REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rekrutacja pracownika, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak napisać idealne CV?

CV to pierwszy dokument, na który spojrzy nasz przyszły pracodawca. Aby nasze CV wyglądało profesjonalnie i przyciągało uwagę, warto mu poświęcić trochę czasu. Poniżej 5 wskazówek, dzięki którym stworzysz idealne CV.

Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym

Na strukturę zatrudnienia we współczesnych organizacjach składają się obecnie trzy pokolenia pracowników – przedstawiciele generacji baby boomers, pokolenie X, Y, Z. Jak zarządzać zespołem wielopokoleniowym?

W odpowiedzi na współczesne trendy – mobilna rekrutacja

Skoro współczesny kandydat to przede wszystkim kandydat mobilny, rekrutację również należałoby dostosować do współczesnych. Tak też się stało. Inaczej być nie mogło. Czytamy, że współczesne pokolenie kandydatów jest dużym wyzwaniem zarówno dla pracodawców, jak i dla działów rekrutacji. To pokolenie, którego nie zadowala tradycyjny proces rekrutacyjny. Oferty pracy w prasie? Szablonowe ogłoszenia? Nic podobnego! Teraz w grę wchodzą nowe technologie, media społecznościowe i oferty dostosowane do towarzyszących nam na co dzień smartfonów i tabletów.

4 sposoby na efektywną rekrutację

Kreatywność kojarzy się przede wszystkim z zawodami, które polegają na wytwarzaniu określonych dzieł. Jest wymagana na stanowisku copywrittera, architekta, grafika, programisty czy fotografa. A co z pracą HRowca? Czy kreatywność jest mu potrzebna?

REKLAMA

Frederic Laloux „Pracować inaczej”. Nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości

Czy tradycyjny piramidowy model zarządzania organizacją jest na tyle przestarzały, że firmy powinny z niego zrezygnować? Do takich wniosków doszedł coach biznesu, Frederic Laloux, autor książki „Pracować inaczej”.

50 najczęstszych błędów na rozmowie kwalifikacyjnej

Rozmowa kwalifikacyjna decyduje o ostatecznym zatrudnieniu kandydata do pracy bądź odrzuceniu jego aplikacji. Warto się do niej przygotować i unikać niektórych zachowań. Jakie najczęstsze błędy popełniają kandydaci na rozmowie kwalifikacyjnej?

Jak zarządzać działem księgowości

Struktura pracy księgowych, oparta jest na współzależności z innymi działami. Ponadto poddanie odpowiedzialności prawnej, relacje z nie zawsze przychylnymi partnerami biznesowymi oraz element powtarzalności zadań, mogą powodować wypalenie zawodowe. Jak zarządzać pracownikami działu księgowego i przeciwdziałać rutynie?

Zapotrzebowanie na pracowników na Pomorzu

Na Pomorzu liczba bezrobotnych spada nieprzerwanie od lutego br. W Pomorskiem największe zapotrzebowanie jest na specjalistów z obszaru IT (programistów, testerów) i pracowników z sektora stoczniowego.

REKLAMA

Jak się przygotować do rozmowy kwalifikacyjnej

Rozmowa kwalifikacyjna wymaga przygotowania. Jeśli jesteś rekruterem i robisz to pierwszy raz, przeczytaj wskazówki jak najlepiej przygotować się do takiej rozmowy. Pierwszy raz jest zawsze najtrudniejszy, ale z każdym kolejnym pójdzie ci coraz lepiej.

Przygotowanie do zarządzania zespołem

Na stanowisku kierowniczym zazwyczaj potrzebne są zupełnie inne kompetencje od tych, które wyróżniają pracownika operacyjnego. Dlatego awans na stanowisko menedżerskie, jako wyraz docenienia czyichś zasług, może okazać się bardzo złym pomysłem. Szczególnie, jeśli osoba ta nie została odpowiednio przygotowana do pełnienia nowej funkcji.

Praca z polecenia - zalety

Rekrutacja z polecenia to nie tylko oszczędność czasu, ale również minimalizacja ryzyka. Rekruterzy chętnie spotykają się na rozmowach kwalifikacyjnych z osobami poleconymi przez pracowników, gdyż pracodawca może dowiedzieć się o kandydacie z polecenia nieco więcej niż z CV.

Rekrutacja specjalistów z branży IT

Obecnie rekruterzy mają problem z zatrudnieniem specjalistów z branży IT. Najtrudniej jest znaleźć pracowników, którzy nie szukają w danym momencie pracy. Tradycyjne narzędzie rekrutacyjne takie jak oferty publikowane na portalach rekrutacyjnych, w prasie czy mediach społecznościowych w przypadku tego sektora są często niewystarczające.

