REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Employer Branding w rekrutacji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Smart MBC
ekspert z zakresu HR
Ewelina Stachowiak
Marketing Team Leader w firmie HR Tools
Employer Branding w rekrutacji/fot.Fotolia
Employer Branding w rekrutacji/fot.Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Działania rekrutacyjne nastawione są na dotarcie do wybranej grupy docelowej, która będzie odpowiadać oczekiwaniom, jakie stawia przed nią dane stanowisko oraz środowisko pracy. Zewnętrzne, rekrutacyjne działania Employer Brandingowe będą zatem skierowane do potencjalnych pracowników posiadających pożądane przez organizację kompetencje, zmierzając jednocześnie do stworzenia w otoczeniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

O Employer Brandingu wiemy już całkiem sporo. Zdajemy sobie też sprawę ze znaczenia działań realizowanych w jego obrębie. Mimo to wciąż nieznaczny odsetek firm w naszym kraju (17%) deklaruje posiadanie i stosowanie jasno zdefiniowanej strategii marki pracodawcy (dane na podstawie raportu: Employer Branding w Polsce w 2014 wydanego przez HRM Institute). Z przeprowadzonych dotąd badań wynika jednak, że ponad połowa ankietowanych pracodawców wierzy w potencjał działań Employer Brandingowych: 26% firm posiada strategię marki pracodawcy, ale nadal pozostaje ona w fazie opracowywania, natomiast 25% pracodawców jeszcze nie posiada takiej strategii, ale planuje jej wdrożenie. Budowanie wizerunku pracodawcy może odbywać się na wielu płaszczyznach. Dbałość o ten wizerunek należy oczywiście uwzględnić zarówno w zewnętrznych, jak i wewnętrznych działaniach firmy. Powinien być on pozytywny i spójny, zarówno w opinii obecnych, jak i potencjalnych pracowników. Skoro jednak mowa o Employer Brandingu w rekrutacji, skupmy się na kluczowych kandydatach, tych aktywnych i pasywnych.

Polecamy produkt: INFORLEX.PL Kadry i Płace

Jakie korzyści z posiadania strategii Employer Brandingowej?

Tych korzyści jest wiele. Potwierdzają to też dane pochodzące ze wspomnianego powyżej raportu. Do najważniejszych z nich należy zaliczyć: łatwość w przyciąganiu talentów, lepsze dopasowanie kandydatów do kultury organizacyjnej, większe zaangażowanie pracowników, uznanie firmy za idealnego pracodawcę, obniżenie kosztów związanych z rekrutacją oraz zmniejszenie rotacji pracowników. Zatrzymajmy się na chwilę przy korzyści, jaką jest przyciąganie talentów do organizacji. Powszechnie wiadomo, że znalezienie kluczowych, dopasowanych do kultury organizacyjnej kandydatów, nie jest zadaniem łatwym. Z badań wynika, że największą trudność sprawia znalezienie kandydatów posiadających odpowiednie doświadczenie, wysokie kompetencje oraz w pełni zaangażowanych w swoją pracę.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I w tym miejscu warto poznać opinie samych pracodawców na temat tego, dlaczego firmom trudno jest znaleźć odpowiednich kandydatów. Oprócz niewystarczająco konkurencyjnego wynagrodzenia i możliwości awansu, pracodawcy za główną przyczynę podawali także niewystarczająco atrakcyjny wizerunek oraz reputację pracodawcy. Do innych przyczyn należą ponadto: brak wiedzy kandydatów o ofercie firmy oraz niewystarczająco atrakcyjna zakładka Kariera. Te ostatnie szczególnie świadczą o braku prowadzenia działań w ramach Employer Brandingu.

Jakie działania Employer Brandingowe mogą wesprzeć rekrutację?

Działania rekrutacyjne nastawione są na dotarcie do wybranej grupy docelowej, która będzie odpowiadać oczekiwaniom, jakie stawia przed nią dane stanowisko oraz środowisko pracy. Zewnętrzne, rekrutacyjne działania Employer Brandingowe będą zatem skierowane do potencjalnych pracowników posiadających pożądane przez organizację kompetencje, zmierzając jednocześnie do stworzenia w otoczeniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. Kreowanie wizerunku pracodawcy odbywa się w tym przypadku za pośrednictwem wielu kanałów, o wyborze których decyduje przede wszystkim pożądana przez firmę grupa docelowa. W tym celu wykorzystać można wiele innowacyjnych rozwiązań, spośród których największą popularnością cieszą się już od dawna media społecznościowe. Stanowią dobre źródło informacji na temat firmy, służą skutecznej komunikacji i jak najbardziej umożliwiają zbudowanie pozytywnego wizerunku. Facebook, Twitter, Instagram - to nie koniec możliwości, a umiejętne wykorzystanie tych kanałów pozwala na ukazanie stylu pracy, życia wewnętrznego firmy i wszelkich korzyści, jakie płyną z bycia jej częścią.

Dobór odpowiednich narzędzi i kanałów komunikacji jest niezwykle ważny. Rekrutacyjny Employer Branding oparty być powinien przede wszystkim na spójnych i odpowiadających wspólnej strategii działaniach rekrutacyjnych i marketingowych. Działania marketingowe wiążą się z funkcjonowaniem i postrzeganiem firmy na zewnątrz. Zmierzają przede wszystkim do wzrostu rozpoznawalności marki na rynku pracy, zwiększenia świadomości kandydatów na jej temat, a także do przewagi konkurencyjnej. Cel jest jeden: kandydaci powinni zapamiętać firmę i zainteresować się jej ofertą rekrutacyjną, a więc firmę tę po prostu wybrać.

Do zewnętrznych działań Employer Brandingowych, oprócz ogłoszeń publikowanych w popularnych i najchętniej odwiedzanych serwisach pracy, należy oczywiście utworzenie atrakcyjnej i systematycznie aktualizowanej zakładki Kariera. Co ważne, zakładka ta powinna być dostosowana do urządzeń mobilnych, co pozwoli na szybką i wygodną aplikację niemalże w każdym momencie i z każdego miejsca. Dużą popularnością cieszą się targi pracy, a także różnego rodzaju wydarzenia organizowane przez firmy, zwłaszcza na uczelniach. Wzrasta znaczenie ambasadorów firm, którymi bardzo często są studenci i dzięki swojej działalności mogą skutecznie promować firmę na uczelniach. A poza tym: dostarczanie wartościowych i przydatnych dla kandydatów treści, prowadzenie blogów firmowych, czy udostępnianie ciekawych materiałów i nagrań.

Employer Branding ma ogromne znaczenie dla rozwoju firmy. Wypracowanie silnej marki i zbudowanie jej pozytywnego wizerunku pozwala na przyciągnięcie najlepszych kandydatów i zatrzymanie ich w organizacji. Firma, która cieszy się dobrą renomą, staje się dla kandydatów bardziej atrakcyjna i wartościowa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dynamika wzrostu zatrudnienia obcokrajowców [Komentarz]

Na początku roku w Polsce pracowało 1 mln 45 tys. cudzoziemców – o 4,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Obcokrajowcy stanowią obecnie 6,4 proc. wszystkich pracujących. Choć wzrost wobec ubiegłego roku jest niewielki, w perspektywie dekady zmiana jest ogromna – w 2013 r. legalnie zatrudnionych było zaledwie 93 tys. osób, dziś już blisko 1,2 mln.

W listopadzie wypłaty od 900 do 1800 zł dodatku miesięcznie dla setek tysięcy zatrudnionych, z mocą od lipca 2025 r. [PREZYDENT PODPISAŁ USTAWĘ]

Prezydent RP Karol Nawrocki podpisał ustawę, która wprowadza nowe rozwiązania mieszkaniowe i finansowe dla niemalże 100 tys. zatrudnionych. Ustawa obowiązuje z mocą od lipca 2025 r., a świadczenia będę wypłacane wstecz. W niniejszym artykule szczegółowo omówiono treść aktu, w tym zasady przyznawania uprawnień.

Kobiety częściej niż mężczyźni nie biorą L4 i pracują w czasie choroby. Większą presję czują młodzi pracownicy

Kobiety częściej niż mężczyźni nie biorą L4 i pracują w czasie choroby. Większą presję do pracy pomimo choroby czują młodzi pracownicy. Z czego to wynika? Jakie mogą być skutki takiego postępowania?

Pokolenie Z bije na głowę inne grupy pracowników. Ma bardzo wysokie kompetencje cyfrowe i miękkie, a mimo to dochodzi do konfliktów w pracy

Pokolenie Z bije na głowę inne grupy pracowników z powodu bardzo wysokich kompetencji cyfrowych i miękkich. To osoby wychowane w cyfrowym świecie. Znają swoją wartość i wymagania od miejsca pracy. Pomimo tych wszystkich cech czasami dochodzi do konfliktów z pracownikami z innych grup pokoleniowych. Dlaczego?

REKLAMA

Od 24 grudnia 2025 r. wchodzą w życie nowe obowiązki pracodawców dot. wynagrodzenia

Mało kto wie, że już od 24 grudnia 2025 r. wchodzą w życie nowe obowiązki dla pracodawców. Dotyczą one wynagrodzeń pracowników. W listopadzie jest jeszcze czas na przygotowanie się do nowych przepisów. Czego dokładnie dotyczą?

Co daje dłuższy staż pracy? Od stycznia 2026 r. wielu pracowników skorzysta na nowych przepisach

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się zasady obliczania stażu pracy pracowników. Od długości stażu pracy zależą ważne uprawnienia pracownicze. Wiele osób wraz z nowym rokiem skorzysta na zmianach w prawie pracy - otrzymają dłuższe urlopy, nagrody, wyższe odprawy i dłuższe okresy wypowiedzenia. Co konkretnie daje wyższy staż pracy? Oto najważniejsze przykłady.

Za staż: dodatkowe 518 zł premii także w listopadzie 2025 r.

Za staż: dodatkowe 518 zł premii także w listopadzie 2025 r. - tak! Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia z 20 marca 2025 r. (Dz.U. 2025 poz. 620) wprowadziła od 1 czerwca 2025 r. istotne zmiany w zakresie staży. Jedna z najważniejszych praktycznych nowości to premia w wysokości 518 zł. Dla kogo, kiedy i na jakich warunkach?

Roboty w stomatologii. Polacy jeszcze nie ufają nadchodzącej rewolucji, ale wkrótce mogą nie mieć wyboru

Roboty w stomatologii. Polacy jeszcze nie ufają nadchodzącej rewolucji, ale wkrótce mogą nie mieć wyboru. Jak wynika z badań - zaledwie 9% Polaków poddałoby się zabiegowi stomatologicznemu przeprowadzanemu przez robota. Aż 65% społeczeństwa sprzeciwia się takim procedurom. Z kolei 26% rodaków nie ma jeszcze wyrobionego zdania w tej kwestii. Tak wynika z najnowszego badania. Jego autorzy przewidują, że w ciągu 5-10 lat robotyka stanie się powszechnym narzędziem w implantologii i chirurgii stomatologicznej, pozostając pod nadzorem ludzi. Roboty nie zabiorą pracy lekarzom, lecz zwiększą jej jakość.

REKLAMA

Dodatek motywacyjny i dodatek za wysługę lat - należą się. Zapadł korzystny wyrok przed SN dla nauczycieli

Sąd Najwyższy zdecydował w ważnej sprawie. Chodzi o to, czy nauczycielowi wypłaca się dodatki do wynagrodzenia (dodatek motywacyjny i dodatek za wysługę lat), do których nauczyciel nabył prawo jeszcze przed okresem zawieszenia i stanowiły one element składowy jego wynagrodzenia?

Równowaga między rodziną a karierą - elastyczne modele pracy alternatywą dla etatu?

Coraz więcej młodych kobiet szuka sposobu na łączenie macierzyństwa z aktywnością zawodową. Sztywne godziny pracy i konieczność codziennych dojazdów do biura nie współgrają z potrzebami rodzin z małymi dziećmi. Dlatego elastyczne modele, takie jak sprzedaż bezpośrednia stają się dla wielu mam alternatywą - pozwalają pracować z domu, we własnym tempie i na własnych zasadach, bez konieczności rezygnacji z rozwoju zawodowego i poczucia niezależności finansowej.

REKLAMA