REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja w firmie, Ochrona zdrowia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Wolontariat pracowniczy korzyścią dla pracodawcy

Wolontariat pracowniczy przynosi korzyści nie tylko ludziom potrzebującym, ale również pracownikom i pracodawcom. Pracownik, który brał udział w projekcie potrafi lepiej pracować w grupie oraz rozwija umiejętności komunikacyjne.

Wellness w firmie (1)

Dziś, w obliczu rosnącej świadomości ekologii i profilaktyki zdrowia, prognozy starzejącego się społeczeństwa, a z drugiej strony, wzrostu tempa życia i towarzyszącego mu braku poczucia równowagi życiowej, trend wellness w firmie stał się realną potrzebą zarówno po stronie pracownika, jak i jego pracodawcy. Dynamicznie rośnie liczba organizacji, które wdrażają programy wellness. I bardzo im się to opłaca.

Znaczenie szacunku do pracownika

Pracownicy niezadowoleni z pracy szukają innych miejsc zatrudnienia, a przy tym opowiadają innym o warunkach pracy i płacy funkcjonujących w firmie. Warto zapoznać się z wynikami badania Harvard Business School, według których ponad 70 proc. kryzysów medialnych to efekty doniesień byłych bądź aktualnych pracowników. Jakie zatem jest znaczenie szacunku do pracownika?

Ergonomia w miejscu pracy - sposób na niższe koszty pracownicze

Ergonomia w miejscu pracy to sposób na niższe koszty pracownicze. Przyczynia się do uzyskania przez pracodawcę oszczędności, które wynikają ze zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia wypadków przy pracy i chorób zawodowych oraz związanych z nimi kosztów.

Open space - wady i zalety

Open space ma swoje wady i zalety. Pracownicy wykonujący pracę w biurze o otwartej przestrzeni mogą łatwiej się ze sobą porozumiewać, co może wpłynąć pozytywnie na integrację zespołu. Z drugiej strony może ucierpieć na tym efektywność pracowników. Niektórzy nie potrafią pracować w takich warunkach w skupieniu.

Niezdrowe współzawodnictwo w pracy

Podstawą zdrowej atmosfery w pracy są uczciwe relacje ze współpracownikami i przełożonymi. Czasami jednak zdarzają się sytuacje, które komplikują życie zawodowe, a w niektórych osobach wyzwalają nieznane dotąd instynkty. O jakich ludziach mowa?

Onboarding czyli powitanie nowego pracownika

Powitanie nowego pracownika w firmie jest bardzo ważne. Wpływa na późniejszą efektywność, wydajność pracy i zaangażowanie pracownika. Może także przyczynić się do zmniejszenia stresu zawodowego.

Employer branding jako wyzwanie organizacji

Employer branding, czyli tworzenie wizerunku marki odpowiedzialnej i społecznie pożądanej, nie jest łatwym zadaniem, ale na pewno opłacalnym. Coraz więcej firm dostrzega związek między strategicznym kształtowaniem wizerunku pracodawcy a pozyskiwaniem najlepszych pracowników.

Jak negocjować podwyżkę?

Rozmowy o pieniądzach nie należą do łatwych. Gruntowne przygotowanie do negocjacji pensji okaże się nieocenione, gdy przekraczając próg gabinetu szefa dopadnie nas stres. Należy się zastanowić: co chcemy uzyskać? Czy zależy nam wyłącznie na podwyżce pensji, czy zadowoleni będziemy z uzyskania dodatkowych benefitów? Jak poprowadzić rozmowę, by szef nie powiedział „nie”.

Umiejętne korzystanie ze skrzynki elektronicznej - rozwiązania ERP

Pracę biurową charakteryzuje częste komunikowanie się za pomocą skrzynki elektronicznej. Wiele czasu zajmuje czytanie, porządkowanie, usuwanie i odpowiadanie na wiadomości e-mail. Warto zastanowić się, jak zoptymalizować pracę. Czego nie robić? Jak korzystać ze skrzynki e-mail w sposób umiejętny?

Budowanie relacji ze współpracownikami

Badania wskazują, że Polacy cenią sobie atmosferę w miejscu pracy. Zła atmosfera w pracy może być nawet przyczyną zmiany zatrudnienia. Czasami jednak wystarczy zadbać o relacje ze współpracownikami, aby praca stała się lżejsza. Jak budować relacje ze współpracownikami?

Romans w pracy

Z reguły praca zabiera nam co najmniej jedną trzecią doby, a w wielu przypadkach - nawet więcej. Nie dziwi więc, że zdarza nam się zbytnio zacieśniać więzi ze współpracownikami czy szefostwem. W którymś momencie „rozsądna” granica może jednak zostać przekroczona. Co może oznaczać romans w pracy?

Czynniki utrudniające koncentrację w pracy

Czynników, które mają wpływ na brak skupienia pracowników przy wykonywanej pracy jest wiele. To nie tylko głośne rozmowy, telefony czy irytująca muzyka. Czynników, które nie pozwalają skupić się na pracy jest dużo więcej.

Języki, których warto się uczyć

Pracownicy znający holenderski, fiński, ukraiński czy estoński są dziś na wagę złota. Znalezienie odpowiednich kandydatów jest jednak wyzwaniem dla działów HR. Brakuje bowiem osób potrafiących łączyć kompetencje biznesowe z językowymi. Jakich języków warto się uczyć?

Zakaz rozmów o wynagrodzeniu

W wielu firmach pracodawcy zabraniają pracownikom rozmawiania między sobą o wynagrodzeniu, które otrzymują za swoją pracę. Czy zakaz rozmów o wynagrodzeniu jest uzasadniony?

Jakim pracownikom trzeba zapewnić od 1 listopada napoje i posiłki profilaktyczne

Zgodnie z przepisami bhp pracodawca ma obowiązek w okresie zimowym (od 1 listopada do 31 marca) zapewnić określonym pracownikom posiłki profilaktyczne. Jakim pracownikom trzeba zapewnić od 1 listopada napoje i posiłki profilaktyczne?

Obowiązki pracodawcy w zakresie BHP

Obowiązki pracodawcy w zakresie BHP zawiera Kodeks pracy, rozporządzenie w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy praz przepisy bhp dotyczące wykonywania prac w różnych branżach. Jakie są podstawowe obowiązki pracodawcy w zakresie bhp?

Zasady pisowni oficjalnych e-maili

Jakie są zasady pisowni oficjalnych e-maili? Od tego, jak będzie skonstruowana nasza wiadomość, zależy zwykle to, czy pracodawca na nią odpowie. Czy stać nas na to, aby robić błędy albo popełniać komunikacyjne gafy?

Badania lekarskie pracowników

Badania lekarskie pracowników to profilaktyczna ochrona zdrowia. Wyróżnia się wstępne, okresowe i kontrolne badania lekarskie pracowników. Obowiązkiem pracodawcy jest ich przeprowadzanie w miarę możliwości w godzinach pracy. Kto pokrywa koszty badań?

Savoir-vivre rozmów telefonicznych

Poznaj savoir-vivre rozmów telefonicznych. Rozmowy telefoniczne stanowią nieodłączną część komunikacji, również biznesowej.

Najgorsi szefowie firm

Sydney Finkelstein od kilku lat przygotowuje i publikuje ranking najgorszych prezesów/dyrektorów generalnych firm. W poprzedniej edycji na liście znalazł się np. szef firmy Hewlett-Packard, a w najnowszym rankingu, np. Andrea Jung, była prezes koncernu Avon. Jakie są najważniejsze kryteria, którymi się kieruje, prowadząc badanie?

Przeciwdziałanie stresowi w miejscu pracy

Przeciwdziałanie stresowi w miejscu pracy jest krokiem rozsądnym ze strony pracodawcy. Stres bowiem może być przyczyną wielu negatywnych konsekwencji dla samego pracodawcy i prowadzonego przez niego zakładu pracy. Nie można nie wspomnieć również o konsekwencjach, jakie stres wywiera na zdrowie pracowników.

Przyczyny i skutki stresu w miejscu pracy

Stres w miejscu pracy może mieć poważne skutki zdrowotne dla pracowników oraz duże skutki ekonomiczne dla pracodawcy. Warto jest więc znać przyczyny stresu, aby móc z nim skutecznie walczyć.

Badanie Opinii Pracowników - między redukcją kosztów a utrzymaniem motywacji

Badanie Opinii Pracowników jest narzędziem dialogu pomiędzy pracodawcą a pracownikami. Dialog ten jest niezbędny dla utrzymania dobrej kondycji firmy.

Biura open space a jakość pracy

Jak biura open space wpływają na jakość pracy? Wiele stanowisk pracy na dużych i otwartych przestrzeniach to dobre rozwiązanie dla pracodawców. Pozwala na lepszą kontrolę i szybszy przepływ informacji. Jak biura open space oceniają pracownicy?

