REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W odpowiedzi na współczesne trendy – mobilna rekrutacja

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Smart MBC
ekspert z zakresu HR
Ewelina Stachowiak
Marketing Team Leader w firmie HR Tools
W odpowiedzi na współczesne trendy – mobilna rekrutacja/fot. Fotolia
W odpowiedzi na współczesne trendy – mobilna rekrutacja/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Skoro współczesny kandydat to przede wszystkim kandydat mobilny, rekrutację również należałoby dostosować do współczesnych. Tak też się stało. Inaczej być nie mogło. Czytamy, że współczesne pokolenie kandydatów jest dużym wyzwaniem zarówno dla pracodawców, jak i dla działów rekrutacji. To pokolenie, którego nie zadowala tradycyjny proces rekrutacyjny. Oferty pracy w prasie? Szablonowe ogłoszenia? Nic podobnego! Teraz w grę wchodzą nowe technologie, media społecznościowe i oferty dostosowane do towarzyszących nam na co dzień smartfonów i tabletów.

Co wyróżnia współczesnego kandydata?

Współczesny kandydat to cenny kandydat. Jest otwarty na zmiany, szybko dostosowuje się do nowego środowiska pracy, jest kreatywny, szuka innowacji, chętnie się uczy i sięga po nowatorskie rozwiązania. Posiada wysokie kompetencje, ciągle je podnosi i jest nastawiony na rozwój. Umiejętnie planuje ścieżkę kariery i jest zainteresowany pracą w firmie międzynarodowej. Oczekuje wyzwań. Od przyszłego środowiska pracy wymaga bardzo wiele.  

REKLAMA

Rekomendowany produkt: Zatrudnianie i zwalnianie pracowników – praktyczny poradnik (książka)

Co dać współczesnemu kandydatowi?

REKLAMA

Współczesny kandydat jest dużym wyzwaniem dla rekrutacji. Bo teraz trzeba włożyć więcej wysiłku, aby zachęcić kandydatów do procesów rekrutacyjnych. Trzeba dać im możliwość sprawnego i wygodnego aplikowania. Trzeba się wyróżnić i zainteresować ofertą. Konieczna jest zmiana podejścia i zrozumienie potrzeb współczesnego pokolenia. To przecież pokolenie mobile.

Czy wiesz, że 29% ludzi zaczyna swój dzień od spojrzenia na telefon komórkowy? Idąc dalej - jak pokazują statystyki, aż 91% Amerykanów przez 24 godziny oraz siedem dni w tygodniu ma włączony telefon, który zawsze znajduje się w zasięgu ręki.

REKLAMA

Dostępne są coraz to nowsze aplikacje i rozwiązania, które pozwalają na sprawne aplikowanie oraz zarządzanie procesami rekrutacyjnymi z telefonu czy tableta. Dzięki temu procesy te stają się bardziej wygodne i przyjazne dla kandydatów. W USA aż 77% osób poszukujących pracy korzysta w tym celu z mobilnych aplikacji. W procesach rekrutacyjnych należy wykorzystywać najnowsze narzędzia i kanały komunikacyjne tak, aby trafić do wybranej grupy kandydatów. Nowoczesne aplikacje mobilne pozwalają kandydatom na przeglądanie i wyszukiwanie ofert niemalże wszędzie i o każdej porze dnia. Mogą oni wysyłać swoje kandydatury bezpośrednio z aplikacji i na bieżąco monitorować wszelkie działania. Takie rozwiązanie jest niezwykle funkcjonalne i wygodne. Najlepsze aplikacje mobilne wyposażone są w wyszukiwarki, historię wysłanych aplikacji, formularz aplikowania, zakładki na rekomendowane oferty, a nawet job-alerty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do mobilnego kandydata dociera się przede wszystkim przez różnego rodzaju kanały komunikacyjne. I to kolejny powód do tego, aby branża rekrutacyjna jeszcze bardziej otworzyła się na technologie mobilne. Należy odpowiednio dobrać media oraz treści do grupy docelowej i umożliwić jej szybki oraz łatwy dostęp do interesujących ją informacji. Jak wynika z przeprowadzonych badań, aż 79% osób obserwujących firmę w danym medium społecznościowym, to ludzie zainteresowani pracą w tej firmie. Z kolei około 60% osób śledzących daną firmę chętnie udostępnia publikowane przez nią treści. Aplikacje pochodzące od kandydatów, którzy śledzą profil firmy w mediach, są trzykrotnie częstsze niż te, pochodzące od kandydatów, którzy nie polubili tego profilu.

Dzięki mediom społecznościowym i nowym kanałom komunikacji jesteśmy w stanie dotrzeć do tak zwanych kandydatów pasywnych. Trzeba jednak zdać sobie sprawę z tego, że aby wykorzystać takie możliwości, trzeba sięgnąć po mobilne technologie. Osoby, które udzielają się w social media, na co dzień korzystają w tym celu ze smartfonów, czy tabletów właśnie. I znów warto powołać się na dane statystyczne. Ponad połowa użytkowników Facebooka korzysta z niego za pomocą urządzeń mobilnych. W przypadku Twittera jest to 60% użytkowników, a w przypadku LinkedIn’a: 23%.  

Odpowiadając na potrzeby współczesnych kandydatów i zyskując tym samym pożądane efekty procesów rekrutacyjnych, należy umożliwić osobom poszukującym pracę zainicjowanie procesu aplikowania z urządzeń mobilnych.

Ogromną rolę odgrywa także zakładka Kariera, dostosowana oczywiście do urządzeń mobilnych, tak, aby kandydaci za pomocą smartfona czy tableta mogli bez problemu zobaczyć oferty pracy i niemalże od razu na nie zareagować. Coraz większe znaczenie ma także dostosowywanie tych zakładek do poszczególnych grup zawodowych. Aby kandydat mógł łatwo aplikować o pracę z urządzenia mobilnego, należy zadbać przede wszystkim o przyjazny i intuicyjny interfejs strony. Najlepiej zaprojektowane zakładki “Kariera” to takie, które zawierają opcję mobilnej aplikacji wraz z narzędziami, dzięki którym proces ten staje się szybki i wygodny.

Dołącz do nas na Facebooku!

A co ma z tego rekruter?

Rekrutacja mobilna to także szereg narzędzi usprawniających codzienną pracę rekruterów. Wzrasta komfort i tempo pracy. Dzięki mobilnym wersjom systemów rekrutacyjnych, możliwe jest przeglądanie aplikacji kandydatów w dowolnym miejscu i o dowolnej porze. Rekruter może na na bieżąco monitorować postępy rekrutacji, mieć dostęp do bazy kandydatów i kontrolować aktualne projekty, chociażby w podróży. Nieobecność rekrutera w burze wcale nie musi opóźniać działań związanych z realizacją procesów rekrutacyjnych.

Dzięki nowoczesnym aplikacjom możliwe jest także proste i wygodne komunikowanie się z pozostałymi członkami zespołu, co pozwala na synchronizację wszelkich działań. Za granicą powstały już mobilne wersje serwisów, które oprócz zarządzania bieżącymi rekrutacjami, pozwalają także na pozyskiwanie talentów i poszukiwanie w sieci najlepszych kandydatów. Tu znów pojawia się temat najbardziej znanych portali społecznościowych. Powiązanie aplikacji mobilnych z tymi mediami pozwala na szybkie i łatwe wysyłanie ofert rekrutacyjnych do użytkowników tych portali. Firmy, które wdrożą i umiejętnie wykorzystają nowe trendy technologiczne szybciej, niż ich konkurenci, z pewnością łatwiej dotrą do najzdolniejszych i najbardziej pożądanych na rynku kandydatów. Ale to przecież nie wszystko. Mobilna rekrutacja to dziś przyjazna rekrutacja. Nie zapominajmy też o Employer Brandingu, któremu w tym przypadku urządzenia mobilne jak najbardziej służą.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl


 

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Najbardziej szanowane zawody 2025. B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę

Jakie zawody są obecnie najbardziej szanowane przez społeczeństwo? Na końcu listy znajdują się posłowie, europosłowie, samorządowcy, influencerzy i youtuberzy. Zmienia się idealna wizja pracy - B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę.

