REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak napisać idealne CV?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak napisać idealne CV?
Jak napisać idealne CV?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

CV to pierwszy dokument, na który spojrzy nasz przyszły pracodawca. Aby nasze CV wyglądało profesjonalnie i przyciągało uwagę, warto mu poświęcić trochę czasu. Poniżej 5 wskazówek, dzięki którym stworzysz idealne CV.

CV stanowi istotny oręż w walce o wymarzoną pracę. Im lepiej je przygotujemy, tym większa szansa na przejście wstępnego etapu rekrutacji. To pierwszy dokument, na który spojrzy nasz przyszły pracodawca. Jeśli zatem zależy nam na zwróceniu jego uwagi na naszą kandydaturę – nie lekceważmy tego pierwszego kroku. Oto 5 wskazówek, zebranych przez ekspertów ManpowerGroup, z których warto skorzystać, jeśli chcesz, by to właśnie Twoja aplikacja przykuła uwagę.    

REKLAMA

Autopromocja

Metody poszukiwania pracy wciąż ewoluują, jednak niezależnie od postępujących zmian, CV cały czas stanowi jeden z ich istotniejszych elementów. Za skrótem CV kryją się łacińskie słowa Curriculum Vitae, oznaczające ścieżkę życia. Nie bez podstaw. To dokument, który podsumowując naszą edukacyjną i zawodową drogę, wpływa na jej dalszy przebieg, a przez to i życie prywatne. Od jego kształtu w dużej mierze zależy skuteczne poszukiwanie pracy. Jak zatem przygotować CV idealne? Oto 5 pomocnych zasad, zebranych przez ekspertów ManpowerGroup, firmy doradztwa personalnego, na podstawie codziennej pracy z kandydatami.  

Polecamy produkt: Kodeks pracy 2016 z komentarzem (książka)

1.   Bądź swoim menadżerem CV należy traktować jak narzędzie marketingowe, za pomocą którego promujesz swoją kandydaturę na dane stanowisko prezentując się od jak najlepszej strony. Jasno powinno z niego wynikać, że dzięki posiadanym doświadczeniu i kompetencjom jest się najlepiej dopasowanym do potrzeb pracodawcy. Nie ograniczaj się więc tylko do wymienienia wcześniejszych miejsc pracy i piastowanych w nich stanowisk. Opisz zwięźle czym się zajmowałeś, jakie sukcesy odniosłeś oraz jakim wyzwaniom sprostałeś. Unikaj przy tym kolokwializmów, błędów ortograficznych i stylistycznych, ale także rozwlekłości.  

–   Rekruterzy na przejrzenie wszystkich CV nie mają wiele czasu. Doceniają więc dokumenty, które nie tylko zawierają poszukiwane przez nich treści, ale również prezentują je w konkretny, poukładany i czytelny sposób, – mówi Magdalena Szczygielska, Specjalista ds. HR w firmie doradztwa personalnego ManpowerGroup. – Ważne, by były one odpowiedzią na daną ofertę pracy. Nawet jeśli kandydat nie ma rozbudowanego doświadczenia zawodowego, w CV może wykazać się uniwersalnymi kompetencjami zdobytymi w inny sposób, np. w czasie studiów. Jeśli ktoś był członkiem samorządu, prawdopodobnie nabył umiejętności liderskie i organizatorskie, z kolei uczestnictwo w organizacji różnych wydarzeń, jak np. uniwersyteckich juwenaliów, uczy pracy w zespole i dążenia do celu. Warto pochwalić się wszelkimi aktywnościami, które pomogły zdobyć kompetencje wartościowe dla potencjalnego pracodawcy.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2.   Zadbaj o formęPamiętaj, że różni pracodawcy zwracają uwagę na różne cechy kandydatów. Dlatego przesyłany dokument należy dopasować do danego stanowiska nie tylko pod kątem treści, ale i formy graficznej.

–   Merytoryczna zawartość CV jest bardzo ważna. Jednak  przypadku niektórych zawodów, których przedstawicieli cechuje większa kreatywność, jak np. graficy komputerowi, czy specjaliści ds. marketingu, pracodawca oczekuje od kandydata, że wyróżni swoje CV również formą graficzną. Sposób w jaki zostanie ono zaprojektowane jest już więc oceniane jako pierwsza próbka pracy kandydata. Inna reguła obowiązuje w zawodach o bardziej formalnym charakterze, jak np. księgowości czy finansach. Natomiast niezależnie od tego na jakie stanowisko się aplikuje, CV powinno wyglądać możliwie jak najbardziej profesjonalnie i być odpowiedzią na potrzeby stawiane przez  pracodawcę, – dodaje Magdalena Szczygielska z ManpowerGroup.    

3.   Przeczytaj ogłoszenie, na które aplikujesz Wydaje się to banalne, ale w praktyce wcale takie nie jest. Poszukujący pracy dość często przesyłają rekruterom CV, które wygląda jak pisane z przypadku lub zaadresowane przez pomyłkę. Tymczasem CV powinno być odpowiedzią na wymagania opisane w danej ofercie pracy. Warto zatem dokładnie poznać stawiane kandydatom oczekiwania, a następnie uwypuklić je w dokumencie. W ten sposób zwiększysz swoje szanse na pozytywne przejście pierwszego etapu każdej rekrutacji. Przeczytaj również jakiej formuły dotyczącej ochrony danych osobowych oczekuje przyszły pracodawca. Jeśli jej nie zamieścisz, nie będzie on mógł uwzględnić Twojej aplikacji w procesie rekrutacyjnym.

Dołącz do nas na Facebooku!

REKLAMA

4.   Nie kłam Chcąc skutecznie przykuć uwagę potencjalnego pracodawcy wielu kandydatów ucieka się do gotowych, powtarzanych formuł, zaczerpniętych z Internetu, wpisując czasem pośród nich też te informacje, które nie znajdują pokrycia w rzeczywistości. Wbrew pozorom dobremu rekruterowi łatwo jest zweryfikować ich prawdziwość, np. poprzez sprawdzenie referencji ale też umiejętne zadawanie pytań podczas rozmowy rekrutacyjnej. Kłamstwo ma zatem krótkie nogi. Należy też pamiętać co zamieściliśmy w naszym własnym dokumencie aplikacyjnym i przygotować się z omawiania jego poszczególnych części, by nie zaskoczyło nas np. zapytanie o ostatnią książkę pisarza, którego umieściliśmy w swoich zainteresowaniach.

5.   A jak ma to wyglądać krok po kroku? Na początku CV (na górze) napisz swoje imię i nazwisko oraz dane kontaktowe. Zamieszczanie danych dotyczących wieku nie jest konieczne. Jeśli chcesz zamieścić zdjęcie, zadbaj, żeby miało profesjonalny charakter (selfie, czy zdjęcie z wesela - nie jest dobrym pomysłem). Następnie opisz swoje doświadczenie zawodowe: umieść datę, nazwę firmy i stanowisko, oraz wypunktowane obowiązki, którym musiałeś sprostać. Następnie opisz swoje wykształcenie. Jeśli np. tematyka Twojej pracy magisterskiej może być interesująca dla potencjalnego Pracodawcy, warto o niej wspomnieć. Jeżeli brałeś udział w ciekawych inicjatywach, jak np. szkolenia, stypendia, koła naukowe, wypunktuj je w osobnym akapicie. Na koniec możesz wspomnieć o zainteresowaniach, a na samym dole wpisz wymaganą formułę dotyczącą danych osobowych.

Źródło: ManpowerGroup

Zadaj pytanie na naszym FORUM!

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracodawca powinien redukować przebodźcowanie pracowników [SPOSOBY]

Współcześnie pracujemy za dużo, za głośno i za szybko. Wpływa to na przebodźcowanie, co z kolei powoduje niezdolność do koncentracji, złe samopoczucie, a nawet problemy psychiczne. Raport Pracuj.pl “Neurokomfort w pracy i rekrutacji, czyli przed jakimi wyzwaniami stajemy jako neuroróżnorodni w świecie pełnym bodźców” przedstawia problem i podaje pracodawcom sposoby na redukowanie przebodźcowania pracowników.

Uwaga! Komunikat ZUS: Od 1 lipca 2025 nowy kod ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych na stażu. Sprawdź, jak rozliczać 09 21 i 09 20

ZUS przypomina: od 1 lipca 2025 r. obowiązuje nowy kod tytułu ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych pobierających stypendium z urzędu pracy. Zmiana wynika z nowelizacji rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

MRPiPS: W cztery miesiące 2025 r. ponad 103 tys. zezwoleń na pracę dla cudzoziemców. Najczęściej dla obywateli Kolumbii, Filipin, Indii i Nepalu

Wstępne dane Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej za pierwsze 4 miesiące 2025 r. pokazują, że w tym okresie wydano w Polsce 103,2 tys. zezwoleń na pracę cudzoziemców. Najwięcej otrzymali Kolumbijczycy. Na kolejnych miejscach w zestawieniu znaleźli się obywatele Filipin, Indii, Nepalu oraz Uzbekistanu. Jednocześnie zaledwie 1,2 tys. zezwoleń wydano dla pracowników z Ukrainy.

Czy zmiana formy prawnej pracodawcy wpływa na PPK? [PRZYKŁADY]

Przepisy ustawy o PPK nie wyłączają ani nie modyfikują zasad kontynuacji bądź sukcesji wynikających np. z przepisów kodeksu spółek handlowych. Jeżeli po przekształceniu danemu podmiotowi przysługują nadal prawa i obowiązki, jakie miał przed przekształceniem, dotyczy to także praw i obowiązków wynikających z umowy o zarządzanie PPK.

REKLAMA

Nieodpłatne kursy językowe dla pracowników. Aspekty prawne i podatkowe

Na co może liczyć pracownik chcący podnieść swoje kwalifikacje zawodowe? Czy pracodawca może finansować pracownikom kursy językowe ze środków ZFŚS? Kiedy sfinansowanie szkoleń językowych pracownikom jest dla nich przychodem? W artykule odpowiadamy na najważniejsze pytania!

6 najważniejszych zmian w zatrudnianiu cudzoziemców od czerwca 2025 r.

Dnia 1 czerwca weszły w życie ważne przepisy zmieniające zasady legalnego zatrudniania cudzoziemców w Polsce. Zmiany można przedstawić w 6 głównych punktach. Oto najważniejsze przepisy prawne.

MRPiPS: Pilotaż skróconego czasu pracy 2025 – nabór wniosków od 14 sierpnia 2025, do 1 mln zł dofinansowania [SZCZEGÓŁY, WAŻNE TERMINY]

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło szczegóły długo wyczekiwanego pilotażu skróconego czasu pracy. Program, pierwszy tego typu w Polsce i tej części Europy, zakłada praktyczne testowanie różnych modeli organizacji pracy przy wsparciu finansowym państwa. Wnioski o udział w pilotażu będzie można składać od 14 sierpnia do 15 września 2025 roku.

Nowoczesne BHP czyli jak zmiany klimatu wpływają na bezpieczeństwo pracy

Jakich działań ze strony pracodawcy wymaga nowoczesne podejście do BHP? Czym jest dziś bezpieczeństwo pracy? Jak zmiany klimatu wpływają na zarządzanie bezpieczeństwem w firmie?

REKLAMA

Od 2026 r. pracodawcy będą mieli dodatkowe obowiązki. Zmiany Kodeksu pracy wchodzą w życie

Kodeks pracy się zmienia. Nowe przepisy wejdą w życie na początku 2026 roku. Oznacza to dodatkowe obowiązki dla pracodawców. Co zmienia się w Kodeksie pracy? O czym muszą wiedzieć pracownicy?

Lipiec 2025. Kalendarz do druku [PDF]

Pobierz kalendarz lipca 2025 do druku z miejscem na notatki. Lipiec 2025 roku zawiera 8 dni wolnych od pracy. Jakie są ważne dni lipca? Wydrukuj i dopisz swoje notatki na ten miesiąc.

REKLAMA