Urlop zdrowotny dla nauczycieli

Urlop zdrowotny dla nauczycieli, inaczej nazywany urlopem na poratowanie zdrowia, przysługuje nauczycielom, na mocy ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku Karta Nauczyciela. Urlop ten jest dodatkowym przywilejem nauczycieli, przyznanym im przez ustawodawcę, obok innych uprawnień urlopowych.

Czy alkohol na firmowej imprezie zawsze jest niestosowny?

Alkohol na firmowej imprezie często stanowi problem zarówno dla organizatorów jak i dla gości. Zapewnić alkohol na imprezie? Napić się alkoholu? Czy alkohol na firmowej imprezie zawsze jest niestosowny?

Czas pracy niepełnosprawnych - orzecznictwo

Czas pracy niepełnosprawnych może być skrócony. Uzależnienie zastosowania skróconego czasu pracy osoby o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności od uzyskania zaświadczenia lekarskiego o celowości stosowania skróconego czasu pracy jest niezgodne z Konstytucją.

Wizytówka w biznesie

Wizytówka to dziś niezbędny atrybut pracownika nawet małej firmy, ale także osoby prywatnej. Nie można jednak wykorzystywać na przemian kartoników oficjalnych i osobistych. Służą one bowiem do załatwiania zupełnie innych typów interesów.

Komunikowanie problemów w zakładzie pracy

Komunikowanie problemów w zakładzie pracy nie należy do prostych zadań. Stosunki łączące osoby znajdujące się w pracy powodują, że nie każdy sposób przekazywania trudnych informacji jest dozwolony. Jak uniknąć przy tym nadmiaru stresu?

Ochrona pracy kobiet

Ochrona pracy kobiet jest szczególnie widoczna w przepisach Kodeksu pracy, które zakazują zatrudniania kobiet przy pracach szczególnie uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia. Szczegółowy wykaz tych prac zawiera rozporządzenie w sprawie wykazu prac szczególnie uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet.

Urlop dla poratowania zdrowia

Urlop dla poratowania zdrowia, zwany również urlopem zdrowotnym, został przyznany przez ustawodawcę tylko niektórym pracownikom (grupom zawodowym). Są nimi m. in. nauczyciele, sędziowie, prokuratorzy, policjanci, strażacy lub górnicy.

Środki ochrony indywidualnej

Pracodawca jest zobowiązany dostarczyć pracownikom środki ochrony indywidualnej oraz odzież i obuwie robocze. Środki ochrony indywidualnej to środki noszone bądź trzymane przez pracownika w celu jego ochrony przed jednym lub większą liczbą zagrożeń.

Bezpieczeństwo i ochrona zdrowia pracowników - integracja europejska

Polska w sposób obszerny reguluje kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy. Jaki jest stan wdrożenia do prawa polskiego dyrektyw Wspólnot Europejskich dotyczących bezpieczeństwa i ochrony zdrowia pracowników w zakresie należącym do kompetencji ministra właściwego do spraw pracy?

Technologia "w chmurze"

Trzy pytania do Marcina Stawowiaka, dyrektora ds. sprzedaży i współpracy partnerskiej na Europę Środkową rozwiązań SuccessFactors, SAP EMEA

BHP – podstawowe informacje dla pracodawców

Szkolenia bhp, badania lekarskie, posiłki i napoje profilaktyczne, środki ochrony indywidualnej – o to musi zadbać pracodawca. Jednak to nie wszystkie obowiązki nałożone na pracodawcę przez przepisy BHP. Jakich działań ze strony pracodawcy wymaga ochrona zdrowia pracownika?

Woda, inne napoje i posiłki profilaktyczne dla pracowników – obowiązki pracodawcy

Komu przysługuje woda, inne napoje i posiłki profilaktyczne? Zgodnie z prawem pracodawca zapewnia wszystkim pracownikom wodę pitną niezależnie od warunków atmosferycznych. Natomiast przy zatrudnianiu pracowników na stałe lub okresowo w warunkach szczególnie uciążliwych pracodawca ma obowiązek zapewnienia także profilaktycznych posiłków i napojów.

Czym jest ukryta komunikacja?

Jedną z barier utrudniających efektywną komunikację są tzw. komunikaty ukryte. Na czym polega "komunikacja ukryta"?

Szkolenie BHP przed przystąpieniem do pracy

Zgodnie z Kodeksem pracy każdy pracownik przed przystąpieniem do pracy odbywa szkolenie BHP. Przeprowadza się je na koszt pracodawcy, a czas szkolenia wlicza się do czasu pracy. Czy obowiązek przeszkolenia obejmuje także pracodawcę?

Młodociani - badania lekarskie

Młodociani to grupa szczególnie chroniona przez prawo pracy. Badania lekarskie młodocianych muszą obejmować badania wstępne, okresowe i kontrolne. Co zrobi pracodawca, gdy w trakcie badań okresowych okaże się, że młody pracownik utracił zdolność do wykonywania pracy na dotychczasowym stanowisku?

Badania okresowe wykazujące przeciwwskazania do zajmowania dotychczasowego stanowiska

Na pracodawcy ciąży obowiązek kierowania pracownika na badania wstępne, okresowe i kontrolne. W wyniku przeprowadzonych badań okresowych lekarz może stwierdzić, że dany pracownik nie powinien wykonywać obowiązków pracowniczych na dotychczasowym stanowisku. W takiej sytuacji pracodawca przede wszystkim zwalnia pracownika z obowiązku świadczenia pracy i przenosi go na inne stanowisko.

Skierowanie pracownika na badania okulistyczne, mimo że poprzednie są wciąż aktualne

Pracownik podczas ostatnich badań okresowych uzyskał zaświadczenie od lekarza medycyny pracy o konieczności pracy w okularach korekcyjnych. Niemniej jednak badanie to odbyło się 3 lata temu (wciąż jest ważne). Pracownik dopiero teraz chce te okulary zrobić. Czy mamy ponownie wysyłać go na badanie?

Obowiązki pracodawcy związane z eliminacją hałasu

Na terenie zakładu pracy dokonano zakupu nowej maszyny. Po uruchomieniu okazało się, że jest ona bardzo głośna. Przy maszynie prace wykonuje 2 pracowników, a na terenie tego samego pomieszczenia pracuje jeszcze 5 pracowników przy innej maszynie. Czy i jakie działania musi podjąć pracodawca z uwagi na zagrożenie nadmiernym hałasem? – pyta Czytelnik z Myślenic.

Jak radzić sobie z trudnymi osobami w pracy

Ostatnio brałam udział w kwartalnym zebraniu kadry zarządzającej wyższego i niższego szczebla u mojego klienta. Dwaj panowie pokłócili się publicznie o to, który z nich bardziej przyczynił się do zwiększenia obrotów firmy. Jak się dowiedziałam, nie była to ich pierwsza publiczna sprzeczka. To zdarzenie nasunęło mi refleksję – jak bardzo osoby ze sobą współpracujące potrafią utrudnić sobie życie, tworząc złą atmosferę w pracy, a przez to niszczyć się psychicznie. Jak zatem poradzić sobie z tak trudnymi osobami? Co zrobić, by uchronić się przed ich niszczycielskimi praktykami?

Jak prowadzić rejestr czynników szkodliwych dla zdrowia

Pracodawca powinien stworzyć i uzupełniać na bieżąco rejestr czynników szkodliwych, które występują w zakładzie pracy. Ma także prowadzić kartę badań i pomiarów tych czynników.

W jaki sposób wyrażać swoje uczucia, szanując prawa i uczucia innych

W firmie, z którą współpracuję, ostatnio wybuchł konflikt między asystentkami, gdyż jedna z nich odmówiła pomocy drugiej, gdy ta, dość nachalnie i bezpośrednio, zażądała pomocy przy wykonaniu zleconego jej zadania. Jak się okazało, sytuacja ta powtarzała się co jakiś czas. Jednak nikt nie potrafił pomóc dziewczynom, a i one nie wiedziały, jak problem rozwiązać. Co robić i jak, by umiejętnie odmówić i nikogo przy tym nie urazić? Jak reagować, co mówić, by wyznaczać i egzekwować swoje granice?

Prześwietlanie firmy

Komunikacja stanowi o skuteczności firmy i w dłuższej perspektywie na równi z kulturą organizacji decyduje o szansach biznesowych. Zwłaszcza w warunkach coraz większej konkurencji. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na zamówienie profesjonalnego badania komunikacji, zwanego audytem komunikacyjnym.

Jak przygotować specyfikację techniczną na zakup fotela

Najczęstszym błędem popełnianym przy opisie pracowniczego fotela obrotowego jest brak opisu. Planując wymianę sprzętów w firmie, należy uwzględnić przede wszystkim elementy związane z bezpieczeństwem pracy.

Obowiązek zapewnienia pomieszczeń higieniczno - sanitarnych

Jakie są wymogi przy zakupie biurka pracowniczego

Praca przy niedostosowanym do pracownika biurku może wpływać na jego samopoczucie i efektywność pracy. Dlatego warto tak zaplanować wyposażenie stanowiska pracy, aby sprzęty umożliwiały regulacje i były wykonane z odpowiedniego materiału.

REKLAMA