reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Recepta na skuteczny employer branding

Recepta na skuteczny employer branding

Firma, która chce się rozwijać i mieć najlepszych pracowników, musi zainwestować we własny wizerunek. W tym celu z pomocą mogą przyjść działania budowania wizerunku dobrego pracodawcy, czyli employer branding.

Istotę i sens employer brandingu, czyli budowania wizerunku dobrego pracodawcy, najlepiej opisuje przykład z „życia” działu HR. Najlepsi rekruterzy nie ściągną do pracy specjalisty, gdy firma ma złą opinię. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację, w której rekruter od tygodni szuka wykwalifikowanego specjalisty z branży IT lub osoby znającej niszowy język obcy. W końcu znajduje, ale okazuje się, że kandydat ma do wyboru dwie firmy: obie to duże korporacje w atrakcyjnej części miasta, obie gwarantują pensję na wysokim poziomie, a także popularne dodatki takie jak telefon i laptop. Co w takiej sytuacji robi kandydat? Zaczyna pytać o pracodawcę wśród znajomych, szuka osób które miały styczność z firmami, gdyż chce poznać warunki pracy. To właśnie atmosfera, podejście do pracownika, szanowanie jego prawa do życia prywatnego, udogodnienia w codziennym życiu zawodowym wpływają na ostateczną decyzję kandydata. Słowem liczy się opinia - obecnych i byłych -pracowników i współpracowników.

Najlepszy dział HR nie złowi zdolnego specjalisty do pracy, jeżeli firma nie zadbała o wdrożenie skutecznej strategii employer brandingu.

INFORAKADEMIA poleca: Role HR Business Partnera

Pracodawca sam musi zadbać o wizerunek

Firma, która chce się rozwijać i mieć na pokładzie najlepszych pracowników, musi zainwestować we własny wizerunek.

„Employer branding z jednej strony ma służyć pozyskiwaniu nowych pracowników: eksponujemy swoją firmę na targach pracy, uczelniach, podkreślamy nasze atuty w ogłoszeniach rekrutacyjnych. Z drugiej strony ma sprawić, że ci już zatrudnieni, dzięki zapewnionym przez nas warunkom pracy, będą chcieli z nami zostać na długi czas.” – wyjaśnia Bartosz Struzik, dyrektor zarządzający międzynarodowego serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl.

Ekspert podkreśla, że obietnice i realia muszą mieć pokrycie - w przeciwnym razie pozyskany pracownik odejdzie rozczarowany.

Recepta na skuteczny employer branding

Jakie oczekiwania mają dzisiejsi pracownicy? Co, oprócz pieniędzy, decyduje o ich satysfakcji z warunków zatrudnienia? Najpopularniejszymi dodatkami do pensji są:

- pakiety świadczeń np. umożliwiające dostęp do lekarzy-specjalistów,

- szkolenia inwestujące w rozwój pracownika, np. dofinansowany angielski,

- rozwiązania ułatwiające łączenie życia zawodowego z prywatnym, np. firmowy żłobek,

- premie i bonusy, np. paczki lub bony na święta,

- wsparcie w prowadzeniu zdrowego stylu życia, np. poprzez dofinansowanie karnetów na fitness czy basen,

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Data publikacji:

Eksperci:

MonsterPolska.pl

lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą

Bartosz Struzik

Dyrektor Zarządzający internetowego serwisu pracy MonsterPolska.pl, polskiego oddziału międzynarodowej grupy Monster.com.

Zdjęcia

Recepta na skuteczny employer branding
Recepta na skuteczny employer branding

INFORLEX Twój Biznes Covid-19 i tarcza antykryzysowa98.00 zł
reklama

Narzędzia kadrowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama

ARTYKUŁ PARTNERSKI

reklama

Ostatnio na forum

reklama

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Marek Jaroszewski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama