REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Employer Branding w rekrutacji

 Smart MBC
ekspert z zakresu HR
Ewelina Stachowiak
Marketing Team Leader w firmie HR Tools
Employer Branding w rekrutacji/fot.Fotolia
Employer Branding w rekrutacji/fot.Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Działania rekrutacyjne nastawione są na dotarcie do wybranej grupy docelowej, która będzie odpowiadać oczekiwaniom, jakie stawia przed nią dane stanowisko oraz środowisko pracy. Zewnętrzne, rekrutacyjne działania Employer Brandingowe będą zatem skierowane do potencjalnych pracowników posiadających pożądane przez organizację kompetencje, zmierzając jednocześnie do stworzenia w otoczeniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy.

REKLAMA

Autopromocja

O Employer Brandingu wiemy już całkiem sporo. Zdajemy sobie też sprawę ze znaczenia działań realizowanych w jego obrębie. Mimo to wciąż nieznaczny odsetek firm w naszym kraju (17%) deklaruje posiadanie i stosowanie jasno zdefiniowanej strategii marki pracodawcy (dane na podstawie raportu: Employer Branding w Polsce w 2014 wydanego przez HRM Institute). Z przeprowadzonych dotąd badań wynika jednak, że ponad połowa ankietowanych pracodawców wierzy w potencjał działań Employer Brandingowych: 26% firm posiada strategię marki pracodawcy, ale nadal pozostaje ona w fazie opracowywania, natomiast 25% pracodawców jeszcze nie posiada takiej strategii, ale planuje jej wdrożenie. Budowanie wizerunku pracodawcy może odbywać się na wielu płaszczyznach. Dbałość o ten wizerunek należy oczywiście uwzględnić zarówno w zewnętrznych, jak i wewnętrznych działaniach firmy. Powinien być on pozytywny i spójny, zarówno w opinii obecnych, jak i potencjalnych pracowników. Skoro jednak mowa o Employer Brandingu w rekrutacji, skupmy się na kluczowych kandydatach, tych aktywnych i pasywnych.

Polecamy produkt: INFORLEX.PL Kadry i Płace

Jakie korzyści z posiadania strategii Employer Brandingowej?

Tych korzyści jest wiele. Potwierdzają to też dane pochodzące ze wspomnianego powyżej raportu. Do najważniejszych z nich należy zaliczyć: łatwość w przyciąganiu talentów, lepsze dopasowanie kandydatów do kultury organizacyjnej, większe zaangażowanie pracowników, uznanie firmy za idealnego pracodawcę, obniżenie kosztów związanych z rekrutacją oraz zmniejszenie rotacji pracowników. Zatrzymajmy się na chwilę przy korzyści, jaką jest przyciąganie talentów do organizacji. Powszechnie wiadomo, że znalezienie kluczowych, dopasowanych do kultury organizacyjnej kandydatów, nie jest zadaniem łatwym. Z badań wynika, że największą trudność sprawia znalezienie kandydatów posiadających odpowiednie doświadczenie, wysokie kompetencje oraz w pełni zaangażowanych w swoją pracę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I w tym miejscu warto poznać opinie samych pracodawców na temat tego, dlaczego firmom trudno jest znaleźć odpowiednich kandydatów. Oprócz niewystarczająco konkurencyjnego wynagrodzenia i możliwości awansu, pracodawcy za główną przyczynę podawali także niewystarczająco atrakcyjny wizerunek oraz reputację pracodawcy. Do innych przyczyn należą ponadto: brak wiedzy kandydatów o ofercie firmy oraz niewystarczająco atrakcyjna zakładka Kariera. Te ostatnie szczególnie świadczą o braku prowadzenia działań w ramach Employer Brandingu.

Jakie działania Employer Brandingowe mogą wesprzeć rekrutację?

Działania rekrutacyjne nastawione są na dotarcie do wybranej grupy docelowej, która będzie odpowiadać oczekiwaniom, jakie stawia przed nią dane stanowisko oraz środowisko pracy. Zewnętrzne, rekrutacyjne działania Employer Brandingowe będą zatem skierowane do potencjalnych pracowników posiadających pożądane przez organizację kompetencje, zmierzając jednocześnie do stworzenia w otoczeniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. Kreowanie wizerunku pracodawcy odbywa się w tym przypadku za pośrednictwem wielu kanałów, o wyborze których decyduje przede wszystkim pożądana przez firmę grupa docelowa. W tym celu wykorzystać można wiele innowacyjnych rozwiązań, spośród których największą popularnością cieszą się już od dawna media społecznościowe. Stanowią dobre źródło informacji na temat firmy, służą skutecznej komunikacji i jak najbardziej umożliwiają zbudowanie pozytywnego wizerunku. Facebook, Twitter, Instagram - to nie koniec możliwości, a umiejętne wykorzystanie tych kanałów pozwala na ukazanie stylu pracy, życia wewnętrznego firmy i wszelkich korzyści, jakie płyną z bycia jej częścią.

Dobór odpowiednich narzędzi i kanałów komunikacji jest niezwykle ważny. Rekrutacyjny Employer Branding oparty być powinien przede wszystkim na spójnych i odpowiadających wspólnej strategii działaniach rekrutacyjnych i marketingowych. Działania marketingowe wiążą się z funkcjonowaniem i postrzeganiem firmy na zewnątrz. Zmierzają przede wszystkim do wzrostu rozpoznawalności marki na rynku pracy, zwiększenia świadomości kandydatów na jej temat, a także do przewagi konkurencyjnej. Cel jest jeden: kandydaci powinni zapamiętać firmę i zainteresować się jej ofertą rekrutacyjną, a więc firmę tę po prostu wybrać.

Do zewnętrznych działań Employer Brandingowych, oprócz ogłoszeń publikowanych w popularnych i najchętniej odwiedzanych serwisach pracy, należy oczywiście utworzenie atrakcyjnej i systematycznie aktualizowanej zakładki Kariera. Co ważne, zakładka ta powinna być dostosowana do urządzeń mobilnych, co pozwoli na szybką i wygodną aplikację niemalże w każdym momencie i z każdego miejsca. Dużą popularnością cieszą się targi pracy, a także różnego rodzaju wydarzenia organizowane przez firmy, zwłaszcza na uczelniach. Wzrasta znaczenie ambasadorów firm, którymi bardzo często są studenci i dzięki swojej działalności mogą skutecznie promować firmę na uczelniach. A poza tym: dostarczanie wartościowych i przydatnych dla kandydatów treści, prowadzenie blogów firmowych, czy udostępnianie ciekawych materiałów i nagrań.

Employer Branding ma ogromne znaczenie dla rozwoju firmy. Wypracowanie silnej marki i zbudowanie jej pozytywnego wizerunku pozwala na przyciągnięcie najlepszych kandydatów i zatrzymanie ich w organizacji. Firma, która cieszy się dobrą renomą, staje się dla kandydatów bardziej atrakcyjna i wartościowa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dodatek za pracę w porze nocnej po 1 lipca 2024

1 lipca 2024 r. zmianie uległa wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej. Od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4300 zł brutto. W związku z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, zmianie uległa także wysokość dodatku za pracę w porze nocnej.

Świadectwo pracy [treść świadectwa pracy, załączane informacje, termin wydania]

Świadectwo pracy potwierdza zakończone zatrudnienie. Dokument ten pracodawca wydaje pracownikowi w dniu zakończenia stosunku pracy. Razem ze świadectwem pracy pracodawca przekazuje też informacje dotyczące dokumentacji pracowniczej.

Kto jest chroniony przed zwolnieniem? 5 przypadków

Kto jest chroniony przed zwolnieniem w formie wypowiedzenia umowy o pracę? Oto 5 szczególnych przypadków przewidzianych w Kodeksie pracy. Przepisy te zapewniają stabilność zatrudnienia i ochronę przed niesprawiedliwym traktowaniem.

Co najbardziej motywuje pracowników? Czego pracownik wymaga od szefa?

Oczywiste jest, że najbardziej motywują pracowników pieniądze. Co jest drugim w kolejności najlepszym motywatorem? Wyniki różnią się w zależności od pokolenia pracowników i stanowiska. Na czym zależy młodszym, a na czym starszym pracownikom? Czego pracownik wymaga od szefa? Okazuje się, że ważne jest, aby przełożony potrafił przyznać się do błędu i by stosował wobec wszystkich równe zasady. 

REKLAMA

Konfederacja Lewiatan: Trzeba zmienić sposób ustalania minimalnego wynagrodzenia za pracę

Konieczne jest większe powiązanie wynagrodzenia minimalnego z aktualną lub prognozowaną sytuacją gospodarczą. Mogłoby się to odbywać poprzez zmniejszenie roli rządu w tym procesie.

Czterodniowy tydzień pracy: Kodeks pracy już umożliwia pracę na cały etat przez 4 dni w tygodniu

W przestrzeni medialnej trwa debata nad skróceniem tygodnia pracy do czterech dni w tygodniu. Resort rodziny analizuje możliwość skrócenia czasu pracy do 4 dni, bądź 35 godzin. Przy tej okazji warto przypomnieć, że kodeks pracy umożliwia taką pracę.

Główny Inspektor Pracy: Praca zdalna może wpływać na wydajność pracowników

Do Państwowej Inspekcji Pracy nie wpływa wiele skarg w związku z pracą zdalną. Zdaniem Głównego Inspektora Pracy, w praktyce najlepiej sprawdza się praca zdalna okazjonalna. Praca zdalna może wpływać na wzrost wydajności pracowników.

ZUS: ponad 1,1 mln cudzoziemców (w tym 771 tys. obywateli Ukrainy) płaci polskie składki na ubezpieczenia społeczne

Na koniec czerwca 2024 roku do ubezpieczeń społecznych w ZUS było zgłoszonych 1 mln 160 tys. cudzoziemców. W ciągu miesiąca przybyło ich blisko 10 tys. a od 2008 roku ponad 1 mln 140 tys. Takie dane podał 24 lipca 2024 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

REKLAMA

Awaria uniemożliwiająca wykonywanie pracy, a wynagrodzenie pracownika

Awaria w miejscu pracy może skutecznie uniemożliwić wykonywanie obowiązków zawodowych, stając się poważnym problemem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niespodziewane problemy techniczne, takie jak przerwy w dostawie prądu, awarie sprzętu komputerowego, czy problemy z infrastrukturą, mogą prowadzić do przestojów i zakłóceń w normalnym funkcjonowaniu firmy. W artykule omówimy, jakie prawa przysługują pracownikom w przypadku wystąpienia awarii i jakie obowiązki mają pracodawcy w takich sytuacjach.

Jakie prawa ma pracownik niepełnosprawny?

Pracownikom niepełnosprawnym przysługują dodatkowe uprawnienia w miejscu pracy. Uprawnienia te przysługują od dnia złożenia pracodawcy orzeczenia o niepełnosprawności.

REKLAMA