REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dress code w upalne dni

 Smart MBC
ekspert z zakresu HR
Weronika Sierant
HR Manager w firmie Smart MBC
Dress code w upalne dni./ Fot. Fotolia
Dress code w upalne dni./ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Latem, kiedy temperatura na zewnątrz przekracza 30 stopni, panujący w firmach dress code zaczyna być uciążliwy. W głowach pracowników zaczyna rodzić się pytanie o to, czy można pozwolić sobie na ewentualne odstępstwa. Jeżeli tak, warto wiedzieć, jakie elementy garderoby wybrać, by nadal wyglądać profesjonalnie.

Odpowiedni wybór

Strój w pracy mówi o nas równie wiele, jak ubranie, które wybieramy poza jej godzinami. Bardzo ważne jest, czy dana osoba posiada stały kontakt z klientami czy partnerami firmy, czy też nie. W przypadku kontaktu z osobami trzecimi należy pamiętać o tym, że nawet strój po który sięga się latem, powinien mieścić się w granicach dobrego smaku. Istnieją firmy, gdzie pracodawca pozwala na pewne modowe wyjątki, ale są też te, w których wysoka temperatura nie zezwala na naruszanie dress codu.

Autopromocja

Dobra alternatywa

W upalne dni warto decydować się na konkretne rozwiązania, dzięki którym z łatwością będzie można sprostać wymogom stawianym przez warunki wykonywanej pracy. Niekiedy wystarczy zamienić jedno ubranie na inne by poczuć się komfortowo. W tym przypadku zachęca się, by nosić przewiewne, delikatne tkaniny. Podobnie ze spodniami – zamiast długich spodni, często uszytych z ciężkich i sztucznych materiałów, lepiej wybrać te o długości 7/8, czy założyć na siebie spodnie z lnu, które zawsze będą wyglądać schludnie i elegancko.

Dobrą opcją będzie także wybór lekkiej sukienki – tutaj na uwagę zasługuje jedwab czy bawełna.

Zobacz: Odpowiedni ubiór a szansa na awans

Panowie powinni zrezygnować z krótkich spodni, które są zarezerwowane na czas wolny, poza godzinami pracy. Z kolei górną częścią garderoby nigdy nie powinna być krótka koszula, na którą nałoży się marynarkę. Taki zestaw nigdy nie będzie wyglądać elegancko. Lepiej założyć długą, bawełnianą koszulę i zrezygnować przy tym z marynarki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie rezygnując z gustu

Istnieją pewne zasady, których pod żadnym pozorem nie wolno bagatelizować. Do tych zasad zalicza się chociażby długość spódnic i sukienek, czy zwrócenie uwagi na to, by przesadnie nie eksponować swojego ciała. Żaden z współpracowników czy klientów firmy nie powinien zauważyć odkrytego brzucha czy zbyt dużego dekoltu. Panie, w przypadku sukienek i spódnic, powinny decydować się na długość do kolan, chyba, że pracodawca zezwala inaczej.

Redakcja poleca: Komplet – Prawo Pracy i ZUS

Należy podkreślić, że do każdej z sytuacji należy podchodzić indywidualnie, ponieważ firmy mają swoje zasady - mniej lub bardziej radykalne. Pomimo tego warto trzymać się kilku reguł, które pozwolą uniknąć nieprzyjemnych reakcji innych osób.

Biuro czy plaża?

Jeżeli koniecznie chcemy wybrać bluzkę bez rękawów, lepiej pomyśleć o klasycznej i eleganckiej wersji tej części garderoby. Dobrym rozwiązaniem będzie dobranie do niej lekkiego bolerka lub narzutki, którą nałożymy na siebie w sytuacji oficjalnej – na spotkaniu z klientami, czy rozmowie z przełożonymi. O ile tutaj można zastosować pewnego rodzaju pomocnik, który będzie ratunkiem w sytuacji awaryjnej, o tyle w kwestii obuwia nie można pozwolić sobie na wyjątki.

Wszelkiego rodzaju klapki, czy ulubione przez plażowiczów japonki nie są dozwolone w miejscu pracy. Wyjątkiem jest sytuacja, w której zauważymy, że nasz szef nosi tego typu obuwie. Wówczas założenie sandałów lub odkrytych butów nie będzie stanowiło problemu.

Najbardziej restrykcyjne standardy panują w instytucjach państwowych, bankach, czy międzynarodowych korporacjach. Tutaj jakiekolwiek odstępstwa należą do rzadkości.

Zobacz również: Jak awansować w korporacji?

Letnia elegancja

Dużym ułatwieniem w trakcie komponowania stroju do pracy będzie świadomość, że w biurze czeka na nas klimatyzowane pomieszczenie. Niestety, nie każdy może cieszyć się nią w pracy, dlatego decyzję o ubiorze w upalne dni najlepiej podjąć ostrożnie, analizując to, co zasygnalizujemy swoim wyborem. Niezależnie od zajmowanego stanowiska warto włożyć na siebie strój, który będzie świadczyć o naszym profesjonalnym podejściu do pracy.

Zadaj pytanie na FORUM

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Praca w Święta Wielkanocne

    Kiedy wypadają Święta Wielkanocne 2024? Praca w Poniedziałek Wielkanocny i Niedzielę Wielkanocną - czy przysługuje za to dodatek? Czy za pracę w Wielkanoc (w niedzielę oraz święto) przysługuje rekompensata?

    Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

    Dzień 2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Został on ustanowiony w 2008 r. Jego celem jest propagowanie wiedzy na temat autyzmu i budowanie wrażliwości społecznej w tym zakresie. Wiele osób neuroróżnorodnych wciąż spotyka się z trudnościami w znalezieniu odpowiedniego dla siebie miejsca pracy. Kiedy dojdzie już do zatrudnienia ważne jest to jak pracodawcy i współpracownicy traktują osoby z autyzmem. 

    Komunikat ZUS: 29 marca 2024 r. kontakt z ZUS będzie możliwy tylko przez Platformę Usług Elektronicznych - PUE ZUS

    W Wielki Piątek, 29 marca 2024 r., wszystkie placówki ZUS będą zamknięte. W tym dniu czynna będzie jedynie Platforma Usług Elektronicznych (PUE ZUS).

    BHP: Bony, talony, kupony zamiast posiłku profilaktycznego. Kiedy i komu przysługują, kto wydaje

    Pracownicy zatrudnieni w warunkach szczególnie uciążliwych mają prawo do posiłków profilaktycznych. Zamiast posiłku w formie dania gorącego pracodawca może im przekazać bony, talony, kupony i inne dowody uprawniające do otrzymania produktów spożywczych lub posiłku.

    REKLAMA

    Profilaktyk - czy ten zawód medyczny ochroni nas przed kolejną epidemią?

    Profilaktyk - czy ten zawód medyczny ochroni nas przed kolejną epidemią? Profilaktyk będzie się zajmował oceną sytuacji zdrowotnej i społecznej populacji, jej potrzeb, określaniem priorytetów jak i opracowywaniem danych epidemiologicznych. Trzeba wiedzieć, że od dnia 26 marca obowiązują nowe zawody medyczne, takie jak: profilaktyk, asystentka stomatologiczna, elektroradiolog, higienistka stomatologiczna, instruktor terapii uzależnień, opiekun medyczny, optometrysta, ortoptystka, podiatra, protetyk słuchu, technik farmaceutyczny, technik masażysta, technik ortopeda, technik sterylizacji medycznej, terapeuta zajęciowy.

    Terapeuta zajęciowy - nowość, szczególnie dla niepełnosprawnych

    Terapeuta zajęciowy, często pracuje z osobami wykluczonymi społecznie (chorymi, niepełnosprawnymi, starszymi, bezrobotnymi). Często wykorzystuje różnorodne metody aktywności życiowej pacjentów, stara się przeciwdziałać powstawaniu przewlekłego stanu chorobowego lub trwałego kalectwa oraz wspierać podopiecznego w przystosowaniu do życia w społeczności szpitalnej i pozaszpitalnej. Głównymi zadaniem terapeuty zajęciowego jest dobór odpowiednich form terapii, dostosowanych do stanu zdrowia, potrzeb, zainteresowań i możliwości podopiecznego. Trzeba wiedzieć, że to nowy zawód medyczny.

    Dożywotnie świadczenie honorowe: Co miesiąc dodatkowe 6246,13 zł od ZUS

    Świadczenie honorowe to dodatkowe pieniądze od ZUS dla osób, które ukończyły 100 lat życia. Od 1 marca 2024 r. kwota świadczenia honorowego dla nowych stulatków wynosi 6246,13 zł brutto.

    Rada Ochrony Pracy: Marszałek Sejmu Szymon Hołownia wręczył akty powołania członkom Rady

    27 marca 2024 r. Szymon Hołownia, marszałek Sejmu RP, powołał nową Radę Ochrony Pracy. Akty powołania na nową kadencję odebrało 25 członków Rady.

    REKLAMA

    10000 zł brutto – ile to netto?

    10000 zł brutto wynagrodzenia - ile to netto? Umowa o pracę zawiera wynagrodzenie brutto, od którego należy odjąć składki ZUS, składkę zdrowotną i zaliczkę na podatek. Pozostaje wynagrodzenie netto. Oblicz za pomocą kalkulatora, ile na rękę z 10000 zł brutto otrzyma pracownik.

    Wybierasz się do urzędu, ZUS-u , czy na pocztę w Wielki Piątek? Lepiej sprawdź, które placówki są czynne

    Wielki Piątek nie jest dniem wolnym od pracy, ale nie wszystkie urzędy będą otwarte. Niektóre urzędy marszałkowskie i gminne będą zamknięte, a inne skrócą godziny pracy do 13:00.

    REKLAMA