REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Employer Branding w rekrutacji

 Smart MBC
ekspert z zakresu HR
Ewelina Stachowiak
Marketing Team Leader w firmie HR Tools
Employer Branding w rekrutacji/fot.Fotolia
Employer Branding w rekrutacji/fot.Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Działania rekrutacyjne nastawione są na dotarcie do wybranej grupy docelowej, która będzie odpowiadać oczekiwaniom, jakie stawia przed nią dane stanowisko oraz środowisko pracy. Zewnętrzne, rekrutacyjne działania Employer Brandingowe będą zatem skierowane do potencjalnych pracowników posiadających pożądane przez organizację kompetencje, zmierzając jednocześnie do stworzenia w otoczeniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy.

Autopromocja

O Employer Brandingu wiemy już całkiem sporo. Zdajemy sobie też sprawę ze znaczenia działań realizowanych w jego obrębie. Mimo to wciąż nieznaczny odsetek firm w naszym kraju (17%) deklaruje posiadanie i stosowanie jasno zdefiniowanej strategii marki pracodawcy (dane na podstawie raportu: Employer Branding w Polsce w 2014 wydanego przez HRM Institute). Z przeprowadzonych dotąd badań wynika jednak, że ponad połowa ankietowanych pracodawców wierzy w potencjał działań Employer Brandingowych: 26% firm posiada strategię marki pracodawcy, ale nadal pozostaje ona w fazie opracowywania, natomiast 25% pracodawców jeszcze nie posiada takiej strategii, ale planuje jej wdrożenie. Budowanie wizerunku pracodawcy może odbywać się na wielu płaszczyznach. Dbałość o ten wizerunek należy oczywiście uwzględnić zarówno w zewnętrznych, jak i wewnętrznych działaniach firmy. Powinien być on pozytywny i spójny, zarówno w opinii obecnych, jak i potencjalnych pracowników. Skoro jednak mowa o Employer Brandingu w rekrutacji, skupmy się na kluczowych kandydatach, tych aktywnych i pasywnych.

Polecamy produkt: INFORLEX.PL Kadry i Płace

Jakie korzyści z posiadania strategii Employer Brandingowej?

Tych korzyści jest wiele. Potwierdzają to też dane pochodzące ze wspomnianego powyżej raportu. Do najważniejszych z nich należy zaliczyć: łatwość w przyciąganiu talentów, lepsze dopasowanie kandydatów do kultury organizacyjnej, większe zaangażowanie pracowników, uznanie firmy za idealnego pracodawcę, obniżenie kosztów związanych z rekrutacją oraz zmniejszenie rotacji pracowników. Zatrzymajmy się na chwilę przy korzyści, jaką jest przyciąganie talentów do organizacji. Powszechnie wiadomo, że znalezienie kluczowych, dopasowanych do kultury organizacyjnej kandydatów, nie jest zadaniem łatwym. Z badań wynika, że największą trudność sprawia znalezienie kandydatów posiadających odpowiednie doświadczenie, wysokie kompetencje oraz w pełni zaangażowanych w swoją pracę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I w tym miejscu warto poznać opinie samych pracodawców na temat tego, dlaczego firmom trudno jest znaleźć odpowiednich kandydatów. Oprócz niewystarczająco konkurencyjnego wynagrodzenia i możliwości awansu, pracodawcy za główną przyczynę podawali także niewystarczająco atrakcyjny wizerunek oraz reputację pracodawcy. Do innych przyczyn należą ponadto: brak wiedzy kandydatów o ofercie firmy oraz niewystarczająco atrakcyjna zakładka Kariera. Te ostatnie szczególnie świadczą o braku prowadzenia działań w ramach Employer Brandingu.

Jakie działania Employer Brandingowe mogą wesprzeć rekrutację?

Działania rekrutacyjne nastawione są na dotarcie do wybranej grupy docelowej, która będzie odpowiadać oczekiwaniom, jakie stawia przed nią dane stanowisko oraz środowisko pracy. Zewnętrzne, rekrutacyjne działania Employer Brandingowe będą zatem skierowane do potencjalnych pracowników posiadających pożądane przez organizację kompetencje, zmierzając jednocześnie do stworzenia w otoczeniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. Kreowanie wizerunku pracodawcy odbywa się w tym przypadku za pośrednictwem wielu kanałów, o wyborze których decyduje przede wszystkim pożądana przez firmę grupa docelowa. W tym celu wykorzystać można wiele innowacyjnych rozwiązań, spośród których największą popularnością cieszą się już od dawna media społecznościowe. Stanowią dobre źródło informacji na temat firmy, służą skutecznej komunikacji i jak najbardziej umożliwiają zbudowanie pozytywnego wizerunku. Facebook, Twitter, Instagram - to nie koniec możliwości, a umiejętne wykorzystanie tych kanałów pozwala na ukazanie stylu pracy, życia wewnętrznego firmy i wszelkich korzyści, jakie płyną z bycia jej częścią.

Dobór odpowiednich narzędzi i kanałów komunikacji jest niezwykle ważny. Rekrutacyjny Employer Branding oparty być powinien przede wszystkim na spójnych i odpowiadających wspólnej strategii działaniach rekrutacyjnych i marketingowych. Działania marketingowe wiążą się z funkcjonowaniem i postrzeganiem firmy na zewnątrz. Zmierzają przede wszystkim do wzrostu rozpoznawalności marki na rynku pracy, zwiększenia świadomości kandydatów na jej temat, a także do przewagi konkurencyjnej. Cel jest jeden: kandydaci powinni zapamiętać firmę i zainteresować się jej ofertą rekrutacyjną, a więc firmę tę po prostu wybrać.

Do zewnętrznych działań Employer Brandingowych, oprócz ogłoszeń publikowanych w popularnych i najchętniej odwiedzanych serwisach pracy, należy oczywiście utworzenie atrakcyjnej i systematycznie aktualizowanej zakładki Kariera. Co ważne, zakładka ta powinna być dostosowana do urządzeń mobilnych, co pozwoli na szybką i wygodną aplikację niemalże w każdym momencie i z każdego miejsca. Dużą popularnością cieszą się targi pracy, a także różnego rodzaju wydarzenia organizowane przez firmy, zwłaszcza na uczelniach. Wzrasta znaczenie ambasadorów firm, którymi bardzo często są studenci i dzięki swojej działalności mogą skutecznie promować firmę na uczelniach. A poza tym: dostarczanie wartościowych i przydatnych dla kandydatów treści, prowadzenie blogów firmowych, czy udostępnianie ciekawych materiałów i nagrań.

Employer Branding ma ogromne znaczenie dla rozwoju firmy. Wypracowanie silnej marki i zbudowanie jej pozytywnego wizerunku pozwala na przyciągnięcie najlepszych kandydatów i zatrzymanie ich w organizacji. Firma, która cieszy się dobrą renomą, staje się dla kandydatów bardziej atrakcyjna i wartościowa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dżem, miód, soki i cukier: nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Rewolucyjne dyrektywy śniadaniowe!

Więcej owoców w dżemie, oznakowania na sokach i skład, mniej cukru oraz kraj pochodzenia miodu - to nowe wyzwania dla przedsiębiorców w całej UE. Uregulowano nowe przepisy w zakresie bezpieczeństwa żywnościowego produktów, które mają ulepszyć ochronę konsumentów i dostosować ją do nowych wyzwań, takich jak zielona i cyfrowa transformacja. Przedsiębiorcy nie są pocieszeni, czekają ich duże zmiany.

Jak wypadają Zielone Świątki w 2024 roku?

Jak wypadają Zielone Świątki w 2024 roku? Czy w Zielone Świątki trzeba iść do kościoła? Czy w Zielone Świątki sklepy są otwarte? Czy 19 maja 2024 to niedziela handlowa? Jak wypada Boże Ciało w 2024 roku?

Komunikat ZUS: Ograniczenia w dostępie do aplikacji mZUS

Od 17 do 18 maja 2024 r. mogą wystąpić ograniczenia w dostępie do aplikacji mobilnych mZUS i mZUS dla Lekarza.

Nowa regulacja ochroni dobre imię pracodawcy i współpracowników. Zmiany jeszcze w 2024 r.

Nowa regulacja w zakresie prawa pracy ochroni dobre imię pracodawcy, współpracowników ale też ogółu i interesy państwa - zmiany będą jeszcze w 2024 r. Jak szumnie wskazuje MPiPS: ustawa ma służyć ludziom ponoszącym ryzyko w imię troski o dobro wspólne.

REKLAMA

ZUS: Ważne dla osób pobierających świadczenie lub zasiłek przedemerytalny. Zbliża się termin przekazania informacji o przychodach

Osoby dorabiające do zasiłku lub świadczenia przedemerytalnego muszą przekazać do ZUS informację o osiąganych przychodach za okres od 1 marca 2023 r. do 29 lutego 2024 r. Na jakim formularzu?

1000 zł brutto dodatku dla pracowników pomocy społecznej. Na jakim etapie zmiany?

W dniu 15 maja 2024 r. Prezydent RP podpisał: ustawę z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zmianie ustawy o pomocy społecznej oraz niektórych innych ustaw oraz ustawę z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zmianie ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Przepisy zaczną obowiązywać od czerwca 2024 r., a wypłaty będą już od lipca.

Znamy termin wypłaty czternastej emerytury w 2024 r.

Rząd przygotowuje projekt rozporządzenia w sprawie określenia miesiąca wypłaty kolejnego dodatkowego rocznego świadczenia pieniężnego dla emerytów i rencistów w 2024 r.

Rząd o skróceniu czasu pracy. 4 dni w tygodniu. Nie w 2024 r. A więc kiedy? [Nowelizacja kodeksu pracy]

Skrócenie tygodnia pracy do 4 dni. Rok temu wydawało się, to filmem SF. A może stać się faktem – już nie analitycy i dziennikarze wskazują na konieczność skrócenia czasu pracy (do Europy idzie automatyzacja produkcji i AI). Taką potrzebę - i co najważniejsze możliwości - widzą też przedstawiciele rządu, a więc ludzie mający realne narzędzia zmiany rzeczywistości. Przeszkodą jest ryzyko utraty konkurencyjności. Co się stanie z gospodarką Europy, gdy po Europie podobnego rozwiązania nie wprowadzi Azja?

REKLAMA

Dofinansowanie do kolonii dziecka z zakładu pracy 2024 r.

Przyznawanie pracownikom dofinansowania do kolonii dzieci powinno wynikać z regulaminu ZFŚS. Ponadto udzielenie takiego wsparcia należy uzależniać od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osób uprawnionych. Pracodawcy, u których nie działa ZFŚS, mogą dofinansować kolonie dzieci pracowników np. ze środków obrotowych.

Wyższe dofinansowanie dla pracodawcy za pracowników niepełnosprawnych. Zmiany od lipca 2024 r.

Zwiększy się wysokość dofinansowania ze środków PFRON do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Zmiany mają wejść w życie od lipca 2024 r. Ile wyniesie dofinansowanie?

REKLAMA