REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Employer Branding w rekrutacji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Smart MBC
ekspert z zakresu HR
Ewelina Stachowiak
Marketing Team Leader w firmie HR Tools
Employer Branding w rekrutacji/fot.Fotolia
Employer Branding w rekrutacji/fot.Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Działania rekrutacyjne nastawione są na dotarcie do wybranej grupy docelowej, która będzie odpowiadać oczekiwaniom, jakie stawia przed nią dane stanowisko oraz środowisko pracy. Zewnętrzne, rekrutacyjne działania Employer Brandingowe będą zatem skierowane do potencjalnych pracowników posiadających pożądane przez organizację kompetencje, zmierzając jednocześnie do stworzenia w otoczeniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy.

REKLAMA

O Employer Brandingu wiemy już całkiem sporo. Zdajemy sobie też sprawę ze znaczenia działań realizowanych w jego obrębie. Mimo to wciąż nieznaczny odsetek firm w naszym kraju (17%) deklaruje posiadanie i stosowanie jasno zdefiniowanej strategii marki pracodawcy (dane na podstawie raportu: Employer Branding w Polsce w 2014 wydanego przez HRM Institute). Z przeprowadzonych dotąd badań wynika jednak, że ponad połowa ankietowanych pracodawców wierzy w potencjał działań Employer Brandingowych: 26% firm posiada strategię marki pracodawcy, ale nadal pozostaje ona w fazie opracowywania, natomiast 25% pracodawców jeszcze nie posiada takiej strategii, ale planuje jej wdrożenie. Budowanie wizerunku pracodawcy może odbywać się na wielu płaszczyznach. Dbałość o ten wizerunek należy oczywiście uwzględnić zarówno w zewnętrznych, jak i wewnętrznych działaniach firmy. Powinien być on pozytywny i spójny, zarówno w opinii obecnych, jak i potencjalnych pracowników. Skoro jednak mowa o Employer Brandingu w rekrutacji, skupmy się na kluczowych kandydatach, tych aktywnych i pasywnych.

Polecamy produkt: INFORLEX.PL Kadry i Płace

Jakie korzyści z posiadania strategii Employer Brandingowej?

Tych korzyści jest wiele. Potwierdzają to też dane pochodzące ze wspomnianego powyżej raportu. Do najważniejszych z nich należy zaliczyć: łatwość w przyciąganiu talentów, lepsze dopasowanie kandydatów do kultury organizacyjnej, większe zaangażowanie pracowników, uznanie firmy za idealnego pracodawcę, obniżenie kosztów związanych z rekrutacją oraz zmniejszenie rotacji pracowników. Zatrzymajmy się na chwilę przy korzyści, jaką jest przyciąganie talentów do organizacji. Powszechnie wiadomo, że znalezienie kluczowych, dopasowanych do kultury organizacyjnej kandydatów, nie jest zadaniem łatwym. Z badań wynika, że największą trudność sprawia znalezienie kandydatów posiadających odpowiednie doświadczenie, wysokie kompetencje oraz w pełni zaangażowanych w swoją pracę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I w tym miejscu warto poznać opinie samych pracodawców na temat tego, dlaczego firmom trudno jest znaleźć odpowiednich kandydatów. Oprócz niewystarczająco konkurencyjnego wynagrodzenia i możliwości awansu, pracodawcy za główną przyczynę podawali także niewystarczająco atrakcyjny wizerunek oraz reputację pracodawcy. Do innych przyczyn należą ponadto: brak wiedzy kandydatów o ofercie firmy oraz niewystarczająco atrakcyjna zakładka Kariera. Te ostatnie szczególnie świadczą o braku prowadzenia działań w ramach Employer Brandingu.

Jakie działania Employer Brandingowe mogą wesprzeć rekrutację?

Działania rekrutacyjne nastawione są na dotarcie do wybranej grupy docelowej, która będzie odpowiadać oczekiwaniom, jakie stawia przed nią dane stanowisko oraz środowisko pracy. Zewnętrzne, rekrutacyjne działania Employer Brandingowe będą zatem skierowane do potencjalnych pracowników posiadających pożądane przez organizację kompetencje, zmierzając jednocześnie do stworzenia w otoczeniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. Kreowanie wizerunku pracodawcy odbywa się w tym przypadku za pośrednictwem wielu kanałów, o wyborze których decyduje przede wszystkim pożądana przez firmę grupa docelowa. W tym celu wykorzystać można wiele innowacyjnych rozwiązań, spośród których największą popularnością cieszą się już od dawna media społecznościowe. Stanowią dobre źródło informacji na temat firmy, służą skutecznej komunikacji i jak najbardziej umożliwiają zbudowanie pozytywnego wizerunku. Facebook, Twitter, Instagram - to nie koniec możliwości, a umiejętne wykorzystanie tych kanałów pozwala na ukazanie stylu pracy, życia wewnętrznego firmy i wszelkich korzyści, jakie płyną z bycia jej częścią.

Dobór odpowiednich narzędzi i kanałów komunikacji jest niezwykle ważny. Rekrutacyjny Employer Branding oparty być powinien przede wszystkim na spójnych i odpowiadających wspólnej strategii działaniach rekrutacyjnych i marketingowych. Działania marketingowe wiążą się z funkcjonowaniem i postrzeganiem firmy na zewnątrz. Zmierzają przede wszystkim do wzrostu rozpoznawalności marki na rynku pracy, zwiększenia świadomości kandydatów na jej temat, a także do przewagi konkurencyjnej. Cel jest jeden: kandydaci powinni zapamiętać firmę i zainteresować się jej ofertą rekrutacyjną, a więc firmę tę po prostu wybrać.

Do zewnętrznych działań Employer Brandingowych, oprócz ogłoszeń publikowanych w popularnych i najchętniej odwiedzanych serwisach pracy, należy oczywiście utworzenie atrakcyjnej i systematycznie aktualizowanej zakładki Kariera. Co ważne, zakładka ta powinna być dostosowana do urządzeń mobilnych, co pozwoli na szybką i wygodną aplikację niemalże w każdym momencie i z każdego miejsca. Dużą popularnością cieszą się targi pracy, a także różnego rodzaju wydarzenia organizowane przez firmy, zwłaszcza na uczelniach. Wzrasta znaczenie ambasadorów firm, którymi bardzo często są studenci i dzięki swojej działalności mogą skutecznie promować firmę na uczelniach. A poza tym: dostarczanie wartościowych i przydatnych dla kandydatów treści, prowadzenie blogów firmowych, czy udostępnianie ciekawych materiałów i nagrań.

Employer Branding ma ogromne znaczenie dla rozwoju firmy. Wypracowanie silnej marki i zbudowanie jej pozytywnego wizerunku pozwala na przyciągnięcie najlepszych kandydatów i zatrzymanie ich w organizacji. Firma, która cieszy się dobrą renomą, staje się dla kandydatów bardziej atrakcyjna i wartościowa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w zawodzie psychologa. Co się zmieni? Nowe regulacje prawne to m.in. rejestr psychologów, samorząd, kary

Co się zmieni w zawodzie psychologa? Jest projekt ustawy. Najważniejsze zmiany to powstanie rejestru psychologów, samorządu zawodowego psychologów i uregulowanie kar m.in. za podszywanie się pod psychologa.

Romans w pracy – o konsekwencjach prawnych

Czy pracownicy tej samej firmy mogą ponieść konsekwencje za swój romans? Jak powinien postąpić pracodawca? Kiedy bliska relacja może być źródłem problemów w pracy?

Ile czternastka wynosi netto w 2025 roku?

Jeszcze w sierpniu pierwsi emeryci otrzymają czternastki. Chodzi o osoby, które mają wypłacaną emeryturę pierwszego dnia miesiąca czyli 1 września. Mogą więc liczyć na 14 emeryturę w ostatnich dniach sierpnia. Ile czternastka wynosi netto?

Polacy na kofeinowym rollercoasterze – czy kawa i energetyki rzeczywiście pomagają w pracy?

Kawa czy energetyk? Polacy codziennie stają przed wyborem „paliwa” do pracy, które ma zwiększyć ich koncentrację i efektywność. Aż 80% dorosłych Polaków pije kawę, z czego 60% regularnie, dla nich to nie tylko sposób na podkręcenie tempa działania, ale także codzienny rytuał. Z kolei napoje energetyczne, szczególnie popularne wśród młodych pracowników, zapewniają szybkie „doładowanie”, ale ich nadmiar może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych. Czy potrafimy znaleźć zdrowy balans między efektywnością a bezpieczeństwem?

REKLAMA

Po 31 października 2025 r. ograniczenia w zakwaterowaniu i wyżywieniu dla Ukraińców. Również likwidacja portalu praca, zmiany w PESEL i legalizacji pobytu. Nowelizacja specustawy pomocowej

Obecnie w Polsce przebywa około 1 mln Ukraińców – według danych z początku lipca 2025 roku w Polsce 993 tys. osób z Ukrainy ma specjalny PESEL UKR. Trwa procedowanie nowelizacji przepisów ustawy z dnia 15 maja 2024 r. o zmianie ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa oraz niektórych innych ustaw. Zmieni się dużo! Począwszy od kontroli, ewidencji danych, zapewnienie wyżywienia, pracy i legalizacji pobytu w Polsce. Celem zmian jest m.in. zwiększenie presji na usamodzielnienie i wynajem mieszkań przez osoby aktywne zawodowo.

26 podstawowych praw dla osób z niepełnosprawnościami (OzN). Wreszcie wydano zalecenia Komitetu ONZ ds. Praw Osób z Niepełnosprawnościami dla Polski. Co to daje OzN?

Wreszcie! Udostępniono tłumaczenia rekomendacji wobec Polski, wydanych w 2018 r. przez Komitet ONZ ds. Praw Osób z Niepełnosprawnościami z wdrażania przez nasz kraj Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych. Dla środowiska OzN jak i dla społeczeństw niezwykle istotne jest, aby móc zapoznać się z tłumaczeniami uwag Komitetu ONZ na język polski, Polski Język Migowy oraz ich opracowania w tekście łatwym do czytania i rozumienia oraz w formatach dostępnych. I tak, na stronie Biura Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych opublikowano Uwagi końcowe (Zalecenia) Komitetu ONZ ds. Praw Osób z Niepełnosprawnościami dla Polski.

Służba Więzienna do modernizacji? Raport NIK nie pozostawia złudzeń: kontrola, wnioski i rekomendacje

Praca, a w zasadzie służba funkcjonariuszy Służby Więziennej obarczona jest wysokim ryzykiem, wynikającym zarówno ze specyfiki środowiska, jak i niedoskonałości systemowych, które zidentyfikowała Najwyższa Izba Kontroli (NIK). Raport pokazuje gdzie są braki oraz co trzeba zmienić.

Roszczenie pracodawcy w związku z bezpodstawnym rozwiązaniem umowy o pracę

Nagłe porzucenie pracy przez zatrudnionego to coraz częstsze zjawisko, zwłaszcza w branżach o dużej rotacji pracowników. Choć dla pracownika może to być szybka droga do lepszego wynagrodzenia, dla pracodawcy oznacza chaos, straty i ryzyko wstrzymania działalności. Prawo przewiduje konsekwencje dla osób, które bezpodstawnie zrywają umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia.

REKLAMA

Microlearning dla pracowników: przyszłość efektywnych szkoleń i nauki czy krótkotrwała moda?

Microlearning przestaje być ciekawostką w edukacji, a staje się realną pomocą w rozwoju pracowników – szczególnie tam, gdzie liczy się czas, efektywność i elastyczność operacyjna. Według danych International Journal of Advanced Research in Science, Communication and Technology (IJARSCT) aż 85% pracowników uznaje krótkie formy nauki za bardziej angażujące, a 75% deklaruje lepsze zapamiętywanie przekazywanych w ten sposób informacji.

NIK: orzekanie i ustalanie poziomu wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami – więcej trudności niż realnej pomocy. Gdzie i dlaczego?

NIK: Orzekanie i ustalanie poziomu wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami – więcej trudności niż realnej pomocy. Gdzie i dlaczego? Jak pokazuje kontrola przeprowadzona przez Delegaturę Najwyższej Izby Kontroli w jednym z dużych miast w Polsce - system jest pełen luk, niedociągnięć i proceduralnych pułapek, które zamiast wspierać, często zniechęcają i utrudniają życie najbardziej potrzebującym. Systemy działania komisji orzeczniczych są wręcz momentami niezgodne z prawem i niesprawiedliwe.

REKLAMA