reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Jak wdrożyć nowego pracownika do firmy

Jak wdrożyć nowego pracownika do firmy

Przychodzi nowy pracownik do firmy. To jasne, że nie czuje się komfortowo. Pojawia się stres i zakłopotanie, a te z kolei trochę przeszkadzają w próbie wywołania dobrego wrażenia. Przed pracownikiem duże wyzwanie. Nie zna przecież zasad panujących w firmie. Nie zdążył zapoznać się jeszcze z oczekiwaniami swojego nowego szefa. Podpowiadamy, jak skutecznie wdrożyć go do zespołu.

Przestrzeń, która go otacza, póki co okazuje się mało swobodna. Pracownik musi bardzo się starać. Na tym etapie jednak trzeba mu towarzyszyć. Bo pozostawiony sam sobie zaczyna się gubić. Pracownika trzeba umiejętnie wdrożyć, a jego pracę odpowiednio zaplanować. I wiadome jest, że plany te ulegać będą częstym zmianom. Bo czas weryfikuje i pewnie okaże się, że część z przydzielonych mu wcześniej obowiązków zostanie zastąpiona tymi, które bardziej odpowiadają jego kompetencjom. Jednakże plan na pierwsze tygodnie, uwzględniający najważniejsze zadania, spotkania i szkolenia jest bardzo ważny, ponieważ dzięki niemu pracownik może zrozumieć specyfikę swojego stanowiska i sprawnie wdrożyć się w przyszłe obowiązki. Z czasem pracownik sam zacznie planować. Ale to dopiero z czasem - kiedy odnajdzie się już i zaklimatyzuje w zupełnie nowym dla siebie środowisku zawodowym. To o ten czas właśnie chodzi, a właściwie o to, by zapewnić pracownikowi możliwie najlepsze warunki do takiej aklimatyzacji.

Polecamy: Personel i Zarządzanie

Zadbaj o miejsce pracy

Stanowisko pracy powinno być przygotowane jeszcze przed pojawieniem się nowej osoby w biurze - to ważne, bo dzięki temu, po pierwsze: unikniemy chaosu, a po drugie: pracownik od razu poczuje przynależność do nowego zespołu. Poza tym, już w pierwszym dniu należy zaznajomić pracownika z otaczającą go przestrzenią. Tu ważne jest oprowadzenie go po całym biurze, przedstawienie przełożonych i innych współpracowników, udzielenie informacji na temat zasad korzystania ze wspólnych pomieszczeń, sprzętu, czy narzędzi komunikacji wewnętrznej. Nie zaszkodzi też wręczyć nowej osobie drobny upominek - to z pewnością sprawi, że poczuje się ona zauważona i zadbana. I wcale nie musi to być drogi prezent. Wystarczy przecież firmowy gadżet.

Zaprezentuj własny program onboardingowy

Kolejnym krokiem jest wprowadzenie pracownika w zakres jego obowiązków. W tym przypadku doskonale sprawdzają się programy onboardingowe. Przybierają one różne formy, a wpływ na to ma przede wszystkim wielkość firmy i jej potrzeby.

Onboardingiem mogą być szkolenia, prezentacje, czy e-learning. Największą popuarnością cieszą się jednak elektroniczne podręczniki. Program onboardingowy powinien być stworzony pod konkretne przedsiębiorstwo. Indywidualny - bo tylko taki w pełni odda charakter pracy i kulturę organizacyjną danej firmy. Dobrze przygotowany program onboardingowy sprawi, że pracownik zdecydowanie szybciej zapozna się ze swoimi obowiązkami, wszelki zasadami panującymi w firmie, co w efekcie przełoży się też na jego zadowolenie i większą motywację. Lubimy znać swoje położenie, ale chcemy też wiedzieć, jak może zmienić się ono w przyszłości. Dlatego ważne, aby zaprezentować pracę w szerszym kontekście. Pracownik powinien wiedzieć, w jaki sposób jego działania przyczynią się do realizowania celów firmy i

reklama

Czytaj także

Narzędzia kadrowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Wszystko co musisz wiedzieć o PPK

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Hanna Kmieciak

Praktyk i teoretyk w dziedzinie prawa finansowego, a szczególnie dochodów jednostek samorządu terytorialnego, procedur podatkowych i egzekucji należności na rzecz jednostek samorządu terytorialnego; absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, absolwentka studiów doktoranckich Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu; właściciel Kancelarii JST konsultacje szkolenia doradztwo dla jednostek samorządu terytorialnego, wieloletni pracownik jednostek samorządu terytorialnego, wieloletni redaktor naczelny „Prawa Finansów Publicznych”, konsultant Najwyższej Izby Kontroli Delegatury w Poznaniu, konsultant i wykładowca regionalnych izb obrachunkowych, autor książek: „Podatki dla gmin i nie tylko”, „Windykacja podatków. Komentarz praktyczny”, „Zaświadczenia”, „Dochodzenie i egzekucja opłaty śmieciowej”, „Zmiany w postępowaniu egzekucyjnym w administracji – praktyka”, współautor książek „Jednostki pomocy społecznej”, „Dotacje z budżetów jednostek samorządu terytorialnego”, „Podatki lokalne 2016” i „Rejestr Należności Publicznoprawnych” oraz publikacji z dziedziny prawa finansowego i procedur podatkowych „Gazety Prawnej”, „Finansów Komunalnych”, „Przeglądu podatków lokalnych i finansów samorządowych”, „Prawa Finansów Publicznych”, biuletynów RIO oraz m.in. wydawnictw INFOR PL

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama