REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Jakie wyzwania czekają rekruterów w 2016 r.
Jakie wyzwania czekają rekruterów w 2016 r.

REKLAMA

REKLAMA

Wg raportu KPMG, aż 40% polskich firm planuje zwiększyć zatrudnienie w 2016 roku. Skutki tych zmian odczują rekruterzy. Z czym będą musieli zmierzyć się w 2016 roku?

Jak co roku o tej porze, czas na prognozy na nadchodzący rok. Eksperci Jobs Plus wskazali 5 największych wyzwań rekrutacyjnych, z którymi będziemy się mierzyć w najbliższym czasie.

REKLAMA

Autopromocja

1. Brak wykwalifikowanych pracowników

Wg raportu KPMG, aż 40% polskich firm planuje zwiększyć zatrudnienie w 2016 roku. Ponadto z każdym miesiącem spada bezrobocie. Skutki tych dwóch czynników już teraz odczuwają rekruterzy, którym coraz trudniej znaleźć pracowników: od wysoko wykwalifikowanych specjalistów, przez stanowiska niższego szczebla i prace fizyczne. Co w tej sytuacji? Nie ma tu jednego rozwiązania.

- Na pewno trzeba postawić na długofalowe działania employer brandingowe oraz wdrożyć zasady przyjaznej rekrutacji – radzi Aneta Dziadkowiec, HR Manager w Jobs Plus.

Rekomendowany produkt: Umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2016 r. (książka)

Pomocne będą też programy rekomendacyjne. Już teraz z sukcesami wykorzystywane w IT, staną się podstawą pozyskiwania wartościowych kandydatów do pracy w wielu innych branżach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Wybredni managerowie lub klienci

Jak co roku, czeka nas (niekiedy ciężka) przeprawa z tymi, którzy ostatecznie decydują o zatrudnieniu. Oczekiwania managerów i klientów stale rosną, a pracownicy zwykle potrzebni są „na wczoraj”. Do całej listy niezbędnych wymagań, jak: wyższe wykształcenie, wiele lat doświadczenia, znajomość języków obcych, stale dodawane są nowe pozycje i końca nie widać. Co istotnie, nie zawsze idzie to w parze z równie długą listą oferowanych benefitów.

Zadaniem rekrutera będzie więc połączyć interesy obu stron, ale również dostarczyć im wyczerpujących informacji na temat realiów rynkowych: oczekiwań kandydatów wobec pracodawców i odwrotnie.

3. Kandydaci coraz bardziej wymagający

Rosną również oczekiwania kandydatów. Zwłaszcza pokolenie Y i Z, które właśnie wchodzi na rynek pracy, znacznie podnosi poprzeczkę pracodawcom.

Dodajmy do tego rynek pracownika i mamy mieszankę, która sprawia, że nie wystarczy już napisać ogłoszenia i biernie czekać na spływ świetnych aplikacji. O tym, że czas to pieniądz, już nikogo nie trzeba przekonywać. Dlatego jak najszybciej wyjdźmy naprzeciw kandydatowi i zainteresujmy, skuśmy! O tych najlepszych pracowników trzeba będzie walczyć z konkurencją – poprzez przejrzysty (i atrakcyjny!) system wynagrodzenia, tworzenie partnerskiej relacji, świadczenia dodatkowe i przyjazną kulturę organizacyjną firmy. Wymagania są, owszem – wysokie, a sprostanie im to wyzwanie na ten rok. Im bardziej się postaramy, tym większa szansa, że kandydat wybierze naszą firmę, a nie konkurencję. 

4. Kandydaci, którzy mówią, jak jest

Oczekiwania kandydatów rosną również wobec procesu rekrutacji, a ci niezadowoleni coraz częściej mówią o tym otwarcie. Nieprawidłowe zachowania podczas rozmowy kwalifikacyjnej już nie uchodzą płazem. Na forach roi się od opisów nieprzyjaznych rozmów kwalifikacyjnych i niekompetencji rekruterów. A jak wiadomo - Internet nie zapomina...  Pamiętajmy, że niezadowolony kandydat powie o tym 10 osobom, a zadowolony – cóż, zapewne nikomu. Ale w tym przypadku lepiej, by nie mówili o nas nic, niż mówili źle. A jeśli już tak się stanie, z pomocą powinny przyjść działy employer brandingu i PR.

