REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

HRM

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak zarządzać działem księgowości

Struktura pracy księgowych, oparta jest na współzależności z innymi działami. Ponadto poddanie odpowiedzialności prawnej, relacje z nie zawsze przychylnymi partnerami biznesowymi oraz element powtarzalności zadań, mogą powodować wypalenie zawodowe. Jak zarządzać pracownikami działu księgowego i przeciwdziałać rutynie?

Jak wprowadzić zmiany w życiu zawodowym?

Zmiany w życiu zawodowym nie są dla nas proste. Chcielibyśmy coś zmienić, ale nie wiemy jak. Brak zmian to z reguły niewykorzystany potencjał i przegapione okazje - tłumaczy ekspert. Dowiedz się, jak wprowadzić zmiany w życiu zawodowym.

Warto postawić na pracowników 50+

Młodzi, dobrze wykształceni i pełni zapału, a mimo tego mający duże problemy ze znalezieniem zatrudnienia. Tak przedstawia się sytuacja pokolenia, które wchodzi właśnie na rynek pracy. Jednak ich szanse są i tak przeważnie większe niż osób, które ukończyły już 50 lat. Obecnie jedynie co druga osoba w tym wieku jest zatrudniona na stałe. Dlaczego tak się dzieje?

Szkolenia pracowników jako inwestycja

Inwestycje w rozwój zasobów ludzkich są postrzegane jako najkorzystniejsza lokata kapitału oraz czynnik zwiększający konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednocześnie programy szkoleniowe są bardzo często uważane za źródło marnotrawstwa, ze względu na ich niską efektywność lub brak informacji o wymiernych rezultatach szkoleń. Co zrobić aby proces szkoleniowy był dopasowany do biznesowych potrzeb organizacji, nie narażając jej na niepotrzebne koszty?

REKLAMA

Jak się przygotować do rozmowy kwalifikacyjnej

Rozmowa kwalifikacyjna wymaga przygotowania. Jeśli jesteś rekruterem i robisz to pierwszy raz, przeczytaj wskazówki jak najlepiej przygotować się do takiej rozmowy. Pierwszy raz jest zawsze najtrudniejszy, ale z każdym kolejnym pójdzie ci coraz lepiej.

Jak negocjować wynagrodzenie? - krok po kroku

Negocjacje z pracodawcą dotyczące wynagrodzenia nie są łatwym punktem rozmowy kwalifikacyjnej. W tym artykule dowiesz się jak to zrobić krok po kroku.

Przygotowanie do zarządzania zespołem

Na stanowisku kierowniczym zazwyczaj potrzebne są zupełnie inne kompetencje od tych, które wyróżniają pracownika operacyjnego. Dlatego awans na stanowisko menedżerskie, jako wyraz docenienia czyichś zasług, może okazać się bardzo złym pomysłem. Szczególnie, jeśli osoba ta nie została odpowiednio przygotowana do pełnienia nowej funkcji.

Komunikacja wewnętrzna a budowanie marki pracodawcy - 5. Forum Employer Branding

Pod takim hasłem już 21.10.2015 roku w Warszawie odbędzie się 5. Forum Employer Branding – całodniowe spotkanie poświęcone kwestiom budowania marki pracodawcy. Zaproszeni prelegenci podzielą się swoimi doświadczeniami, opowiedzą jak budują system komunikacji we własnych organizacjach. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl.

REKLAMA

XVI Ogólnopolskie Forum Prawa Pracy

W dniach 13-14 października 2015 roku w Warszawie odbędzie się XVI Ogólnopolskie Forum Prawa Pracy, którego organizatorem jest firma SEKA SA. Tegoroczne wydarzenie będzie poświęcone analizie obowiązujących zmian Kodeksu pracy w zakresie stosowania umów terminowych, a także kontrowersjom przy kontrolowaniu przez ZUS zasadności zawierania umów o dzieło. Udział w Forum jest bezpłatny. Portal Infor.pl objął patronat medialny nad wydarzeniem.

Jak zaprezentować się na firmowej imprezie

Imprezy firmowe to dobra okazja do nawiązania relacji między współpracownikami oraz pozyskania nowych klientów. Jeśli więc otrzymałeś zaproszenie na imprezy firmowe wewnątrz firmy, czy też zorganizowanych przez kontrahenta postaraj się należycie przygotować.

