REKLAMA
REKLAMA
Kategorie
Prawo
Sprawy rodzinne
Spadki
Darowizny
Rozwody
Alimenty
Małżeństwo
Prawa seniora
Pomoc społeczna
500 plus 800 plus
Sprawy karne
Prawo karne
Kodeks karny
Wykroczenia
Więziennictwo
Konsument i umowy
Umowy
Prawa konsumenta
Reklamacje
W sądzie
Ubezpieczenia
Sprawy urzędowe
Pozwy
Notariusz
Gmina
Powiat
Konstytucja
Wybory
Pisma i druki
Pomoc prawna
Egzekucja komornicza
Służby mundurowe
Wojsko
Policja
Straż Pożarna
Leśnictwo
Straż Graniczna
Straż miejska
Twoje pieniądze
Zarobki
Świadczenia
Oszczędności
Podatki
Koszty utrzymania
Zakupy
Wypoczynek
Księgowość firm
Podatki
PIT
Program do rozliczenia PIT 2022
VAT
CIT
Ryczałt
Akcyza
Koszty
Urząd Skarbowy
Karta podatkowa
zobacz więcej »
Rachunkowość
Zasady ogólne
Księgi rachunkowe
Ewidencja księgowa
Sprawozdawczość
Amortyzacja
Rachunkowość rolnicza
Inwentaryzacja
Rachunkowość budżetowa
Rachunkowość organizacji non-profit
Obrót gospodarczy
Działalność gospodarcza
Spółki
Cło
Finanse i inwestycje
Zamówienia publiczne
Windykacja
Fundacje, stowarzyszenia
Inne zagadnienia
ZUS i kadry
Składki
Urlopy
Wynagrodzenia
Zatrudnianie i zwalnianie
Umowy zlecenia
Inne zagadnienia
Księgowość firm - aktualności
Aktualności z Ministerstwa Finansów
Kadry
Indywidualne prawo pracy
Czas pracy
Ochrona danych osobowych
Odpowiedzialność, prawa i obowiązki
Uprawnienia rodzicielskie
Zatrudnianie i zwalnianie
Zakaz konkurencji
Mobbing
Sygnalista
Wynagrodzenia
Dokumentacja płacowa
Działalność socjalna
Ochrona wynagrodzenia
Podróże służbowe
Rozliczanie wynagrodzeń
Składniki wynagrodzenia
Wynagrodzenie minimalne
Podatki
Ubezpieczenia
Emerytury i renty
Pracownicze Plany Kapitałowe
Składki na ubezpieczenie społeczne
Świadczenie przedemerytalne
Ubezpieczenie zdrowotne
Zasady podlegania
Zasiłki i inne świadczenia
Urlopy
Macierzyński
Urlop rodzicielski
Urlop na żądanie
Urlopy okolicznościowe
Wychowawczy
Wypoczynkowy
Zwolnienia od pracy
Urlop bezpłatny
Urlop ojcowski
Sektor publiczny
Księgowość budżetowa
Rachunkowość budżetowa
Sprawozdawczość
Podatki
Kadry i płace
ZUS
Zamówienia publiczne
Organizacja
Prawo administracyjne
Postępowanie administracyjne
Ustrój i jednostki
Pracownicy
Klienci
Spółka komunalna
RODO
Compliance
Prawo wodne
Orzeczenia
Finanse
Rachunkowość budżetowa
Podatki i opłaty
Zamówienia publiczne
Audyt i kontrola
Dobre praktyki
Budżet
Zadania
Bezpieczeństwo
Oświata
Kultura
Pomoc społeczna
Zdrowie
Sport i turystyka
Środowisko
Gospodarka komunalna
Gospodarka przestrzenna
Zarządzanie nieruchomościami
Rozwój i promocja
Fundusze unijne
Współpraca
Partnerstwo publiczno-prywatne
Marketing
Dobre praktyki
Edukacja