5. Relacje z kandydatami odrzuconymi

W obliczu wyczerpujących się zasobów rąk do pracy, szczególnie ważne będzie utrzymywanie dobrych relacji ze wszystkimi kandydatami, również tymi odrzuconymi. Rozbudowana baza CV będzie cenna jak nigdy dotąd. Ale żeby zrobić z niej pożytek, musimy pamiętać o dobrej komunikacji z kandydatem, dotrzymywaniu obietnic, przekazywaniu informacji zwrotnej - również tej negatywnej. Wyzwaniem na 2016 rok będzie więc budowanie prawdziwych, długofalowych relacji z kandydatami oraz dbałość o pozytywne candidate experience, bez względu na wynik rekrutacji. W końcu kto wie, kiedy wasze drogi znów się zejdą?

Autor: Joanna Pieńkowska Jobs Plus

Dołącz do nas na Facebooku!

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dodatek za pracę w porze nocnej po 1 lipca 2024

1 lipca 2024 r. zmianie uległa wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej. Od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4300 zł brutto. W związku z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, zmianie uległa także wysokość dodatku za pracę w porze nocnej.

Świadectwo pracy [treść świadectwa pracy, załączane informacje, termin wydania]

Świadectwo pracy potwierdza zakończone zatrudnienie. Dokument ten pracodawca wydaje pracownikowi w dniu zakończenia stosunku pracy. Razem ze świadectwem pracy pracodawca przekazuje też informacje dotyczące dokumentacji pracowniczej.

Kto jest chroniony przed zwolnieniem? 5 przypadków

Kto jest chroniony przed zwolnieniem w formie wypowiedzenia umowy o pracę? Oto 5 szczególnych przypadków przewidzianych w Kodeksie pracy. Przepisy te zapewniają stabilność zatrudnienia i ochronę przed niesprawiedliwym traktowaniem.

Co najbardziej motywuje pracowników? Czego pracownik wymaga od szefa?

Oczywiste jest, że najbardziej motywują pracowników pieniądze. Co jest drugim w kolejności najlepszym motywatorem? Wyniki różnią się w zależności od pokolenia pracowników i stanowiska. Na czym zależy młodszym, a na czym starszym pracownikom? Czego pracownik wymaga od szefa? Okazuje się, że ważne jest, aby przełożony potrafił przyznać się do błędu i by stosował wobec wszystkich równe zasady. 

REKLAMA

Konfederacja Lewiatan: Trzeba zmienić sposób ustalania minimalnego wynagrodzenia za pracę

Konieczne jest większe powiązanie wynagrodzenia minimalnego z aktualną lub prognozowaną sytuacją gospodarczą. Mogłoby się to odbywać poprzez zmniejszenie roli rządu w tym procesie.

Czterodniowy tydzień pracy: Kodeks pracy już umożliwia pracę na cały etat przez 4 dni w tygodniu

W przestrzeni medialnej trwa debata nad skróceniem tygodnia pracy do czterech dni w tygodniu. Resort rodziny analizuje możliwość skrócenia czasu pracy do 4 dni, bądź 35 godzin. Przy tej okazji warto przypomnieć, że kodeks pracy umożliwia taką pracę.

Główny Inspektor Pracy: Praca zdalna może wpływać na wydajność pracowników

Do Państwowej Inspekcji Pracy nie wpływa wiele skarg w związku z pracą zdalną. Zdaniem Głównego Inspektora Pracy, w praktyce najlepiej sprawdza się praca zdalna okazjonalna. Praca zdalna może wpływać na wzrost wydajności pracowników.

ZUS: ponad 1,1 mln cudzoziemców (w tym 771 tys. obywateli Ukrainy) płaci polskie składki na ubezpieczenia społeczne

Na koniec czerwca 2024 roku do ubezpieczeń społecznych w ZUS było zgłoszonych 1 mln 160 tys. cudzoziemców. W ciągu miesiąca przybyło ich blisko 10 tys. a od 2008 roku ponad 1 mln 140 tys. Takie dane podał 24 lipca 2024 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

REKLAMA

Awaria uniemożliwiająca wykonywanie pracy, a wynagrodzenie pracownika

Awaria w miejscu pracy może skutecznie uniemożliwić wykonywanie obowiązków zawodowych, stając się poważnym problemem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niespodziewane problemy techniczne, takie jak przerwy w dostawie prądu, awarie sprzętu komputerowego, czy problemy z infrastrukturą, mogą prowadzić do przestojów i zakłóceń w normalnym funkcjonowaniu firmy. W artykule omówimy, jakie prawa przysługują pracownikom w przypadku wystąpienia awarii i jakie obowiązki mają pracodawcy w takich sytuacjach.

Jakie prawa ma pracownik niepełnosprawny?

Pracownikom niepełnosprawnym przysługują dodatkowe uprawnienia w miejscu pracy. Uprawnienia te przysługują od dnia złożenia pracodawcy orzeczenia o niepełnosprawności.

REKLAMA