REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zachęcić kadrę do wolontariatu pracowniczego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Chomczyk
Jak zachęcić kadrę do wolontariatu pracowniczego? / Fot. Fotolia
Jak zachęcić kadrę do wolontariatu pracowniczego? / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na podejmowanie i wspieranie działalności charytatywnej. Najlepszym tego przykładem jest funkcjonowanie w firmie wolontariatu pracowniczego. Jak zachęcić kadrę do tego typu działań?

Wolontariat pracowniczy

Wspólne działanie w dobrej sprawie zawsze przynosi korzyści, a wolontariat pracowniczy jest najlepszym tego przykładem. Aby jednak zachęcić do niego kadrę należy spełnić 3 podstawowe wymogi.

REKLAMA

Autopromocja

Krok 1 – pełna transparentność już na etapie planowania 

W dużych firmach dobrze może sprawdzić się program grantowy, w którym każda osoba – niezależnie od zajmowanego stanowiska czy stażu pracy – może zgłosić pomysł na akcję wolontariacką. To dobre rozwiązanie dla pracowników na szeregowych stanowiskach, bowiem mogą się nauczyć jak zarządzać projektem czy kierować zespołem.

Krok 2 – właściwa komunikacja

Ważne, aby wszyscy pracownicy mieli wiedzę o projektach CSR prowadzonych przez firmę i na jakich zasadach można do nich dołączyć, np. w ramach wspomnianego już programu grantowego. W przypadku Nationale-Nederlanden ma on swoje logo, które używane jest do całej komunikacji. Otrzymują oni też regularnie maile na temat podjętych działań. Ponadto w intranecie – narzędziu do komunikacji wewnętrznej – powstała dedykowana mu strona. Dzięki temu w jednym miejscu zbierane są wszystkie informacje o naszych akcjach. Ciekawym rozwiązaniem są też różne teasery. Na przykład w pierwszej edycji programu wszyscy pracownicy znaleźli na swoich biurkach gadżet – puszkę z nasionami i hasłem „czy kiełkuje Ci w głowie pomysł na akcję wolontariacką?”. W kolejnych edycjach przy promocji wykorzystywaliśmy z kolei już materiały filmowe i zdjęciowe ze zrealizowanych projektów.  

Redakcja poleca: Personel i Zarządzanie

Krok 3 – wsparcie firmy, nie tylko finansowe

W Nationale-Nederlanden przykładamy dużą wagę do tego, aby każdy pracownik miał możliwość angażowania się w działania prospołeczne. Mogą oni też liczyć na wsparcie koordynatora wolontariatu przy wszystkich kwestiach formalno-proceduralnych związanych z przygotowaniem zgłoszenia. Ważne jest, żeby szybko przekazywać wyczerpujące odpowiedzi pytania, aby nie zgasić w osobach motywacji do działania. Ponadto w Nationale-Nederlanden każdy może wykorzystać 8 godzin rocznie na działania w ramach wolontariatu. To też miła zachęta, aby akcje pomocowe nie odbywały się kosztem czasu prywatnego – choć takich weekendowych wydarzeń też prowadzimy dużo w ciągu roku. Często uczestniczą wówczas w nich całe rodziny naszych pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zadaj pytanie na FORUM

Co więcej wolontariuszom przyznajemy wyróżnienia za ich zaangażowanie. Bowiem wyniki konkursu grantowego, czyli wskazanie projektu, który wesprzemy, zawsze ogłaszamy w całej firmie. Nasi pracownicy dostają wówczas wielki czek z kwotą przeznaczoną na pomoc i tort, aby mogli świętować swój sukces z całym zespołem (zarówno w centrali, jak i w naszych oddziałach w całej Polsce). W celebracji uczestniczą też członkowie zarządu i przełożeni wyróżnionych osób.

Każdy chce pomagać

Możliwość udziału w akcjach wolontariackich przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i całej organizacji. Jest to szansa na zaspokojenie naturalnej potrzeby pomagania innym. Ponadto, w przypadku dużych korporacji, w których osoby są podzielone na działy czy zespoły, wspólne działanie pozwala na integrację i uczy współpracy ludzi, którzy na co dzień w biurze nie mają ze sobą styczności. To także, dobra zabawa i możliwość przyjemnego sprzędzenia czasu oraz sposób na budowanie zaangażowania, przynależności do firmy i poczucia, że działając wspólnie można zdziałać cuda. To właśnie akcje wolontariackie często pokazują, że niemożliwe staje się możliwym. Wystarczy odpowiednia motywacja oraz zjednoczenie sił.

Wolontariat pracowniczy w korporacji i małej firmie

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sprzedaż w 2030 r. czyli kompetencje przyszłości. Jaki musi być handlowiec za 5 lat?

Sprzedaż dynamicznie się zmienia. Bywa, że klient kończy rozmowę z handlowcem w środku ofertowej formułki. Dziś, a jeszcze bardziej za 5 lat, klienci potrzebują rozmowy, zrozumienia, uważnego słuchania i pomocy. Coraz ważniejsza jest uczciwość i działanie zgodnie z wartościami. O czym dziś musi wiedzieć handlowiec, aby w 2030 r. posiadał wszystkie wymagane kompetencje?

Przeniesienie pracownika do innego działu. Co z wypowiedzeniem zmieniającym i odprawą?

W praktyce może się zdarzyć, iż pracodawca przenosi pracownika do innego działu, aby uniknąć zwolnień. Jak dokonać tego zgodnie z prawem? Kiedy nie jest potrzebne wypowiedzenie zmieniające? Czy przenoszonemu pracownikowi trzeba wypłacić odprawę?

Ekstremalne temperatury zmniejszają wydajność pracy

Z powodu upałów w Chinach, Hiszpanii, Włoszech i Grecji PKB może spaść o blisko 1 pkt proc. - wynika z raportów ekspertów Allianz Trade. Ekstremalne temperatury maja duży wpływ na wydajność pracy.

Realia pracy tymczasowej. Co liczy się dziś dla firm i kandydatów? [Badanie]

Na rynku pracy, gdzie coraz trudniej o trwałość i przewidywalność, głos pracowników oraz pracodawców staje się jednym z najczulszych barometrów zmian. Job Impulse co roku bada poziom satysfakcji obu tych grup. Najnowsze wyniki wskazują, że oczekiwania wobec agencji dynamicznie rosną: firmy domagają się sprawnych, natychmiastowych rekrutacji, ale przy zachowaniu wysokiej jakości procesów i maksymalnym ograniczeniu rotacji. Z kolei pracownicy tymczasowi coraz wyraźniej sygnalizują potrzebę stabilności, poszerzania systemu benefitów, a także obsługi formalności online.

REKLAMA

Lipiec 2025 – dni wolne, godziny pracy

Lipiec 2025 – dni wolne od pracy i godziny pracy. To najbardziej zapracowany miesiąc w roku. Jaki jest wymiar czasu pracy w lipcu? Czy kalendarz dni wolnych od pracy przewiduje święta w tym miesiącu?

Zmiany w umowach o pracę: dodatkowe koszty dla pracodawcy bo część umów musi przejść przez tłumacza przysięgłego

W III kwartale 2025 r. obowiązują już cztery istotne i nowe ustawy w obszarze prawa pracy. Przyglądlądamy się jednej z nich w zakresie zmian w zatrudnieniu jakie weszły na skutek tych nowych regulacji. Chodzi o istotną instytucję bo o umowę o pracę! To dokument, który ma kluczowe znaczenie dla stosunku pracy. Zmiany, które zaszły w umowach o pracę są naprawdę znaczące i co gorsza generują koszty dla pracodawców. Pocieszające jest jednak to, że zmiany dotyczą tylko wybranych grup pracowników, nie wszytskich zatrudnionych osób.

Wyzwania dla pracodawców w zakresie wynagrodzeń. Zmiany pomogą zmniejszyć rotację pracowników

Połowa polskich pracowników uważa, że zarabia za mało. To powód dużej rotacji pracowników. Jakie wyzwania stoją przed pracodawcami? Co muszą zmienić, aby zmniejszyć rotację w firmie?

Raz w roku 14 dni z rzędu urlopu wypoczynkowego? Czy to obowiązek pracownika?

Czy pracownik musi raz w roku kalendarzowym wykorzystać 14 dni urlopu wypoczynkowego z rzędu? Zgodnie z art. 162 Kodeksu pracy na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części, ale co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

REKLAMA

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł: nowe przepisy już w mocy. Poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł. Aż 9. krotnie poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Kto zyska a kto straci i dlaczego tak się stało? Ustawodawca reaguje na bieżącą sytuację na rynku pracy. Tym samym znowelizowano najistotniejszą ustawą w obszarze ubezpieczeń społecznych jaką jest ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 350, dalej jako: ustawa). Zatem za co można nałożyć taką grzywnę?

Sprawdź, którym liderem jesteś: kontroler, terapeuta, mesjasz, eko-lider [Zarządzanie]

Dr Simon Western wyróżnia 4 typy liderów w firmach: terapeuta, mesjasz, kontroler i eko-lider. Który typ przywództwa został uszyty na miarę naszych czasów? Sprawdź, którym typem lidera jesteś.

REKLAMA