Jak przełamać strach przed wystąpieniami publicznymi

Wystąpienia publiczne mogą spowodować strach, który nas sparaliżuje. Jednakże sumienne i regularne ćwiczenia mogą sprawić, że doskonałym mówcą może zostać nawet najbardziej nieśmiała osoba - przekonuje trener umysłu.

Jak walczyć z pracoholizmem

Obsesyjna i wewnętrzna potrzeba ciągłego wykonywania pracy kosztem innych czynności, również rodziny, snu i odpoczynku, tzw. pracoholizm jest poważnym nałogiem, z którym można i należy walczyć. Zobacz jakie kroki należy podjąć by wyjść z uzależnienia pracoholizmu.

Jak zdobyć szacunek wśród pracowników?

Lider zespołu pracowniczego powinien cieszyć się szacunkiem. Jak tego dokonać? Mamy na to 8 rad: pozytywne nastawienie, dostępność dla każdego pracownika, pomoc w potrzebie, wyznaczanie zadań, aktywne słuchanie, poczucie humoru, chwalenie za dobrą pracę oraz konsekwencja w działaniu.

Polityka podróży służbowych - sposób na oszczędzanie

W ostatnim czasie obserwuje się w Polsce wzrost liczby podróży służbowych krajowych jak i zagranicznych. Koszty delegacji niezmiennie stanowią główny czynnik przesądzający o planowaniu przez pracodawców podróży służbowych. Sposobem na oszczędzanie jest wprowadzenie do firmy polityki podróży służbowych ułatwiającej zarządzanie delegacjami i kontrolę nad budżetem.

Zwiększenie zaangażowania w pracy - 6 sposobów

Pracownicy często mają problem z zaangażowaniem się w wykonywaną pracę. Podajemy 6 sposobów na zwiększenie zaangażowania i motywacji do pracy.

Jak wprowadzić skuteczny system motywacyjny?

Okazuje się, że w dzisiejszych czasach wynagrodzenie przestało był jedynym skutecznym środkiem motywującym pracowników. Jak wprowadzać efektywne systemy motywacyjne w firmie?

Konieczność zwolnienia pracownika

Konieczność zwolnienia pracownika to często bardzo trudna decyzja dla pracownika zarządzającego. Najczęstszym powodem zwolnień jest szukanie oszczędności w redukcjach personelu. Jak przekazać pracownikowi informację o rozwiązaniu z nim umowy?

Zalety pracowników 50+

Już w niedługim czasie pracodawcy będą musieli zmierzyć się z dużym spadkiem podaży pracowników w wieku produkcyjnym mobilnym. Powinni rozważyć zwiększenie zatrudnienia starszych pracowników. Jakie są zalety pracowników 50+?

Starzenie się polskich pracowników

Starzenie się polskich pracowników to nieuchronny proces stanowiący wyzwanie dla pracodawców. W związku z zachodzącymi na rynku pracy zmianami warto stosować zarządzanie wiekiem.

Umiejętność słuchania w pracy

Umiejętność słuchania jest niezwykle ważna w zakładzie pracy. Wpływa na prawidłową komunikację międzyludzką, co ułatwia utrzymywanie dobrych relacji między podwładnymi i przełożonymi. Jak rozwijać w sobie umiejętność słuchania?

Studia zaoczne w oczach pracodawców

Studia zaoczne są coraz pozytywniej oceniane przez pracodawców. Studenci zaoczni mogą więcej czasu poświęcić na zdobywanie doświadczenia zawodowego, które po zakończeniu studiów ma wielką wartość.

Zmiana kultury pracy i zarządzania

Zmiana kultury pracy i zarządzania jest wynikiem napływu kapitału zagranicznego, doświadczeń z pracy za granicą oraz obcokrajowców. Styl zarządzania staje się bardziej zespołowy. Polega na dostrzeganiu indywidualnych potencjałów i wykorzystywaniu ich w celu podniesienia efektywności pracy.

Zarządzanie wiekiem

Zarządzanie wiekiem to obecnie duże wyzwanie dla działów HR. Najwięcej problemów powstaje z powodu ogromnej różnicy między pracownikami z innych pokoleń, głównie X i Y. Nie powinno traktować się wszystkich w ten sam sposób. Najlepszym rozwiązaniem jest podejście indywidualne. Każde pokolenie ma swoje zalety, na których warto się skupić i które warto rozwijać.

