REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

50 najczęstszych błędów na rozmowie kwalifikacyjnej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Mrugas
ekspert z zakresu prawa pracy
50 najczęstszych błędów na rozmowie kwalifikacyjnej/ Fot. Fotolia
50 najczęstszych błędów na rozmowie kwalifikacyjnej/ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rozmowa kwalifikacyjna decyduje o ostatecznym zatrudnieniu kandydata do pracy bądź odrzuceniu jego aplikacji. Warto się do niej przygotować i unikać niektórych zachowań. Jakie najczęstsze błędy popełniają kandydaci na rozmowie kwalifikacyjnej?

1. Przyjście o wiele za wcześnie.

REKLAMA

REKLAMA

2. Spóźnianie się.

3. Zapalenie papierosa przed rozmową, po czym nieumycie rąk i odświeżenie oddechu.

4. Wyrażanie się źle o swoim byłym lub aktualnym szefie.

REKLAMA

5. Nieutrzymywanie kontaktu wzrokowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

INFORAKADEMIA poleca: Efektywne systemy wynagrodzeń

6. Kłamanie na temat swoich umiejętności i doświadczenia.

7. Nieodpowiedni ubiór.

8. Spryskanie się przed rozmową litrami perfum lub wody kolońskiej.

9. Noszenie okularów przeciwsłonecznych.

10. Noszenie słuchawki Bluetooth w uchu.

11. Nie zebranie wystarczających informacji na temat pracodawcy przed rozmową.

12. Nie okazywanie entuzjazmu.

13. Pytanie o wynagrodzenie na początku rozmowy.

14. Pytanie o dodatkowe bonusy i dodatki pozapłacowe za wcześnie.

15. Nie pamiętanie, co zawierało Twoje CV.

16. Zapomnienie dodatkowej kopi CV lub portfolio własnych prac.

17. Nie odpowiadanie na pytania rekrutera.

18. Nie wyjaśnienie jak posiadane umiejętności i doświadczenie przydadzą się na konkretnym stanowisku.

19. Nie zadawanie pytań.

20. Zadawanie za dużo pytań.

21. Bycie nieprzygotowanym do odpowiedzi na podstawowe pytania.

22. Mówienie źle o byłych współpracownikach.

Dołącz do nas na Facebooku!

23. Przerywanie rozmówcy.

24. Podczas wywiadu telefonicznego, rozmawianie w hałaśliwym pomieszczeniu (głośna kawiarnia, biuro z grającym głośno radiem, ruchliwa ulica, pokój z odgłosami płaczących lub bawiących się dzieci, szczekającym psem itp.).

25. Ziewanie.

26. Sprawdzanie godziny na zegarku.

27. Przyjście na rozmowę ze znajomym lub kimś z rodziny.

28. Żucie gumy, zabawy długopisem.

29. Zabawa włosami.

30. Głośne śmianie się, chichotanie, gwizdanie, mamrotanie.

31. Powtarzanie „ no wiesz”, „nooo”, „acha”,”eee”, hmmm” zbyt często.

32. Odbieranie telefonu w trakcie rozmowy.

33. Uściśnięcie ręki przy powitaniu zbyt słabo lub zbyt mocno.

34. Bycie nadmiernie pewnym siebie lub sztucznie skromnym.

35. Bycie agresywnym lub niemiłym.

36. Zajęcie miejsca zanim nie zostało się poproszonym lub zanim nie usiadł rozmówca.

37. Narzekanie, iż musiało się czekać na rozmówcę.

38. Narzekanie na cokolwiek!

39. Bycie niegrzecznym w stosunku do osoby na recepcji.

40. Bycie zbyt przyjaznym i dowcipnym.

41. Siedzenie podczas rozmowy w kapeluszu lub czapce.

42. Pokazywanie wizytówek obecnych klientów.

43. Mówienie za dużo.

44. Sprawdzanie notatek, w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie.

45. Zapominanie nazwy firm, dla których pracowałeś w przeszłości.

46. Zapominanie nazwy firmy, w której starasz się o pracę.

47. Mówienie rozmówcy, że naprawdę potrzebujesz pracy lub potrzebujesz pieniędzy.

48. Nie podziękowanie za zaproszenie na rozmowę, a pod koniec za samą rozmowę.

49. Zostawienie włączonego telefonu komórkowego.

50. Garbienie się lub siedzenie sztywno na krześle.

Zadaj pytanie na FORUM!

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Październik 2025: godziny pracy, dni wolne

Październik w 2025 r. - godziny pracy i dni wolne od pracy czyli jaki jest wymiar czasu pracy. Czy kalendarz października przewiduje święto w innym dniu niż niedziela?

Jakie kierunek studiów wybrać, żeby dobrze zarabiać?

Jakie kierunki studiów gwarantują dobry start na rynku pracy? Jakie studia wybrać, żeby dobrze zarabiać już na początku kariery zawodowej? Oto kilka pomysłów najbardziej opłacalnych wyborów.

Nowe benefity: coraz więcej pracodawców dopłaca do dojazdów do pracy. 137 zł to przeciętny koszt dojazdu Polaka do pracy

Nowe benefity pracownicze w postaci dopłat do dojazdów do pracy są coraz częściej oferowane przez pracodawców. Średnio przeciętny Polak wydaje 137 zł na dojazd do pracy. Okazuje się, że benefity mobilnościowe to jedne z najbardziej atrakcyjnych dodatków dla pracowników. Zachęcają do powrotów do biur z pracy zdalnej i budują lojalność zatrudnionych.

Korzystanie przez kandydatów do pracy ze sztucznej inteligencji podczas udziału w rekrutacji - jak oceniają to rekruterzy?

Okazuje się, że aż 36 proc. rekruterów miało do czynienia z kandydatami używającymi sztucznej inteligencji podczas procesu zatrudniania. Teraz polski portal No Fluff Jobs wprowadza unikalne na rynku narzędzie AI, które usprawnia pracę zespołów rekrutacji.

REKLAMA

Co złości pracowników w firmie i co z tym zrobić powinien pracodawca

W świecie pracy złość często bywa traktowana jako coś niewłaściwego, niewygodnego, a nawet groźnego. Tymczasem ignorowanie złości lub jej tłumienie prowadzi do destrukcji – wypalenia zawodowego, obniżenia zaangażowania i pogorszenia relacji w zespołach. Stwarza to potrzebę odpowiedniej refleksji u pracodawców, ale i pracowników.

Zastrzeżenia do projektu ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy. Co dalej z przekształceniem zlecenia w umowę o pracę?

Budzący szerokie poruszenie wśród przedsiębiorców projekt ustawy poszerzającej kompetencje inspektorów pracy stał się przedmiotem wystąpienia Rzecznika MŚP do Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Agnieszki Dziemianowicz-Bąk. Poniżej zastrzeżenia do projektu ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy.

Emerycie, sprawdź swoje konto. ZUS zakończył wpłaty dla 6,5 mln osób

Emerycie, sprawdź swoje konto. ZUS informuje, że wszystkie czternastki zostały już wypłacone. Ile wynosi czternasta emerytura w 2025 roku? Nie zawsze jest wypłacana. Sprawdź, kiedy może się okazać, że nie otrzymasz świadczenia.

Minimalne wynagrodzenie 2026: wszystkim należy się podwyżka inflacyjna czy tylko najmniej zarabiającym? [Wywiad]

Minimalne wynagrodzenie w 2026 r. wyniesie 4806 zł brutto. Czy to w porządku, że corocznie podnosi się płace tylko pracowników najmniej zarabiających? Czy wszystkim należy się podwyżka inflacyjna? Na pytania odpowiada Małgorzata Gawryszewska, dyrektorka HR w Seris Konsalnet.

REKLAMA

Październik 2025: kalendarz do druku [PDF]

Pobierz kalendarz września 2025 do druku z miejscem na notatki w formacie PDF. Wrzesień 2025 roku ma 8 dni wolnych od pracy. Jakie ważne dni występują we wrześniu? Wydrukuj i zrób notatki na nowy miesiąc.

Zatrudnianie cudzoziemców w Polsce – kwestie prawne i praktyczne. Bariery językowe i kulturowe – jak je przezwyciężać

Z roku na rok rośnie liczba cudzoziemców podejmujących pracę w Polsce, a krajowy rynek coraz częściej opiera się na pracownikach z zagranicy, próbując odpowiedzieć m.in. na wyzwania związane z rosnącymi niedoborami kadrowymi. Pomimo uproszczenia procedur, zatrudnianie obcokrajowców to wciąż szereg wyzwań formalno-prawnych oraz społecznych, które jeśli nie zostaną dobrze zaadresowane, mogą prowadzić do konfliktów interpersonalnych, mniejszej efektywności, wyższej rotacji czy obniżenia satysfakcji pracowników.

REKLAMA