REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Employer Branding w rekrutacji

Smart MBC
ekspert z zakresu HR
Ewelina Stachowiak
Marketing Team Leader w firmie HR Tools
Employer Branding w rekrutacji/fot.Fotolia
Employer Branding w rekrutacji/fot.Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Działania rekrutacyjne nastawione są na dotarcie do wybranej grupy docelowej, która będzie odpowiadać oczekiwaniom, jakie stawia przed nią dane stanowisko oraz środowisko pracy. Zewnętrzne, rekrutacyjne działania Employer Brandingowe będą zatem skierowane do potencjalnych pracowników posiadających pożądane przez organizację kompetencje, zmierzając jednocześnie do stworzenia w otoczeniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

O Employer Brandingu wiemy już całkiem sporo. Zdajemy sobie też sprawę ze znaczenia działań realizowanych w jego obrębie. Mimo to wciąż nieznaczny odsetek firm w naszym kraju (17%) deklaruje posiadanie i stosowanie jasno zdefiniowanej strategii marki pracodawcy (dane na podstawie raportu: Employer Branding w Polsce w 2014 wydanego przez HRM Institute). Z przeprowadzonych dotąd badań wynika jednak, że ponad połowa ankietowanych pracodawców wierzy w potencjał działań Employer Brandingowych: 26% firm posiada strategię marki pracodawcy, ale nadal pozostaje ona w fazie opracowywania, natomiast 25% pracodawców jeszcze nie posiada takiej strategii, ale planuje jej wdrożenie. Budowanie wizerunku pracodawcy może odbywać się na wielu płaszczyznach. Dbałość o ten wizerunek należy oczywiście uwzględnić zarówno w zewnętrznych, jak i wewnętrznych działaniach firmy. Powinien być on pozytywny i spójny, zarówno w opinii obecnych, jak i potencjalnych pracowników. Skoro jednak mowa o Employer Brandingu w rekrutacji, skupmy się na kluczowych kandydatach, tych aktywnych i pasywnych.

Polecamy produkt: INFORLEX.PL Kadry i Płace

Jakie korzyści z posiadania strategii Employer Brandingowej?

Tych korzyści jest wiele. Potwierdzają to też dane pochodzące ze wspomnianego powyżej raportu. Do najważniejszych z nich należy zaliczyć: łatwość w przyciąganiu talentów, lepsze dopasowanie kandydatów do kultury organizacyjnej, większe zaangażowanie pracowników, uznanie firmy za idealnego pracodawcę, obniżenie kosztów związanych z rekrutacją oraz zmniejszenie rotacji pracowników. Zatrzymajmy się na chwilę przy korzyści, jaką jest przyciąganie talentów do organizacji. Powszechnie wiadomo, że znalezienie kluczowych, dopasowanych do kultury organizacyjnej kandydatów, nie jest zadaniem łatwym. Z badań wynika, że największą trudność sprawia znalezienie kandydatów posiadających odpowiednie doświadczenie, wysokie kompetencje oraz w pełni zaangażowanych w swoją pracę.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I w tym miejscu warto poznać opinie samych pracodawców na temat tego, dlaczego firmom trudno jest znaleźć odpowiednich kandydatów. Oprócz niewystarczająco konkurencyjnego wynagrodzenia i możliwości awansu, pracodawcy za główną przyczynę podawali także niewystarczająco atrakcyjny wizerunek oraz reputację pracodawcy. Do innych przyczyn należą ponadto: brak wiedzy kandydatów o ofercie firmy oraz niewystarczająco atrakcyjna zakładka Kariera. Te ostatnie szczególnie świadczą o braku prowadzenia działań w ramach Employer Brandingu.

Jakie działania Employer Brandingowe mogą wesprzeć rekrutację?

Działania rekrutacyjne nastawione są na dotarcie do wybranej grupy docelowej, która będzie odpowiadać oczekiwaniom, jakie stawia przed nią dane stanowisko oraz środowisko pracy. Zewnętrzne, rekrutacyjne działania Employer Brandingowe będą zatem skierowane do potencjalnych pracowników posiadających pożądane przez organizację kompetencje, zmierzając jednocześnie do stworzenia w otoczeniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. Kreowanie wizerunku pracodawcy odbywa się w tym przypadku za pośrednictwem wielu kanałów, o wyborze których decyduje przede wszystkim pożądana przez firmę grupa docelowa. W tym celu wykorzystać można wiele innowacyjnych rozwiązań, spośród których największą popularnością cieszą się już od dawna media społecznościowe. Stanowią dobre źródło informacji na temat firmy, służą skutecznej komunikacji i jak najbardziej umożliwiają zbudowanie pozytywnego wizerunku. Facebook, Twitter, Instagram - to nie koniec możliwości, a umiejętne wykorzystanie tych kanałów pozwala na ukazanie stylu pracy, życia wewnętrznego firmy i wszelkich korzyści, jakie płyną z bycia jej częścią.