Jakich pracowników warto zatrudniać?

Każdy pracodawca chciałby stworzyć zgrany i zaangażowany zespół pracowników. To jednak bardzo trudne zadanie. Sprawdź, jakich pracowników warto zatrudniać z punktu widzenia efektywności pracy.

Platforma SKAi dla uczniów, uczelni, absolwentów i pracodawców

Powstała nowatorska, internetowa platforma SKAi dla uczniów, uczelni, absolwentów i pracodawców. Na stronie www.skai.edu.pl uczeń może sprawdzić, czy po danym kierunku studiów będzie mógł liczyć na ciekawą pracę. Pracodawca dzięki platformie znajdzie interesujących go pracowników.

Prozdrowotne i prorodzinne programy dla pracowników

Coraz częściej polskie firmy wprowadzają prozdrowotne i prorodzinne programy dla pracowników. Zdrowy i wypoczęty, skutecznie łączący życie zawodowe z prywatnym pracownik jest bardziej zaangażowany w pracę i efektywniej wykonuje swoje obowiązki. Corporate wellness zyskuje więc na znaczeniu.

Przeprowadzanie konkursów na stanowiska kierownicze - podmioty

Przeprowadzanie konkursów na stanowiska kierownicze odbywa się za pośrednictwem określonych podmiotów. Należy do nich organizator konkursu oraz komisja konkursowa. Jakie zadania podejmują?

Zarządzanie kadrami - nowoczesne systemy IT

Zarządzanie kadrami za pomocą nowoczesnych systemów IT staje się coraz bardziej popularne. Jest bardziej efektywne i może przynieść pracodawcy oszczędności.

Wellness w firmie (2)

Największym problemem pracodawców jest współcześnie bierna obecność pracowników w pracy. Nieobecność fizyczną można łatwo zauważyć. Tymczasem nieobecność w pracy duchem jest już dużo trudniej wykryć. Jak walczyć z tym zjawiskiem?Jaki wpływ na zaangażowanie i efektywność pracy ma polityka wellness w firmie?

Inwestycja w rozwój pracowników

Inwestycja w rozwój pracowników się opłaca. Warto szkolić najlepszych pracowników i starać się o zatrzymanie ich w firmie. Pracodawca dbający o rozwój zawodowy swojej kadry ma większą szansę na zwielokrotnienie zysku firmy.

Mniej-więcej menedżer coach

Jak wiadomo, nie ma uniwersalnego stylu zarządzania, który sprawdzałby się w każdej sytuacji. Im bardziej elastyczny menedżer, tym lepiej sobie radzi z różnymi wyzwaniami organizacyjnymi, decyzyjnymi, personalnymi dostosowując styl do zmieniających się okoliczności. Nierzadko pojawia się potrzeba przyjęcia przez menedżera roli coacha, która nadal zbyt często kojarzona jest bardziej z reprymendą menedżerską niż stylem partycypacyjnym, angażującym, wspierającym rozwój i zmianę.

Działy kadrowe muszą przejść transformację

W obecnych czasach działy kadrowe muszą przejść transformację. 80% zarządów firm nie ma dostatecznej wiedzy na temat własnych pracowników. Bez niej nie da się skutecznie zarządzać pracownikami. Działy personalne będą odgrywały coraz ważniejszą rolę w firmach.

Nowe trendy w kulturze organizacyjnej – CIO i CLO

Chief Innovation Officer (CIO) oraz Chief Learning Officer (CLO) to nowe trendy w kulturze organizacyjnej. Jakie role pełni dyrektor ds. innowacji i dyrektor ds. zarządzania wiedzą?

Najlepsze firmy pod względem przywództwa

Z badania Hay Group Best Companies for Leadership wynika, że najlepsze firmy kładą większy nacisk na różnorodność i tworzą ścieżki kreowania liderów.

Wpływ wzrostu gospodarczego na wykwalifikowanych pracowników

Wzrost gospodarczy przyczynia się do masowej ucieczki wykwalifikowanych pracowników. Tak wynika z przeprowadzonego przez Hay Group badania. Pracodawcy stają przed trudnym zadaniem. Co zrobić, aby zatrzymać talenty w swojej firmie?

Ocena pracy działów HR przez menedżerów

Badania przeprowadzone przez Hay Group wykazały brak partnerstwa między działami HR a menedżerami liniowymi, który utrudnia skuteczne zarządzanie. Podstawowym problemem wydaje się być niechętne dzielenie się informacjami i wolna reakcja działów zarządzania zasobami ludzkimi. Jak zmienić aktualną sytuację?

Transformacja działów HR

20 ostatnich lat to okres transformacji działów HR. Wiąże się z otwarciem rynku, wolnością gospodarczą i rozwojem przestrzeni biznesowej w Polsce. W dalszym ciągu zmian wymaga podejście do kapitału ludzkiego. Jak wygląda proces ewolucji zarządzania zasobami ludzkimi?

Zarządzanie rekrutacją – czy można je sobie ułatwić?

Wybór właściwego pracownika nie musi być kosztowny. Trzeba jednak pamiętać, że znaczenie ma nie to, ile osób przeczyta nasze ogłoszenie, ale fakt, czy dotrzemy do odpowiednich kandydatów.

5 najczęstszych błędów w CV

Kłamanie w dokumentach aplikacyjnych do pracy to strzał we własne kolano. To jeden z wielu błędów w trakcie tworzenia własnego unikatowego CV. Jakie są pozostałe błędy? Powiem Wam, czego unikać! Zapraszam do artykułu.

Jak napisać dobre CV?

CV kandydata stanowi podstawowy dokument w poszukiwaniu pracy. Informacje zawarte w CV wpływają nie tylko na powodzenie kandydata we wstępnych etapach procesu rekrutacyjnego ale i na kształt samej rozmowy kwalifikacyjnej. Jakie informacje powinniśmy zawrzeć w swoim CV, a jakich lepiej jest unikać?

Wpływ komunikacji niewerbalnej na wynik rozmowy o pracę

W czasie rozmowy kwalifikacyjnej dla pracodawcy ważna jest nasza komunikacja niewerbalna. Niektórzy są nawet zdania, iż komunikacja niewerbalna jest ważniejsza od tego, co mówimy.

CV i list motywacyjny - rola w procesie rekrutacji

Dokumenty aplikacyjne w postaci CV i listu motywacyjnego mogą przesądzić o przyjęciu kandydata do pracy bądź odrzuceniu jego aplikacji. Czy Polacy mają problem ze stworzeniem CV i listu motywacyjnego?

Jak napisać CV?

Wiele osób szukając pracy i wysyłając swoją aplikacje na konkretne stanowisko nie wie jak napisać CV, żeby zaciekawić pracodawcę. Poniższy artykuł wyjaśnia na co warto zwrócić szczególną uwagę tworząc swoje CV i co w nim zawrzeć, aby pracodawca zwrócił uwagę na Twoje CV.

Zarządzanie sukcesją w polskich firmach

Odejście kluczowego pracownika może mocno osłabić organizację. Poszukiwanie nowego kandydata do pracy na danym stanowisku dopiero w momencie powstania wakatu prowadzi do destabilizacji w firmie. W celu zapobieżenia wystąpieniu takiej sytuacji należy stale budować grupę potencjalnych sukcesorów.

Rozwój nowych technologii szansą na nowe stanowiska pracy, cz. 1

Nieustający rozwój nowych technologii na rynku jest szansą na nowe stanowiska pracy. Jak zapewnia dr inż. Paweł Tadejko, kierownik studiów podyplomowych na Politechnice Białostockiej, zapotrzebowanie na pracowników tej branży nie zmniejszy się.

Talenty w firmie

Wojna o Talenty to temat dyskutowany od wielu lat… i niezależnie od sytuacji rynkowej ciągle aktualny. W czasach kryzysu Talenty pomagają firmom przetrwać, w czasach dobrobytu umożliwiają ich pełny rozkwit. Dlatego w chwili obecnej, kiedy jesteśmy na pograniczu kryzysu i powrotu do okresu dobrej koniunktury, szczególnie ważne dla organizacji powinno być zrewidowanie swoich działań wobec najcenniejszych pracowników. Dlaczego?

Testy psychometryczne - rekrutacja

Rekrutacja przeprowadzana w firmach często zostaje wydłużona o kolejny etap, który stanowią testy psychometryczne. Pracodawcy chcą, jak najlepiej poznać przyszłych pracowników, stąd zwykle przedstawiają im do wypełnienia testy wielokrotnego wyboru. Co zawierają testy psychometryczne?

Synergia płci

Jak dotrzeć do nieodkrytych talentów? To pytanie zadaje sobie z pewnością wielu dyrektorów HR. Odpowiedź jest niezwykle prosta. Trzeba się tylko rozejrzeć dookoła. To kobiety: od recepcjonistki poprzez sekretarki do kierowniczek działów finansów czy administracji.

REKLAMA