REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cechy idealnego kandydata do pracy

GP People sp. z o.o. sp.K.
Agencja Pracy Tymczasowej i Doradztwa Personalnego
Cechy idealnego kandydata do pracy. / Fot. Fotolia
Cechy idealnego kandydata do pracy. / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wyższe wykształcenie oraz doświadczenie w branży nie dają gwarancji zatrudnienia. Jakie cechy powinien posiadać idealny kandydat do pracy? Agencja Zatrudnienia GP People wymienia komunikatywność, aktywność, multikulturowość, zdolności analityczne i odporność na stres.

5 cech, które musisz mieć, żeby dostać pracę

Wyższe wykształcenie, a nawet doświadczenie przestały być już gwarantem znalezienia zatrudnienia. Dziś kandydaci, żeby zdobyć wymarzoną posadę, muszą wykazać się tym „czymś”, co wyróżni ich spośród innych. Obecnie liczą się przede wszystkim umiejętności miękkie i osobowość. Co warto podkreślić na rozmowie kwalifikacyjnej i jakimi cechami należy się na niej pochwalić podpowiada Dyrektor Zarządzający Rafał Dryla Agencji Zatrudnienia GP People.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

1. Komunikatywność – to jedna z najważniejszych umiejętności miękkich, która obecnie jest pożądana niemal w każdej firmie. Zdolność do efektywnego porozumiewania się jest cenna nie tylko przy kontaktach z klientami, ale przede wszystkim pozytywnie wpływa na relacje między pracownikami. Osoba obdarzona wysoko rozwiniętymi zdolnościami komunikacyjnymi nie ma problemu z dogadaniem się z innymi, samodzielnie rozpoczyna dyskusje, ale także słucha innych, nawet jeśli mają odmienne poglądy. – Z takimi ludźmi w zespole współpraca jest dużo łatwiejsza i przyjemniejsza. Dlatego nie pozwólmy, aby podczas rozmowy kwalifikacyjnej opanował nas stres i odważnie wypowiadajmy się, dyskutujmy, a nawet – jeśli klimat rozmowy temu sprzyja – zażartujmy z rekruterem – doradza Rafał Dryla, Dyrektor Zarządzający GP People. – Również tak zwane „small talki” to ważna umiejętność, którą warto opanować, bo to bardzo istotny element nie tylko relacji biznesowych, ale też doskonały wstęp do poważnej rozmowy – dodaje.

2. Aktywność – mogłoby się wydawać, że wypełnianie w CV rubryki hobby czy wymienianie w niej listy różnorodnych, często niezwiązanych z zawodem umiejętności nie ma sensu. Nic bardziej mylnego. Pracodawcy podkreślają bowiem, że dla nich niezwykle istotne jest, aby pracownik był aktywny, nie bał się nowych wyzwań, posiadał pasję i stale rozwijał. Dlatego dobrym sposobem na zaprezentowanie tego jest pochwalenie się swoimi nietypowymi zainteresowaniami, a także udziałem w rożnego rodzaju kursach oraz szkoleniach. Taka otwartość i aktywna postawa pracownika w oczach pracodawcy potwierdza jego gotowość do zmian, chęć podejmowania nowych wyzwań, doskonalenia się i podwyższania umiejętności.

Rekomendowany produkt: 100 pytań o urlopy wypoczynkowe + CD

REKLAMA

3. Multikulturowość – obecnie coraz więcej przedsiębiorstw współpracuje z międzynarodowymi klientami, a także zatrudnia pracowników z zagranicy. Takie „mieszane towarzystwo” przestało być już zarezerwowane jedynie dla największych korporacji. Dziś również w wielu mniejszych firmach w Polsce pracują osoby pochodzące na przykład ze Wschodu, a podmioty te utrzymują kontakty z kontrahentami z całego świata. – Dlatego bardzo ceniona jest obecnie zdolność do pracy w wielokulturowym środowisku i nie chodzi tu tylko o znajomość języka obcego. Bardzo ważny jest także, a może nawet przede wszystkim brak jakichkolwiek uprzedzeń i stereotypów – mówi Rafał Dryla z GP People.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zadaj pytanie na FORUM

4. Zdolności analityczne – umiejętność analizowania i wyciągania wniosków jest niezwykle przydatna na wielu stanowiskach, a zwłaszcza na tych wymagających dużej samodzielności. Pracownicy na co dzień mają bowiem do czynienia z ogromną ilością informacji. Każda osoba, która potrafi spojrzeć na projekt w sposób kompleksowy, a także dostrzega zależności między różnego rodzaju danymi czy zachodzącymi procesami jest niezwykle pożądana przez pracodawców i traktowana jako wartościowy pracownik. Dlatego jeśli posiadamy analityczny umysł, koniecznie zaznaczmy to w naszym podaniu o pracę.

5. Stress-free – praca pod presją czasu nierozerwalnie związana jest ze stresem. Deadline’y, ASAPy, krótkie terminy realizacji projektów to dziś niestety codzienność nie tylko pracowników biurowych, ale i osób pracujących w przedsiębiorstwach produkcyjnych, budowlanych czy wielkich fabrykach. Umiejętność zapanowania nad własnymi emocjami, szybkiego podejmowania decyzji w trudnych sytuacjach, a także radzenia sobie z nieprzewidzianymi zdarzeniami czy kryzysami są niezwykle cenne w oczach pracodawców. Te zdolności pozwalają na efektywną pracę w każdej firmie, ponieważ osoby odporne na stres mają zaufanie do własnych umiejętności i dzięki temu zdecydowanie lepiej radzą sobie z powierzanymi im zadaniami.

Rekrutacja - 5 pytań, których kandydat nie zadaje, a powinien

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
0,04 proc. wartości aktywów netto za udział w Portalu PPK. Czy będzie niższa stawka opłaty? Jest projekt rozporządzenia

Jest pomysł Ministerstwa Finansów, aby obniżyć stawkę opłaty za udział w Portalu PPK. Zamiast obecnych 0,05 proc. wartości aktywów netto zgromadzonych w programie byłoby 0,04 proc. Jest projekt rozporządzenia.

Czym jest pułapka rentowa i dlaczego trzeba ją zlikwidować? Dotyczy aż 40% osób z niepełnosprawnościami

Czym jest pułapka rentowa i dlaczego trzeba ją zlikwidować? To zjawisko społecznie niesprawiedliwe. Dotyczy aż 40% osób z niepełnosprawnościami. Kilkanaście organizacji apeluje do resortu finansów o likwidację pułapki.

Wniosek do 30 czerwca 2026 r. o przywrócenie uprawnień emerytalnych funkcjonariuszom przeniesionym do organów skarbowych. Sejm uchwalił ustawę

Sejm uchwalił ustawę dotyczącą przywrócenia uprawnień emerytalnych funkcjonariuszom przeniesionym do organów skarbowych. W tym celu trzeba będzie złożyć wniosek do właściwej jednostki KAS do 30 czerwca 2026 r. Ustawa ma wejść w życie z dniem 1 stycznia 2026 r.

"Arogancja ministra pogrąża górnictwo". Hutek: "Grozi nam upadłość PGG, chaos w JSW i gorący styczeń"

18 listopada miało się odbyć posiedzenie sejmowej komisji do spraw energii, klimatu i aktywów państwowych, podczas którego miała być procedowana ustawa o funkcjonowaniu górnictwa. Następnie ta ustawa miała trafić na plenarne posiedzenie Sejmu. Posiedzenie komisji zostało w ostatniej chwili odwołane, bo minister energii Miłosz Motyka stwierdził, że nie może przyjść i przesunięto spotkanie komisji na terminy grudniowe.

REKLAMA

3 niedziele handlowe w grudniu 2025 r. Co z pracownikami sklepów?

W tym roku weszły w życie przepisy, dające kupującym trzy niedziele handlowe przed Wigilią Bożego Narodzenia. Państwowa Inspekcja Pracy przypomina o prawach pracowników sklepów.

60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn: czy nierówny wiek emerytalny w Polsce to dyskryminacja?

W Polsce funkcjonuje nierówny wiek emerytalny dla kobiet i mężczyzn. Kobiety mogą przejść na emeryturę w wieku 60 lat, a mężczyźni w wieku 65 lat. Czy to nie jest dyskryminacja? Czy ustalony wiek emerytalny Polek i Polaków narusza zasadę równości wyrażoną w Konstytucji RP?

7 najważniejszych zmian w układach zbiorowych pracy. Parlament zakończył prace nad ustawą

Parlament zakończył prace nad ustawą dotyczącą układów zbiorowych. Będzie łatwiej zawrzeć układ, a więc i ustanowić przepisy bardziej korzystne dla pracowników, np. dodatkowe dni urlopu czy systematyczne podwyżki wynagrodzeń. Oto 7 najważniejszych zmian w ustawie.

Podpisanie umowy o pracę w formie elektronicznej. Jak to zrobić zgodnie z przepisami prawa pracy

Współcześnie pracownicy bardzo często pracują zdalnie. Niekiedy łączy ich z pracodawcą znaczna odległość. W takich sytuacjach firmy proponują podpisanie umowy o pracę w formie elektronicznej. Jak można to zrobić zgodnie z przepisami prawa pracy? Czy kwalifikowany podpis elektroniczny to profil zaufany?

REKLAMA

W 2035 r. na polskim rynku pracy ma brakować nawet 2,1 mln pracowników. Co roku ubywa od 150 do 200 tys. pracowników. Mamy poważne problemy demograficzne

Mamy poważne problemy demograficzne. W 2035 r. na polskim rynku pracy może brakować nawet 2,1 mln pracowników. Co roku ubywa od 150 do 200 tys. pracowników. Polska coraz bardziej zależna od imigracji zarobkowej. Co z nowymi przepisami o zatrudnianiu cudzoziemców i nowelizacją ustawy o PIP?

Era zdalnych rent, zasiłków, świadczeń: orzeczenia komisji bez wychodzenia z domu, uproszczone procedury, szybsze decyzje, brak stawiennictwa [ROZPORZĄDZENIE W MOCY]

To istna rewolucja w orzecznictwie: uproszczone procedury, szybsze decyzje, brak stawiennictwa a w konsekwencji przyznanie świadczenia. Dotychczas wydanie decyzji o przyznaniu lub odmowie przyznania świadczenia (renty, zasiłku i innych) wiązało się z obecnością pacjenta u lekarza-orzecznika, często nawet wielokrotną. Podobne procedury obowiązywały na poziomie odwoławczym, gdy wnioskodawca musiał stawiać się przed komisją lekarską. Teraz będzie to już możliwe bez udziału pacjenta. Większość spraw zostanie rozstrzygnięta „zaocznie”, co oznacza mniej stresujących i kosztownych wizyt u orzecznika i przed komisją lekarską - czytamy w komunikacie KRUS.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA