REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak dbać o wizerunek firmy w internecie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak dbać o wizerunek firmy w internecie?
Jak dbać o wizerunek firmy w internecie?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Często kandydaci na pracowników szukają opinii o danej firmie w internecie. Opinie mogą być zarówno pozytywne jak i negatywne, dlatego też pracodawca nie powinien zapominać o dbaniu wizerunku firmy w sieci. Jak to zrobić?

Jak stworzyć wizerunek dobrego pracodawcy?

Firmy zastanawiają się, czemu tak trudno im znaleźć chętnych do pracy. Dlaczego nikt nie chce dla nich pracować? Krótki research w Google i… wszystko jasne. „Najgorszy pracodawca na jakiego trafiłam”, „zero szacunku do pracownika”... a to dopiero wierzchołek góry lodowej. Eksperci z agencji pracy Jobs Plus radzą, jak sobie poradzić w takiej sytuacji.

REKLAMA

Autopromocja

Najpierw znajdź

REKLAMA

Coraz więcej jest portali, gdzie kandydaci do pracy albo pracownicy mogą wyrazić swoją opinię na temat firmy. Na niektórych ludzie piszą pod swoim nazwiskiem, na innych – są anonimowi. Pierwszym krokiem niech będzie wpisanie nazwy firmy w Google i odnalezienie wszystkich opinii. Sprawdź, jak duża jest skala twojego problemu.

- Najbardziej zachęcam jednak do tego, by monitorować komentarze na bieżąco. Kiedy uzbiera się ich duża ilość, trudno będzie nam nad nimi zapanować – mówi Aneta Dziadkowiec, HR Manager z agencji pracy Jobs Plus. Nie warto udawać, że problem nie istnieje! Zamiast tego, trzeba jak najszybciej się z nim zmierzyć.

Polecamy produkt: Personel i Zarządzanie

Zrób rachunek sumienia

Znalazłeś jeden z portali, gdzie aż roi się od nieprzyjemnych wpisów. Zapoznaj się z nimi dokładnie i zweryfikuj, czy mają one odzwierciedlenie w rzeczywistości, a może są tylko wytworem hejterów? W wielu przypadkach to konstruktywne głosy i opisy konkretnych sytuacji, które sprawiały, że w firmie nie pracuje się dobrze. Despotyczny szef, stresująca atmosfera czy niskie zarobki – to czas na rachunek sumienia i odpowiedź na pytanie, czy przypadkiem anonimowy użytkownik nie ma racji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zabierz głos

Nigdy nie zostawiaj złych opinii bez odpowiedzi. Konstruktywny dialog może w znacznym stopniu poprawić twoją sytuację, nawet jeśli wydaje się, że jest beznadziejna. Po pierwsze, oznacza, że interesujesz się, jak firmę odbierają inni. Po drugie, że opinie byłych pracowników nie są ci obojętne i nawet jeśli do tej pory było źle – dążysz do zmiany. Możesz być pewien, że kandydaci do pracy skrupulatnie sprawdzą, co inni mówią o organizacji. Lepiej więc, by zobaczyli, że firma jest skora do dialogu.

Oto kilka zasad, których warto się trzymać, odpisując na negatywne opinie:

  1. Odpowiadaj indywidualnie na każdy komentarz, nie używaj utartych frazesów.
  2. Jeśli sytuacja tego wymaga, napisz sprostowanie. W przypadkach spornych zapraszaj do bezpośredniego kontaktu w celu wyjaśnienia sprawy.
  3. Nie zarzucaj kłamstwa, nie obrażaj.
  4. Dawaj wyraźnie do zrozumienia, że zależy ci na wszystkich opiniach i że wyciągniesz z nich wnioski. Jeśli potrzeba, nie wahaj się użyć słowa „przepraszam”.
  5. Udzielaj odpowiedzi na zadawane pytania, np. o szczegóły oferty lub zarobki. Zachęcaj do kontaktu z przedstawicielem firmy, w celu uzyskania konkretniejszych informacji.
  6. Bądź pozytywny, nastawiony na dialog i chęć pomyślnego rozwiązania każdego sporu.

REKLAMA

Pamiętaj, że możesz również poprosić o usunięcie opinii, gdy nie mają one nic wspólnego z prawdą, są krzywdzące lub obraźliwe. W innych przypadkach nawet usunięcie nic nie da – jeśli faktycznie coś jest nie tak w organizacji, musisz liczyć się z tym, że kwestią czasu jest pojawienie się nowych negatywnych komentarzy.

Najważniejsze jednak będzie, by ze wszystkich opinii wyciągnąć wnioski. Niech będą one podstawą do pozytywnych zmian w firmie. Wsłuchaj się w głos użytkowników, zastanów się, czy mają rację i zrób wszystko, by kolejni pracownicy nie mieli powodów do narzekań na forach internetowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Najbardziej szanowane zawody 2025. B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę

Jakie zawody są obecnie najbardziej szanowane przez społeczeństwo? Na końcu listy znajdują się posłowie, europosłowie, samorządowcy, influencerzy i youtuberzy. Zmienia się idealna wizja pracy - B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę.

Pracodawca powinien redukować przebodźcowanie pracowników [SPOSOBY]

Współcześnie pracujemy za dużo, za głośno i za szybko. Wpływa to na przebodźcowanie, co z kolei powoduje niezdolność do koncentracji, złe samopoczucie, a nawet problemy psychiczne. Raport Pracuj.pl “Neurokomfort w pracy i rekrutacji, czyli przed jakimi wyzwaniami stajemy jako neuroróżnorodni w świecie pełnym bodźców” przedstawia problem i podaje pracodawcom sposoby na redukowanie przebodźcowania pracowników.

Uwaga! Komunikat ZUS: Od 1 lipca 2025 nowy kod ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych na stażu. Sprawdź, jak rozliczać 09 21 i 09 20

ZUS przypomina: od 1 lipca 2025 r. obowiązuje nowy kod tytułu ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych pobierających stypendium z urzędu pracy. Zmiana wynika z nowelizacji rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

MRPiPS: W cztery miesiące 2025 r. ponad 103 tys. zezwoleń na pracę dla cudzoziemców. Najczęściej dla obywateli Kolumbii, Filipin, Indii i Nepalu

Wstępne dane Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej za pierwsze 4 miesiące 2025 r. pokazują, że w tym okresie wydano w Polsce 103,2 tys. zezwoleń na pracę cudzoziemców. Najwięcej otrzymali Kolumbijczycy. Na kolejnych miejscach w zestawieniu znaleźli się obywatele Filipin, Indii, Nepalu oraz Uzbekistanu. Jednocześnie zaledwie 1,2 tys. zezwoleń wydano dla pracowników z Ukrainy.

REKLAMA

Czy zmiana formy prawnej pracodawcy wpływa na PPK? [PRZYKŁADY]

Przepisy ustawy o PPK nie wyłączają ani nie modyfikują zasad kontynuacji bądź sukcesji wynikających np. z przepisów kodeksu spółek handlowych. Jeżeli po przekształceniu danemu podmiotowi przysługują nadal prawa i obowiązki, jakie miał przed przekształceniem, dotyczy to także praw i obowiązków wynikających z umowy o zarządzanie PPK.

Nieodpłatne kursy językowe dla pracowników. Aspekty prawne i podatkowe

Na co może liczyć pracownik chcący podnieść swoje kwalifikacje zawodowe? Czy pracodawca może finansować pracownikom kursy językowe ze środków ZFŚS? Kiedy sfinansowanie szkoleń językowych pracownikom jest dla nich przychodem? W artykule odpowiadamy na najważniejsze pytania!

6 najważniejszych zmian w zatrudnianiu cudzoziemców od czerwca 2025 r.

Dnia 1 czerwca weszły w życie ważne przepisy zmieniające zasady legalnego zatrudniania cudzoziemców w Polsce. Zmiany można przedstawić w 6 głównych punktach. Oto najważniejsze przepisy prawne.

MRPiPS: Pilotaż skróconego czasu pracy 2025 – nabór wniosków od 14 sierpnia 2025, do 1 mln zł dofinansowania [SZCZEGÓŁY, WAŻNE TERMINY]

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło szczegóły długo wyczekiwanego pilotażu skróconego czasu pracy. Program, pierwszy tego typu w Polsce i tej części Europy, zakłada praktyczne testowanie różnych modeli organizacji pracy przy wsparciu finansowym państwa. Wnioski o udział w pilotażu będzie można składać od 14 sierpnia do 15 września 2025 roku.

REKLAMA

Nowoczesne BHP czyli jak zmiany klimatu wpływają na bezpieczeństwo pracy

Jakich działań ze strony pracodawcy wymaga nowoczesne podejście do BHP? Czym jest dziś bezpieczeństwo pracy? Jak zmiany klimatu wpływają na zarządzanie bezpieczeństwem w firmie?

Od 2026 r. pracodawcy będą mieli dodatkowe obowiązki. Zmiany Kodeksu pracy wchodzą w życie

Kodeks pracy się zmienia. Nowe przepisy wejdą w życie na początku 2026 roku. Oznacza to dodatkowe obowiązki dla pracodawców. Co zmienia się w Kodeksie pracy? O czym muszą wiedzieć pracownicy?

REKLAMA