Na popularnym portalu dla kandydatów aż roi się od „liderów branży” i od ofert pracy w młodym, dynamicznym zespole. Ale kiedy zaczynamy guglować firmę, już nie jest tak kolorowo. Są niepochlebne opinie na jednym z portali, strona internetowa - nieaktualizowana od lat i trochę przykurzony profil na Facebooku. Nie jest za dobrze… więc co powinno przekonać kandydata do odpowiedzi właśnie na tę ofertę?
Oto rzeczy, które chce wiedzieć potencjalny pracownik, zanim złoży swoją aplikację:
reklama
reklama
Czym się zajmuje firma
Niby oczywista sprawa, bo przecież która firmowa strona ma rację bytu bez tych informacji? Problem pojawia się, wtedy, kiedy nasza dziedzina jest, delikatnie mówiąc, niszowa i osoba nieobeznana w temacie może zupełnie się zagubić w gąszczu skomplikowanych pojęć.
Polecamy produkt: Personel i Zarządzanie
Zwłaszcza jeśli domeną twojej firmy są derywaty, mikrokontrolery albo akcesoria dla groomera, musisz wytłumaczyć to łopatologicznie wszystkim potencjalnym pracownikom. Ale tak, by naprawdę wiedzieli, z czym przyjdzie im się zmierzyć, gdy rozpoczną pracę. Wiem, że czasem najprostsze rozwiązania najciężej jest wdrożyć, ale zdecydowanie warto. Pokażmy, że nawet trudna i (z pozoru) nudna branża może być ciekawa i rozwojowa!
Kto pracuje w tej firmie
Kiedy sama szukałam pracy, natrafiłam na różne ciekawe oferty. Ale brak śladu po jakichkolwiek wzmiankach o zespole sprawiał, że poważnie zastanawiałam się, czy w danej firmie ktoś w ogóle pracuje. I nie mam tu na myśli międzynarodowych korporacji, gdzie wymienianie kogokolwiek poza prezesem może być dość problematyczne. Ale co z małymi, polskimi firmami, które szczycą się tym, że atmosfera i kameralny zespół to ich najsilniejszy punkt?
Kandydat chciałby wiedzieć, z kim przyjdzie mu pracować, jacy ludzie, na jakich stanowiskach i o jakich kompetencjach będą częścią jego zespołu. Kto jest świeżym nabytkiem, a kto starym wyjadaczem? Opowiedz historię swojej firmy i przedstaw kandydatowi jego przyszłych współpracowników. To też niezawodny sposób,by znaleźć osobę podobną do was, która dobrze odnajdzie się w nowym gronie.
Na czym polega i ile potrwa rekrutacja
Procesy potrafią ciągnąć się miesiącami, a kandydaci nierzadko przez cały ten czas pozostają bez informacji zwrotnej i nie wiedzą, na czym stoją. Warto już na początku wyjaśnić, jak będzie przebiegała rekrutacja: co się stanie po przesłaniu CV, ile będzie rozmów, spotkań, zadań dodatkowych. W jaki sposób można się przygotować do rekrutacji? Po jakim czasie kandydat zostanie zatrudniony lub otrzyma informację zwrotną? Niech wie, na czym stoi już od samego początku – to zwiększy jego pewność siebie i ociepli wizerunek twojej firmy.