Pracodawca powinien redukować przebodźcowanie pracowników [SPOSOBY]

Współcześnie pracujemy za dużo, za głośno i za szybko. Wpływa to na przebodźcowanie, co z kolei powoduje niezdolność do koncentracji, złe samopoczucie, a nawet problemy psychiczne. Raport Pracuj.pl “Neurokomfort w pracy i rekrutacji, czyli przed jakimi wyzwaniami stajemy jako neuroróżnorodni w świecie pełnym bodźców” przedstawia problem i podaje pracodawcom sposoby na redukowanie przebodźcowania pracowników.

Uwaga! Komunikat ZUS: Od 1 lipca 2025 nowy kod ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych na stażu. Sprawdź, jak rozliczać 09 21 i 09 20

ZUS przypomina: od 1 lipca 2025 r. obowiązuje nowy kod tytułu ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych pobierających stypendium z urzędu pracy. Zmiana wynika z nowelizacji rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

MRPiPS: W cztery miesiące 2025 r. ponad 103 tys. zezwoleń na pracę dla cudzoziemców. Najczęściej dla obywateli Kolumbii, Filipin, Indii i Nepalu

Wstępne dane Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej za pierwsze 4 miesiące 2025 r. pokazują, że w tym okresie wydano w Polsce 103,2 tys. zezwoleń na pracę cudzoziemców. Najwięcej otrzymali Kolumbijczycy. Na kolejnych miejscach w zestawieniu znaleźli się obywatele Filipin, Indii, Nepalu oraz Uzbekistanu. Jednocześnie zaledwie 1,2 tys. zezwoleń wydano dla pracowników z Ukrainy.

REKLAMA

Czy zmiana formy prawnej pracodawcy wpływa na PPK? [PRZYKŁADY]

Przepisy ustawy o PPK nie wyłączają ani nie modyfikują zasad kontynuacji bądź sukcesji wynikających np. z przepisów kodeksu spółek handlowych. Jeżeli po przekształceniu danemu podmiotowi przysługują nadal prawa i obowiązki, jakie miał przed przekształceniem, dotyczy to także praw i obowiązków wynikających z umowy o zarządzanie PPK.

Nieodpłatne kursy językowe dla pracowników. Aspekty prawne i podatkowe

Na co może liczyć pracownik chcący podnieść swoje kwalifikacje zawodowe? Czy pracodawca może finansować pracownikom kursy językowe ze środków ZFŚS? Kiedy sfinansowanie szkoleń językowych pracownikom jest dla nich przychodem? W artykule odpowiadamy na najważniejsze pytania!

6 najważniejszych zmian w zatrudnianiu cudzoziemców od czerwca 2025 r.

Dnia 1 czerwca weszły w życie ważne przepisy zmieniające zasady legalnego zatrudniania cudzoziemców w Polsce. Zmiany można przedstawić w 6 głównych punktach. Oto najważniejsze przepisy prawne.

MRPiPS: Pilotaż skróconego czasu pracy 2025 – nabór wniosków od 14 sierpnia 2025, do 1 mln zł dofinansowania [SZCZEGÓŁY, WAŻNE TERMINY]

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło szczegóły długo wyczekiwanego pilotażu skróconego czasu pracy. Program, pierwszy tego typu w Polsce i tej części Europy, zakłada praktyczne testowanie różnych modeli organizacji pracy przy wsparciu finansowym państwa. Wnioski o udział w pilotażu będzie można składać od 14 sierpnia do 15 września 2025 roku.

REKLAMA

Nowoczesne BHP czyli jak zmiany klimatu wpływają na bezpieczeństwo pracy

Jakich działań ze strony pracodawcy wymaga nowoczesne podejście do BHP? Czym jest dziś bezpieczeństwo pracy? Jak zmiany klimatu wpływają na zarządzanie bezpieczeństwem w firmie?

Od 2026 r. pracodawcy będą mieli dodatkowe obowiązki. Zmiany Kodeksu pracy wchodzą w życie

Kodeks pracy się zmienia. Nowe przepisy wejdą w życie na początku 2026 roku. Oznacza to dodatkowe obowiązki dla pracodawców. Co zmienia się w Kodeksie pracy? O czym muszą wiedzieć pracownicy?

REKLAMA