REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak napisać idealne CV?

Jak napisać idealne CV?
Jak napisać idealne CV?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

CV to pierwszy dokument, na który spojrzy nasz przyszły pracodawca. Aby nasze CV wyglądało profesjonalnie i przyciągało uwagę, warto mu poświęcić trochę czasu. Poniżej 5 wskazówek, dzięki którym stworzysz idealne CV.

CV stanowi istotny oręż w walce o wymarzoną pracę. Im lepiej je przygotujemy, tym większa szansa na przejście wstępnego etapu rekrutacji. To pierwszy dokument, na który spojrzy nasz przyszły pracodawca. Jeśli zatem zależy nam na zwróceniu jego uwagi na naszą kandydaturę – nie lekceważmy tego pierwszego kroku. Oto 5 wskazówek, zebranych przez ekspertów ManpowerGroup, z których warto skorzystać, jeśli chcesz, by to właśnie Twoja aplikacja przykuła uwagę.    

REKLAMA

Autopromocja

Metody poszukiwania pracy wciąż ewoluują, jednak niezależnie od postępujących zmian, CV cały czas stanowi jeden z ich istotniejszych elementów. Za skrótem CV kryją się łacińskie słowa Curriculum Vitae, oznaczające ścieżkę życia. Nie bez podstaw. To dokument, który podsumowując naszą edukacyjną i zawodową drogę, wpływa na jej dalszy przebieg, a przez to i życie prywatne. Od jego kształtu w dużej mierze zależy skuteczne poszukiwanie pracy. Jak zatem przygotować CV idealne? Oto 5 pomocnych zasad, zebranych przez ekspertów ManpowerGroup, firmy doradztwa personalnego, na podstawie codziennej pracy z kandydatami.  

Polecamy produkt: Kodeks pracy 2016 z komentarzem (książka)

1.   Bądź swoim menadżerem CV należy traktować jak narzędzie marketingowe, za pomocą którego promujesz swoją kandydaturę na dane stanowisko prezentując się od jak najlepszej strony. Jasno powinno z niego wynikać, że dzięki posiadanym doświadczeniu i kompetencjom jest się najlepiej dopasowanym do potrzeb pracodawcy. Nie ograniczaj się więc tylko do wymienienia wcześniejszych miejsc pracy i piastowanych w nich stanowisk. Opisz zwięźle czym się zajmowałeś, jakie sukcesy odniosłeś oraz jakim wyzwaniom sprostałeś. Unikaj przy tym kolokwializmów, błędów ortograficznych i stylistycznych, ale także rozwlekłości.  

–   Rekruterzy na przejrzenie wszystkich CV nie mają wiele czasu. Doceniają więc dokumenty, które nie tylko zawierają poszukiwane przez nich treści, ale również prezentują je w konkretny, poukładany i czytelny sposób, – mówi Magdalena Szczygielska, Specjalista ds. HR w firmie doradztwa personalnego ManpowerGroup. – Ważne, by były one odpowiedzią na daną ofertę pracy. Nawet jeśli kandydat nie ma rozbudowanego doświadczenia zawodowego, w CV może wykazać się uniwersalnymi kompetencjami zdobytymi w inny sposób, np. w czasie studiów. Jeśli ktoś był członkiem samorządu, prawdopodobnie nabył umiejętności liderskie i organizatorskie, z kolei uczestnictwo w organizacji różnych wydarzeń, jak np. uniwersyteckich juwenaliów, uczy pracy w zespole i dążenia do celu. Warto pochwalić się wszelkimi aktywnościami, które pomogły zdobyć kompetencje wartościowe dla potencjalnego pracodawcy.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2.   Zadbaj o formęPamiętaj, że różni pracodawcy zwracają uwagę na różne cechy kandydatów. Dlatego przesyłany dokument należy dopasować do danego stanowiska nie tylko pod kątem treści, ale i formy graficznej.

–   Merytoryczna zawartość CV jest bardzo ważna. Jednak  przypadku niektórych zawodów, których przedstawicieli cechuje większa kreatywność, jak np. graficy komputerowi, czy specjaliści ds. marketingu, pracodawca oczekuje od kandydata, że wyróżni swoje CV również formą graficzną. Sposób w jaki zostanie ono zaprojektowane jest już więc oceniane jako pierwsza próbka pracy kandydata. Inna reguła obowiązuje w zawodach o bardziej formalnym charakterze, jak np. księgowości czy finansach. Natomiast niezależnie od tego na jakie stanowisko się aplikuje, CV powinno wyglądać możliwie jak najbardziej profesjonalnie i być odpowiedzią na potrzeby stawiane przez  pracodawcę, – dodaje Magdalena Szczygielska z ManpowerGroup.    

3.   Przeczytaj ogłoszenie, na które aplikujesz Wydaje się to banalne, ale w praktyce wcale takie nie jest. Poszukujący pracy dość często przesyłają rekruterom CV, które wygląda jak pisane z przypadku lub zaadresowane przez pomyłkę. Tymczasem CV powinno być odpowiedzią na wymagania opisane w danej ofercie pracy. Warto zatem dokładnie poznać stawiane kandydatom oczekiwania, a następnie uwypuklić je w dokumencie. W ten sposób zwiększysz swoje szanse na pozytywne przejście pierwszego etapu każdej rekrutacji. Przeczytaj również jakiej formuły dotyczącej ochrony danych osobowych oczekuje przyszły pracodawca. Jeśli jej nie zamieścisz, nie będzie on mógł uwzględnić Twojej aplikacji w procesie rekrutacyjnym.

Dołącz do nas na Facebooku!

4.   Nie kłam Chcąc skutecznie przykuć uwagę potencjalnego pracodawcy wielu kandydatów ucieka się do gotowych, powtarzanych formuł, zaczerpniętych z Internetu, wpisując czasem pośród nich też te informacje, które nie znajdują pokrycia w rzeczywistości. Wbrew pozorom dobremu rekruterowi łatwo jest zweryfikować ich prawdziwość, np. poprzez sprawdzenie referencji ale też umiejętne zadawanie pytań podczas rozmowy rekrutacyjnej. Kłamstwo ma zatem krótkie nogi. Należy też pamiętać co zamieściliśmy w naszym własnym dokumencie aplikacyjnym i przygotować się z omawiania jego poszczególnych części, by nie zaskoczyło nas np. zapytanie o ostatnią książkę pisarza, którego umieściliśmy w swoich zainteresowaniach.

5.   A jak ma to wyglądać krok po kroku? Na początku CV (na górze) napisz swoje imię i nazwisko oraz dane kontaktowe. Zamieszczanie danych dotyczących wieku nie jest konieczne. Jeśli chcesz zamieścić zdjęcie, zadbaj, żeby miało profesjonalny charakter (selfie, czy zdjęcie z wesela - nie jest dobrym pomysłem). Następnie opisz swoje doświadczenie zawodowe: umieść datę, nazwę firmy i stanowisko, oraz wypunktowane obowiązki, którym musiałeś sprostać. Następnie opisz swoje wykształcenie. Jeśli np. tematyka Twojej pracy magisterskiej może być interesująca dla potencjalnego Pracodawcy, warto o niej wspomnieć. Jeżeli brałeś udział w ciekawych inicjatywach, jak np. szkolenia, stypendia, koła naukowe, wypunktuj je w osobnym akapicie. Na koniec możesz wspomnieć o zainteresowaniach, a na samym dole wpisz wymaganą formułę dotyczącą danych osobowych.

Źródło: ManpowerGroup

Zadaj pytanie na naszym FORUM!

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wynagrodzenia pracowników samorządowych. Podwyżki z wyrównaniem od stycznia 2025 r.

W 2025 r. wzrosną wynagrodzenia osób zatrudnionych w samorządach na podstawie wyboru oraz powołania. Zwiększą się także stawki minimalnego poziomu wynagrodzenia zasadniczego pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.

Emeryci i renciści muszą rozliczyć dodatkowe przychody. Termin przekazania informacji do ZUS mija 28 lutego 2025 r.

ZUS przypomina o obowiązku rozliczenia dodatkowych przychodów przez osoby, które pobierają emeryturę lub rentę, mimo że nie osiągnęły wieku emerytalnego, a w zeszłym roku dorabiały do swojego świadczenia. Termin mija 28 lutego 2025 r.

Najniższa emerytura, renta rodzinna i socjalna: 1878,91 zł brutto od 1 marca. Waloryzacja 2025 - emerytury i renty wzrosną o 5,5 proc.

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej poinformowało 12 lutego 2025 r., że od 1 marca 2025 roku emerytury i renty zostaną zwaloryzowane o wskaźnik 105,5%. Oznacza to, że renty i emerytury wzrosną o 5,5 procent.

Od 1 marca 2025 r. zwiększy się wynagrodzenie pracowników młodocianych

Od 1 marca 2025 r. zwiększy się wynagrodzenie pracowników młodocianych. To efekt wzrostu przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w czwartym kwartale 2024 r.

REKLAMA

Ważny termin dla dorabiających rencistów i wcześniejszych emerytów. Do końca lutego trzeba rozliczyć się z ZUS-em

Renciści i emeryci na wcześniejszej emeryturze, którzy są w dalszym ciągu aktywni zawodowo i dorabiają do swoich świadczeń, muszą do końca lutego poinformować ZUS o przychodach, które osiągnęli ponad otrzymywane z ZUS-u świadczenie. Dodatkowe zarobki dotyczą między innymi wynagrodzeń z umowy o pracę, umowy zlecenia, a także przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej czy z tytułu pełnienia funkcji członka rady nadzorczej.

Wyższe obowiązkowe wpłaty na PFRON od marca 2025 r.

Wysokość obowiązkowych wpłat na PFRON zmieni się od 1 marca 2025 r. Ich wysokość ustalana jest w zależności od wysokości przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale. GUS podał, że przeciętne wynagrodzenie w czwartym kwartale 2024 r. wzrosło i wyniosło 8477,21 zł.

Edukacja średnia a rynek pracy – czy szkoły dobrze przygotowują uczniów na wyzwania XXI wieku?

W dobie globalizacji, cyfryzacji i dynamicznych zmian na rynku pracy, edukacja średnia staje przed kluczowym wyzwaniem: jak przygotować uczniów do funkcjonowania w świecie, który wymaga nie tylko wiedzy, ale także umiejętności praktycznych, elastyczności i kompetencji przyszłości? Tradycyjne modele edukacji, oparte na sztywnych programach nauczania, coraz częściej okazują się niewystarczające w kontekście rosnących wymagań pracodawców.

36 dni urlopu wypoczynkowego dla tej grupy pracowników w 2025 r. Zmian nie przyniesie również 2026 r.

20 dni lub 26 dni to standardowy wymiar urlopu wypoczynkowego. Jednak w przypadku sporej grupy pracowników wymiar urlopu wynosi 30 dni lub 36 dni. Komu przysługuje tyle dni urlopu? Jakie warunki muszą zostać spełnione?

REKLAMA

Jawne wynagrodzenia w każdej ofercie pracy. Będzie rewolucja w KP

Koniec z tabu o wynagrodzeniach! Jak wielu z nas musiało się zastanowić jaką kwotę wpisać w polu: Ile chciałaby Pani/Pan zarabiać? kiedy braliśmy udział w procesie rekrutacji. Już nie będziemy mieli takich wątpliwości (czy za dużo czy za mało podałam/em) bo ustawodawca unijny nakłada na Polskę obowiązek dostosowania Kodeksu pracy do przepisów unijnych. Stanie się to już w 2025 r. albo 2026 r., bo w Sejmie jest projekt.

Co w 2025 r. oznacza niepełnosprawność 01-U?

Istnieje łącznie 12 symboli poszczególnych przyczyn niepełnosprawności. Ten jeden kod: 01-U bardzo często pojawia się w orzeczeniach o niepełnosprawności. Kod 01-U często występuje też z innymi kodami, ze względu na znaczną ilość zaburzeń u osoby z niepełnosprawnościami.

REKLAMA