REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

BHP, Hr

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Trendy w rekrutacji w 2017 r.

Rynek zatrudnienia dynamicznie się zmienia i stawia rekruterów przed nowymi wyzwaniami. Sprawdź, jakie będą najważniejsze trendy rekrutacyjne w roku 2017.

Jak skutecznie motywować pracowników

Czy w chwilach stresu i przemęczenia zdarzyło ci się wątpić w sens wykonywanej przez siebie pracy? To niepozorne pytanie, drobna ekspresja Twoich emocji, nie powinno pozostać pytaniem retorycznym. Odpowiedź na nie jest niezwykle ważna, w dodatku nie tylko dla ciebie - winna być także istotna dla twojego pracodawcy.

Objawy przepracowania

Uczucie chronicznego zmęczenia i stresu, zapominanie, to tylko niektóre z objawów przepracowania. Jakie inne symptomy mogą pojawić się w związku z przepracowaniem u osoby zajmującej kierownicze stanowisko?

Jak zapanować nad stresem podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Warto przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej i zrobić dobre wrażenie na potencjalnym pracodawcy. Jak zatem postępować, aby stres nie sparaliżował nas podczas rozmowy?

REKLAMA

Rola HR w procesach zmian w organizacji

Rolą HR, a może przede wszystkim menedżera, jest wyjaśnianie toczących się zmian i takie poprowadzenie osób pracujących w firmie, by zobaczyły one sens i uzasadnienie tych modyfikacji – zarówno dla całej organizacji, jak i dla nich samych. Innymi słowy pracownik potrzebuje wiedzieć co się dzieje w firmie i co to dla niego oznacza. Oczywiście zakres tych informacji powinien być dostosowany do pozycji danego pracownika w całej organizacji.

Napoje i posiłki profilaktyczne od 1 listopada

Zgodnie z zasadami BHP pracodawcy mają obowiązek w okresie zimowym zapewniać niektórym pracownikom napoje i posiłki profilaktyczne. Okres zimowy zaczyna się 1 listopada a kończy 31 marca. Jakich pracowników dotyczy ten obowiązek?

Kiedy przychodzi czas na zmiany zawodowe

W życiu każdego z nas przychodzi czas na zmiany. Jedni podchodzą do nich sceptycznie. Zazwyczaj dlatego, że ciężko im wyjść ze strefy komfortu. Inni decydują się na zmiany szybciej, zwłaszcza kiedy zdają się one nieuniknione. Bo przecież i tak trzeba coś zmienić. Prędzej czy później.

Jak pogodzić stałą pracę i dodatkowe zlecenia

Pogodzenie stałego zatrudnienia z dodatkowymi zleceniami wymaga dużego zaangażowania i umiejętności pogodzenia obowiązków. W jaki sposób pogodzić prace w kilku miejscach?

REKLAMA

Powrót do dawnej firmy, czyli dlaczego nie warto palić mostów

Podobno nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. Ale w przypadku życia zawodowego warto tę regułę nieco złagodzić i przyjąć, że odejście z organizacji nie musi definitywnie kończyć relacji. W aplikacjach widać zresztą, że momentów powrotowych jest całkiem sporo. Z odpowiednim nastawieniem i przygotowaniem – zarówno pracownika, jak organizacji – taki powrót może mieć wiele zalet.

Jak pozytywnie przejść okres próbny w pracy

Okres próbny to czas, który pozwala pracodawcy na sprawdzenie czy pracownik jest odpowiednim kandydatem na dane stanowisko, a pracownikowi na sprawdzenie, czy decyzja o świadczeniu pracy u pracodawcy była słuszna. Jak wywrzeć dobre wrażenie i pozytywnie przejść okres próbny?

Nie każdy od razu staje się Jamesem Bondem - jak dopasować ofertę rozwojową do pracownika?

Co łączy Jamesa Bonda, jego wstrząśnięte niezmieszane martini oraz dostarczane mu zabawki przez ekscentrycznego naukowca Q z zamawianiem, projektowaniem i realizacją szkoleń dla pracowników firmy? Otóż Bond wiedział, co zamawia. Badania pokazały, że wstrząśnięte martini było efektywniejsze w dezaktywacji nadtlenku wodoru niż mieszany drink, a oba były efektywniejsze niż czysty dżin lub wermut. Szkolenia natomiast zamawiamy i realizujemy w wersji „mieszanej”. Dlaczego tak się dzieje?

Wynagrodzenie pracownika służby BHP

Przepisy Kodeksu pracy nie zawierają szczegółowych zasad wynagradzania pracowników służby BHP. Jak zatem określić wynagrodzenie pracownika z obszaru BHP?

W jaki sposób narzędzia wspierają budowanie zespołów?

O tym, jak ważna i trudna zarazem jest praca zespołowa, wie chyba każdy z nas. W zespole trzeba umieć pracować, ale zanim zacznie się kształtować odpowiednie kompetencje zapewniające właściwą współpracę, zespół trzeba zbudować. Każdy manager wie, że nie jest to łatwe. Jak skutecznie budować zespół za pomocą narzędzi?

Światło a BHP – najważniejsze zasady ogólne

Jednym z kluczowych czynników mających wpływ na bezpieczeństwo pracy jest oświetlenie. Choć dokładne wymogi względem jego parametrów są uzależnione od specyfiki zadań wykonywanych w zakładzie, istnieją również zalecenia ogólne, wspólne dla wielu rodzajów stanowisk.

10 powodów, dla których warto pomyśleć o zmianie pracy

Nie warto rezygnować z pracy pod wpływem impulsu czy w złości. Oto powody, dla których warto pomyśleć nad zmianą pracy.

Jakich zachowań unikać w pracy?

W celu utrzymania dobrych relacji w firmie, powinniśmy unikać niektórych zachowań. Notoryczne spóźnialstwo, plotkowanie to tylko niektóre z zachowań, które mogą postawić nas w złym świetle. Czego jeszcze nie warto robić w pracy?

Na co warto zwrócić uwagę idąc na rozmowę kwalifikacyjną?

Nasz wygląd ma ogromny wpływ na to jak będą nas postrzegać ludzie. Tak samo jest z rozmową rekrutacyjną. Jeśli chcesz dostać pracę w renomowanej, międzynarodowej korporacji, musisz ubrać się odpowiednio. Równie ważna jest kultura osobista i ogólne zachowanie. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Zmiany w prawie pracy w sierpniu i wrześniu 2016 r.

W dniu 3 sierpnia 2016 r. weszła w życie nowelizacja Kodeksu pracy zakładająca zmiany dotyczące zatrudniania kobiet. Natomiast od 1 września 2016 r. zmianie ulegają przepisy dotyczące potwierdzania warunków zatrudnienia.

Jak dbać o wizerunek firmy w internecie?

Często kandydaci na pracowników szukają opinii o danej firmie w internecie. Opinie mogą być zarówno pozytywne jak i negatywne, dlatego też pracodawca nie powinien zapominać o dbaniu wizerunku firmy w sieci. Jak to zrobić?

Jak motywować i zatrzymywać pracowników?

Praca pełna wyzwań, wyznaczanie celów, nagradzanie za ich osiąganie, planowanie ścieżek rozwoju, dobra komunikacja, konstruktywna dyskusja, podsumowanie pracy i jej wpływu na rozwój biznesu - wszystko to powinno zawierać się w długofalowej retencji pracowników. Duży w tym udział managerów, którym HR powinien dostarczyć narzędzi niezbędnych do tego, aby praca stała się dla nich możliwie najbardziej atrakcyjna.

Zakaz palenia na terenie zakładu pracy

Już kilka lat temu został wprowadzony zakaz palenia tytoniu w pomieszczeniach zakładów pracy. Mimo wprowadzonego zakazu palenia w tych miejscach, ustawodawca dopuszcza tworzenie przez pracodawcę specjalnie wydzielonych miejsc dla palących, tzw. palarnie.

Recepta na skuteczny employer branding

Firma, która chce się rozwijać i mieć najlepszych pracowników, musi zainwestować we własny wizerunek. W tym celu z pomocą mogą przyjść działania budowania wizerunku dobrego pracodawcy, czyli employer branding.

Grywalizacja, czyli jak skutecznie zwiększyć zaangażowanie pracowników

Grywalizacja to jedno z tych narzędzi, które od pewnego czasu króluje w branży HR, znajdując zastosowanie w wielu jej obszarach, począwszy od procesów rekrutacyjnych, skończywszy na zarządzaniu personelem. W każdym z tych obszarów grywalizację można zastosować bardzo skutecznie. W jaki sposób? O tym w dalszej części artykułu.

Alkohol w pracy - konsekwencje

Stawienie się w pracy w stanie nietrzeźwym, czy po spożyciu alkoholu w świetle przepisów Kodeksu pracy stanowi poważne naruszenie dyscypliny pracowniczej i może skutkować nie tylko nałożeniem na pracownika kary porządkowej, lecz także rozwiązaniem stosunku pracy.

Zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy

Zarządzanie zespołem, w którym występuje różnorodność w postaci wieku, koloru skóry, religii, kultury może powodować strach. Jednakże różnorodność w miejscu pracy jest jednym z kluczowym zasobów organizacji, przyczyniającym się do jej rozwoju i nie należy się jej obawiać.

Gdy idealny kandydat mówi „nie” w ostatniej chwili

Rekruter z wielu nadesłanych życiorysów wybiera kilka najbardziej obiecujących i umawia się z kandydatami na spotkanie. Większość reaguje bardzo entuzjastycznie, a kalendarz osoby rekrutującej zapełnia się kolejnymi terminami. Ostatecznie jednak na rozmowę przychodzi zaledwie garstka osób, a pozostali w ogóle nie informują o powodach swojej nieobecności. Taki scenariusz nie jest niestety dla wielu firm obcy. Nierzadko zdarzają się sytuacje, w których kandydat odwołuje spotkanie w ostatniej chwili, albo, co gorsza w ogóle nie powiadamia rekrutera o przyczynach rezygnacji. Dlaczego tak się dzieje i co powinien w tej sytuacji zrobić pracodawca?

Szkolenie bhp przed zatrudnieniem pracownika

Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest ochrona życia oraz zdrowia swoich pracowników. Każdy zatrudniony bez względu na stanowisko jakie obejmuje, powinien wziąć udział w szkoleniu BHP, bez którego nie może zostać dopuszczony do jakiejkolwiek pracy.

E-learning a tradycyjne szkolenia dla pracowników

E-learning to nowe perspektywy. Dla pracodawcy i pracownika. To nowe perspektywy dla biznesu, który zmienia się diametralnie pod wieloma względami. O ile zmiany te zauważalne są choćby w sposobach prezentacji ofert, czy możliwościach dotarcia do potencjalnych klientów, zmianie nie ulega jednak konieczność nieustannego rozwoju i podnoszenia kwalifikacji pracowników. Nie bez powodu mówi się przecież, że ludzie stanowią największy kapitał firmy, stąd też jedną z najlepszych inwestycji będzie ich szkolenie.

Jak zachować zdrowie pracując w biurze?

Kwiecień, ustanowiony przez World Health Organization (WHO) miesiącem zdrowia, sprzyja rozmowom na temat chorób zawodowych różnych grup. Jakie schorzenia zagrażają pracownikom biurowym?

Jak dostosować język do określonej specjalizacji/branży?

To w pracy spędzamy większość czasu. Dlatego ucząc się języka obcego, powinniśmy poznawać go w taki sposób, który umożliwi nam posługiwanie się nim właśnie w celach zawodowych. Niestety, takiego języka nie nauczymy się na kursie językowym o charakterze ogólnym.

Motywacja 3.0, czyli jak skutecznie zmotywować pracownika

Motywacja 2.0, opierająca się na systemie nagród i kar, czyli dobrze wszystkim znanej metodzie kija i marchewki jest najbardziej popularną formą motywacji pracowników do efektywniejszego działania. Coraz częściej dostrzega się jednak, że sposób ten jest niestety dość krótkotrwały i nie przynosi pożądanych efektów. Jak więc skutecznie zachęcić zespół do większego zaangażowania w pracę? Z pomocą przychodzi tzw. motywacja 3.0, polegająca na pobudzaniu wewnętrznej motywacji człowieka.

Jak zintegrować się z nowymi pracownikami?

Każda osoba rozpoczynająca pracę musi się postarać by odnaleźć się w niej i zrobić dobre wrażenie. Zobacz jak unikać podstawowych błędów by zintegrować się z zespołem.

Najczęstsze powody zmiany pracy

W życiu każdego z nas nadchodzi taki moment, kiedy trzeba coś zmienić. Za niskie zarobki, brak możliwości rozwoju i awansu, problemy z szefem - to tylko niektóre z najczęstszych przyczyn zmiany pracy.

ATS w rekrutacji, zwłaszcza tej przyjaznej

ATS to jedno z tych narzędzi, bez których trudno wyobrazić dziś sobie sprawne i skuteczne zarządzanie procesami rekrutacyjnymi oraz bazą kandydatów. Oprogramowanie stworzono w celu uporządkowania tych procesów, ich skrócenia i podwyższenia skuteczności. Jak sprawdza się na co dzień? W jaki sposób wdraża się dzięki niemu zasady przyjaznej rekrutacji?

Jak skutecznie przejść przez proces rekrutacji

Proces rekrutacji nie należy do najłatwiejszych. Specjaliści od rekrutacji wszystko szczegółowo sprawdzają. Warto wiedzieć, co zrobić by skutecznie przejść etapy rekrutacji.

Po co tworzyć ścieżki karier i opisy stanowisk?

W dzisiejszym świecie zrekrutowanie odpowiednich pracowników nie jest łatwe. Jeszcze trudniejsze jest stworzenie zauważalnej oraz atrakcyjnej oferty pracy i zbudowanie takiego wizerunku firmy, który będzie zachęcał potencjalnych Kandydatów. Prowadzenie otwartej polityki i prezentowanie możliwych ścieżek kariery w firmie jest doskonałym sposobem na budowanie Employer Branding.

Jak wynegocjować lepsze warunki pracy?

Pracodawcy muszą się starać aby utrzymać w firmie najlepszych i wartościowych pracowników. Natomiast pracownik może wykorzystać sytuację, która panuje na rynku pracy i starać się wynegocjować lepsze warunki pracy, np. podwyżkę. Jak to zrobić?

Refundacja okularów korekcyjnych przez pracodawcę

Pracownicy otrzymują od swojego pracodawcy różnego rodzaju świadczenia, m.in. okulary korygujące wzrok. Kwestie związane z koniecznością zapewnienia przez pracodawców okularów korygujących wzrok zostały uregulowane przepisami Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe.

Minimalna temperatura w pracy - obowiązki pracodawcy

Przepisy BHP określają minimalną temperaturę w pomieszczeniach, gdzie wykonywana jest praca. Zimą - na pracodawcy spoczywa szereg obowiązków w celu zapewnienia odpowiednich warunków pracy.

Współpraca z uczelniami wyższymi jako przeciwdziałanie niedoborom pracowniczym

Zmiany trendów rynkowych, postęp technologiczny i rosnące zapotrzebowanie na specjalistów to tylko niektóre czynniki wpływające na poszukiwanie pól współpracy między sferą nauki i biznesu.

Jak napisać idealne CV?

CV to pierwszy dokument, na który spojrzy nasz przyszły pracodawca. Aby nasze CV wyglądało profesjonalnie i przyciągało uwagę, warto mu poświęcić trochę czasu. Poniżej 5 wskazówek, dzięki którym stworzysz idealne CV.

Kontrola PIP w branży budowlanej 2015

W III kwartałach 2015 r. Państwowa Inspekcja Pracy przeprowadziła łącznie 2071 kontroli, z których wydano ponad 8 tys. decyzji. W prawie 2 tys. kontroli stwierdzono bezpośrednie zagrożenia dla życia lub zdrowia pracujących.

Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym

Na strukturę zatrudnienia we współczesnych organizacjach składają się obecnie trzy pokolenia pracowników – przedstawiciele generacji baby boomers, pokolenie X, Y, Z. Jak zarządzać zespołem wielopokoleniowym?

Temperatura w miejscu pracy

Pracodawca jest zobowiązany dbać o dobro pracownika poprzez przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy wiąże się z koniecznością zapewnienia m.in. odpowiedniej temperatury w pomieszczeniu, w którym wykonywana jest praca.

Zwolnienie od pracy osób niepełnosprawnych

Pracownicy niepełnosprawni są szczególnie uprzywilejowaną grupą pracowników. Pracownikom o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności przysługują dwa rodzaje zwolnień od pracy z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.

Napoje i posiłki profilaktyczne dla pracowników

Napoje i posiłki profilaktyczne przysługują pracownikom, którzy zatrudnieni są w warunkach uciążliwych, na stanowiskach których wykonywanie wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym oraz koniecznością wykonywania pracy w niskich lub wysokich temperaturach. Regulacje dotyczące wydawania posiłków i napojów profilaktycznych powinny być zamieszczone w regulaminie pracy.

Obowiązek wykonania badań sanitarno-epidemiologicznych

Badania do celów sanitarno-epidemiologicznych przeprowadza się u uczniów, studentów, doktorantów kształcących się do wykonywania prac, przy wykonywaniu których istnieje możliwość przeniesienia zakażenia lub choroby zakaźnej na inne osoby oraz u osób podejmujących lub wykonujących prace, przy wykonywaniu których istnieje możliwość przeniesienia zakażenia lub choroby zakaźnej na inne osoby.

Rozwój działów HR

Coraz więcej przedsiębiorstw wdraża działy HR w obszar decydowania o przedsiębiorstwie. HR zajmuje się najczęściej rekrutacją, zarządzaniem zasobami ludzkimi, kształtowaniem właściwych relacji między pracownikami.

Środki ochrony indywidualnej - definicja

Pracodawca jest zobowiązany dostarczyć pra­cownikowi nieodpłatnie środki ochrony indywi­dualnej zabezpieczające przed działaniem niebez­piecznych i szkodliwych dla zdrowia czynników występujących w środowisku pracy oraz infor­mować go o sposobach posługiwania się tymi środkami.

Uprawnienia społecznego inspektora pracy

Społeczna inspekcja pracy jest służbą społecz­ną pełnioną przez pracowników, mającą na celu zapewnienie przez zakład pracy bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz ochronę uprawnień pracowniczych, określonych w przepi­sach prawa pracy. Jakie uprawnienia przysługują społecznemu inspektorowi pracy?

REKLAMA