REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Najczęstsze powody zmiany pracy
Najczęstsze powody zmiany pracy
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W życiu każdego z nas nadchodzi taki moment, kiedy trzeba coś zmienić. Za niskie zarobki, brak możliwości rozwoju i awansu, problemy z szefem - to tylko niektóre z najczęstszych przyczyn zmiany pracy.

Aż 33% firm w Polsce ma problem z rekrutacją wykwalifikowanych pracowników. Nie chcesz dołączyć do tego grona? Oto najczęstsze powody zmiany pracy…

Autopromocja

Za małe zarobki

Choć daleko jest w Polsce do pełnej jawności wynagrodzeń, to z raportów płacowych korzystają już chyba wszyscy, poza… pracodawcami. Dzisiaj z łatwością możemy sprawdzić, ile powinniśmy zarabiać. I zobaczyć, że zarabiamy za mało. Konkurencyjne firmy oferują opiekę medyczną, darmowe lunche i piwne piątki, a u was od lat te same biurka, rozpadające się krzesła i pustki na koncie? Nic dziwnego, że pracownik da się skusić firmom, które lepiej o niego zadbają.

Polecamy: Personel i Zarządzanie

Aż 35% szukających pracy Polaków chce ją zmienić z powodu za niskich zarobków.

- Podwyżka ma doskonałe działanie motywacyjne, ale niestety – krótkotrwałe – zauważa Aneta Dziadkowiec, HR Manager w Jobs Plus. - A przecież nie możemy podwyższać pensji w nieskończoność.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zastanówmy się więc, do jakiego pułapu możemy zwiększać wynagrodzenie, zainwestujmy też w benefity pozapłacowe: te droższe (np. opieka medyczna, karta na zajęcia sportowe) lub mniej kosztowne (np. elastyczne godziny pracy, praca zdalna).

Brak możliwości rozwoju i awansu

Potrzeba rozwoju zawodowego to druga najważniejsza przyczyna zmiany pracy – wskazuje ją aż 15% pracujących Polaków.

– Warto stworzyć ścieżkę rozwoju pracowników i promować rekrutacje wewnętrzne. Nic tak nie motywuje do dalszej pracy jak awans – radzi Aneta Dziadkowiec z Jobs Plus.

Magiczne hasło „budżet szkoleniowy” działa jak wabik na pracowników, zwłaszcza z pokolenia Y – ci ludzie są żądni wiedzy i naprawdę chcą się rozwijać. A jeśli nie mają ku temu możliwości w swojej firmie, to poszukają ich gdzie indziej.

Pamiętajmy, że inwestycja w rozwój pracowników działa na korzyść naszego biznesu: zwiększa kwalifikacje zespołu, motywację do pracy. Poza wszystkim to również skuteczne działanie employer brandingowe, które przyciągnie nowe osoby chętne do pracy w firmie.  

Złe relacje z szefem

W każdym porzekadle jest garść prawdy, a przecież mówi się, że przychodzimy do pracy, a odchodzimy od szefa. 60% pracowników przyznaje, że bezpośredni przełożony jest osobą, która ma kluczowy wpływ na zaangażowanie i satysfakcję z pracy. Dlatego jego postawa będzie szczególnie ważnym czynnikiem motywacyjnym lub… demotywacyjnym.

Warto więc połączyć cele biznesowe z zadowoleniem pracownika, zapewniając regularny feedback, rozmowę i podtrzymując przyjazne relacje w zespole. Sprawa jest znacznie łatwiejsza w małych firmach, gdzie znamy „szefa wszystkich szefów” i możemy sobie pozwolić na mniej formalną atmosferę. Warto wykorzystać tę przewagę, a dobre relacje przyniosą korzyść wtedy, kiedy pracownik zacznie rozważać odejście. Prawdopodobieństwo, że zagra z nami w otwarte karty wzrasta, a razem z tym – szansa, że go zatrzymamy.  

Za dużo pracy

Idea work life balance coraz bardziej zyskuje na popularności. Ale bierze w łeb, kiedy mamy tyle pracy, że nie wiadomo, w co włożyć ręce. Z obawy przed utratą zajęcia, nie odmówimy przecież zostania po godzinach. Ani się obejrzymy, a mijają kolejne dni, tygodnie, pracy po 10 lub 12 godzin. Bardziej napięte okresy mogą się oczywiście zdarzyć, ale zostawanie dzień w dzień po godzinach to nie jest normalna sprawa. Przyjrzyjmy się, dlaczego nasz pracownik zostaje dłużej – ma problem z produktywnością, a może za dużo na głowie? Warto rozważyć zatrudnienie pomocy czy reorganizację pracy. Do dyspozycji pracodawcy jest również praca zdalna czy elastyczne godziny.  

Dołącz do nas na Facebooku!

Chęć zmiany otoczenia, poszukiwanie nowych wyzwań

W życiu każdego z nas nadchodzi taki moment, kiedy trzeba coś zmienić. I nie pomoże już wyższa pensja, zmiana działu, czy nawet awans. W tej kwestii niestety czasem nie można już wiele wskórać. Jeśli wiesz, że współpraca nieodwracalnie dobiega końca, zaprośmy pracownika na exit interview.

Taka rozmowa może być cennym źródłem informacji o motywacji i powodach odejścia. Ważne, by zdobytą w ten sposób wiedzę wykorzystać w relacjach z pozostałymi pracownikami.

Podobno jeśli raz pomyślimy o zmianie pracy, to ta myśl nas już nie opuści, dopóki... jej faktycznie nie zmienimy. Dlatego lepiej zapobiegać i nie dać pracownikowi powodu do rozglądania się za nowym zatrudnieniem. A zatem, do dzieła!

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Autopromocja

REKLAMA

Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Najbardziej poszukiwany zawód w Polsce! Sprawdź, kogo poszukują pracodawcy.

    Jaki zawód jest najbardziej poszukiwany w Polsce? Kogo na polskim rynku pracy brakuje nawet bardziej niż kierowców i informatyków? Kompetencje tych pracowników są niezbędne do uruchamiania nowych, dużych inwestycji.

    Pracownicy urzędów państwowych. Będą nowe przepisy o czasie pracy w urzędach

    Prezes Rady Ministrów określi w rozporządzeniu zasady ustalania przez kierowników urzędów czasu pracy urzędów, w których są zatrudnieni urzędnicy państwowi oraz inni pracownicy. Nowe przepisy mają m.in. na celu umożliwienie zastosowania bardziej elastycznych rozwiązań w zakresie organizacji pracy urzędów.

    Decyzja o potrzebie wsparcia – kto wydaje i ile się czeka?

    Decyzja ustalająca poziom potrzeby wsparcia jest niezbędna dla osoby niepełnosprawnej do uzyskania świadczenia wspierającego. Kto wydaje decyzję o potrzebie wsparcia i ile się czeka? Gdzie złożyć wniosek?

    Pracownicy domowi i globalny kryzys opiekuńczy nad osobami niepełnosprawnymi i starszymi

    Rośnie globalne zapotrzebowanie na płatną opiekę, czy to nad osobami starszymi czy nad osobami niepełnosprawnymi. Coraz więcej państw na całym świecie, w tym szczególnie w UE boryka się z kryzysem opiekuńczym. Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP) szacuje, że kobiety stanowią trzy czwarte z 75,6 miliona pracowników domowych na całym świecie. Konieczne jest zapewnienie im ochrony w zatrudnieniu, w tym ochrony ubezpieczeniowej. MOP alarmuje o implementację przepisów. Praca domowa jest w dalszym ciągu niedoceniana i niedostrzegana oraz że w znacznej części jest wykonywana przez kobiety i dziewczęta, z których wiele jest migrantkami lub członkami społeczności znajdujących się w trudnej sytuacji i które są w szczególny sposób narażone na łamanie praw człowieka i pracownika, molestowanie seksualne czy dyskryminację. Czas to zmienić!

    REKLAMA

    Kolejne podwyżki w budżetówce. Jakie będą wynagrodzenia pracowników podmiotów leczniczych?

    Wzrosną wynagrodzenia pracowników podmiotów leczniczych. Minimalne kwoty wynagrodzenia zasadniczego tych pracowników będą wynosiły od 4190 zł do 4640 zł. Natomiast maksymalne kwoty wynagrodzenia zasadniczego będą wynosiły od 6000 zł do 12720 zł.

    Wysoko wrażliwi w pracy i biznesie - przepis na sukces z 6 składników

    Wysoko wrażliwi w pracy i biznesie nie mają łatwo. Mogą jednak przekuć swoją ponadprzeciętną wrażliwość w atut. Oto przepis na sukces dla osób wysoko wrażliwych od psycholog Aleksandry Kolińskiej. Potrzebujesz tylko 6 składników.

    Podwyżki w budżetówce. Nowelizacja przepisów o wynagradzaniu pracowników administracji rządowej i innych jednostek

    Szykują się podwyżki dla kolejnych grup pracowników budżetówki. Do wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów trafił zapis o kolejnym projekcie rozporządzenia. Chodzi o rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek.

    Zmotywowani do działania pracownicy to jeden z kluczowych sposobów budowania konkurencyjności na rynku

    REKLAMA

    Rozliczanie freelancera – praktyczne przykłady

    Rozliczanie freelancera przy umowie zlecenie i umowie o dzieło - jak to zrobić? Na co zwrócić uwagę przy corocznym rozliczeniu podatkowym? Jak rozliczać podatkowo freelancera z zagranicy?

    Nieobecność w pracy. Jak pracownik powinien usprawiedliwić nieobecność w pracy

    Pracownik, który nie stawi się do pracy, zobowiązany jest do usprawiedliwienia swojej nieobecności. Przepisy określają, jakie przyczyny usprawiedliwiają nieobecność w pracy. Jednak pracodawca może uznać także inne przyczyny wskazane przez pracownika i usprawiedliwić jego nieobecność w pracy.

    REKLAMA