REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

AdWords w kampaniach rekrutacyjnych

Subskrybuj nas na Youtube
Rekrutacja AdWords.
Rekrutacja AdWords.

REKLAMA

REKLAMA

Pracodawcy coraz częściej decydują się na wykorzystywanie nowych narzędzi w przeprowadzanych kampaniach rekrutacyjnych. Oferty pracy w internecie znajdują się już w grach komputerowych, na portalach społecznościowych. Zaopatrzone są także w fotokody QR Code. Kolejnym etapem informatyzacji procesów rekrutacyjnych będzie wykorzystywanie kampanii AdWords.

AdWords w kampaniach rekrutacyjnych

REKLAMA

Polscy pracodawcy zatrudniają coraz więcej pracowników, korzystając przy tym z coraz mniej typowych narzędzi rekrutacyjnych. Oferty pracy lokowane są w grach komputerowych, pojawiają się na portalach społecznościowych, nierzadko w ogłoszeniach można znaleźć fotokody QR Code. Jak przekonują specjaliści z Blink.pl, kolejnym etapem cyfryzacji procesów rekrutacyjnych ma być wykorzystanie profesjonalnych kampanii AdWords.

REKLAMA

Jak wynika z badania Instytutu Badawczego Randstad i TNS Polska, blisko 1/3 pracodawców deklaruje wzrost zatrudnienia. Najwięcej ofert ma pojawiać się w szeroko pojętym przemyśle, a także handlu, branży serwisowej oraz budownictwie. Równie pozytywne informacje płyną z raportu Hays Poland. Jak czytamy, na lukratywne oferty pracy mogą liczyć specjaliści od nowoczesnych technologii oraz usług bankowych dla klientów segmentu premium. Polscy pracodawcy mają zatrudniać także ekspertów ds. ryzyka rynkowego, operacyjnego oraz kredytowego.

Rekrutacja wkracza w erę cyfryzacji

Niezależnie czy proces wyboru pracownika prowadzony jest przez profesjonalną firmę, czy bezpośrednio przez pracodawcę, dziś by znaleźć idealnego kandydata nie wystarczy tylko zamieszczenie ogłoszenia na portalu rekrutacyjnym. Od pracodawcy zaczyna wymagać się tak samo dużo, jak od przyszłego pracownika. - Coraz istotniejsze staje się kreatywne podejście do procesu rekrutacyjnego oraz wykorzystanie w nim narzędzi typowych dla ery cyfryzacji, która jako trend zatacza coraz większe kręgi – mówi Jakub Dwernicki, prezes Blink.pl – firmy hostingowej i prowadzącej kampanie SEM i SEO.

Redakcja poleca: Personel i Zarządzanie

I rzeczywiście, bo nowoczesne formy pozyskiwania kandydatów coraz rzadziej postrzegane są jako branżowa ciekawostka. Stają się za to standardem przyspieszającym i ułatwiającym wyszukiwanie nowego pracownika. Nie dziwi już widok ogłoszenia o pracę z wbudowanym fotokodem, oferta wyświetlana w grach komputerowych i aplikacjach na urządzeniach mobilnych czy informacje o rekrutacji pojawiające się w popularnych mediach społecznościowych. Jak przekonują specjaliści, dziś w procesach rekrutacyjnych warto wykorzystać także kampanie AdWords.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Trzy powody, dla których warto zastosować AdWords w rekrutacji

Po pierwsze: skala.

AdWordsy pozwalają na wyświetlanie reklam dokładnie dopasowanych do zapytania użytkownika, a słowo „praca” wpisywana jest w wyszukiwarkę Google ok. 165 tys. razy miesięcznie! Pracodawca może więc planować i przeprowadzać kampanię trafiającą wyłącznie do osób bezpośrednio zainteresowanych oferowaną przez niego pracą. Co więcej, dzięki AdWords liczba przypadkowych zgłoszeń od osób nieposiadających odpowiednich kwalifikacji znacząco spada. Zwiększa się za to liczba aplikacji od pracowników kandydujących dokładnie na takie stanowisko, jakie oferuje przedsiębiorca.

Zadaj pytanie: FORUM

Po drugie: opłacalność.

Badanie przeprowadzone przez specjalistów z Blink.pl dla przykładowego ogłoszenia o pracę w branży IT w Poznaniu pokazało, że na każde wydane 100 zł pracodawca jest w stanie pozyskać 10 aplikacji od potencjalnych pracowników. Oznacza to, że można uzyskać pierwsze kandydatury nie wykupując droższych abonamentów od serwisów pośrednictwa pracy oraz bez konieczności zlecania procesu rekrutacyjnego agencjom zewnętrznym. - Kampania AdWords ma też tę przewagę, że pozwala w prosty sposób zamknąć działania i wstrzymać ponoszone koszty niezwłocznie po wybraniu odpowiedniego kandydata. To też znakomity sposób dla tych pracodawców, którzy zwyczajnie nie mają budżetu na zakup stosunkowo droższych ogłoszeń rekrutacyjnych – tłumaczy dr inż. Artur Pajkert, specjalista z Blink.pl.

Po trzecie – mierzalność wyników.

Kampania AdWords może akcentować różne cechy oferty, a my elastycznie możemy sprawdzać, które z nich rzeczywiście działają na kandydatów i skłaniają ich do kliknięcia w reklamę, a następnie – do aplikowania. Dzięki temu dość szybko dowiadujemy się, czy na docelowych kandydatów lepiej działają informacje o zarobkach i premiach, dostępność karnetów sportowych, czy inne formy płacowej i pozapłacowej motywacji.

AdWords w rekrutacji – jak wygląda przykładowa kampania?

Aby sprawdzić potencjał reklamy AdWords dla procesów rekrutacyjnych, specjaliści z Blink.pl zaprojektowali kampanię nastawioną na pozyskanie pracownika z branży IT dla firmy informatycznej z siedzibą w Poznaniu. Kampania składała się kilku grup reklam uwzględniających różne słowa kluczowe. Sam przekaz został tak zaprojektowany, by dopasować reklamę do fraz wpisywanych w wyszukiwarkę przez potencjalnych kandydatów.

Outsourcing rekrutacji przynosi oszczędności

Jedną z grup reklam była dość ogólna kombinacja słów „rekrutacja +informatyka”. Aby zawęzić pole wyszukiwania, wprowadzono dodatkowe ograniczenia geograficzne, skupiając się na wyszukaniach dokonywanych przez kandydatów z Poznania. Skorzystano z tzw. modyfikatorów dopasowania przybliżonego (czyli znaków „+”), dzięki czemu wyszukiwarka nie dokonywała synonimizacji tych słów. Reklama pojawiała się natomiast po wpisywaniu zapytań, typu: „rekrutacja informatyka duża firma”. Przykładowa reklama miała postać:

Rekrutacja do IT

Nie sądziłeś, że w IT może być aż

tak interesująco. Sprawdź ofertę!

www.blink.pl/rekrutacja

Jak widać, słowo „rekrutacja” wpisywane przez użytkownika zostało powtórzone w nagłówku reklamy. Fraza ta zdublowana została także w wyświetlonym adresie url. Klikalność tak skonstruowanej reklamy (CTR) wyniosła 5,6%.

Landing page i nieoczywiste elementy strony www

Pamiętajmy, że aby kampania AdWords spełniła swój cel, strona do której kieruje reklama również musi być przygotowana na potencjalnego odbiorcę. Landing page powinien zawierać elementy sprzyjające konwersji, mieć stosunkowo niewiele treści, za to budzić dobre emocje, np. poprzez umieszczone opinie zadowolonych użytkowników i inne elementy tzw. społecznego dowodu słuszności. - Zwróćmy uwagę, że z marketingowego punktu widzenia taka strona nie różni się zbytnio od innych tego typu - skłaniających do zakupu produktu, zapisania na newsletter, zostawienia swoich danych kontaktowych. Tak samo, jak one, musi zawierać dobrą argumentację i minimum niezbędnych informacji – tłumaczy dr inż. Artur Pajkert.

Rekrutacja za pomocą agencji zatrudnienia - ile kosztuje?

REKLAMA

Nieoczywistym elementem strony z ogłoszeniem rekrutacyjnym bywa podwójny przycisk akcji, otagowany odpowiednim kodem śledzenia, którego wciśnięcie może powodować np. wyświetlenie okna do wpisania danych osobowych i załączenia CV. Dlaczego powinien być podwójny? Bo może okazać się, że po przewinięciu strony w dół przycisk zniknie nad górną krawędzią ekranu. Powstanie w ten sposób ryzyko, że niektórzy kandydaci go nie wcisną.

Dlaczego jeszcze tak ważne jest profesjonalne przygotowanie strony i przycisków z odpowiednimi skryptami? Ponieważ dzięki temu pracodawca wie, które elementy wybierane są najczęściej. Może także wyłapywać sytuacje, w których użytkownik kliknął w przycisk, ale nie złożył aplikacji. Być może wystąpił błąd w formularzu, albo kandydat zrezygnował, widząc zbyt złożony formularz? Dzięki dobrej stronie takie sytuacje można od razu zidentyfikować.

Rys. Przykład poprawnej strony dla rekrutacji

m-rekrutacja

Na koniec pamiętajmy, że każda strona www musi być responsywna, tj. dopasowująca się dynamicznie do ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana. W czerwcu 2014 tylko 7% wyszukań ze słowem „praca” dokonywano z komórek, dziś to już 15%!

Rekrutacja, zwłaszcza w miastach o niskim poziomie bezrobocia, bywa kłopotliwym procesem. Kto choć raz spotkał się z sytuacją, w której umówieni kandydaci nie przyszli na spotkanie lub liczba pozyskanych aplikacji pozostała zbyt niska w stosunku do oczekiwań, niech rozważy uruchomienie kampanii AdWords. Jak się bowiem okazuje, narzędzia marketingowe stosowane przez agencje pozwalają na skuteczne przeprowadzenie procesów rekrutacyjnych nastawionych na pozyskanie idealnego kandydata.

Nowe technologie w rekrutacji

Źródło: www.blink.pl

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
4 najczęstsze błędy pracodawców przy zatrudnianiu cudzoziemców w 2025 roku. Kary od 3 do nawet 50 tys. zł

Drobny błąd może oznaczać dziesiątki tysięcy złotych kary. Jakie są 4 najczęstsze błędy przy zatrudnianiu cudzoziemców w 2025 roku? Grozi za nie kara od 3 do nawet 50 tys. zł. Co zmieniła ustawa, która weszła w życie 1 czerwca 2025 roku?

Pracownicy z Filipin – na co zwrócić uwagę? Praktyczny poradnik dla pracodawców

Coraz więcej firm w Polsce zatrudnia pracowników z Azji, w tym z Filipin. Zjawisko to przybiera na sile. Co warto wiedzieć o pracy z Filipińczykami? Poradnik zawiera informacje dotyczące podejścia do obowiązków, relacji w zespole, aż przez skuteczne działania adaptacyjne i formalności związane z legalizacją zatrudnienia.

Powrót wysokiej inflacji i nieuczciwi klienci: tego obecnie najbardziej obawiają się przedsiębiorcy. RAPORT: Bieżące lęki i obawy przedsiębiorców 2025

Choć w ostatnich miesiącach spadła inflacja, obecnie obawia się jej aż 39,4% liderów biznesu. To najczęściej wskazywany lęk z listy 29 wymienionych w raporcie autorstwa UCE RESEARCH i platformy ePsycholodzy.pl. Szczegóły poniżej.

