Lean management czyli szczupłe zarządzanie a praca w biurze
01 paź 2018
Jak przenieść lean management czyli szczupłe zarządzanie z procesu produkcyjnego do pracy w biurze? Jakie narzędzia warto wziąć pod uwagę przy wprowadzaniu nowego modelu zarządzania?
Pokolenia X, Y, Z w pracy - jak zarządzać wielopokoleniowym zespołem
06 sie 2018
Przywiązana do tradycji i bezkonfliktowa generacja X, ceniące rozwój osobisty oraz czas wolny „Igreki”, odrzucające hierarchię i zanurzone w świecie wirtualnym „Zety”. Zarządzanie zespołem składającym się z wielu pokoleń to spore wyzwanie dla menedżerów i działów HR. Jak wśród tak różnorodnej załogi nie zapomnieć o innowacyjności?
Sportowcy i menedżerowie. Analogie sukcesu
01 sie 2018
2009 rok, trwają mistrzostwa świata w piłce ręcznej. Polacy źle rozpoczęli turniej, ale wciąż mamy szansę na półfinał. 15 sekund przed końcem decydującego meczu remisujemy z Norwegami, a piłkę mają rywale. Wydaje się, że marzenia o medalu będziemy musieli odłożyć na kolejne mistrzostwa. Tymczasem dzieje się rzecz niebywała. Zespołowa, szaleńcza walka w obronie powoduje, iż na 5 sekund przed końcem spotkania Artur Siódmiak przejmuje piłkę. Mgnienie koncentracji, szybka ocena sytuacji i rzut przez całe boisko w kierunku bramki. Trybuny zamierają, tak jak i kilkanaście milionów polskich serc, by po chwili wybuchnąć z całą możliwą mocą. Piłka trzepocze w siatce. Polacy wygrywają mecz 31-30 i meldują się na dalszym etapie rozgrywek.
Kompetencje – efektywne wykorzystanie czasu pracy
27 lip 2018
W średniowieczu moment oznaczał 90 sekund. Obecnie często nie doceniamy tak krótkich jednostek czasu. Tymczasem w półtorej minuty można napisać zaległego maila, zaktualizować listę zadań czy oddzwonić do podwykonawcy – to naprawdę sporo. Jak nie przegapić takich chwil i maksymalnie je wykorzystać?
Inteligencja. Potężny kłopot w pracy?
05 lip 2018
Składa się na zestaw zdolności, u podstaw których leży adaptacja do zmian otoczenia, postrzegania, analizy, a także wykorzystywania nabytej wiedzy w konkretnych sytuacjach. Myli się jednak ten, który uważa, że posiadanie w swoich szeregach wybitnie inteligentnego pracownika to największy skarb, bez żadnej ciążącej skazy. Zazwyczaj takie osoby potrzebują specjalnego traktowania i odpowiednio wypracowanego podejścia, inaczej ich potencjał może być marnotrawiony, a oni sami szybko będą ewakuować się do innego miejsca pracy.
Jak angażować zespół do rozwiązywania problemów?
05 cze 2018
Skuteczne angażowanie zespołu wymaga nie tylko doświadczenia, ale i zrozumienia przed jakim problemem stoimy jako zespół. Największą pułapką w tej sytuacji jest zbytnie zawężenie problemu czyli pytanie zespołu: Czy robimy to czy robimy coś innego. Doświadczenie dowodzi, że im szerzej sformułujemy problem tym jest większa szansa, że zespół zaangażuje się w jego rozwiązanie.
Nielojalni millenialsi w branży IT - czy jest na nich sposób?
30 maja 2018
Z każdej rynkowej analizy wynika, że w Polsce brakuje informatyków. Nowoczesna gospodarka potrzebuje coraz większej ilości programistów do produkcji nowych oprogramowań, a także inżynierów do wdrażania i utrzymywania w ruchu instalacji komputerowych. Wzrastający popyt, przy nieznacznie tylko rosnącej podaży, ośmiela specjalistów do podwyższania swoich wymagań finansowych względem pracodawców. Na to najbardziej żalą się przedsiębiorcy, którzy zwyczajnie potrzebują rąk do pracy.
3 sposoby na narzekających pracowników
14 maja 2018
Notorycznie narzekający pracownik swoim nastawieniem potrafi „wyssać” energię z całego zespołu i skutecznie psuć atmosferę w firmie. To zagrożenie dla motywacji i chęci do pracy pozostałych podwładnych, które bezpośrednio przekładają się na ich zaangażowanie, a w konsekwencji i wyniki biznesowe organizacji. Co zatem, jako szef, możesz zrobić z malkontentem?
Jak skutecznie delegować zadania
16 sty 2018
Trudności związane z delegowaniem można zminimalizować, jeżeli przekazywanie obowiązków zostanie potraktowane jako proces - podzielony na etapy. Delegowanie zadań krok po kroku wyjaśnia ekspert.
Mobilny HR Manager – przydatna usługa dla małych i średnich firm
04 paź 2017
Duże firmy od dawna wiedzą, jak ważne stało się profesjonalne zarządzanie pracownikami. Ta świadomość powoli przenika również do małych i średnich firm. Dla nich jednak, wewnętrzny dział HR to duże wyzwania. Z pomocą przychodzi usługa Mobilnego HR Managera.
Infolinia pracownicza - nowe narzędzie zarządzania informacją kadrowo-płacową
03 paź 2017
Komunikacja działu kadrowo-płacowego z pracownikami przybiera zazwyczaj postać portalu pracowniczego, przez który zatrudnione osoby mają bezpośredni dostęp do danych dotyczących ich zatrudnienia. Jeszcze kilka lat temu była to nowość, dziś portal stał się koniecznością, a wymagania i świadomość pracowników stale się zmieniają. Pracodawcy są zmuszeni do poszukiwania nowych źródeł informacji.
Zarządzanie małym zespołem to też wyzwanie
25 wrz 2017
Koordynacja pracy kilkuset czy kilkudziesięciu osób to niełatwe zadanie. Co jednak, gdy liczba zaangażowanych w projekt nie jest tak duża – czy automatycznie oznacza to, że obowiązków jest mniej, a podołanie im jest łatwiejsze? A może wręcz przeciwnie – zarządzanie takim kilkuosobowym składem jest dla menedżera jeszcze bardziej wymagające?
Low performance management minimalizuje ryzyko spadku efektywności pracowników
14 wrz 2017
Menedżerowie często zastanawiają się co robić w sytuacji, gdy skuteczność zespołu już spadła. Czy nie lepiej jednak zapobiegać takim sytuacjom i minimalizować ryzyko obniżenia efektywności pracowników? Właśnie w tym pomaga low performance management. Jak wdrożyć w życie ten sposób zarządzania?
10 sposobów na zaoszczędzenie dni urlopowych
01 sie 2017
Jak pogodzić pracę z obowiązkami w życiu prywatnym? Jak załatwić prywatne sprawy, nie biorąc urlopu? Eksperci podpowiadają jak zaoszczędzić dni urlopowe, jeżeli chcemy załatwić sprawy prywatne a na koncie mamy tylko kilka dni urlopu.
Rola HR w procesach zmian w organizacji
09 lis 2016
Rolą HR, a może przede wszystkim menedżera, jest wyjaśnianie toczących się zmian i takie poprowadzenie osób pracujących w firmie, by zobaczyły one sens i uzasadnienie tych modyfikacji – zarówno dla całej organizacji, jak i dla nich samych. Innymi słowy pracownik potrzebuje wiedzieć co się dzieje w firmie i co to dla niego oznacza. Oczywiście zakres tych informacji powinien być dostosowany do pozycji danego pracownika w całej organizacji.
Jak pogodzić stałą pracę i dodatkowe zlecenia
23 wrz 2016
Pogodzenie stałego zatrudnienia z dodatkowymi zleceniami wymaga dużego zaangażowania i umiejętności pogodzenia obowiązków. W jaki sposób pogodzić prace w kilku miejscach?
W jaki sposób narzędzia wspierają budowanie zespołów?
07 wrz 2016
O tym, jak ważna i trudna zarazem jest praca zespołowa, wie chyba każdy z nas. W zespole trzeba umieć pracować, ale zanim zacznie się kształtować odpowiednie kompetencje zapewniające właściwą współpracę, zespół trzeba zbudować. Każdy manager wie, że nie jest to łatwe. Jak skutecznie budować zespół za pomocą narzędzi?
Optymalizacja kosztów pracowniczych
12 sie 2016
Odpowiednie zarządzanie personelem i budżetem firmowym to podstawa w sprawnie działającym przedsiębiorstwie. Problemy gospodarcze na lokalnym i światowym rynku zmuszają pracodawców do zaciskania pasa i optymalizacji kosztów. Niekiedy szukają oni oszczędności, zmniejszając ilość etatów lub obcinając pensje. Czy jest to na pewno dobre rozwiązanie? Jak można ograniczyć koszty w firmie bez narażania pracowników?
Jak dbać o wizerunek firmy w internecie?
02 sie 2016
Często kandydaci na pracowników szukają opinii o danej firmie w internecie. Opinie mogą być zarówno pozytywne jak i negatywne, dlatego też pracodawca nie powinien zapominać o dbaniu wizerunku firmy w sieci. Jak to zrobić?
Jak wdrożyć nowego pracownika do firmy
28 lip 2016
Przychodzi nowy pracownik do firmy. To jasne, że nie czuje się komfortowo. Pojawia się stres i zakłopotanie, a te z kolei trochę przeszkadzają w próbie wywołania dobrego wrażenia. Przed pracownikiem duże wyzwanie. Nie zna przecież zasad panujących w firmie. Nie zdążył zapoznać się jeszcze z oczekiwaniami swojego nowego szefa. Podpowiadamy, jak skutecznie wdrożyć go do zespołu.
Pożegnanie z pracownikiem. Czyli do czego służy exit interview?
26 lip 2016
O rozmowach wychodzących mówi się teraz sporo. Coraz więcej firm widzi w nich jedyną możliwość poznania rzeczywistych opinii pracowników na temat pracy w danej organizacji i powodów rezygnacji z niej. Bywa jednak, że chęć dowiedzenia się, co tak naprawdę pracownik myśli o firmie, jest powierzchowna, a uzyskane w ten sposób informacje nie są w żaden sposób wykorzystywane do poprawy relacji i funkcjonowania organizacji. A przecież rzetelnie prowadzona polityka exit interviews może mieć znaczący wpływ na ekonomię firmy i drastycznie zmniejszyć koszty jej funkcjonowania. Zwłaszcza jeśli mówimy o organizacji wykazującej dużą rotację kadr.
Grywalizacja, czyli jak skutecznie zwiększyć zaangażowanie pracowników
30 maja 2016
Grywalizacja to jedno z tych narzędzi, które od pewnego czasu króluje w branży HR, znajdując zastosowanie w wielu jej obszarach, począwszy od procesów rekrutacyjnych, skończywszy na zarządzaniu personelem. W każdym z tych obszarów grywalizację można zastosować bardzo skutecznie. W jaki sposób? O tym w dalszej części artykułu.
Zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy
17 maja 2016
Zarządzanie zespołem, w którym występuje różnorodność w postaci wieku, koloru skóry, religii, kultury może powodować strach. Jednakże różnorodność w miejscu pracy jest jednym z kluczowym zasobów organizacji, przyczyniającym się do jej rozwoju i nie należy się jej obawiać.
Milenialsi w pracy
18 kwi 2016
Nieustannie toczy się dyskusja o roli, jaką milenialsi mają do odegrania na rynku pracy i postawie, którą wobec nich powinni przyjąć pracodawcy. Odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania na temat pokolenia Y udzielają Chip Espinoza wraz z Peterem Millerem, Curtisem Batemanem oraz Curtisem Garbettem w książce „Milenialsi w pracy. 7 umiejętności, które powinni posiąść dwudziestokilkulatkowie, by móc pokonywać progi i bariery w życiu i pracy".
Bezpłatna Konferencja –„INTEGRATED IT SYSTEMS” 21 kwietnia 2016 r. w Warszawie
01 kwi 2016
Zapraszamy na konferencję, na której zaprezentujemy zarządzanie, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii systemowych, znacznie optymalizujących wewnętrzne i zewnętrzne procesy rozwoju przedsiębiorstw i instytucji. Poznaj korzyści z wdrożenia tych systemów! Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl
Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
26 lis 2015
Na strukturę zatrudnienia we współczesnych organizacjach składają się obecnie trzy pokolenia pracowników – przedstawiciele generacji baby boomers, pokolenie X, Y, Z. Jak zarządzać zespołem wielopokoleniowym?
Frederic Laloux „Pracować inaczej”. Nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości
05 lis 2015
Czy tradycyjny piramidowy model zarządzania organizacją jest na tyle przestarzały, że firmy powinny z niego zrezygnować? Do takich wniosków doszedł coach biznesu, Frederic Laloux, autor książki „Pracować inaczej”.
Jak zarządzać działem księgowości
23 paź 2015
Struktura pracy księgowych, oparta jest na współzależności z innymi działami. Ponadto poddanie odpowiedzialności prawnej, relacje z nie zawsze przychylnymi partnerami biznesowymi oraz element powtarzalności zadań, mogą powodować wypalenie zawodowe. Jak zarządzać pracownikami działu księgowego i przeciwdziałać rutynie?
Przygotowanie do zarządzania zespołem
14 paź 2015
Na stanowisku kierowniczym zazwyczaj potrzebne są zupełnie inne kompetencje od tych, które wyróżniają pracownika operacyjnego. Dlatego awans na stanowisko menedżerskie, jako wyraz docenienia czyichś zasług, może okazać się bardzo złym pomysłem. Szczególnie, jeśli osoba ta nie została odpowiednio przygotowana do pełnienia nowej funkcji.
Jak walczyć z pracoholizmem
17 sie 2015
Obsesyjna i wewnętrzna potrzeba ciągłego wykonywania pracy kosztem innych czynności, również rodziny, snu i odpoczynku, tzw. pracoholizm jest poważnym nałogiem, z którym można i należy walczyć. Zobacz jakie kroki należy podjąć by wyjść z uzależnienia pracoholizmu.
Jak zdobyć szacunek wśród pracowników?
11 sie 2015
Lider zespołu pracowniczego powinien cieszyć się szacunkiem. Jak tego dokonać? Mamy na to 8 rad: pozytywne nastawienie, dostępność dla każdego pracownika, pomoc w potrzebie, wyznaczanie zadań, aktywne słuchanie, poczucie humoru, chwalenie za dobrą pracę oraz konsekwencja w działaniu.
Konieczność zwolnienia pracownika
27 lip 2015
Konieczność zwolnienia pracownika to często bardzo trudna decyzja dla pracownika zarządzającego. Najczęstszym powodem zwolnień jest szukanie oszczędności w redukcjach personelu. Jak przekazać pracownikowi informację o rozwiązaniu z nim umowy?
Zalety pracowników 50+
26 cze 2015
Już w niedługim czasie pracodawcy będą musieli zmierzyć się z dużym spadkiem podaży pracowników w wieku produkcyjnym mobilnym. Powinni rozważyć zwiększenie zatrudnienia starszych pracowników. Jakie są zalety pracowników 50+?
Zmiana kultury pracy i zarządzania
26 maja 2015
Zmiana kultury pracy i zarządzania jest wynikiem napływu kapitału zagranicznego, doświadczeń z pracy za granicą oraz obcokrajowców. Styl zarządzania staje się bardziej zespołowy. Polega na dostrzeganiu indywidualnych potencjałów i wykorzystywaniu ich w celu podniesienia efektywności pracy.
Zarządzanie wiekiem
22 maja 2015
Zarządzanie wiekiem to obecnie duże wyzwanie dla działów HR. Najwięcej problemów powstaje z powodu ogromnej różnicy między pracownikami z innych pokoleń, głównie X i Y. Nie powinno traktować się wszystkich w ten sam sposób. Najlepszym rozwiązaniem jest podejście indywidualne. Każde pokolenie ma swoje zalety, na których warto się skupić i które warto rozwijać.
Prozdrowotne i prorodzinne programy dla pracowników
23 kwi 2015
Coraz częściej polskie firmy wprowadzają prozdrowotne i prorodzinne programy dla pracowników. Zdrowy i wypoczęty, skutecznie łączący życie zawodowe z prywatnym pracownik jest bardziej zaangażowany w pracę i efektywniej wykonuje swoje obowiązki. Corporate wellness zyskuje więc na znaczeniu.
Wellness w firmie (2)
17 lut 2015
Największym problemem pracodawców jest współcześnie bierna obecność pracowników w pracy. Nieobecność fizyczną można łatwo zauważyć. Tymczasem nieobecność w pracy duchem jest już dużo trudniej wykryć. Jak walczyć z tym zjawiskiem?Jaki wpływ na zaangażowanie i efektywność pracy ma polityka wellness w firmie?
Mniej-więcej menedżer coach
30 sty 2015
Jak wiadomo, nie ma uniwersalnego stylu zarządzania, który sprawdzałby się w każdej sytuacji. Im bardziej elastyczny menedżer, tym lepiej sobie radzi z różnymi wyzwaniami organizacyjnymi, decyzyjnymi, personalnymi dostosowując styl do zmieniających się okoliczności. Nierzadko pojawia się potrzeba przyjęcia przez menedżera roli coacha, która nadal zbyt często kojarzona jest bardziej z reprymendą menedżerską niż stylem partycypacyjnym, angażującym, wspierającym rozwój i zmianę.
Wellness w firmie (1)
22 gru 2014
Dziś, w obliczu rosnącej świadomości ekologii i profilaktyki zdrowia, prognozy starzejącego się społeczeństwa, a z drugiej strony, wzrostu tempa życia i towarzyszącego mu braku poczucia równowagi życiowej, trend wellness w firmie stał się realną potrzebą zarówno po stronie pracownika, jak i jego pracodawcy. Dynamicznie rośnie liczba organizacji, które wdrażają programy wellness. I bardzo im się to opłaca.
Nowe trendy w kulturze organizacyjnej – CIO i CLO
17 gru 2014
Chief Innovation Officer (CIO) oraz Chief Learning Officer (CLO) to nowe trendy w kulturze organizacyjnej. Jakie role pełni dyrektor ds. innowacji i dyrektor ds. zarządzania wiedzą?
Najlepsze firmy pod względem przywództwa
19 lis 2014
Z badania Hay Group Best Companies for Leadership wynika, że najlepsze firmy kładą większy nacisk na różnorodność i tworzą ścieżki kreowania liderów.
Wpływ wzrostu gospodarczego na wykwalifikowanych pracowników
19 lis 2014
Wzrost gospodarczy przyczynia się do masowej ucieczki wykwalifikowanych pracowników. Tak wynika z przeprowadzonego przez Hay Group badania. Pracodawcy stają przed trudnym zadaniem. Co zrobić, aby zatrzymać talenty w swojej firmie?
Zarządzanie talentami w firmie
30 paź 2014
Zarządzanie talentami w firmie powinno być oparte na rozwijaniu umiejętności i kompetencji pracownika. Dotyczy to szczególnie pracowników o najwyższym potencjale, którzy mogą mieć ogromny wpływ na przyszłość pracodawcy.
Na co należy zwrócić uwagę podczas wyboru gry szkoleniowej?
23 wrz 2014
Gra szkoleniowa to ostatnio modne narzędzie edukacyjne wykorzystywane w szkoleniach pracowników. Formuła interaktywnego współdziałania angażuje ich całkowicie w zaproponowane przez trenera działania i przynosi wymierne efekty. Dzięki nim uczestnicy są w stanie nauczyć się podejmowania decyzji oraz mają możliwość sprawdzenia własnych kompetencji. Jednak by ta forma szkolenia okazała się faktycznie skuteczna należy zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii.
Kompetencje mentora w organizacji
23 wrz 2014
W mentoringu wszyscy wygrywają: mentee, mentor i organizacja. Mentor to osoba będąca wzorem dla mentee. Jakie kompetencje powinien posiadać dobry mentor?
Czy i dlaczego warto korzystać z gier szkoleniowych?
22 wrz 2014
Coraz więcej trenerów i coachów wykorzystuje różnego rodzaju gry w swojej pracy. Dlaczego? Otóż są one bardzo dobrym sposobem na przedstawienie trudnych zagadnień, które nieraz są do tego jeszcze nudne.
Nowe zasady zaangażowania pracowników
22 wrz 2014
Ponad trzy czwarte managerów (84%) uważa, że firmy muszą angażować pracowników w inny sposób, jeżeli zamierzają w przyszłości odnosić sukcesy. Jak jednak wynika z najnowszych badań Hay Group, globalnej firmy doradczej, mniej niż jedna trzecia liderów (30%) twierdzi, że ich organizacja robi wystarczająco dużo w celu właściwego dostosowania się do oczekiwanych zmian.
Działania prozdrowotne w zakładzie pracy korzyścią dla pracodawcy
10 wrz 2014
Jak wynika z raportu firmy Buck Consultants at Xerox , dla niemal 4 na 5 pracodawców tworzenie kultury zdrowia w pracy stanowi jeden z priorytetów. Ponad 2/3 badanych twierdzi, że programy wellness mają duży lub bardzo duży wpływ na pozyskiwanie i utrzymywanie pracowników w firmie. Dla rosnącej liczby organizacji troska o zdrowie pracowników to sposób na zwiększenie zaangażowania zespołu i efektywności działania całego przedsiębiorstwa.
Mentoring w środowisku pracy
08 wrz 2014
Mentoring jest określany jako narzędzie do przekazywania wiedzy pomiędzy doświadczonym pracownikiem a rozpoczynającym karierę w firmie. Na czym dokładnie polega mentoring?
Mentoring w organizacji
08 wrz 2014
Mentoring w organizacji to kultura organizacyjna tworzenia i dzielenie się wiedzą. Jak pogodzić ograniczenia budżetu HR z potrzebami inwestowania w rozwój pracowników?