| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: ewidencja czasu pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu ewidencja czasu pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące ewidencja czasu pracy.

Lista obecności - czy pracodawca ma obowiązek ich przechowywania

Aktualizacja: 10.10.2019

Prowadzenie listy obecności pracowników to jeden z podstawowych obowiązków leżących po stronie pracodawcy. W tym celu właściciel firmy tworzy odrębne działy kadrowe zajmujące się ewidencją czasu pracy lub zleca działania na zewnątrz, wynajmując firmy outsourcingowe. Niezależnie od podmiotu, który prowadzi ewidencję czasu pracy zatrudnionych, lista obecności służy do właściwego rozliczenia wielu elementów związanych z zatrudnieniem pracownika. Jedną z kluczowych kwestii jest przechowywanie listy obecności. Sprawdź, czy pracodawca ma taki obowiązek. »

Wymiar czasu pracy - jak obliczyć liczbę godzin pracy w miesiącu?

Aktualizacja: 09.09.2019

W wielu branżach, przy sporej liczbie zatrudnionych, działy kadrowe nie mają łatwego zadania z dokładnym obliczeniem czasu pracy zatrudnionego. Trzeba wiedzieć, że za jakiekolwiek uchybienia w tym obszarze, winę ponosi pracodawca i podlega karze grzywny nakładanej przez Państwową Inspekcję Pracy. Dlatego ewidencja czasu pracy wymaga niezwykłej precyzji. Na szczęście obecnie firmy mogą posługiwać się specjalnymi systemami RCP. Wymiar czasu pracy - sprawdź, jak obliczyć liczbę godzin pracy w miesiącu. »

PIP: brak ewidencji czasu pracy i wypłaty wynagrodzeń

Aktualizacja: 30.08.2019

Pracodawcy dopuszczają się wielu naruszeń przepisów prawa pracy - ocenia PIP. Nieprawidłowości dotyczą m.in. czasu pracy i kwestii związanych z wynagrodzeniem za pracę w godzinach nadliczbowych. »

Rejestracja czasu pracy - kto jest zobowiązany do jej prowadzenia?

Aktualizacja: 02.08.2019

W obecnych czasach często można usłyszeć zdanie: “Czas to pieniądz”. Ta powszechna maksyma ma zastosowanie nie tylko w naszym życiu prywatnym, ale też w zawodowym. Pracodawca chcąc wprowadzić w życie taką zasadę, stara się ze wszystkich sił, aby jego pracownicy w ciągu ośmiogodzinnego dnia pracy pracowali jak najbardziej efektywnie. Dla pracodawcy każda godzina pracy pracownika np. spędzona na rozmowach przy kawie czy też przeglądaniu internetu to zmarnowany czas i wyobrażenie ogromnych strat finansowych. Czy da się skutecznie egzekwować wydajny czas pracy albo całkowicie uniknąć sytuacji, w których pracownik marnuje cenny czas? Czy jest w ogóle możliwe kontrolowanie pracownika w czasie jego godzin pracy? Sprawdź, czym jest rejestracja czasu pracy. »

Jak prowadzić dokumentację pracowniczą po zmianach przepisów

Aktualizacja: 09.07.2019

Od 1 stycznia 2019 r. pracodawcy są zobowiązani do prowadzenia, oprócz akt osobowych, oddzielnie dla każdego pracownika dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy. Przepisy nie określają, na czym polega prowadzenie dokumentacji "oddzielnie" dla każdego pracownika. »

"Stara" i "nowa" dokumentacja pracownicza

Aktualizacja: 24.06.2019

Podział na starą i nową dokumentację pracowniczą powstał w wyniku zmian w jej prowadzeniu, które weszły w życie z dniem 1 stycznia 2019 r. Przy wpinaniu dokumentów lub zakładaniu akt osobowych powstają pytania: co z dotychczasową dokumentacją, czy przekładać akta osobowe i układać według nowego porządku? »

Dokumentacja w sprawach związanych z ewidencjonowaniem czasu pracy 2019

Aktualizacja: 11.04.2019

Nowe rozporządzenie w sprawie dokumentacji pracowniczej zawiera wykaz dokumentów zaliczanych do ewidencji czasu pracy. Jest to wyczerpujący katalog zawartości ewidencji czasu pracy przechowywanej dla każdego pracownika. Co obejmuje dokumentacja związana z ewidencjonowaniem czasu pracy? »