Rodzice i Uczniowie
Studenci
Nauczyciele
Egzamin ósmoklasisty
Matura
Księgowość budżetowa
Rachunkowość budżetowa
Ewidencja
Klasyfikacja
Wydatki strukturalne
Nieprawidłowości
Sprawozdawczość
Sprawozdawczość budżetowa
Sprawozdawczość w zakresie operacji finansowych
Sprawozdawczość finansowa
Inwentaryzacja
Pozostałe
Podatki
Procedury podatkowe
Podatki dochodowe
VAT
Podatki i opłaty lokalne
Pozostałe podatki i opłaty
Centralizacja Vat
Kadry i płace
Zatrudnianie i zwalnianie
Wynagrodzenia
Urlopy
Podnoszenie kwalifikacji i awanse
Działalność socjalna (ZFŚS)
Podróże służbowe
Pracownicy oświaty
Pracownicy służby zdrowia
ZUS
Ubezpieczenia społeczne
Ubezpieczenia zdrowotne
Ubezpieczenia majątkowe i osobowe
Zamówienia publiczne
Strony umowy
Tryby udzielania zamówienia
Środki ochrony prawnej
Moja Firma
Biznes i finanse
Wiadomości
Firma
Finanse
Prawo
Zarządzanie
Poradniki
Cykle tematyczne
Finanse
Notowania
Kredyty
Inwestycje
Karty kredytowe
Lokaty
Budżet domowy
Kursy walut
Zarządzanie
Szkolenia
Manager
Personel
Outsourcing
Sekretariat
Korespondencja w biznesie
Etykieta w biznesie
Zakładam firmę
Podejmowanie działalności
Opodatkowanie
Zatrudnianie
ZUS
Oprogramowanie
Moto
Motonews
Moto porady
Testy aut
Auto i prawo
Logistyka
Jednoślad
Galerie
Alkotest on-line
Nieruchomości
Wiadomości
Zakup kawalerki w 2023 roku. Sprawdzamy, czy warto
Koszty utrzymania mieszkania 2023
Kredyt hipoteczny a wynajem. Co się bardziej opłaca?
Bezpieczny Kredyt 2% - symulacja korzyści
zobacz więcej »
Prawo
Wynajem pokoju - przepisy. Na co trzeba uważać?
Czy wykreślenie hipoteki bez zgody banku jest możliwe?
Jak mały deweloper może obniżyć podatki?
Jak się zabezpieczyć przed problemami z lokatorem?
zobacz więcej »
Nieruchomości
Jakich błędów unikać przy inwestowaniu w mieszkania?
Najem instytucjonalny – alternatywna wersja najmu
Rola inicjatyw ekologicznych w firmach deweloperskich
Jak oszczędzać na ogrzewaniu, energii elektrycznej i innych opłatach?
zobacz więcej »
Finanse
Jak obniżyć ratę kredytu hipotecznego?
Jak długo Polacy mieszkają z rodzicami?
Ceny prądu w Polsce na przestrzeni 20 lat
Co zrobić z zaległościami opłat za mieszkanie?
zobacz więcej »
Biura rachunkowe
Zakładam biuro rachunkowe
Obowiązkowe ubezpieczenie OC biura rachunkowego
Wybór lokalu i urządzenie biura
Czy biuro rachunkowe może być prowadzone w formie działalności nierejestrowanej?
W jakiej formie założyć biuro rachunkowe: jednoosobowej działalności czy spółki
Jak założyć biuro rachunkowe?
zobacz więcej »
Prowadzę biuro rachunkowe
Świadczenie usług księgowych na podstawie umowy ustnej
Nowoczesne biuro rachunkowe - czyli jakie?
Zmiana biura rachunkowego a księgi rachunkowe
Nowy jednolity plik kontrolny a odpowiedzialność biura rachunkowego
Czy biuro rachunkowe musi udzielić komornikowi informacji o klientach?
zobacz więcej »
Korzystam z biura rachunkowego
3 argumenty za wyborem nowoczesnego biura
Odpowiedzialność biura rachunkowego - orzecznictwo
E-dokumentacja pracownicza prowadzona w biurze rachunkowym
Odpowiedzialność za rachunkowość, gdy prowadzenie ksiąg rachunkowych powierzono biuru rachunkowemu
zobacz więcej »
INFORLEX
INFORLEX Biuro Rachunkowe
INFORLEX Księgowość
INFORLEX Księgowość i Kadry
INFORLEX Biznes
e-Wydania czasopism
AML
Podatki
Interpretacje podatkowe
Orzeczenia
Interpretacje
VAT
CIT
PIT
Ryczałt
PCC
Akcyza
Podatek od spadków i darowizn
Ordynacja podatkowa
Inne
Sztuczna inteligencja AI
Sztuczna inteligencja
ChatGPT
Rozmowy z ChatGPT
QUIZY
Edukacja
Szkoła podstawowa klasy 1-3
Biologia
Geografia
Historia
Polski
Kultura
Ekonomia
Sport
Nauka
Sztuczna inteligencja (AI)
Prawo
Kadry
Księgowość
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Zdrowie
Motoryzacja
KSeF
PODCASTY
Media
Internet
Telewizja
Prasa
Szukaj
Sklep
Kalkulatory
Szkolenia
Załóż konto
Zaloguj się
Zaloguj
Nie pamiętam hasła
Zaloguj się
Zarejestruj się
Proszę podać poprawny adres e-mail
Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Załóż konto
Załóż konto
Zaloguj się
Przypomnij hasło
Przypomnij hasło
Witaj
Zmień dane
Usuń konto
Twoje dane
Aktualizacja danych
Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Zmień dane
Konto
Rejestracja
Zaloguj się
Serwisy
Zaloguj się
Zarejestruj się
Wiadomości
Certyfikaty
Quizy Testy
Obserwowane
Historia
Ulubione
Kalkulatory
Wskaźniki i stawki
Sklep
Interpretacje
Kursy walut
Monitor Polski
Terminarz
Dziennik Ustaw
Dzienniki Urzędowe
Dzienniki Unii Europejskiej
Akty ujednolicone
Eksperci
Firmy
Forum
Newsletter
Druki
Wzory umów
Inforlex
InforAkademia
Encyklopedia prawa
Słownik
Paremie łacińskie
Aktualności z MF
Szkolenia
Księgowość
Kadry
Biznes
Sektor publiczny
Prawo
Twoje pieniądze
AML
Nieruchomości
Księgowość budżetowa
PODCASTY
REKLAMA
Strona główna
»
Kadry
»
Tematy
»
Komunikacja w firmie
»
Ochrona zdrowia
Komunikacja w firmie, Ochrona zdrowia
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Etyczny dyrektor personalny
23 cze 2009
Niewiele jest profesji mających tak duże oddziaływanie społeczne, jak funkcja dyrektora personalnego. Działania podejmowane przez osoby odpowiedzialne za zarządzanie kapitałem ludzkim odzwierciedlają nie tylko strategię biznesową firmy, lecz także (a może przede wszystkim) jej wartości etyczne. Zazwyczaj to właśnie na podstawie ogółu relacji z pracownikami można organizację nazwać etyczną lub nieetyczną.
Czy warto korzystać z usług pracowników tymczasowych
18 cze 2009
Nasza firma zastanawia się nad skorzystaniem z usług pracowników tymczasowych, aby zredukować koszty pracy. Na rynku spotyka się jednak wiele opinii, że z pracownikami tymczasowymi jest wiele kłopotów. Czy zatem w przypadku pracy tymczasowej korzyści są większe niż ewentualne ryzyko? Co zrobić, by uniknąć kiepskich pracowników i nie narażać się na niepotrzebne koszty?
