REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cechy idealnego kandydata do pracy

GP People sp. z o.o. sp.K.
Agencja Pracy Tymczasowej i Doradztwa Personalnego
Cechy idealnego kandydata do pracy. / Fot. Fotolia
Cechy idealnego kandydata do pracy. / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wyższe wykształcenie oraz doświadczenie w branży nie dają gwarancji zatrudnienia. Jakie cechy powinien posiadać idealny kandydat do pracy? Agencja Zatrudnienia GP People wymienia komunikatywność, aktywność, multikulturowość, zdolności analityczne i odporność na stres.

5 cech, które musisz mieć, żeby dostać pracę

Wyższe wykształcenie, a nawet doświadczenie przestały być już gwarantem znalezienia zatrudnienia. Dziś kandydaci, żeby zdobyć wymarzoną posadę, muszą wykazać się tym „czymś”, co wyróżni ich spośród innych. Obecnie liczą się przede wszystkim umiejętności miękkie i osobowość. Co warto podkreślić na rozmowie kwalifikacyjnej i jakimi cechami należy się na niej pochwalić podpowiada Dyrektor Zarządzający Rafał Dryla Agencji Zatrudnienia GP People.

REKLAMA

REKLAMA

1. Komunikatywność – to jedna z najważniejszych umiejętności miękkich, która obecnie jest pożądana niemal w każdej firmie. Zdolność do efektywnego porozumiewania się jest cenna nie tylko przy kontaktach z klientami, ale przede wszystkim pozytywnie wpływa na relacje między pracownikami. Osoba obdarzona wysoko rozwiniętymi zdolnościami komunikacyjnymi nie ma problemu z dogadaniem się z innymi, samodzielnie rozpoczyna dyskusje, ale także słucha innych, nawet jeśli mają odmienne poglądy. – Z takimi ludźmi w zespole współpraca jest dużo łatwiejsza i przyjemniejsza. Dlatego nie pozwólmy, aby podczas rozmowy kwalifikacyjnej opanował nas stres i odważnie wypowiadajmy się, dyskutujmy, a nawet – jeśli klimat rozmowy temu sprzyja – zażartujmy z rekruterem – doradza Rafał Dryla, Dyrektor Zarządzający GP People. – Również tak zwane „small talki” to ważna umiejętność, którą warto opanować, bo to bardzo istotny element nie tylko relacji biznesowych, ale też doskonały wstęp do poważnej rozmowy – dodaje.

2. Aktywność – mogłoby się wydawać, że wypełnianie w CV rubryki hobby czy wymienianie w niej listy różnorodnych, często niezwiązanych z zawodem umiejętności nie ma sensu. Nic bardziej mylnego. Pracodawcy podkreślają bowiem, że dla nich niezwykle istotne jest, aby pracownik był aktywny, nie bał się nowych wyzwań, posiadał pasję i stale rozwijał. Dlatego dobrym sposobem na zaprezentowanie tego jest pochwalenie się swoimi nietypowymi zainteresowaniami, a także udziałem w rożnego rodzaju kursach oraz szkoleniach. Taka otwartość i aktywna postawa pracownika w oczach pracodawcy potwierdza jego gotowość do zmian, chęć podejmowania nowych wyzwań, doskonalenia się i podwyższania umiejętności.

Rekomendowany produkt: 100 pytań o urlopy wypoczynkowe + CD

REKLAMA

3. Multikulturowość – obecnie coraz więcej przedsiębiorstw współpracuje z międzynarodowymi klientami, a także zatrudnia pracowników z zagranicy. Takie „mieszane towarzystwo” przestało być już zarezerwowane jedynie dla największych korporacji. Dziś również w wielu mniejszych firmach w Polsce pracują osoby pochodzące na przykład ze Wschodu, a podmioty te utrzymują kontakty z kontrahentami z całego świata. – Dlatego bardzo ceniona jest obecnie zdolność do pracy w wielokulturowym środowisku i nie chodzi tu tylko o znajomość języka obcego. Bardzo ważny jest także, a może nawet przede wszystkim brak jakichkolwiek uprzedzeń i stereotypów – mówi Rafał Dryla z GP People.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zadaj pytanie na FORUM

4. Zdolności analityczne – umiejętność analizowania i wyciągania wniosków jest niezwykle przydatna na wielu stanowiskach, a zwłaszcza na tych wymagających dużej samodzielności. Pracownicy na co dzień mają bowiem do czynienia z ogromną ilością informacji. Każda osoba, która potrafi spojrzeć na projekt w sposób kompleksowy, a także dostrzega zależności między różnego rodzaju danymi czy zachodzącymi procesami jest niezwykle pożądana przez pracodawców i traktowana jako wartościowy pracownik. Dlatego jeśli posiadamy analityczny umysł, koniecznie zaznaczmy to w naszym podaniu o pracę.

5. Stress-freepraca pod presją czasu nierozerwalnie związana jest ze stresem. Deadline’y, ASAPy, krótkie terminy realizacji projektów to dziś niestety codzienność nie tylko pracowników biurowych, ale i osób pracujących w przedsiębiorstwach produkcyjnych, budowlanych czy wielkich fabrykach. Umiejętność zapanowania nad własnymi emocjami, szybkiego podejmowania decyzji w trudnych sytuacjach, a także radzenia sobie z nieprzewidzianymi zdarzeniami czy kryzysami są niezwykle cenne w oczach pracodawców. Te zdolności pozwalają na efektywną pracę w każdej firmie, ponieważ osoby odporne na stres mają zaufanie do własnych umiejętności i dzięki temu zdecydowanie lepiej radzą sobie z powierzanymi im zadaniami.

Rekrutacja - 5 pytań, których kandydat nie zadaje, a powinien

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Przeciętne wynagrodzenie w listopadzie 2025 r. [GUS]

Mamy już dane z GUS dotyczące przeciętnego wynagrodzenia za pracę w sektorze przedsiębiorstw w listopadzie 2025 r. Ile przeciętnie zarabiają Polacy? Średnia płaca przekroczyła już 9 tysięcy.

Świadczenie w przypadku śmierci osoby z niepełnosprawnością

W ostatnim czasie Wojewódzki Sąd Administracyjny zajął się istotnym zagadnieniem - mianowicie tematem śmierci osoby z niepełnosprawnością i możliwością uzyskania świadczenia, kiedy postępowanie jeszcze się toczyło. Poniżej przedstawiamy opis sprawy, bo warto mieć świadomość tych regulacji i tego, jako podchodzą do tego zagadnienia sądy administracyjne.

Siedmiu sędziów stawia sprawę jasno: jeżeli masz taką pracę, to niepotrzebnie płacisz podatek fiskusowi. Ci pracownicy będą zachwyceni orzeczeniem

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie siedmiu sędziów wydał orzeczenie, które może odmienić los podatkowy dla tysięcy pracowników. Co więcej, podejście skarbówki było w tej sprawie na tyle niechlujne, że NSA dodatkowo wydał postanowienie zawiadamiając Ministra Finansów o "istotnych nieprawidłowościach" w działaniu organów podatkowych. O co dokładnie chodzi i kto skorzysta na wyroku?

Od 1 grudnia 2025 r. zmiany w zatrudnieniu: nowe wykazy, wzory oświadczeń, koszty dla pracodawców [5 kluczowych rozporządzeń w mocy]

Z dniem 1 grudnia 2025r. weszły w życie nowe rozporządzenia dotyczące zatrudnienia różnych kategorii osób. Zmiany dotyczą kosztów, które muszą ponosić pracodawcy, nowych wzorów dokumentów jak i oświadczeń. Zatem: co, kiedy i dla kogo?

REKLAMA

Przepis art. 29 zn. 3 KP: można skorzystać z tego uprawnienia raz w roku kalendarzowym. W 2025 r. czas do 31 grudnia

Wniosek o bardziej przewidywalne zatrudnienie - to ciekawy instrument prawny, który daje pracownikom możliwość ubiegania się o lepsze warunki zatrudnienia. Przepis art. 29 zn. 3 KP określa, że można skorzystać z tego uprawnienia tylko raz w roku kalendarzowym. Pracodawca ma obowiązek odpowiedzieć, bo innym przypadku może zostać ukarany karą pieniężną do 30 000 zł. Wnioskowałeś już w 2025 r.? Przepis tak naprawdę dotyczy wielu pracowników - bo przepis jest niedookreślony.

6 tys. zł netto za pracę kobiet w domu - dużo czy mało? Najnowsze badanie ujawnia skalę niewidzialnej pracy kobiet w Polsce

Niewidzialna praca kobiet w domu - czas to wycenić! Ile wzięłaby kucharka, ile niania, ile pomoc sprzątająca? Kobiety po pracy, pracują - w domu (sic!). I choć kobiety prowadzące biznes poświęcają na zadania domowe mniej czasu, niż ogół kobiet, częściej wyżej oceniają ich wartość. Aż 21 proc. respondentek prowadzących własną firmę wycenia ją na ponad 6 tys. zł netto. Oczywiście nie chodzi o to, żeby dyskryminować czy "uderzać" w mężczyzn - gdyż Panowie również angażują się w prace domowe (niejednokrotnie znacznie lepiej) - jednak zwykle o ognisko domowe dbają częściej Panie. Zresztą statystyki potwierdzają: kobiety poświęcają na obowiązki domowe średnio 40 proc. dnia, a mężczyźni – jedynie 26 proc.

Ex lege: ten zwrot zrobi furorę w prawie pracy w 2026 r. A wszystko za sprawą decyzji inspektorów PIP

Według obecnych założeń, 1 stycznia 2026 roku ma wejść w życie nowelizacja ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy, która może znacznie wstrząsnąć rynkiem pracy w Polsce. Czasu jest mało - ale zobaczymy - może regulacja wejdzie w życie. Reforma może odmienić sytuację wielu osób zatrudnionych dotychczas na umowę zlecenie lub B2B, zleceniodawców narazić na poważne konsekwencje finansowe, a gospodarkę na potencjalne wzrosty kosztów towarów i usług. Ex lege - co będzie to oznaczało?

Jeden przepis a takie znaczenie: plan urlopów 2026. Pracownicy i pracodawcy - pamiętacie o tym wyjątku z KP?

Zbliża się koniec 2025 r., a to oznacza wiele podsumowań, pracy i planów dla pracowników, pracodawców i działów Kadr. Okazuje się, że w Kodeksie Pracy jest jeden przepis, który ma duże znaczenie jeżeli chodzi o plan urlopów na 2026 r. Działy HR, pracownicy i pracodawcy - pamiętacie o tym wyjątku z KP? Warto wiedzieć jakie zasady obowiązują przy planowaniu urlopu wypoczynkowego w 2026 r.

REKLAMA

BHP. Oceny ryzyka ergonomicznego: RULA, REBA czy OWAS – którą metodę oceny ergonomii wybrać?

Choroby układu mięśniowo-szkieletowego, zwane w terminologii branżowej jako (MSD - musculoskeletal disorder) stały się w Polsce cichą epidemią, odpowiadającą za miliony dni absencji chorobowej rocznie. Dla pracodawcy oznacza to nie tylko koszty zwolnień lekarskich, ale coraz częściej – pozwów o odszkodowania za choroby zawodowe lub wypadki przy pracy.

Praca zdalna: od stycznia 2026 r. nowe stawki [KOMUNIKAT]

Wydano ważny komunikat dla pracowników zdalnych, który określa zasady finansowe w zakresie pracy zdalnej na rok 2026 r. Ten komunikat wprawdzie nie dotyczy wszystkich pracowników, ale warto mieć świadomość, jakie obowiązują regulacje w tej materii, aby móc wyegzekwować czy zweryfikować jak funkcjonuje to w miejscu zatrudnienia.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA