REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kolory w pracy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
oprac. Anita Karpińska
Kolory w pracy. /Fot. Fotolia
Kolory w pracy. /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Kolory w pracy mają znaczenie. Przed wyborem kolorystyki ścian lub mebli w biurze warto się najpierw dobrze zastanowić. Odpowiednio wybrana kolorystyka wnętrza może bowiem korzystnie wpływać na nastrój oraz wydajność pracy przebywających w nim osób i odwrotnie.

Czy pokój pomalowany na czerwono może utrudniać spokojny sen, a patrzenie na zieleń uspokaja? Do niedawna wielu z nas zapewne myślało, że to mity nie mające nic wspólnego z rzeczywistością. Jednak to prawda!

REKLAMA

Autopromocja

REKLAMA

Kolory mają bardzo duży wpływ na nasze samopoczucie, wysyłają sygnały, porozumiewają się i mają swoją wymowę. Barwa jest także nośnikiem informacji. Barwne elementy przykuwają naszą uwagę o wiele szybciej niż czarno-białe. Kolory działają bowiem na wyobraźnię, wywołują skojarzenia, budzą emocje, a nawet wpływają na nastrój. Kolory nie tylko na nas oddziałują (uspokajając bądź pobudzając), ale również mogą być manifestacją naszych stanów emocjonalnych, potrzeb czy pragnień. Każdy kolor ma swoje znaczenie symboliczne, które rozumiemy i interpretujemy na poziomie podświadomym. Znaczenie to można również wykorzystywać świadomie, posługując się psychologią koloru, aby stworzyć przyjazne miejsce pracy, czy też stworzyć odpowiednie wrażenie na partnerze biznesowym.

Bywa, że pewnym kolorom w różnych kulturach przypisuje się odmienne znaczenie. Mają określoną symbolikę i są przez wielu z nas jednoznacznie odbierane (np. czarny = żałoba). Ich symboliczna interpretacja, a także skojarzenia, jakie wywołują, są jednak podobne. Specjaliści stworzyli nawet pojęcie psychologii barw, z czego wnioskujemy, że kolory to nie tylko złożona symbolika, ale również możliwość wywierania wpływu na nasz stan psychofizyczny. Dziwne? Owszem, ale jednak działa!

Zobacz również serwis: Zarządzanie

Czy preferencje kolorów się zmieniają?

Tak, choć nasze preferencje kolorystyczne kształtują się ostatecznie około drugiego roku życia i mają silny związek z naszym temperamentem. W toku rozwoju preferencje mogą się zmieniać, tak jak zmieniamy się my i nasze postrzeganie siebie i świata. Najłatwiej to zauważyć u osoby, w życiu której zaszły spore zmiany. Często zmiana koloru garderoby jest próbą manifestacji określonego stanu, np. kobieta, która po porzuceniu chce udowodnić swoją siłę sobie i innym, zaczyna nosić się na czerwono. Kolory wyrażają o nas samych pewne prawdy, z których czasem nie zdajemy sobie sprawy. Istnieje także pewna koncepcja mówiąca o powiązaniu kolorów i temperamentu. Według niej melancholicy sięgają po kolor niebieski, sangwinicy po żółtym, flegmatycy po zielony, a cholerycy po czerwony. Nie jest to jednak prawda absolutna i należy to interpretować pod kątem dodatkowego źródła wiedzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie znaczenie oraz zastosowanie mają poszczególne kolory? W jaki sposób rozbudzają wyobraźnię i wywołują emocje? Jaki wpływ mają na nasze samopoczucie i nastrój?

Odważna czerwień

Kolor ten najczęściej kojarzy się z aktywnością, siłą, ogniem, a także namiętnością. Przyciąga spojrzenia i wzbudza emocje - jest barwą, która w otoczeniu innych pierwsza skupi naszą uwagę. Czerwień jest dla wielu kolorem miłości, a dla innych - wojny i rewolucji. Zdecydujmy się na element garderoby w tej barwie w sytuacji, kiedy pragniemy zwrócić uwagę otoczenia, a także dodać sobie odwagi. Mówi się, że osoby lubiące czerwień, pragną zainteresowania ze strony innych, uwielbiają być adorowane. Przypisuje się im także egocentryzm, wytrwałość i dążenie do celu. Są bardzo ekspansywni, często jednak nie są dobrymi słuchaczami. Nie tolerują sprzeciwu. W biznesie niezalecany, chyba, że w postaci małego dodatku, nadającego charakter i wyrazistość stroju.


Brąz

Kolor kojarzony głównie z naturą. Jest bardzo neutralny, a osoby gustujące w brązach mocno stąpają po ziemi (brąz symbolizuje właśnie ziemię). Kojarzony z uczciwością, porządkiem i stałością. Brąz ma też walor barwy ochronnej - tworzy rodzaj skorupy, pod którą skrywa tajemnice i obawy. W biznesie nie zalecany, chyba, że w eleganckim wariancie. Brąz jest wykluczony jako kolor wieczorowy.

Polecamy także: Jak wydobyć potencjał z doświadczonej kadry?

Wesoła żółć

Wywołuje skojarzenia ze słońcem, ciepłem, lekkością i optymizmem. Stymuluje pracę mózgu rozjaśnia umysł, pomaga podejmować decyzje. Wzmacnia system nerwowy, aktywizuje włókna ruchowe mięśni, dzięki czemu mięśnie mają więcej energii. Pomaga w oczyszczaniu organizmu, działając na układ limfatyczny i pokarmowy. Symbolizuje spontaniczność, aktywność, żywiołowość. Kolor żółty oznacza ukierunkowanie na śmiałą nowoczesność, stwarzanie, kształtowanie tego, co jeszcze nie zostało do końca określone. Przez osoby zawodowo zajmujące się reklamą klasyfikowana jest jako kolor wspomagający komunikację. Wiele barw w sąsiedztwie żółci nabiera wyrazistości, np.: granat, popiel, błękit. Kolor ten dobrze komponuje się z szeregiem innych - m.in. z pomarańczem, brązem, zielenią, a także kontrastującą czernią. Element garderoby albo wyposażenia wnętrz w tej barwie doda energii w pochmurny dzień. Jej ocieplające działanie ośmiela także w kontaktach z innymi i dodaje odwagi w trudnych sytuacjach. Żółć należy jednak stosować z rozwagą - dotyczy to szczególnie jej intensywnych odmian, które na dużych płaszczyznach (we wnętrzach albo w odzieży) lepiej zastąpić subtelniejszymi odcieniami (np.: piaskowym, bananowym, waniliowym).

Chłodny błękit

Błękit, który symbolizuje zimno, orzeźwienie i spokój, potrafi „ochłodzić” sąsiadujące z nim żywe i intensywne barwy (np. pomarańcz, żółć, czerwień). Jest kolorem łagodzącym, ochładzającym. Uspokaja autonomiczny układ nerwowy, dzięki czemu obniża ciśnienie krwi. W odcieniu nasyconym pobudza szyszynkę i dlatego poprawia jakość snu oraz ułatwia zasypianie. Ma on też zdolność uśmierzania bólu. To kolor symbolizujący twórczość, wrażliwość, spostrzegawczość, kreatywność, zmysł praktyczny, twórczy umysł. Wszelkie odcienie niebieskiego dają wrażenie profesjonalizmu. Odzież w tym kolorze podkreśla rozwagę i poważne podejście do trudnych sytuacji. Granat - najciemniejsza odmiana tej barwy - symbolizuje rozwagę, rozsądek i doświadczenie, identyfikowany jest więc najczęściej ze światem biznesu i dyplomacji. Błękit wywołuje pozytywne skojarzenia - większość mężczyzn, wspominając pierwsze miłości, mówi o niebieskiej sukience swojej wybranki. Kolor ten „chłodzi” wnętrza: na dużej płaszczyźnie (np. na ścianie w salonie) może więc wywołać wrażenie nieprzytulności. Świetnie sprawdzi się jednak w łazience, gdzie przywoła wspomnienia z wakacji nad morzem albo w sypialni, w której przed snem ukoi emocje.

Żywy pomarańcz

Budzi skojarzenia z ciepłem, energią, aktywnością i radością. To najbardziej „rozgrzewający” kolor, który jest w stanie ożywić każdą, nawet wyjątkowo mało wyrazistą kompozycję. Barwa ta ma charakter zbliżony do żółci. Stosowane z umiarem pomarańczowe elementy spowodują, że znajdujące się w sąsiedztwie pozornie smutne kolory (np. popiel, granat, czerń, brąz) nabiorą szlachetności. Wywołuje miłe skojarzenia, więc stanowi idealną barwę garderobianych dodatków na chłodną jesień. W lecie świetnie komponuje się z opalenizną. W biznesie symbolizuje zdyscyplinowane, zmysł organizacyjny.


Słodki róż

Różowy jest dla wielu synonimem delikatności i słodyczy. To barwa symbolizująca kobiecość. Subtelne odcienie tego koloru dodają lekkości i łagodności. Ubierające się na różowo kobiety wzbudzają zainteresowanie mężczyzn i wywołują u nich ciepłe oraz opiekuńcze uczucia. Ta subtelna barwa wkroczyła kilka lat temu do świata mody męskiej. W odzieży tzw. biznesowej powinna być jednak stosowana z umiarem i wyczuciem (ze względu na to, że kojarzy się z łagodnością, a nawet pasywnością). Osoby sięgające po ten kolor lubią zwracać na siebie uwagę, przez co stają się męczące dla otoczenia. Symbolizuje energię, wybuchowość, ale i kapryśność i momentami brak dojrzałości emocjonalnej. W biznesie przed pewien czas był niedopuszczalny, obecnie spotykany w jasnym wariancie.

Zobacz również: Czy rotacja na stanowiskach jest dobrym sposobem na motywowanie pracowników?

Orzeźwiająca zieleń

Jest symbolem wszystkiego, co związane z naturą i ekologią. Ten kolor wyraża harmonię. Jeżeli chcemy być przez otoczenie odbierani jako osoby optymistycznie nastawione do życia, wybierajmy odzież w żywych i czystych odmianach zieleni. Ciemne i nasycone odcienie należą do wyjątkowo eleganckich. Kobieta, która pragnie podkreślić strojem wyjątkowość uroczystego wieczoru, powinna wybrać suknię z lekko błyszczącej tkaniny w kolorze szmaragdowej zieleni. Barwa ta nabiera szczególnego blasku w świetle świec. W biznesie nie jest kolorem szczególnie zalecanym, raczej posiada charakter sportowy, wakacyjny niż elegancki.

Fiolet

Barwa o bardzo ciekawych właściwościach. Oddziałuje na mózg i cały układ nerwowy. Koi nie tylko nerwy, ale także oparzoną słońcem skórę, łagodzi dolegliwości związane z udarem słonecznym. Potrafi stłumić uczucie głodu i reguluje przemianę materii. Symbolizuje pobudzenie emocjonalne i przenosi naszą świadomość na wyższe potrzeby duchowe. Kolor niezwykle mistyczny. Purpura jako pochodna natomiast symbolizuje intuicjonizm i siłę uczuć.

Biel

Zawiera w sobie wszystkie kolory widma słonecznego. Teoretycznie jest anty-kolorem, jest fuzją wszystkich barw, które uzyskujemy w wyniku rozszczepienia światła w pryzmacie. Symbolizuje prostotę, czystość, a także kształtowanie nowego spojrzenia na życie.

Czerń

Kolejny anty-kolor. Jest nieobecnością koloru i nie odbija światła. Czerń nie jest jednoznaczna i przywołuje na myśl głębię, która w większości religii jest tożsama z chaosem. Z jednej strony sygnalizuje zdyscyplinowanie, niezależność, zdecydowane poglądy oraz silną wolę, z drugiej - może służyć za tarczę ochronną przed niepewnością i poczuciem niskiej wartości. Skłonność do czerni zdradza się wówczas, gdy nie odnaleziono jeszcze tożsamości. Kolor ten niesie ze sobą protest wyrażający się w rezygnacji, wyrzeczeniu nadziei. Natomiast w przypadku stroju oficjalnego oznacza opanowanie i podkreśla Twój autorytet.

Szary

Połączenie bieli i czerni - stanowi najlepszy kolor przy kreacji wizerunku, a raczej jego stalowy wariant. Jeśli wybierany jest świadomie, to symbolizuje niezależność, pewność siebie i opanowanie - w myśl powiedzenia, że orły są szare a papugi pstrokate. Jeśli stosowany jest w nadmiarze, ukazuje bierność działań, samotność lub izolację („szara myszka”).

Na temat poszczególnych kolorów pisano wiele, jedni traktują tę wiedzę z przymrużeniem oka, inni - jako źródło wiedzy, a jeszcze inni dystansują się.

Polecamy także: Przeciwdziałanie stresowi w miejscu pracy


Czy można wpłynąć na swój nastrój kolorem?

Tak, choć w ograniczonym stopniu. Ubierając osobę w depresji od stóp do głów na czerwono nie sprawimy, że poczuje się silna i niezwyciężona, a ubierając osobę żywą i energetyczną na szaro, nie spowodujemy nagłego wyciszenia emocji. Częściowo jednak można manipulować kolorami dla uzyskania odpowiedniego efektu. Zdecydowanie też wpływać można na emocje za pomocą koloru nie ubrania a ścian pomieszczenia. Nasz organizm podświadomie reaguje na kolorystyczne sygnały. W związku z tym możemy odczuwać stały dyskomfort, nie wiedząc, że jego źródłem jest oddziaływanie barwy, która nie jest dla nas odpowiednia. Wiedza na temat wpływu kolorów na naszą psychikę rozwija się bardzo intensywnie i coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z siły działania barw. Każdy z nas sięga intuicyjnie po dany kolor, chociażby przy zakupie odzieży lub przy okazji aranżacji mieszkania.

Kiedyś a dziś

REKLAMA

Już starożytni znali działanie i zastosowanie kolorów, a ich wpływ na życie człowieka trzy tysiące lat temu omawiała - zajmująca się również dekoratorstwem i architekturą - chińska filozofia feng shui, nierozerwalnie łącząca harmonię ducha z harmonią naszego otoczenia. Dla feng shui kolor to bardzo ważny element harmonizujący nasze życie oraz wspomagający wyciszenie.

Dzisiaj psychologia koloru ma szerokie znaczenie w marketingu, handlu, reklamie, a także kreacji wizerunku zarówno korporacyjnego, jak i indywidualnego. Istnieją branże nieodzownie związane z trendami, które wyznacza kolor np. branża odzieżowa, kosmetyczna, wyposażeniowa, etc., więc znajomość symboliki i psychologii koloru stanowi niezwykle cenną wiedzę. Tak jak z mowy ciała dowiadujemy się wielu informacji, tak obserwacja wyborów kolorystycznych stanowi silny kanał komunikacyjny. Warto poszerzać świadomość kolorystyczną, wiedzę o kolorze, zwłaszcza, że jej źródłem jest nasza podświadomość, której podobno nie można oszukać.

Co do współczesności - warto zauważyć, że ludzie spędzają nieraz więcej czasu w pracy niż w domu, a co za tym idzie - ważne są kolory otoczenia również w miejscu pracy, np. wymowa wnętrza biura.

„Kolorowa” praca

Wcześniejsze informacje przedstawiają powagę sytuacji: przed wyborem kolorystyki ścian lub mebli w biurze warto się najpierw dobrze zastanowić. Tymczasem rzadko zdarza się, by szefowie firm lub dyrektorzy administracyjni, decydując o wyborze kolorów, w pełni zdawali sobie sprawę, że tym samym stają się odpowiedzialni za dobre samopoczucie, a nawet zdrowie pracowników biurowych. Odpowiednio wybrana kolorystyka wnętrza może bowiem korzystnie wpływać na nastrój oraz wydajność pracy przebywających w nim osób i odwrotnie - nieumiejętny dobór oraz złe zestawienie kolorów w pomieszczeniu może powodować nadmierne rozdrażnienie, zmęczenie bądź senność.

Doświadczeni architekci wnętrz dla każdego z pomieszczeń w naszym domu zalecają użycie tzw. koloru wiodącego. Podobnie w biurze: w zależności od tego, jaką działalność prowadzimy lub w jakim zawodzie pracujemy, powinniśmy zastosować tam inną kolorystykę.


Działania zgodne z psychologią barw

Badania psychotechniczne wykazały, że kolorystyczne wykończenie pokoi biurowych powinno opierać się na ciepłych, jasnych tonach o małym nasyceniu barw. Takie wykończenie oddziałuje na pracownika aktywizująco, sprawiając wrażenie ciepła i czystości oraz czyni pomieszczenie bardziej przytulnym. Sufity w biurze powinny być pomalowane na biało, natomiast biurka powinny mieć blaty w kolorach jasnych i spokojnych. W pomieszczeniach biurowych nie powinno stosować się barw ciemnych (gdyż przytłaczają oraz nastrajają smutno i zimno), jak również kolorów jaskrawych (wywołują niepokój i odwracają uwagę). Również malowanie całego wnętrza budynku biurowego na jeden kolor nie jest właściwe, gdyż sprzyja monotonii. Korytarze najlepiej malować barwami nieco ciemniejszymi niż pokoje biurowe.

Duże znaczenie ma również dobór właściwej barwy oświetlenia. Przy różnych rodzajach światła zmieniają się częściowo warunki widzenia, a przede wszystkim możliwość zróżnicowania barw. Dobierając kolory do pomieszczeń, zarówno kolory ścian, jak i mebli, żaluzji lub rolet, wyposażenia oraz elementów dekoracyjnych, zawsze należy znaleźć złoty środek między wykorzystaniem wyłącznie bieli i kolorów pastelowych, w nadmiarze dających poczucie nudy i monotonii, a użyciem ostrych, kontrastowych zestawów barw, powodujących rozdrażnienie i zmęczenie oczu.

Dobra inwestycja

Przykłady potwierdzają, że „dopieszczenie” pracowników ładnymi, cieszącymi oko drobiazgami i ozdobami (obrazy, bibeloty, lampki, drobiazgi na biurku, kwiaty), meblami w optymistycznej kolorystyce, oświetleniem o odpowiedniej barwie - choć z pozoru droższe - opłaca się znacznie bardziej. Z czasem bowiem przynosi wymierne korzyści w postaci lepszej wydajności pracowników, będącej pochodną lepszej atmosfery.

Oczywiście jako pracownicy nie zawsze mamy wpływ na umeblowanie miejsca pracy, możemy jednak uatrakcyjnić je przez dodanie różnych elementów kolorystycznych w formie drobiazgów na naszym biurku, wazonów, zieleni czy obrazów.

Zadaj pytanie: Forum Kadry

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Lipiec 2025 – dni wolne, godziny pracy

Lipiec 2025 – dni wolne od pracy i godziny pracy. To najbardziej zapracowany miesiąc w roku. Jaki jest wymiar czasu pracy w lipcu? Czy kalendarz dni wolnych od pracy przewiduje święta w tym miesiącu?

Wyzwania dla pracodawców w zakresie wynagrodzeń. Zmiany pomogą zmniejszyć rotację pracowników

Połowa polskich pracowników uważa, że zarabia za mało. To powód dużej rotacji pracowników. Jakie wyzwania stoją przed pracodawcami? Co muszą zmienić, aby zmniejszyć rotację w firmie?

Raz w roku 14 dni z rzędu urlopu wypoczynkowego? Czy to obowiązek pracownika?

Czy pracownik musi raz w roku kalendarzowym wykorzystać 14 dni urlopu wypoczynkowego z rzędu? Zgodnie z art. 162 Kodeksu pracy na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części, ale co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł: nowe przepisy już w mocy. Poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł. Aż 9. krotnie poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Kto zyska a kto straci i dlaczego tak się stało? Ustawodawca reaguje na bieżącą sytuację na rynku pracy. Tym samym znowelizowano najistotniejszą ustawą w obszarze ubezpieczeń społecznych jaką jest ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 350, dalej jako: ustawa). Zatem za co można nałożyć taką grzywnę?

REKLAMA

Sprawdź, którym liderem jesteś: kontroler, terapeuta, mesjasz, eko-lider [Zarządzanie]

Dr Simon Western wyróżnia 4 typy liderów w firmach: terapeuta, mesjasz, kontroler i eko-lider. Który typ przywództwa został uszyty na miarę naszych czasów? Sprawdź, którym typem lidera jesteś.

Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Co się zmieni?

94% kandydatów do pracy przez brak widełek płacowych w ogłoszeniu rezygnuje z aplikowania, nawet jeśli oferta jest atrakcyjna dla rozwoju ich ścieżki kariery. Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Co to oznacza? Czy podanie widełek płacowych w ogłoszeniach o pracę będzie obowiązkowe?

Lipiec 2025: jakie zmiany i ważne daty w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych?

Lipiec 2025 r. przyniósł ważne zmiany w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych. Zmiany mają wpływ na sytuację pracowników, pracodawców, osób z niepełnosprawnościami, przedsiębiorców, osób bezrobotnych, stażystów i dla wielu innych grup. Wchodzi w życie sporo nowych przepisów - jedne są bardziej niszowe - bo dotyczące np. zatrudnienia w służbach, a drugie mniej, odnoszące się do wielu osób. Przypominamy też jakie są ważne terminy kadrowo-płacowe, które powinny być dochowane w lipcu 2025 r.

Czy certyfikacja ISO nadal ma sens?

Zarządzanie jakością, zarządzanie środowiskowe, systemy zapewniania bezpieczeństwa i higieny pracy czy czystości mikrobiologicznej – nowoczesne organizacje, szczególnie te, działające globalnie, porządkują wewnętrzne procesy własnymi procedurami. Czy w tej sytuacji certyfikacja ISO nadal ma sens? – Bez wątpienia. I to nie tylko po to, żeby zwiększyć konkurencyjność i wiarygodność w oczach kontrahentów – przekonuje Katarzyna Petrusiewicz, ekspert CWS Workwear.

REKLAMA

Najbardziej szanowane zawody 2025. B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę

Jakie zawody są obecnie najbardziej szanowane przez społeczeństwo? Na końcu listy znajdują się posłowie, europosłowie, samorządowcy, influencerzy i youtuberzy. Zmienia się idealna wizja pracy - B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę.

Pracodawca powinien redukować przebodźcowanie pracowników [SPOSOBY]

Współcześnie pracujemy za dużo, za głośno i za szybko. Wpływa to na przebodźcowanie, co z kolei powoduje niezdolność do koncentracji, złe samopoczucie, a nawet problemy psychiczne. Raport Pracuj.pl “Neurokomfort w pracy i rekrutacji, czyli przed jakimi wyzwaniami stajemy jako neuroróżnorodni w świecie pełnym bodźców” przedstawia problem i podaje pracodawcom sposoby na redukowanie przebodźcowania pracowników.

REKLAMA