REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

HRM

Zarządzanie talentami pracowników: dlaczego tak niewielu firmom się to udaje?

W czasach gospodarki opartej na wiedzy zasoby ludzkie stanowią największy potencjał firm i organizacji. Dlatego tak ważne jest umiejętne zarządzanie zdolnościami i kompetencjami pracowników. Bo dobrze zarządzane talenty to najlepszy sposób dystansowania konkurencji.

Wybór lidera zespołu pracowniczego

Wybór lidera zespołu pracowniczego jest niezwykle ważny w każdej firmie. Od niego zależy efektywność pracy całego zespołu. Jego obowiązkiem jest czuwać nad pracą pozostałych pracowników oraz mobilizować ich do działania. Jak dokonać wyboru najlepszego lidera i wykorzystać jego talent w firmie?

Zatrudnianie pracowników - obowiązki pracodawcy cz. II

Zatrudnianie pracowników wymaga podejmowania przez pracodawców określonych czynności. Do najważniejszych obowiązków pracodawcy należy zapewnienie szkolenia stanowiskowego i zgłoszenie do ZUS-u. Co więcej, pracodawca powinien dbać o dokumentację zatrudnienia.

Pomyśl o karierze z wyprzedzeniem, cz. 1

Przedstawiamy wywiad z Anną Tabiasz, autorką poradnika pt. „Praca dla Absolwenta” z doświadczeniem w copywritingu i IT, zajmującą się m.in. doradztwem z zakresu poszukiwania pracy, w którym wskażemy kiedy i jak planować swoją karierę zawodową.

REKLAMA

Zatrudnianie pracowników - obowiązki pracodawcy cz. I

Zatrudnianie pracowników wymaga przeprowadzenia szeregu określonych czynności. Niedopełnienie którejkolwiek z wymaganych czynności może skutkować złamaniem prawa. Jakie obowiązki dotyczące zatrudniania pracowników są najważniejsze?

Mała firma: kierunek stażysta

Jak pokazują badania, aż 80% pracodawców ma problemy z zatrudnieniem pracownika odpowiadającego wymogom danego stanowiska. Problem ten w szczególności dotyczy małych i średnich firm, które zwykle prowadzą rekrutację własnymi siłami. Sposobem na znalezienie wartościowego pracownika coraz częściej jest organizowanie staży, które pozwalają wyłapać najzdolniejszych kandydatów jeszcze przed zakończeniem edukacji i przeszkolić ich do pracy na konkretnym stanowisku. A później przedłużyć współpracę, bo dobry stażysta to prawdopodobnie dobry pracownik.

O co pracodawca nie może pytać podczas rozmowy kwalifikacyjnej?

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej z ust pracodawcy pada wiele pytań. Nie wszystkie z nich jednak są dozwolone prawnie i nie na wszystkie z nich kandydaci muszą udzielać odpowiedzi. Jakich pytań kandydatom do pracy zadawać nie wolno?

Rekrutacja za pomocą portali społecznościowych

Obecnie cieszą się olbrzymią popularnością wśród internautów, a poza tym wiele o nich mogą powiedzieć. W efekcie, to właśnie portale społecznościowe stały się jednym z podstawowych źródeł pozyskiwania informacji nt. kandydatów do pracy. Jak wygląda rekrutacja za pomocą portali społecznościowych?

REKLAMA

Plan naprawczy dla pracownika

Planów naprawczych nie regulują przepisy Kodeksu pracy, można natomiast ustanowić zasady ich stosowania w wewnętrznych przepisach pracodawcy – regulaminie ocen okresowych, regulaminie pracy czy układzie zbiorowym pracy. Kiedy można zastosować plan naprawczy dla pracownika?

Najbardziej poszukiwany zawód w Polsce - programista

Zawody związane z branżą IT należą do najbardziej poszukiwanych. Szczególnie ważni na rynku pracy są programiści. Niestety istnieje niedobór kadry IT na poziomie 25-30%. Oznacza to, że pracodawcy mają problem ze znalezieniem pracowników.

Szukaj pracy przez znajomych... na Facebooku!

Media społecznościowe to nie tylko źródło rozrywki ale i sposób na znalezienie pracy – tak wynika z raportów analizujących działanie takich portali jak Facebook czy Twitter. Jak się okazuje, aż 2/3 pracowników w Polsce ma konto w przynajmniej jednej wirtualnej społeczności.

Sukces to kwestia relacji międzyludzkich, cz.2

Przedstawiamy drugą część wywiadu z Alexem Barszczewskim, międzynarodowym coachem, konsultantem i ekspertem od relacji międzyludzkich w biznesie. Ekspert podpowiada też m.in. jak skutecznie dobierać doradców oraz jak walczyć o swoją autonomię.

Sukces to kwestia relacji międzyludzkich, cz.1

Przedstawiamy wywiad z Alexem Barszczewskim, międzynarodowym coachem, konsultantem i ekspertem od relacji międzyludzkich w biznesie, którego zdaniem „Relacje są niezbędne do tego, byśmy zdobywali unikalną wiedzę i umiejętności, co więcej, żebyśmy mieli w ogóle dostęp do ciekawych prac i zleceń”.

Informacja zwrotna potrzebna w zarządzaniu zespołem i w procesie rekrutacji

Informacja zwrotna zarówno w zarządzaniu zespołem, jak i podczas przeprowadzania procesu rekrutacji, może być niezwykle korzystna. Dostarczyć może bowiem unikalnej wiedzy, dzięki której pracodawca może usprawnić działanie swojej firmy, a kandydat – znaleźć dobrą pracę.

Cechy przydatne kandydatowi bez doświadczenia zawodowego?

Osoby bez doświadczenia zawodowego mają gorszą pozycję na rynku pracy, a co za tym idzie utrudnione zadanie w poszukiwaniu pracy. Są rzadziej zapraszane na rozmowę kwalifikacyjną i zatrudniane. To jednak nie oznacza, że nie mają szansy na znalezienie dobrej pracy. Jakie cechy są przydatne kandydatowi bez doświadczenia zawodowego?

Jak maksymalnie skupić się w pracy?

Statystycznie każdy człowiek o spędza koło 1/3 swojego życia w pracy. Czas ten powinien być wykorzystany przez pracownika jak najefektywniej. Istnieje wiele czynników, takich jak presja czasu czy duża liczba obowiązków, które rozpraszają pracownika w pracy. Jak maksymalnie skupić się w pracy?

Jak wydawać pracownikom polecenia służbowe?

Wykonywanie poleceń pracodawcy jest obowiązkiem pracownika, o ile polecenia te mieszczą się w stosunku pracy łączącym pracownika z pracodawcą. Pracownik nie ma obowiązku wykonywania poleceń w sposób bezkrytyczny. W praktyce mogą bowiem wystąpić sytuacje, w których pracownik może, a nawet powinien odmówić wykonania polecenia pracodawcy.

Networking w procesie poszukiwania pracy

Od 65 do 85 proc. posad obsadzanych jest dzięki odpowiedniej sieci kontaktów. Networking, mimo iż wciąż niedoceniany, stanowi najważniejsze ogniwo w procesie rekrutacji.

Plany pracodawców na 2014 rok

Początek nowego roku nie zapowiada znaczącego wzrostu liczby miejsc pracy. Stopniową poprawę sytuacji ekonomicznej kraju może jednak zwiastować rosnąca otwartość pracodawców na podwyższanie poziomu wynagrodzeń. Czy 2014 rok przyniesie wyczekiwane zmiany na rynku pracy?

Komunikacja niewerbalna podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Oprócz wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego bardzo ważne na rozmowie kwalifikacyjnej jest nasze zachowanie. Jaki wpływ na wynik rekrutacji może mieć nasza mimika i gesty i jakich zachowań unikać podczas rozmów kwalifikacyjnych?

Wyniki audytów staży i praktyk w firmach

Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami zakończyło pierwsze audyty programów staży i praktyk oferowanych przez firmy. Działanie to jest realizowane w ramach Programu Polskich Ram Jakości Staży i Praktyk. Z badań PSZK wynika, iż 57 proc. studentów obawia się wejścia na rynek pracy, jednocześnie, tylko 20 proc. z nich deklaruje, że w trakcie studiów zdobywa umiejętności praktyczne ułatwiające znalezienie zatrudnienia. Jak wypadły firmy poddane audytowi?

Niezbędna znajomość nowych technologii cz.2

Prezentujemy drugą część wywiadu z Natalią Hatalską, ekspertką trendów w nowych technologiach i ambientem marketingu. W drugiej części wywiadu ekspertka opowiada nam o niestandardowych formach promocji i (nie)zarabianiu na blogu.

Niezbędna znajomość nowych technologii cz.1

Prezentujemy pierwszą część wywiadu z Natalią Hatalską, ekspertką trendów w nowych technologiach i ambientem marketingu. Ekspertka radzi, iż na "poszukiwanie pracy należy traktować w kategorii kampanii reklamowej, gdzie grupą docelową jest jedna, dwie, a nawet trzy osoby". Jak to rozumieć?

Pokolenie X i Y na rynku pracy

Pokolenie X i Y wychowywały się w podobnej przestrzeni, niezmąconej wojną, przepełnionej medialnymi historiami. To, co ich różni, to czas wejścia na rynek pracy, i inne oczekiwania. Staje się to przyczyną wielu konfliktów na tle prywatnym i zawodowym.

Romans w pracy

Z reguły praca zabiera nam co najmniej jedną trzecią doby, a w wielu przypadkach - nawet więcej. Nie dziwi więc, że zdarza nam się zbytnio zacieśniać więzi ze współpracownikami czy szefostwem. W którymś momencie „rozsądna” granica może jednak zostać przekroczona. Co może oznaczać romans w pracy?

Kolory w pracy

Kolory w pracy mają znaczenie. Przed wyborem kolorystyki ścian lub mebli w biurze warto się najpierw dobrze zastanowić. Odpowiednio wybrana kolorystyka wnętrza może bowiem korzystnie wpływać na nastrój oraz wydajność pracy przebywających w nim osób i odwrotnie.

Potrzeba chaosu i kreatywność

W ludziach tkwi potrzeba chaosu. Chaos nie jest równoznaczny z bałaganem, choć może mu towarzyszyć podobny rodzaj niepokoju. Może być dobrodziejstwem nadanym od natury. Przykładem na to jest kreatywność.

Jak ponownie polubić swoją pracę?

Gdy praca nas męczy i staje się udręką, należy zastanowić się nad jej zmianą. Czasami jednak wystarczą mniej radykalne rozwiązania, aby poczuć się lepiej. Co możemy zrobić, aby zmienić swój stosunek do wykonywanej pracy? Jak ponownie polubić swoją pracę?

Rozwój nowych mediów a nowe pokolenia pracowników

Media ciągle dostarczają nam newsów dotyczących pokoleń Y, Z i C. Tymczasem mało kto tak naprawdę potrafi się połapać, czym one się od siebie różnią. Rozwój nowych mediów wpływa Niejednokrotnie sami naukowcy mają problem z określeniem, czy ludzie pokolenia C są częścią Y, inną nazwą dla pokolenia Z, czy też mamy do czynienia z niezależnymi generacjami. Spróbujmy więc przyjrzeć się bliżej tej sprawie i dowiedzieć się, kim właściwie są ludzie pokolenia C.

Podwyżka według polskiego pracownika

Zadowolenie z pracownika, większe kompetencje i staż pracy - oto trzy najważniejsze powody według pracowników, za które powinna należeć się podwyżka. Jednak tylko 38% zatrudnionych w Polsce, zgłasza się po wyższe wynagrodzenie do pracodawcy.

Skupienie na teraźniejszości drogą do sukcesu

Planując przyszłość nie trudno jest stracić skupienie na teraźniejszości. Skupienie się na teraźniejszości może nam zaś ułatwić osiągnięcie sukcesu w wielu dziedzinach.

Jak budować karierę zawodową?

Chociaż wielu wydają się być nieosiągalne, to wciąż kuszą. Tak, tak - mowa o stanowiskach menedżerskich. Na ile prawdziwa jest wizja zawodowego raju utraconego? I czy nie jest tak, że aby zostać menedżerem, wystarczy jasne wyznaczenie sobie celów i systematyczne do nich dążenie poprzez uczciwą pracę?

Na jaki rozwój warto wydać swoje pieniądze?

Wybór zawodu trenera pociąga za sobą konieczność ciągłego rozwoju własnych kwalifikacji. Dodatkowe kursy, szkolenia czy studia, poszerzające własny repertuar trenerski, należą do niezwykle drogich inwestycji. Wybór odpowiedniej formy kształcenia też nie jest sprawą zupełnie oczywistą. Do dziś nie rozstrzygnięto sporu o to, czy certyfikat w tym zawodzie jest potrzebny, czy nie. Zamiast więc wymieniać konkretne szkoły trenerskie, spróbujmy przyjrzeć się wybranym umiejętnościom, w których szkolenie warto zainwestować swoje pieniądze.

Jak wydobyć potencjał z doświadczonej kadry?

Najcenniejszym zasobem organizacji są ludzie, którzy w niej pracują. Niezwykle ważne w zarządzaniu personelem jest uwzględnienie wieku pracowników w działaniach personalnych. Jak wydobyć potencjał z doświadczonej kadry?

Bierna obecność pracownika w pracy

Bierna obecność pracownika w pracy oznacza słabą efektywność działań, co w konsekwencji wpływa negatywnie na dochody firmy. Większa wydajność pracy wpłynęłaby korzystnie na wizerunek i wyniki finansowe zakładu pracy. Jak zmotywować pracowników do bardziej efektywnej pracy?

Zawód księgowego

Zawód księgowego kojarzy się z osobą pedantyczną, surową oraz nietolerancyjną, jeśli chodzi o błędy. Na pierwszy rzut oka zawód księgowego wydaje się nudny i monotonny. Czy praca księgowego to rzeczywiście tylko tabele liczb, podatki  i raporty?

Nowy zawód - Trader

Trader to stosunkowo nowy zawód występujący na rynku pracy. Jest nim osoba fizyczna lub prawna, zajmująca się kupnem i sprzedażą instrumentów finansowych, czyli form zobowiązania pieniężnego jednego podmiotu względem drugiego, np. papierów wartościowych. Jaka jest specyfika pracy w zawodzie Trader'a?

O co firmy pytają pracowników?

Wiele firm inwestuje w badania opinii pracowników pomagające im poznać nastroje panujące w organizacji, ale i trendy w danej branży czy sektorze. Niektóre z przedsiębiorstw idą jednak o krok dalej i na podstawie wyników badań swoich pracowników konstruują całość strategii Employer Brandingowej firmy. Chwilowy trend czy nowy kierunek działów HR?

Menedżerskie ryzyko, czyli kilka słów o wypaleniu zawodowym

Kiedy jesteś wypalony zawodowo, wydaje Ci się, że nic nie da się zrobić i wszystkie Twoje działania nie przynoszą efektów. Wbrew pozorom wypalenie zawodowe to koszmar przytrafiający się nawet najlepszym menedżerom. Już dziś dowiedz się, jak się objawia i jak skutecznie można je pokonać.

Jak zostać trenerem biznesu?

Trener biznesu - to brzmi dumnie. Co jednak należy zrobić, żeby w niedalekiej przyszłości móc siebie tak tytułować? Skończyć odpowiednią szkołę, zadbać o trenerski certyfikat, przeczytać kilka specjalistycznych książek, a może jeszcze coś innego?

Inbound Marketing – zainwestuj w sieć

Prowadzenie działań marketingowych w oparciu o Internet jest zadaniem koniecznym i priorytetowym. Szczególnie dziś, gdy jest on pierwszym źródłem informacji, najszybszą bazą teleadresową i opiniotwórczą dla każdego z nas.

Jak zostać coachem?

Naprawdę wysokie stawki za godzinę pracy, komfort wynikający z nienormowanego czasu pracy i możliwości spotkań z klientem w najróżniejszych miejscach - to tylko nieliczne spośród niewątpliwych zalet coraz popularniejszego w Polsce zjawiska coachingu. O czym należy pamiętać, przygotowując się do zawodu coacha? I czy w ogóle trzeba się przygotowywać?

Freelancer człowiekiem sukcesu?

Wizja braku konieczności pracowania dla kogoś napawa optymizmem, podobnie jak możliwość zawodowego organizowania sobie czasu we własnym zakresie. Czy jednak aby na pewno freelancing to jedynie zalety?

Menedżer projektu cz. 2

Choć od wieków ludzie realizowali projekty - budowali drogi, domy, budowle i wzniecali wojny, wiedza z zarządzania projektami rozwija się od niedawna. Przywódcy, budowniczowie i wielcy architekci od stuleci działali według naczelnej zasady zarządzania projektem - zrób to w wyznaczonym czasie i za zaplanowane pieniądze.

Menedżer projektu cz. 1

Wzrost znaczenia projektów w zarządzaniu przedsiębiorstwem w ostatnich kilkudziesięciu latach spowodował tworzenie się na rynku pracy nowej profesji - menedżera projektu. Jego sylwetka skupia w sobie wiele cech należących do ludzi o szerokich horyzontach myślowych i wykazujący się dojrzałą osobowością.

Szkolenia sposobem na aktywizację grupy osób 45+

Liczba projektów realizowanych pod szyldem "aktywizacja osób po 45. roku życia" pokazuje, jak ważne dla naszej gospodarki jest ukierunkowanie na osoby dojrzałe. Liczne inicjatywy podejmowane na tym froncie mają na celu podnoszenie kwalifikacji oraz umiejętności osób po 45. roku życia jak również promocji utrzymania zatrudnienia. Projekty dofinansowywane ze środków unijnych pozwalają pracownikom z dłuższym stażem na podnoszenie własnych kompetencji dzięki licznym szkoleniom i kursom kierowanym przede wszystkim do tej właśnie grupy wiekowej.

Jak rozwijać karierę w obszarze HR?

Human Resources to branża, w której rozwinąć skrzydła - zwłaszcza ostatnimi czasy - chce wiele osób. Studenci zarządzania zasobami ludzkimi, świeżo upieczeni absolwenci innych kierunków czy pracownicy biurowi z wieloletnim stażem - to tylko przykładowe grupy społeczne, składające się na niezwykle barwny wachlarz potencjalnie zainteresowanych pracą w tym obszarze. Jak sobie pomóc? W co zainwestować czas i pieniądze?

Inteligentne zarządzenie emocjami

Wbrew pozorom inteligencja człowieka jest wskaźnikiem, którego pomiar może dostarczyć wielu problemów. Pomiar inteligencji racjonalnej za pomocą standaryzowanego ilorazu (IQ) dostarcza nierzadko relatywnych wyników, a uzyskany w ten sposób obraz umiejętności intelektualnych jest ubogi. Okazuje się bowiem, że niecałe 20% składowej sukcesu człowieka to jego IQ. Co stanowi zatem tak znaczące 80% dopełnienie?

Dziś najbardziej depresyjny dzień w roku

Dziś tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny dzień w roku. Wokół Blue Monday narosło wiele mitów i jeszcze więcej porad, jak łagodnie przejść przez najbardziej depresyjny dzień w roku? „W tym roku pokonam Blue Monday!” – tak brzmiały wypowiedzi większości z nas. A jak to wygląda w rzeczywistości? Czy na przestrzeni roku takich „smutnych poniedziałków” może być więcej?

Czynniki utrudniające koncentrację w pracy

Czynników, które mają wpływ na brak skupienia pracowników przy wykonywanej pracy jest wiele. To nie tylko głośne rozmowy, telefony czy irytująca muzyka. Czynników, które nie pozwalają skupić się na pracy jest dużo więcej.

REKLAMA