REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Jak dbać o wizerunek firmy w internecie?
Jak dbać o wizerunek firmy w internecie?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Często kandydaci na pracowników szukają opinii o danej firmie w internecie. Opinie mogą być zarówno pozytywne jak i negatywne, dlatego też pracodawca nie powinien zapominać o dbaniu wizerunku firmy w sieci. Jak to zrobić?

Jak stworzyć wizerunek dobrego pracodawcy?

Firmy zastanawiają się, czemu tak trudno im znaleźć chętnych do pracy. Dlaczego nikt nie chce dla nich pracować? Krótki research w Google i… wszystko jasne. „Najgorszy pracodawca na jakiego trafiłam”, „zero szacunku do pracownika”... a to dopiero wierzchołek góry lodowej. Eksperci z agencji pracy Jobs Plus radzą, jak sobie poradzić w takiej sytuacji.

REKLAMA

REKLAMA

Najpierw znajdź

Coraz więcej jest portali, gdzie kandydaci do pracy albo pracownicy mogą wyrazić swoją opinię na temat firmy. Na niektórych ludzie piszą pod swoim nazwiskiem, na innych – są anonimowi. Pierwszym krokiem niech będzie wpisanie nazwy firmy w Google i odnalezienie wszystkich opinii. Sprawdź, jak duża jest skala twojego problemu.

- Najbardziej zachęcam jednak do tego, by monitorować komentarze na bieżąco. Kiedy uzbiera się ich duża ilość, trudno będzie nam nad nimi zapanować – mówi Aneta Dziadkowiec, HR Manager z agencji pracy Jobs Plus. Nie warto udawać, że problem nie istnieje! Zamiast tego, trzeba jak najszybciej się z nim zmierzyć.

Polecamy produkt: Personel i Zarządzanie

REKLAMA

Zrób rachunek sumienia

Znalazłeś jeden z portali, gdzie aż roi się od nieprzyjemnych wpisów. Zapoznaj się z nimi dokładnie i zweryfikuj, czy mają one odzwierciedlenie w rzeczywistości, a może są tylko wytworem hejterów? W wielu przypadkach to konstruktywne głosy i opisy konkretnych sytuacji, które sprawiały, że w firmie nie pracuje się dobrze. Despotyczny szef, stresująca atmosfera czy niskie zarobki – to czas na rachunek sumienia i odpowiedź na pytanie, czy przypadkiem anonimowy użytkownik nie ma racji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zabierz głos

Nigdy nie zostawiaj złych opinii bez odpowiedzi. Konstruktywny dialog może w znacznym stopniu poprawić twoją sytuację, nawet jeśli wydaje się, że jest beznadziejna. Po pierwsze, oznacza, że interesujesz się, jak firmę odbierają inni. Po drugie, że opinie byłych pracowników nie są ci obojętne i nawet jeśli do tej pory było źle – dążysz do zmiany. Możesz być pewien, że kandydaci do pracy skrupulatnie sprawdzą, co inni mówią o organizacji. Lepiej więc, by zobaczyli, że firma jest skora do dialogu.

Oto kilka zasad, których warto się trzymać, odpisując na negatywne opinie:

  1. Odpowiadaj indywidualnie na każdy komentarz, nie używaj utartych frazesów.
  2. Jeśli sytuacja tego wymaga, napisz sprostowanie. W przypadkach spornych zapraszaj do bezpośredniego kontaktu w celu wyjaśnienia sprawy.
  3. Nie zarzucaj kłamstwa, nie obrażaj.
  4. Dawaj wyraźnie do zrozumienia, że zależy ci na wszystkich opiniach i że wyciągniesz z nich wnioski. Jeśli potrzeba, nie wahaj się użyć słowa „przepraszam”.
  5. Udzielaj odpowiedzi na zadawane pytania, np. o szczegóły oferty lub zarobki. Zachęcaj do kontaktu z przedstawicielem firmy, w celu uzyskania konkretniejszych informacji.
  6. Bądź pozytywny, nastawiony na dialog i chęć pomyślnego rozwiązania każdego sporu.

Pamiętaj, że możesz również poprosić o usunięcie opinii, gdy nie mają one nic wspólnego z prawdą, są krzywdzące lub obraźliwe. W innych przypadkach nawet usunięcie nic nie da – jeśli faktycznie coś jest nie tak w organizacji, musisz liczyć się z tym, że kwestią czasu jest pojawienie się nowych negatywnych komentarzy.

Najważniejsze jednak będzie, by ze wszystkich opinii wyciągnąć wnioski. Niech będą one podstawą do pozytywnych zmian w firmie. Wsłuchaj się w głos użytkowników, zastanów się, czy mają rację i zrób wszystko, by kolejni pracownicy nie mieli powodów do narzekań na forach internetowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Jeden przepis a takie znaczenie: plan urlopów 2026. Pracownicy i pracodawcy - pamiętacie o tym wyjątku z KP?

Zbliża się koniec 2025 r., a to oznacza wiele podsumowań, pracy i planów dla pracowników, pracodawców i działów Kadr. Okazuje się, że w Kodeksie Pracy jest jeden przepis, który ma duże znaczenie jeżeli chodzi o plan urlopów na 2026 r. Działy HR, pracownicy i pracodawcy - pamiętacie o tym wyjątku z KP?

BHP. Oceny ryzyka ergonomicznego: RULA, REBA czy OWAS – którą metodę oceny ergonomii wybrać?

Choroby układu mięśniowo-szkieletowego, zwane w terminologii branżowej jako (MSD - musculoskeletal disorder) stały się w Polsce cichą epidemią, odpowiadającą za miliony dni absencji chorobowej rocznie. Dla pracodawcy oznacza to nie tylko koszty zwolnień lekarskich, ale coraz częściej – pozwów o odszkodowania za choroby zawodowe lub wypadki przy pracy.

Praca zdalna: od stycznia 2026 r. nowe stawki [KOMUNIKAT]

Wydano ważny komunikat dla pracowników zdalnych, który określa zasady finansowe w zakresie pracy zdalnej na rok 2026 r. Ten komunikat wprawdzie nie dotyczy wszystkich pracowników, ale warto mieć świadomość, jakie obowiązują regulacje w tej materii, aby móc wyegzekwować czy zweryfikować jak funkcjonuje to w miejscu zatrudnienia.

ZUS ogłasza: od stycznia 2026 r. ZUS rozszerza tą usługę. Co, kiedy i dla kogo?

Chcesz sprawnie załatwić sprawę w ZUS? Zarezerwuj wcześniej wizytę w ZUS. Zakład Ubezpieczeń Społecznych od stycznia 2026 roku rozszerza usługę w swoich placówkach i zachęca klientów do kontaktu online. Na co można liczyć?

REKLAMA

Inspektorzy pracy jak sądy pracy - będą mogli ustalić stosunek pracy

Planowana reforma Państwowej Inspekcji Pracy stanowi istotny punkt zwrotny dla polskiego rynku pracy, znacząco wpływając na sposób funkcjonowania współpracy B2B oraz umów zlecenia. Czy i jak zmieni się sytuacja setek tysięcy zatrudnionych i czy dojdzie do tego, że Inspektorzy pracy będą jak sądy pracy - będą mogli ustalić stosunek pracy?

Miesięczna premia 500 plus też od 1 stycznia 2026 r.: sprawdź czy Tobie się należy

Jak się okazało pod koniec 2025 r. przemyślane premie to nie tylko koszt, a inwestycja w ludzi, w tym w zadowolenie pracownika i satysfakcje pracodawcy. W erze rynku pracownika, gdzie brakuje rąk do pracy, taki bonus - jak premia 500 plus, miesięcznie do wynagrodzenia, motywuje pracowników. Pracodawcy: analizujcie ryzyka, konsultujcie z PIP, wprowadzajcie dodatkowe premie motywacyjne, a pracownicy: wnioskujcie o wdrożenie premii w 2026 r. jeśli jeszcze jej nie ma w Waszym miejscu pracy. Takie 500 plus razy 12 miesięcy da nawet rocznie - w 2026 r. dodatkowe 6000 zł. do wynagrodzenia.

Zmiany w Karcie Nauczyciela od 13.12.2025 r. Najnowszą ustawę komentuje NSZZ „Solidarność” Krajowa Sekcja Oświaty i Wychowania. Koniec z jednostronnością w sprawie dodatków czy godzin ponadwymiarowych - od teraz w mocy UZP

Redakcja Infor zgłosiła się do Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” z prośbą o komentarz do najnowszych zmian wdrożonych w Karcie Nauczyciela. Zmiany wchodzą w życie 13 grudnia 2025 r. a same przepisy mają ogromny wpływ na sytuację prawną i zatrudnieniową nauczycieli. Poniżej prezentujemy odpowiedź, którą otrzymaliśmy bezpośrednio od NSZZ "Solidarność", z której wynika m.in., że wprowadzono nowy, znacznie silniejszy mechanizm kształtowania warunków pracy w oświacie, który w wielu miejscach może zastąpić lub ograniczyć znaczenie dotychczasowych regulaminów wynagradzania nauczycieli przyjętych przez JST lub ministerstwa. Czy w szkołach będzie więc rewolucja regulacji wewnętrznych (UZP) a nauczyciele będę mogli domagać się więcej?

Podwyżki dla pracowników od 2026 roku: duża sieć sklepów spożywczych podjęła decyzję. Nie tylko wynagrodzenie zasadnicze ale i konkretne benefity

Ponad 12 tys. pracowników Kaufland zatrudnionych na stanowisku sprzedawca/kasjer oraz pracownik porządkowy otrzyma od 1 stycznia 2026 roku wyższe wynagrodzenie. Od marca 2026 roku podwyżki otrzymają pracownicy na innych stanowiskach w marketach i logistyce.

REKLAMA

Od 1 stycznia 2026 r. dla wszystkich na zleceniu czy JDG - 3 miesięczne okresy wypowiedzenia w związku z nową ustawą o stażach? Problematyka wypowiedzenia umowy o pracę na granicy wejścia rygoru 3-miesięcznego terminu wypowiedzenia

W praktyce biznesowej firm bardzo często pojawia się problem ustalenia prawidłowego okresu wypowiedzenia w sytuacji, gdy pracownik „wchodzi” w 3-letni staż zatrudnienia już w trakcie biegu wypowiedzenia. Powoduje to liczne wątpliwości po stronie zarówno pracodawców, jak i pracowników. Co więcej, od 1 stycznia 2026 r. dla niektórych zaczną obowiązywać dłuższe okresy wypowiedzenia w związku z nową ustawą o zaliczaniu okresów pracy na różnych podstawach do stażu pracy. Może to spowodować nie małe komplikacje.

Ci rodzice mogą odzyskać utracone uprawnienia. Jest ważny krok Sejmowej Komisji w tej sprawie

W Sejmie zapadła ważna decyzja, która może odmienić sytuację wielu polskich rodzin. Komisja do Spraw Petycji podjęła działania dotyczące grupy rodziców, którzy przez lata czuli się pokrzywdzeni przez obowiązujące przepisy. Czy czekają nas istotne zmiany w prawie pracy? Ministerstwo Rodziny zostało wezwane do zajęcia stanowiska w tej sprawie.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA