REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Jak dbać o wizerunek firmy w internecie?
Jak dbać o wizerunek firmy w internecie?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Często kandydaci na pracowników szukają opinii o danej firmie w internecie. Opinie mogą być zarówno pozytywne jak i negatywne, dlatego też pracodawca nie powinien zapominać o dbaniu wizerunku firmy w sieci. Jak to zrobić?

Jak stworzyć wizerunek dobrego pracodawcy?

Firmy zastanawiają się, czemu tak trudno im znaleźć chętnych do pracy. Dlaczego nikt nie chce dla nich pracować? Krótki research w Google i… wszystko jasne. „Najgorszy pracodawca na jakiego trafiłam”, „zero szacunku do pracownika”... a to dopiero wierzchołek góry lodowej. Eksperci z agencji pracy Jobs Plus radzą, jak sobie poradzić w takiej sytuacji.

REKLAMA

REKLAMA

Najpierw znajdź

Coraz więcej jest portali, gdzie kandydaci do pracy albo pracownicy mogą wyrazić swoją opinię na temat firmy. Na niektórych ludzie piszą pod swoim nazwiskiem, na innych – są anonimowi. Pierwszym krokiem niech będzie wpisanie nazwy firmy w Google i odnalezienie wszystkich opinii. Sprawdź, jak duża jest skala twojego problemu.

- Najbardziej zachęcam jednak do tego, by monitorować komentarze na bieżąco. Kiedy uzbiera się ich duża ilość, trudno będzie nam nad nimi zapanować – mówi Aneta Dziadkowiec, HR Manager z agencji pracy Jobs Plus. Nie warto udawać, że problem nie istnieje! Zamiast tego, trzeba jak najszybciej się z nim zmierzyć.

Polecamy produkt: Personel i Zarządzanie

REKLAMA

Zrób rachunek sumienia

Znalazłeś jeden z portali, gdzie aż roi się od nieprzyjemnych wpisów. Zapoznaj się z nimi dokładnie i zweryfikuj, czy mają one odzwierciedlenie w rzeczywistości, a może są tylko wytworem hejterów? W wielu przypadkach to konstruktywne głosy i opisy konkretnych sytuacji, które sprawiały, że w firmie nie pracuje się dobrze. Despotyczny szef, stresująca atmosfera czy niskie zarobki – to czas na rachunek sumienia i odpowiedź na pytanie, czy przypadkiem anonimowy użytkownik nie ma racji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zabierz głos

Nigdy nie zostawiaj złych opinii bez odpowiedzi. Konstruktywny dialog może w znacznym stopniu poprawić twoją sytuację, nawet jeśli wydaje się, że jest beznadziejna. Po pierwsze, oznacza, że interesujesz się, jak firmę odbierają inni. Po drugie, że opinie byłych pracowników nie są ci obojętne i nawet jeśli do tej pory było źle – dążysz do zmiany. Możesz być pewien, że kandydaci do pracy skrupulatnie sprawdzą, co inni mówią o organizacji. Lepiej więc, by zobaczyli, że firma jest skora do dialogu.

Oto kilka zasad, których warto się trzymać, odpisując na negatywne opinie:

  1. Odpowiadaj indywidualnie na każdy komentarz, nie używaj utartych frazesów.
  2. Jeśli sytuacja tego wymaga, napisz sprostowanie. W przypadkach spornych zapraszaj do bezpośredniego kontaktu w celu wyjaśnienia sprawy.
  3. Nie zarzucaj kłamstwa, nie obrażaj.
  4. Dawaj wyraźnie do zrozumienia, że zależy ci na wszystkich opiniach i że wyciągniesz z nich wnioski. Jeśli potrzeba, nie wahaj się użyć słowa „przepraszam”.
  5. Udzielaj odpowiedzi na zadawane pytania, np. o szczegóły oferty lub zarobki. Zachęcaj do kontaktu z przedstawicielem firmy, w celu uzyskania konkretniejszych informacji.
  6. Bądź pozytywny, nastawiony na dialog i chęć pomyślnego rozwiązania każdego sporu.

Pamiętaj, że możesz również poprosić o usunięcie opinii, gdy nie mają one nic wspólnego z prawdą, są krzywdzące lub obraźliwe. W innych przypadkach nawet usunięcie nic nie da – jeśli faktycznie coś jest nie tak w organizacji, musisz liczyć się z tym, że kwestią czasu jest pojawienie się nowych negatywnych komentarzy.

Najważniejsze jednak będzie, by ze wszystkich opinii wyciągnąć wnioski. Niech będą one podstawą do pozytywnych zmian w firmie. Wsłuchaj się w głos użytkowników, zastanów się, czy mają rację i zrób wszystko, by kolejni pracownicy nie mieli powodów do narzekań na forach internetowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Przeciętne wynagrodzenie w listopadzie 2025 r. [GUS]

Mamy już dane z GUS dotyczące przeciętnego wynagrodzenia za pracę w sektorze przedsiębiorstw w listopadzie 2025 r. Ile przeciętnie zarabiają Polacy? Średnia płaca przekroczyła już 9 tysięcy.

Świadczenie w przypadku śmierci osoby z niepełnosprawnością

W ostatnim czasie Wojewódzki Sąd Administracyjny zajął się istotnym zagadnieniem - mianowicie tematem śmierci osoby z niepełnosprawnością i możliwością uzyskania świadczenia, kiedy postępowanie jeszcze się toczyło. Poniżej przedstawiamy opis sprawy, bo warto mieć świadomość tych regulacji i tego, jako podchodzą do tego zagadnienia sądy administracyjne.

Siedmiu sędziów stawia sprawę jasno: jeżeli masz taką pracę, to niepotrzebnie płacisz podatek fiskusowi. Ci pracownicy będą zachwyceni orzeczeniem

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie siedmiu sędziów wydał orzeczenie, które może odmienić los podatkowy dla tysięcy pracowników. Co więcej, podejście skarbówki było w tej sprawie na tyle niechlujne, że NSA dodatkowo wydał postanowienie zawiadamiając Ministra Finansów o "istotnych nieprawidłowościach" w działaniu organów podatkowych. O co dokładnie chodzi i kto skorzysta na wyroku?

Od 1 grudnia 2025 r. zmiany w zatrudnieniu: nowe wykazy, wzory oświadczeń, koszty dla pracodawców [5 kluczowych rozporządzeń w mocy]

Z dniem 1 grudnia 2025r. weszły w życie nowe rozporządzenia dotyczące zatrudnienia różnych kategorii osób. Zmiany dotyczą kosztów, które muszą ponosić pracodawcy, nowych wzorów dokumentów jak i oświadczeń. Zatem: co, kiedy i dla kogo?

REKLAMA

Przepis art. 29 zn. 3 KP: można skorzystać z tego uprawnienia raz w roku kalendarzowym. W 2025 r. czas do 31 grudnia

Wniosek o bardziej przewidywalne zatrudnienie - to ciekawy instrument prawny, który daje pracownikom możliwość ubiegania się o lepsze warunki zatrudnienia. Przepis art. 29 zn. 3 KP określa, że można skorzystać z tego uprawnienia tylko raz w roku kalendarzowym. Pracodawca ma obowiązek odpowiedzieć, bo innym przypadku może zostać ukarany karą pieniężną do 30 000 zł. Wnioskowałeś już w 2025 r.? Przepis tak naprawdę dotyczy wielu pracowników - bo przepis jest niedookreślony.

6 tys. zł netto za pracę kobiet w domu - dużo czy mało? Najnowsze badanie ujawnia skalę niewidzialnej pracy kobiet w Polsce

Niewidzialna praca kobiet w domu - czas to wycenić! Ile wzięłaby kucharka, ile niania, ile pomoc sprzątająca? Kobiety po pracy, pracują - w domu (sic!). I choć kobiety prowadzące biznes poświęcają na zadania domowe mniej czasu, niż ogół kobiet, częściej wyżej oceniają ich wartość. Aż 21 proc. respondentek prowadzących własną firmę wycenia ją na ponad 6 tys. zł netto. Oczywiście nie chodzi o to, żeby dyskryminować czy "uderzać" w mężczyzn - gdyż Panowie również angażują się w prace domowe (niejednokrotnie znacznie lepiej) - jednak zwykle o ognisko domowe dbają częściej Panie. Zresztą statystyki potwierdzają: kobiety poświęcają na obowiązki domowe średnio 40 proc. dnia, a mężczyźni – jedynie 26 proc.

Ex lege: ten zwrot zrobi furorę w prawie pracy w 2026 r. A wszystko za sprawą decyzji inspektorów PIP

Według obecnych założeń, 1 stycznia 2026 roku ma wejść w życie nowelizacja ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy, która może znacznie wstrząsnąć rynkiem pracy w Polsce. Czasu jest mało - ale zobaczymy - może regulacja wejdzie w życie. Reforma może odmienić sytuację wielu osób zatrudnionych dotychczas na umowę zlecenie lub B2B, zleceniodawców narazić na poważne konsekwencje finansowe, a gospodarkę na potencjalne wzrosty kosztów towarów i usług. Ex lege - co będzie to oznaczało?

Jeden przepis a takie znaczenie: plan urlopów 2026. Pracownicy i pracodawcy - pamiętacie o tym wyjątku z KP?

Zbliża się koniec 2025 r., a to oznacza wiele podsumowań, pracy i planów dla pracowników, pracodawców i działów Kadr. Okazuje się, że w Kodeksie Pracy jest jeden przepis, który ma duże znaczenie jeżeli chodzi o plan urlopów na 2026 r. Działy HR, pracownicy i pracodawcy - pamiętacie o tym wyjątku z KP? Warto wiedzieć jakie zasady obowiązują przy planowaniu urlopu wypoczynkowego w 2026 r.

REKLAMA

BHP. Oceny ryzyka ergonomicznego: RULA, REBA czy OWAS – którą metodę oceny ergonomii wybrać?

Choroby układu mięśniowo-szkieletowego, zwane w terminologii branżowej jako (MSD - musculoskeletal disorder) stały się w Polsce cichą epidemią, odpowiadającą za miliony dni absencji chorobowej rocznie. Dla pracodawcy oznacza to nie tylko koszty zwolnień lekarskich, ale coraz częściej – pozwów o odszkodowania za choroby zawodowe lub wypadki przy pracy.

Praca zdalna: od stycznia 2026 r. nowe stawki [KOMUNIKAT]

Wydano ważny komunikat dla pracowników zdalnych, który określa zasady finansowe w zakresie pracy zdalnej na rok 2026 r. Ten komunikat wprawdzie nie dotyczy wszystkich pracowników, ale warto mieć świadomość, jakie obowiązują regulacje w tej materii, aby móc wyegzekwować czy zweryfikować jak funkcjonuje to w miejscu zatrudnienia.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA