynikające z różnic kulturowych. Jak im zaradzić i zadbać o komunikację oraz efektywność w międzykulturowych zespołach?

Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną?

Rozmowa kwalifikacyjna jest momentem kluczowym na drodze do osiągnięcia sukcesu zawodowego. To właśnie od jej przebiegu, zależeć będzie nasze być albo nie być w wymarzonej firmie, branży czy też konkretnym zawodzie. W takiej sytuacji stres jest nieunikniony, więc oprócz przedmiotowej wiedzy i perfekcyjnego CV, warto tez pamiętać o odpowiednim stroju.

Syndrom stresu pourlopowego - jak go zminimalizować

W pierwszych dniach powrotu po urlopie może nas dopaść syndrom pourlopowy i chandra. Warto wiedzieć jak zminimalizować stres pourlopowy i zastosować tzw. wellness korporacyjny.

10 sposobów na zaoszczędzenie dni urlopowych

Jak pogodzić pracę z obowiązkami w życiu prywatnym? Jak załatwić prywatne sprawy, nie biorąc urlopu? Eksperci podpowiadają jak zaoszczędzić dni urlopowe, jeżeli chcemy załatwić sprawy prywatne a na koncie mamy tylko kilka dni urlopu.

Czym jest komunikacja wewnętrzna w firmie

Komunikacja wewnętrzna to nie tylko przekazywanie informacji, lecz również pozwolenie pracownikom na udział w kształtowaniu środowiska pracy. Według badań największy wpływ na wyniki firmy ma partnerska i otwarta komunikacja z pracownikami.

Dlaczego pracownicy odchodzą z pracy? Jak zapobiec rotacji?

Jednym z głównych powodów rezygnacji z pracy jest niskie wynagrodzenie. Oprócz tego - brak systemów motywacyjnych czy brak odpowiedniej atmosfery. Co jeszcze sprawia, że pracownik chce odejść do innej firmy?

Jak rekrutować za pomocą mediów społecznościowych

Pracownicy działów HR coraz częściej rekrutują pracowników za pomocą mediów społecznościowych. Jak wykorzystać social media w rekrutacji?

Pierwsze kroki w nowej pracy

O najważniejsze zasady panujące w nowym miejscu pracy warto zapytać się już na rozmowie kwalifikacyjnej. Już na tym etapie jesteśmy w stanie zdecydować jakie zasady zaakceptujemy, a jakie nie.

Jak rekrutować menedżerów?

W obecnych czasach znalezienie dobrego menedżera jest wyzwaniem dla rekruterów. Poniżej kilka wskazówek, jak powinna przebiegać rekrutacja lidera.

Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną?

Odpowiednie ubranie podczas rozmowy kwalifikacyjnej może decydować o sukcesie. Coraz częściej można spotkać się z określeniem smart casual. Jak zatem ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną?

Crowdsourcing, czyli jak wykorzystywać potencjał

Crowdsourcing jest procesem, dzięki któremu można czerpać z wiedzy grupy ludzi oraz ich potencjału, który wyraża się w poglądach, opiniach, czasie, a także zasobach.

Testy psychologiczne w rekrutacji pracowników

Testy psychologiczne są coraz bardziej popularne podczas rekrutacji, głównie na stanowiska menadżerskie i wymagające pracy w zespole. Istnieje duża grupa zawodów, gdzie przeprowadzenie testów psychofizycznych jest obowiązkowe.

Jakie pytania zadać pracodawcy podczas rozmowy rekrutacyjnej

Zadanie właściwych pytań przyszłemu pracodawcy na rozmowie kwalifikacyjnej może pomóc w podjęciu decyzji w sprawie wyboru danej firmy. O co zatem warto zapytać podczas rozmowy kwalifikacyjnej?

Rola HR przy zwolnieniach grupowych

Rola działu HR w trakcie zwolnień grupowych jest niezwykle istotna. Wspieranie zwalnianych, pomoc w przeorganizowaniu działów, to tylko niektóre przykłady z jakimi może zetknąć się dział HR w sytuacji restrukturyzacji firmy.

Jak skutecznie motywować zespół

Motywowanie pracowników do większego zaangażowania w wykonywaną pracę to wyzwanie dla pracodawcy. Jak motywować pracowników, aby ich praca była efektywna, a jednocześnie stanowiła źródło osobistej satysfakcji?

5 najpopularniejszych metod rekrutacyjnych

Metod rekrutacji jest wiele, jednakże tych skutecznych jest tylko kilka. Przedstawiamy 5 najskuteczniejszych metod, które pozwolą zrekrutować najlepszego pracownika.

Jakich pytań nie zadawać na rozmowie kwalifikacyjnej

Są takie pytania, których lepiej nie zadawać na rozmowie kwalifikacyjnej, O co zatem pytać podczas rozmowy kwalifikacyjnej, by wypaść dobrze w oczach potencjalnego pracodawcy?

Headhunterzy. Kim są?

Odnalezienie interesującego kandydata, a także właściwa ocena aplikacji na stanowisko pracy to nie taka prosta sprawa. Wielu pracodawców nie ma to czasu lub preferuje korzystanie z pomocy profesjonalistów w tej dziedzinie. Są nimi headhunterzy.

Trendy w rekrutacji w 2017 r.

Rynek zatrudnienia dynamicznie się zmienia i stawia rekruterów przed nowymi wyzwaniami. Sprawdź, jakie będą najważniejsze trendy rekrutacyjne w roku 2017.

Jak skutecznie motywować pracowników

Czy w chwilach stresu i przemęczenia zdarzyło ci się wątpić w sens wykonywanej przez siebie pracy? To niepozorne pytanie, drobna ekspresja Twoich emocji, nie powinno pozostać pytaniem retorycznym. Odpowiedź na nie jest niezwykle ważna, w dodatku nie tylko dla ciebie - winna być także istotna dla twojego pracodawcy.

Objawy przepracowania

Uczucie chronicznego zmęczenia i stresu, zapominanie, to tylko niektóre z objawów przepracowania. Jakie inne symptomy mogą pojawić się w związku z przepracowaniem u osoby zajmującej kierownicze stanowisko?

Jak zapanować nad stresem podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Warto przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej i zrobić dobre wrażenie na potencjalnym pracodawcy. Jak zatem postępować, aby stres nie sparaliżował nas podczas rozmowy?

Rola HR w procesach zmian w organizacji

Rolą HR, a może przede wszystkim menedżera, jest wyjaśnianie toczących się zmian i takie poprowadzenie osób pracujących w firmie, by zobaczyły one sens i uzasadnienie tych modyfikacji – zarówno dla całej organizacji, jak i dla nich samych. Innymi słowy pracownik potrzebuje wiedzieć co się dzieje w firmie i co to dla niego oznacza. Oczywiście zakres tych informacji powinien być dostosowany do pozycji danego pracownika w całej organizacji.

Kiedy przychodzi czas na zmiany zawodowe

W życiu każdego z nas przychodzi czas na zmiany. Jedni podchodzą do nich sceptycznie. Zazwyczaj dlatego, że ciężko im wyjść ze strefy komfortu. Inni decydują się na zmiany szybciej, zwłaszcza kiedy zdają się one nieuniknione. Bo przecież i tak trzeba coś zmienić. Prędzej czy później.

Jak pogodzić stałą pracę i dodatkowe zlecenia

Pogodzenie stałego zatrudnienia z dodatkowymi zleceniami wymaga dużego zaangażowania i umiejętności pogodzenia obowiązków. W jaki sposób pogodzić prace w kilku miejscach?

Powrót do dawnej firmy, czyli dlaczego nie warto palić mostów

Podobno nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. Ale w przypadku życia zawodowego warto tę regułę nieco złagodzić i przyjąć, że odejście z organizacji nie musi definitywnie kończyć relacji. W aplikacjach widać zresztą, że momentów powrotowych jest całkiem sporo. Z odpowiednim nastawieniem i przygotowaniem – zarówno pracownika, jak organizacji – taki powrót może mieć wiele zalet.

Jak pozytywnie przejść okres próbny w pracy

Okres próbny to czas, który pozwala pracodawcy na sprawdzenie czy pracownik jest odpowiednim kandydatem na dane stanowisko, a pracownikowi na sprawdzenie, czy decyzja o świadczeniu pracy u pracodawcy była słuszna. Jak wywrzeć dobre wrażenie i pozytywnie przejść okres próbny?

Nie każdy od razu staje się Jamesem Bondem - jak dopasować ofertę rozwojową do pracownika?

Co łączy Jamesa Bonda, jego wstrząśnięte niezmieszane martini oraz dostarczane mu zabawki przez ekscentrycznego naukowca Q z zamawianiem, projektowaniem i realizacją szkoleń dla pracowników firmy? Otóż Bond wiedział, co zamawia. Badania pokazały, że wstrząśnięte martini było efektywniejsze w dezaktywacji nadtlenku wodoru niż mieszany drink, a oba były efektywniejsze niż czysty dżin lub wermut. Szkolenia natomiast zamawiamy i realizujemy w wersji „mieszanej”. Dlaczego tak się dzieje?

W jaki sposób narzędzia wspierają budowanie zespołów?

O tym, jak ważna i trudna zarazem jest praca zespołowa, wie chyba każdy z nas. W zespole trzeba umieć pracować, ale zanim zacznie się kształtować odpowiednie kompetencje zapewniające właściwą współpracę, zespół trzeba zbudować. Każdy manager wie, że nie jest to łatwe. Jak skutecznie budować zespół za pomocą narzędzi?

10 powodów, dla których warto pomyśleć o zmianie pracy

Nie warto rezygnować z pracy pod wpływem impulsu czy w złości. Oto powody, dla których warto pomyśleć nad zmianą pracy.

Jakich zachowań unikać w pracy?

W celu utrzymania dobrych relacji w firmie, powinniśmy unikać niektórych zachowań. Notoryczne spóźnialstwo, plotkowanie to tylko niektóre z zachowań, które mogą postawić nas w złym świetle. Czego jeszcze nie warto robić w pracy?

Na co warto zwrócić uwagę idąc na rozmowę kwalifikacyjną?

Nasz wygląd ma ogromny wpływ na to jak będą nas postrzegać ludzie. Tak samo jest z rozmową rekrutacyjną. Jeśli chcesz dostać pracę w renomowanej, międzynarodowej korporacji, musisz ubrać się odpowiednio. Równie ważna jest kultura osobista i ogólne zachowanie. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Jak dbać o wizerunek firmy w internecie?

Często kandydaci na pracowników szukają opinii o danej firmie w internecie. Opinie mogą być zarówno pozytywne jak i negatywne, dlatego też pracodawca nie powinien zapominać o dbaniu wizerunku firmy w sieci. Jak to zrobić?

Jak motywować i zatrzymywać pracowników?

Praca pełna wyzwań, wyznaczanie celów, nagradzanie za ich osiąganie, planowanie ścieżek rozwoju, dobra komunikacja, konstruktywna dyskusja, podsumowanie pracy i jej wpływu na rozwój biznesu - wszystko to powinno zawierać się w długofalowej retencji pracowników. Duży w tym udział managerów, którym HR powinien dostarczyć narzędzi niezbędnych do tego, aby praca stała się dla nich możliwie najbardziej atrakcyjna.

Recepta na skuteczny employer branding

Firma, która chce się rozwijać i mieć najlepszych pracowników, musi zainwestować we własny wizerunek. W tym celu z pomocą mogą przyjść działania budowania wizerunku dobrego pracodawcy, czyli employer branding.

Grywalizacja, czyli jak skutecznie zwiększyć zaangażowanie pracowników

Grywalizacja to jedno z tych narzędzi, które od pewnego czasu króluje w branży HR, znajdując zastosowanie w wielu jej obszarach, począwszy od procesów rekrutacyjnych, skończywszy na zarządzaniu personelem. W każdym z tych obszarów grywalizację można zastosować bardzo skutecznie. W jaki sposób? O tym w dalszej części artykułu.

Zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy

Zarządzanie zespołem, w którym występuje różnorodność w postaci wieku, koloru skóry, religii, kultury może powodować strach. Jednakże różnorodność w miejscu pracy jest jednym z kluczowym zasobów organizacji, przyczyniającym się do jej rozwoju i nie należy się jej obawiać.

REKLAMA