Ile mam pieniędzy w ZUS? Jak sprawdzić?

Ile mam pieniędzy w ZUS? Można to sprawdzić na PUE ZUS. Zakład nie wysyła już listownie IOSKU czyli Informacji o stanie konta ubezpieczonego. NA PUE ZUS należy wejść w panel Ubezpieczonego. Co dalej?

REKLAMA

Co dalej z nowelizacją specustawy? Rynek pracy i status Ukraińców w Polsce pod znakiem zapytania

Decyzja prezydenta Karola Nawrockiego o zawetowaniu nowelizacji specustawy o pomocy obywatelom Ukrainy otworzyła gorącą dyskusję o stabilności polskiego rynku pracy i przyszłości setek tysięcy pracowników zza wschodniej granicy. W tle toczą się spory o świadczenia, dostęp do opieki zdrowotnej i konsekwencje gospodarcze, które mogą przyczynić się do wzrostu szarej strefy i osłabienia dynamiki polskiego PKB. Co dalej?

Wsparcie zawodowe opiekunów osób niepełnosprawnych – edycja 2025

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia w 2025 roku wyjątkowy program „Wsparcie aktywizacji zawodowej opiekunów osób niepełnosprawnych”. Celem tej inicjatywy jest wyrównanie szans na rynku pracy dla osób, które na co dzień sprawują opiekę nad bliskimi z orzeczoną niepełnosprawnością. Dzięki kompleksowemu podejściu wsparcie zostanie dostosowane do realnych potrzeb zarówno zawodowych, jak i psychicznych opiekunów.

Wrzesień 2025. Kalendarz do druku [PDF]

Pobierz kalendarz września 2025 do druku z miejscem na notatki w formacie PDF. Wrzesień 2025 roku ma 8 dni wolnych od pracy. Jakie ważne dni występują we wrześniu? Wydrukuj i zrób notatki na nowy miesiąc.

Webinar: Jawność i równość wynagrodzeń w pytaniach i odpowiedziach + certyfikat gwarantowany

Praktyczny webinar „Jawność i równość wynagrodzeń w pytaniach i odpowiedziach” poprowadzą Renata Bugiel i Justyna Burska – prawniczki, ekspertki prawa pracy, partnerki w kancelarii GKR Legal. Uczestnicy dowiedzą się, jak zaplanować i efektywnie przeprowadzić w firmie wdrożenie przepisów Dyrektywy o przejrzystości wynagrodzeń oraz poznają odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi.

REKLAMA

Zmiany w funkcjonowaniu NFZ i systemie ubezpieczenia zdrowotnego

Polska ochrona zdrowia stoi przed gruntownymi przekształceniami, które mają na celu nie tylko uszczelnienie systemu finansowania, ale także dostosowanie go do rosnących potrzeb pacjentów i standardów unijnych. Ministerstwo Zdrowia przygotowało kompleksowy projekt ustawy, który wprowadza szereg kluczowych zmian w funkcjonowaniu Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ) oraz w całym systemie ubezpieczenia zdrowotnego.

Czas na rynek pracy otwarty dla osób z niepełnosprawnościami [Gość Infor.pl]

Polska może się pochwalić jednym z najniższych wskaźników bezrobocia w Europie. To bez wątpienia świetna wiadomość, ale jednocześnie sygnał ostrzegawczy – coraz trudniej o pracowników. Ekonomiści zwracają uwagę, że mamy jeszcze niewykorzystane zasoby: osoby, które chcą i mogą pracować, ale z różnych powodów pozostają poza rynkiem. Wśród nich duża grupa to osoby z niepełnosprawnościami. O tym, jak przełamać bariery i wykorzystać potencjał tej grupy, opowiadał w rozmowie z Szymonem Glonkiem, Łukasz Bednarek, prezes Agencji Optymalizacji Zatrudnienia i osoba, która sama zmaga się z niepełnosprawnością.

REKLAMA