REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poczta elektroniczna z programu kadrowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k.
RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k. istnieje od stycznia 2001 roku i kontynuuje działalność prowadzoną od 1992 roku przez RESET Computer Systems s.c. Spółka zajmuje się tworzeniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie firmą. Produkty RESET2 to połączenie bogatych możliwości z łatwą i intuicyjną obsługą.
Poczta elektroniczna z programu kadrowego
Poczta elektroniczna z programu kadrowego

REKLAMA

REKLAMA

W XXI wieku nie wyobrażamy sobie pracy bez tak podstawowego narzędzia, jakim na przestrzeni ostatniej dekady stała się poczta elektroniczna. Protokół SMTP został opracowany w latach 80-ych ubiegłego stulecia, jednak dopiero 20 lat później na dobre zadomowił się w polskich przedsiębiorstwach. Nic zatem dziwnego, że dzisiaj za pośrednictwem maila wysyłamy wszelkiego rodzaju dokumenty. Warto więc zadbać o to, by maksymalnie zautomatyzować ten proces.

Wydruki z programów kadrowych

System kadrowo-płacowy umożliwia zarządzanie kadrami i strukturą organizacyjną firmy. Nalicza wynagrodzenia oraz generuje automatyczne rozliczenia z urzędem skarbowym i ZUS. Efektem końcowym często są wydruki. Począwszy od różnego rodzaju umów, przez karty pracy czy listy płac, aż po różnego rodzaju raporty i zestawienia. Jeżeli dodamy do tego możliwość modyfikacji treści praktycznie każdego dokumentu oraz możliwość tworzenia makiet, otrzymamy bardzo pokaźny pakiet, z którego część z całą pewnością da się przesłać w formie elektronicznej.

REKLAMA

Autopromocja

Firmowe dokumenty a program kadrowy

Program kadrowy a poczta elektroniczna

Konfiguracja serwera poczty wychodzącej SMTP pozwoli na wysłanie dowolnego wydruku – np. zaświadczenia o zarobkach, listy płac czy deklaracji PIT - bezpośrednio z programu kadrowego. Aby skorzystać z tej funkcji, wystarczy wprowadzić dane serwera poczty, z którego korzystamy, a w oknie wydruku wybrać opcję wysyłki dokumentu listem elektronicznym. Warto natomiast pamiętać, by używać formatu PDF dla załączników, ponieważ uniemożliwia on ich nieautoryzowaną modyfikację. Korzystając z kwalifikowanego certyfikatu, można też taki dokument opatrzeć podpisem elektronicznym, dzięki czemu odbiorca otrzyma gwarancję, że faktycznie pochodzi od konkretnego nadawcy.

Integracja z klientami poczty elektronicznej

Najlepsze programy kadrowe oferują również możliwość integracji z klientami poczty elektronicznej, których używamy na co dzień. Dzięki temu, użytkownik może posiadać kopie wszystkich wiadomości także we własnym programie pocztowym. Jednocześnie program kadrowy prowadzi pełną historię wysłanych maili, wraz z możliwością ich przejrzenia oraz odczytania załączników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkowe zabezpieczenia

W przypadku dokumentów newralgicznych, takich jak np. paski rozszerzone dla pracowników, warto rozważyć dodatkowe zabezpieczenia, uniemożliwiające niepowołany dostęp. Takim zabezpieczeniem może być uprzednio zdefiniowane hasło dla pracownika, którym zabezpieczone będą wszystkie dokumenty PDF kierowane do niego. Dzięki temu, nawet w przypadku odebrania poczty przez osobę niepowołaną, nie będzie ona w stanie sprawdzić niejawnych danych. Innym zabezpieczeniem będzie m.in. protokół SSL, który zaszyfruje wiadomość i pozwoli na bezpieczną transmisję danych.

Rola narzędzi IT w zarządzaniu kadrami

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Uzupełnieniem dla poczty elektronicznej są moduły internetowe. Nic nie stoi na przeszkodzie, by każdy pracownik miał bieżący dostęp do dokumentów, które dotyczą jego osoby, takich jak np. pasek z listy płac czy aktualny PIT. Ponadto, dokładając do tego możliwość wypisywania delegacji czy wniosków urlopowych online, znacząco usprawnimy obieg dokumentów w przedsiębiorstwie.

Autor: RESET2 Sp. z o.o. (www.reset2.pl)

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co zrobić, gdy z ZUS nie dotarła deklaracja podatkowa PIT?

ZUS zrealizował akcję wysyłkową deklaracji podatkowych PIT-40, PIT-11A i PIT-11. Jednak nie wszystkie deklaracje trafiły do adresatów. Duplikat można dostać przychodząc do ZUS. Można też wydrukować dokument, który jest umieszczony na indywidualnym koncie PUE ZUS.

Employee advocacy na LinkedIn. Jak skutecznie angażować pracowników w budowanie marki pracodawcy?

Employee advocacy to strategia, w której pracownicy aktywnie angażują się w promocję swojej firmy. Na LinkedIn – największej platformie biznesowej na świecie – nabiera to szczególnego znaczenia. Pracownicy mogą budować nie tylko markę organizacji, lecz także własny wizerunek jako ekspertów.

PIE: do 2035 r. na polskim rynku pracy ubędzie 2,1 mln pracowników. Kogo zatrudniać zamiast obywateli Ukrainy?

Zgodnie z danymi Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE) do 2035 r. z polskiego rynku pracy ubędzie aż 2,1 mln pracowników. Czy pracownicy z Ukrainy odejdą? Kogo można tanio zatrudnić na te miejsca?

Pracownicy dorabiają na coraz większą skalę. Podstawowa umowa to teraz za mało

Teraz podstawowa umowa o pracę często nie wystarcza. Pracownicy podpisują dodatkowe zlecenia nie tylko dla pieniędzy. Dlaczego Polacy coraz częściej dorabiają? Oto wyniki badania.

REKLAMA

70 tys. odprawy dla zwolnionego pracownika w 2025 r. Czy będzie zmiana w 2026 r.

Pracownik, z którym pracodawca rozwiązał stosunek pracy w ramach zwolnień grupowych lub zwolnienia indywidualnego, ma prawo do odprawy pieniężnej. Jej maksymalna wysokość nie może przekraczać 15-krotności minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w dniu rozwiązania stosunku pracy. W 2025 r. jest to prawie 70000 zł.

Pomoc ZUS-u dla firm poszkodowanych w powodzi z 2024 r. - podsumowanie

Od jesieni minionego roku przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku powodzi mogli skorzystać ze specjalnych form wsparcia i ulg realizowanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Opolski ZUS podsumował pomoc udzieloną przedsiębiorcom poszkodowanym w powodzi z 2024 r.

ZUS przypomina: Tylko złożenie wniosku do 30 kwietnia gwarantuje ciągłość wypłaty świadczenia

Zbliża się koniec terminu składania wniosków o 800 plus na nowy okres świadczeniowy. Rodzic powinien złożyć wniosek do 30 kwietnia 2025 r. Jeśli ten termin zostanie dotrzymany, to ciągłość wypłaty świadczenia wychowawczego będzie zachowana i ZUS wypłaci 800 plus do 30 czerwca 2025 r.

21 kluczowych zmian dla prawa pracy w 2025 r. To jest reforma rynku pracy jakiej nie było. Prezydent RP podpisał ustawę.

Takiej reformy rynku pracy niebyło od dawna. Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia składa się XIV działów, 453 artykułów (330 stron) oraz zmienia 51 ustaw! Jeszcze w tym kwartale 2025 r. wejdzie w życie 21 kluczowych zmian dla prawa pracy.

REKLAMA

ZUS: stabilna sytuacja finansowa FUS w 2024 r. Przeciętna wypłata świadczenia emerytalno-rentowego w 2024 r. wyniosła 3735,34 zł

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przedstawił opracowanie ZUS "Podsumowanie sytuacji finansowej FUS z 2024 r." Z opracowania wynika, że sytuacja Funduszu Ubezpieczeń Społecznych jest stabilna, a prognozy ZUS wskazują, że najbliższych latach nadal tak pozostanie. Przeciętna wypłata świadczenia emerytalno-rentowego w 2024 r. wyniosła 3735,34 zł.

Wysokość wynagrodzenia i rodzaj przysługujących benefitów są dla Zetek najważniejszym miernikiem ich wartości

Pracownicy z pokolenia Z przywiązują dużą wagę do wysokości wynagrodzenia i dodatkowych świadczeń z umowy o pracę ze względów nie tylko materialnych. Bezpieczne ekonomicznie i spokojne życie to oczywiście ważna dla nich wartość. Jednak wysokość pensji i inne benefity są jednocześnie miernikiem poczucia własnej wartości, a może nawet i szacunku do nich.

REKLAMA