Ewidencja czasu pracy 2019 – wykaz dokumentów

Aktualizacja: 23.08.2019

Od 1 stycznia 2019 r. pracodawca ma obowiązek prowadzić dla każdego pracownika dokumentację dotyczącą ewidencjonowania czasu pracy. Jakie dokumenty wchodzą w skład takiej ewidencji? »

Ewidencja czasu pracy i inne dokumenty związane ze stosunkiem pracy 2019

Aktualizacja: 23.08.2019

Od 1 stycznia 2019 r. pracodawca będzie miał obowiązek prowadzenia m.in. ewidencji czasu pracy i karty wypłaconego wynagrodzenia za pracę. Jakie dokumenty powinny znaleźć się w ewidencji czasu pracy? »

Jak prowadzić ewidencję okresów zatrudnienia pracowników tymczasowych - wzór

Aktualizacja: 19.03.2018

Od 1 czerwca 2017 r. pracodawca użytkownik musi prowadzić w swoim zakładzie ewidencję okresów pracy pracownika tymczasowego. Jakie informacje powinna zawierać ewidencja okresów zatrudnienia pracowników tymczasowych? Poniżej przykładowy wzór ewidencji okresów zatrudnienia pracowników tymczasowych. »

Wysokie kary za błędy w ewidencji pracowników tymczasowych

Aktualizacja: 05.07.2017

Nowe przepisy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych weszły w życie 1 czerwca 2017 r. Zgodnie z nowymi przepisami pracodawcy mają obowiązek prowadzić ewidencję czasu pracy pracownika tymczasowego. Za nieprzestrzeganie przepisów grożą kary nawet do 30 tys. zł. »

Jak ewidencjonować czas pracy pracownika tymczasowego po zmianach

Aktualizacja: 26.06.2017

Nowe przepisy odnośnie zatrudniania pracowników tymczasowych obowiązują od 1 czerwca 2017 r. Kto i w jaki sposób musi ewidencjonować liczbę przepracowanych godzin pracownika tymczasowego? »

Zasiłek macierzyński dla pracownika tymczasowego - zmiany od 1 czerwca 2017 r.

Aktualizacja: 10.04.2017

Od 1 czerwca 2017 r. pracownice wykonujące pracę tymczasową będą miały możliwość uzyskać zasiłek macierzyński po porodzie. Zmiany obejmują również ewidencjonowanie osób, kary za nieprzestrzeganie ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę jak również zakres prac, których nie można powierzyć pracownikom tymczasowym. »

Obowiązki zleceniodawcy związane z prowadzeniem ewidencji godzin od 2017 r.

Aktualizacja: 26.04.2017

Minimalna stawka godzinowa dla zleceniobiorców wynosi 13 zł. Aby ustalić, czy zleceniobiorca otrzymuje tę stawkę, niezbędna jest ewidencja liczby przepracowanych przez niego godzin. Ewidencja powinna być prowadzona za okresy co najmniej jednego miesiąca, bowiem minimalne wynagrodzenie w stawce godzinowej musi być wypłacane co najmniej raz w miesiącu. Przedsiębiorca, na rzecz którego jest wykonywane zlecenie, przechowuje ewidencję przepracowanych godzin przez 3 lata od dnia, w którym wynagrodzenie stało się wymagalne. »

Obowiązek przechowywania dokumentów dotyczących czasu realizacji zlecenia lub świadczenia usługi

Aktualizacja: 06.03.2017

Od 1 stycznia 2017 r. zleceniodawcy i usługobiorcy obowiązani są do przechowywania dokumentów określających sposób potwierdzania liczby godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usług oraz dokumentów potwierdzających liczbę godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usług. Dokumenty te powinny być przechowywane przez okres 3 lat od dnia, w którym wynagrodzenie stało się wymagalne. »

POLECANE

REWOLUCJA W DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ 2019

reklama

Ostatnio na forum

PPK

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Jakubowski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »