REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Lojalnośc pracowników sukcesem pracodawcy cz. 2

Wpływ pracowników na powodzenie pracodawcy jest nieoceniony i niekwestionowany. Jak zatem pozyskać pracownika lojalnego i utrzymać go w firmie?

Lojalność pracowników sukcesem pracodawcy cz. 1

Lojalny pracownik jest niekiedy gwarantem sukcesu pracodawcy. Jak zatem pozyskać lojalnego pracownika i utrzymać go w firmie?

Zarządzanie pracownikami 50+ z korzyścią dla pracodawcy

Prognozy demograficzne dla Polski nie są optymistyczne. Przewidują duży wzrost populacji w wieku 60–65 lat, przy jednoczesnym coraz większym spadku liczebności populacji w grupach wiekowych 0–17 i 18–44 lata. W Polsce spójne programy zarządzania wiekiem 50+ należą do rzadkości. Jakie korzyści dla firmy może przynieść wdrożenie takiego programu.

Praca w działach Call/Contact Center

Pierwsze w Polsce inwestycje w rozwiązania organizacyjne i technologiczne służące profesjonalnemu zarządzaniu obsługą klienta oraz telesprzedaży i telemarketingowi pojawiły się w połowie lat 90-tych. Na przestrzeni 20 lat dokonała się rewolucja w obszarze Customer Care. Akuszerem rewolucji był polski HR. Przedstawiamy badania pracy w działach Call/Contact Center.

Zarządzanie sukcesją w polskich firmach

Odejście kluczowego pracownika może mocno osłabić organizację. Poszukiwanie nowego kandydata do pracy na danym stanowisku dopiero w momencie powstania wakatu prowadzi do destabilizacji w firmie. W celu zapobieżenia wystąpieniu takiej sytuacji należy stale budować grupę potencjalnych sukcesorów.

Różnorodność płci w miejscu pracy

Zjawiska związane z różnorodnością płci mogą wpływać na wyniki przedsiębiorstwa, dlatego tak ważne jest ich zrozumienie. Jak kształtuje się różnorodność płci w miejscu pracy?

Pozycja kobiet na rynku pracy

Jak budować świadomie pozycję w biznesie? Niewiele kobiet w sposób konstruktywny dba o swoją pozycję w firmie. Oto kilka warsztatowych wskazówek jak profesjonalnie kreować ścieżkę kariery, unikając błędów typowych dla kobiet.

Kim jest HR biznes partner?

Badanie roli HR biznes partnerów pozwala poznać ich codzienną pracę, najważniejsze obowiązki oraz przewidzieć rozwój HR biznes partnerów w kolejnych latach. Kim jest HR biznes partner?

Zarządzanie Talentami

Zarządzanie Talentami jest coraz bardziej popularne. To od nich zależy sukces organizacji. Z powodu braku spójności pomiędzy oferowanymi przez uczelnie kierunkami studiów a potrzebami biznesu firmy muszą sobie radzić same. W tym celu tworzą specjalne rozwiązania.

Różnorodność płci w procesie prowadzenia polityki kadrowej

Wiele się mówi o różnicach miedzy kobietami a mężczyznami w biznesie. Czy rzeczywiście te różnice są tak znaczne? Jak kształtuje się różnorodność płci w miejscu pracy i jak należy kształtować w związku z tym politykę kadrową w firmie?

Zarządzanie różnorodnością w środowisku pracy z korzyścią dla pracodawcy

Psychologiczna koncepcja efektu synergicznego zakłada, iż występowanie obok siebie elementów bądź osób skutkuje wzrostem efektywności ich działania. Rezultat wypracowany w wyniku ich interakcji jest większy, niż gdyby działały osobno. Właściwe zarządzanie różnorodnością w miejscy pracy może przynieść korzyści dla pracodawcy. Dlaczego?

Jak postępować z nielojalnym pracownikiem?

Lojalność i zaufanie to podstawowe zasady współpracy, jednak nie mogą one podlegać tylko subiektywnej ocenie pracodawcy. Kiedy dochodzi do nadużycia jego zaufania? Jakie działania można w takich przypadkach podjąć wobec szeregowych pracowników, a jakie wobec kadry kierowniczej?

Zarządzanie talentami pracowników: dlaczego tak niewielu firmom się to udaje?

W czasach gospodarki opartej na wiedzy zasoby ludzkie stanowią największy potencjał firm i organizacji. Dlatego tak ważne jest umiejętne zarządzanie zdolnościami i kompetencjami pracowników. Bo dobrze zarządzane talenty to najlepszy sposób dystansowania konkurencji.

Wybór lidera zespołu pracowniczego

Wybór lidera zespołu pracowniczego jest niezwykle ważny w każdej firmie. Od niego zależy efektywność pracy całego zespołu. Jego obowiązkiem jest czuwać nad pracą pozostałych pracowników oraz mobilizować ich do działania. Jak dokonać wyboru najlepszego lidera i wykorzystać jego talent w firmie?

Plan naprawczy dla pracownika

Planów naprawczych nie regulują przepisy Kodeksu pracy, można natomiast ustanowić zasady ich stosowania w wewnętrznych przepisach pracodawcy – regulaminie ocen okresowych, regulaminie pracy czy układzie zbiorowym pracy. Kiedy można zastosować plan naprawczy dla pracownika?

Informacja zwrotna potrzebna w zarządzaniu zespołem i w procesie rekrutacji

Informacja zwrotna zarówno w zarządzaniu zespołem, jak i podczas przeprowadzania procesu rekrutacji, może być niezwykle korzystna. Dostarczyć może bowiem unikalnej wiedzy, dzięki której pracodawca może usprawnić działanie swojej firmy, a kandydat – znaleźć dobrą pracę.

Jak wydawać pracownikom polecenia służbowe?

Wykonywanie poleceń pracodawcy jest obowiązkiem pracownika, o ile polecenia te mieszczą się w stosunku pracy łączącym pracownika z pracodawcą. Pracownik nie ma obowiązku wykonywania poleceń w sposób bezkrytyczny. W praktyce mogą bowiem wystąpić sytuacje, w których pracownik może, a nawet powinien odmówić wykonania polecenia pracodawcy.

Plany pracodawców na 2014 rok

Początek nowego roku nie zapowiada znaczącego wzrostu liczby miejsc pracy. Stopniową poprawę sytuacji ekonomicznej kraju może jednak zwiastować rosnąca otwartość pracodawców na podwyższanie poziomu wynagrodzeń. Czy 2014 rok przyniesie wyczekiwane zmiany na rynku pracy?

Kolory w pracy

Kolory w pracy mają znaczenie. Przed wyborem kolorystyki ścian lub mebli w biurze warto się najpierw dobrze zastanowić. Odpowiednio wybrana kolorystyka wnętrza może bowiem korzystnie wpływać na nastrój oraz wydajność pracy przebywających w nim osób i odwrotnie.

Jak wydobyć potencjał z doświadczonej kadry?

Najcenniejszym zasobem organizacji są ludzie, którzy w niej pracują. Niezwykle ważne w zarządzaniu personelem jest uwzględnienie wieku pracowników w działaniach personalnych. Jak wydobyć potencjał z doświadczonej kadry?

O co firmy pytają pracowników?

Wiele firm inwestuje w badania opinii pracowników pomagające im poznać nastroje panujące w organizacji, ale i trendy w danej branży czy sektorze. Niektóre z przedsiębiorstw idą jednak o krok dalej i na podstawie wyników badań swoich pracowników konstruują całość strategii Employer Brandingowej firmy. Chwilowy trend czy nowy kierunek działów HR?

Menedżer projektu cz. 2

Choć od wieków ludzie realizowali projekty - budowali drogi, domy, budowle i wzniecali wojny, wiedza z zarządzania projektami rozwija się od niedawna. Przywódcy, budowniczowie i wielcy architekci od stuleci działali według naczelnej zasady zarządzania projektem - zrób to w wyznaczonym czasie i za zaplanowane pieniądze.

Menedżer projektu cz. 1

Wzrost znaczenia projektów w zarządzaniu przedsiębiorstwem w ostatnich kilkudziesięciu latach spowodował tworzenie się na rynku pracy nowej profesji - menedżera projektu. Jego sylwetka skupia w sobie wiele cech należących do ludzi o szerokich horyzontach myślowych i wykazujący się dojrzałą osobowością.

Inteligentne zarządzenie emocjami

Wbrew pozorom inteligencja człowieka jest wskaźnikiem, którego pomiar może dostarczyć wielu problemów. Pomiar inteligencji racjonalnej za pomocą standaryzowanego ilorazu (IQ) dostarcza nierzadko relatywnych wyników, a uzyskany w ten sposób obraz umiejętności intelektualnych jest ubogi. Okazuje się bowiem, że niecałe 20% składowej sukcesu człowieka to jego IQ. Co stanowi zatem tak znaczące 80% dopełnienie?

Wpływ kultury organizacyjnej firmy na efektywność pracowników

Jaki wpływ ma kultura organizacyjna w firmie na efektywność, wyniki i rozwój organizacji? jest też jej wizytówką? Jak stworzyć spójny system zarządzania w oparciu o kulturę organizacyjną w firmie? O tym poniżej.

Innowacja dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw – KONSULTANT HR

Realizujemy projekt innowacyjny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, którego ideą jest wypracowanie bezpłatnej aplikacji on-line (zawierającej pakiet narzędzi informatyczno-psychologicznych) wspomagającej zarządzanie wiekiem w organizacjach. Służyć ma to zwiększeniu efektywności pracy, przepływu wiedzy i doświadczeń pomiędzy pracownikami w różnym wieku w firmie, w tym przedłużeniu aktywności zawodowej pracownic w wieku powyżej 50 lat.

Jak przeprowadzać zebrania z pracownikami

Przeprowadzenie zebrania, tak jak każde wystąpienie publiczne może przysporzyć kłopotów. Wystąpienia są znamienne choćby dla pełnienia funkcji kierowniczych. Poniżej kilka wskazówek, jak przygotować się do wypowiedzi przed swoimi pracownikami.

Rekrutacja wpływa na wizerunek firmy

Sposób prowadzenia w firmie procesu rek wpływa na wizerunek firmy. Może jej zaszkodzić, bądź zamienić się w swego rodzaju kampanię promocyjną. Jak prowadzić rekrutację, żeby przyniosła ona pozytywne skutki dla firmy, nie tylko w postaci nowych pracowników?

Czy rotacja na stanowiskach pracy jest dobrym sposobem na motywowanie pracowników?

Strategia zarządzania, polegająca na  częstej rotacji na stanowiskach pracy przynosi korzyści dla obu stron stosunku pracy: pracodawcy oraz jego pracowników. Menedżer ma bowiem do dyspozycji zgrany zespół ludzi, którym nie grozi wypalenie zawodowe.

Coaching a skuteczność biznesowa

Zarządzanie zespołem jest zadaniem wymagającym wielu umiejętności. Na ile właściwy i umiejętny coaching może przysporzyć się prowadzonemu biznesowi?

Czy warto wprowadzać do firmy media społecznościowe?

Media społecznościowe zdają się być aktualnie dominującym źródłem informacji, a poprzez ciągły rozwój, przyciągają coraz szersza rzeszę użytkowników. Jak wykorzystać potencjał społecznościowy w prowadzeniu działalności? Czy warto wprowadzać do firmy media społecznościowe?

Jak zarządzać nowo przejętym zespołem?

Osoby zarządzające pracownikami odgrywają bardzo istotną rolę. Samo zarządzanie zespołem osób wymaga odpowiedniego przygotowania i sporego wkładu własnego w funkcjonowanie firmy. zadanie to jest trudniejsze, gdy dochodzi do przejęcia zespołu.

Menedżer kooperacyjny

Obecnie zmiany są fundamentalnym i ważnym elementem działania każdej nowoczesnej organizacji. Z reguły wpływaja korzystnie na funkcjonowanie firm. Dotyczą one różnych obszarów – otoczenia, zarządzania i metod organizacji pracy oraz zmian strukturalnych wewnątrz instytucji. W tak dynamicznych warunkach najlepiej sprawdza się menedżer kooperacyjny.

HRowcy jak wino – im starsi tym lepsi

Z raportu portalu HR24 wynika, że wraz ze wzrostem stażu pracy zwiększa się sprawność zawodowa pracowników kadrowych. Okazuje się, że wraz z doświadczeniem rośnie również tolerancja na odmienność i zaufanie.

Jak budować zaangażowanie menedżerów w rozwój ich pracowników?

Poprzez zarządzanie zespołami pracowników, menedżerowie mają ogromny wpływ na funkcjonowanie całej firmy. Ważnym ich zadaniem jest wydobywanie potencjału z pracowników, którymi zarządzają. Jak budować zaangażowanie menedżerów w rozwój ich pracowników?

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.3

Kompetencje pracowników HR w Polsce przedstawia raport HR24. Sprawdź, jakie cechy miękkie dominują u pracowników obszarów HR, czy typ stanowiska wpływa na konkretne kompetencje. Poznaj wnioski wynikające z przeprowadzonych badań.

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.2

Kompetencje pracowników HR w Polsce przedstawia raport HR24. Sprawdź, czy staż pracy wpływa na konkretne kompetencje oraz czy wielkość firmy ma wpływ na umiejętności pracowników HR.

Kompetencje pracowników HR – RAPORT cz.1

Kompetencje pracowników HR w Polsce przedstawia raport HR24. Sprawdź, jakie cechy miękkie dominują u pracowników obszarów HR, czy staż pracy wpływa na konkretne kompetencje, czy umiejętność radzenia sobie ze stresem jest skorelowana z doświadczeniem oraz czy wielkość firmy ma wpływ na nasze umiejętności.

Dlaczego mentoring jest dobry dla organizacji?

Mentoring jest wszechstronnym narzędziem HR, przynoszącym korzyści dla Organizacji go stosujących, osób mentorowanych jak i samych mentorów. W pierwszej części artykułu, zatytułowanej „Mentoring dobry na wszystko”, przedstawione zostały korzyści jakie osiąga osoba mentorowana i mentee z relacji mentoringowej. W tej części przedstawiona zostanie idea, koncepcja oraz rodzaje mentoringu realizowanego w organizacji.

Najgorsi szefowie firm

Sydney Finkelstein od kilku lat przygotowuje i publikuje ranking najgorszych prezesów/dyrektorów generalnych firm. W poprzedniej edycji na liście znalazł się np. szef firmy Hewlett-Packard, a w najnowszym rankingu, np. Andrea Jung, była prezes koncernu Avon. Jakie są najważniejsze kryteria, którymi się kieruje, prowadząc badanie?

Mentoring dobry na wszystko

Mentoring jest wszechstronnym narzędziem HR, przynoszącym korzyści dla Organizacji go stosujących, osób mentorowanych jak i samych mentorów. Poniżej przedstawiona została koncepcja mentoringu oraz obszary jego stosowania.

Przeciwdziałanie stresowi w miejscu pracy

Przeciwdziałanie stresowi w miejscu pracy jest krokiem rozsądnym ze strony pracodawcy. Stres bowiem może być przyczyną wielu negatywnych konsekwencji dla samego pracodawcy i prowadzonego przez niego zakładu pracy. Nie można nie wspomnieć również o konsekwencjach, jakie stres wywiera na zdrowie pracowników.

Przyczyny i skutki stresu w miejscu pracy

Stres w miejscu pracy może mieć poważne skutki zdrowotne dla pracowników oraz duże skutki ekonomiczne dla pracodawcy. Warto jest więc znać przyczyny stresu, aby móc z nim skutecznie walczyć.

Biura open space a jakość pracy

Jak biura open space wpływają na jakość pracy? Wiele stanowisk pracy na dużych i otwartych przestrzeniach to dobre rozwiązanie dla pracodawców. Pozwala na lepszą kontrolę i szybszy przepływ informacji. Jak biura open space oceniają pracownicy?

Zmiany w firmie - od czego zacząć?

Zmiany w firmie często mogą doprowadzić do lepszych rezultatów. Wykorzystanie wiedzy i mądrości pracowników może pomóc w określeniu niezbędnych zmian. Od czego zacząć? Jakie narzędzia HR zastosować?

Biznesowy dress code – czyli jak odnieść sukces w kontaktach z klientami

Wygląd zewnętrzny odgrywa w biznesie bardzo ważną rolę. Powinien podkreślać naszą pozycję i zajmowane stanowisko, czyli być uzupełnieniem wizerunku profesjonalisty. Niestety, często się zdarza, że popełniane na tym polu błędy, dyskredytują nas w oczach potencjalnych klientów, a także… naszego szefa.

Technologia "w chmurze"

Trzy pytania do Marcina Stawowiaka, dyrektora ds. sprzedaży i współpracy partnerskiej na Europę Środkową rozwiązań SuccessFactors, SAP EMEA

Dress code dla mężczyzn

Męski dress code - czyli jak powinien wyglądać mężczyzna sukcesu.

Jak współpracować z „gwiazdą”?

Błyskotliwy, posiada szczególne uzdolnienia, których jest świadomy. Ambitny, pewny siebie, zaangażowany w swoją pracę, lubiący być w centrum uwagi, a na dodatek – przekonany, że jest najważniejszy. Przyciąga do siebie ludzi, ale chce nimi bezwzględnie rządzić. Jest niezbędnym elementem każdej firmy, a jednocześnie trudno z nim wytrzymać. Współpraca z osobowością „gwiazdy” nie musi kończyć się rozbiciem zespołu, choć – jak mówi stara prawda – „upadek gwiazdy boli najbardziej tych, którzy wybrali ją sobie na drogowskaz”.

Innowacja dla mikro, małych i średnich firm. Rewolucja w HR - reklama

Zachęcamy mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z Lubelszczyzny zatrudniające m.in. pracownice w wieku 50 lat i więcej do skorzystania z możliwości testowania w swojej firmie nowoczesnego rozwiązania informatyczno-psychologicznego służącego zarządzaniu personelem – KONSULTANTA HR. Aplikacja jest tworzona w ramach prestiżowego innowacyjnego projektu współfinansowanego przez Unię Europejską. Współtworzenie narzędzi i ich testowanie związane z gratyfikacją finansową niesie za sobą wiele korzyści dla zakładu pracy i jego pracowników.

REKLAMA