REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poczta elektroniczna z programu kadrowego

RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k.
RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k. istnieje od stycznia 2001 roku i kontynuuje działalność prowadzoną od 1992 roku przez RESET Computer Systems s.c. Spółka zajmuje się tworzeniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie firmą. Produkty RESET2 to połączenie bogatych możliwości z łatwą i intuicyjną obsługą.
Poczta elektroniczna z programu kadrowego
Poczta elektroniczna z programu kadrowego

REKLAMA

REKLAMA

W XXI wieku nie wyobrażamy sobie pracy bez tak podstawowego narzędzia, jakim na przestrzeni ostatniej dekady stała się poczta elektroniczna. Protokół SMTP został opracowany w latach 80-ych ubiegłego stulecia, jednak dopiero 20 lat później na dobre zadomowił się w polskich przedsiębiorstwach. Nic zatem dziwnego, że dzisiaj za pośrednictwem maila wysyłamy wszelkiego rodzaju dokumenty. Warto więc zadbać o to, by maksymalnie zautomatyzować ten proces.

Wydruki z programów kadrowych

System kadrowo-płacowy umożliwia zarządzanie kadrami i strukturą organizacyjną firmy. Nalicza wynagrodzenia oraz generuje automatyczne rozliczenia z urzędem skarbowym i ZUS. Efektem końcowym często są wydruki. Począwszy od różnego rodzaju umów, przez karty pracy czy listy płac, aż po różnego rodzaju raporty i zestawienia. Jeżeli dodamy do tego możliwość modyfikacji treści praktycznie każdego dokumentu oraz możliwość tworzenia makiet, otrzymamy bardzo pokaźny pakiet, z którego część z całą pewnością da się przesłać w formie elektronicznej.

REKLAMA

Autopromocja

Firmowe dokumenty a program kadrowy

Program kadrowy a poczta elektroniczna

Konfiguracja serwera poczty wychodzącej SMTP pozwoli na wysłanie dowolnego wydruku – np. zaświadczenia o zarobkach, listy płac czy deklaracji PIT - bezpośrednio z programu kadrowego. Aby skorzystać z tej funkcji, wystarczy wprowadzić dane serwera poczty, z którego korzystamy, a w oknie wydruku wybrać opcję wysyłki dokumentu listem elektronicznym. Warto natomiast pamiętać, by używać formatu PDF dla załączników, ponieważ uniemożliwia on ich nieautoryzowaną modyfikację. Korzystając z kwalifikowanego certyfikatu, można też taki dokument opatrzeć podpisem elektronicznym, dzięki czemu odbiorca otrzyma gwarancję, że faktycznie pochodzi od konkretnego nadawcy.

Integracja z klientami poczty elektronicznej

Najlepsze programy kadrowe oferują również możliwość integracji z klientami poczty elektronicznej, których używamy na co dzień. Dzięki temu, użytkownik może posiadać kopie wszystkich wiadomości także we własnym programie pocztowym. Jednocześnie program kadrowy prowadzi pełną historię wysłanych maili, wraz z możliwością ich przejrzenia oraz odczytania załączników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkowe zabezpieczenia

W przypadku dokumentów newralgicznych, takich jak np. paski rozszerzone dla pracowników, warto rozważyć dodatkowe zabezpieczenia, uniemożliwiające niepowołany dostęp. Takim zabezpieczeniem może być uprzednio zdefiniowane hasło dla pracownika, którym zabezpieczone będą wszystkie dokumenty PDF kierowane do niego. Dzięki temu, nawet w przypadku odebrania poczty przez osobę niepowołaną, nie będzie ona w stanie sprawdzić niejawnych danych. Innym zabezpieczeniem będzie m.in. protokół SSL, który zaszyfruje wiadomość i pozwoli na bezpieczną transmisję danych.

Rola narzędzi IT w zarządzaniu kadrami

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Uzupełnieniem dla poczty elektronicznej są moduły internetowe. Nic nie stoi na przeszkodzie, by każdy pracownik miał bieżący dostęp do dokumentów, które dotyczą jego osoby, takich jak np. pasek z listy płac czy aktualny PIT. Ponadto, dokładając do tego możliwość wypisywania delegacji czy wniosków urlopowych online, znacząco usprawnimy obieg dokumentów w przedsiębiorstwie.

