Najnowsze narzędzia w branży HR
REKLAMA
REKLAMA
Wybór ma znaczenie
Z każdego nowego narzędzia, które pojawia się w branży HR, rekruterzy mogą czerpać wiele korzyści. Na początku jednak powinni oszacować, które z nich spełni oczekiwania i pozwoli skutecznie poradzić sobie z trudnościami występującymi w procesie rekrutacyjnym. W tym przypadku wybór odpowiedniej okaże się kluczem do sukcesu i wsparciem w procesach podejmowanych przez firmę.
REKLAMA
Grywalizacja
Ciekawym rozwiązaniem jest grywalizacja. Jak się okazuje, gry komputerowe mogą znaleźć swoje miejsce także w rekrutacji. Jej zalety można wykorzystać w etapach rekrutacyjnych, tworząc grę, której wyniki ujawnią wiedzę i umiejętności kandydatów. Metoda ta w szczególności jest dedykowana osobom młodym oraz entuzjastom gier komputerowych, którzy nie potrafią wyobrazić sobie pracy bez komputera czy dostępu do Internetu.
Grywalizacja zawiera w sobie elementy konkurencji, dlatego też sam udział w jej przebiegu może nieść ze sobą także dobrą zabawę.
Redakcja poleca: Personel i Zarządzanie
Narzędzia odczytujące emocje
Drugą opcją jest wykorzystanie narzędzi odczytujących emocje. Twarz potrafi zdradzić, co w danej chwili myślimy i czujemy. Rekruter, który zdecyduje się na tę metodę będzie mógł zaobserwować, jak kandydat zareaguje na konkretne informacje – czy jego reakcją będzie zadowolenie, czy też rozczarowanie i niechęć. Można pokusić się o stwierdzenie, że w tym przypadku odpowiedzi udziela nasza twarz – mimika nie zdoła ukryć prawdziwych reakcji. Narzędzie odczytujące emocje poinformuje rekrutera o satysfakcji z proponowanych warunków pracy oraz podpowie, kiedy warto przejść do ich negocjacji.
Porozmawiaj o tym na FORUM
Analiza grafologiczna
Za dodatkową pomoc w postaci narzędzia HR można uznać analizę grafologiczną. Choć budzi wiele kontrowersji jej wykorzystanie pozwoli na zyskanie uzupełniających informacji na temat profilu kandydata. Rzadko zdarza się, żeby stanowiła ona jedyny sposób na ocenę profilu aplikanta. Warto także zaznaczyć, że analizę grafologiczną posługują się rekruterzy, którzy zatrudniają pracowników średniego i wyższego szczebla. Wynik badań wskaże na cechy osobowości kandydata i pozwoli sprawdzić, jak zachowa się w sytuacji kryzysowej lub ogólnie w warunkach podejmowanej pracy. Badanie jest bezpieczne i przeprowadzane jedynie za zgodą kandydatów.
Wideorekrutacja
Kolejnym narzędziem jest wideorekrutacja. Niezależnie od odległości, jaka dzieli rekrutera i kandydata, rekrutacja może przebiegać sprawnie i efektywnie. Metoda ta nie generuje dodatkowych kosztów związanych z podróżą – dogodny czas spotkania uzgadniają obie zainteresowane strony. Dzięki temu następuje wzrost komfortu związanego z rozmową, co niewątpliwie ma wpływ na jej przebieg. Co ważne dla rekrutera, w przypadku wideorekrutacji nie ma konieczności wielokrotnego odtwarzania całego nagrania - można wybierać i przechodzić do tych fragmentów, które są potrzebne w danej chwili.
AdWords w kampaniach rekrutacyjnych
Wzrost popularności
W ostatnich czasach można zaobserwować wzrost zainteresowania nowymi narzędziami HR. Rekruterzy decydują się na wprowadzenie ich do procesu rekrutacyjnego, ponieważ są świadomi płynących z nich zalet. Powyższe przykłady pokazują, że potrzeba jest matką wynalazków. Jak widać każdy problem pojawiający się w branży HR – z wybraniem dogodnego terminu i miejsca rozmowy, czy też z zainteresowaniem kandydatów ofertą pracy – jest możliwy do rozwiązania.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat