REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Delegowanie, Zmiany prawa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przekaz bez zakłóceń

Ostatnie 15 lat uznawane jest przez wielu ekspertów za czas rewolucji w komunikacji wewnętrznej. W tym czasie komunikacja przeszła w wielu organizacjach długą drogę, od scentralizowanego i kontrolowanego przekazu informacji z góry na dół do rzeczywistości wielokierunkowej wymiany informacji za pomocą wielu kanałów i narzędzi komunikacji. Zmianom uległy również oczekiwania w stosunku do działów i osób odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną, które z dawnych redaktorów firmowej gazetki stać się mieli menedżerami strategicznie zarządzającymi procesami komunikacji.

Pomyłka to nie koniec świata

W pracy myli się każdy: szef, sekretarka, magazynier, a nawet księgowa. „Errare humanum est” - mylić się jest bowiem rzeczą ludzką. Ale pomyłka to nie koniec świata. Trzeba tylko umieć wyjść z niej z twarzą i naprawić, co się da.

Jak Polak pracujący we Francji może korzystać z usług medycznych

Pracownik, który opłaca składki zdrowotne w Polsce, ale pracuje we Francji, ma prawo do korzystania na koszt NFZ ze świadczeń zdrowotnych w czasie pobytu w tym kraju. Fundusz nie pokrywa jednak wydatków, które są objęte dopłatami ze strony pacjentów.

Kultura osobista w miejscu pracy

Sposób, w jaki się zachowujemy, komunikujemy, jak traktujemy innych, wskazuje na poziom kultury, a tym samym bezpośrednio wpływa na jakość stosunków międzyludzkich.

Jak rozpoznać jednostkę aspołeczną w firmie

Kim są pracownicy, których zachowanie często destabilizuje pracę w firmie? Dlaczego ich działania są niejasne, destrukcyjne, choć bardzo niewiele można zarzucić ich kompetencjom zawodowym? Są to pytania stawiane przez wielu menedżerów, których rolą jest między innymi rozwiązywanie problemów interpersonalnych w firmie.

Czasowe oddelegowanie pracownika

Pracodawca może na czas nieprzekraczający 3 miesięcy w roku powierzyć pracownikowi wykonywanie innej pracy niż ustalona w umowie o pracę.

Wzrosła najniższa podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia pracowników czasowo wykonujących pracę za granicą

Kilkoro pracowników naszej firmy czasowo pracuje w Niemczech, ale nadal opłacamy za nich składki w Polsce. Jaka jest obecnie minimalna podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne osób wysłanych do pracy za granicę? Jak rozliczyć składki od wynagrodzenia za grudzień 2007 r., które wypłaciliśmy w styczniu 2008 r.?

Jak efektywnie się komunikować?

PROBLEM Dostałem niedawno awans na stanowisko menedżerskie w mojej firmie. Okazało się jednak, że nowe zadania nie są takie proste i łatwe, jak wydawało mi się na początku. Jednak największy kłopot mam z przekazywaniem poleceń moim podwładnym, z którymi przecież do niedawna mieliśmy równorzędne stanowiska. W jaki sposób mogę poprawić komunikację z nimi?

Elastyczny nie tylko pracownik (1)

Braki kadrowe na rynku spowodowane migracją Polaków za granicę wymuszają na przedsiębiorcach bardziej aktywne działania w ramach zdobywania nowych i utrzymania już zatrudnionych pracowników. Alternatywą dla podnoszenia płac i szukania pracowników za wschodnią granicą mogą być niestandardowe formy zatrudnienia i elastyczne formy organizacji pracy.

Gdy fortuna kołem się toczy

Grupa Kapitałowa Redan jest jednym z nielicznych polskich przedsiębiorstw, które na własnej skórze przekonały się, że dzisiejszy lider może się stać jutrzejszym przegranym. Może, ale nie musi. Redan przeszedł twardą szkołę, aby w praktyce sprawdzić maksymę: „Co nas nie zabije, to nas wzmocni”.

Ja - negocjator

Każdy jest w życiu negocjatorem. Jedyny sposób, dzięki któremu możemy uzyskać przewagę i wiele zyskać, to uświadomienie sobie, jakie techniki stosujemy i jakimi technikami posługuje się nasz przeciwnik.

Jak współpracować z szefem-obcokrajowcem

Praca z szefem-obcokrajowcem przypomina trochę życie w małżeństwie, które popełniło mezalians. Niby obowiązuje zasada obustronnej współpracy, ale i tak wszystko ciągle rozbija się o różnice społeczne i kulturowe.

Zatrudnienie mocno promowane

Nowe obowiązki dla pracodawców i powiatowych urzędów pracy mają złożyć się na usprawnienie promocji zatrudnienia i wzmocnić instytucje rynku pracy w Polsce. Czy mają szansę?

Jak radzić sobie z konfliktami?

PROBLEM Jak radzić sobie z konfliktami? Jestem menedżerem w firmie produkcyjno-handlowej - zarządzam działem logistyki. Problemem w naszej organizacji są nieustające konflikty pomiędzy działami sprzedaży, produkcji i moim. Wszelkie próby porozumienia się nie przynoszą rezultatów, a konflikty wybuchają na nowo w każdej stresowej sytuacji - czasami z wyjątkowo błahych przyczyn. Taka sytuacja musi się zmienić, gdyż wpływa negatywnie na współpracę z klientami. Czy jest jakiś skuteczny sposób, by poradzić sobie z taką sytuacją?

Czy korespondent, który został oddelegowany za granicę, podlega polskim przepisom ubezpieczeniowym

Redakcja naszego czasopisma planuje wysłać korespondenta zagranicznego do Czech na około dwa lata. Zarówno pracownik, jak i nasza redakcja chcemy, aby korespondent podlegał ubezpieczeniom społecznym w Polsce i aby składki opłacać w ZUS. Przewidywany okres pracy przekracza 12 miesięcy, dlatego nie będziemy mogli uzyskać poświadczenia formularza E-101. Czy jest sposób, aby korespondent podlegał polskim ubezpieczeniom społecznym w czasie pracy za granicą? Czy jest to możliwe tylko przez zawarcie porozumienia wyjątkowego?

Ryczałt samochodowy

Wypłacamy pracownikom ryczałty samochodowe za jazdy lokalne. W umowach o używanie samochodów prywatnych do celów służbowych jest zapis, że przysługują one w wysokości przewidzianej w przepisach o transporcie. W jaki sposób obliczyć ryczałty za listopad br. w związku ze zmianą stawek kilometrówki od połowy miesiąca?

W zgodzie z misją

Egbert Kinds - międzynarodowy ekspert w dziedzinie transformacji kulturowej, o tym jak zbudować zaangażowanie pracowników w okresie zmian w organizacji.

Wypowiedzenie zmieniające nie zawsze jest konieczne

Czasowe oddelegowanie pracownika do innej pracy jest wyjątkiem od zasady, zgodnie z którą zmiana rodzaju pracy wymaga wypowiedzenia zmieniającego.

Zgoda buduje

W przypadku nieporozumień pomiędzy pracodawcą i pracownikami na tle ich zbiorowych praw i interesów może dojść do sytuacji, w której pracownicy rozpoczną tzw. spór zbiorowy. Ta forma sprzeciwu wobec pracodawcy może oznaczać dla niego duże kłopoty. Spór zbiorowy może doprowadzić nawet do strajku w zakładzie pracy. Należy jednak pamiętać, iż spór wszczęty wbrew prawu może sprowadzić na jego organizatorów szereg negatywnych konsekwencji, łącznie z odpowiedzialnością karną i odszkodowawczą.

Jak przekazywać pracownikom przykre dla nich wiadomości

PROBLEM Jestem menedżerem w dużej firmie, w której - z uwagi na mniejszą liczbę zamówień od stałych klientów - trzeba było ograniczyć produkcję niektórych wyrobów. W związku z tym część pracowników została zwolniona, ale jeszcze wiele osób będzie musiało odejść z przedsiębiorstwa lub przejść na gorsze, mniej płatne stanowiska. Atmosfera w pracy jest bardzo nieprzyjemna, co rusz dochodzi do konfliktów. W jaki sposób mam komunikować ludziom przykre dla nich wiadomości?

Jak przestrzegać dyscypliny u swoich podwładnych

PROBLEMJestem menedżerem w średniej wielkości firmie produkcyjnej. Ostatnio powtarzają się problemy związane z jedną z moich podwładnych. Pozornie są banalne, ale zaczynają negatywnie wpływać na pozostałe osoby w zespole. Nikt nie lubi być wyrywany w wolny dzień z łóżka o siódmej rano, bo koleżanka zaspała na swój dyżur. Myślałem, że rozmowa na temat spóźnienia nie jest konieczna, bo przecież każdy wie, że nie powinno się to zdarzać. Chyba jednak myliłem się w tej kwestii. Jak rozmawiać o takich sprawach z pracownikami, by nie trąciło to banałem?

Jak doskonalić kompetencje społeczne pracowników

PROBLEM Jestem menedżerem w dziale firmy usługowej, gdzie bardzo ważne są kompetencje społeczne. Często jednak słyszę od klientów wewnętrznych i zewnętrznych, że są niezadowoleni z kontaktów z moimi podwładnymi. Jak mogę szybko podnieść poziom umiejętności moich pracowników, aby w ich bezpośrednich relacjach z odbiorcami usług nie dochodziło do nieporozumień i napięć?

Czemu służą wyjazdy integracyjne

Pracodawcy organizują wyjazdy integracyjne, żeby zmotywować personel do efektywniejszej pracy i osiągnąć większe zyski. Takie wyjazdy pobudzają do działania, stanowią odskocznię od codzienności, a także wprowadzają zmiany w firmie.

Jak radzić sobie z nadmiernie skrupulatnym pracownikiem

PROBLEM Jestem menedżerem dużego działu firmy usługowej. Od kilku miesięcy mam podwładnego, który stwarza wiele problemów, szczególnie, kiedy mamy pracę do zrobienia „na wczoraj”. Pracownik ten pracuje bardzo powoli, choć trzeba przyznać, że także bardzo dokładnie. Dużo czasu traci jednak na podejmowanie decyzji, waha się i bardzo długo zastanawia przy każdej najmniejszej sprawie. Sprawdza po dwa, trzy razy każde pismo, które wysyła, niezależnie od stopnia jego ważności. Być może powinienem wysłać go na badania lekarskie, a może właściwsze byłoby wysłanie go na odpowiednie szkolenie?

Jak poprawić atmosferę pracy w zespole

PYTANIENiedawno objąłem kierownictwo działu w dużej firmie handlowej. Niestety, to, co tam zastałem, bardzo mnie martwi. Panują bardzo niezdrowe relacje międzyludzkie, jest zła atmosfera, ludzie robią sobie na złość, część z nich rywalizuje ze sobą w bardzo nieprzyjemny sposób. Zastanawiam się, jakie szkolenie mogłoby pomóc naprawić atmosferę w zespole. Może warto byłoby zorganizować wyjazd integracyjny, ewentualnie przeprowadzić team building albo trening interpersonalny?

Łączyć nie dzielić

Być w stanie świadomej niewiedzy jest mniejszym złem niż „nie wiedzieć, że się nie wie”. Stan uświadomionej niewiedzy o prawidłowym funkcjonowaniu organizacji sprawia, że firmy chcą tę sytuację zmieniać. Chcą działać w takim stylu, w którym, licząc się z rzeczywistością biznesową, nie będą musiały permanentnie borykać się z poprawianiem wewnętrznej komunikacji, systematycznymi i nieustającymi konfliktami personalnymi, zdezorganizowanym zespołem z trudnością mieszczącym się w ramach komunikacyjnej struktury firmowej społeczności, brakiem elementarnych zasad współpracy wiążących grupę itd.

Jak aktywnie słuchać, by budować właściwe relacje międzyludzkie

PROBLEMWygląda na to, że zapanowała nowa moda. Przełożony mówi mi, że za mało słucham. Na szkoleniu uczą mnie technik aktywnego słuchania. W książkach czytam, że dobry menedżer potrafi wsłuchać się w potrzeby swoich pracowników. Nie przeczę, że słuchanie jest częścią normalnej dyskusji, uzgadniania, zwykłej rozmowy. Jednak może warto się więcej uczyć precyzyjnego mówienia, przekazywania swoich myśli. Przecież moi podwładni oczekują ode mnie instrukcji, wytyczania celów, czasem porady. Jak będę ich tak w kółko słuchał, to zagubią się i nie będą wiedzieli, co robić.

Jak być słuchanym

Z wieloletnich obserwacji prowadzonych przez Janis Forman, amerykańską specjalistkę w zakresie komunikacji korporacyjnej, wynika, że wśród przedstawicieli najwyższej kadry menedżerskiej panuje przekonanie o konieczności stałego komunikowania się z podwładnymi. Jednak niezbyt dużo jest przykładów konkretnych działań potwierdzających tezę, że komunikacja w firmie nie polega tylko na przekazywaniu informacji z góry na dół, ale przede wszystkim oznacza słuchanie tego, co mają do powiedzenia pracownicy.

Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia pracownika, który w czasie pracy za granicą korzysta z urlopu

Pracownik zatrudniony w naszej firmie z siedzibą w Krakowie został skierowany na kilka miesięcy do pracy za granicę. Na ten okres uzyskaliśmy dla niego poświadczony druk E-101. W trakcie oddelegowania, w czerwcu, ma przyjechać do kraju na urlop. Jak należy rozliczyć składki ZUS za czas pobytu w kraju?

Jak ustalić podstawę wymiaru składek za pracownika, który rozpoczął pracę za granicą w trakcie miesiąca

Zatrudniamy pracownika, który został oddelegowany do pracy za granicę. Wiem, że podstawa wymiaru składek na jego ubezpieczenia nie może być niższa od przeciętnego wynagrodzenia (po odjęciu diet). Jak jednak mam postąpić w przypadku, gdy pracownik zaczął pracować za granicą 15 lipca, wynagrodzenie za lipiec otrzyma 10 sierpnia, a wynagrodzenie za sierpień 30 sierpnia (w lipcu nie otrzymał żadnego wynagrodzenia).

REKLAMA