W jaki sposób komunikować zmiany w organizacji
17 cze 2009
Jestem menedżerem personalnym w dużej firmie. Zamieszanie na światowych rynkach dotarło także do mojej organizacji. Wszyscy już wiedzą, że będą zmiany, na korytarzach aż huczy od plotek o grupowych zwolnieniach. Mało kto wierzy w uspokajające komunikaty centrali, tym bardziej że konkurencja już podejmuje drastyczne kroki, a gazety bez konsultacji z nami analizują scenariusze zmian, jakie czekają naszą firmę. Najgorsze jest to, że w tak szybko zmieniającym się otoczeniu i wobec niepewności co do decyzji centrali sami nie mamy jasnej odpowiedzi na wiele pytań. W jaki sposób rozmawiać z pracownikami?
Działaj jak właściciel
12 cze 2009
Kształtowanie współodpowiedzialności i współdecydowania u pracowników jest trudne. Nie zawsze bowiem udaje się w sposób praktyczny i zrozumiały przekazać informacje o wartościach wynikających ze strategicznych celów organizacji wszystkim grupom pracowników. W przypadku DPD Polska na początku te pojęcia okazały się zbyt abstrakcyjne, niedostępne dla ogółu. Jak zatem firma poradziła sobie w tej sytuacji?
W jaki sposób komunikować się z pracownikami
05 cze 2009
Dążenie do stworzenia harmonijnych relacji w grupie i realizacji wspólnych celów to zadanie, jakiego podejmują się wszyscy menedżerowie. Każdy z nich chce stworzyć zgraną grupę, dla której członków dążenie do osiągnięcia sukcesu, maksymalizacja zysków firmy i szeroko pojęte jej dobro będzie wartością nadrzędną. Komu udaje się stworzyć zgraną i wydajną grupę? W jaki sposób należy komunikować się z pracownikami, by czuli się potrzebni organizacji i identyfikowali się z nią?
Obraz organizacji - zarządzanie transformacją kulturową w procesie zmian
02 cze 2009
Przedsięwzięć, których skuteczność i efektywność jest uzależniona od postaw pracowników, nie da się wprowadzić, polegając jedynie na odpowiednio zaprojektowanych procesach biznesowych czy przypisaniu odpowiedzialności i rozliczaniu z wyników. Aby stworzyć i utrwalić pewne schematy zachowań ludzi i ich podejścia do rozwiązywania problemów oraz zaangażowania w osiąganie rezultatów, potrzeba czegoś więcej. Tym ważnym czynnikiem jest kultura organizacyjna, która wpływa na sposób zachowania i myślenia pracowników, jest swoistym zaprogramowaniem umysłów ludzi pracujących w jednej firmie.
Jak usprawnić pracę zespołową?
28 maja 2009
Kieruję niewielkim zespołem. Zależy mi na tym, aby praca w zespole była efektywna. Jak dotąd, udaje mi się zapobiegać konfliktom, więc zespół pracuje w dobrej atmosferze. Uważam jednak, że brakuje nam „ducha zespołu”, czyli tego, co niektórzy nazywają synergią. Mam wrażenie, że jako zespół nie pracujemy tak efektywnie, jak moglibyśmy. Co mogę zrobić, aby zwiększyć efektywność pracy mojego zespołu?
Procesowe podejście do innowacji
22 maja 2009
Wpływ innowacji powstałych wewnątrz przedsiębiorstwa jest nieoceniony, a potencjał tkwiący w głowach pracowników jest przeogromny. Jedynym problemem pozostaje stworzenie warunków do jego realizacji i opracowanie modelu postępowania.
Jak radzić sobie z oporem pracowników
15 maja 2009
Jestem menedżerem w dziale sprzedaży, firma właśnie przechodzi poważny proces zmian, a ja jestem odpowiedzialny za wyniki sprzedaży. W jaki sposób powinienem podejść do oporu pracowników, którzy zamiast skupić się na realizacji celów biznesowych zajmują się roztrząsaniem kwestii związanych z zachodzącymi w organizacji zmianami.
Zarządzanie talentami w warunkach kryzysu
24 kwi 2009
Co zrobić, aby nie stracić utalentowanych i zaangażowanych ludzi, którzy pomogą przeprowadzić firmę przez okres zmian, spowolnienia i kryzysu? Jakie wyzwania stoją dzisiaj przed szefami HR w tym zakresie? W jaki sposób zarządzać talentami i budować kulturę wysokiej wydajności, kiedy wydatki na pracowników są coraz mniejsze? To tylko kilka pytań, które szczególnie często zadają sobie specjaliści HR w wielu firmach.
Coaching - nagroda czy kara?
20 kwi 2009
Jestem dyrektorem sprzedaży w dużej firmie produkcyjnej. Nasz dział personalny zaproponował kadrze menedżerskiej udział w szkoleniu z coachingu, abyśmy mogli wykorzystać to narzędzie w pracy z podwładnymi. Pomysł wydał mi się bardzo interesujący, jednak kiedy próbowałem zastosować coaching w praktyce, spotkałem się z oporem pracowników. Zarzucili mi, że nie ufam ich umiejętnościom i że wprowadzam kolejne narzędzie oceny. Moją intencją był rozwój moich pracowników i ich kompetencji sprzedażowych. Dostałem od nich informację zwrotną, że stresuje ich moja obecność podczas rozmów z klientami, a każde proponowane przeze mnie rozwiązanie negują stwierdzeniem, że „już próbowali i to nie działa”. Mam bardzo dobre relacje z zespołem i nie chcę ich stracić. Wierzę jednak, że coaching może im pomóc. Jak poradzić sobie z ich oporem?
W jaki sposób komunikować awans pracownikom
17 kwi 2009
Właśnie zrealizowaliśmy proces okresowych ocen naszego zespołu, w efekcie którego niektórzy z jego członków zostaną awansowani. W jaki sposób przekazać informację o tym samym zainteresowanym, jak również ich współpracownikom?
Pracownik krwiodawca
10 kwi 2009
O tym, kto jest krwiodawcą i których pracowników pracodawca zobowiązany jest zwolnić, rozstrzygają przepisy ustawy z 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi (DzU z 1997 r. nr 106, poz. 681 ze zm.).
Co zrobić, by pracownicy byli bardziej samodzielni
23 mar 2009
Zarządzam zespołem ludzi, którym ciągle muszę pomagać. Czasami mam wrażenie, że jeżeli im czegoś nie powiem, to nie wiedzą, jak to ma być zrobione. Męczy mnie ta sytuacja, ponieważ często zostaję dłużej w pracy, by im pomóc. Chciałbym mieć ludzi samodzielnych. Czy to może zależeć ode mnie? W jaki sposób powinienem z nimi postępować?
Jak zatrzymać utalentowanych pracowników
20 mar 2009
Pracuję w branży finansowej. Kieruję 30-osobowym zespołem doradców. W ciągu ostatnich czterech miesięcy odeszło z pracy trzech moich najlepszych pracowników, podając za przyczynę brak czasu dla rodziny w związku ze zbyt dużym obciążeniem obowiązkami. Nigdy wcześniej nie otrzymałem od nich sygnału, że są przeciążeni. Sądziłem, iż są zadowoleni z pracy - mieli świetne wyniki, byli bardzo zaangażowani i chętnie podejmowali nowe wyzwania. Mimo moich starań nie udało się ich zatrzymać. Co zrobić, aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości?
Oddzielić ludzi od problemów
06 mar 2009
Rozmowa z Susan Wildau, światowym ekspertem i konsultantem w dziedzinie mediacji
Bezpieczeństwo i higiena pracy - podsumowanie zmian w kodeksie pracy
02 mar 2009
Nowelizacja Kodeksu pracy w zakresie bhp wprowadza wiele zmian zarówno w obowiązkach pracodawców, jak i pracowników. Jedną z ważniejszych jest obowiązek wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za ochronę przeciwpożarową i ewakuację.
Działanie związków zawodowych w polskich przedsiębiorstwach
24 lut 2009
Podczas konferencji prasowej PricewaterhouseCoopers jesienią ubiegłego roku konsultanci omawiający wyniki badań stwierdzili, że tam, gdzie są związki zawodowe, pieniądze wydawane na wynagrodzenia przynoszą firmom większy zysk. Niestety, doradcy wyjaśnili, że w próbie badawczej dominowały firmy amerykańskie, w których rola związków zawodowych jest nieco inna niż w Polsce. Co sprawia, że w Polsce jest inaczej? Czy związki zawsze muszą być przeciwnikiem dla pracodawców? Co na ten temat sądzą związkowcy, a co menedżerowie ds. HR?
Co zrobić, by zebrania firmowe nie były nudne
17 lut 2009
Jestem menedżerem wyższego szczebla i zarządzam 60-osobowym zespołem pracowników. Moi bezpośredni podwładni to zespół ośmiu kierowników. Z uwagi na trudną sytuację na rynku, aby utrzymać przewagę konkurencyjną, jesteśmy zmuszeni do wprowadzania nowych technologii i rozwiązań, co z kolei wymusza organizowanie niezliczonej liczby zebrań mojego zespołu i komunikowanie nowych ustaleń. Ostatnio usłyszałem opinię, że zebrania to strata czasu. Są nudne, nic nie wnoszą do działalności zespołu i ciągle mówimy o tym samym. W mojej opinii mamy problem z przepływem informacji, więc zebrania są konieczne, gdyż bez nich zaistniałby chaos komunikacyjny. Szczerze mówiąc, sam czasami mam wrażenie, że zebrania to zło konieczne i nie rozwiązują problemów w zespole. Co mogę zrobić, aby zmienić tę sytuację?
Projektowanie i analiza badań opinii pracowników
06 lut 2009
Efektywnie zaprojektowany proces badania opinii pracowników organizacji lub jej klientów może stanowić kluczowe narzędzie zarządzania. Siła wpływu uzyskanych w ten sposób informacji zwrotnych sprawia, iż są one równie ważne, jak dane obrazujące kondycję finansową firmy. Wyniki badania zapewniają realny wgląd w stan najważniejszych zasobów firmy - jej ludzi.
W jaki sposób z klasą rozstać się z pracownikiem
30 sty 2009
Jestem dyrektorem personalnym dużego przedsiębiorstwa. Ze względu na sytuację ekonomiczną firma przechodzi znaczną restrukturyzację, w związku z którą zachodzi potrzeba zwolnienia 50 pracowników. Od czego rozpocząć ten proces, jak powinien on wyglądać i o czym szczególnie trzeba pamiętać?
W jaki sposób udzielać informacji zwrotnej przewrażliwionemu pracownikowi
05 sty 2009
Jedna z moich podwładnych jest przewrażliwiona na swoim punkcie: gdy tylko próbuję jej zwrócić na coś uwagę, zaczyna obwiniać inne osoby z zespołu lub po prostu płacze i nie chce ze mną rozmawiać. Doszło do tego, że w ogóle nie mówię jej o zauważonych błędach. Jak mogę ją nauczyć przyjmowania negatywnych informacji zwrotnych?
Diagnoza czynników wspierających zaangażowanie i efektywność pracowników
05 sty 2009
Wciąż wiele organizacji postrzega badania opinii pracowników jako taktyczną konieczność, a nie strategiczne narzędzie pomagające organizacji zrozumieć czynniki, które umożliwiają pracownikom osiąganie sukcesów. Szczególnie w czasach spowolnienia gospodarczego lub też nagłych zmian zaangażowani pracownicy znacznie zwiększają szanse organizacji wyjścia z kryzysu obronną ręką.
„Komórka” służbowa w rękach pracownika
23 gru 2008
Służbowy telefon komórkowy jest jednym z najczęstszych świadczeń pozapłacowych. Pracodawca powinien jednak określić reguły używania takiego sprzętu przez pracownika. Powinny one być zawarte w odrębnej umowie.
Czy zleceniobiorczyni może wykorzystać dwa tygodnie zasiłku macierzyńskiego przed przewidywaną datą porodu
24 wrz 2008
Jesteśmy firmą sprzątającą, w której zatrudniamy głównie kobiety. Część z kobiet wykonuje pracę na podstawie umów zlecenia. Jedna z nich jest w ciąży i wystąpiła z wnioskiem o wypłatę zasiłku macierzyńskiego na 2 tygodnie przed planowaną datą porodu. Równocześnie dostarczyła zaświadczenie lekarskie o przewidywanej dacie porodu. Czy zleceniobiorczyni ma prawo do zasiłku macierzyńskiego przed porodem tak jak osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę?
Jak postąpić w przypadku pracownika, którego pracodawca podejrzewa o chorobę
24 wrz 2008
Kierownik działu naszej firmy zgłosił dyrektorowi, że jeden z jego pracowników od 2 dni wygląda na chorego, tzn. bardzo powolnie wykonuje swoją pracę, robi sobie częste odpoczynki itp. Pracownik ten przy wykonywaniu pracy ma do czynienia z ciężkimi maszynami, więc obawiamy się, że może spowodować wypadek. On jednak twierdzi, że nic mu nie jest i czuje się dobrze. Co możemy zrobić w takiej sytuacji? Czy możemy wysłać tego pracownika na badania kontrolne? Czy mamy prawo odsunąć go od pracy?
Czy możliwa jest refundacja szkieł kontaktowych
22 wrz 2008
Mam dużą wadę wzroku. Do tej pory nosiłam okulary, jednak podczas ostatniej wizyty lekarz okulista zalecił mi noszenie soczewek kontaktowych. Nosząc okulary, otrzymywałam zwrot części kosztów, które ponosiłam w związku z ich kupnem. Zastanawiam się, czy teraz, kiedy używam szkieł kontaktowych podczas pracy przy komputerze, mogę ubiegać się o zwrot poniesionych kosztów zakupu.
Będziemy mieli nowe przepisy związane z chorobami zawodowymi
19 wrz 2008
19 czerwca 2008 r. Trybunał Konstytucyjny orzekł, że przepisy związane z chorobami zawodowymi są niezgodne z Konstytucją RP.
Działania na rzecz równości kobiet i mężczyzn (cz. 1)
11 wrz 2008
Komisja Europejska przygotowała plan, którego celem jest określenie działań Wspólnoty dla zrównania szans kobiet i mężczyzn na lata 2006-2010. Ma on fundamentalne znaczenie także dla kobiet pracujących w Polsce.
Powstrzymanie się od wykonywania pracy
11 wrz 2008
Jeden z moich pracowników oddalił się ostatnio z miejsca pracy, nie informując mnie o tym. Dopiero na drugi dzień tłumaczył się, że musiał powstrzymać się od wykonywania swoich obowiązków i oddalić się ze swojego stanowiska pracy, gdyż pojawiło się zagrożenie dla jego zdrowia. Firma niedawno zmieniła lokal i nie wszystko jeszcze zostało w nim dopracowane. Czy pracownik jednak miał prawo tak się zachować? Czy mogę ewentualnie wyciągnąć w stosunku do niego jakieś konsekwencje? - pyta Czytelnik z Rybnika.
Europejska agencja bezpieczeństwa i zdrowia w pracy
18 sie 2008
Jednym z najpoważniejszych problemów Unii Europejskiej jest duża liczba wypadków w pracy i chorób zawodowych pracowników. Instytucją powołaną do walki z tym zjawiskiem jest Agencja Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy.
Koordynator ds. BHP
18 sie 2008
Koordynator w zakresie bhp jest odpowiedzialny za sposób wykonywania czynności, dlatego należy bardzo dokładnie określić jego obowiązki i uprawnienia, biorąc pod uwagę możliwość ich wykonania w konkretnych warunkach.
Ochrona zdrowia pracowników
18 sie 2008
Szczególna ochrona zdrowia kobiet w ciąży lub karmiących dziecko piersią objawia się m.in. zakazem zatrudniania ich przy pracach szczególnie szkodliwych oraz w godzinach nadliczbowych.
Opieka medyczna
18 sie 2008
Głównym celem realizowanym przez służbę medycyny pracy jest zapewnienie ochrony zdrowia pracujących.
Praca przy komputerze - obowiązki pracodawcy
11 sie 2008
Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
Zagrożenia w pracy biurowej
06 sie 2008
Praca w biurze, jak to się powszechnie wydaje, nie jest ani lekka, ani zdrowa. Może doprowadzić do wielu schorzeń, nadmiernego przeciążenia organizmu, osłabienia sprawności intelektualnej. Bezpieczne i higieniczne warunki pracy powinien zapewnić pracodawca.
Ochrona przeciwpożarowa cz. III
26 cze 2008
Obowiązek wyposażania budynku, obiektu budowlanego lub terenu w wymagane urządzenia przeciwpożarowe i gaśnice, z równoczesnym obowiązkiem zapewnienia ich konserwacji oraz naprawy w sposób gwarantujący ich sprawne i niezawodne funkcjonowanie, znacznie podnosi bezpieczeństwo pracy w firmie.
Środki ochrony indywidualnej
05 maja 2008
Pracodawca nie może dopuścić pracownika do pracy bez środków ochrony indywidualnej przewidzianych do stosowania na danym stanowisku pracy. Obowiązek ich dostarczenia spoczywa na pracodawcy.
Środki ochrony indywidualnej
05 maja 2008
Pracodawca nie może dopuścić pracownika do pracy bez środków ochrony indywidualnej przewidzianych do stosowania na danym stanowisku pracy. Obowiązek ich dostarczenia spoczywa na pracodawcy.
Praca z chemikaliami
26 mar 2008
Pracodawcy w niedostateczny sposób realizują ciążący na nich obowiązek eliminowania lub minimalizowania zagrożeń związanych z użytkowaniem niebezpiecznych czynników chemicznych, a w szczególności oceny prawidłowości identyfikacji tych zagrożeń, co prowadzi niejednokrotnie do bardzo ciężkich wypadków przy pracy.
Przestrzeganie przeciwpożarowych wymagań techniczno-budowlanych, instalacyjnych i technologicznych w obiektach.
26 lut 2008
Bezpieczeństwo pożarowe bierne, a więc wynikające wyłącznie z wytrzymałości konstrukcji obiektu na bezpośrednie działanie ognia, oraz związane z nim dogodne warunki ewakuacji, do 1980 roku pozostawiano w Polsce wyłącznie w gestii projektantów i konstruktorów.
Rzeczoznawcy do spraw bhp
18 sty 2008
Również od 1 stycznia 2008 r. zaczęło obowiązywać rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 19 grudnia 2007 r. w sprawie rzeczoznawców do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy (DzU nr 247, poz. 1835)
.
Ochrona przeciwpożarowa w firmie - obowiązki właścicieli i administratorów obiektów
18 sty 2008
Dbałość o właściwy poziom bezpieczeństwa pożarowego jest jednym z istotniejszych, choć stosunkowo często zaniedbywanych, obowiązków spoczywających na właścicielach, zarządcach czy użytkownikach obiektów.
Badania i pomiary czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy
18 sty 2008
Od 1 stycznia br. zaczęły obowiązywać zmiany w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z 20 kwietnia 2005 r. w sprawie badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy (DzU nr 73, poz. 645).
451 - 494
z 494 artykułów
1
...
8
9
10
REKLAMA