REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cechy idealnego kandydata do pracy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 GP People sp. z o.o. sp.K.
Agencja Pracy Tymczasowej i Doradztwa Personalnego
Cechy idealnego kandydata do pracy. / Fot. Fotolia
Cechy idealnego kandydata do pracy. / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wyższe wykształcenie oraz doświadczenie w branży nie dają gwarancji zatrudnienia. Jakie cechy powinien posiadać idealny kandydat do pracy? Agencja Zatrudnienia GP People wymienia komunikatywność, aktywność, multikulturowość, zdolności analityczne i odporność na stres.

5 cech, które musisz mieć, żeby dostać pracę

Wyższe wykształcenie, a nawet doświadczenie przestały być już gwarantem znalezienia zatrudnienia. Dziś kandydaci, żeby zdobyć wymarzoną posadę, muszą wykazać się tym „czymś”, co wyróżni ich spośród innych. Obecnie liczą się przede wszystkim umiejętności miękkie i osobowość. Co warto podkreślić na rozmowie kwalifikacyjnej i jakimi cechami należy się na niej pochwalić podpowiada Dyrektor Zarządzający Rafał Dryla Agencji Zatrudnienia GP People.

REKLAMA

Autopromocja

REKLAMA

1. Komunikatywność – to jedna z najważniejszych umiejętności miękkich, która obecnie jest pożądana niemal w każdej firmie. Zdolność do efektywnego porozumiewania się jest cenna nie tylko przy kontaktach z klientami, ale przede wszystkim pozytywnie wpływa na relacje między pracownikami. Osoba obdarzona wysoko rozwiniętymi zdolnościami komunikacyjnymi nie ma problemu z dogadaniem się z innymi, samodzielnie rozpoczyna dyskusje, ale także słucha innych, nawet jeśli mają odmienne poglądy. – Z takimi ludźmi w zespole współpraca jest dużo łatwiejsza i przyjemniejsza. Dlatego nie pozwólmy, aby podczas rozmowy kwalifikacyjnej opanował nas stres i odważnie wypowiadajmy się, dyskutujmy, a nawet – jeśli klimat rozmowy temu sprzyja – zażartujmy z rekruterem – doradza Rafał Dryla, Dyrektor Zarządzający GP People. – Również tak zwane „small talki” to ważna umiejętność, którą warto opanować, bo to bardzo istotny element nie tylko relacji biznesowych, ale też doskonały wstęp do poważnej rozmowy – dodaje.

2. Aktywność – mogłoby się wydawać, że wypełnianie w CV rubryki hobby czy wymienianie w niej listy różnorodnych, często niezwiązanych z zawodem umiejętności nie ma sensu. Nic bardziej mylnego. Pracodawcy podkreślają bowiem, że dla nich niezwykle istotne jest, aby pracownik był aktywny, nie bał się nowych wyzwań, posiadał pasję i stale rozwijał. Dlatego dobrym sposobem na zaprezentowanie tego jest pochwalenie się swoimi nietypowymi zainteresowaniami, a także udziałem w rożnego rodzaju kursach oraz szkoleniach. Taka otwartość i aktywna postawa pracownika w oczach pracodawcy potwierdza jego gotowość do zmian, chęć podejmowania nowych wyzwań, doskonalenia się i podwyższania umiejętności.

Rekomendowany produkt: 100 pytań o urlopy wypoczynkowe + CD

3. Multikulturowość – obecnie coraz więcej przedsiębiorstw współpracuje z międzynarodowymi klientami, a także zatrudnia pracowników z zagranicy. Takie „mieszane towarzystwo” przestało być już zarezerwowane jedynie dla największych korporacji. Dziś również w wielu mniejszych firmach w Polsce pracują osoby pochodzące na przykład ze Wschodu, a podmioty te utrzymują kontakty z kontrahentami z całego świata. – Dlatego bardzo ceniona jest obecnie zdolność do pracy w wielokulturowym środowisku i nie chodzi tu tylko o znajomość języka obcego. Bardzo ważny jest także, a może nawet przede wszystkim brak jakichkolwiek uprzedzeń i stereotypów – mówi Rafał Dryla z GP People.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zadaj pytanie na FORUM

REKLAMA

4. Zdolności analityczne – umiejętność analizowania i wyciągania wniosków jest niezwykle przydatna na wielu stanowiskach, a zwłaszcza na tych wymagających dużej samodzielności. Pracownicy na co dzień mają bowiem do czynienia z ogromną ilością informacji. Każda osoba, która potrafi spojrzeć na projekt w sposób kompleksowy, a także dostrzega zależności między różnego rodzaju danymi czy zachodzącymi procesami jest niezwykle pożądana przez pracodawców i traktowana jako wartościowy pracownik. Dlatego jeśli posiadamy analityczny umysł, koniecznie zaznaczmy to w naszym podaniu o pracę.

5. Stress-free – praca pod presją czasu nierozerwalnie związana jest ze stresem. Deadline’y, ASAPy, krótkie terminy realizacji projektów to dziś niestety codzienność nie tylko pracowników biurowych, ale i osób pracujących w przedsiębiorstwach produkcyjnych, budowlanych czy wielkich fabrykach. Umiejętność zapanowania nad własnymi emocjami, szybkiego podejmowania decyzji w trudnych sytuacjach, a także radzenia sobie z nieprzewidzianymi zdarzeniami czy kryzysami są niezwykle cenne w oczach pracodawców. Te zdolności pozwalają na efektywną pracę w każdej firmie, ponieważ osoby odporne na stres mają zaufanie do własnych umiejętności i dzięki temu zdecydowanie lepiej radzą sobie z powierzanymi im zadaniami.

Rekrutacja - 5 pytań, których kandydat nie zadaje, a powinien

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Najbardziej szanowane zawody 2025. B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę

Jakie zawody są obecnie najbardziej szanowane przez społeczeństwo? Na końcu listy znajdują się posłowie, europosłowie, samorządowcy, influencerzy i youtuberzy. Zmienia się idealna wizja pracy - B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę.

Pracodawca powinien redukować przebodźcowanie pracowników [SPOSOBY]

Współcześnie pracujemy za dużo, za głośno i za szybko. Wpływa to na przebodźcowanie, co z kolei powoduje niezdolność do koncentracji, złe samopoczucie, a nawet problemy psychiczne. Raport Pracuj.pl “Neurokomfort w pracy i rekrutacji, czyli przed jakimi wyzwaniami stajemy jako neuroróżnorodni w świecie pełnym bodźców” przedstawia problem i podaje pracodawcom sposoby na redukowanie przebodźcowania pracowników.

Uwaga! Komunikat ZUS: Od 1 lipca 2025 nowy kod ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych na stażu. Sprawdź, jak rozliczać 09 21 i 09 20

ZUS przypomina: od 1 lipca 2025 r. obowiązuje nowy kod tytułu ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych pobierających stypendium z urzędu pracy. Zmiana wynika z nowelizacji rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

MRPiPS: W cztery miesiące 2025 r. ponad 103 tys. zezwoleń na pracę dla cudzoziemców. Najczęściej dla obywateli Kolumbii, Filipin, Indii i Nepalu

Wstępne dane Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej za pierwsze 4 miesiące 2025 r. pokazują, że w tym okresie wydano w Polsce 103,2 tys. zezwoleń na pracę cudzoziemców. Najwięcej otrzymali Kolumbijczycy. Na kolejnych miejscach w zestawieniu znaleźli się obywatele Filipin, Indii, Nepalu oraz Uzbekistanu. Jednocześnie zaledwie 1,2 tys. zezwoleń wydano dla pracowników z Ukrainy.

REKLAMA

Czy zmiana formy prawnej pracodawcy wpływa na PPK? [PRZYKŁADY]

Przepisy ustawy o PPK nie wyłączają ani nie modyfikują zasad kontynuacji bądź sukcesji wynikających np. z przepisów kodeksu spółek handlowych. Jeżeli po przekształceniu danemu podmiotowi przysługują nadal prawa i obowiązki, jakie miał przed przekształceniem, dotyczy to także praw i obowiązków wynikających z umowy o zarządzanie PPK.

Nieodpłatne kursy językowe dla pracowników. Aspekty prawne i podatkowe

Na co może liczyć pracownik chcący podnieść swoje kwalifikacje zawodowe? Czy pracodawca może finansować pracownikom kursy językowe ze środków ZFŚS? Kiedy sfinansowanie szkoleń językowych pracownikom jest dla nich przychodem? W artykule odpowiadamy na najważniejsze pytania!

6 najważniejszych zmian w zatrudnianiu cudzoziemców od czerwca 2025 r.

Dnia 1 czerwca weszły w życie ważne przepisy zmieniające zasady legalnego zatrudniania cudzoziemców w Polsce. Zmiany można przedstawić w 6 głównych punktach. Oto najważniejsze przepisy prawne.

MRPiPS: Pilotaż skróconego czasu pracy 2025 – nabór wniosków od 14 sierpnia 2025, do 1 mln zł dofinansowania [SZCZEGÓŁY, WAŻNE TERMINY]

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło szczegóły długo wyczekiwanego pilotażu skróconego czasu pracy. Program, pierwszy tego typu w Polsce i tej części Europy, zakłada praktyczne testowanie różnych modeli organizacji pracy przy wsparciu finansowym państwa. Wnioski o udział w pilotażu będzie można składać od 14 sierpnia do 15 września 2025 roku.

REKLAMA

Nowoczesne BHP czyli jak zmiany klimatu wpływają na bezpieczeństwo pracy

Jakich działań ze strony pracodawcy wymaga nowoczesne podejście do BHP? Czym jest dziś bezpieczeństwo pracy? Jak zmiany klimatu wpływają na zarządzanie bezpieczeństwem w firmie?

Od 2026 r. pracodawcy będą mieli dodatkowe obowiązki. Zmiany Kodeksu pracy wchodzą w życie

Kodeks pracy się zmienia. Nowe przepisy wejdą w życie na początku 2026 roku. Oznacza to dodatkowe obowiązki dla pracodawców. Co zmienia się w Kodeksie pracy? O czym muszą wiedzieć pracownicy?

REKLAMA