Dobór odpowiednich narzędzi i kanałów komunikacji jest niezwykle ważny. Rekrutacyjny Employer Branding oparty być powinien przede wszystkim na spójnych i odpowiadających wspólnej strategii działaniach rekrutacyjnych i marketingowych. Działania marketingowe wiążą się z funkcjonowaniem i postrzeganiem firmy na zewnątrz. Zmierzają przede wszystkim do wzrostu rozpoznawalności marki na rynku pracy, zwiększenia świadomości kandydatów na jej temat, a także do przewagi konkurencyjnej. Cel jest jeden: kandydaci powinni zapamiętać firmę i zainteresować się jej ofertą rekrutacyjną, a więc firmę tę po prostu wybrać.

Do zewnętrznych działań Employer Brandingowych, oprócz ogłoszeń publikowanych w popularnych i najchętniej odwiedzanych serwisach pracy, należy oczywiście utworzenie atrakcyjnej i systematycznie aktualizowanej zakładki Kariera. Co ważne, zakładka ta powinna być dostosowana do urządzeń mobilnych, co pozwoli na szybką i wygodną aplikację niemalże w każdym momencie i z każdego miejsca. Dużą popularnością cieszą się targi pracy, a także różnego rodzaju wydarzenia organizowane przez firmy, zwłaszcza na uczelniach. Wzrasta znaczenie ambasadorów firm, którymi bardzo często są studenci i dzięki swojej działalności mogą skutecznie promować firmę na uczelniach. A poza tym: dostarczanie wartościowych i przydatnych dla kandydatów treści, prowadzenie blogów firmowych, czy udostępnianie ciekawych materiałów i nagrań.

Employer Branding ma ogromne znaczenie dla rozwoju firmy. Wypracowanie silnej marki i zbudowanie jej pozytywnego wizerunku pozwala na przyciągnięcie najlepszych kandydatów i zatrzymanie ich w organizacji. Firma, która cieszy się dobrą renomą, staje się dla kandydatów bardziej atrakcyjna i wartościowa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Lista kontrolna PIP: pomoc dla pracodawców w wyborze właściwej umowy z pracownikiem. Ma ograniczyć nadużywanie umów cywilnoprawnych

Lista kontrolna przygotowana przez PIP i związki zawodowe ma pomóc pracodawcom w wyborze właściwej umowy z pracownikiem. Celem tej inicjatywy jest ograniczenie nadużywania umów cywilnoprawnych w sytuacjach, kiedy powinna być zawarta umowa o pracę.

Grudzień 2025: kalendarz do druku (PDF). Pobierz i wydrukuj

Grudzień 2025: darmowy kalendarz do druku z miejscem na notatki w formacie PDF. Grudzień 2025 roku ma aż 11 dni wolnych od pracy. Jakie ważne dni występują w tym miesiącu? Wydrukuj i zrób notatki na kolejny miesiąc.

Grudzień 2025 inny niż zwykle: dni wolne i godziny pracy [Kalendarz]

Grudzień 2025 roku jest inny niż zwykle. Jak zmieniają się dni wolne od pracy i niedziele handlowe w ostatnim miesiącu roku? Jak liczyć godziny pracy w miesiącu? Zobacz przykład wyliczeń na podstawie grudnia. Oto kalendarz grudnia 2025 roku z zaznaczonymi świętami, weekendami i niedzielami handlowymi.

Czy pracodawca może wysłać na przymusowy urlop między Świętami a Nowym Rokiem? W jakich przypadkach?

Okres między Świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem to czas, kiedy w wielu firmach robi się spokojniej. Dla pracowników oznacza to możliwość odpoczynku i spokojnego planowania przerwy świątecznej. Dla pracodawców – moment zastanowienia się, czy mogą wysłać pracownika na urlop „na siłę”. Prawo jasno określa granice, a ich znajomość pozwala uniknąć nieporozumień i stresu w tym wyjątkowym okresie.

REKLAMA

4140 zł miesięcznie za zatrudnienie osoby z niepełnosprawnością. Orzeczenie o niepełnosprawności to nie bariera. Pracodawcy zaczynają wykorzystywać potencjał osób niepełnosprawnych

Orzeczenie o niepełnosprawności to nie bariera. Pracodawcy zaczynają wykorzystywać potencjał osób niepełnosprawnych. To konieczność również z tego względu, że rynek pracy nie nadąża za rzeczywistością. Co roku ubywa ogromna liczba pracowników. Należy aktywizować dostępne zasoby, takie jak osoby niepełnosprawne, kobiety w wieku produkcyjnym, najmłodsi i najstarsi pracownicy. Co więcej, można otrzymywać nawet 4140 zł miesięcznie za zatrudnienie osoby z niepełnosprawnością.

Nawet 50 tys. zł kary za nielegalne zatrudnienie i do 6000 zł mandatu za pracownika za pozorny outsourcing. O tym nie wiedzą pracodawcy

Przeciwdziałanie patologiom rynku pracy, walka z wyzyskiem i realne zabezpieczenie praw cudzoziemców to główne cele nowych przepisów, które już obowiązują. Państwowa Inspekcja Pracy oraz Straż Graniczna otrzymały szersze uprawnienia kontrolne, w tym możliwość nakładania kar, mandatów i kierowania wniosków o ukaranie do sądu. W ograniczaniu nielegalnego zatrudnienia mają pomóc również nowe zasady dla agencji pracy m.in. 2-letni okres karencji dotyczący świadczenia usług na rzecz zatrudniania cudzoziemców. O czym jeszcze muszą wiedzieć pracodawcy, którzy w szczególnie gorącym okresie przedświątecznym szukają rąk do pracy „na już”?

Czy można zatrudniać młodocianych do pracy w niskich temperaturach? Przepisy BHP szczególnie chronią młodych pracowników

Czy można zatrudniać młodocianych do pracy w niskich temperaturach? Przepisy BHP szczególnie chronią młodych pracowników. Reguluje to rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2023 r. w sprawie wykazu prac wzbronionych młodocianym i warunków ich zatrudniania przy niektórych z tych prac.

6140,20 zł: nowa kwota graniczna przychodu emeryta i rencisty od grudnia 2025 r. do lutego 2026 r. i kwota graniczna przychodu w całym 2025 r. [ZUS]

6140,20 zł - tyle emeryci i renciści mogą dorabiać do emerytury bez żadnych konsekwencji dla swojego głównego świadczenia. Nowe kwoty dorabiania obowiązują od grudnia 2025 r. do lutego 2026 r. Ile wynoszą kwoty graniczne przychodu w całym 2025 r.?

REKLAMA

Bielizna ochronna trudnopalna – wymóg prawny czy standard najlepszej praktyki? [Rozporządzenie UE]

Z perspektywy zapewnienia efektywnej i kompletnej ochrony pracownikom w obszarach zagrożonych wybuchem, noszenie bielizny o właściwościach trudnopalnych jest uznawane za bezwzględnie konieczne. Chociaż polskie ramy prawne mogą nie zawierać bezpośredniego i jednoznacznego przepisu nakazującego wprost stosowanie bielizny trudnopalnej pod odzieżą ochronną, obowiązek ten wynika pośrednio z ogólnych regulacji dotyczących bezpieczeństwa pracy. Producenci środków ochrony indywidualnej (ŚOI) są zobowiązani do przestrzegania unijnych wymagań określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/425 oraz odpowiednich norm branżowych.

36 miliardów zł rocznie strat dla polskiej gospodarki. Tyle kosztuje nas pandemia XXI wieku!

36 miliardów zł rocznie strat dla polskiej gospodarki. Tyle kosztuje nas pandemia XXI wieku! W ubiegłym roku NFZ przeznaczył ponad 4 mld zł na koszty leczenia chorób bezpośrednio związanych z nadwagą i otyłością, takich jak cukrzyca typu 2, choroby układu krążenia czy zwyrodnienia stawów. To tylko wierzchołek góry lodowej i część prawdziwego kosztu. Według raportu Najwyższej Izby Kontroli, całkowity koszt otyłości dla polskiej gospodarki sięga 36 miliardów złotych rocznie. Współczesne środowisko, pełne wysoko przetworzonej żywności, pracy siedzącej i stresu, jest „otyłotwórcze”. Jak pokazują analizy ekspertów zawarte w książce „OTYŁOŚĆ, Zdrowie, Zrównoważony Rozwój”, urbanizacja, automatyzacja i łatwy dostęp do kalorycznych produktów stworzyły warunki, w których organizm człowieka, ewolucyjnie przystosowany do niedoboru, nie radzi sobie z nadmiarem.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA