REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Hr, BHP

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Słaba wydajność pracowników - przyczyny

Efekty wykonywanej przez pracowników pracy nie zawsze są zadowalające dla pracodawcy. Słaba wydajność pracowników często wiąże się z przepracowaniem, nadmiarem obowiązków oraz brakiem organizacji. Jakie jeszcze przyczyny braku efektywności pracy można wyróżnić?

Jak zachęcić kadrę do wolontariatu pracowniczego?

Coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na podejmowanie i wspieranie działalności charytatywnej. Najlepszym tego przykładem jest funkcjonowanie w firmie wolontariatu pracowniczego. Jak zachęcić kadrę do tego typu działań?

Zalecenia dotyczące jakości staży

Partnerzy społeczni przygotowują dokument zawierający zalecenia dotyczące jakości staży. Inspiracją mają być Polskie Ramy Jakości Staży, które zostały opracowane i przyjęte przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.

5 zasad komunikacji z kandydatem do pracy

Rekrutacja to gra zespołowa. Szukający pracownika i poszukujący pracy powinni tworzyć równą relację. Poznaj 5 zasad komunikacji z kandydatem do pracy.

REKLAMA

Zainwestuj w swoją karierę

Aktualna sytuacja na rynku pracy wymaga inwestowania w swoją karierę. Warto w szczególności postawić na edukację i zdobywanie nowych umiejętności. Przedstawiamy 6 wskazówek, jak prawidłowo inwestować w rozwój swojej kariery.

Warto znać język węgierski, czeski, litewski i rosyjski

Język angielski w CV traktowany jest jak znajomość obsługi komputera. Popularne są również języki zachodnioeuropejskie, jak niemiecki, francuski, włoski i hiszpański. Warto znać również języki z kierunku wschodniego - węgierski, czeski, litewski i rosyjski. Taka umiejętność wpłynie na wzrost szansy zatrudnienia i wysokość wynagrodzenia pracownika.

Outsourcing rekrutacji przynosi oszczędności

Outsourcing rekrutacji to sposób na oszczędność środków pracodawców. Przy pomocy outsourcingu procesów rekrutacyjnych można zmniejszyć koszty nawet o jedną trzecią.

Dofinansowanie od ZUS na poprawę warunków pracy w 2015 r.

W ramach specjalnego programu ZUS przekaże firmom dofinansowanie na poprawę warunków pracy. W sumie w 2015 r. przekaże na ten cel 27 mln zł. W kolejnych latach przedsiębiorcy mogą liczyć na wzrost kwoty przeznaczonej na walkę z wypadkami przy pracy.

REKLAMA

Obowiązki pracodawców w przypadku wysokich temperatur

Obowiązki pracodawców w przypadku wystąpienia wysokich temperatur zwiększają się o nieodpłatne zapewnienie wody do picia i dopływu powietrza w pomieszczeniach pracowniczych. Pracodawca musi stworzyć odpowiednie warunki pracy w upalne dni. Może w tym celu wyznaczyć dodatkowe przerwy w pracy. Czy pracownik ma prawo odstąpić od wykonywania pracy w przypadku złego samopoczucia spowodowanego zbyt wysoką temperaturą w miejscu pracy?

Na co zwracają uwagę rekruterzy w CV?

Zdaniem rekruterów biorących udział w badaniu eyetrackingowym przeprowadzonym przez Pracuj.pl, doświadczenie jest kluczowym elementem w CV. To, jakie informacje zamieścimy w CV, jak opiszemy swoje doświadczenie i umiejętności, zadecyduje o zakwalifikowaniu do kolejnego etapu rozmów. Starannie przygotowany dokument jest naszą wizytówką w pierwszym kontakcie z rekruterem, dlatego warto poświęcić mu odpowiednią ilość czasu.

Profil w mediach społecznościowych jako CV

Współcześnie przygotowane przez kandydata do pracy CV nie zawsze jest wystarczającą bazą wiedzy dla rekrutera. Profil w mediach społecznościowych pokazuje kim jest dany kandydat do pracy. Osoby, które pozyskują pracowników, zdobywają więc pełniejszy obraz kandydata do pracy.

Rekrutacja kandydatów pasywnych i aktywnych

Rekrutacja kandydatów pasywnych czy aktywnych? Czym różnią się od siebie te dwa typy ludzi? Jakich pracowników powinien szukać dany pracodawca?

Ocena ryzyka zawodowego - kto powinien ją posiadać?

Pracodawca zobowiązany jest do oceny i udokumentowania ryzyka zawodowego związanego z wykonywaną na danym stanowisku pracą, do stosowania niezbędnych środków profilaktycznych zmniejszających ryzyko oraz do informowania pracowników o ryzyku zawodowym i zasadach ochrony przed zagrożeniami. Czym jest ocena ryzyka zawodowego i kto powinien ją posiadać?

Zalety pracowników 50+

Już w niedługim czasie pracodawcy będą musieli zmierzyć się z dużym spadkiem podaży pracowników w wieku produkcyjnym mobilnym. Powinni rozważyć zwiększenie zatrudnienia starszych pracowników. Jakie są zalety pracowników 50+?

Komunikacja wewnętrzna a motywacja pracowników

Komunikacja wewnętrzna obok systemu wynagrodzeń czy benefitów pozapłacowych jest jednym z wielu narzędzi motywowania pracowników. Należy jednak mieć na względzie, że może ona oddziaływać na kadrę zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. Bowiem źle prowadzona komunikacja wewnętrzna lub jej brak, może być jedną z przyczyn obniżenia motywacji zatrudnionych osób do pracy i innych przedsięwzięć podejmowanych przez organizację.

Warunki pracy na morzu

Warunki pracy na morzu w Polsce zostaną dostosowane do Konwencji o pracy na morzu. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o pracy na morzu przedłożony przez ministra infrastruktury i rozwoju. Projekt wprowadza za Konwencją minimalne, międzynarodowo ujednolicone standardy pracy i życia marynarzy na statkach morskich, zapewniające ochronę warunków pracy oraz przestrzeganie praw człowieka i obywatela.

Starzenie się polskich pracowników

Starzenie się polskich pracowników to nieuchronny proces stanowiący wyzwanie dla pracodawców. W związku z zachodzącymi na rynku pracy zmianami warto stosować zarządzanie wiekiem.

Większość pracowników pracuje w nieodpowiednich warunkach

Z raportu Fellowes Ergotest wynika, że większość pracowników pracuje w nieodpowiednich warunkach. Pracodawcy narażają ich w ten sposób na utratę zdrowia i zachorowanie na choroby zawodowe. Takie sytuacje przynoszą straty finansowe firmy.

Jak rozwiązywać konflikty w pracy?

Konflikty w miejscu pracy zagrażają prawidłowemu funkcjonowaniu zakładu pracy, co może przełożyć się na zmniejszenie efektywności pracy zespołu. Wydaje się jednak, że są nieuniknione. Gdy się już pojawią, warto wiedzieć jak je rozwiązywać.

Praktyki i staże - ocena studentów

Praktyki i staże największą popularnością cieszą się w miesiącach wakacyjnych.To szansa dla studentów na zdobycie cennego doświadczenia zawodowego i dla pracodawców na pozyskanie wykwalifikowanej kadry. Jak studenci oceniają praktyki i staże?

Odmowa wykonywania pracy ze względów bezpieczeństwa

Pracownik ma prawo do powstrzymywania się od wykonywania pracy ze względów bezpieczeństwa. Zgodnie z Kodeksem pracy, jeśli warunki pracy nie spełniają wymogów bezpieczeństwa i higieny pracy, przez co występuje bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracownika, może on odmówić wykonywania pracy. Czy za czas powstrzymywania się od pracy otrzyma wynagrodzenie?

Umiejętność słuchania w pracy

Umiejętność słuchania jest niezwykle ważna w zakładzie pracy. Wpływa na prawidłową komunikację międzyludzką, co ułatwia utrzymywanie dobrych relacji między podwładnymi i przełożonymi. Jak rozwijać w sobie umiejętność słuchania?

Studia zaoczne w oczach pracodawców

Studia zaoczne są coraz pozytywniej oceniane przez pracodawców. Studenci zaoczni mogą więcej czasu poświęcić na zdobywanie doświadczenia zawodowego, które po zakończeniu studiów ma wielką wartość.

Programy zdrowotne w miejscu pracy doceniane przez pracowników

Pracownicy doceniają funkcjonujące w miejscu pracy programy zdrowotne. Mają jednak nadzieję na rozszerzenie oferty pracodawców. Najbardziej popularne są programy opieki zdrowotnej, szczepienia i zniżki do klubów sportowych. Pracownicy są ponadto zainteresowani programami wsparcia w walce ze stresem.

Doradcy zawodowi od 2016 r. już w gimnazjum

Minister edukacji Joanna Kluzik Rostkowska ma zamiar już od 1 kwietnia 2016 r. zapewnić dostęp do doradców zawodowych już na etapie gimnazjum. Wybór szkoły ponadgimnazjalnej to poważna decyzja, od której może zależeć przyszłość uczniów.

Poziom higieny w miejscu pracy

Poziom higieny w miejscach pracy w Europie jest niski. Najwyższe standardy czystości zapewniają pracodawcy działający w Azji. Dlaczego zachowanie higienicznych warunków pracy jest tak ważne z punktu widzenia pracownika i pracodawcy?

Zmiana kultury pracy i zarządzania

Zmiana kultury pracy i zarządzania jest wynikiem napływu kapitału zagranicznego, doświadczeń z pracy za granicą oraz obcokrajowców. Styl zarządzania staje się bardziej zespołowy. Polega na dostrzeganiu indywidualnych potencjałów i wykorzystywaniu ich w celu podniesienia efektywności pracy.

Wyniki badania „Zdrowie w miejscu pracy – diagnoza i oczekiwanie”

Zgodnie z wynikami badania „Zdrowie w miejscu pracy – diagnoza i oczekiwanie” co piąty pracownik w Polsce ma zapewnioną przez pracodawcę opiekę zdrowotną. Dlaczego profilaktyka zdrowotna w zakładzie pracy jest tak ważna?

Potrzeba więcej kobiet w branży budowlanej

Z analizy firm Skanska i Randstad wynika potrzeba zatrudniania więcej kobiet w branży budowlanej. W Polsce w budownictwie pracuje tylko ok. 7% kobiet. Dla porównania w Norwegii pracowników płci żeńskiej jest aż 35%.

Sunday night blues - stres przed poniedziałkiem

Syndrom sunday night blues to spadek formy mentalnej i energetycznej związanej z pierwszym dniem pracy w tygodniu. Stres przed poniedziałkiem przeżywa prawie 2/3 Polaków. W niedzielę stajemy się zestresowani, rozdrażnieni i wciąż myślimy o pracy.

Negatywny wpływ miejsca pracy na zdrowie pracownika

Negatywny wpływ na zdrowie pracownika można stwierdzić w przypadku aż 30% miejsc pracy w Europie. Jakie zagrożenia dla zdrowia wiążą się z wykonywaniem pracy? Jak przeciwdziałać chorobom?

Zarządzanie wiekiem

Zarządzanie wiekiem to obecnie duże wyzwanie dla działów HR. Najwięcej problemów powstaje z powodu ogromnej różnicy między pracownikami z innych pokoleń, głównie X i Y. Nie powinno traktować się wszystkich w ten sam sposób. Najlepszym rozwiązaniem jest podejście indywidualne. Każde pokolenie ma swoje zalety, na których warto się skupić i które warto rozwijać.

Jakich pracowników warto zatrudniać?

Każdy pracodawca chciałby stworzyć zgrany i zaangażowany zespół pracowników. To jednak bardzo trudne zadanie. Sprawdź, jakich pracowników warto zatrudniać z punktu widzenia efektywności pracy.

Roboty mogą zastąpić 700 zawodów

Roboty mogą zastąpić w przyszłości aż 700 zawodów. Jednak większość pracowników nie boi się utraty pracy z powodu automatyzacji pracy. Jakie zawody mogą zniknąć? Jakich profesji nie zastąpi maszyna?

Skierowanie na badanie lekarskie od 1 kwietnia 2015 r.

Skierowanie na badanie lekarskie od 1 kwietnia 2015 r. wystawia się na nowym wzorze, a jedno skierowanie na badania otrzymuje dla siebie także pracownik. To efekty zmiany rozporządzenia w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy.

Systemy oświetlenia pomieszczeń biurowych - oszczędności dla pracodawcy

Pracodawcy poszukujący oszczędności powinni zastanowić się nad oświetleniem w pomieszczeniach biurowych. Nowoczesne, zautomatyzowane systemy oświetleń pozwalają na znaczne zmniejszenie kosztów. Wykorzystuje się w tym celu czujniki światła dziennego i czujniki obecności.

Bezpieczeństwo pracy w firmie

Prowadząc własną firmę, należy jak najdokładniej zapoznać się z zasadami bezpieczeństwa pracy. Obowiązkiem pracodawcy jest dbanie o zdrowie i życie pracownika. Które przepisy BHP są szczególnie istotne? Na co zwrócić uwagę?

Zwolnienie z pracy - 6 symptomów

Sprawdź, czy pracodawca planuje zwolnienie Cię z pracy. Przedstawiamy 6 symptomów świadczących o tym, że Twoja posada w firmie może być zagrożona.

Dlaczego warto przeprowadzać audyt systemu ocen okresowych pracowników?

W pierwszej połowie roku dochodzi do oceny wyników całej organizacji, jak i poszczególnych pracowników. W drugiej połowie roku można natomiast przeprowadzić ocenę systemu oceny okresowej pracowników. Dlaczego warto dokonać audytu systemu ocen?

Polacy uczą się mniej i pracują więcej niż 10 lat temu

Polacy uczą się mniej i pracują więcej niż 10 lat temu. Takie wnioski wypływają z badania "Budżet czasu ludności 2013". Badanie przeprowadza się co 10 lat.

Dzień Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy - 28 kwietnia

Dzień Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy przypada na 28 kwietnia każdego roku. W Polsce obchodzony jest od 2004 r. Inicjatywa ta obchodzona jest w ponad 70 krajach jako Międzynarodowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków przy Pracy oraz Chorób Zawodowych.

Światowy Dzień Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy

Dnia 28 kwietnia przypada Światowy Dzień Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy. Związki zawodowe obchodzą go jako Międzynarodowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków przy Pracy i Chorób Zawodowych. Warto zwrócić uwagę na problem wypadków przy pracy w Polsce. PIP w 2014 r. zbadała 2002 tego typu zdarzenia.

Motywacja za pomocą szkoleń

Duża część pracowników (aż 2/3) nie angażuje się w wykonywaną pracę. Staje się to coraz większym problemem dla pracodawców. Sposobem na walkę z tym zjawiskiem staje się motywacja za pomocą szkoleń.

Czy pracownicy nie darzą cię sympatią?

Jak sprawdzić, czy pracownicy nie darzą cię sympatią? Przeanalizuj kilka poniższych sytuacji, które sygnalizują niechęć pracowników i powolne wykluczanie ze sfery komunikacji koleżeńskiej.

Pracownik w Internecie

Pracownik w Internecie zamieszcza różnego rodzaju informacje dotyczące życia prywatnego. Warto pamiętać, że obecnie rekruterzy sprawdzają kandydatów do pracy na wielu płaszczyznach. Nowym źródłem informacji o potencjalnym pracowniku są portale społecznościowe.

Szkolenia wyjazdowe – obowiązek czy miły dodatek?

Co takiego mają w sobie szkolenia wyjazdowe, czego brakuje zajęciom organizowanym stacjonarnie? Pierwsza odpowiedź, jaka się nasuwa, dotyczy rozrywkowego aspektu wyjazdów. Stacjonarne szkolenia organizowane w siedzibie przedsiębiorstwa lub w sali firmy szkoleniowej wciąż są i pewnie długo jeszcze pozostaną najpopularniejszą formą kształcenia pracowników. Z roku na rok zwiększa się jednak zainteresowanie szkoleniami wyjazdowymi.

Co to jest telepraca

Zatrudnianie pracowników w formie telepracy jest jedną z form świadczenia pracy, która zyskuje na popularności ze względu na elektronizację życia. Przepisy dotyczące wykonywania pracy przez telepracowników znalazły swoje miejsce w rozdziale IIb ustawy - Kodeks pracy. Co to jest telepraca?

Przewaga wakatów nad liczbą kandydatów do pracy

Przewaga wakatów nad liczbą kandydatów do pracy stała się faktem w niektórych sektorach gospodarki. Na działy HR spada odpowiedzialność poszukiwania nowych sposobów na przyciągnięcie jak najlepszych pracowników.

Pracownicy tymczasowi - mity

Pracownicy tymczasowi często przedstawiani są jako gorsi od pracowników zatrudnianych na stałe. Czy mity dotyczące tego typu pracowników można obalić?

Praca w pozycji stojącej przy kasie

Polskie przepisy regulujące zasady bezpieczeństwa i higieny pracy nie przewidują norm wykonywania pracy w pozycji stojącej. Czy można stać na kasie całą dniówkę?

REKLAMA