VII edycja programu edukacyjnego "Zagrzewamy do nauki"

Rozpoczęła się VII edycja programu edukacyjnego „Zagrzewamy do nauki”. Głównym celem programu jest promocja zawodu i branży energetycznej wśród młodzieży oraz wsparcie edukacyjne technicznych szkół średnich. Ponadto program promuje najzdolniejszych uczniów, wspierając ich finansowo w ramach stypendiów zawodowych. Portal Infor.pl objął patronat medialny nad programem.

Modowy savoir-vivre w rekrutacji

Może wydawać się, że sprawa ubioru na rozmowie kwalifikacyjnej to już oklepany i znany wszystkim temat. Okazuje się jednak, że wciąż dużo osób popełnia w tej kwestii błędy i tym samym, zmniejsza swoje szanse na zatrudnienie w wymarzonym miejscu.

Praca z polecenia - zalety

Rekrutacja z polecenia to nie tylko oszczędność czasu, ale również minimalizacja ryzyka. Rekruterzy chętnie spotykają się na rozmowach kwalifikacyjnych z osobami poleconymi przez pracowników, gdyż pracodawca może dowiedzieć się o kandydacie z polecenia nieco więcej niż z CV.

5 głównych błędów przy szukaniu pracy

Nieprzygotowanie do rozmowy, brak motywacji czy brak zaufania do rekrutera, to jedne z głównych błędów jakie kandydaci popełniają przy poszukiwaniu pracy. Zobacz jakie jeszcze inne błędy popełniają kandydaci.

Regionalny Konwent HR - 24 września 2015 r.

Serdecznie zapraszamy na Regionalny Konwent HR, który odbędzie się 24 września 2015 r. w Krakowie. Wydarzenie skierowane jest do Dyrektorów Personalnych, Menedżerów oraz Specjalistów zajmujących się na co dzień zagadnieniem zarządzania kapitałem ludzkim.

Dress code w upalne dni

Latem, kiedy temperatura na zewnątrz przekracza 30 stopni, panujący w firmach dress code zaczyna być uciążliwy. W głowach pracowników zaczyna rodzić się pytanie o to, czy można pozwolić sobie na ewentualne odstępstwa. Jeżeli tak, warto wiedzieć, jakie elementy garderoby wybrać, by nadal wyglądać profesjonalnie.

Odpowiedni ubiór a szansa na awans

Odpowiedni ubiór ma znaczenie i może zwiększyć szansę na sukces w firmie, zwłaszcza gdy chcemy dostać awans. Dobry wygląd może otworzyć wiele drzwi i dać możliwość wykazania się umiejętnościami i doświadczeniem. Oto, kilka wskazówek, jak osiągnąć sukces.

Rekrutacja metodą open house

Podstawowym założeniem rekrutacji metodą open house jest zaproszenie w jednym czasie do firmy osób, które chciałyby podjąć pracę w danym przedsiębiorstwie, a następnie krótkie, indywidualne rozmowy z każdą zainteresowaną osobą. Firma nie przeprowadza żadnej wstępnej selekcji CV – nie trzeba go wysyłać – wystarczy przyjść na spotkanie.

Pokolenie Y w outsourcingowej firmie

Pokolenie Y to osoby urodzone w przedziale lat 1980 - 1994. Przedstawiciele pokolenia Y są ambitni i nieustannie chcą się rozwijać. Większość z nich ma szansę na znalezienie pracy w outsourcingowej firmie, co więcej w międzynarodowych oddziałach.

10 sposobów na wynegocjowanie podwyżki

Rozmowa o pieniądzach może być bardzo stresująca. Można się jednak do takiego zadania dobrze przygotować i osiągnąć zamierzony sukces, w tym przypadku - podwyżkę. Poniżej 10 zasad, dzięki którym wynegocjujemy podwyżkę.

Rekrutacja specjalistów z branży IT

Obecnie rekruterzy mają problem z zatrudnieniem specjalistów z branży IT. Najtrudniej jest znaleźć pracowników, którzy nie szukają w danym momencie pracy. Tradycyjne narzędzie rekrutacyjne takie jak oferty publikowane na portalach rekrutacyjnych, w prasie czy mediach społecznościowych w przypadku tego sektora są często niewystarczające.

Jak przełamać strach przed wystąpieniami publicznymi

Wystąpienia publiczne mogą spowodować strach, który nas sparaliżuje. Jednakże sumienne i regularne ćwiczenia mogą sprawić, że doskonałym mówcą może zostać nawet najbardziej nieśmiała osoba - przekonuje trener umysłu.

Jak walczyć z pracoholizmem

Obsesyjna i wewnętrzna potrzeba ciągłego wykonywania pracy kosztem innych czynności, również rodziny, snu i odpoczynku, tzw. pracoholizm jest poważnym nałogiem, z którym można i należy walczyć. Zobacz jakie kroki należy podjąć by wyjść z uzależnienia pracoholizmu.

7 błędów rekrutera

Praca rekrutera nie należy do najłatwiejszych. Wiąże się przede wszystkim z częstym kontaktem z ludźmi, co wymaga dużego zaangażowania. Jakie błędy najczęściej popełniają osoby rekrutujące pracowników? Przedstawiamy 7 grzechów rekrutera.

Jak zdobyć szacunek wśród pracowników?

Lider zespołu pracowniczego powinien cieszyć się szacunkiem. Jak tego dokonać? Mamy na to 8 rad: pozytywne nastawienie, dostępność dla każdego pracownika, pomoc w potrzebie, wyznaczanie zadań, aktywne słuchanie, poczucie humoru, chwalenie za dobrą pracę oraz konsekwencja w działaniu.

Najnowsze narzędzia w branży HR

Praca rekrutera wiąże się z podążaniem za wszelkimi usprawnieniami i nowościami w branży. Wszystkie te dążenia mają na celu ułatwić proces rekrutacyjny i spowodować, że stanie się on atrakcyjny w oczach kandydatów. Dzisiaj osoby poszukujące pracy chętniej aplikują na ogłoszenia, które wyróżniają się na tle pozostałych oraz wolą brać udział w niebanalnych rekrutacjach.

Praca w wakacje wzbogaca CV

Praca w wakacje wzbogaca CV każdego kandydata do pracy. Pomaga zdobyć doświadczenie, sprawdzić się na danym stanowisku, poznać język obcy i uczy komunikacji w zespole.

Jak awansować w korporacji?

Możliwość rozwój kariery w korporacji przyciąga wielu kandydatów do pracy. Duże firmy proponują różne ścieżki awansu, kusząc wysokim wynagrodzeniem, prestiżem i dodatkami socjalnymi. Sprawdź, jak awansować w korporacji.

Najwyższe zarobki w Polsce - kierunki studiów

Najwyższe zarobki w Polsce osiągają absolwenci kierunków studiów związanych z informatyką. Architekt IT zarabia trzykrotnie więcej niż średnia krajowa. Bardzo dobrze zarabiają także Senior Developerzy, Starsi Programiści Java i .NET oraz analitycy IT.

Zwiększenie zaangażowania w pracy - 6 sposobów

Pracownicy często mają problem z zaangażowaniem się w wykonywaną pracę. Podajemy 6 sposobów na zwiększenie zaangażowania i motywacji do pracy.

Wideorekrutacja

Praca rekruterów zmienia się wraz z rozwojem nowoczesnych technologii. Czy wideorekrutacja zastąpi w przyszłości standardowe rozmowy kwalifikacyjne?

Prozdrowotne działania w banku Credit Agricole

Bank Credit Agricole skupia się na wdrażaniu prozdrowotnych rozwiązań dla pracowników. W ramach polityki prozdrowotnej podejmowane są takie działania jak: badania okresowe, dofinansowanie do kart sportowych, dofinansowanie do okularów, zapewnienie prywatnej opieki medycznej, przeprowadzanie specjalistycznych szkoleń, wprowadzenie udogodnień dla rowerzystów, montaż defibrylatorów.

Ryzykowne kroki na drodze do rozwoju kariery

Ryzykowne zawodowe kroki często prowadzą do rozwoju kariery. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, przeczytaj o: powrocie na uczelnię, zmianie zawodu, mówieniu "nie" dodatkowym obowiązkom oraz rozpoczęciu własnej działalności.

Zawód rzecznika patentowego - zarobki

Raport o zawodzie rzecznika patentowego pozwala na stwierdzenie, że ich liczba w Polsce stopniowo się zmniejsza. Na czym polega zawód rzecznika patentowego i ile wynoszą zarobki?

Osoby 50+ na rynku pracy - szkolenia

Osobom, które przekroczyły 50. rok życia trudno przebić się na rynku pracy. Nie tylko mają liczną konkurencję w postaci młodych, ale i muszą zmagać się z wieloma uprzedzeniami pracodawców. Jak więc mogą oni zwiększyć swoje szanse na znalezienie pracy? Dużą rolę pomocniczą odgrywają różnego rodzaju szkolenia.

5 standardowych pytań na rozmowie rekrutacyjnej

Rozmowa rekrutacyjna może zdecydować o przyjęciu bądź ostatecznym odrzuceniu kandydata do pracy. Warto dobrze przygotować się na każde możliwe pytanie. Przedstawiamy 5 standardowych pytań, które padają podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Przestrzeń biurowa dla pracowników nowej generacji

Przestrzeń biurową należy dostosować do młodych pracowników, czyli pracowników nowej generacji tzw. pokolenia Y. Przestrzeń aranżuje się tak, by sprzyjała ona nie tylko efektywnej pracy zespołowej, ale też kreowaniu niecodziennych pomysłów i zapewniała przyjemną, odprężającą atmosferę.

Praca w systemie home office

Praca w systemie home office zwana inaczej pracą zdalną, telepracą albo mobilnym stylem pracy jest coraz częściej stosowana przez polskich pracodawców. Przynosi korzyści nie tylko pracownikom, ale i podmiotom zatrudniającym. Jakie są plusy i minusy telepracy?

Cechy idealnego kandydata do pracy

Wyższe wykształcenie oraz doświadczenie w branży nie dają gwarancji zatrudnienia. Jakie cechy powinien posiadać idealny kandydat do pracy? Agencja Zatrudnienia GP People wymienia komunikatywność, aktywność, multikulturowość, zdolności analityczne i odporność na stres.

Sposoby walki z syndromem wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe przejawia się poczuciem rozczarowania, frustracji, brakiem motywacji do wykonywania codziennych obowiązków zawodowych. Poniżej przedstawiamy sposoby walki z syndromem wypalenia zawodowego.

AdWords w kampaniach rekrutacyjnych

Pracodawcy coraz częściej decydują się na wykorzystywanie nowych narzędzi w przeprowadzanych kampaniach rekrutacyjnych. Oferty pracy w internecie znajdują się już w grach komputerowych, na portalach społecznościowych. Zaopatrzone są także w fotokody QR Code. Kolejnym etapem informatyzacji procesów rekrutacyjnych będzie wykorzystywanie kampanii AdWords.

Pokolenie „140 znaków” na rynku pracy - badanie Hay Group

Aktualnie na rynku pracy może brakować absolwentów, którzy mogą pochwalić się kompetencjami społecznymi i emocjonalnymi. Tego typu kompetencje przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu zawodowego. Tak wynika z badania Hay Group Pokolenie "140 znaków" na rynku pracy.

Jak wprowadzić skuteczny system motywacyjny?

Okazuje się, że w dzisiejszych czasach wynagrodzenie przestało był jedynym skutecznym środkiem motywującym pracowników. Jak wprowadzać efektywne systemy motywacyjne w firmie?

Konieczność zwolnienia pracownika

Konieczność zwolnienia pracownika to często bardzo trudna decyzja dla pracownika zarządzającego. Najczęstszym powodem zwolnień jest szukanie oszczędności w redukcjach personelu. Jak przekazać pracownikowi informację o rozwiązaniu z nim umowy?

CV niezgodne z prawdą

Często zdarza się, że CV kandydata zawiera informacje niezgodne z prawdą. Osoby szukające pracy często wpisują umiejętności, które wymagane są przez danego pracodawcę z nadzieją na przyjęcie do pracy. Oto 5 zasad podpowiadających jak nie wpaść w pułapkę własnego CV.

Słaba wydajność pracowników - przyczyny

Efekty wykonywanej przez pracowników pracy nie zawsze są zadowalające dla pracodawcy. Słaba wydajność pracowników często wiąże się z przepracowaniem, nadmiarem obowiązków oraz brakiem organizacji. Jakie jeszcze przyczyny braku efektywności pracy można wyróżnić?

5 zasad komunikacji z kandydatem do pracy

Rekrutacja to gra zespołowa. Szukający pracownika i poszukujący pracy powinni tworzyć równą relację. Poznaj 5 zasad komunikacji z kandydatem do pracy.

Zainwestuj w swoją karierę

Aktualna sytuacja na rynku pracy wymaga inwestowania w swoją karierę. Warto w szczególności postawić na edukację i zdobywanie nowych umiejętności. Przedstawiamy 6 wskazówek, jak prawidłowo inwestować w rozwój swojej kariery.

Ogólnopolski Konkurs Poprawy Warunków Pracy do 31 lipca 2015 r.

Weź udział w Ogólnopolskim Konkursie Poprawy Warunków Pracy organizowanym przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Wnioski konkursowe można składać do 31 lipca 2015 r.

Program „Zwiedzaj i Pracuj” w Japonii

Od poniedziałku 13 lipca 2015 r. można składać wnioski wizowe dla uczestników programu "Zwiedzaj i Pracuj" w Japonii. Do Ambasady Japonii w Warszawie stosowne dokumenty składają osoby w wieku od 18 do 30 lat.

REKLAMA