REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 najczęstszych błędów w CV

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Nasz Świat
Portal dla Polaków we Włoszech
5 najczęstszych błędów w CV. / Fot. Fotolia
5 najczęstszych błędów w CV. / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Kłamanie w dokumentach aplikacyjnych do pracy to strzał we własne kolano. To jeden z wielu błędów w trakcie tworzenia własnego unikatowego CV. Jakie są pozostałe błędy? Powiem Wam, czego unikać! Zapraszam do artykułu.

Patryk Dzierżawski

REKLAMA

Autopromocja

Kłamstwa, kłamstwa, kłamstwa…

Kłamstwa w CV to najczęstszy błąd osób starających się o pracę. Najczęściej kłamie się w kwestii swoich zainteresowań oraz znajomości języków obcych. Zarówno to pierwsze, jak i drugie można stosunkowo łatwo sprawdzić.

Osoby zajmujące się rekrutacją przyszłych pracowników mogą przeprowadzić wywiad na temat zainteresowań, wypytywać o szczegóły, wówczas wiele będzie można wyczytać z zachowania osoby, która rzekoma interesowała się np. skokami spadochronowymi.

Kwestia języków jest jeszcze bardziej wykrywalna – wystarczy przeprowadzić krótką pogawędkę w danym języku.

Praca w małej firmie czy w korporacji – gdzie lepiej zacząć?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sztampowe zainteresowania

Prostota w formułowaniu własnych zainteresowań często przekreśla nasze szanse na otrzymanie pracy na stanowisku, o które się ubiegamy. Wiele osób w dziale zainteresowania pisze oklepane: „Internet, muzyka, TV, sport”. Zamiast tego lepiej jest głębiej sięgnąć w swoje pasje, przecież sami wiemy, co lubimy oraz co sprawia nam przyjemność, co robimy w wolnym czasie itd. O wiele lepiej jest napisać: „Współczesna muzyka Disco Polo, Programy kulinarne, Piłka ręczna plażowa”.

Brak profesjonalnego zdjęcia

Fotografia na tle kolorowej ściany, zdjęcie z wakacji, nie mówiąc już o fotografii, na której ukazana jest grupka osób. Źle dobrane zdjęcie jest równoznaczne z brakiem fotografii, co w dzisiejszych czasach praktycznie samoczynnie spisuje CV na nieprzejście nawet wstępnego etapu rekrutacyjnego.

Zdjęcie powinno być profesjonalne, przedstawiać naszą osobę w jak najlepszym świetle. Powinniśmy wszystko dostosować pod prace, których poszukujemy. Aplikując na przedstawiciela handlowego wskazana jest fotografia w koszuli z krawatem, a na projektanta wnętrz fotografia artystyczna, która nie tylko wyróżni nasze CV, ale również pokaże naszą kreatywność.

Jak napisać dobre CV?

Design naszego dokumentu

CV powinno się wyróżniać, obrazować naszą kreatywność, przykuwać wzrok i zapadać w pamięć. Można to uzyskać poprzez wybór odpowiedniej fotografii, niecodziennych czcionek, posegregowanie oraz wybranie najważniejszych wiadomości.

Prosta kompozycja CV jest przy tym jednak jak najbardziej wskazana. Warto m.in. zadbać o to, aby całe CV zmieściło na jednej stronie. Jeśli jest to jednak niemożliwe, to warto starać się je tak zaprojektować, aby zajmowało jak najmniej miejsca na kolejnych stronach.

Brak odpowiednich kwalifikacji

Często osoby kandydują na stanowiska kierując się brakiem pracy bądź potencjalnymi zarobkami. CV jest wysyłane hurtowo na kilka ofert. Nic dziwnego, że taka osoba nie otrzymuje zaproszeń na rozmowy rekrutacyjne, skoro tak naprawdę nie kieruje się własnymi preferencjami oraz doświadczeniem.

Moim zdaniem każdy jest do czegoś stworzony i powinien rozwijać się właśnie w tym kierunku! To w końcu zapewni mu godziwy byt. Jest to na pewno lepsze niż zmienianie prac i branż, w których się pracuje, aczkolwiek przebranżowienie w niektórych przypadkach może również oznaczać sukces zawodowy!

Forum Kadry

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co zrobić, gdy z ZUS nie dotarła deklaracja podatkowa PIT?

ZUS zrealizował akcję wysyłkową deklaracji podatkowych PIT-40, PIT-11A i PIT-11. Jednak nie wszystkie deklaracje trafiły do adresatów. Duplikat można dostać przychodząc do ZUS. Można też wydrukować dokument, który jest umieszczony na indywidualnym koncie PUE ZUS.

Employee advocacy na LinkedIn. Jak skutecznie angażować pracowników w budowanie marki pracodawcy?

Employee advocacy to strategia, w której pracownicy aktywnie angażują się w promocję swojej firmy. Na LinkedIn – największej platformie biznesowej na świecie – nabiera to szczególnego znaczenia. Pracownicy mogą budować nie tylko markę organizacji, lecz także własny wizerunek jako ekspertów.

PIE: do 2035 r. na polskim rynku pracy ubędzie 2,1 mln pracowników. Kogo zatrudniać zamiast obywateli Ukrainy?

Zgodnie z danymi Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE) do 2035 r. z polskiego rynku pracy ubędzie aż 2,1 mln pracowników. Czy pracownicy z Ukrainy odejdą? Kogo można tanio zatrudnić na te miejsca?

Pracownicy dorabiają na coraz większą skalę. Podstawowa umowa to teraz za mało

Teraz podstawowa umowa o pracę często nie wystarcza. Pracownicy podpisują dodatkowe zlecenia nie tylko dla pieniędzy. Dlaczego Polacy coraz częściej dorabiają? Oto wyniki badania.

REKLAMA

70 tys. odprawy dla zwolnionego pracownika w 2025 r. Czy będzie zmiana w 2026 r.

Pracownik, z którym pracodawca rozwiązał stosunek pracy w ramach zwolnień grupowych lub zwolnienia indywidualnego, ma prawo do odprawy pieniężnej. Jej maksymalna wysokość nie może przekraczać 15-krotności minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w dniu rozwiązania stosunku pracy. W 2025 r. jest to prawie 70000 zł.

Pomoc ZUS-u dla firm poszkodowanych w powodzi z 2024 r. - podsumowanie

Od jesieni minionego roku przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku powodzi mogli skorzystać ze specjalnych form wsparcia i ulg realizowanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Opolski ZUS podsumował pomoc udzieloną przedsiębiorcom poszkodowanym w powodzi z 2024 r.

ZUS przypomina: Tylko złożenie wniosku do 30 kwietnia gwarantuje ciągłość wypłaty świadczenia

Zbliża się koniec terminu składania wniosków o 800 plus na nowy okres świadczeniowy. Rodzic powinien złożyć wniosek do 30 kwietnia 2025 r. Jeśli ten termin zostanie dotrzymany, to ciągłość wypłaty świadczenia wychowawczego będzie zachowana i ZUS wypłaci 800 plus do 30 czerwca 2025 r.

21 kluczowych zmian dla prawa pracy w 2025 r. To jest reforma rynku pracy jakiej nie było. Prezydent RP podpisał ustawę.

Takiej reformy rynku pracy niebyło od dawna. Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia składa się XIV działów, 453 artykułów (330 stron) oraz zmienia 51 ustaw! Jeszcze w tym kwartale 2025 r. wejdzie w życie 21 kluczowych zmian dla prawa pracy.

REKLAMA

ZUS: stabilna sytuacja finansowa FUS w 2024 r. Przeciętna wypłata świadczenia emerytalno-rentowego w 2024 r. wyniosła 3735,34 zł

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przedstawił opracowanie ZUS "Podsumowanie sytuacji finansowej FUS z 2024 r." Z opracowania wynika, że sytuacja Funduszu Ubezpieczeń Społecznych jest stabilna, a prognozy ZUS wskazują, że najbliższych latach nadal tak pozostanie. Przeciętna wypłata świadczenia emerytalno-rentowego w 2024 r. wyniosła 3735,34 zł.

Wysokość wynagrodzenia i rodzaj przysługujących benefitów są dla Zetek najważniejszym miernikiem ich wartości

Pracownicy z pokolenia Z przywiązują dużą wagę do wysokości wynagrodzenia i dodatkowych świadczeń z umowy o pracę ze względów nie tylko materialnych. Bezpieczne ekonomicznie i spokojne życie to oczywiście ważna dla nich wartość. Jednak wysokość pensji i inne benefity są jednocześnie miernikiem poczucia własnej wartości, a może nawet i szacunku do nich.

REKLAMA