REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie czynniki obniżają efektywność pracowników

Subskrybuj nas na Youtube
Jakie czynniki obniżają efektywność pracowników/ fot. Fotolia
Jakie czynniki obniżają efektywność pracowników/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Hałas, nieodpowiednia temperatura - to tylko niektóre z czynników negatywnie wpływających na wykonywane zadania. Jakie jeszcze czynniki nie pozwalają pracownikom skupić się na zadaniach?

Jakie czynniki związane z miejscem pracy rozpraszają uwagę i nie pozwalają skupić się na zadaniach? 41 proc. osób zatrudnionych w Polsce jako główny element negatywnie wpływający na wykonywane zadania wskazuje hałas. Na drugim miejscu (36 proc.) wymieniana jest nieodpowiednia temperatura. TOP 3 zamyka brak czasu na zjedzenie posiłku w czasie pracy (31 proc.) – wynika z badania „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych”, przeprowadzonego na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska przez SW Research.

REKLAMA

Autopromocja

REKLAMA

Ze względu na liczbę godzin spędzonych w pracy, a także w korkach w drodze do i z firmy, niejedna osoba zatrudniona w Polsce ma wrażenie, że życie zawodowe pochłania większą część dnia. Jak temu zaradzić? Przede wszystkim wykorzystać 8-godzinny czas w pracy najlepiej jak to możliwe, bez konieczności zostawania po godzinach. O ile na sytuację drogową pracodawcy nie mają wpływu, o tyle w przypadku pobytu w biurze jest on znaczący. To od zatrudniających zależą warunki i atmosfera pracy, które przekładają się na satysfakcję pracowników, a ta z kolei rzutuje na efektywność pracy. Jakie czynniki rozpraszają uwagę zatrudnionych i nie pozwalają im skupić się na zadaniach?

 Hałas, nieodpowiednia temperatura i brak czasu na zjedzenie posiłków to trzy najczęściej wymieniane przez pracowników czynniki, które negatywnie wpływają na koncentrację i powiązaną z nią efektywność. Nic więc dziwnego, że firmy coraz więcej uwagi poświęcają temu, aby stworzyć najlepsze warunki do komfortowej oraz efektywnej pracy, co staje się często kartą przetargową w walce o wartościowych i lojalnych pracowników. I nie chodzi tu o wygodne krzesło, czy dobrą kawę, a nowoczesną przestrzeń wspierającą kreatywność, pracę zespołową, jak również odpoczynekMile widziany przez pracowników, a także kandydatów jest również dostęp w biurze do zdrowych przekąsek czy ciepłych posiłków – powiedziała Anna Młynarczyk, Product Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Polecamy: Personel i Zarządzanie

Co najbardziej przeszkadza w pracy?

Hałas jest największym „destruktorem efektywności” wskazywanym przez pracowników wszystkich branż, a szczególnie związanych zawodowo z finansami, marketingiem i zarządzaniem (45 proc.). Ciekawe są też różnice pod względem płci. I tak nieodpowiednia temperatura w miejscu pracy częściej przeszkadza kobietom niż mężczyznom (kolejno 40 proc., 30 proc.). Jak wynika z badania Sodexo „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych”, kobiety także częściej niż mężczyźni nie mają czasu na to, aby w pracy spożyć posiłek. Uczucie głodu nie pozwala skupić się na zadaniach 34 proc. kobiet, podczas gdy rozprasza ono uwagę 26 proc. mężczyzn. To, że wiele osób w pracy nie odżywia się regularnie, nie tylko negatywnie wpływa na zdrowie, samopoczucie, ale i efektywność. Jak regularne posiłki w pracy przekładają się na skuteczność działań osób aktywnie zawodowych? Według danych Health Enhancement Research Organization – wartościowy posiłek zwiększa efektywność pracowników aż o 25 proc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie jeszcze czynniki nie pozwalają pracownikom skupić się na zadaniach?

REKLAMA

Kolejnym elementem wskazywanym przez respondentów badania Sodexo „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” jest oświetlenie miejsca pracy. Wydajność pracowników zaburzają źle oświetlone pomieszczenia (25 proc.) i brak naturalnego światła (24 proc.). Nie bez znaczenia pozostaje także aranżacja przestrzeni biurowej. Blisko 20 proc. zatrudnionych ma problem ze skupieniem się, gdy pracuje jako część zespołu w open space, dysponuje zbyt małą przestrzenią na biurku lub ma niewystarczająco długie przerwy. Uwagę pracowników rozpraszają również inne osoby jedzące posiłku przy biurku (17 proc.). Co dziesiątemu ankietowanemu w pracy przeszkadza muzyka lub radio.

Raport Sodexo Benefits and Rewards Services „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” powstał jako efekt ogólnopolskiego badania. Zostało ono zrealizowane w II kwartale 2019 roku przez agencję SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1022 ankiet z osobami zatrudnionymi w ramach umowy o pracę, regularnie przebywających w miejscu pracy.

Autor: Sodexo

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe urlopy jednak nie dla wszystkich lecz dla wybranych, czyli dla kogo dodatkowe świadczenia. Nie będzie rewolucji w kodeksie pracy

Czas pracy skrócony do 35 godzin w tygodniu, a urlopy wydłużone z 20 dni i 26 dni do dni 35 – i to dla wszystkich. Takie niedawno były zapowiedzi odnośnie dwóch wielkich reform w kodeksie pracy. Rewolucje odwołane, o dłuższych urlopach należy zapomnieć. A krótszy tydzień pracy?

Zmiany w przepisach BHP od 2026 czy 2027 roku? Temperatury progowe i czasowe wstrzymanie pracy

Będą zmiany w przepisach BHP. Dotyczą pracy w wysokich temperaturach. Wprowadza się temperatury progowe, po przekroczeniu których pracodawca ma obowiązek wprowadzenia działań ograniczających obciążenie cieplne, np. krótszy czas pracy, przerwy w pracy czy praca zdalna. Przy najwyższych temperaturach praca zostanie czasowo wstrzymana.

Przy jakich temperaturach pracodawca zapewnia wodę i napoje? Czy w pracy musi być klimatyzacja?

Praca w wysokich temperaturach jest szczególnie uciążliwa, a nawet może zagrażać zdrowiu i życiu pracowników. Przy jakich temperaturach pracodawca zapewnia wodę i napoje? Czy w pracy musi być klimatyzacja? Poznaj aktualnie obowiązujące przepisy BHP.

Sprzedaż w 2030 r. czyli kompetencje przyszłości. Jaki musi być handlowiec za 5 lat?

Sprzedaż dynamicznie się zmienia. Bywa, że klient kończy rozmowę z handlowcem w środku ofertowej formułki. Dziś, a jeszcze bardziej za 5 lat, klienci potrzebują rozmowy, zrozumienia, uważnego słuchania i pomocy. Coraz ważniejsza jest uczciwość i działanie zgodnie z wartościami. O czym dziś musi wiedzieć handlowiec, aby w 2030 r. posiadał wszystkie wymagane kompetencje?

REKLAMA

Przeniesienie pracownika do innego działu. Co z wypowiedzeniem zmieniającym i odprawą?

W praktyce może się zdarzyć, iż pracodawca przenosi pracownika do innego działu, aby uniknąć zwolnień. Jak dokonać tego zgodnie z prawem? Kiedy nie jest potrzebne wypowiedzenie zmieniające? Czy przenoszonemu pracownikowi trzeba wypłacić odprawę?

Ekstremalne temperatury zmniejszają wydajność pracy

Z powodu upałów w Chinach, Hiszpanii, Włoszech i Grecji PKB może spaść o blisko 1 pkt proc. - wynika z raportów ekspertów Allianz Trade. Ekstremalne temperatury maja duży wpływ na wydajność pracy.

Realia pracy tymczasowej. Co liczy się dziś dla firm i kandydatów? [Badanie]

Na rynku pracy, gdzie coraz trudniej o trwałość i przewidywalność, głos pracowników oraz pracodawców staje się jednym z najczulszych barometrów zmian. Job Impulse co roku bada poziom satysfakcji obu tych grup. Najnowsze wyniki wskazują, że oczekiwania wobec agencji dynamicznie rosną: firmy domagają się sprawnych, natychmiastowych rekrutacji, ale przy zachowaniu wysokiej jakości procesów i maksymalnym ograniczeniu rotacji. Z kolei pracownicy tymczasowi coraz wyraźniej sygnalizują potrzebę stabilności, poszerzania systemu benefitów, a także obsługi formalności online.

Lipiec 2025 – dni wolne, godziny pracy

Lipiec 2025 – dni wolne od pracy i godziny pracy. To najbardziej zapracowany miesiąc w roku. Jaki jest wymiar czasu pracy w lipcu? Czy kalendarz dni wolnych od pracy przewiduje święta w tym miesiącu?

REKLAMA

Zmiany w umowach o pracę: dodatkowe koszty dla pracodawcy bo część umów musi przejść przez tłumacza przysięgłego

W III kwartale 2025 r. obowiązują już cztery istotne i nowe ustawy w obszarze prawa pracy. Przyglądamy się jednej z nich w zakresie zmian w zatrudnieniu jakie weszły na skutek tych nowych regulacji. Chodzi o istotną instytucję bo o umowę o pracę! To dokument, który ma kluczowe znaczenie dla stosunku pracy. Zmiany, które zaszły w umowach o pracę są naprawdę znaczące i co gorsza generują koszty dla pracodawców. Pocieszające jest jednak to, że zmiany dotyczą tylko wybranych grup pracowników, nie wszystkich zatrudnionych osób.

Wyzwania dla pracodawców w zakresie wynagrodzeń. Zmiany pomogą zmniejszyć rotację pracowników

Połowa polskich pracowników uważa, że zarabia za mało. To powód dużej rotacji pracowników. Jakie wyzwania stoją przed pracodawcami? Co muszą zmienić, aby zmniejszyć rotację w firmie?

REKLAMA