Autor: RESET2 Sp. z o.o. (www.reset2.pl)

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jakie są ograniczenia pracy w godzinach nadliczbowych?

Praca w godzinach nadliczbowych jest dopuszczalna, chociaż podlega pewnym ograniczeniom. Przede wszystkim nie można jej wykonywać w nieograniczonym zakresie. Ponadto nie wszyscy pracownicy mogą świadczyć pracę w nadgodzinach.

Kiedy pracownik powinien otrzymać bezpłatny posiłek profilaktyczny?

Ze względu na warunki atmosferyczne występujące zimą, pracodawca ma szczególne obowiązki związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Niektórym pracownikom musi zapewnić ciepłe posiłki. Nie ma możliwości, żeby pracodawca zwolnił się z obowiązku zapewnienia posiłku profilaktycznego.

LinkedIn, Pracuj.pl, własna baza, OLX, Just Join IT - które sposoby rekrutacji są najskuteczniejsze? [ANALIZA]

Przeanalizowano 4 miliony materiałów aplikacyjnych dla 14 branż wysyłanych na różnych kanałach rekrutacyjnych. LinkedIn, Pracuj.pl, własna baza, OLX, Just Join IT - które sposoby rekrutacji okazały się najskuteczniejsze? To wartościowe dane dla rekruterów.

Kto z menedżerów się wypali? Jak zauważać i jak przeciwdziałać wypaleniu [STRATEGIE]

40% menedżerów czuje się przemęczonych i przeciążonych obowiązkami. Dodatkowo aż 62% menedżerów pracuje średnio 2 godziny dłużej dziennie niż przed pandemią. Są oni w sposób szczególny narażeni na wypalenie zawodowe, które niesie wiele negatywnych skutków dla pracowników i pracodawców. Oto kilka sprawdzonych strategii dla menedżerów i organizacji przeciwdziałających wypaleniu.

REKLAMA

Podwyżki dla nauczycieli 2025 [Najnowsze wiadomości]

Jakie są najnowsze informacje w przedmiocie podwyżek dla nauczycieli w 2025 roku? Projekt rozporządzenia Ministra Edukacji w sprawie wynagrodzeń dla nauczycieli przewiduje 5% podwyżkę. Co na to ZNP? Dnia 17 lutego 2025 r. przedstawiciele ZNP spotkali się w MEN w celu przedstawienia własnych postulatów.

ZUS waloryzuje świadczenia. 1 marca rusza pierwsza transza wypłat emerytur i rent, ale pieniądze na koncie będą wcześniej

1 marca 2025 r. to ustawowy termin wypłaty przez ZUS zwaloryzowanych świadczeń emerytalno-rentowych. Coroczna waloryzacja jest przeprowadzana z urzędu. Oznacza to, że świadczeniobiorcy nie muszą składać wniosków o podwyższenie świadczenia.

Co grozi pracodawcy za zbyt niską temperaturę w miejscu pracy?

Przepisy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy określają minimalne temperatury, w których praca może być wykonywana. Z tego powodu pracodawcy powinni zapewnić odpowiednie temperatury w pomieszczeniach pracy. W razie niezachowania odpowiedniej temperatury pracownik może odmówić wykonywania pracy.

Rabat na usługi telekomunikacyjne z tym stopniem niepełnosprawności

Rabat na usługi telekomunikacyjne z tym stopniem niepełnosprawności. Czy osoby niepełnosprawne mogą liczyć na rabat na usługi telekomunikacyjne? A co z dofinansowaniem do zakupu telefonu lub sprzętu elektronicznego?

REKLAMA

Wskaźnik waloryzacji emerytur 2025

Wskaźnik waloryzacji emerytur 2025 podano w Komunikacie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 lutego 2025 r. w sprawie wskaźnika waloryzacji emerytur i rent w 2025 r. Jest niższy niż zakładano. O ile wzrosną emerytury od 1 marca 2025 r.?

Dofinansowanie kosztów kształcenia pracowników młodocianych w 2025 r.

Średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2024 r. w stosunku do 2023 r. wyniósł 103,6. Oznacza to, że w 2025 r. nie zmieniły się kwoty dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników.

REKLAMA