REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie czynniki obniżają efektywność pracowników

Jakie czynniki obniżają efektywność pracowników/ fot. Fotolia
Jakie czynniki obniżają efektywność pracowników/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Hałas, nieodpowiednia temperatura - to tylko niektóre z czynników negatywnie wpływających na wykonywane zadania. Jakie jeszcze czynniki nie pozwalają pracownikom skupić się na zadaniach?

Jakie czynniki związane z miejscem pracy rozpraszają uwagę i nie pozwalają skupić się na zadaniach? 41 proc. osób zatrudnionych w Polsce jako główny element negatywnie wpływający na wykonywane zadania wskazuje hałas. Na drugim miejscu (36 proc.) wymieniana jest nieodpowiednia temperatura. TOP 3 zamyka brak czasu na zjedzenie posiłku w czasie pracy (31 proc.) – wynika z badania „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych”, przeprowadzonego na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska przez SW Research.

REKLAMA

Autopromocja

Ze względu na liczbę godzin spędzonych w pracy, a także w korkach w drodze do i z firmy, niejedna osoba zatrudniona w Polsce ma wrażenie, że życie zawodowe pochłania większą część dnia. Jak temu zaradzić? Przede wszystkim wykorzystać 8-godzinny czas w pracy najlepiej jak to możliwe, bez konieczności zostawania po godzinach. O ile na sytuację drogową pracodawcy nie mają wpływu, o tyle w przypadku pobytu w biurze jest on znaczący. To od zatrudniających zależą warunki i atmosfera pracy, które przekładają się na satysfakcję pracowników, a ta z kolei rzutuje na efektywność pracy. Jakie czynniki rozpraszają uwagę zatrudnionych i nie pozwalają im skupić się na zadaniach?

 Hałas, nieodpowiednia temperatura i brak czasu na zjedzenie posiłków to trzy najczęściej wymieniane przez pracowników czynniki, które negatywnie wpływają na koncentrację i powiązaną z nią efektywność. Nic więc dziwnego, że firmy coraz więcej uwagi poświęcają temu, aby stworzyć najlepsze warunki do komfortowej oraz efektywnej pracy, co staje się często kartą przetargową w walce o wartościowych i lojalnych pracowników. I nie chodzi tu o wygodne krzesło, czy dobrą kawę, a nowoczesną przestrzeń wspierającą kreatywność, pracę zespołową, jak również odpoczynekMile widziany przez pracowników, a także kandydatów jest również dostęp w biurze do zdrowych przekąsek czy ciepłych posiłków – powiedziała Anna Młynarczyk, Product Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Polecamy: Personel i Zarządzanie

Co najbardziej przeszkadza w pracy?

Hałas jest największym „destruktorem efektywności” wskazywanym przez pracowników wszystkich branż, a szczególnie związanych zawodowo z finansami, marketingiem i zarządzaniem (45 proc.). Ciekawe są też różnice pod względem płci. I tak nieodpowiednia temperatura w miejscu pracy częściej przeszkadza kobietom niż mężczyznom (kolejno 40 proc., 30 proc.). Jak wynika z badania Sodexo „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych”, kobiety także częściej niż mężczyźni nie mają czasu na to, aby w pracy spożyć posiłek. Uczucie głodu nie pozwala skupić się na zadaniach 34 proc. kobiet, podczas gdy rozprasza ono uwagę 26 proc. mężczyzn. To, że wiele osób w pracy nie odżywia się regularnie, nie tylko negatywnie wpływa na zdrowie, samopoczucie, ale i efektywność. Jak regularne posiłki w pracy przekładają się na skuteczność działań osób aktywnie zawodowych? Według danych Health Enhancement Research Organization – wartościowy posiłek zwiększa efektywność pracowników aż o 25 proc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie jeszcze czynniki nie pozwalają pracownikom skupić się na zadaniach?

REKLAMA

Kolejnym elementem wskazywanym przez respondentów badania Sodexo „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” jest oświetlenie miejsca pracy. Wydajność pracowników zaburzają źle oświetlone pomieszczenia (25 proc.) i brak naturalnego światła (24 proc.). Nie bez znaczenia pozostaje także aranżacja przestrzeni biurowej. Blisko 20 proc. zatrudnionych ma problem ze skupieniem się, gdy pracuje jako część zespołu w open space, dysponuje zbyt małą przestrzenią na biurku lub ma niewystarczająco długie przerwy. Uwagę pracowników rozpraszają również inne osoby jedzące posiłku przy biurku (17 proc.). Co dziesiątemu ankietowanemu w pracy przeszkadza muzyka lub radio.

Raport Sodexo Benefits and Rewards Services „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” powstał jako efekt ogólnopolskiego badania. Zostało ono zrealizowane w II kwartale 2019 roku przez agencję SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1022 ankiet z osobami zatrudnionymi w ramach umowy o pracę, regularnie przebywających w miejscu pracy.

Autor: Sodexo

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kiedy majówka 2025?

Ile dni wolnych od pracy w 2025? Kiedy majówka 2025? Czy za sobotę 3 maja jest dodatkowe wolne? Kiedy niedziela handlowa przed majówką? Czy pracodawca może odwołać pracownika z majówki?

Ile wolnego na święta wielkanocne 2025?

Ile wolnego na święta wielkanocne 2025? Kiedy wypadną święta wielkanocne w 2025? Czy osoba wyznająca inną wiarę niż katolicka i nie obchodząca w dniu 20 i 21 kwietnia 2025 r. Świąt Wielkanocnych ma prawo do dni wolnych od pracy? Czy Wielkanoc to dzień wolny od pracy? Czy Poniedziałek Wielkanocny to dzień roboczy? Czy czwartek i piątek przed Wielkanocą jest wolny?

Trzynasta emerytura w 2025 roku. Kiedy będzie wypłacana "trzynastka"? Jakie to będą kwoty brutto i netto?

Zbliża się termin wypłaty trzynastej emerytury przez ZUS. Po waloryzacji emerytur znana jest już dokładna kwota dodatkowego świadczenia, które otrzymają seniorzy. Ustalono również konkretne terminy wypłat. Oto szczegóły.

Nowe przepisy: służby mundurowe także z pełnopłatnym uzupełniającym urlopem macierzyńskim

Nowy, pełnopłatny uzupełniający urlop macierzyński wchodzi w życie 19 marca 2025 r. Będzie przysługiwał także służbom mundurowym. Jakie nowe przepisy prawne dotyczące funkcjonariuszy zaczynają funkcjonować już za kilka dni?

REKLAMA

Co przysługuje choremu na cukrzycę w pracy?

Efektywne życie i praca przy chorobie cukrzycy są możliwe. Niekiedy nie jest to łatwe ale nie niewykonalne. Zadajemy pytania: jakie przywileje ma cukrzyk? Czy cukrzyk ma dodatkowy urlop? Co przysługuje choremu na cukrzycę w pracy? Co daje cukrzykowi orzeczenie o niepełnosprawności?

W 2025 r. zatrudnianie cudzoziemców może pracodawcę słono kosztować [od 1000 zł do 50 000 zł]: jeśli nie dostosują się do nowych przepisów

W ostatnim czasie dużo mówi i pisze się o zmianach w systemie alimentów, proponuje się np. alimenty zryczałtowane: do 300 zł, 450 zł, 600 zł w zależności od wieku dziecka. Dobrze byłoby, aby móc z czego opłacać alimenty. Tu w grę wchodzi prawo pracy. Trzeba wiedzieć, że przy okazji wprowadzania ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców w Polsce, wprowadzone zostaną, nowe wyższe kary dla pracodawców za niezgodne z prawem zatrudnianie dłużników alimentacyjnych. Już spieszymy z wyjaśnieniami.

Senat zaakceptował ustawę o powierzaniu pracy cudzoziemcom, ale wprowadził poprawki. Czy będą wyższe kary dla pracodawców?

Senatorowie wnieśli poprawki do ustawy w sprawie powierzania pracy cudzoziemcom. Zmiany dotyczą m.in. przepisów Kodeksu pracy o karach dla pracodawców naruszających prawo pracy. Rzecznik MŚP jest zadowolona z decyzji Senatu.

Sąd: Pracodawca przyznaje 2 dni urlopu ponad 26 dni. Pracodawca chce odebrać te dwa dni

Kodeks pracy nie zawiera przepisów, które przewidują możliwość zwrotu przez pracownika dni urlopu wykorzystanych ponad przysługujący mu wymiar.

REKLAMA

Niepostrzeżenie zmienią Kodeks Pracy? Raczej nie bo Senat skreśla wrzutkę zmian w KP. Dla pracodawcy aż 60 000 zł grzywny albo kara ograniczenia wolności? Zobaczymy. Ustawa wraca do Sejmu

To duże zaskoczenie! Przy okazji uchwalania ustawy z dnia 21 lutego 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w Kodeksie Pracy może wejdą ogromne zmiany. Dotyczą one kar dla pracodawców. Ale czy grzywny będą znacznie podwyższone - nie wiadomo, bo ustawa wraca do Sejmu a Senat skreśla art. 87 ustawy.

O 1046,76 zł wyższe wynagrodzenie dla tej grupy pracowników od 1 lipca 2025 r. Ten wzrost nie jest związany ze wzrostem minimalnego wynagrodzenia

Jak wiadomo w od stycznia danego roku ulega podwyżce minimalne wynagrodzenie za pracę i minimalna stawka godzinowa. Z kolei od marca ma miejsce waloryzacji emerytur, rent i dodatków z nimi związanych, a od lipca 2025 r. ulegną podwyżki wynagrodzeń pewnej, szerokiej grupy zawodowej. Niektórzy mogą liczyć nawet na wynagrodzenie wyższe o 1046,76 zł. Co ciekawe ten wzrost nie jest związany ze wzrostem minimalnego wynagrodzenia, a ze wzrostem wynagrodzenia przeciętnego.

REKLAMA