REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie czynniki obniżają efektywność pracowników

Jakie czynniki obniżają efektywność pracowników/ fot. Fotolia
Jakie czynniki obniżają efektywność pracowników/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Hałas, nieodpowiednia temperatura - to tylko niektóre z czynników negatywnie wpływających na wykonywane zadania. Jakie jeszcze czynniki nie pozwalają pracownikom skupić się na zadaniach?

Jakie czynniki związane z miejscem pracy rozpraszają uwagę i nie pozwalają skupić się na zadaniach? 41 proc. osób zatrudnionych w Polsce jako główny element negatywnie wpływający na wykonywane zadania wskazuje hałas. Na drugim miejscu (36 proc.) wymieniana jest nieodpowiednia temperatura. TOP 3 zamyka brak czasu na zjedzenie posiłku w czasie pracy (31 proc.) – wynika z badania „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych”, przeprowadzonego na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska przez SW Research.

REKLAMA

Autopromocja

Ze względu na liczbę godzin spędzonych w pracy, a także w korkach w drodze do i z firmy, niejedna osoba zatrudniona w Polsce ma wrażenie, że życie zawodowe pochłania większą część dnia. Jak temu zaradzić? Przede wszystkim wykorzystać 8-godzinny czas w pracy najlepiej jak to możliwe, bez konieczności zostawania po godzinach. O ile na sytuację drogową pracodawcy nie mają wpływu, o tyle w przypadku pobytu w biurze jest on znaczący. To od zatrudniających zależą warunki i atmosfera pracy, które przekładają się na satysfakcję pracowników, a ta z kolei rzutuje na efektywność pracy. Jakie czynniki rozpraszają uwagę zatrudnionych i nie pozwalają im skupić się na zadaniach?

 Hałas, nieodpowiednia temperatura i brak czasu na zjedzenie posiłków to trzy najczęściej wymieniane przez pracowników czynniki, które negatywnie wpływają na koncentrację i powiązaną z nią efektywność. Nic więc dziwnego, że firmy coraz więcej uwagi poświęcają temu, aby stworzyć najlepsze warunki do komfortowej oraz efektywnej pracy, co staje się często kartą przetargową w walce o wartościowych i lojalnych pracowników. I nie chodzi tu o wygodne krzesło, czy dobrą kawę, a nowoczesną przestrzeń wspierającą kreatywność, pracę zespołową, jak również odpoczynekMile widziany przez pracowników, a także kandydatów jest również dostęp w biurze do zdrowych przekąsek czy ciepłych posiłków – powiedziała Anna Młynarczyk, Product Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Polecamy: Personel i Zarządzanie

Co najbardziej przeszkadza w pracy?

Hałas jest największym „destruktorem efektywności” wskazywanym przez pracowników wszystkich branż, a szczególnie związanych zawodowo z finansami, marketingiem i zarządzaniem (45 proc.). Ciekawe są też różnice pod względem płci. I tak nieodpowiednia temperatura w miejscu pracy częściej przeszkadza kobietom niż mężczyznom (kolejno 40 proc., 30 proc.). Jak wynika z badania Sodexo „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych”, kobiety także częściej niż mężczyźni nie mają czasu na to, aby w pracy spożyć posiłek. Uczucie głodu nie pozwala skupić się na zadaniach 34 proc. kobiet, podczas gdy rozprasza ono uwagę 26 proc. mężczyzn. To, że wiele osób w pracy nie odżywia się regularnie, nie tylko negatywnie wpływa na zdrowie, samopoczucie, ale i efektywność. Jak regularne posiłki w pracy przekładają się na skuteczność działań osób aktywnie zawodowych? Według danych Health Enhancement Research Organization – wartościowy posiłek zwiększa efektywność pracowników aż o 25 proc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie jeszcze czynniki nie pozwalają pracownikom skupić się na zadaniach?

REKLAMA

Kolejnym elementem wskazywanym przez respondentów badania Sodexo „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” jest oświetlenie miejsca pracy. Wydajność pracowników zaburzają źle oświetlone pomieszczenia (25 proc.) i brak naturalnego światła (24 proc.). Nie bez znaczenia pozostaje także aranżacja przestrzeni biurowej. Blisko 20 proc. zatrudnionych ma problem ze skupieniem się, gdy pracuje jako część zespołu w open space, dysponuje zbyt małą przestrzenią na biurku lub ma niewystarczająco długie przerwy. Uwagę pracowników rozpraszają również inne osoby jedzące posiłku przy biurku (17 proc.). Co dziesiątemu ankietowanemu w pracy przeszkadza muzyka lub radio.

Raport Sodexo Benefits and Rewards Services „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” powstał jako efekt ogólnopolskiego badania. Zostało ono zrealizowane w II kwartale 2019 roku przez agencję SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1022 ankiet z osobami zatrudnionymi w ramach umowy o pracę, regularnie przebywających w miejscu pracy.

Autor: Sodexo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Święta w 2025 r. przypadające w sobotę. Kiedy pracownik otrzyma dzień wolny za święto w sobotę?

Każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i przypadające w dniu innym niż niedziela obniża wymiar czasu pracy o 8 godzin. Czy oznacza to, że za święto przypadające w sobotę należy udzielić innego dnia wolnego od pracy? Czy w 2025 r. będą święta w sobotę?

Opieka 75+: MRPiPS zapewnia, że program będzie kontynuowany w 2025 r.

Program „Opieka 75+” w 2025 r. będzie kontynuowany – zapewnia Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Celem programu jest zwiększenie dostępności do usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób w wieku 75 lat i więcej. Planowane jest doprecyzowanie niektórych założeń programu.

Cyfryzacja HR: E-podpis ułatwia dostosowanie się do nowych przepisów

Od 1 stycznia 2025 r. zmieni się minimalne wynagrodzenie za pracę. Dla działów HR oznacza to konieczność podpisania w krótkim czasie wielu aneksów do umów o pracę. Najnowsze badania przeprowadzone przez KIR pokazują, że e-podpis może znacząco usprawnić pracę kadrowców.

Czy 1 grudnia to niedziela handlowa?

Czy 1 grudnia to niedziela handlowa? Czy w najbliższą niedzielę zrobimy zakupy? 

REKLAMA

Zakaz handlu w niedziele: Czy będzie trzecia niedziela handlowa w grudniu? Jest zapowiedź złożenia poprawki w Senacie

Od 2025 roku Wigilia będzie dniem wolnym od pracy dla wszystkich pracowników. Jednak dla pracowników handlu trzy niedziele poprzedzające Boże Narodzenie mają być dniami roboczymi. Czy będzie poprawka do nowelizacji wprowadzającej dzień wolny w Wigilię?

Dofinansowanie wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Znowu przesunięto okres, od którego wsparcie będzie obowiązywać

W Sejmie trwają prace nad projektem nowelizacji ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Zmiana ma dotyczyć podwyższenia wysokości miesięcznego dofinansowania do wynagrodzenia pracownika niepełnosprawnego.

Nie mam już urlopu, a potrzebuję wziąć wolne. Co zrobić?

Zbliża się koniec roku kalendarzowego. Niektórzy pracownicy nie mają już urlopu wypoczynkowego. Co mogą zrobić w sytuacji, gdy potrzebują wziąć wolne od pracy? Podpowiadamy kilka rozwiązań z Kodeksu pracy.

Nowelizacja Kodeksu pracy: Wydłużony urlop macierzyński dla rodziców dzieci przedwcześnie urodzonych oraz hospitalizowanych

27 listopada 2024 r. Sejm znowelizował Kodeks pracy. Nowelizacja wydłuży urlop macierzyński rodzicom wcześniaków oraz dzieci wymagających hospitalizacji po urodzeniu. Prawo do urlopu będą mieli także prawni opiekunowie, rodzice zastępczy czy adopcyjni.

REKLAMA

Raport: 75 proc. działów HR wykorzystuje sztuczną inteligencję co najmniej raz w tygodniu

Raport: 75 proc. działów HR w firmach deklaruje, że korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji co najmniej raz w tygodniu. Rosnące zainteresowanie AI wśród menedżerów i pracowników odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi to nie tylko specyfika amerykańskiego rynku. Badania przeprowadzone w Polsce wskazują na podobny trend.

14 zasad prawa pracy [LISTA]. Jeśli pracujesz lub zatrudniasz, musisz znać je wszystkie

Prawo pracy to przepisy Kodeksu pracy oraz innych ustaw i aktów wykonawczych, które określają przede wszystkim prawa i obowiązki pracowników i pracodawców. Jako pracownik lub pracodawca musisz znać 14 podstawowych zasad prawa pracy uregulowanych w Kodeksie pracy. Oto lista.

REKLAMA