REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Recepta na skuteczny employer branding

 MonsterPolska.pl
lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą
 Bartosz Struzik
Dyrektor Zarządzający internetowego serwisu pracy MonsterPolska.pl, polskiego oddziału międzynarodowej grupy Monster.com.
Recepta na skuteczny employer branding
Recepta na skuteczny employer branding
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Firma, która chce się rozwijać i mieć najlepszych pracowników, musi zainwestować we własny wizerunek. W tym celu z pomocą mogą przyjść działania budowania wizerunku dobrego pracodawcy, czyli employer branding.

Istotę i sens employer brandingu, czyli budowania wizerunku dobrego pracodawcy, najlepiej opisuje przykład z „życia” działu HR. Najlepsi rekruterzy nie ściągną do pracy specjalisty, gdy firma ma złą opinię. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację, w której rekruter od tygodni szuka wykwalifikowanego specjalisty z branży IT lub osoby znającej niszowy język obcy. W końcu znajduje, ale okazuje się, że kandydat ma do wyboru dwie firmy: obie to duże korporacje w atrakcyjnej części miasta, obie gwarantują pensję na wysokim poziomie, a także popularne dodatki takie jak telefon i laptop. Co w takiej sytuacji robi kandydat? Zaczyna pytać o pracodawcę wśród znajomych, szuka osób które miały styczność z firmami, gdyż chce poznać warunki pracy. To właśnie atmosfera, podejście do pracownika, szanowanie jego prawa do życia prywatnego, udogodnienia w codziennym życiu zawodowym wpływają na ostateczną decyzję kandydata. Słowem liczy się opinia - obecnych i byłych -pracowników i współpracowników.

REKLAMA

Autopromocja

Najlepszy dział HR nie złowi zdolnego specjalisty do pracy, jeżeli firma nie zadbała o wdrożenie skutecznej strategii employer brandingu.

INFORAKADEMIA poleca: Role HR Business Partnera

Pracodawca sam musi zadbać o wizerunek

Firma, która chce się rozwijać i mieć na pokładzie najlepszych pracowników, musi zainwestować we własny wizerunek.

„Employer branding z jednej strony ma służyć pozyskiwaniu nowych pracowników: eksponujemy swoją firmę na targach pracy, uczelniach, podkreślamy nasze atuty w ogłoszeniach rekrutacyjnych. Z drugiej strony ma sprawić, że ci już zatrudnieni, dzięki zapewnionym przez nas warunkom pracy, będą chcieli z nami zostać na długi czas.” – wyjaśnia Bartosz Struzik, dyrektor zarządzający międzynarodowego serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ekspert podkreśla, że obietnice i realia muszą mieć pokrycie - w przeciwnym razie pozyskany pracownik odejdzie rozczarowany.

Recepta na skuteczny employer branding

Jakie oczekiwania mają dzisiejsi pracownicy? Co, oprócz pieniędzy, decyduje o ich satysfakcji z warunków zatrudnienia? Najpopularniejszymi dodatkami do pensji są:

- pakiety świadczeń np. umożliwiające dostęp do lekarzy-specjalistów,

- szkolenia inwestujące w rozwój pracownika, np. dofinansowany angielski,

- rozwiązania ułatwiające łączenie życia zawodowego z prywatnym, np. firmowy żłobek,

- premie i bonusy, np. paczki lub bony na święta,

- wsparcie w prowadzeniu zdrowego stylu życia, np. poprzez dofinansowanie karnetów na fitness czy basen,

- możliwość udziału w akcjach społecznych, np. wspierających dzieci, zwierzęta.

Zobacz serwis: Wynagrodzenie i inne świadczenia

Ale to nie wszystko. Ważne jest także dbanie o atmosferę w firmie, w tym również o prawidłową komunikację wewnętrzną. Bywa, że firma ma do zaoferowania wyjazdy, bony i szkolenia, ale nie chwali się tym wewnątrz firmy. To sprawia, że część pracowników ma wrażenie, że benefity są zarezerwowane tylko dla wybranych.

Na niezadowolenie z firmy mogą wpływać także wydawałoby się drobiazgi np. sztywne godziny rozpoczynania dnia w pracy. Czasem wystarczy dać pracownikom wybór i umożliwić start pracy w elastycznych godzinach (między 8.00 a 10.00), aby podnieść ich wskaźnik zadowolenia.

„Pracujmy nad relacjami z pracownikami i stwórzmy im takie warunki, aby mogli być dumni, że są zatrudnieni w naszej firmie.” – podkreśla Bartosz Struzik.

Ekspert MonsterPolska.pl dodaje, że dla wielu pracowników bardzo ważne są również aspekty dotyczące samorozwoju, planowania kariery oraz świadomość roli, jaką pełnią w firmie. Organizacja, która z jednej strony daje pracownikom poczucie, że ich praca jest ważna i doceniana, z drugiej – tworzy perspektywy rozwoju i awansu, ma większe szanse na to, że ludzie zechcą związać się z nią na dłużej.

Dlaczego warto zabiegać o pracowników?

Powodów, dla których należy dbać o wizerunek w oczach pracowników, jest kilka. Jednym z nich jest brak specjalistów. Chodzi nie tylko o osławioną branżę IT, ale również o inżynierów i wykwalifikowanych robotników. O tych pracowników będzie coraz trudniej. Drugi ważny powód? Zadowoleni z pracy pracownicy chętniej pracują, bardziej się angażują, są lojalni i traktują pracę jak ważną część życia. A to przekłada się na wyniki firmy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Drzemka w pracy. Jakie konsekwencje w 2025 r.?

Drzemka w pracy. Czy grożą za to jakieś konsekwencje prawne? Ciekawe przykłady i orzeczenia Sądu Najwyższego.

To już pewne: oskładkowania wszystkich umów nie będzie: rząd zmienia Krajowy Plan Odbudowy i będzie inaczej reformował rynek pracy

Ostatecznie upadł projekt ozusowania wszystkich umów. Byłby to cios, zwłaszcza dla najbardziej mobilnych pracowników, którzy nie zadowalają się podstawową pensją lecz starają się dorobić. Jednym ruchem rząd zabrałby im nawet 40 procent tych dorobionych pieniędzy, które teraz otrzymują na rękę.

Zasiłek wyrównawczy 2025 i 2026 r. [komu przysługuje, w jakiej wysokości, jak uzyskać]

Zasiłek wyrównawczy przysługuje wyłącznie ubezpieczonemu będącemu pracownikiem. Świadczenie stanowi różnicę między przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniem pracownika, a jego miesięcznym wynagrodzeniem osiągniętym za pracę w warunkach rehabilitacji zawodowej.

PKD 2025: lista zmian w Polskiej Klasyfikacji Działalności [TABELA]

Zmiany w PKD od stycznia 2025 r. – przedsiębiorcy mają 2 lata na wdrożenie nowych przepisów. Katalog kodów został zmodyfikowany i rozszerzony o nowe rodzaje działalności. Artykuł zawiera listę nowych kodów PKD oraz klucze przejścia PKD 2027 na PKD 2025.

REKLAMA

Pracodawca nie wypłaca wynagrodzenia. Czy można rozwiązać umowę bez wypowiedzenia?

Pracownik wykonuje swoją pracę w celu uzyskania umówionego wynagrodzenia. Co jeśli pracodawca nie wypłaca wynagrodzenia? Czy zatrudniony może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia? Państwowa Inspekcja Pracy wyjaśnia, jakie są przepisy.

Świadczenie rehabilitacyjne 2025 i 2026 r. [dla kogo, wysokość świadczenia, okres pobierania, wniosek]

Pracownik może pobierać zasiłek chorobowy tylko przez określony czas. Możliwa jest sytuacja, gdy osoba otrzymująca zasiłek nie wróci do pracy z powodu przedłużającej się choroby. W takim przypadku może pobierać świadczenie rehabilitacyjne przez okres niezbędny do uzyskania zdolności do pracy.

Mobbing 2025: zmiana przepisów i nowe obowiązki pracodawców [Projekt ustawy]

Obecnie obowiązujące przepisy dotyczące mobbingu w miejscu pracy funkcjonują od 21 lat. W 2025 r. będą trwały prace nad zmianą przepisów i wprowadzeniem nowych obowiązków pracodawców w celu zwiększenia ochrony pracowników. Pracodawcy będą musieli m.in. określić zasady przeciwdziałania mobbingowi. Planowana jest również podwyżka minimalnego progu zadośćuczynienia za mobbing.

Umowy cywilnoprawne 2025: oskładkowanie umów [Fakty i mity]

Oskładkowania umów cywilnoprawnych w 2025 roku nie będzie. Przesunięto je co najmniej o rok. Pojawiło się jednak wiele nieprawdziwych informacji na ten temat. Poniższy artykuł zawiera 11 faktów i mitów dotyczących ozusowania umów. Sprawdź, co jest prawdą, co półprawdą, a co informacją zupełnie nieprawdziwą.

REKLAMA

Pracownicy odchodzą z pracy ze względu na pracę zmianową. Ogromny problem firm produkcyjnych

Nadmierna rotacja pracowników to ogromny problem firm produkcyjnych w Polsce. Pracownicy odchodzą z pracy m.in. ze względu na pracę zmianową. Z jakimi problemami borykają się pracodawcy w branży produkcyjnej? Jak mogą je rozwiązać?

31 stycznia 2025 r. to ostateczny termin na zgłoszenie do Małego ZUS Plus

31 stycznia upływa ostateczny termin na zgłoszenie do Małego ZUS Plus. Przedsiębiorca, który nie dokona zgłoszenia do tego dnia, będzie mógł skorzystać z ulgi dopiero w przyszłym roku.

REKLAMA