REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szczęśliwy pracownik to najlepsza inwestycja!

Paweł Drąg
Szczęśliwy pracownik to najlepsza inwestycja!/fot.Shutterstock
Szczęśliwy pracownik to najlepsza inwestycja!/fot.Shutterstock
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Trudno o pojęcie bardziej względne niż szczęście. Nasze relacje, poszczególne doświadczenia, dobrzy ludzie spotykani na drodze – wszystko to tworzy codzienność i krok po kroku buduje poczucie zadowolenia. Jedną z istotniejszych kwestii warunkujących poczucie ogólnej satysfakcji jest również szczęście osiągane w miejscu, w którym spędzamy 1/3 życia – w pracy.

Jakkolwiek by to nie zabrzmiało banalnie, to na końcu wszelkich udanych przedsięwzięć stoją ludzie. Do sukcesów firmy prowadzą zmotywowani i energiczni pracobiorcy, którzy widzą sens w tym, co robią. Bez całościowego zadbania o ich morale trudno liczyć na harmonijny rozwój i szereg korzyści. Przedsiębiorstwo skoncentrowane wyłącznie na zadaniach, gdzie nie słychać śmiechu i szczerych rozmów, zazwyczaj jest w jakimś stopniu wybrakowane. Tak jakby brakowało w nim przysłowiowej „kropki nad i”, która mocno popycha ją w oczekiwaną przez pracodawcę stronę.

REKLAMA

Autopromocja

- Wszyscy funkcjonujemy w kulturze sukcesu. To towar, po który chcemy sięgać zarówno poprzez indywidualne, jak i zespołowe osiągnięcia. Wyzwolenie z ludzi wszystkiego najlepszego, co w sobie mają, nie jest łatwym zadaniem. Jako pracodawca staram się jednak każdego dnia stwarzać warunki, które sprzyjają wspólnej integracji, a także rozwojowi kompetencji. Często powtarzam, że do mojego pokoju drzwi są zawsze otwarte. Czas poświęcony zespołowi to jak kamfora na drobne rany, które w każdej organizacji muszą powstawać. Pomagam rozwiązywać problemy, szukam rozwiązań, które sprawią, że każda osoba będzie czuła się w pracy dobrze – wyjaśnia Katarzyna Opiekulska, dyrektor zarządzająca LSJ HR Group.

 

Rola pracy w codziennym funkcjonowaniu jest nie do przecenienia. To ona warunkuje statut społeczny, kreuje tożsamość, pozwala nawiązać kontakty zawodowe i prywatne, wpływa na nasz nastrój i każdą odmianę samopoczucia. Jej strata zazwyczaj wiąże się z niepokojem, niepewnością, poczuciem zagrożenia. Podobne emocje wywołuje również praca, która nie daje satysfakcji. Wszakże niemalże wszelkie przeprowadzane badania wskazują, iż szczęśliwy pracownik jest wysoce zmotywowany, zaangażowany w wykonywane czynności, a także pozytywnie usposobiony oraz mniej nerwowy i pod każdym względem zdrowszy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Już w 2010 roku Instytut Gallupa opublikował głośno komentowane dane, z których wynikało, iż firmy z USA każdego roku tracą blisko 300 miliardów dolarów z powodu braku zaangażowania swoich pracowników. Trudno wyobrazić sobie, aby ten trend się zmienił i raczej można przypuszczać, iż straty finansowe mogą być o wiele wyższe. To kolejny argument skłaniający do tego, aby nie lekceważyć kwestii szczęścia.

>>> Warsztaty z istotnych zmian w prawie pracy

Do budowania zaufania wewnątrz zespołu coraz częściej zatrudnia się osoby na stanowisko chief happiness oficera. W naszym kraju ta funkcja nie jest jeszcze popularna, ale pomału przebija się do świadomości przedsiębiorców. Do jego podstawowych zadań zaliczają się:

  • regularne rozmowy z pracownikami i reakcja na ich wnioski
  • stwarzanie warunków, poprzez przeróżne działania wewnętrzne, do tego, aby pracownicy mieli dostęp do rozmów z przełożonym i mogli swobodnie wyrażać opinię
  • umożliwianie autonomii w zakresie zarządzania ich zakresem kompetencji
  • pomoc w przepływie informacji
  • dbałość o to, aby wartości i zasady wyznawane w firmie były znane wszystkim pracownikom

Każdy człowiek, który rozumie co robi i w jakim celu, będzie czuł się o wiele lepiej, niż ten, który ma wrażenie, iż jest niezauważanym trybem w maszynie całej firmy. Tym samym buduje się dzięki temu poczucie przynależności do firmy i tworzy satysfakcję z wykonywanych zadań.

Skompletuj zespół biorąc pod uwagę ich cechy charakteru, a także wyznawane wartości. Oczywiście, nie zawsze jest to możliwe, ale jeśli instynkt ci podpowiada, że dana osoba kompletnie nie pasuje charakterologicznie i poglądowo do zarządzanej grupy, to nie ryzykuj utraty waszej harmonii.

- Wychodź z inicjatywą i słuchaj swoich współpracowników. Pozwól na to, aby uwierzyli, że ich głos jest dla ciebie naprawdę ważny. Kadra kompetentnych osób to niewyczerpane źródło poglądów, doświadczeń i wizji – od prowadzenia całych działów, po drobiazgi, które mogłyby ulec korektom. Pracodawcy nie mają monopolu na słuszność każdej decyzji. Dobre rady to niewyobrażalnie wielka wartość i każdy rozsądny przedsiębiorca nie będzie się na nie obrażał, tylko  postara się wyciągnąć konstruktywne wnioski – dodaje Katarzyna Opiekulska.

Jednym z podstawowych i najczęściej używanych środków do osiągania zadowolenia są benefity pracownicze. Niestety, wciąż najczęściej są one od początku do końca wybierane przez pracodawców. Łatwo wtedy o błędy. Nie każdy ma ochotę na wypad z namiotem do lasu czy cotygodniowe zajęcia fitness. Dlatego i w tej kwestii najlepszym wyjściem jest szczera rozmowa z zespołem i dopasowanie indywidualnych, spersonalizowanych benefitów. Pamiętaj jednak przy tym, że człowiek zmienia się całe życie i możliwe, że to co na pewnym etapie mu odpowiadało, później już przestaje być dla niego cenne. Wtedy reaguj, niewerbalnie komunikując, iż satysfakcja pracownika jest dla ciebie naprawdę ważna.

Każda zmotywowana, chętna do rozwoju jednostka, potrzebuje wyzwań. Uczyń z tego swoją broń i stwórz możliwości, aby wykorzystać to zarazem dla dobra zespołu, jak i firmy. Dobrym pomysłem może być choćby system oparty na nagradzaniu najlepszych pracowników. Wyzwanie i odrobina rywalizacji nie powinna zaszkodzić. Tym bardziej, że możesz tworzyć wyzwania grupowe, gdzie dodatkowe premie będą wręczane wtedy, kiedy zespół osiągnie łącznie wyznaczony cel.

- Wszystko, o czym rozmawiamy, wynika z jasno określonej filozofii firmy i trwałej kultury organizacyjnej. Przyjazne miejsce pracy, do którego chce się przychodzić każdego dnia, na pewno jest wyzwaniem dla pracodawcy. Wszyscy mamy jednak jeden określony cel – chcemy osiągać nasze zamierzenia. Aby tak się stało, musimy pamiętać, że człowiek jest najważniejszy – zakończyła Katarzyna Opiekulska.

Zadowoleni pracobiorcy są o wiele bardziej produktywni, zdecydowanie kreatywniejsi, rzadziej korzystają ze zwolnień chorobowych, nie szukają nowych wyzwań zawodowych, a także pozytywnie wpływają na morale grupy. Te wszystkie elementy tworzą stały rozwój firmy. Nie warto przechodzić obok tego obojętnym! Tym bardziej, że to najdogodniejsza ścieżka do drogi biznesowego sukcesu.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak określać wynagrodzenie w umowie o pracę

Prawidłowo sporządzona umowa o pracę powinna określać wynagrodzenie odpowiadające rodzajowi pracy, ze wskazaniem składników wynagrodzenia. Wskazane przez strony wynagrodzenie jest jednym z obligatoryjnych elementów umowy o pracę.

Przerwy w pracy dla osób niepełnosprawnych w 2025 r.

Przerwy w pracy dla osób niepełnosprawnych w 2025 r. Jakie przerwy należą się pracownikom posiadającym orzeczenie o niepełnosprawności? Co w przypadku obsługi komputera? Czy przerwy wliczają się do czasu pracy?

Czy można nie płacić za godziny nadliczbowe?

Przepisy prawa pracy dopuszczają, aby niektórzy pracownicy nie mieli prawa do rekompensaty za pracę w godzinach nadliczbowych. Są jednak sytuacje, gdy z winy pracodawcy taka rekompensata jednak im przysługuje. O jakich pracowników chodzi?

Co daje II stopień niepełnosprawności w 2025 r.?

Zgodnie z ustawą o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyróżnia się trzy stopnie niepełnosprawności: znaczny, umiarkowany i lekki stopień niepełnosprawności. Kiedyś używało się określeń I,II i III grupa inwalidzka.

REKLAMA

1550 zł dofinansowania do zatrudnienia osób niepełnosprawnych z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności. Trzeba wypełnić Wn-D i dołączyć INF-D-P

1550 zł dofinansowania do zatrudnienia osób niepełnosprawnych z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności. Trzeba wypełnić Wn-D i dołączyć INF-D-P. Można wystąpić z korektą wniosku i otrzymać wyższe dofinansowanie z wyrównaniem od lipca 2024 r.

Webinar: Rodzicielstwo po nowemu, czyli zmiany w Kodeksie pracy 2025 + certyfikat gwarantowany

Praktyczny webinar „Rodzicielstwo po nowemu, czyli zmiany w Kodeksie pracy 2025” poprowadzi Aleksander Kuźniar, prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy oraz ochrony danych osobowych, ekspert INFORAKADEMII. Uczestnicy dowiedzą się, kiedy i na jakich warunkach pracownicy mogą skorzystać z uzupełniającego urlopu macierzyńskiego oraz co musi się znaleźć we wniosku o jego udzielenie. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi.

Wzrosną wynagrodzenia pracowników samorządowych. Podwyżki z wyrównaniem od stycznia 2025 r.

W 2025 r. wzrosną wynagrodzenia osób zatrudnionych w samorządach na podstawie wyboru oraz powołania. Zwiększą się także stawki minimalnego poziomu wynagrodzenia zasadniczego pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.

Do 28 lutego emeryci i renciści muszą rozliczyć dodatkowe przychody

ZUS przypomina o obowiązku rozliczenia dodatkowych przychodów przez osoby, które pobierają emeryturę lub rentę, mimo że nie osiągnęły wieku emerytalnego, a w zeszłym roku dorabiały do swojego świadczenia. Termin mija 28 lutego 2025 r.

REKLAMA

Najniższa emerytura, renta rodzinna i socjalna: 1878,91 zł brutto od 1 marca. Waloryzacja 2025 - emerytury i renty wzrosną o 5,5 proc.

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej poinformowało 12 lutego 2025 r., że od 1 marca 2025 roku emerytury i renty zostaną zwaloryzowane o wskaźnik 105,5%. Oznacza to, że renty i emerytury wzrosną o 5,5 procent.

Od 1 marca 2025 r. zwiększy się wynagrodzenie pracowników młodocianych

Od 1 marca 2025 r. zwiększy się wynagrodzenie pracowników młodocianych. To efekt wzrostu przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w czwartym kwartale 2024 r.

REKLAMA